Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
hát ez a hozzászólásom elcsúszott egy kicsit... szóval:
én egy régi 6V 11Ah-s akksit tettem rendbe úgy, ha már tényleg az újrasavazás esete áll fennt, hogy kiöntöttem belőle a savat, és az üres akksit fejrefordítva egy slaggal, és jó erős vízsugárral kicsapattam... elég sok iszap kijött belőle... védőszemüveg és ócska ruha kötelező, mert a kifröccsenő sav lemarja rólad a kabátot...
aztán akkusavval szintig töltöttem, és 2X megformáztam (töltés-kisütés)... nem hittem volna, de azóta tökéletesen szuperál...
én egy régi 6V 11Ah-s akksit tettem rendbe úgy, ha már tényleg az újrasavazás esete áll fennt, hogy kiöntöttem belőle a savat, és az üres akksit fejrefordítva egy slaggal, és jó erős vízsugárral kicsapattam... elég sok iszap kijött belőle... védőszemüveg és ócska ruha kötelező, mert a kifröccsenő sav lemarja rólad a kabátot...
aztán akkusavval szintig töltöttem, és 2X megformáztam (töltés-kisütés)... nem hittem volna, de azóta tökéletesen szuperál...
Re: Elektronika
sub-ee írta:molcsaba írta: én egy régi 6V 11Ah-s akksit tettem rendbe úgy, ha már tényleg az újrasavazás esete áll fennt, hogy kiöntöttem belőle a savat, és az üres akksit fejrefordítva egy slaggal, és jó erős vízsugárral kicsapattam... elég sok iszap kijött belőle... védőszemüveg és ócska ruha kötelező, mert a kifröccsenő sav lemarja rólad a kabátot...
aztán akkusavval szintig töltöttem, és 2X megformáztam (töltés-kisütés)... nem hittem volna, de azóta tökéletesen szuperál...
Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész!
Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás.
Ha kevés nagyon benne a sav, illetve már nincs is nagyon benne, akkor a desztillált víz nem segít. Be kell menni egy háztartási boltba, kell venni 1 liter akkumulátorsavat, kb 200Ft 37%-os spec kénsav akkuba.
Fel kell vele tölteni az akkut, utána rá a töltőt és feltölteni és jó lesz.
Üdv.:Sub-ee
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nekem se tetszik neki! (ETZ250) Visszaállok valamelyik BOSCH tipusra.HaPi írta:Én tavaly nyáron kipróbáltam az NGK B8HS gyertyát és nem szerette az ETZ 125-ösöm, de a haver Simsonja meg ment vele! Most Brisk N15YC van benne, azzal megy. (Tudom, hogy Y jelzés 4 üteműekre vonatkozik, de sehol nem kaptam N15C-t.) Ez miért lehet, vagy próbáljam ki az eggyel kisebb hőértékű NGK B7HS-t?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
RR_ZOZY írta:Dodi kollégával vedd fel a kapcsolatot
Írtam is neki. De ő is írt előtte még ide
Köszönöm mindkettőtöknek!
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Elektronika
Szia nfefe!
Átkell vezetékezni, az elektronika pedig elfér az akksi felett.
.
Átkell vezetékezni, az elektronika pedig elfér az akksi felett.
.
Trophy 250 UIT-200
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Dodi kollégával vedd fel a kapcsolatot
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Egyelőre megint csak elméletben
Adott egy ES 250/2, amire majd szeretnék ETZ generátort (Bambi ha jól tudom elkészíti)
A vezetékelése nagyjából maradhat a gyári?
Illetve akinek van ilyenje tapasztalatokat szívesen venném:)
Kerülne rá még egy elektronikus fesszab és egy Subee féle gyújtás is. Ezeket mennyire szabad "eldugni"? Akksi fölé mehetne a fesszab gondolom. De a gyújtás-t nem tudom hova tegyem...
Adott egy ES 250/2, amire majd szeretnék ETZ generátort (Bambi ha jól tudom elkészíti)
A vezetékelése nagyjából maradhat a gyári?
Illetve akinek van ilyenje tapasztalatokat szívesen venném:)
Kerülne rá még egy elektronikus fesszab és egy Subee féle gyújtás is. Ezeket mennyire szabad "eldugni"? Akksi fölé mehetne a fesszab gondolom. De a gyújtás-t nem tudom hova tegyem...
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Azt is tegyük hozzá hogy aki otthon akarja keverni az akkuvizet, akkor fokozottan figyeljen, nehogy a két folyadék zúdulás-szerűen találkozzék, bajok lehetnek belőle.
De jóideje nem csináltam már ilyent, legutóbb amikor az MZ-be akkut vettem (kaposvári VARTA kereskedés) ott helyben feltöltötték nekem.
De jóideje nem csináltam már ilyent, legutóbb amikor az MZ-be akkut vettem (kaposvári VARTA kereskedés) ott helyben feltöltötték nekem.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
molcsaba írta:Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész!punisher írta:Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van !
Az aksit milyen savval kell feltölteni (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi!
Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás.
Ha kevés nagyon benne a sav, illetve már nincs is nagyon benne, akkor a desztillált víz nem segít. Be kell menni egy háztartási boltba, kell venni 1 liter akkumulátorsavat, kb 200Ft 37%-os spec kénsav akkuba.
Fel kell vele tölteni az akkut, utána rá a töltőt és feltölteni és jó lesz.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész!punisher írta:Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van !
Az aksit milyen savval kell feltölteni (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi!
Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Az ötlet jó köszi! Ma rágyurok ha lesz egy kis időm! Üdv Laci
Re: Elektronika
Bocs a marhaságommal,igazad vanfestékes írta:Ja ja tolómérő. Ez sem rossz tényleg! köszi,de azért gondoltam erre a kis cuccra ,mert egy turára,hosszabb utra ugye igy is egy rahedli szerszámot visz az ember és mondjuk ilyesmi lesz a hiba pl megszakitócsere akkor ugye ez szivarzsebbe is elfér.
Üdv Laci
Re: Elektronika
Azt én is olvastam és meg is csináltam,csak egy kicsit másképpen.Mivel nekem sincsen esztergagépem én kiütöttem a gyertya közepét,átengedtem rajta egy 8-as fúrót majd belefúrtam egy 10-es menetet,mégpedig úgy,hogy a harmadikfestékes írta:Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
fokozatát csak félig hajtottam bele.Utána belehajtottam egy 10-es csavart ami ugye megszorult benne.Utána szintbe
vágtam a két végét és átfúrtam 5-ös fúróval a közepét.Majd jött a 6-os menetfúrás.A hosszú 6-os csavarnak a fejét
amit belehajtottam előbb nyíl alakúra köszörültem,ez mutatja az jrányt.Ugye 1 fordulat 1mm.Kb amennyi idő alatt ezt
leírtam ennyi idő alatt meg is csináltam.(elég lassan tudok gépelni)
Üdv.Béla.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ja ja tolómérő. Ez sem rossz tényleg! köszi,de azért gondoltam erre a kis cuccra ,mert egy turára,hosszabb utra ugye igy is egy rahedli szerszámot visz az ember és mondjuk ilyesmi lesz a hiba pl megszakitócsere akkor ugye ez szivarzsebbe is elfér.
Üdv Laci
Üdv Laci
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Hosszúmenetesre van átalakítva a hengerfejem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Miért teszel bele hosszabb menetű gyertyát? Az nem egészséges.
Itt egy kis útmutató: http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... berkey.pdf
Itt egy kis útmutató: http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... berkey.pdf
Re: Elektronika
Én tavaly nyáron kipróbáltam az NGK B8HS gyertyát és nem szerette az ETZ 125-ösöm, de a haver Simsonja meg ment vele! Most Brisk N15YC van benne, azzal megy. (Tudom, hogy Y jelzés 4 üteműekre vonatkozik, de sehol nem kaptam N15C-t.) Ez miért lehet, vagy próbáljam ki az eggyel kisebb hőértékű NGK B7HS-t?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Vadi új NGK BR7ES van benne, nyárra lesz a 8-as hőértékű mielőtt lehurrogtok.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Matt1989: Próbálkozz gyertyacserével.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Sziasztok!
Most volt alkalmam kipróbálni a motorom idén, olyat tapasztaltam hogy néha mintha kihagyna a gyújtásom 1-1 ütemet. Rendesen üzemel majd egyszer csak koppanós hang lassul és megint megindul és rendesen megy, de volt hogy meg is állt rúgás és ment ismét. Jeladós a gyújtásom Sub-ee féle elektronikával.
Valakinek van valami ötlete?
Most volt alkalmam kipróbálni a motorom idén, olyat tapasztaltam hogy néha mintha kihagyna a gyújtásom 1-1 ütemet. Rendesen üzemel majd egyszer csak koppanós hang lassul és megint megindul és rendesen megy, de volt hogy meg is állt rúgás és ment ismét. Jeladós a gyújtásom Sub-ee féle elektronikával.
Valakinek van valami ötlete?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
azert a 100/XX W-ostol ova intenek mindenkit, nekem volt benne olyan szepen raolvadt a foglalat az izzora, hogy orom volt nezni (cserelni) ha mar nagyobb fenyereju a cel akkor GE megalight plus (60%-kal nagyobb fenyero), de csak javaslat, aztan persze aki akar az felolem tehet elore jupiterlampat is...csikin írta: Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
Re: Elektronika
Szia!festékes írta:Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
Tolómérővel próbálkoztál már?Nekem bejött nagyon!
Szia daranyi68
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
Üdv Laci
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Persze már megrendeltem a zselés aksit csak a jövő héten kell a régi akksi!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szigorúan tilos savval feltölteni, csak és kizárólag desztvíz, és van rajta jel h meddig (asszem ). De ennél sokkal jobb megoldás venni egy gondozásmentest, ha ennyire "kiürült" az már nem biztos h valaha is megbízható lesz...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van !
Az aksit milyen savval kell feltölteni (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van !
Az aksit milyen savval kell feltölteni (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nem, már az izzókészlet nem kötelező tartozék a KRESZ tavalyi módosítása óta, ugyanis rájöttek, hogy az új, "modern" gépjárművekben az út szélén már nem lehet izzót cserélni, ezt "csak szakszervizben lehet".csikin írta:Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Értem, majd szétnézek hogy miket lehet kapni! Köszi az infót! Jó éjszakát!csikin írta:Hagyományos valamilyen 60/55W általában elég, de vannak jobb fényerejűek meg mindenféle hiperszuper izzók, már írtak róla régebben többen is. Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hagyományos valamilyen 60/55W általában elég, de vannak jobb fényerejűek meg mindenféle hiperszuper izzók, már írtak róla régebben többen is. Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Ahha és a H4-es hány W-os legyen? Vagy te milyet használsz?csikin írta:Olyan izzókészletet kell venni, amiben olyan tartalékizzók vannak amilyenek a motorodban üzemelnek
Pl.: ne olyat amiben festett izzók vannak. Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index. Kb 1db H4-es, 1db kis helyzetjelző előre, 1db 5W-os hátra és 1 vagy 2 db 21W-os index/féknek. Nekem is ilyenek vannak.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Olyan izzókészletet kell venni, amiben olyan tartalékizzók vannak amilyenek a motorodban üzemelnek
Pl.: ne olyat amiben festett izzók vannak. Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index. Kb 1db H4-es, 1db kis helyzetjelző előre, 1db 5W-os hátra és 1 vagy 2 db 21W-os index/féknek. Nekem is ilyenek vannak.
Pl.: ne olyat amiben festett izzók vannak. Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index. Kb 1db H4-es, 1db kis helyzetjelző előre, 1db 5W-os hátra és 1 vagy 2 db 21W-os index/féknek. Nekem is ilyenek vannak.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Milyen izzókat vegyek mert gondolom nem árt egy izzó készlet vagy vhol lehet venni izzókészletezett ami jó 250-hez annyit tudok H4-es foncsor van a mociba és 21W-os index égők!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Perec
Nyugodtan ajánlhatod a zselés akkukat mindenkinek mert valóban jobb mint a savas.
Mint korábban írtam a kocsimban is az van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A saját esetemmel csak azt akartam hangsúlyozni amit conus utóbb pontosan meghatározott „riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való”.
A körülmények megfeleltek az általad leírtaknak pluszban annyi, hogy volt nálam volt mérő és amikor ráraktam az akkura akkor 0.00v-ot jelzett.
Az akku nélküli üzemmód az sajnos áldozatául esett az előző tulaj barkácsolásainak, ugyanis áthelyezte a gyújtáskapcsolót a légszűrőházba.
Nyugodtan ajánlhatod a zselés akkukat mindenkinek mert valóban jobb mint a savas.
Mint korábban írtam a kocsimban is az van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A saját esetemmel csak azt akartam hangsúlyozni amit conus utóbb pontosan meghatározott „riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való”.
A körülmények megfeleltek az általad leírtaknak pluszban annyi, hogy volt nálam volt mérő és amikor ráraktam az akkura akkor 0.00v-ot jelzett.
Az akku nélküli üzemmód az sajnos áldozatául esett az előző tulaj barkácsolásainak, ugyanis áthelyezte a gyújtáskapcsolót a légszűrőházba.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
conus: Igen te tetted fel a kérdést 2008.06.18. 19:53, de sok tapasztalati információ nem jött össze. "Zselés akksi vs. sima akksi? Mennyivel bírja tovább? : roll:"
A riasztóakku riasztóba való ugyan, de szünetmentesbe semmiképp: ott extrém terhelések vannak-az minden akkut tönkretesz erre a legolcsóbb a zselés. Viszont savas akku sem való önindítós járműbe, mert abban pár év alatt tönkremegy. DE még más elfogadható megoldás nincs rá...
Nandor: érdekelne egy kicsit több érdemi infó is, mert ha nem mindenkinek vált be a zselés akkor nem akarom itt fűnek-fának ajánlgatni. Eddig csak pozitív véleményt olvastam, és nekem is az van. Nálad mi a történet technikai része?
Tippelek: Nyári hőség, 6V, elektronikus feszszab, dinamó, állandó tompított, 12Ah riaszóakku, kb. 2 éves nagy stresznek nem kitett akkuról van szó? Forró volt, és púpos, érezni lehetett a sav szagát? És betolni sem lehetett akku nélküli üzemmódban, teljes lerobbanás.
A riasztóakku riasztóba való ugyan, de szünetmentesbe semmiképp: ott extrém terhelések vannak-az minden akkut tönkretesz erre a legolcsóbb a zselés. Viszont savas akku sem való önindítós járműbe, mert abban pár év alatt tönkremegy. DE még más elfogadható megoldás nincs rá...
Nandor: érdekelne egy kicsit több érdemi infó is, mert ha nem mindenkinek vált be a zselés akkor nem akarom itt fűnek-fának ajánlgatni. Eddig csak pozitív véleményt olvastam, és nekem is az van. Nálad mi a történet technikai része?
Tippelek: Nyári hőség, 6V, elektronikus feszszab, dinamó, állandó tompított, 12Ah riaszóakku, kb. 2 éves nagy stresznek nem kitett akkuról van szó? Forró volt, és púpos, érezni lehetett a sav szagát? És betolni sem lehetett akku nélküli üzemmódban, teljes lerobbanás.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
emberek!
riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való. ezt már egy párszor kiveséztük itt a fórumon h miért NEM.
riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való. ezt már egy párszor kiveséztük itt a fórumon h miért NEM.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
A savas akku előtt nekem is volt riasztó akkum. Most valahol Keszthely és Tapolca között fetreng az út melletti magas aljnövényzetben. Azóta is szégyellem hogy szennyeztem a környezetet /egyébként nem szoktam ilyet tenni/ de akkor abban az idegállapotban ez és a között, hogy dühömben az állati én állapotnak engedve beleharapok, inkább a dobást választottam.
Ugyanis minden előzetes jel nélkül felpúposodott és megszűnt a továbbiakban akkumulátorként a motor működésében részt venni. Valószínű hogy egy 33-éves MZ nem tudja töltés szempontjából biztosítani azokat a viszonyokat ami egy ilyen akkunak kell.
A történethez hozzátartozik, hogy ott keltet hagynom egy faluban a motort. Még szerencse, hogy Zala megyéből származom és így a testvérem segítségével másnap Kanizsán megvettem a szóban forgó Banner akkut.
Az akkumulátorboltos kérdésére, hogy nem kérek-e gondozásmentes akut a válaszom határozott NEM volt. Lehet persze hogy hibás döntés volt lévén a kocsimban zselés akku van és elégedett vagyok vele. De hát gyarló vagyok és az előző napi élmény miatt nehezteltem egy kicsit a modernebb technikára.
Ugyanis minden előzetes jel nélkül felpúposodott és megszűnt a továbbiakban akkumulátorként a motor működésében részt venni. Valószínű hogy egy 33-éves MZ nem tudja töltés szempontjából biztosítani azokat a viszonyokat ami egy ilyen akkunak kell.
A történethez hozzátartozik, hogy ott keltet hagynom egy faluban a motort. Még szerencse, hogy Zala megyéből származom és így a testvérem segítségével másnap Kanizsán megvettem a szóban forgó Banner akkut.
Az akkumulátorboltos kérdésére, hogy nem kérek-e gondozásmentes akut a válaszom határozott NEM volt. Lehet persze hogy hibás döntés volt lévén a kocsimban zselés akku van és elégedett vagyok vele. De hát gyarló vagyok és az előző napi élmény miatt nehezteltem egy kicsit a modernebb technikára.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Semmi más, mint hitvita. Kinek mi a jobb.Dénes írta: Akkor ez most miez?
Én személy szerint azért vettem zselés akkut, mert régen a savassal mindig szívtam. Pl. eldőlt a motor (mert mondjuk fellökte valami jóképű hmcs), sav kifolyt, szétb@..ott mindent.
Szívtam az üzembe helyezéssel, mert akkor, régen csak száraz akkut lehetett kapni, azt felsavazni, feltölteni, kisütni... azaz formázni kellett. Na, kinek volt erre ideje? Meg türelme?
Bevallom, nekem akkor nem. Ez nem az akku hibája, hanem az enyém
De a legfőbb ok, amiért ez mellett döntöttem: mert jobb áron hozzá tudok jutni, mint a motorakkuhoz. És persze könnyebben.
Viszont a tapasztalataim (személyes!) azt mutatják, a riasztó akkuk valahogy jobban bírják (persze majd 2 év múlva térjünk vissza erre a témára) a "nemtörődömséget". A rázkódás? Kiderül...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Szerintem ez az lehet, hogy azt a savast az előző tulaj kezelte, vagy nem kezelte 1,5 évig és csak újszerű akkunak árulta, pedig már a torka véres volt (ami pedig nem lehet, mert becsületes képe volt). Vagy minden savas sz@r. Ezt nem tudhatom, de a zselésem tutira jó 5 év után is. Bagolyferinél is elment annyit.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Őszintén szólva nekem 2éve van benn egy nem zselés, savas. 2 hónapot hidegben mindig bírja töltés nélkül, soha nem volt áramproblémám és nem mart szét semmit. Mióta megvettem a motort benne van, és előtte kitudja mióta. Akkor ez most miez?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Szabi! Máris rohanok speciális mikroprocesszoros töltőt venni: )
Zselés akku: nem vagyok benne biztos, de ha kétszer fejjel lefelé fordítjátok, aztán a tengelye körül megpörgetitek háromszor, majd egy jó nagy csavarhúzóval egy fél órára rövidre zárjátok akkor tönkremehet.
Speciális töltő: izzólámpával lekorlátozod az áramot (C/5-C/50 közé) és nem várod meg, hogy hallhatóan pezsegjen (13,5V elég). Szerintem csak a nagy töltőáramot nem szereti (max C/4). Persze ez az összes akkura igaz.
A riasztók sem töltenek direktben, kiadják a naftát az elektronikának, de az akkut csak szép lassan töltik fel.
Az ETZ generátor viszont tudja közel 15A-el is tölteni még sincs baja, legalábbis gyakorlatban jóval többet bír, mint a hagyományos.
Én a fényképezőgépem akkuját töltöttem úgy: motor főágával (ford.pol) sorbaköt, parkfény be. Amíg megnéztünk egy nevezetességet feltöltődött a tartalék Li-ion akku. Még hogy speciális töltő...
Aki jót és olcsót akar a motorostársának az csak zselés akkut javasol (önindítósba azért nem mernék nyugodt szívvel, de ki tudja). Én mióta kicseréltem a 2 éves savast ég és föld a különbség: mindig van áram az akkuban és nincs sav, tönkremenni meg sehogy nem akar. A másiknál: mindent szétmar a sav, áram meg nincs, amikor kéne-> töltögetés (vizezés, kiszerelés, beszerelés, sarupucolás, rozsdamarózás, festés és újra elölről). Egyszer egy lemerült 1.4-es 206-ost is bebikáztam már a zselésemmel: motorból kivesz, rövid vezetékdarabbal ráköt pluszban az autóakkura (csak lazán fejjel lefelé) és indítóz. Nem mondom, hogy úgy forgatta, hogy fel akart szállni, de beindult.
ja és 2004-ben cseréltem ki zselésre...
Zselés akku: nem vagyok benne biztos, de ha kétszer fejjel lefelé fordítjátok, aztán a tengelye körül megpörgetitek háromszor, majd egy jó nagy csavarhúzóval egy fél órára rövidre zárjátok akkor tönkremehet.
Speciális töltő: izzólámpával lekorlátozod az áramot (C/5-C/50 közé) és nem várod meg, hogy hallhatóan pezsegjen (13,5V elég). Szerintem csak a nagy töltőáramot nem szereti (max C/4). Persze ez az összes akkura igaz.
A riasztók sem töltenek direktben, kiadják a naftát az elektronikának, de az akkut csak szép lassan töltik fel.
Az ETZ generátor viszont tudja közel 15A-el is tölteni még sincs baja, legalábbis gyakorlatban jóval többet bír, mint a hagyományos.
Én a fényképezőgépem akkuját töltöttem úgy: motor főágával (ford.pol) sorbaköt, parkfény be. Amíg megnéztünk egy nevezetességet feltöltődött a tartalék Li-ion akku. Még hogy speciális töltő...
Aki jót és olcsót akar a motorostársának az csak zselés akkut javasol (önindítósba azért nem mernék nyugodt szívvel, de ki tudja). Én mióta kicseréltem a 2 éves savast ég és föld a különbség: mindig van áram az akkuban és nincs sav, tönkremenni meg sehogy nem akar. A másiknál: mindent szétmar a sav, áram meg nincs, amikor kéne-> töltögetés (vizezés, kiszerelés, beszerelés, sarupucolás, rozsdamarózás, festés és újra elölről). Egyszer egy lemerült 1.4-es 206-ost is bebikáztam már a zselésemmel: motorból kivesz, rövid vezetékdarabbal ráköt pluszban az autóakkura (csak lazán fejjel lefelé) és indítóz. Nem mondom, hogy úgy forgatta, hogy fel akart szállni, de beindult.
ja és 2004-ben cseréltem ki zselésre...
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
ok köszönöm a segítségeket
az jó Kanizsa nincs is olyan messze
az jó Kanizsa nincs is olyan messze
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Esetleg nézd meg Kanizsán, a Csó-tó felé vezető úton van egy akkubolt. Én ott vettem tavaly.Andrá$ írta:Hali.
Kéne egy kis segítség valaki használt már ilyen akkumlátort? vagy van valakinek valami tapasztalata vele?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... 18go1edee6
Igaz savas de 3500ft-ba került, az Árkusnál ugyanez 5500ft lett volna.
Egyébként Banner akku de a Varta is csak 3700ft volt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2010.03.08. 22:30-kor.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A zseléset sima akkutöltővel nem szabad tölteni, főleg az ilyen riasztó akkukat, mert onnan kezdve használhatatlan lesz, ezzel én is megszívtam és később tudtam csak meg, hogy van hozzá speciális töltő.Andrá$ írta:kiszsebi írta: De druszámnak 6V-os kell:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 263&page=1
Egyébként nekem is olyan van, mint amilyet KILL3R etz készül venni. Ezt tavaly szeptember végén vettem, azóta gyakorlatilag nem is volt használva, sőt, kint, hidegen telelt. Semmi baja, ennek segítségével kötöttem be az elektronikát (újravezetékezés).
hm ez tényleg nem is rossz csak hát a méret nem igazán fér be a helyére meg nemtom nekem vhogy a savas jobban bejön mi van ha lemerül a zselés lehet-e tölteni meg minden szóval nemtom... elvileg nem lehet vagy igen?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én mindenképp gondozásmentest vennék, főleg 1 év folyamatos töltésprobléma után. Bár a moci rendbetétele segített a legjobban, de a gondozásmentes akksi a komforton és megbízhatóságon dobott sokat. Nem tud megsérülni, nem párolog ki belőle semmi (az előző szar akku megmarta felületen a vázat), ha fejjel lefelé fordul ( ) sem folyik ki semmi.
Ezen kívül nem kell bele desztvizet tölteni, sőt szigorúan tilos "élesítés" után hozzányúlni.
2 hónap alatt nem merült semmit, tényleg olyan, hogy berakod, és elfelejtheted hogy létezik. Drágább, de megéri a pénzét.
Ezen kívül nem kell bele desztvizet tölteni, sőt szigorúan tilos "élesítés" után hozzányúlni.
2 hónap alatt nem merült semmit, tényleg olyan, hogy berakod, és elfelejtheted hogy létezik. Drágább, de megéri a pénzét.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
kiszsebi írta:De druszámnak 6V-os kell:KILL3R etz írta:Én ilyet készülök venni: http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=2
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 263&page=1
Egyébként nekem is olyan van, mint amilyet KILL3R etz készül venni. Ezt tavaly szeptember végén vettem, azóta gyakorlatilag nem is volt használva, sőt, kint, hidegen telelt. Semmi baja, ennek segítségével kötöttem be az elektronikát (újravezetékezés).
hm ez tényleg nem is rossz csak hát a méret nem igazán fér be a helyére meg nemtom nekem vhogy a savas jobban bejön mi van ha lemerül a zselés lehet-e tölteni meg minden szóval nemtom... elvileg nem lehet vagy igen?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
De druszámnak 6V-os kell:KILL3R etz írta:Én ilyet készülök venni: http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=2
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 263&page=1
Egyébként nekem is olyan van, mint amilyet KILL3R etz készül venni. Ezt tavaly szeptember végén vettem, azóta gyakorlatilag nem is volt használva, sőt, kint, hidegen telelt. Semmi baja, ennek segítségével kötöttem be az elektronikát (újravezetékezés).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ennyi pénzért már zselést kapsz.
Én ilyet készülök venni: http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=2
Én ilyet készülök venni: http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=2
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Hali.
Kéne egy kis segítség valaki használt már ilyen akkumlátort? vagy van valakinek valami tapasztalata vele?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... 18go1edee6
Kéne egy kis segítség valaki használt már ilyen akkumlátort? vagy van valakinek valami tapasztalata vele?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... 18go1edee6
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A szikrát mindenképp nézd meg. Ha 250-esed van,akkor a gyújtás felső holtpont előtt 3mm-rel történjen, ha 125-150-esed van,akkor holtpont előtt 2,4-2,5mm-rel. A kondit, ha van multimétered mérd meg kapacitásmérővel 220nF kell legyen az érték. Ha ez az érték 215nF-240nF között van,akkor még épphogy működnie kell a motornak. A kondi ESR-jének is megfelelőnek kell lennie, különben egyáltalán nincs szikra,ha túlzottan megnövekszik a belső ellenállása (jó kondinál nincs is!)HaPi írta:Hello!Dárgo írta:HELLÓ
Az Istenért se tudom beállítani a gyújtásomat, pedig már mindent elkövettem az ügyben. Úgy vélem jó helyen van a megszakító, és feltehetőleg a hézag is megfelelő. Ennek ellenére még sem indul, mi lehet a baj. Segítsetek!!!
Köszi...
Ha nem indul a motor nézd meg, hogy van-e egyáltalán szikrád: kiveszed a gyertyát letesteled a henger hűtőbordáin és kézzel lenyomod a berugókart, ha nincs szikra az lehet gyertya, pipa, gyújtókábel, trafó. A gyújtást pedig a dugattyú felső holtpontjánál állítsd. A kondit is megnézheted, hogy jó-e, ha öreg cseréld.
A megszakítóhézag 0,4mm kell legyen!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Hello!Dárgo írta:HELLÓ
Az Istenért se tudom beállítani a gyújtásomat, pedig már mindent elkövettem az ügyben. Úgy vélem jó helyen van a megszakító, és feltehetőleg a hézag is megfelelő. Ennek ellenére még sem indul, mi lehet a baj. Segítsetek!!!
Köszi...
Ha nem indul a motor nézd meg, hogy van-e egyáltalán szikrád: kiveszed a gyertyát letesteled a henger hűtőbordáin és kézzel lenyomod a berugókart, ha nincs szikra az lehet gyertya, pipa, gyújtókábel, trafó. A gyújtást pedig a dugattyú felső holtpontjánál állítsd. A kondit is megnézheted, hogy jó-e, ha öreg cseréld.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég