Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy menet közben kis gázadásnál is nagyon csúszik a kuplung, milliószor állítottam már rajta, de nem lett jobb, a motor szét lett szedve, előtte is csúszott de bőven nem ennyire, lehetséges, hogy az olajhoz van köze? nincs túl sok hajtóműolaj benne.
Valamint egy számomra érdekes jelenség: miért csinálja azt, hogy néha fordítva működik a kuplung?:O kiengedett állapotnál amikor sebességben van simán tudom előre tolni, viszont amikor behúzom elkezdi forgatni a motort, vagyis fordítva működik mint ahogy kellene.
Előre is köszönöm!
Olyan problémám lenne, hogy menet közben kis gázadásnál is nagyon csúszik a kuplung, milliószor állítottam már rajta, de nem lett jobb, a motor szét lett szedve, előtte is csúszott de bőven nem ennyire, lehetséges, hogy az olajhoz van köze? nincs túl sok hajtóműolaj benne.
Valamint egy számomra érdekes jelenség: miért csinálja azt, hogy néha fordítva működik a kuplung?:O kiengedett állapotnál amikor sebességben van simán tudom előre tolni, viszont amikor behúzom elkezdi forgatni a motort, vagyis fordítva működik mint ahogy kellene.
Előre is köszönöm!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Okés köszi az infot ha lesz kérdésem majd szólokkupi írta:Szia ne viccelj én a 125 TS hengert felfúrattam simán 150+2 túl-méretre és a henger még azt is bírta,van anyag ezekbe a régi masinákba.A lényeg ha 125 hengert 150 közel kerül akkor a hengerfejet hozzá kell igazit tani.Eddig SKF volt nekem is de most FAG-ot vettem nem olcsó mulatság és a FAG is Koreai már. De szerintem mindegy mert egyik se nagy szám már csak az áruk.Andrá$ írta:Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ő--------- tartsd közel a telefonhoz---------hmmmmmmm, igen, már érzem.geri922 írta:hello. Ma mentem a motorral es egyszercsak nagy berrego hang jott a hengerlbol. Mi lehet a baja?
Elromlott!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia ne viccelj én a 125 TS hengert felfúrattam simán 150+2 túl-méretre és a henger még azt is bírta,van anyag ezekbe a régi masinákba.A lényeg ha 125 hengert 150 közel kerül akkor a hengerfejet hozzá kell igazit tani.Eddig SKF volt nekem is de most FAG-ot vettem nem olcsó mulatság és a FAG is Koreai már. De szerintem mindegy mert egyik se nagy szám már csak az áruk.Andrá$ írta:Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.04.25. 21:21-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
hello. Ma mentem a motorral es egyszercsak nagy berrego hang jott a hengerlbol. Mi lehet a baja?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És karbit cseréltél-e?allllli írta:Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.
Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
Vagy fúvókákat?
Úgy emlékszem 24-es karbi megy rá...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.
Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.
Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
hát nem tudom ez is használt és felújítandó,lehet nézek valami után gyártottat csak azt is nehéz találni alul felül tügörgősbe.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Esetleg:tiger1342 írta:Jujj, milyen árak vannak:Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal?
http://www.mz-b.hu/motor-es-alkatreszei ... %91tengely
Hívd fel Bambit, biztos tud ajánlani olyat, ami használható...
http://veteranapro.hu/motorblokk-alkatr ... gely-mz-ts
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Jujj, milyen árak vannak:Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal?
http://www.mz-b.hu/motor-es-alkatreszei ... %91tengely
Hívd fel Bambit, biztos tud ajánlani olyat, ami használható...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nem tudom mit mondjak,van akinek jó nekem meg akár hogy is csináltuk hamar feladta.Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Én az elmúlt 6 évem a TS hajtókar mizériával telt,vettem keleti(kinai vagy ilyesmi)hajtókart ami 2000km környékén már kotyogott(tudni kell tökéletesen lett összerakva derékszögelve illesztve szintetikus olaj...). Aztán kaptam bele német hajtókart ami viszont felül bronz perselyes,az a napokba adta meg magát a persely elfordult mivel keményebb mind a csapszeg szépen bele is mart a bronz a hihetetlenül kemény csapszegbe! Hiába lett dörzsárazva melegen megszorult és kész is(kb 4000km),most betelt a pohár vetem egy komplett TS 125 blokkot nevetséges áron és abban véletlenül jó a gyári főtengely ami alul felül tűgörgős. Ha teheted inkább egy bontott gyári mind egy drága távol keleti ami nem bír ki csak pár ezret.Andrá$ írta:Mivel úgy tűnik hajtókar is lesz cserélve a motoron valaki tudna ajánlani jófajtát ami nála bevált tudja hogy érdemes megvenni?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.04.23. 21:08-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Mivel úgy tűnik hajtókar is lesz cserélve a motoron valaki tudna ajánlani jófajtát ami nála bevált tudja hogy érdemes megvenni?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Vagy kuplung témánál esetleg megéri megnézni mennyire van kikopva a kar és a konzol és a bowden (nyúlott) csere lehet megérhet egy próbát. Nekem is ugyanez volt a baja nem lehetett állítani már sehol. Igaz nekem 250 a gépem. Az életbe nem gondoltam volna ilyen dolgok is ennyit befolyásolhatnak, de úgynézki igen.
Kupi jól mondtad nem kell egyből a legroszabbra gondolni. Eddig úgy néz ki igazad lesz. Majdnem szétermelésre került a gép. Bár még az utángyártott kar és konzol majd boríthatja a projektet ha nem méretpontosak(többek azt mondják használhatóak nincs velük gond remélem igazuk lesz). Most egy gyárit kaptam kölcsön ami nincs szétkopva ezzel működik szépen tökéletesen lehet még állítani.
Kupi jól mondtad nem kell egyből a legroszabbra gondolni. Eddig úgy néz ki igazad lesz. Majdnem szétermelésre került a gép. Bár még az utángyártott kar és konzol majd boríthatja a projektet ha nem méretpontosak(többek azt mondják használhatóak nincs velük gond remélem igazuk lesz). Most egy gyárit kaptam kölcsön ami nincs szétkopva ezzel működik szépen tökéletesen lehet még állítani.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Helicoil...otto54 írta:Sziasztok!
ETZ250 blokk csavar "kiszakadt" menetének javítására milyen praktikát ismertek?
Az előző tulajdonos "túlhúzta" a kuplung oldalon a blokk egyik csavarját és a menet megszakadt.
A megszakadt menet miatt a blokk rendesen nem rögzíthető és így folyamatosan szivárog az olaj.
A válaszokat előre is köszönöm!
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
[quote="Tomy2005"]Próbáltam állítani a kuplungon lent a blokknál is és a kuplungkarnál is.
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?[/quot
Rendesen kihézagolni a lamellákat, ahogy kell...
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?[/quot
Rendesen kihézagolni a lamellákat, ahogy kell...
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2013.04.23. 15:45
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest XVIII.kerület
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ250 blokk csavar "kiszakadt" menetének javítására milyen praktikát ismertek?
Az előző tulajdonos "túlhúzta" a kuplung oldalon a blokk egyik csavarját és a menet megszakadt.
A megszakadt menet miatt a blokk rendesen nem rögzíthető és így folyamatosan szivárog az olaj.
A válaszokat előre is köszönöm!
ETZ250 blokk csavar "kiszakadt" menetének javítására milyen praktikát ismertek?
Az előző tulajdonos "túlhúzta" a kuplung oldalon a blokk egyik csavarját és a menet megszakadt.
A megszakadt menet miatt a blokk rendesen nem rögzíthető és így folyamatosan szivárog az olaj.
A válaszokat előre is köszönöm!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kuplung felújítás...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Próbáltam állítani a kuplungon lent a blokknál is és a kuplungkarnál is.
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Köszi a válaszokat, levetem a hengert meg a blokkot a helyéről és úgy tűnik felújítás lesz, lóg a hajtókar az alsó csapágynál is meg a hengeren is vannak kopás nyomok
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
De örülnék ha bármelyik motorom csak ennyire "csörögne".
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
De az is lehet. Nekem semmi baja nem volt, aztán fúrattam, de ugyanazt a csapszeget és tűgörgőt tettem vissza és azóta csörög magasabb fordulaton. Kicseréltem újakra a csapszeget, tűgörgőt most és még mindig csörög. Nem tudom mi lehet mert nem volt semmi baja.Veszy2107 írta: Nem lehet, hogy csak felső tűgörgő vagy csapszeg?? Nekem is csörgött a henger mikor megvettem, de egy felső tűgörgő cserével elmúlt!
Egyébként nekem is így csörög mint a srácnak a videóban 1:50-nél:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 125-107798
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
kupi írta:Szia sajnos ismerős tünetek,nekem a kis TS így kezdte tavaly ősszel és most főtengely cserés(utángyártott bronzos"hajtókar alig bírt ki 5000kmés egy vagyon volt akkor) .Húzd le a hengert nézd meg a csapszeget a dugót(nem koptatta ki)majd a főtengely hajtókart próbáld nem lötyög és csavarásra nem kottyan(elvileg nem szabadna) nekem sajnos igen de már meg van a gyári cseredarabom.(bontott de kifogástalan teljesen tűgörgős főtengely a komplett blokkot amiből kivetem 1500Ft vettem a faluba!ráadásul szinte alig van rajta kopás nyom egy padláson száradt vagy 20évet)Andrá$ írta:Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)
Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
Ezért ha baj is van ne ijedj meg csak keresni kell és kincseket találhatsz.
De ha ezek okésak akkor csak a kuplungláncod lehet a zaj forrása.
Nem lehet, hogy csak felső tűgörgő vagy csapszeg?? Nekem is csörgött a henger mikor megvettem, de egy felső tűgörgő cserével elmúlt!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia sajnos ismerős tünetek,nekem a kis TS így kezdte tavaly ősszel és most főtengely cserés(utángyártott bronzos"hajtókar alig bírt ki 5000kmés egy vagyon volt akkor) .Húzd le a hengert nézd meg a csapszeget a dugót(nem koptatta ki)majd a főtengely hajtókart próbáld nem lötyög és csavarásra nem kottyan(elvileg nem szabadna) nekem sajnos igen de már meg van a gyári cseredarabom.(bontott de kifogástalan teljesen tűgörgős főtengely a komplett blokkot amiből kivetem 1500Ft vettem a faluba!ráadásul szinte alig van rajta kopás nyom egy padláson száradt vagy 20évet)Andrá$ írta:Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)
Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
Ezért ha baj is van ne ijedj meg csak keresni kell és kincseket találhatsz.
De ha ezek okésak akkor csak a kuplungláncod lehet a zaj forrása.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)
Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)
Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Nem recseg váltás közben. viszont álló helyzetben nehezen tudom üresbe tenni.
Arra a csavarra gondoltok ami a blokk oldalán van és egy védőgumi van beledugva?
Amikor beteszem 1 be akkor picit megugrik a motor,tehát nem indul el,csak ugrik egy picit.
Arra a csavarra gondoltok ami a blokk oldalán van és egy védőgumi van beledugva?
Amikor beteszem 1 be akkor picit megugrik a motor,tehát nem indul el,csak ugrik egy picit.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kicsit játssz a finombeállítóval sztem is. De nem nagy para a dolog...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szerintem ha nehezebben lehet megfogni, akkor kicsit fog a kuplungod. Nem recseg mikor váltasz, vagy beteszed 1-be? Állóhelyben ki tudod venni üresbe? Kicsit állíts a bovden feszességén a kuplungkarnál vagy a durvabeállító csavart a blokk oldalában tekerd 1/4-1/2 fordulatot beljebb, így jobban kiemel a kuplung. De vigyázz nehogy átess a ló másik oldalára, hogy az állítás után csússzon a kuplung! Az se jó.Tomy2005 írta:Hát.... nehezen de meg tudom fogni kézzel.
Akkor ezzel ne foglalkozzak?
Re: Blokk
Hát.... nehezen de meg tudom fogni kézzel.
Akkor ezzel ne foglalkozzak?
Akkor ezzel ne foglalkozzak?
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nekem 125-ös van. Én is megfurattam és emlékszem,hogy már az elején vártam az eredményt,hogy jó legyen. Az első 100-200 km-en alig akart menni,nagyon gyenge volt. És igen 1500 km után kezd belendülni. Most így 2000 km után már tökéletes. Megy mint az álom.Apa66 írta:Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
Re: Blokk
Szia!
Köszi a választ.
Nem húzom és nem hajtom a mocit.
Járattam már be ETZ-t és az erősebb volt az első pillanattól kezdve.
Na mindegy, majd 1500 Km után elviszem egy kompresszió mérésre.
András
Köszi a választ.
Nem húzom és nem hajtom a mocit.
Járattam már be ETZ-t és az erősebb volt az első pillanattól kezdve.
Na mindegy, majd 1500 Km után elviszem egy kompresszió mérésre.
András
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Apa66 írta:Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
Az a probléma, hogy frissen "felköszörült" hengerrel nem célszerű csutkagázzal tesztelni a végsebességét és az erejét. Be kell járatni 1000-1500 km-t és aközben szép fokozatosan terhelni. Így csak elb*szod. Ne várd, hogy a durva hengerfal meg friss gyűrű olyan illesztést fog adni hogy elsőre jó legyen, össze kell kopniuk...Ha türelmes vagy meglesz az ereje is, ha nem akkor csak egyre erőtlenebb lesz és melegebb időben meg is ragad a dugó a hengerben.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha kézzel meg tudod tartani a kereket, akkor semmi gond. Normális a jelenség.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok.
Van egy 125-ös etz-m
Problémám a következő.
Amikor behúzom a kuplungot és beteszem 1.-be akkor már hajt a kerék úgy hogy a kuplung
be van húzva.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Van egy 125-ös etz-m
Problémám a következő.
Amikor behúzom a kuplungot és beteszem 1.-be akkor már hajt a kerék úgy hogy a kuplung
be van húzva.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Re: Blokk
Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Remélem csak ennyiben másabb, mert a motoromon most a trophy henger van rajtaszili83 írta:Lehet meg is válaszoltad, mert az nem TS, hanem trophy henger.imo88 írta:Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
Re: Blokk
Lehet meg is válaszoltad, mert az nem TS, hanem trophy henger.imo88 írta:Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kell.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ez a kis bizonyos ütköző és a bowden között kell valami kis alátét szerűnek lennie(az alátét szerűségen a bowdennek be van vágva rajta egy kis nyilás)?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1081
10 éve nem szedtük szét most meg bowdencsere volt és kiesett egy ilyen kis valami onnan csak a fene emlékszik már rá kell oda vagy nem(nem emlékszünk rá mi tettük oda annó(vagy épp előző gazda) vagy gyárilag ott volt vagy akármi és most már szeretnénk tudni )? Valaki véletlenségből nem emlékszik rá gyárilag hogy volt ez?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1081
10 éve nem szedtük szét most meg bowdencsere volt és kiesett egy ilyen kis valami onnan csak a fene emlékszik már rá kell oda vagy nem(nem emlékszünk rá mi tettük oda annó(vagy épp előző gazda) vagy gyárilag ott volt vagy akármi és most már szeretnénk tudni )? Valaki véletlenségből nem emlékszik rá gyárilag hogy volt ez?
Re: Blokk
Valaki valamilyen ötlet?intelatom írta:Sziasztok!
Van egy hatalmas és érdekes gondom amit nem tudok megoldani:
Hazafelé jövet megállt a motor, gondoltam gyertyával van valami, vettem bele újat jó is lett, viszont elkezdett egy olyat csinálni, hogy behúzott kuplungnál volt olyan mintha alaphelyzetben lenne, vagyis sebességben nem lehetett eltolni, amikor meg kiengedtem lehetett, vagyis fordítva működött a kuplung.
Szétkaptam, láttam hogy lejött a kuplung mellőli nagy fogaskerékről az anya, visszaraktam, összetettem, viszont ha sebességbe teszem a motort előre fele simán lehet tolni, de kattogó hangokat ad, hátrafelé viszont rendesen sebességben van vagyis nem lehet tolni a motort, a kuplung nem emel semmit és ha behúzom semmi sem húzza vissza.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Nekem 80w-90-es olajjal nem lehetett,10w-40-es simán ment.[/quote]
Hát a 80w90-es olaj valóban szélsőséges! Nagy melegben biztos hogy jó, pontosan és simán lehet vele váltani és jól megy vele a gép, legalábbis az enyém, de hűvösebb időbe, mint ami eddig is volt, hát nem egy álom! Most épp leengedtem az olajat, mert festem a deklit, de nem tudom, hogy milyen olajat tegyek vissza! :/ 80w-s olajom van még, nem kéne venni és ha jön a kánikula, akkor jó fog jönni az a sűrű olaj, de addig is gondolkodok a 10w-n!
Bár a kérdésre nem ad választ, csak egy hozzászólás az olajos témához!
Hát a 80w90-es olaj valóban szélsőséges! Nagy melegben biztos hogy jó, pontosan és simán lehet vele váltani és jól megy vele a gép, legalábbis az enyém, de hűvösebb időbe, mint ami eddig is volt, hát nem egy álom! Most épp leengedtem az olajat, mert festem a deklit, de nem tudom, hogy milyen olajat tegyek vissza! :/ 80w-s olajom van még, nem kéne venni és ha jön a kánikula, akkor jó fog jönni az a sűrű olaj, de addig is gondolkodok a 10w-n!
Bár a kérdésre nem ad választ, csak egy hozzászólás az olajos témához!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nekem 80w-90-es olajjal nem lehetett,10w-40-es simán ment.MrDok írta:Általában a kuplung hibás működése miatt nem lehet álló helyzetben üresbe tenni (nem emel ki rendesen, meg van szorítva a külső kosár....)allllli írta:Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Általában a kuplung hibás működése miatt nem lehet álló helyzetben üresbe tenni (nem emel ki rendesen, meg van szorítva a külső kosár....)allllli írta:Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üresrögzítőnél a golyó/rugó a helyén van? Kuplung kiemel rendesen?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 23 vendég