Köszönöm, rajta leszek az ügyön.zsakfos írta:Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.kazstam írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.
.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.kazstam írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.
.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az ETZ 250, és a katonai ETZ 250 vezetékelésben megegyezik?
Köszi
Lóri
Azt szeretném kérdezni, hogy az ETZ 250, és a katonai ETZ 250 vezetékelésben megegyezik?
Köszi
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja tényleg ez nem a te motorod.
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot
Mint pld én
Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók [/quote]
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot
Mint pld én
Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók [/quote]
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!zsakfos írta:kazstam!
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Igen, kicsit tömören fogalmaztam, sajnálom, hogy nem sikerült elsőre leírni jól.
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.
Ez után levettem az ülést, és láttam, hogy a magyar elektronikus fesz. szabályzó van rajta.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kazstam!
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elnézést.Rosszat mondtam.kazstam írta:
Mielőtt kimentem megmérni, azt hittem, hogy 12-14V közötti töltést kell produkálnia. Csodálkoztam is, hogy még csak százados eltérés is alig van miközben alapjáraton jár a motor, hiába túráztattam.
NEM JÓK AZ ÉRTÉKEK.
Nincs töltésed.
Ha fordulaton is 12V alatt marad a feszültség,akkor nincs töltés.
Viszont valamit rosszul írtál le vagy én értem félre.
Kizárt dolog hogy a feszültség ne változzon amikor világitást kapcsolsz.
Te azt írod hogy ugyanannyi a feszültség világitás nélkül mint világitással.Ez nem lehet.
Főleg hogy nincs töltésed.
Tuti hogy az akku már merülőfélben van és azért nem megy az index is világitáson.Az már sok neki.
Mérj egyet az akkunál így:
Járó motor-világitás bekapcsolva-index rákapcsolva
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mielőtt kimentem megmérni, azt hittem, hogy 12-14V közötti töltést kell produkálnia. Csodálkoztam is, hogy még csak százados eltérés is alig van miközben alapjáraton jár a motor, hiába túráztattam.zsakfos írta:Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja tényleg ez nem a te motorod.titok1 írta:
Rendben, köszönöm a tanácsot. Ha sajátról lenne szó, megépíteném a cikk alapján fellelhető elektronikusat, a saját Mz-k (6v) azt kapták meg. Csak nem akarok senkinek ilyesmit csinálni, utána nehogy a köpködés menjen, ha mégse jó. Majd tanácsolom neki a Fesz.Szab. cserét.
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot
Mint pld én
Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyilvánvaló akkor szerintem hogy az a fesszab szar.
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is. [/quote]
Rendben, köszönöm a tanácsot. Ha sajátról lenne szó, megépíteném a cikk alapján fellelhető elektronikusat, a saját Mz-k (6v) azt kapták meg. Csak nem akarok senkinek ilyesmit csinálni, utána nehogy a köpködés menjen, ha mégse jó. Majd tanácsolom neki a Fesz.Szab. cserét.
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is. [/quote]
Rendben, köszönöm a tanácsot. Ha sajátról lenne szó, megépíteném a cikk alapján fellelhető elektronikusat, a saját Mz-k (6v) azt kapták meg. Csak nem akarok senkinek ilyesmit csinálni, utána nehogy a köpködés menjen, ha mégse jó. Majd tanácsolom neki a Fesz.Szab. cserét.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyilvánvaló akkor szerintem hogy az a fesszab szar.titok1 írta:
1:03:50 aminél nekem semmi fel se villant... (kalapácsokat is hiába nyitottam/zártam.)
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1:03:50 aminél nekem semmi fel se villant... (kalapácsokat is hiába nyitottam/zártam.)zsakfos írta:A kisfilmen a DF---D+ közé köti a lámpát és akkor kell halványan világitania.titok1 írta:
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.
1:03:15
Amúgy én beszereznék egy Wartburg fesszabot,mondjuk bontóból és azzal próbálkoznék.Olcsó és megbízható.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Át fogom még nézni akkor kapcs. rajz alapján, mert ez nekem is furcsa, hogy pont ott nem megy.zsakfos írta:Akkor teljesen felesleges indexrelét szerezned.kazstam írta: Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
Ha az lenne hibás,akkor más helyzetben sem menne.
Elméletileg az égvilágon semmi köze nem kellene hogy legyen a tompitott/reflektor-nak az indexhez.
Valami elkötés lehet vagy nem tudom.
Töltés visszajelző meg kap egy pozitovot a gyujtáskapcsolóról 15/54 pont,meg kap egy szálat az egyenirányitó 61-es pontjáról.
Annyi miatt gondoltam másik indexrelét, ami elektronikus, hogy nagyobb fordulatnál begyorsul az index. Az elektronikus az kb azonos időintervallummal villogna.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor teljesen felesleges indexrelét szerezned.kazstam írta: Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
Ha az lenne hibás,akkor más helyzetben sem menne.
Elméletileg az égvilágon semmi köze nem kellene hogy legyen a tompitott/reflektor-nak az indexhez.
Valami elkötés lehet vagy nem tudom.
Töltés visszajelző meg kap egy pozitovot a gyujtáskapcsolóról 15/54 pont,meg kap egy szálat az egyenirányitó 61-es pontjáról.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kisfilmen a DF---D+ közé köti a lámpát és akkor kell halványan világitania.titok1 írta:
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.
1:03:15
Amúgy én beszereznék egy Wartburg fesszabot,mondjuk bontóból és azzal próbálkoznék.Olcsó és megbízható.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.zsakfos írta:Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Ha jól értettem eddig.
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Na mégegyszer:
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Na mégegyszer:
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a visszajelző sem ég én akkor először ott keresgélnék nincs e szakadás valahol a körben.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.zsakfos írta:Szar az akku és szar a töltésed is.
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Még nem nagyon mentem vele, de gondolom előbb utóbb kibukott volna, hogy lemerül az akkumulátor. A töltés visszajelző lámpám nem ég, ellenőrzöm majd hamarosan, hogy miért nem.
Az MZ szerelés Wiki oldalon olvastam az előbb, hogy létezik elektronikus fesszabályzó, ill index relé is. Rövidesen beszerzem őket úgy érzem.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
z25z írta:Az úgy teljesen normális. Egyszerűen van egy fordulatszám, ami alatt a generátorok nem töltenek, majd valamelyik elektronikai szaki megmondja, hogy ez mekkora. A motornál ez látványosabb, mert a főtengelyen van a generátor, az autónál meg általában ékszíjjal/áttétellel hajtott és már alapjáraton forog annyit, hogy töltsön. Vagy valami ilyesmi.
Na ez igazán jó hír, igazából csak pislákol tehát nem ég folyamatosan, és szinte egy mm-t emelve a ford. már nem is pislákol
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az úgy teljesen normális. Egyszerűen van egy fordulatszám, ami alatt a generátorok nem töltenek, majd valamelyik elektronikai szaki megmondja, hogy ez mekkora. A motornál ez látványosabb, mert a főtengelyen van a generátor, az autónál meg általában ékszíjjal/áttétellel hajtott és már alapjáraton forog annyit, hogy töltsön. Vagy valami ilyesmi.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv,
az mitől van, hogy alapjáraton a töltés lámpa kicsit "hunyorog" de ha egy mm-t mozdítok a gázkaron (emelem a fordulatot) már nem pislákol?
az mitől van, hogy alapjáraton a töltés lámpa kicsit "hunyorog" de ha egy mm-t mozdítok a gázkaron (emelem a fordulatot) már nem pislákol?
Etz 150 87'
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.aronpfabian írta:Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm is ha nem is érted a német szöveget, amit csinálnak elég szemléletes.titok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szar az akku és szar a töltésed is.
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni.
Nem rég vettem egy ETZ 125-t, és a következő problémám van.
Ha áll a motor, az indexet bekapcsolom, akkor működik:
- bekapcsolt gyújtás mellet (nem ég se helyzetjelző, se tompítptt)
- bekapcsolt helyzetjelző mellett
Bekapcsolt tompított fény mellett viszont már nem működik.
Járó motornál szintén lekapcsolt helyzetjelző és világító helyzetjelző mellett működik, felkapcsolt tompított fény mellett viszont már nem.
Van esetleg valakinek ötlete, milyen jellegű probléma lehet?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.: Tamás
Segítséget szeretnék kérni.
Nem rég vettem egy ETZ 125-t, és a következő problémám van.
Ha áll a motor, az indexet bekapcsolom, akkor működik:
- bekapcsolt gyújtás mellet (nem ég se helyzetjelző, se tompítptt)
- bekapcsolt helyzetjelző mellett
Bekapcsolt tompított fény mellett viszont már nem működik.
Járó motornál szintén lekapcsolt helyzetjelző és világító helyzetjelző mellett működik, felkapcsolt tompított fény mellett viszont már nem.
Van esetleg valakinek ötlete, milyen jellegű probléma lehet?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.: Tamás
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi! Illetve mindenkinek aki segített itt a fórumon
Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szépen kivitelezett munka.Gratulálok.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Elkészült végre a biztosíték tábla csere! Még DDR volt benne ill. mind a 4db biztosíték 8A-s volt..
Elkészült végre a biztosíték tábla csere! Még DDR volt benne ill. mind a 4db biztosíték 8A-s volt..
Etz 150 87'
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen, eddig még nem volt rá szükségem, így nem is láttam. Érthető, hogy mit miért csinál, de legalább látom, és nem kezdek el a kivezetések között ellenállást méregetni.aronpfabian írta:Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm is ha nem is érted a német szöveget, amit csinálnak elég szemléletes.titok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm is ha nem is érted a német szöveget, amit csinálnak elég szemléletes.titok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Majd a club partin találkozunk,amikor átveszitek az oklevelet.z25z írta:Uhh, nagyon fasza, köszönöm az infót. Jövök neked egy pár sörrel
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uhh, nagyon fasza, köszönöm az infót. Jövök neked egy pár sörrel
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Zizi.Na sikerült eljutnom a motoros boltba.Azt mondták amíg nem savazod fel addig akár nyolc-tíz évig is kibírja. Így hát elteheted tartaléknak egy pár évre.z25z írta:Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezért jó az MZ.Megtornásztatja az ember agyát,de rendesen!popitty írta:Nos ezt okuláskén teszem közzé azoknak aki nem tudnák. Sokat küzdöttem a töltéssel. Valaki márkatárs írta, hogy ez az egész egy rendszer. Igaza van. Nos kicseréltem az akkut és minden helyre állt. Lett megfelelő töltésem. Pedig már a döntőt játszottam. Hát ennyit jelent a rossz akku cseréje. Ismét mindenkinek köszönöm a segítségét.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos ezt okuláskén teszem közzé azoknak aki nem tudnák. Sokat küzdöttem a töltéssel. Valaki márkatárs írta, hogy ez az egész egy rendszer. Igaza van. Nos kicseréltem az akkut és minden helyre állt. Lett megfelelő töltésem. Pedig már a döntőt játszottam. Hát ennyit jelent a rossz akku cseréje. Ismét mindenkinek köszönöm a segítségét.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még annyit írj meg, hogy az állórészen a g.tekercset levetted vagy rajta van?
rokaazudvaron írta:Lehet előbb meg kéne próbálni kölcsönkérni valakitől egy fesszabot, felszerelni és kipróbálni! Aztán vásárolni! Van aki a "mechanikusra" esküszik, van aki az elektromosra. Én szoptam eleget a régi "mechanikussal", így szereltem be ezt a gedvát, ami jelenleg mükszik. Akku sarukon van mérve a feszültség. Alapjáraton és 4000-es fordulaton!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Nem bírok eredményre jutni ezzel a Szr-ral. Úgy jártam el ahogyan írtad, levettem a tekercset, kontaktávak megöntöztem a sarukat. Mértem egy feszültséget a szénkeféknél az 7,5 V és mértem az akkunál ott meg max 6,9 V. Hoztam egy új feszszabot és a helyzet ugyan ez, sőt az még 6,9 V-ot csak nagyobb fordulaton adott. Na megkockáztattam úja felszereltem a tekercset és mértem a feszkót. A szénkefén 7,5 - 7,8 V fordulat függvényében az akkunál 7,2 - 7, 6 V. Nem tudok mit tenni felszerelem a tekercset. Lesz ami lesz! Ha azonban még megnézhetek valamit ami kihatással lehet a töltésre a tekercs nélkül tedd meg, hogy megírod. Ez lesz a vége. Ha nincs marad a tekercs és a kockázat!
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Nem bírok eredményre jutni ezzel a Szr-ral. Úgy jártam el ahogyan írtad, levettem a tekercset, kontaktávak megöntöztem a sarukat. Mértem egy feszültséget a szénkeféknél az 7,5 V és mértem az akkunál ott meg max 6,9 V. Hoztam egy új feszszabot és a helyzet ugyan ez, sőt az még 6,9 V-ot csak nagyobb fordulaton adott. Na megkockáztattam úja felszereltem a tekercset és mértem a feszkót. A szénkefén 7,5 - 7,8 V fordulat függvényében az akkunál 7,2 - 7, 6 V. Nem tudok mit tenni felszerelem a tekercset. Lesz ami lesz! Ha azonban még megnézhetek valamit ami kihatással lehet a töltésre a tekercs nélkül tedd meg, hogy megírod. Ez lesz a vége. Ha nincs marad a tekercs és a kockázat!
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.aronpfabian írta:popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szuper, ezt nagyon megköszönném.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zizi.Holnap beugrok a motorosboltba,úgy is arra járok és megtudakolom neked.z25z írta:Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyan dehogy is küldjed nyugodtan azt is! Az új az azért csak új...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem kérdezd meg a kereskedőt.Ebbe ő a legilletékesebb.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy egy olyan akkut, ami gyári bontatlan csomagolásban van (szárazon töltött, savval feltöltendő) de nincs feltöltve savval, meddig lehet tárolni?
Tudja-e valaki, hogy egy olyan akkut, ami gyári bontatlan csomagolásban van (szárazon töltött, savval feltöltendő) de nincs feltöltve savval, meddig lehet tárolni?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet előbb meg kéne próbálni kölcsönkérni valakitől egy fesszabot, felszerelni és kipróbálni! Aztán vásárolni! Van aki a "mechanikusra" esküszik, van aki az elektromosra. Én szoptam eleget a régi "mechanikussal", így szereltem be ezt a gedvát, ami jelenleg mükszik. Akku sarukon van mérve a feszültség. Alapjáraton és 4000-es fordulaton!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kösz a segítség! Veszek egy új feszszabot.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.aronpfabian írta:popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[/quote]popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali!
Megnéztem a sz.keféket jók. Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Te hol mértél 7,2 - 7,5 V-ot a saruknál vagy a szénkeféknél.
A bet.állás egyébként nekem a gyújtáskulcs jobb oldali utolsó állása. Itt a fórumon van egy korábbi fotó is hogy a gy.kapcsoló melyik érintkezője a 61-es. (zsakfos)
Megnéztem a sz.keféket jók. Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Te hol mértél 7,2 - 7,5 V-ot a saruknál vagy a szénkeféknél.
A bet.állás egyébként nekem a gyújtáskulcs jobb oldali utolsó állása. Itt a fórumon van egy korábbi fotó is hogy a gy.kapcsoló melyik érintkezője a 61-es. (zsakfos)
rokaazudvaron írta:Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na meg ez se gyári... ugyanolyan kisipari/kínai, esetleg más tákolja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ebből a fajtából sikerült egymás után két rosszat venni,elsőre visszacseréltem másodszor már nem volt pofám egy 1000Ft-os szaron cigánykodni.[/quote]
Szerintem meg az a szemét, aki ilyet gyárt, és pénzt kér érte!
Én meg bele szaladtam egy Gyula bácsi féle agyon dícsért megszakító nélküli gyújtásba. Egy évig ment rendesen, utána folyamatosan szívatott.Visszatettem a megszakítót ( természetesen az országú szélén) Azóta megszűnt minden gondom!!!
Szerintem meg az a szemét, aki ilyet gyárt, és pénzt kér érte!
Én meg bele szaladtam egy Gyula bácsi féle agyon dícsért megszakító nélküli gyújtásba. Egy évig ment rendesen, utána folyamatosan szívatott.Visszatettem a megszakítót ( természetesen az országú szélén) Azóta megszűnt minden gondom!!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég