Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Volt már róla szó. ETZ generátort kell beépíteni.
Gyakorlatilag ez a dolog legnehezebb része, a blokkba kell egy megfelelő méretű közdarabot készíteni, amire megy a generátor.
Gyakorlatilag ez a dolog legnehezebb része, a blokkba kell egy megfelelő méretű közdarabot készíteni, amire megy a generátor.
Re: Elektronika
Szeretném az Mz 250/1 esemet 6v-ról 12 re alakítani tud ebben segíteni valaki?
Vagy valami vélemény?
Vagy valami vélemény?
Re: Elektronika
Üdv!
Én az öreg Trophymba Brisk Yttrium gyertyát használok, semmi baj nincs vele. De izlések és pofonok.
Én az öreg Trophymba Brisk Yttrium gyertyát használok, semmi baj nincs vele. De izlések és pofonok.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
Hmm akkor maradok az NGK nál... nekem eddig az volt és semmi bajom nem volt vele, de érdekelt a véleményetek!
Köszi!
Köszi!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Nekem is isolatorom van. DE!
Nem az új RO jelzéses (román), nem is az új aminek alig van színe. Mármint az Isolator feliratnak. Néha néha még lehet találni eredetit, de sajna ritka.
NGK-val meg vagyok elégedve, semmi problémám nem volt még vele soha. Az R jelzésű állítólag szebben ég ki és jobban beazonosítható a színe (nem tudom megfogalmazni, remélem értitek)
Nem az új RO jelzéses (román), nem is az új aminek alig van színe. Mármint az Isolator feliratnak. Néha néha még lehet találni eredetit, de sajna ritka.
NGK-val meg vagyok elégedve, semmi problémám nem volt még vele soha. Az R jelzésű állítólag szebben ég ki és jobban beazonosítható a színe (nem tudom megfogalmazni, remélem értitek)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem MZ-ben eddig csak az Isolator jött be.
Pedig kísérleteztem Brisk-el, Bosch-al, sőt a Ts-ben volt talán még champion is.
Mindegyikkel volt ilyen-olyan problémám, de az isolatorral nem volt gondom még.
(kopp-kopp-kopp) Pedig már 8 éve használom az MZ-kben. Nem értem miért szidják egyesek...
Pedig kísérleteztem Brisk-el, Bosch-al, sőt a Ts-ben volt talán még champion is.
Mindegyikkel volt ilyen-olyan problémám, de az isolatorral nem volt gondom még.
(kopp-kopp-kopp) Pedig már 8 éve használom az MZ-kben. Nem értem miért szidják egyesek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Értem, köszi!
És ti melyiket javasolnátok? (Am NGK-t érdemes venni, ugye?)
És ti melyiket javasolnátok? (Am NGK-t érdemes venni, ugye?)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
NGK-ból a B8HS felel meg nagyjából az Isolátornak. Ízlés szerint lehet bele BR8HS-t rakni. Az R-ben van zavarszűrő ellenállás is.
Re: Elektronika
Ha jól tudom NGK-ból B8HS.arovado írta:Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
Re: Elektronika
Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszi Matt! Kicseréljük reméljük jó lesz!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Szia Sub-eehorhaus írta:Sziasub-ee írta: Szia
Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!
Üdv.:Sub-ee
Kössz a tanácsot.
sajnos megszakadt veletek a kapcsolat, mert bevágott a villám és elfüstölt a modem. Közben vissza kötöttem gyárira és akkor beindult. Holnap kipróbálom amit tanácsoltál. Szeretném visszarakni az elektronikát, mert szerintem azzal szebben járt a motor.
Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Festékes!
Nálam ugyanez a jelenség volt, hidegen rendesen üzemel, majd melegen durrog leáll. A trafómmal volt a gond, kicseréltem és azóta sincs semmi baja.
Nálam ugyanez a jelenség volt, hidegen rendesen üzemel, majd melegen durrog leáll. A trafómmal volt a gond, kicseréltem és azóta sincs semmi baja.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok! Barátom 250-es etz-je,megszakitós a gyujtása télen állt,most járna vele, hidegen pöpec,de ha melegszik,hörren,fullad néha leáll,gyergyacsere volt nem tudom mi lehet talán gyujtókondi. Mit gondoltok?
Re: Elektronika
Tanácsodat köszönöm!Hétfőn fogok venni trafót,de akkor már kábelt és pipát is ujjat veszek.A gyertya az ujj!Alfa írta:Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
sub-ee féle opto gyujtásom van!Alfa írta:Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Szimmeringeket kicseréltem,a helyzet nem sokkal lett jobb.Hol szépen jár a motor,hol hörög durrog. A gyujtás jónak tűnik,a gyertyát cseréltem,a karburátort kitakaritottam.Több ötletem nincsdaranyi68 írta:Hát az sz.....ügy,remélem nálam nem ennyire komoly a helyzet.Jut eszembe a generátor felől még eredeti a szimmering!conus írta:ja nem... fater eltörte a gyűrűket, a henger oválisra volt kopva, az új gyűrűk mellett meg elment a kompresszió
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasub-ee írta:Sziahorhaus írta:Sziasztok
Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)
Kössz a segitséget
Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!
Üdv.:Sub-ee
Kössz a tanácsot.
sajnos megszakadt veletek a kapcsolat, mert bevágott a villám és elfüstölt a modem. Közben vissza kötöttem gyárira és akkor beindult. Holnap kipróbálom amit tanácsoltál. Szeretném visszarakni az elektronikát, mert szerintem azzal szebben járt a motor.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Ez nagyon tuti cucc már csak a relét várom hogy meghozzák, már meg is érdeklődtem hogy hogy kössem be! Köszi a tippet!!!zsakfos írta:Én relézném a dolgot.punisher írta:SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem!
A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
A gond az hogy a motorodon a féklámpa mint minden Mz-n(kivéve az Etz 251)negativ kapcsolással műkszik.
Az izzóra menő 2 szál közül a negativot szakitja meg a féklámpakapcsoló.Ezért van 4 szál.
2 test(amiből az egyik a féklámpakapcsolón keresztül jön)
2 pozitiv
Amit vettél abban meg gondolom a testpont közös és a 2 izzóra meg 2 pozitiv megy.
Szóval én tennék egy relét amit a féklámpakapcsolók hoznának működésbe és a féklámpaizzó pozitivját szakitaná meg.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha így akarod megoldani, akku kell hozzá! Vagy ajánlom a Babetta gyújtást!Forrest írta:Nekem csak gyújtás kell. Akksi nélkül is megy a dolog?sub-ee írta: lehet, de akkor nincs töltés!
Üdv.:sub-ee
Köszi
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én relézném a dolgot.punisher írta:SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem!
A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
A gond az hogy a motorodon a féklámpa mint minden Mz-n(kivéve az Etz 251)negativ kapcsolással műkszik.
Az izzóra menő 2 szál közül a negativot szakitja meg a féklámpakapcsoló.Ezért van 4 szál.
2 test(amiből az egyik a féklámpakapcsolón keresztül jön)
2 pozitiv
Amit vettél abban meg gondolom a testpont közös és a 2 izzóra meg 2 pozitiv megy.
Szóval én tennék egy relét amit a féklámpakapcsolók hoznának működésbe és a féklámpaizzó pozitivját szakitaná meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Nekem csak gyújtás kell. Akksi nélkül is megy a dolog?sub-ee írta:lehet, de akkor nincs töltés!Forrest írta:Üdv Urak
ES250/2-re lehet ennél egyszerűbben gyújtást csinálni?
Üdv.:sub-ee
Köszi
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lóri írta:Sziasztok!
Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?
Köszi Lóri
a generatoros etz-nel is leall, ha leveszed a sarut, nemhogy dinamos szerkezeten (alapjaraton legalabbis biztos) toltest ne igy ellenorizd, hanem multimeterrel merj ra
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem a dinamó ugyanaz mint a ts-en.Lóri írta:Üdv!
Újra én. Valaki nem tudna MZ ES 125 /1 trophy.hoz kapcsolási rajzot? Kimondottan a dinamó-szabályozó részéről?
jenes.lori@citromail.hu-ra kérem ha valaki tud...
Köszi
Nézz szét a főoldalon a letöltéseknél lesz...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Üdv!
Újra én. Valaki nem tudna MZ ES 125 /1 trophy.hoz kapcsolási rajzot? Kimondottan a dinamó-szabályozó részéről?
jenes.lori@citromail.hu-ra kérem ha valaki tud...
Köszi
Újra én. Valaki nem tudna MZ ES 125 /1 trophy.hoz kapcsolási rajzot? Kimondottan a dinamó-szabályozó részéről?
jenes.lori@citromail.hu-ra kérem ha valaki tud...
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem!
A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Azt hogy "A töltés lámpa kialszik" nem értem mert ha ha amúgy járó motornál világit és az akku saru levételekor kialszik akkor biztos hogy szabályzó. Ha viszont elindítás után rögtön kialszik és úgy nincs töltés akkor az meghaladja az én sekélyes elektronikai tudásomat és képzettebb kolléga hozzászólását igényli.Lóri írta:Sziasztok!
Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?
Köszi Lóri
Re: Elektronika
Sziasztok!
Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?
Köszi Lóri
Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok irtam levelet és küldtem a motyót! Feketére tettem akkor az ok. A gyujtást már kitárgyaltuk nekem a régi feszabal ami 14V és inkább felette töltött tönkre tette a gyujtásod az ellenállás körül éget minden tudod és arra jutottunk 13,8 körül minden rendben lehet ami eddig be is vált. Ezért nem is használom a gépet nagyon ezzel nem merem.[/quote]hell írta:A gyújtás amit küldtem neked, tartósan kibír 18V-ot is. Minden szál jó, kivéve a 61-esé, az egyedül nem jó!
Üdv.:Sub-ee
Nyugodtan használhatod, nem lesz baj! Kicsit tovább lett fejlesztve a gyújtásod.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziahorhaus írta:Sziasztok
Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)
Kössz a segitséget
Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
KösszDénes írta:Gyújtókondit vissza a helyére (generátorra, bilinccsel), azt összekötni a megszakítóval és az 1.-es kábellel.
Bocs nem írtam hogy 6 v.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyújtókondit vissza a helyére (generátorra, bilinccsel), azt összekötni a megszakítóval és az 1.-es kábellel.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)
Kössz a segitséget
Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)
Kössz a segitséget
Re: Elektronika
Hát az sz.....ügy,remélem nálam nem ennyire komoly a helyzet.Jut eszembe a generátor felől még eredeti a szimmering!conus írta:ja nem... fater eltörte a gyűrűket, a henger oválisra volt kopva, az új gyűrűk mellett meg elment a kompresszió
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A gyújtás amit küldtem neked, tartósan kibír 18V-ot is. Minden szál jó, kivéve a 61-esé, az egyedül nem jó!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ok irtam levelet és küldtem a motyót! Feketére tettem akkor az ok. A gyujtást már kitárgyaltuk nekem a régi feszabal ami 14V és inkább felette töltött tönkre tette a gyujtásod az ellenállás körül éget minden tudod és arra jutottunk 13,8 körül minden rendben lehet ami eddig be is vált. Ezért nem is használom a gépet nagyon ezzel nem merem.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ok irtam levelet és küldtem a motyót! Feketére tettem akkor az ok. A gyujtást már kitárgyaltuk nekem a régi feszabal ami 14V és inkább felette töltött tönkre tette a gyujtásod az ellenállás körül éget minden tudod és arra jutottunk 13,8 körül minden rendben lehet ami eddig be is vált. Ezért nem is használom a gépet nagyon ezzel nem merem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ja nem... fater eltörte a gyűrűket, a henger oválisra volt kopva, az új gyűrűk mellett meg elment a kompresszió
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
csikin!
NGK gyertyapipám van, de az alján lévő gumiszigetelés nincsen meg.
Ez lehet a hiba oka?
veszek majd akkor egyet, hátha megoldódik
Köszönöm
A durrogásból nem lehet gond? a kipufogóban vagy máshol?
NGK gyertyapipám van, de az alján lévő gumiszigetelés nincsen meg.
Ez lehet a hiba oka?
veszek majd akkor egyet, hátha megoldódik
Köszönöm
A durrogásból nem lehet gond? a kipufogóban vagy máshol?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tams9 2010.04.12. 13:27-kor.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen gyertyapipa van a gépen? Vegyél gumiszigetelésű NGK pipáttams9 írta:Üdv!
Gondban vagyok, ugyanis valami beázhat a motoron. Nedves időben, illetve motormosás után azt tapasztalom, hogy egy darabig megy a motor utána egyszercsak hirtelen, mintha lekapnánk a gyertyapipát, megáll majd hiába veszem el a gázt rögtön egy kis idő múlva hatalmasat robban a kipufogóba. Ezután szinte rögtön indul, de utána ismét megáll.
Minek a beázása szokott ilyen tüneteket produkálni?
A másik dolog, hogy ez a durrogás nem okozhat maradandó hibát is? Kicsit mintha jobban ciripelne... :-S
Köszi hello
Re: Elektronika
Na de minden előjel nélkül?Ma veszek főtengely szimmeringet és meglátom hogy mi lessz!conus írta:daranyi!
nekem akkor volt pont ilyenem simsonnál amikor nem volt elég kompresszió
Re: Elektronika
Üdv!
Gondban vagyok, ugyanis valami beázhat a motoron. Nedves időben, illetve motormosás után azt tapasztalom, hogy egy darabig megy a motor utána egyszercsak hirtelen, mintha lekapnánk a gyertyapipát, megáll majd hiába veszem el a gázt rögtön egy kis idő múlva hatalmasat robban a kipufogóba. Ezután szinte rögtön indul, de utána ismét megáll.
Minek a beázása szokott ilyen tüneteket produkálni?
A másik dolog, hogy ez a durrogás nem okozhat maradandó hibát is? Kicsit mintha jobban ciripelne... :-S
Köszi hello
Gondban vagyok, ugyanis valami beázhat a motoron. Nedves időben, illetve motormosás után azt tapasztalom, hogy egy darabig megy a motor utána egyszercsak hirtelen, mintha lekapnánk a gyertyapipát, megáll majd hiába veszem el a gázt rögtön egy kis idő múlva hatalmasat robban a kipufogóba. Ezután szinte rögtön indul, de utána ismét megáll.
Minek a beázása szokott ilyen tüneteket produkálni?
A másik dolog, hogy ez a durrogás nem okozhat maradandó hibát is? Kicsit mintha jobban ciripelne... :-S
Köszi hello
Re: Elektronika
Szia
Hova töltötted fel a videot?
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia
Az eredetinél mint módositás szerepel![/quote]
Lehet, hogy vak vagyok, de én nem látom.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Lehet
Berakom ide: http://www.youtube.com/v/yvLu4ZkN2cU
Szia daranyi68
Hova töltötted fel a videot?
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia
Az eredetinél mint módositás szerepel![/quote]
Lehet, hogy vak vagyok, de én nem látom.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Lehet
Berakom ide: http://www.youtube.com/v/yvLu4ZkN2cU
Szia daranyi68
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi,megtörtént a feltöltés [/quote]daranyi68 írta:Tedd fel a Yutubra, vagy az indavideo-ra, és linkeld be.
Szia
Hova töltötted fel a videot?
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia
Az eredetinél mint módositás szerepel![/quote]
Lehet, hogy vak vagyok, de én nem látom.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A gyújtás amit küldtem neked, tartósan kibír 18V-ot is. Minden szál jó, kivéve a 61-esé, az egyedül nem jó!hell írta:"Nincs meg a régi? Tedd addig vissza azt.
Ezt meg küldd vissza és megjavítom, amúgy maga az akkuőr és a fesszab nincs kapcsolatban egymással, kivéve ha rossz pozitív szálra kötötted az akkuőrt, mert akkor a fesszabnak és az akkuőrnek is annyi.
Motoros boltban kapsz fesszabályozót, habár az drága és problémás is.
Nincs jobb ötletem, ami fonos, hogy a töltés 13,6-13,8V között legyen."
Rossz pozitív szál az meg hogy is van? Nekem azt montad a lámpafejben ami fekete vagy sárga-fekete vezeték jó. Megmértem feketére tettem abban volt áram bár nem jöttem rá miért van az hogy csak jóval kevesebb áram van benne mint az akkumlátor körül. Örök rejtéj marad számomra az MZ elektromossága.
Most ezzel a feszabbal meg lemondtam a 13,8 körüli értékekről inkább 14 vagy felette van. Remélem nem öli meg megint a gyujtást.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
daranyi!
nekem akkor volt pont ilyenem simsonnál amikor nem volt elég kompresszió
nekem akkor volt pont ilyenem simsonnál amikor nem volt elég kompresszió
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Lehet!sub-ee írta:Talán elmegy valahol az anyag, lehet, hogy szimmering.daranyi68 írta:Sziasztok!
Ma egy nagyobb motorozást tartottam.6-700m volt még az útból.Elősször magassabb fordulaton pillanatokon belül már alapjáraton is csak hörgött majd leált.Gyertya ki,szikra akkora hogy ökröt lehetne sütni rajta.Viszont szivatózás után is száraz.Othon karburátor takaritás,gyujtás ellenörzés megtörtént de a motor nem indul.Erőteljes szivatózás mellet némi hörgést ki tudok csalni belőlle,mást nem.El nem tudom képzelni mi a baja.Esetleg falsot sziv valahol?..Segitségeteket kérem ez ügyben!Tanácsaitokat előrre is köszönöm!!!
daranyi68
Üdv.:Sub-ee
Szegény próbálna indulni,agyonszivatózva pár másodpercig hörög és kész
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 5 vendég