lehet mindkettő, ez csupán kiviteltől és évjárattól függ.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Re: Elektronika
HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló Kupi!
Rendben van megcsinálom úgy remélem sikerül! Ha letelik a 2 év még, akkor érdemes levizsgáztatni veteránra?
Köszi a segítséget!!
Üdv: Cs. Zoli
Helló Cseszy2!
Nem kell átalakítani, elég ha a gyári lámpaburákat teszed fel, mert nekem is ledes, fehér-burás és én nem alakítottam vissza izzósra csak a burákat cseréltem le és átengedték és nem szóltak érte semmit. Csak a féklámpám volt kicsit gyenge , neked milyen erős? Hogy oldottad meg?
Üdv: Cs. Zoli
Rendben van megcsinálom úgy remélem sikerül! Ha letelik a 2 év még, akkor érdemes levizsgáztatni veteránra?
Köszi a segítséget!!
Üdv: Cs. Zoli
Helló Cseszy2!
Nem kell átalakítani, elég ha a gyári lámpaburákat teszed fel, mert nekem is ledes, fehér-burás és én nem alakítottam vissza izzósra csak a burákat cseréltem le és átengedték és nem szóltak érte semmit. Csak a féklámpám volt kicsit gyenge , neked milyen erős? Hogy oldottad meg?
Üdv: Cs. Zoli
Re: Elektronika
Az ilyen esetekre érdemes gyári alkatrészeket megtartani,beszerezni. Az ember fél ora alatt kicseréli őket azt levan a gondAlfa írta:A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Hello!!
Télen LED-esitettem a hátsó világitásom-köszönöm a segitséget!!-,de a müszakim a héten lejár.
Bajára a KF-hez fog müszakira menni.Kérdésem:alakitsam vissza izzósra,és piros burásra a békesség érdekében??Mi a véleményetek?Ja,meg az irányjelzöim is fehér burásak,sárga izzóval.utolsó müszakin ezért nem szoltak.Ezekkel mit tegyek?
üdv.!
Télen LED-esitettem a hátsó világitásom-köszönöm a segitséget!!-,de a müszakim a héten lejár.
Bajára a KF-hez fog müszakira menni.Kérdésem:alakitsam vissza izzósra,és piros burásra a békesség érdekében??Mi a véleményetek?Ja,meg az irányjelzöim is fehér burásak,sárga izzóval.utolsó müszakin ezért nem szoltak.Ezekkel mit tegyek?
üdv.!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia én a biztonság kedvéért csináltam egy utólagos testelést is úgy mind a gépkocsiknál van,kifúrtam 6-os al a láncvédőnél a motor öntvényét és egy sima testsaruval+vezetékkel rákötöttem a testelési pontra(6 os csavar az aku közelében,van már egy két test kábel gyárilag rajta)így biztosabb a fémes kapcsolat a motor és a váz között.Én még az első lámpafejbe menő testkábelt is kicseréltem mivel maga a kábel volt eloxidálódva(belül a vezeték tiszta zöld volt)azóta jó a töltésem és a lámpák is erősebbek. A gyári testelés amit mondasz jó is de egy 25-30 éves gépen már elég sok az oxidáció a fém alkatrészek kapcsolódásánál ami bizonytalanná teszi a fogyasztok működését a 6 voltos rendszerek még érzékenyebbek erre(saját tap),példa ként biztosan láttál már olyan féklámpát ami ha kigyullad eloltja a helyzetjelzőt.Ezt kell kiküszöbölni.darren17 írta:Helló Kupi!
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló Kupi!
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
Re: Elektronika
Máté írta:Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
KÖSZÖNÖM SZÉPEN MEGNÉZEM AKKOR!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
kupi írta:Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!darren17 írta:Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Helló!
Köszi a választ, akkor ha jó idő lesz megint átnézem, és tudsz nekem mondani Bács-Kiskun megyében elektromos-szerelőt, aki el is vállalja? Mert már 3 szakembernél volt a moci és nem tudták megoldani és nem találták meg a hibát se, azt mondták kicsit alacsony a töltés de jó, mikor megmutattam, hogy égett le akkor csak a fejüket vakarták
Még egyszer köszi!
Üdv: Cs. Zoli
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!darren17 írta:Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Egyik club és márkatársamnak zselés aksija van úgy tudom,és minden működik ahogy kell.
Egyébként a hagyományos is teszi a dolgát,nekem mindig az volt,néha rá kell nézni a folyadékszintre és ennyi,vagy ha tartósan nem használod,akkor egy kis töltés neki,nekem eddig mindegyik kibírt jó néhány évet
Egyébként a hagyományos is teszi a dolgát,nekem mindig az volt,néha rá kell nézni a folyadékszintre és ennyi,vagy ha tartósan nem használod,akkor egy kis töltés neki,nekem eddig mindegyik kibírt jó néhány évet
Re: Elektronika
Szép jó estét..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Re: Elektronika
Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok nekem rossz gyertya hézaggal csinált ilyent 0,4 ezzel lett jó üdv juragy
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszönöm,holnap kerítek egyet,mivel gyújtókondi és gyergya csere megvolt,gyújtást mégegyszer leellenőríztem és a probléma nem szűnt meg
Re: Elektronika
szerintem is trafó szaga van.tibi84 írta:Helo!festékes írta:Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.
üdv
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Helo!festékes írta:Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.
üdv
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Erre én gondoltam,hogy kondi,holnap csere,meg gyergya is mert az is megtudja viccelni az embert,ja és igen megszakítós gyújtása van.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nem rázkódott ki a főfúvóka?
Egyébként milyen gyújtás? Ha megszakítós, akkor én cserélnék egy kondit első körben. A fekete gyertya lehet a gyújtás kihagyások miatt is. Nem feltétlenül karburálási gond sztem.
Egyébként milyen gyújtás? Ha megszakítós, akkor én cserélnék egy kondit első körben. A fekete gyertya lehet a gyújtás kihagyások miatt is. Nem feltétlenül karburálási gond sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nincs felakadva megnéztem,egyébként érdekes,mert az alapjárat jó,teljesen stabil hidegen-melegen egyarántcsikin írta:Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Véletlen nem írtad fel hogyan csinálta?frensis írta:Üdv !
Végre jó a töltésem !
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Végre jó a töltésem !
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá
Végre jó a töltésem !
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az enyém 950 volt, de nem iridium elektródás. BR8HS ennyi szerintem.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
BR8HIX gyertya ára is elég baráti ha jól látom (4500Ft körül). Kíváncsi lennék ér-e annyit?
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Beszereztem pár gyertyát:
Brisk N14C
Izolator 260
Torch E5T(jobban belóg a középelektróda mint a többinél)
Ngk B8HS
Majd csinálok egy kis tesztet melyikkel megy jobban.
Később lehet veszek egy BR8HIX-et is. Sok fotón úgy tűnik hosszabb a menete mint a 12,7 mm-es gyertyának, de az ugye nem lehet? Elvégre a H 12,7 mm-t jelent.
Meddig bírja általában ez a gyertya?
Brisk N14C
Izolator 260
Torch E5T(jobban belóg a középelektróda mint a többinél)
Ngk B8HS
Majd csinálok egy kis tesztet melyikkel megy jobban.
Később lehet veszek egy BR8HIX-et is. Sok fotón úgy tűnik hosszabb a menete mint a 12,7 mm-es gyertyának, de az ugye nem lehet? Elvégre a H 12,7 mm-t jelent.
Meddig bírja általában ez a gyertya?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jah igen azt nem írtam, az R es a zavarszűrős.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alfa: Az R-esekre gondolsz?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A zavarszűrőssel nekem baromi jól megy, és az elektronikus műszereim is abbahagyták a hülyéskedést (kezdve a gyújtással...), Azt tudom ajánlani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Milyen gyertyát javasoltok Etz 250-be?
NGK B8HS-t használok. Volt benne korábban Brisk 14NC, meg valamilyen Izolátor is egy ideig. Úgy gondolom az NGK gyártja a legjobb gyertyákat, viszont pár napja alig bírtam beindítani a motort. Túl lett szívatva, csak nem arra gondoltam, így cserélgettem a gyertyákat, és végül egy használt Izolátorral indul be. Egyébként a használt gyertyáim közül annak volt a legszebb képe, szép őzbarna. Az NGK új volt amivel próbáltam indítani. Amúgy nem a gyertyán múlott, jól ki kellett szellőztetni a hengert, és pont akkor indult be mikor az Izolátort beletettem.
Ezekről mi a véleményetek:
NGK B8HVX (platina középelektróda speciális testelektróda)
NGK BR8HIX (zavarszűrős, irídiumos elektróda)
NGK B8HS-t használok. Volt benne korábban Brisk 14NC, meg valamilyen Izolátor is egy ideig. Úgy gondolom az NGK gyártja a legjobb gyertyákat, viszont pár napja alig bírtam beindítani a motort. Túl lett szívatva, csak nem arra gondoltam, így cserélgettem a gyertyákat, és végül egy használt Izolátorral indul be. Egyébként a használt gyertyáim közül annak volt a legszebb képe, szép őzbarna. Az NGK új volt amivel próbáltam indítani. Amúgy nem a gyertyán múlott, jól ki kellett szellőztetni a hengert, és pont akkor indult be mikor az Izolátort beletettem.
Ezekről mi a véleményetek:
NGK B8HVX (platina középelektróda speciális testelektróda)
NGK BR8HIX (zavarszűrős, irídiumos elektróda)
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Ha még nem oldottad meg a problémát, esetleg nézd meg a biztosíték tartót. Nálam (ETZ 250) az okozott hasonlót, időnként volt töltés, időnként nem. De olyan is előfordult, hogy egyszerűen leállt a motor, az aksi pozitív biztosítéka lazult ki, pedig úgy tűnt a helyén van. Meg már eléggé elkorrodált. Kicseréltem lengő biztosíték tartóra, amibe késes biztit lehet rakni, többet nem lesz hasonló problémám.frensis írta:Üdv !
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Ehhez hasonlót vettem, darabja 150 Ft volt.
Néhány fotó:
Kép1
Kép2
Kép3
Kép4
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tibi85 2011.03.11. 13:57-kor.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Máté írta:Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Brigéciol.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szén, olaj szerves, szerves oldóanyag kell neki----> benzin, petróleum, gázolaj tökéletes.nova001155 írta:Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztos de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztos de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
Re: Elektronika
Univerzális tisztítóspray vagy féktisztítóspray mehet neki.Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia !fores írta:frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Hétvégén mentem pár kört a faluban, nem nagyon foglalkoztam vele, ma jöttem haza a koleszból, nekünk nincs most 1 hétig tanítás.
Szénkefék nincsenek leragadva.
Majd holnap nekiállok, elmosok mindent, ha nem megy akkor kipróbálom az ellenállás tekercs cserét.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Másik gyertya?affaire írta:Értem!kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
fores
Re: Elektronika
Értem!kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Üdv!
Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
Re: Elektronika
Sajnos az új gyertya nem oldotta meg a problémáját,de az új gyújtótekercs az már igen!nova001155 írta:csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff.affaire írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Szal Gyújtótekercs volt a baja úgy néz ki mert az újjal indul...
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég