Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

LEDes az indexed, vagy izzós? Ha LEDes akkor teljesítmény ellenállást kell beiktatnod.
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Hali. Na újra leírom érthetően ezt az index relé dolgot. Tehát ugye adva van a gyári hőhuzalos alumínium henger index jeladó, 49 illetve 49a csatlakozással. a 49 es sarura egy piros huzal megy a biztosíték dobozból a 49a lábra meg egy fekete kábel. Namármost én vettem egy WW autóhoz való 12V 2(4)x21W+4W os elektromos index relét 31 es 49es illetve 49a csatlakozásokkal. A szocimotoros oldalon olvastam, hogy csak egy testet kell vinni a 31 es csatira és jó is lesz. Átdugtam az alu index adó 49 sarujáról az elektromos relé 49 es sarujára illetve a 49a ról a 49a sarura. A 31 es pontot meg először a légszűrőház csavarjára majd mivel itt nem működött közvetlenül az akku negatívra kötöttem de az index meg se nyekken. Most akkor mi is van pontosan? A szocimotoros írás nem jó vagy az index relé rossz???
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Older írta:Sziasztok! Segítséget kérnék, egy megszakítós gyújtást szeretnék egy gyári elektronikusra átcserélni, van-e valakinek tapasztalata és esetelegesen egy elektronikushoz, kapcsolási rajza? :-"
A tapasztalatokról kérdezd "geszi"-t, ö használja a legöregebb darabot. Kapcsolási rajzzal nem tudok szolgálni de nézz szét itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

Sziasztok! Segítséget kérnék, egy megszakítós gyújtást szeretnék egy gyári elektronikusra átcserélni, van-e valakinek tapasztalata és esetelegesen egy elektronikushoz, kapcsolási rajza? :-"
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

I put a movie on set point in the MZ. I don't know if you are using a device clock + M14 x 1.25. Or ruler, bars and other miracles.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Cost clock + tool - 60 zł.


Tettem egy filmet a munkapont az MZ. Nem tudom, ha egy készülék órája + M14 menet x1.25. Vagy vonalzó, bárok és egyéb csodák.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Költség óra + szerszám - 60 zł.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Köszi.
Ezt is kifújattam a többivel együtt.
Viszont a levegő csavaron nem lehet állítani mert valami ügyes kezű ember szétbarmolta.
Tehát levegőt nem lehet állítani.
Esetleg az is lehet baj?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Tomy2005 írta:Az melyik is?? A 3 volt azt hiszem amit kivettem.
Az a cső, amibe a súbertű csúszik bele.
Ezen a képen a bal oldali:

Kép
TS powa!
Kép
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Az melyik is?? A 3 volt azt hiszem amit kivettem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Tomy2005 írta:Kicseréltem a gyertyát,a kábelt is átnéztem.
A karbit is kitakarítottam mégegyszer,kifújkáltam a fúvókákat.
Továbbra is fent áll a probléma.
Álló helyzetben próbáltam,ha lassan húzom a gázt akkor van mikor kipörög de ha hirtelen tő gázt húzok akkor fél gáznál már jelentkezik.
Viszont tegnapelőtt kipróbáltam menet közben ráhúztam a szívatót akkor nem csinálta ezt.
Aztán kis idő múlva már szívatóval is.
Tűfúvókát is kiszedted? A részterhelési problémákat okozhatja ha valamelyik járatában egy szmötyi libeg oda-vissza..
TS powa!
Kép
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

1 rúgásra indul,hidegen-melegen és szépen jár alapjáraton.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Kicseréltem a gyertyát,a kábelt is átnéztem.
A karbit is kitakarítottam mégegyszer,kifújkáltam a fúvókákat.
Továbbra is fent áll a probléma.
Álló helyzetben próbáltam,ha lassan húzom a gázt akkor van mikor kipörög de ha hirtelen tő gázt húzok akkor fél gáznál már jelentkezik.
Viszont tegnapelőtt kipróbáltam menet közben ráhúztam a szívatót akkor nem csinálta ezt.
Aztán kis idő múlva már szívatóval is.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tomy2005 írta:
Köszönöm a választ.
A gyújtásnál nem lehet elállítva valami??

A válasz egyszerű:lehet de ahogy elmondtad inkább üzemanyag,a gyújtás ilyent nem szokott produkálni főleg ha szépen indul és alapjáratod is van(gyújtás hibánál ezek amik legelőször elromlanak (nehezen indul nincs alapjárat vagy egyenletlen)... A durrogás gázra az is tipikus kevés benzin és nem gyújtás,persze lehetnek szélsőségek amik okozhatnak hasonló tüneteket de ezek felsorolása felismerése könyveket töltene meg.De egy példa:gyenge vagy rozsdás törött megszakító rugó"nagyon ritka de az is csinálhat hülyeséget,de neked nagyon kicsi az esélye pont erre.Ha nem jó helyen van a gyújtásod attól még mehet de gyenge darabos és nehezen indítható lenne és többnyire problémás alapjárat.
Amit ajánlani tudok még :cserélj gyertyát sajnos ma az újak is lehetnek gyárilag sarok""gyertyakábel nem kidörzsölt repedt? Esetleg gyújtó trafó de így ritkán jelentkezik annak a halála ,és az multiméterrel kimérhető jó e vagy nem(állta lába).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta: Mi égne? A vezetékek esetleg..........
Nézzük csak azt az áramkört: Az automata a 49. lábon az aksiról kap áramot. Az indexek az automatán keresztül 49a.-kormánykapcsoló- izzók útvonalon. Esetünkben kell egy test az automatának (31.)a működéshez.
Namármost ha adsz neki tesetet, meg áramot, de nem vezeted el a kapcsolt áramot az izzókig akkor hogy villogjon?
De én nem értek a villanyhoz, csak írogatok itt........ :mrgreen: :wink:
Szerintem rátapintottál a lényegre. :))
TS powa!
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gyula-bá írta: gerjesztés ugyan volna viszont élőbb-utóbb beégne a fesz. szabályozó érintkező.
Akkor jó mert véletlen így mentem egy pár percet a motorral de nem érzékeltem különösebb problémát az eddigin kívül
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiger1342 írta:
szediati írta:Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
Idézet:
"a 31-es csatlakozást csatlakoztassuk a motor testcsomópontjára, a 49-est akku pozitívra gyújtáskapcsoló megszakítással, a 49a-t pedig a kormány kezelõszerv irányjelzõkapcsolójának középállás vezetékére, melynek színe kék-fekete (bl-sw)."

Ha csak a 31 és 49 van bekötve, akkor is ég?
Mi égne? A vezetékek esetleg..........
Nézzük csak azt az áramkört: Az automata a 49. lábon az aksiról kap áramot. Az indexek az automatán keresztül 49a.-kormánykapcsoló- izzók útvonalon. Esetünkben kell egy test az automatának (31.)a működéshez.
Namármost ha adsz neki tesetet, meg áramot, de nem vezeted el a kapcsolt áramot az izzókig akkor hogy villogjon?
De én nem értek a villanyhoz, csak írogatok itt........ :mrgreen: :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

szediati írta:Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
Idézet:
"a 31-es csatlakozást csatlakoztassuk a motor testcsomópontjára, a 49-est akku pozitívra gyújtáskapcsoló megszakítással, a 49a-t pedig a kormány kezelõszerv irányjelzõkapcsolójának középállás vezetékére, melynek színe kék-fekete (bl-sw)."

Ha csak a 31 és 49 van bekötve, akkor is ég?
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Itt nem szabad elkiabálni mi érinti és mi nem az embert ez aranyszabály... :D
Ez igaz! A tudás biztos nem árt, elfér a fejemben, lehet még jól jön majd valamikor... :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.03.01. 16:01-kor.
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Itt nem szabad elkiabálni mi érinti és mi nem az embert ez aranyszabály... :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Gyula-bá írta:
tiger1342 írta:Nem lenne gerjesztésed, tehát nem tudnád beindítani a mocit...
- gerjesztés ugyan volna viszont élőbb-utóbb beégne a fesz. szabályozó érintkező.
Megint tanultam valamit, köszi! :)
Bár engem már nem érint:
Kép
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Uraim, jó hírem van, néhány óra múlva itt a tavasz és vele a motoros jó idő. Még nem késő meglepned magad, és a mocit, némi korszerűsítéssel, nézz körül itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa .
ficsór
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.02.28. 23:18
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ficsór »

Sziasztok,nekem olyan problémám volna etz 125-sel hogy megyek vele és 6-8 km után elkezd durrogni,nem pörög ki,de ha kapcsolok világítást egy ideig tökéletes aztán.Elektronikus a gyújtásom mi lehet a probléma,a töltésem van, nem tudom a feszültség szabályzó végett csinálhatja-e?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

tiger1342 írta:Nem lenne gerjesztésed, tehát nem tudnád beindítani a mocit...
- gerjesztés ugyan volna viszont élőbb-utóbb beégne a fesz. szabályozó érintkező.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

szketo írta:..Ezek szerint az elektromos fesszabályzó használata esetén ezt ki kellene kötnöm????
- igen ki kell kötni, fölöslegesen terheli a fesz, szabályozót bár így is működik.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

nem dísznek lett bele téve
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Andrá$ írta:Egy idevágó kérdés, mi történne akkor ha mechanikus fesszabal de kikötött előtétellenállásal használnám a motort?mibe keletkezne kár? :roll:
Nem lenne gerjesztésed, tehát nem tudnád beindítani a mocit...
TS powa!
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Egy idevágó kérdés, mi történne akkor ha mechanikus fesszabal de kikötött előtétellenállásal használnám a motort?mibe keletkezne kár? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Gyula-bá írta:
Older írta:ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral,
- egy apró megjegyzés, nem kell vele foglalkozni mert az el. fesz. szab. esetében ki van (kell) kötve.

Ez jó válasz,ugyan is valóban elektromos a fesz.szab. de, a szabályzó ellenállás NINCS KIKÖTVE.!!..Ezek szerint az elektromos fesszabályzó használata esetén ezt ki kellene kötnöm???? :roll:
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

sunbim írta:Jó helyen vagy.

Izzós az indexed vagy LED-es?

Szia! Az indexem Izzós!!!...de, a index relé az elektromos, Müller féle.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

ez így van =D> köszönöm a javítást
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Older írta:ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral,
- egy apró megjegyzés, nem kell vele foglalkozni mert az el. fesz. szab. esetében ki van (kell) kötve.
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

Szia szketo. Elsődleges érdemes a dinamóról direktben lejövő feszt megmérni, le ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral, még esetlegesen a kommutátor nincs-e felgyöngyözve, ha igen (szénkefe csere, ha kell cserélni ildomos a szeleztek között kicsit takarítani [-o< )
Hát ennyi ](*,) ha mechanikus fesz.szabod lenne, 8) egyszerűbb lenne a dolog, de az elektromos a legutolsó az ellenőrzésnél. De jól mondod Minimum 7,0 V-nak kellene lennie a töltésnek már 2000 ford.-nál a világítás mellett. persze feltöltött akkumulátornál. Gondolom az akkumulátorod jó, és nem zárlatos? Vagyis nem mással indítottad, aztán beletetted és úgy próbálod mérni a töltést? :-"
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Asszem újra kell vezetékelnem a mocit...
No Comment...
http://i.imgur.com/hIsfKsD.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

szediati írta:Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
simán jó
MZ ETZ 251e '89
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Jó helyen vagy.

Izzós az indexed vagy LED-es?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok! Már korábban is gond volt a töltésemmel.Ma elővettem téli állásából a gépem és rámértem a töltésre.Elektronikus fesz.szab van benne /feket/színű.4000./fordulatig húztam hisz ez az utazó sebsebég tartományhoz tartozó fordulat .Ezen a fordulaton 6.7,,,6.8V. mértem.Ha rajta van a világítás is akkor csak 5.9.V.,,,6.1V, Az irányjelzőt már ilyen terhelésnél alig észlelhető.Vadonat új vezetékezés,új szénkefék,természetesen a kommutátor megtisztítva.Az irányjelző relé,elektromos. //Müller/// féle.
Úgy érzem és sejtéseim szerint legalább 7.2,,,7.5V körül kellene töltenie. Szóval keveslem??!! :( Bocsánat ha ez vagy ehhez hasonló téma már elhangzott és nem figyeltem rá de, eddig nem sikerült rá találnom.Szeretném kérni szakmai tanácsotok,vagy kihez forduljak e problémámmal.??
Köszönet minden segítségért előre is!! \:D/
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

akkor jó :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hogyne lenne! :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

geszti írta:1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
- innen egy kicsit másképp:
4)a kondi és a test közé kötsz egy 2-10W-os izzót
az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, az alaplapot ütközésig jobbra forgatod
5) az alaplapot óvatosan balra forgatod amíg az izzó kigyullad, rögzíted az alaplapot.
6) kész van
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

gesszti írta:
djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.

1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Tehát akkor az üllőkalapács zárt állásánál meg kell mérni hogy mekkora akkor a hézag és beállítani ha kell?
Az előgyújtást már néztem.3mm-es.Melyik az alaplap csavarjai.Itt mit állítsak be????
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.

1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?
- Arra gondoltam, hogy a réz fólia idővel oxidálódik bizonytalanná téve az érintkezést ha nem védi valamilyen bevonat. Sajna lakkozni ebben az esetben nem lehet, hacsak nem készítesz egy III. (test) kivezetést mert a lakkozott NYÁK végképp rosszul fog érintkezni. Nem tudom, hogy mennyire bírja a ragasztó anyag, gyanús, hogy semennyire (ne feledd elég ha kicsit is veszít a szilárdságából) én inkább alumíniumot, bronzot vagy textil bakelitet tudok javasolni. Látom kreatív vagy, ha nem tudsz Al.-rudat szerezni magad is önthetsz hulladék anyagból.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Persze h megengedek. Így utólag nekem is feltűnt, hogy nagy rá az esély h leszakadnak a vezetékek. Találok rá jobb megoldást. A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?

Megcsináltam a jeladó tárcsát. Egy ragasztópisztoly rúdból (a barna kemény fajta) olvasztottam egy tömböt és abból esztergáltam ki a tárcsát. Viszont félek feltenni, nehogy a felmelegedő főtengely megolvassza ezt a tárcsát. Bár ha jól tudom a ragasztópisztolyok 160 fokkal dolgoznak. Milyen meleg lehet a főtengely vége üzemi hőmérsékleten? Mi a véleményetek?
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

intelatom írta:
****

Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Új kábelköteg , összekötő tisztítás után nekem is láthatóan "kövérebb" a szikrám :) Ez még a megszakítós gyújtással, elektromossal meg méginkább :)
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

MrDok írta:
intelatom írta:Sziasztok!

Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

allllli írta:Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
Csak azért, mert nagyon bennem van, hogy le kéne cserélni a megszakítós gyújtásomat valami fejlettebbre...
2 stroke force...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég