Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.12. 21:54

aronpfabian írta:
2018.10.11. 12:00
motrosmano írta:
2018.10.11. 11:48

Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?
Az menne a szívócsonkra. Én a lépcsős megoldást nem ajánlom, összeszedi a benzint és meghülyül, főleg ha sokat használod kis fordulaton. A szívótorok bevezető szakasza és a karburátor Venturi-csöve folyamatos, konstans keresztmetszetet kell alkosson.
Emellett az "intercooler cső" is csak elég korlátozottan benzinálló, a benne lötyögő benzintócsától felpuhul, leszakadozik, átlyukad.

CRU3L-t érdemes megkérdezni, van-e még esztergált komplett PWK csonkja (hengertől karbiig) kis TS-hez, gyárttatott belőle párat múltkor.
Küldtem neki itt egy p.ü.-t hátha!
Ha valaki megtudná adni Facebook-s elérhetőségét annak nagyon hálás lennék!
Vagy ha valaki tudna segíteni a legyártásban az is nagyon jó lenne!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.11. 20:26

motrosmano írta:
2018.10.11. 20:07
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?
Azt írják, de semmi egyebet nem írnak mellé, leginkább hasraütésnek tűnik a táblázat. A gyári mérettel érdemes kezdeni, úgyis kiderül ha nem jó.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 20:07

Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 18:24

Köszi!
Hol érdemesebb megkeresni? Szokott még ide benézni? Vagy inkább facebookon?
Azt hittem más szerepe van annak a guminak, nem csak egy egyszerű átalakító! Valahol azt írták, hogy ezek a karbik nem nagyon szeretik a rezonanciát.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.11. 12:00

motrosmano írta:
2018.10.11. 11:48
csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?
Az menne a szívócsonkra. Én a lépcsős megoldást nem ajánlom, összeszedi a benzint és meghülyül, főleg ha sokat használod kis fordulaton. A szívótorok bevezető szakasza és a karburátor Venturi-csöve folyamatos, konstans keresztmetszetet kell alkosson.
Emellett az "intercooler cső" is csak elég korlátozottan benzinálló, a benne lötyögő benzintócsától felpuhul, leszakadozik, átlyukad.

CRU3L-t érdemes megkérdezni, van-e még esztergált komplett PWK csonkja (hengertől karbiig) kis TS-hez, gyárttatott belőle párat múltkor.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 11:48

csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 415
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.09.12. 18:43

Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.12. 14:48

Helló!
Visszolvasva a topicot elgondolkoztam, hogy érdemes lenne nekem is lecserélni a gyári karbit a kis ts-emen. A fogyasztásával nem volt gondom kb 3l-százon-vegyesen, de idegesítő ahogy ciripel a súber, gondolom nem kicsit ki van már kopva. 150-s henger van fent. Nézegettem Koso, Keihin karbikat nem is lenne drága. Viszont nem tudom melyik illetve milyen méretű lenne a jó választás, tudna esetleg valaki segíteni? Vagy cserélt már valaki kis ts-en és megosztaná velem a tapasztalatait?
Köszönöm előre is a választ/okat!

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.05. 20:41

Köszi!
Igyekszem kitapasztalni a legjobbat.
aronpfabian írta:
2018.09.05. 08:18
Ha nem szív sehol falsot, akkor is lehet annyira kopott hogy nem lesz alapjárat.
Attól is lehet hogy túl magasan van a súber (túlfeszítetted a bowdent - N1-en sajnos csak ezzel tudod állítani)

Szivatónál a bowdennek kötelező ~1mm holtjáték hogy ne húzza a dugót alaphelyzetben. Ha több, az se baj. Kevesebb ne legyen.

Én úgy állítanám a levegőcsavart hogy jól reagáljon a gázhúzásra (melegen!) és nem agyalnék sokat az alapjáraton. Piros lámpánál tartsd a gázt hogy ne álljon le.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.05. 08:18

Ha nem szív sehol falsot, akkor is lehet annyira kopott hogy nem lesz alapjárat.
Attól is lehet hogy túl magasan van a súber (túlfeszítetted a bowdent - N1-en sajnos csak ezzel tudod állítani)

Szivatónál a bowdennek kötelező ~1mm holtjáték hogy ne húzza a dugót alaphelyzetben. Ha több, az se baj. Kevesebb ne legyen.

Én úgy állítanám a levegőcsavart hogy jól reagáljon a gázhúzásra (melegen!) és nem agyalnék sokat az alapjáraton. Piros lámpánál tartsd a gázt hogy ne álljon le.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.04. 18:00

Sziasztok!

Kezdő MZsként segítséget szeretnék kérni. Múlt héten lettem egy ES 150/1 tulajdonosa. Egyből indítási problémáim voltak, alapjárat sehol, csak szivató csonkrahúzva ment bármit is a motor. Azóta kitisztítottam a karburátort, pöccröff, viszont az alapjáratot nem tudom állítani és elég gyenge. A csavar teljes betekerésével sem nő vagy csökken az alapjárat, ami történik egyáltalán hogy már eléggé kitekert állapotában hirtelen a maradék alapjáratát is elveszti. (megmondom őszintén hirtelen nem tudom a szivató hogy van beállítva, ott tud e falsot szívni). Honnan eredhet a probléma vajon? 24N1-es karbiról van szó.
Köszi!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.06.27. 22:11

Akkor jól emlékezett öregem egyik haverjának az ets 250-ről való a karbi.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.27. 17:06

hell írta:
2018.06.27. 16:20
C5 jelzésű tű melyik gépekben volt? Emlékszik rá esetleg valaki?
Például az ETS 250-ben.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.06.27. 16:20

C5 jelzésű tű melyik gépekben volt? Emlékszik rá esetleg valaki?

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.27. 04:48

zudori írta:
2018.04.26. 21:10
Belerohadt a benzin! Le kell szerelni a karburátort és teljesen kipucolni! Ne felejtsd el a tankban is lecserélni az anyagot.
Köszi. Lecseréltem.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2018.04.26. 21:10

Belerohadt a benzin! Le kell szerelni a karburátort és teljesen kipucolni! Ne felejtsd el a tankban is lecserélni az anyagot.

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.26. 20:23

Sziasztok!

ETZ 250-esemmel kis gond van.
Még tavaly ősszel ment közben széttört a generátor csúszógyűrűje. Ezt cseréltem és mivel netről rendeltem rendeltem mellé elektronikus gyújtás alapot. Felszereltem és be is indult. De utána nem használtam a motort.
Most, hogy elővettem a motort be indítom de kb egy perc járatás után leáll, utána nem indul, se szivató nélkül se szivatóval. Néha vissza durrog gondolom ez a kipufogóba jutott üzemanyag miatt van. Gyertyát kiveszem, ami tiszta benzin. Másik gyertyát betéve már nem indul be, néha elkapja de leáll. Bing karbi van rajta. Lehet negyon sok üzemanyagot kap? Bing karbihoz tudtok egy alap beállítást?
Kezdő vagyok még.
Köszi a segítséget.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.11. 09:26

Köszönöm!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.08. 17:15

Athem írta:Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?
Szilikoncsőből ezt vettem konkrétan:
http://importtuning.hu/szilikon-csatlak ... -6768.html

A szívócsonk nekem eleve le van esztergáltatva, a gyári megoldás a 250/251-es ETZ esetében eleve egy szar konstrukció szerintem


A 30-as KOSO-ra így vannak megcsinálva a közgyűrűk, a BVF karbi átmérőivel azonos méretűre esztergáltatva, majd 2 komponensű fémragasztóval rögzítve (ami ugyebár tömít is egyben)

Kép

A 32-es karbira valóban nem kell közdarab, a légszűrő felől minimálisan nagyobb, de a gyári légszűrőgumit rá lehet húzni a 32-es karbira, tehát nincs semmi gond. A szívócsonk felől nálam megint az a helyzet, hogy nekem esztergált, így szintén a szilikoncsővel van rögzítve. Ha viszont gyári szívócsonkba teszed, akkor a 2 csavar helyébe beleütközhet a karburátor egy része, ott faragni kell a csonkon, de ezt Zizi jobban megtudja mondani, neki nem esztergált csonkban van a 32-es PWK
Annyit említenék a 32-es karbival kapcsolatban, hogy mivel a karbi mindkét oldalt rövidebb, mint a BVF, így a szívócsonkhoz valamivel közelebb lesz, a túlfolyó nálam majdnem hozzáér a blokkhoz, a légszűrőgumit meg előrébb kell nyújtani. A karbi és a csonk közé még esztergáltatni fogok egy 7-8 mm hosszú gyűrűt, és ezzel visszakerül az eredeti helyzetébe megközelítőleg

A képek:


Kép

A túlfolyó közelsége nálam, mivel előrébb van az egész karburátor

Kép

A 30-as KOSO így néz ki nálam a közdarabbal az esztergált csonkhoz képest

Kép

Felszerelve így mutatottt a 30-as

Kép

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.08. 08:25

Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.07. 18:21

sunbim írta:
(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból . :-)

Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.
Második mérés, indításnál aránylag sok szívatózással a hideg idők miatt (mivel még mindig napi használatban van a 251-es nálam):
5,33 liter/100 km-es átlag. Azthiszem, hogy nem piszkálok tovább a 32-es PWK karbin, szerintem beállt a majdnem tökéletes állapotra, ennél jobb nekem nem kell :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2017.12.07. 11:36

(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból . :-)

Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.11.17. 20:42

No kérem, 2 tele tank elpöfékelése után végre megmértem a 32-es PWK karbim átlagfogyasztását: 5,23 liter/100 km az 583 km-es mért táv során, amiben volt egy 150 km-es út utassal, valamint városi közlekedés is akad benne jócskán.
Szeptember óta van fent ez a 32-es karburátor, most jutottam odáig, hogy felírkáljam a km állásokat, és jegyezzem a tankolásokat


Kép



Kép

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.10.01. 07:05

Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:
popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.10.01. 07:04

Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:
popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.24. 16:49

A tű a tűsfúvóka (amibe belemegy) keresztmetszetét változtatja, ezzel szabályoz. Azért kúpos, mert minél jobban kihúzod, a tűsfúvóka legkeskenyebb pontján annál kisebb részt fog bedugni (ugye gázállástól változik, éppen a kúp milyen vastagságú része "találkozik" vele), ezzel változtatja az áteresztő képességét.

A tűtartó lemez pakolásával a tű belógását tudod szabályozni, ezzel a kúpos rész gáztolattyúhoz képesti távolságát. Minél hosszabban lóg be, annál később kezd el keskenyedni, tehát azonos gázálláson annál kevesebb benzin lesz azonos mennyiségű levegőhöz. Ha rövidebbre veszed, akkor fordított a hatás (adott gázálláson több benzin)

Ez a beállítás, ahogy z25z írta, főleg a közepes gázállás körül van érezhető hatással.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.24. 14:52

popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.09.24. 14:30

KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.21. 12:04

Írok ide én is, nem biztos, hogy mindenki tud a táblázatról itt


Kép


Kép


Kép

Vettem egy 32-est is, kipróbálni, mert nem hagyott nyugodni a dolog :). 120-as főfuvi, 35-ös alapjárati és középállásos tűvel kezdtem neki a beállításnak. A 35-ös alapjáratival elsokallt, nálam így egyből felejtős lett, 32-esre kellett cserélnem. A 32-essel hideg motornál szívatóval van alapjárat, üzemmelegen viszont gyönyörűen elpöfög alapjáraton szívató nélkül is, ez marad így. Középre tett tűvel ismét megvolt a visszakopogásos jelenségem huzamosabb 100-as tempó után, ezért emeltem a tűn egyet, azóta nyoma sincs a kopogásnak. Amit érdemes megjegyeznem, hogy nekem 2 féle tűt is adtak a 32-es karbihoz. Ami most benne van, az hordósabb kialakítású, amit csomagoltak hozzá másikat, az pedig vékonyabb/hegyesebb. Majd egyszer azt is kipróbálom. A 30-ashoz képest annyival jobbnak látom a 32-est, hogy ötödik fokozatban kb 4.000 - 4.100-tól kezd el dolgozni a powerJet, és 110-ig biztosan nyomja a plusz kaját (eddig húztam el az ETZ-t, elvileg 120-ig is adja a cuccot a jeten keresztül). A 30-as KOSO-m 90-nél (4.000 - 4.100 rpm) abbahagyta ezt, pedig szerintem pont e felett kéne. A motor dinamikusabb lett, jobban gyorsul, mint a 30-assal. Fogyasztást még eztán tudok majd mérni. Ha 5,5 liter körül alakul, akkor hagyok mindent a jelenlegi állásban, ha 6 literhez van közelebb, akkor még bűvészkedek

Tehát röviden:
- Jobbnak tűnik, mint a 30-as KOSO
- Alapjárati 32-es, főfuvi 120-as, tű középtől eggyel emelve (de középen is jó lehet, a préssávomat kell megnéznem, mert szerintem amiatt detonál a dugó)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.21. 11:33

Gexxx írta: Mi ez a mondat? Most komolyan így ismersz? :|

ahhha, ezért hát soha többet nem alszok veled, hacsak ki nem engesztelsz valahogy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

na mielőtt tényleg félreértenénk egymást, persze hogy nem na, én is csak idétlenkedek :lol:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2017.09.21. 07:04

z25z írta: (de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Mi ez a mondat? Most komolyan így ismersz? :|

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.20. 10:47

z25z írta:
Gexxx írta:Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb??? :mrgreen:

54 talán? :twisted:
(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
A zárójeles részt felejtsd el pánikszerűen! :) Hogy a fenébe ne akarnánk olvasni! Sőt kicsit sokkal többet is.... :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.20. 10:07

Gexxx írta:Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb??? :mrgreen:

54 talán? :twisted:
(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.20. 09:03

Sokan leszünk rá kíváncsiak az biztos melyik lesz a legjobb választás ezek közül. Az a bizonyos arany középút... :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2017.09.20. 08:27

Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb??? :mrgreen:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.19. 21:22

Tony91 írta: Járt hozzá egy másik tű is, valamint 35-ös alapjárati fúvóka van mellécsomagolva :)

Kép


Ami érdekesebb, hogy a súber nem olyan fényes krómszerű bevonatott kapott, ami a 30-asnál van, hanem valami mattabb, és erősebb felületnek tűnik

Kép


Na, egy 34-est kezdtem tesztelgetni ugyanezek vannak mellékelve. Méricskéltem és még nem nagyon látom át a miért-et, de majd rájövök gyakorlatban. Az egyik rövidebb, de vastagabb tű. Ha rövidebb akkor végeredményben dúsabbnak kellene lennie, de mivel vastagabb azáltal meg szegényebbnek. Gondolom adott fúvóka kombinációval a részterhelés karakterisztikáját változtatja. A 34 első tesztre egy dologban különbözött a 32-estől. Ugyanazon tűpozícióval, fő/alapjárati fúvókával zabált, mint a dög :mrgreen: A powerjet egyébként ugyanazoknál a fordulatszámoknál dolgozik, tehát az elgondolás, hogy minél nagyobb a torokátmérő annál később kezd dolgozni a jet a 32-estől felfelé nem igaz. Az alapjárati fúvókára viszont érzékenyebben reagál, sokkal érezhetőbb volt ha változtattam, mint kisebb társainál. Amúgy kurva jól megy a 34-essel, jobban kiforog, mint a 32-essel. Azzal másodikban 6500-nál nem ment feljebb és ott bedadogott (mintha besokallna, pedig kisebb powerjet van benne), a 34-essel 7000-ig vígan gond nélkül leforgott.
Próbáltam 38/40 alapjárati fúvókákat közép/eggyel lentebb tűvel: sokallt. 35 alapjárati, 125 fő, 30 jet és legfelső rovátka (teljesen leengedett tű) eddig ez a legjobb beállítás rá. Nagyon jól reagál a gázadásra, húz, mint a dög a fogyasztást egyelőre saccolom, hogy 5,2-5,4 körül lehet. (így zárójelben, úgy nézem a fogyasztásra az alapjárati fúvóka változtatása sokkal nagyobb hatással van, mint a főfúvóka változtatása, persze ezt úgy, hogy 5-ben nem mentem tartósan 5000 felett)

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.09.19. 15:48

Üdv Mindenkinek!
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek hátha valakinek jól jön. Nekem igen. Ts-em van és mint ismert ezek eredeti karbicsekjei igen kopottak. Én vettem a MOFAKERTŐL ( de többet ilyet nem teszek) egy BVF 24- N1-es karbit ami túl zabáltatta a köcsögöt. Nem is járt rendesen úgy szólt mint egy 4 ütemű szóval tarakírozott. Viszont a karbicsek egész masszívnak látszik hát mi lehet a hiba. Nem untatlak benneteket miket csináltam kísérlet képpen, a vég az, hogy a szívató hüvelyének az alja amire a kis dugattyú gumija rázár síkra van marózva nincs központi emelkedése és így egy kicsit beengedett az üzemag-ból. 30 °-ra maróztuk és a karbi tökéletes.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.11. 15:15

Mindegy az miből van a beválik...

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.11. 14:32

hell írta:Nagyon várom az eredményeket!
Járt hozzá egy másik tű is, valamint 35-ös alapjárati fúvóka van mellécsomagolva :)

Kép


Ami érdekesebb, hogy a súber nem olyan fényes krómszerű bevonatott kapott, ami a 30-asnál van, hanem valami mattabb, és erősebb felületnek tűnik

Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.11. 12:34

Nagyon várom az eredményeket!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.11. 11:18

Megjött a következő tesztelnivaló :)


Kép


Kép


Kép

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.09. 09:04

torokb írta:Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is :)
Én egy kék, kisebb falvastagságú szilikoncsővel raktam fel először a KOSO-t, nem volt teljesen biztos az alapjáratom. Feltettem ezt a vastagabb szilikoncsövet, amit az importtuning.hu-ról vettem, szép stabil az alapjáratom :)
A kéknél vagy a vékonyabb falvastagság okozhatta ezt, vagy az, hogy sorjás volt a szívócsonk az egyik felületen és elkezdte enni az anyagot a rezonancia miatt. A piros felrakása előtt természetesen orvosoltam a sorját


Kép


Kép

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.09.08. 15:26

Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.08.31. 16:17

Vigyázzatok, a "benzin-olajálló gumi" (NBR) a benzinkúton kapható alkoholos löttyöt nem bírja, csak a lakkbenzint! Zsakival sikerült beleszaladnunk ebbe két egymástól független helyen is.

Ami nem FPM (="Viton") az nem alkalmas gépjárműre.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.31. 15:48

amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?
Benzinállónak hirdetett gumilemezt találtam az oldalukon különböző vastagságokban, de kb csak táblákban lehet megvenni (szerintem)
Kerestem tanksapka alá való cuccot, de a gumilemezen kívül nem találtam értelmeset

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.31. 10:51

amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?

Fogalmam nincs, mert olyat még nem kerestem :-) Itt egy link, nézz szét rajta, vagy az info-ban megadott email címre küldj nekik levelet. A múltkorában, mikor féknyereg tömítést akartam készíttetni velük én is emaileztem, tök normálisak/segítőkészek voltak. Ez tulajdonképp a gumigyár webáruháza: http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.08.31. 07:25

Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.24. 13:01

aronpfabian írta:
z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...
Nekem úgy van megcsinálva a közgyűrű hossza, hogy a légszűrő gumija szinte rányomja a szívócsonk felületére a karbit. Nagyon össze sem tudod tenni úgy, hogy rés legyen, csak ha meghúzáskor hátrafele húzod a karbit :) . Mikor beleteszed a karbit a szilikoncsőbe, érzed, hogy felkoppan a szívócsonkon
Csak most szétszedtem, mert cseréltem szilikoncsövet, tesztelni a pirosat. Ez más fajta, amit anno Kolozsvári Imitől vettem, kíváncsi vagyok rá



Kép


Kép


Kép


Kép

2 napja meg berendeltem egy 32-es PowerJet-es KOSO karbit is. Tóth Zoli már teszteli egy ideje, belevágok én is a tesztelésbe

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.08.22. 15:41

Jaaa bocs már kicsit le vagyok maradva a hírekkel itt lent... :)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.22. 13:08

hell írta:Veled már letárgyaltuk el is tettél egyet nekem. És megegyeztünk aktuális lesz megyek is érte. Ja csütörtökön épp arra járok(lándor-tó)... :) Bár te meg elköltöztél így majd egyeztetünk... :D De ha lesz egy benzinállóm is azzal nagy baj nem érhet... :)
Visszajöttem, ismét Szegváron vagyok és a Legrand-nál. Amaz a melóhely finoman szólva durva volt...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég