kriszvezer írta:Hali!
Érdeklődnék hogy Nyíregyházán vagy környékén pontosan hol találok hozzáértő szerelőt, akinek a kisujjában van? Vagy ha esetleg tudjátok a probléma okát, azt is megköszönöm.
-Sok benzint eszik, ez kb 8-9l/100km, és nem max. gázzal megyek.
-Üresben, ha sok gázt kap, kopogó hangot hallok a motorból... de csak akkor.
Új vagyok, mindenféle tekintetben, szívesen fogadok bármi segítséget!
Köszönöm!
A hibakeresés elkezdése végülis egyszerű. Én a karbinál kezdeném, mivel a motorba csak annyi benzin tud jutni, amennyit azon átfolyik. Azelőtt nincs túl nagy választék - szűrő, benzincső, tank - adott. Utána ér el a tűszelephez. Na most, a 8-9 literes fogyi azt is jelentheti, hogy a motor maga nem eszik sokat, de a tűszelep nem zár, és állás közben a túlfolyón egyszerűen kifolyik a benzin. Ha ezt átnézted, és nem ereszt (gondolom h nem, feltűnő azért a tócsa meg a benzinszag), akkor a benzin bekerült az úszóházba, és nem ment pocsékba belőle semmi. Innen 3 további út van, már amennyiben a ház tömítése jó (és gondolom ezt is h jó, tócsa lenne különben):
- szívató csatornája. Ez elég gyakori ok szokott lenni, mert a lezáró dugattyúszerű elem két oldalán jó nagy a nyomáskülönbség üzem közben, minél kisebb gázt húzol, annál nagyobb. Először is ellenőrizd, a szívatókar alaphelyzetbe tolásánál lent van-e (van-e a bowdennek holtjátéka? szükséges, hogy legyen). Ha ilyen hiba nincs, még lehet a dugattyú gumi tömítése szar (hiányzik, mállott, szakadt, vetemedett), és így átengedi a benzint. Ez egy jó nagy csatorna, szóval sok benzin megy át, és a motor se fog túl jól menni tőle.
- alapjárati fúvóka. Mivel ezen mindig megy át benzin üzem közben, rendesen befolyásolja a fogyit. Egyszer véletlen beleraktam egy kireszelt darabot, és 8 litert evett. A gyári méret azt hiszem 55-ös, kicserélve rá visszatért a 4-5 l/100 km.
- főfúvóka és tű. Azért mondom együtt, mert ugyan a főfúvóka csak kb 2/3 gáz felett érvényesül (ha nem túl kicsi), mert a mennyiséget részterhelésen inkább a tű befolyásolja, annak is főként a kúpos része. Na itt ha a tű szar (mondjuk utángyártott, kikopott, satöbbi) az is felviszi a fogyasztást.
Ezek ellenőrzése (pl fúvókaméret) nem egyszerű, és az utángyártottak sem megbízhatóak. Utána kéne nézni hogyan lehet, most nekem arra nincs energiám, de létezik dörzsár készlet amivel lehet házilag gyártani ilyeneket. Ezen felül meg még beállításokkal is lehet játszani, úszószint, tűállás terén, erre a szerelési könyv is ad útmutatást. A kopogás pedig lehet a nem megfelelő benzinarány következménye, de akár teljesen más is. Először egy problémát kell megoldani, és az kis szerencsével megoldja a másikat is.