Futómű
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Ha kicsit előbb olvasom akkor megmérem neked. Ma délután raktam össze éppen. Egy fotót készítettem róla, de a méretet nem tudom nekem pár példány után lett kitapasztalva melyikkel a jó de ezek lehet másnak már nem megfelelőek.
Ezt a képen lőttem nem valami jó minőség nem gondoltam valakinek még kellhet. Viszonyítási alapnak jó talán.
Ezt a képen lőttem nem valami jó minőség nem gondoltam valakinek még kellhet. Viszonyítási alapnak jó talán.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Én simán két nagy anyával oldottam meg, arra ügyeltem, hogy ne billenjen el a csőben, egy éve semmi gond vele.Persze ez házi paraszt megoldás, a precíz az esztergálás.uli írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
Re: Futómű
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
Valaki meg tudná mondani, hogy ETZ 250 első telójába mekkora átmérőjű pogácsát esztergáljak, hogy kicsit előfeszítsem a rugót? Sajnos a motor otthon van és nem tudom megmérni. Köszi szépen!
-----------
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nahát, mibe botlottam:
Forrás: http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... aynes.html
Remélem ez választ ad mindenki kérdésére.
Érdekes, hogy más mennyiség van kis és nagy ETZ esetén.
Forrás: http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... aynes.html
Remélem ez választ ad mindenki kérdésére.
Érdekes, hogy más mennyiség van kis és nagy ETZ esetén.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Jól látod a dolgokat(gondolatolvasó félisten na jó ez csak poén akart lenni vagy olyasmi)! Nincs tovább OFF priveben folyt köv....
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Hell
Köszönöm a bizalmat de sajnos nem vagyok sem fél sem isten"én egyszerűen arra akartam rámutatni,hogy sokan sokszor(én is)beleesünk abba a hibába hogy túl komplikáljuk a dolgokat.Tapasztalataim szerint két fajta ember van ezen a téren:van a precíz aki mindent 100% ba szeretne teljesíteni és van a beleszarok"(jó értelembe persze)akinek mindegy menjen a moci és kész!(Ő élvezi a motorozást és nem agyal menetközbe semmin). Nem tudom melyik a jó a két nézetet ötvözni kellene sajnos nekem sem sikerült még.
Ezek a motorok szerencsére egyszerű szerkezetek(mai és műszaki szemmel nézve)ezért nem válogatósak 1-2,2dl olaj mindegy szinte és ez igaz a hajtómű olajra és a 2T re is(itt a fajtára gondoltam nem a menyiségre) kinek ez kinek az és mindegyiknek megy.
Sajnos sokszor látok olyan hozzá nem értő tulaj motorját is aki azt sem tudja van olaj a teleszkópba nem is érdekli boldogan járja az utakat esetleg ha megengedem neki a próbát az én MZ-m el akkor van rosszul miért is olyan stabil az enyém?
Még egyszer a lényeg:kell a precizitás valamilyen szinten de nem kell túlzásokba sem esni, ha jó a moci motorozni kell és élvezni minden percét és nem azon agyalni mi nem tökéletes rajta.
Köszönöm a bizalmat de sajnos nem vagyok sem fél sem isten"én egyszerűen arra akartam rámutatni,hogy sokan sokszor(én is)beleesünk abba a hibába hogy túl komplikáljuk a dolgokat.Tapasztalataim szerint két fajta ember van ezen a téren:van a precíz aki mindent 100% ba szeretne teljesíteni és van a beleszarok"(jó értelembe persze)akinek mindegy menjen a moci és kész!(Ő élvezi a motorozást és nem agyal menetközbe semmin). Nem tudom melyik a jó a két nézetet ötvözni kellene sajnos nekem sem sikerült még.
Ezek a motorok szerencsére egyszerű szerkezetek(mai és műszaki szemmel nézve)ezért nem válogatósak 1-2,2dl olaj mindegy szinte és ez igaz a hajtómű olajra és a 2T re is(itt a fajtára gondoltam nem a menyiségre) kinek ez kinek az és mindegyiknek megy.
Sajnos sokszor látok olyan hozzá nem értő tulaj motorját is aki azt sem tudja van olaj a teleszkópba nem is érdekli boldogan járja az utakat esetleg ha megengedem neki a próbát az én MZ-m el akkor van rosszul miért is olyan stabil az enyém?
Még egyszer a lényeg:kell a precizitás valamilyen szinten de nem kell túlzásokba sem esni, ha jó a moci motorozni kell és élvezni minden percét és nem azon agyalni mi nem tökéletes rajta.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Akkor ő gondolatolvasó (félisten) vagy csak emlékezett rá nekem van olyan is a benne. Említettem annó már, mert utánna többen érdeklődtek felőle. Méretei stb végett. Annó Gyurmának(meg sokmindenkinek) is volt ilyen említette egyszer, de nem volt ismeretlen módszer az a lényeg csak előtte itt nem volt szó erről nagyon.
De ott a szerekesztés fül utólag már nem szerekesztem. Valahogy ő ráérzett a lényegre az a fő( biztos összefutott már hasonlóval vagy valami mindegy is a lényeg a lényeg...). Vagy bár lehet az is megoldás, hogy ha törlöm és akkor nincs baj és mindenki érti vagy a moderátor töli a kis szöszenetet sokból nem tart és akkor mindenki érteni fogja tutira. Vannak apró célravezető módszerek a tökéletes korrekcióra...
Neked meg köszönöm az infót és sokak nevében akár az hasznos infó itt a futómű részben talán. Egy próbát megért és kiderül( az még nem tart sokból). Így, hogy már tudom mennyi az annyi. Józan paraszti eszem nem adta ki a megfelelő adatokat és eljárást sajnos. Azt a könyvet meg elővakarom valahol még megvan. Jópár ETZ dolgot(adatot) leír a többsége TS azért. Soha nem mentem bele hogy a 2 fajtában mik az azonosak és mik nem. Ha szerelő lénnék esetleg tudnám...
Előkerült viszem is magammal mint a szent bibliát mostmár. Hátha megbocsátatnak bűneim...
De ott a szerekesztés fül utólag már nem szerekesztem. Valahogy ő ráérzett a lényegre az a fő( biztos összefutott már hasonlóval vagy valami mindegy is a lényeg a lényeg...). Vagy bár lehet az is megoldás, hogy ha törlöm és akkor nincs baj és mindenki érti vagy a moderátor töli a kis szöszenetet sokból nem tart és akkor mindenki érteni fogja tutira. Vannak apró célravezető módszerek a tökéletes korrekcióra...
Neked meg köszönöm az infót és sokak nevében akár az hasznos infó itt a futómű részben talán. Egy próbát megért és kiderül( az még nem tart sokból). Így, hogy már tudom mennyi az annyi. Józan paraszti eszem nem adta ki a megfelelő adatokat és eljárást sajnos. Azt a könyvet meg elővakarom valahol még megvan. Jópár ETZ dolgot(adatot) leír a többsége TS azért. Soha nem mentem bele hogy a 2 fajtában mik az azonosak és mik nem. Ha szerelő lénnék esetleg tudnám...
Előkerült viszem is magammal mint a szent bibliát mostmár. Hátha megbocsátatnak bűneim...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
hell írta:Igen a kupi javaslata a helytálló. A pogácsa miatt még mindíg. Alap esetben meg a másik talán ha a rugó is rendben van. Ez így helyesebb megfogalmazás....
Azon az oldalon a táblázatban melyik is felel meg amúgy a ETZ 250-l? ETS, TS? Vagy én nézek rosz könyvet esetleg?
Nem értelek.
Te kérdezted.Idézet:
"Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? "
Szó sem volt itt még pogácsáról.
Kupi szerint próbálkozz,ami természetesen nem rossz ötlet,csak te nem ezt kérdezted.Sőt ezt irtad:
"Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem."
Most akkor mit is akarsz?Nem értem.
Vagy én olvasom rosszul?.
Amúgy az Etz 250 szerintem megegyezik a TS250/1 telójával.Szóval száranként kell 230 cm3,ami 280 mm-nek felel meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Igen a kupi javaslata a helytálló. A pogácsa miatt még mindíg. Alap esetben meg a másik talán ha a rugó is rendben van. Ez így helyesebb megfogalmazás....
Azon az oldalon a táblázatban melyik is felel meg amúgy a ETZ 250-l? ETS, TS? Vagy én nézek rosz könyvet esetleg?
Azon az oldalon a táblázatban melyik is felel meg amúgy a ETZ 250-l? ETS, TS? Vagy én nézek rosz könyvet esetleg?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Akkor mégis jól emlékszem!zsakfos írta:Pedig Tiger jól mondja.hell írta:
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs...
Pld az Mz hogyan tovább könyv 142-ik oldalán megadják mennyi mm-nek kell lenni a telószárban az olajnak kirugózott állapotban.
Ezt egy kellő hosszúságú valamivel(pld drót) leméred és már tudod is hogy kevés vagy elég vagy sok benne az előirthoz képest.
Régen volt, mikor utoljára a telókhoz nyúltam (kormánycsapágy-cserekor), de úgy emlékszem így lőttem be a szintet...
Kis érdekesség: ennyi a különbség az ETZ és peregy villanyak között:
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Pedig Tiger jól mondja.hell írta:
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs...
Pld az Mz hogyan tovább könyv 142-ik oldalán megadják mennyi mm-nek kell lenni a telószárban az olajnak kirugózott állapotban.
Ezt egy kellő hosszúságú valamivel(pld drót) leméred és már tudod is hogy kevés vagy elég vagy sok benne az előirthoz képest.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Hmmm ezt akkor hadjuk látom még mindíg nem érted egészen a szituációt. Mindegy is nem érdekes...tiger1342 írta:Hát nem is kell belelátni, beledugsz egy pálcát és leméred.hell írta: Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti.
Kupi érti. Ahogy mondja sok választás nincs...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Hát nem is kell belelátni, beledugsz egy pálcát és leméred.hell írta: Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Hát én nem tudom mindjárt megnézem a dolgot mit ír, de bele nem látok az tuti.tiger1342 írta:Emlékeim szerint szerelési könyvben olyan is van, hogy mekkora a folyadékoszlop magassága. Na azzal már lehet mit kezdeni. Sajnos most nincs kéznél...hell írta:Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Emlékeim szerint szerelési könyvben olyan is van, hogy mekkora a folyadékoszlop magassága. Na azzal már lehet mit kezdeni. Sajnos most nincs kéznél...hell írta:Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Nem figyeled az eseményeket. Azt mindenki tudja, hogy üresen mennyi kell, de itt más a tényálás...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Emlékeim szerint 230 ml kell száranként.hell írta:Azt hittem ezzel a módszerrel jól ki lehet szedni belőle, de nem egészen. Nekem a rugó előtt van egy kis tuskó így a rugózással gond nem volt így kevesebbel is beérte csak az a kevesebb is a fene tudja mennyi. Na mindegy akkor marad az erő vezesse kezem jól megszokott módszer és lesz amennyi lesz benne.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Azt hittem ezzel a módszerrel jól ki lehet szedni belőle, de nem egészen. Nekem a rugó előtt van egy kis tuskó így a rugózással gond nem volt így kevesebbel is beérte csak az a kevesebb is a fene tudja mennyi. Na mindegy akkor marad az erő vezesse kezem jól megszokott módszer és lesz amennyi lesz benne.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Szia ha eddig jó volt a csillapításod öntsél 1dl vissza ha gyenge volt akkor 1,5dl biztosan elég lesz,én így csinálnám.hell írta:Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem (szétszed önt egy kicsi ha sok meg levenni belőle na ezt annyira nem...).
A Progrip harmónika nagyon jól néz ki rajta az viszont tuti. Az hogy mennyire birja meg majd elválik...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Esetleg valaki tudja mennyi olaj marad a telóban ha csak egy csővel leszivom a tetejéről? Nem akartam nagyon szétszedni (harmónika csere), csak leengedtem a szárat rugó ki és úgy de csak valami jó 1 deci jött ki a kettőből. Nem tudom mennyit kellene utánna önteni csak azért kérdezem? Tesztelgetni meg nem akarok arra nem lenne idegzetem (szétszed önt egy kicsi ha sok meg levenni belőle na ezt annyira nem...).
A Progrip harmónika nagyon jól néz ki rajta az viszont tuti. Az hogy mennyire birja meg majd elválik...
A Progrip harmónika nagyon jól néz ki rajta az viszont tuti. Az hogy mennyire birja meg majd elválik...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Futómű
Szia!Older írta:Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném!
Keresd meg Boge márkatársat, ő ilyent használ, biztosan segít neked!
Üdv.:
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Futómű
Szia!! Köszönöm, és remélem találkozunk a túrán
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4045Older írta:Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném!
Ez szerint 137mm.
Amúgy üdv a fórumon! És remélem a túrázók közt is!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Futómű
Eseteleg valaki szórakozott már első tárcsafékes 18" kerék 16"-ra fűzésével ?Ha igen, és meg tudná nekem mondani mekkora küllőre lesz szükségem , megköszönném!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Futómű
Eredeti DDR leírás az annoból: 230cm3 keverék olaj (száranként) ami lehet:
-225cm3 lengéscsillapító olaj 5 cm3 MoS2 suspen. olaj
-115 cm3 lengéscsillapító olaj és 115 cm3 motor olaj MZ 22-es
mi ezeket próbáltuk 20 évvel ezelőtt, ha kopott volt a gyűrű az első telóban akkor a 115/115 cm3-est választottuk, vagy még akkor ha kemény utakra (terepre) mentünk.
Ha teljes felújításon esett át az eleje, akkor a hígabb 125/5 cm3 keverék is elég volt
-225cm3 lengéscsillapító olaj 5 cm3 MoS2 suspen. olaj
-115 cm3 lengéscsillapító olaj és 115 cm3 motor olaj MZ 22-es
mi ezeket próbáltuk 20 évvel ezelőtt, ha kopott volt a gyűrű az első telóban akkor a 115/115 cm3-est választottuk, vagy még akkor ha kemény utakra (terepre) mentünk.
Ha teljes felújításon esett át az eleje, akkor a hígabb 125/5 cm3 keverék is elég volt
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Az autó lengéscsillapítók sokkal nagyob terhet és rugóerőt csillapítanak. Ezért nem látod a hasonlóságot.
Én szerelés közben az olaj betöltése után szoktam tesztelni (teleszkóp még nincs becsúsztatva a helyére, a villa hídba), mikor még nincs benne a rugó és a felső záró csavar, hogy kézzel meghúzkodom, nyomogatom.
Összeszerelés után már csak vizsgáló padon, vagy menetpróbával.
A szimeringcsere helyességét az idő fogja eldönteni.
Én szerelés közben az olaj betöltése után szoktam tesztelni (teleszkóp még nincs becsúsztatva a helyére, a villa hídba), mikor még nincs benne a rugó és a felső záró csavar, hogy kézzel meghúzkodom, nyomogatom.
Összeszerelés után már csak vizsgáló padon, vagy menetpróbával.
A szimeringcsere helyességét az idő fogja eldönteni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
a szimmering nem befolyasolja a csillapitast, az csak azert kell, hogy ne jojjon ki az olaj, emlekeim szerint a tamcsovon a lyukacskak meg az a muanyag gyuru felelos a csillapitasert
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Futómű
Üdv
Az első teleszkópjaim szeretném szimmeringezni uj olajat rakni bele.
Vettem szimmeringet olajat(teleszkóp olaj)
És egy másik telószárral kezdtem elsőként, biztos ami biztos.
A szocimotoros oldalon leírtak szerint jártam el
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
összeraktam, és kézzel próbálgattam, összenyom majd figyelni hogy jön ki...
Auto telonál látható mien lassan jön ki...
Ennél nem tapasztaltam semmi ilyet...
Hogy lehet megállapítani hogy sikeres volt-e a szimmeringezés uj olajjal való feltöltés?
Köszi...
Az első teleszkópjaim szeretném szimmeringezni uj olajat rakni bele.
Vettem szimmeringet olajat(teleszkóp olaj)
És egy másik telószárral kezdtem elsőként, biztos ami biztos.
A szocimotoros oldalon leírtak szerint jártam el
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
összeraktam, és kézzel próbálgattam, összenyom majd figyelni hogy jön ki...
Auto telonál látható mien lassan jön ki...
Ennél nem tapasztaltam semmi ilyet...
Hogy lehet megállapítani hogy sikeres volt-e a szimmeringezés uj olajjal való feltöltés?
Köszi...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 117
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Futómű
Az első kerekem nem egyenletesen fut, kanyarokban szitál... orvosolni kéne a problémát, viszont nem mindent lehet javítani.
http://motoshop.startuzlet.hu/termek/mz ... roncs.html
Ezek milyen minőségűek? gondolom ezek nem eredeti mz ráfok...
http://motoshop.startuzlet.hu/termek/mz ... roncs.html
Ezek milyen minőségűek? gondolom ezek nem eredeti mz ráfok...
2 stroke force...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Emmes TZ-t? A BMWnél bevált az M tuning! ...Akár még jó is lehet. Befulladunk a gumifüsttől mikor Killer elrajtol! ...az egész futómű füstöl majd. De befejeztem a csevegést. Nehogy "irgumburgundi,, legyen.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
MTZ-t! Az jól veszi a terepet
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
ÚúPetya! A trágyalé réteg alatt ilyen szarul néz ki? ...nnajó, ez genya poén volt! VÁáázz polír??? Khírrálly!!
Ne legyen túl szép mer' akkor nem mersz menni offroadon. ...csak jönni.
Fasza lesz a "bőr vedlős,,! Most lesz belőle pillangó?
A lényeg, gratulálni szeretnék, hogy belevágtál!
Ne legyen túl szép mer' akkor nem mersz menni offroadon. ...csak jönni.
Fasza lesz a "bőr vedlős,,! Most lesz belőle pillangó?
A lényeg, gratulálni szeretnék, hogy belevágtál!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Hjaja... Meg kicsi szépítgetés. Vázelemeket újrafényezem, polír, stb... Már rossz volt ránézni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Futómű
Kábelközeg csere?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
ŐŐŐŐŐ, közöttem nincs..........horhaus írta:Doki közénk tolakodott sunbim!
A belső cső gyárilag a gumiban van, együtt nyomtam be a helyére. Amíg kint volt jónak és pontosnak tűnt. Olyan mint amikor valaki egy számmal kisebb fürdőruhát vesz fel, ami nem fér el bent a széleken kitüremkedik. Teszek fel képet róla. Mármint a lengővilláról
Amúgy az bevett szokás hogy a gumi hiányzó részét egy darab pvc csővel pótolják? Ezt szedtem ki belőle:
legalább színben passzolt.
Ezt faraghatod nyugodtan. Az ETZ-ben egy darab szilentgumi (a rövidebbik oldalé) volt nekem mellette egy műanyag gyűrű, mint a blokktartóknál, úgyhogy ezek szerint normális dolog ez a megoldás.......
Amúgy mérd össze, a váz+alátétek szélessége kisebb legyen mint a lengővillában a szilentek csövének köze. Másképp nehezen rakod össze. Aztán majd a tengely összehúzza.
Na jó ha már ennyire belemerültetek, én is megmutatom mi maradt ki a blokkból az idén.............sunbim írta:Hehe. Bocs.
Látom készülünk a szezonra.
Mindjárt teszek képet.
Szerk: a blokk topicba.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Hehe. Bocs.
Látom készülünk a szezonra.
Látom készülünk a szezonra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómű
Doki közénk tolakodott sunbim!
A belső cső gyárilag a gumiban van, együtt nyomtam be a helyére. Amíg kint volt jónak és pontosnak tűnt. Olyan mint amikor valaki egy számmal kisebb fürdőruhát vesz fel, ami nem fér el bent a széleken kitüremkedik. Teszek fel képet róla. Mármint a lengővilláról
Amúgy az bevett szokás hogy a gumi hiányzó részét egy darab pvc csővel pótolják? Ezt szedtem ki belőle:
legalább színben passzolt.
A belső cső gyárilag a gumiban van, együtt nyomtam be a helyére. Amíg kint volt jónak és pontosnak tűnt. Olyan mint amikor valaki egy számmal kisebb fürdőruhát vesz fel, ami nem fér el bent a széleken kitüremkedik. Teszek fel képet róla. Mármint a lengővilláról
Amúgy az bevett szokás hogy a gumi hiányzó részét egy darab pvc csővel pótolják? Ezt szedtem ki belőle:
legalább színben passzolt.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Meghasadt! ... a gumiharmonika az első telón.
Hamár szédszedtem, kicseréltem benne a szimeringeket,mert elég erőssen szivárgott. Ilyenről:
Ilyenre:
És olajat is cseréltem. Automata váltóolaj került bele. Ugyan az ami volt .
"Túristásnak,, ideális sűrűségű olaj. Stabilabb vele az MZ felcuccolva is.
Sikerült beszereznem egy gumiharmonikát, ez nem silány kínai cucc, hanem Turkey! Meglátjuk hogy muzsikál. Sehogy, nincs rajta kibefúvó lyuk. Bele kellett gyártanom.
Éés kész :
Holnap gurulok egyet, próba képp.
Hamár szédszedtem, kicseréltem benne a szimeringeket,mert elég erőssen szivárgott. Ilyenről:
Ilyenre:
És olajat is cseréltem. Automata váltóolaj került bele. Ugyan az ami volt .
"Túristásnak,, ideális sűrűségű olaj. Stabilabb vele az MZ felcuccolva is.
Sikerült beszereznem egy gumiharmonikát, ez nem silány kínai cucc, hanem Turkey! Meglátjuk hogy muzsikál. Sehogy, nincs rajta kibefúvó lyuk. Bele kellett gyártanom.
Éés kész :
Holnap gurulok egyet, próba képp.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ami kilóg az bentről hiányzik!horhaus írta:Sziasztok
Lengővillában cseréltem gumiperselyt ami most mind két irányba kilóg kb 5mm-t a villacsőből. A belső cső jó helyen van csak a gumi dudorodik ki belőle. Szerintem ez összerakásnál útban lessz. Le kell vágni szintbe? Vagy be kell valahogy tuszkolni?
üdv
Addig kell játszani vele, míg a belső cső behúzásakor a helyére kerül a gumi. Ne vágd le, igazítsd!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Futómű
Sziasztok
Lengővillában cseréltem gumiperselyt ami most mind két irányba kilóg kb 5mm-t a villacsőből. A belső cső jó helyen van csak a gumi dudorodik ki belőle. Szerintem ez összerakásnál útban lessz. Le kell vágni szintbe? Vagy be kell valahogy tuszkolni?
üdv
Lengővillában cseréltem gumiperselyt ami most mind két irányba kilóg kb 5mm-t a villacsőből. A belső cső jó helyen van csak a gumi dudorodik ki belőle. Szerintem ez összerakásnál útban lessz. Le kell vágni szintbe? Vagy be kell valahogy tuszkolni?
üdv
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Köszipiki24 írta:Ha a két kerék sulya érdekel,gumival együtt kb.15kgpempelli írta:250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha a két kerék sulya érdekel,gumival együtt kb.15kgpempelli írta:250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
250-ETZ hány kiló lehet?nem tudja valaki?csak a kerék gumival.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Teljesen egyformák külsőre, de ahogy Bambi írja a rugók különböznek (gondolom a súlykülönbségek miatt)Thomas_Hun írta:Az első teleszkópok 125v150 és a 250-eseké méretileg teljesen különböznek?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 117
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Futómű
Az első teleszkópok 125v150 és a 250-eseké méretileg teljesen különböznek?
2 stroke force...
Re: Futómű
Nem egyformákK.Imi írta:ETZ-hez első teleszkópokba kapható rugók közt van különbség?
pl.: 125-ösé és külön 250-esé vagy ezek egyformák?
Választ előre is kösz!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég