Üzemanyagellátás
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Szétszedtem a karbit és ezen is a shubertû házilag barkácsoltan van beleszerelve a karbiba. Nem értem miért nem lehet venni bele újat a forrasztgatás helyett. Na de a kérdésem az lenne hogy most van alapjárat de 4000 en pörög. Aztán egyszer csak visszaesik 2000-re majd 1000 és leáll. Ráadásul mintha kihagyna a gyújtás vagy nemtudom de nem szép egyenletes. A benzin levegõ csavart gyárilag hova is kell állítani? bentrõl kifelé másfél fordítás a csavaron? Csatos karbiról van szó. És a csatról jut eszembe. Levettem a csatot de a karbi alja nem jött le. Talán valami csavar is fogja vagy csak ráragadt? A segítséget elõre is köszönöm.
MZ ETZ 251 De Lux!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok!
Már 3 éve van egy ETZ-150-esem. Most körülbelül november óta állt a garázsban a járgány, és tegnap elõvettem.
Megnyitottam a benzincsapot és a karbiból el kezdett folyni a benya, de rendesen. Megfigyeltem, h a karbi elején van egy kis lyuk, ott folyt ki. Gyorsan szétkaptam, megnéztem mi a manó lehet vele, de semmi rendelleneset nem találtam. Aztán visszaraktam, megint folyt. Már kezdtem ideges lenni... Aztán megnyitottam kb 6.jára a benzincsapot és csodák csodája elállt. Mentem a járgánnyal kb 30km-t minden gond nélkül. És úgy tûnik minden rendben. Csak azt szeretném kérdezni, h szerintetek ez most mi volt? Vagy esetleg kéne vmit csinálnom vele? Vagy jó az úgy ahogy van? Egyáltalán miért van ott az a lyuk, és hogy lehet, h kifolyt ott az anyag? Bocs, ha sokat kérdeztem, csak érdeklõdõ típus vagyok.
Elõre is köszi a tippeket & válaszokat: kÁzMéR
Már 3 éve van egy ETZ-150-esem. Most körülbelül november óta állt a garázsban a járgány, és tegnap elõvettem.
Megnyitottam a benzincsapot és a karbiból el kezdett folyni a benya, de rendesen. Megfigyeltem, h a karbi elején van egy kis lyuk, ott folyt ki. Gyorsan szétkaptam, megnéztem mi a manó lehet vele, de semmi rendelleneset nem találtam. Aztán visszaraktam, megint folyt. Már kezdtem ideges lenni... Aztán megnyitottam kb 6.jára a benzincsapot és csodák csodája elállt. Mentem a járgánnyal kb 30km-t minden gond nélkül. És úgy tûnik minden rendben. Csak azt szeretném kérdezni, h szerintetek ez most mi volt? Vagy esetleg kéne vmit csinálnom vele? Vagy jó az úgy ahogy van? Egyáltalán miért van ott az a lyuk, és hogy lehet, h kifolyt ott az anyag? Bocs, ha sokat kérdeztem, csak érdeklõdõ típus vagyok.
Elõre is köszi a tippeket & válaszokat: kÁzMéR
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
tank mûanyagozás,veterános oldalon van ilyen a cucc 13000ft,kb 2 tankra elegendõGyurm@ írta:Walker írta:
sziasztok
tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz
Re: RRRRRR
Szia! A 16os elsõ keréknek csak néhány elõnye van: optikai tuning, jobb a fékhatás és alacsonyabbra kerül az eleje, a súlypont elõrébb kerül.
motormanner írta:Sziasztok!
A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Walker írta:
sziasztok
tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz
sziasztok
tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz
Powered by Bambi -- ETZ 300
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Kopott csatos karbi javitasara csak egy mod van ra kell kotni egy szazast es............ azon a tipuson amugy 2 csavar van a nagyobbik az alapjarati mennyiseg szabalyzo azzal allitod hogy mennyit kapjon vagyis magasabb-alacsonyabb fordulatszam, a masik a kicsi a furatban meg a minosegi allito csavar: benzin-levego osszetetel
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Sziasztok. Hosszú szünet után ismét visszatértem. Nos mióta nem voltam itt sikerült szereznem egy 251-es ETZ-t ami nagyon jó motoikus állapotban van de az alapjárat valahogy nem állítható. A karbira gondoltam hogy az lehet a gond. Csatos karbija van. Nem tudom hogy ez mond e valkinek valamit de akinek van az gondolom tudja. Szóval hiába állítgattam a csavart ami a benzin levegõ keveréket adagolná nem történt szinte semmi. Esetleg egy shubertû feljebb állítás? Az a baj hogy 1500 körül van az alapjárat. Vagyis nincs mert leáll de nem akar felmenni 2000-ig. Ha jól tudom ott van a megfelelõ érték. Valaki meg tudná erõsítei az elméletem?
MZ ETZ 251 De Lux!
Re: RRRRRR
sajnos nem,mert elfogyottmotormanner írta:Sziasztok!
Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!
A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?
Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?
Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...
Köszi
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
RRRRRR
Sziasztok!
Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!
A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?
Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?
Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...
Köszi
Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!
A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?
Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?
Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...
Köszi
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Hát bizony ha az a 2 kiscsavar kilazúl magától, akkor ott gyászmenet lehet Nem szabadna kilazúlnia.Meiki írta:Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!
MZ ETZ 251 De Lux!
Elképzelhetõ.ttomi írta:Hali Bambi!
Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.
Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat!
Hali Bambi!
Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.
Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat!
Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.
Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat!
Üdv!
Ttomi
Ttomi
Nézd át rendesen a a csapot és környékét,mert szerintem ennyi csere után már én nem hiszem,hogy a csõ mellett ereszt.ttomi írta:A válaszaitok, tanácsaitok alapján nem én vagyok a gáz, ugyanis vettem átlátszó csövet és az mellett csöpög a benzin, de ahogy azt már korábban is írtátok majd valami bilincses megoldást eszközlök.
Köszi mindenkinek a tanácsokat!
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
CSÕ
Helló!
Az új benzincsõ nálam is laza volt, de tettem a csonkokra egy kis teflon szalagot. Így már nem csepeg, de a teflon jó tulajdonsága, hogy könnyen csúszik. Ez esetenként jól jöhet neked (olajos kezet lepucolni), illetve a házbeli robogós kölköknek
Ha szûkebb csõ kell, próbáld meg azt, amit az akkuhoz adnak, úgyse teszi fel mindenki az újat. Igaz, nem benzinhez tervezték, de szerintem jó lesz.
Az új benzincsõ nálam is laza volt, de tettem a csonkokra egy kis teflon szalagot. Így már nem csepeg, de a teflon jó tulajdonsága, hogy könnyen csúszik. Ez esetenként jól jöhet neked (olajos kezet lepucolni), illetve a házbeli robogós kölköknek
Ha szûkebb csõ kell, próbáld meg azt, amit az akkuhoz adnak, úgyse teszi fel mindenki az újat. Igaz, nem benzinhez tervezték, de szerintem jó lesz.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Csá! Próbálj meg rátenni egy szorítót oda és vegyél egy új csövet. Jobbat én nemtok...
ttomi írta:Hali!
Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek?
A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.
Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.
Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot
Hali!
Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek?
A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.
Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.
Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot
Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek?
A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.
Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.
Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot
Üdv!
Ttomi
Ttomi
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
NAGYONFONTOSVOLNATUDNI
Sziasztok!
Légyszi valaki segítsen már DelOrto oválkarbi ügyben. Rám akarják sózni, mert tudják, hogy szeretnék erõsíteni a motoron. Használt, és a vége 18.000, MZ -re jó a torokmérete, membrános és síktolattyús (H profil).
Kérdés, hogy a Bing karbihoz képest (továbbá az eredetihez képest) mit várhatok egy használt Del'orto-tól. Megéri-e költeni erre, vagy inkább újat. Ha már újat, akkor oválkarbi, vagy Bing, ugyanis ebben kb 40.000 km van már.
Nagyon kell a srácnak a pénz, és nem akarom hitegetni, egyedül viszont nem tudok dönteni. Kell nekem Del'Orto karburátor? Lesz haszna?
Mivel az én karbim teljesen jó, igazi indok a plusz teljesítményen kívül nincsen a cserére. Tehát bárki megveheti, én csak nézegetem.
Hívjatok: 209514705
Légyszi valaki segítsen már DelOrto oválkarbi ügyben. Rám akarják sózni, mert tudják, hogy szeretnék erõsíteni a motoron. Használt, és a vége 18.000, MZ -re jó a torokmérete, membrános és síktolattyús (H profil).
Kérdés, hogy a Bing karbihoz képest (továbbá az eredetihez képest) mit várhatok egy használt Del'orto-tól. Megéri-e költeni erre, vagy inkább újat. Ha már újat, akkor oválkarbi, vagy Bing, ugyanis ebben kb 40.000 km van már.
Nagyon kell a srácnak a pénz, és nem akarom hitegetni, egyedül viszont nem tudok dönteni. Kell nekem Del'Orto karburátor? Lesz haszna?
Mivel az én karbim teljesen jó, igazi indok a plusz teljesítményen kívül nincsen a cserére. Tehát bárki megveheti, én csak nézegetem.
Hívjatok: 209514705
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
SOKKTOPIKK
Sziasztok!
Tudomásul veszem a helyreigazítást. Írtam a tuningba, gyertek oda a válaszokkal.
Üdv.
Tudomásul veszem a helyreigazítást. Írtam a tuningba, gyertek oda a válaszokkal.
Üdv.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
KEDVES TZrider250
Attól, hogy ugyanazokat a kérdéseidet több topic-ban felteszed, nem kapsz hamarabb választ a kérdéseidre! Kérlek, hogy 1 kérdést 1 topic-ba tegyél fel! (Mint pl. ezt a 2hengeres kérdést!)
Kérlek, hogy a teljesítmény-/nyomatéknöveléssel kapcsolatos kérdéseket ezentúl a TUNING részben folytassuk!
Üdv: "A" moderátor
Attól, hogy ugyanazokat a kérdéseidet több topic-ban felteszed, nem kapsz hamarabb választ a kérdéseidre! Kérlek, hogy 1 kérdést 1 topic-ba tegyél fel! (Mint pl. ezt a 2hengeres kérdést!)
Kérlek, hogy a teljesítmény-/nyomatéknöveléssel kapcsolatos kérdéseket ezentúl a TUNING részben folytassuk!
Üdv: "A" moderátor
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
OLCSÓN JÓT!
Helló!
Csak annyival kellene több teljesítmény, hogy autópályára is fel merjek menni. Lényeg, hogy normális (pl. városi használatnál) ne nõjön a fogyasztás, de ne erõlködjön, ha már tudja a 140-et. Fúrás+karbi+könnyített kuplung megoldásban gondolkodom, és hatos váltóban a fogyasztás mérséklésére.
Topic-kérdés: karbi dilemma.
Mi elõnyösebb (eltekintve a vicces válaszoktól)
A) fúrni 300-ra, nagy karbival
B) 2x150 henger a megfelelõ átalakításokkal, esetleg két külön kis karbival (jobban van alkatrész)
C) 2x250 ha már kövér a lúd
Dupla karbi sima 250 blokkon javítana?
Ez egy hobbi, tehát szabad kreatívnak lenni. Szakmai választ várok, de még csak erõt gyûjtök az átalakításhoz, meg ötleteket. Kifejezetten nem fordulatszám egekbe pörgetésére gondolok, inkább nyomatékosításra, hogy ne erõlködjön, mert menni azt tud. (simán primer csere nem elég, az szeretném elérni, hogy a fordulatszám CSÖKKENJEN a mostanihoz képest, amikor gyorsan megyek)
Csak annyival kellene több teljesítmény, hogy autópályára is fel merjek menni. Lényeg, hogy normális (pl. városi használatnál) ne nõjön a fogyasztás, de ne erõlködjön, ha már tudja a 140-et. Fúrás+karbi+könnyített kuplung megoldásban gondolkodom, és hatos váltóban a fogyasztás mérséklésére.
Topic-kérdés: karbi dilemma.
Mi elõnyösebb (eltekintve a vicces válaszoktól)
A) fúrni 300-ra, nagy karbival
B) 2x150 henger a megfelelõ átalakításokkal, esetleg két külön kis karbival (jobban van alkatrész)
C) 2x250 ha már kövér a lúd
Dupla karbi sima 250 blokkon javítana?
Ez egy hobbi, tehát szabad kreatívnak lenni. Szakmai választ várok, de még csak erõt gyûjtök az átalakításhoz, meg ötleteket. Kifejezetten nem fordulatszám egekbe pörgetésére gondolok, inkább nyomatékosításra, hogy ne erõlködjön, mert menni azt tud. (simán primer csere nem elég, az szeretném elérni, hogy a fordulatszám CSÖKKENJEN a mostanihoz képest, amikor gyorsan megyek)
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Azért tuningolsz hogy gyorsabb és erõsebb legyen? Mert az biza fogyasztás növekedéssel jár! Ha azt akarod csökkenteni egész más felé kutakodj! Ha gyalog vagy bicivel mész alig fogyaszt az MZ!!!
Kis benzin --- kis teljesítmény. Elég benzin--- esetleg optimális teljesítmény. Túl sok benzin--- arányosan csökkenõ telj.
Kis benzin --- kis teljesítmény. Elég benzin--- esetleg optimális teljesítmény. Túl sok benzin--- arányosan csökkenõ telj.
Re: Kuplungtuning és fogyasztás?
Nekem van könnyítve, de a köbcenti tuning miatt sosem tudom meg mit változtatott a fogyasztáson Sztem picivel kevesebbet kellene fogyasztania normál esetben. Ebben is Bambi a szakértõ
TZrider250 írta:Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.
Köszi.
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Kuplungtuning és fogyasztás?
Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.
Köszi.
Köszi.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Az úszó szintet kicsit lejebb vittem, a szivatónak meg jónak kéne lennie.A szivatógumi nem repedezett, és nincs kiharapva sehol.A rugója meg bika erõs. :/Samu írta:Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!
Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?
Üdv!
Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!
Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?
Üdv!
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Rángatás és fulladás alapjáraton...
Sziasztok, végre be lehetett állítani az alapjáratot 1200 körülire, és egy rúgásra indul, illetve nem pukkangat. A megoldás az elõgyújtás nagyon pontos beállítása volt mûszerrel, miután vettem új megszakító kalapácsot is - az be volt égve, el volt vékonyodva. Mindamellett elektromos letestelésre továbbra is gyanakszom, de át fogom csutakolni a kontaktokat.
Ha az elektromos rendszer is igényesen be lesz állítva, akkor már tényleg csak a karbira kell figyelni. Nagyobb sebességekkel lefullad, amit okozhat esetleg esetleg a tranzisztoros maszek gyújtó elektronika... mindenesetre ez csak akkor fordul elõ, ha fokozatosan engedem gyorsulni. Ha viszont jól csutkára tekerem, meglepõ végsebességet produkál... ergo a porlasztón van mit állítani.
Ja... amikor stabilan csutkagázzal mentem, azt jól tartotta, csak hirtelen eltûnt minden áram. Meg kellett mozgatni a biztosítékokat, és ettõl lett áram, indult a moci. Ergo: oxidosak a saruk az egész motoron.
Remélem, nem beszélek sok hülyeséget, ezek csak találgatások.
Az észrevételeiteket pedig köszönöm.
Ha az elektromos rendszer is igényesen be lesz állítva, akkor már tényleg csak a karbira kell figyelni. Nagyobb sebességekkel lefullad, amit okozhat esetleg esetleg a tranzisztoros maszek gyújtó elektronika... mindenesetre ez csak akkor fordul elõ, ha fokozatosan engedem gyorsulni. Ha viszont jól csutkára tekerem, meglepõ végsebességet produkál... ergo a porlasztón van mit állítani.
Ja... amikor stabilan csutkagázzal mentem, azt jól tartotta, csak hirtelen eltûnt minden áram. Meg kellett mozgatni a biztosítékokat, és ettõl lett áram, indult a moci. Ergo: oxidosak a saruk az egész motoron.
Remélem, nem beszélek sok hülyeséget, ezek csak találgatások.
Az észrevételeiteket pedig köszönöm.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Re: Rángatás
Ígen valószinû,hogy karbi probléma.Próbáld meg a tût feljebb tenni,és a levegõ csavart befelé tekerni,egy fordulattal legalább,és utána az alapjárati csavarral az alapjaáratott,állitsd be.Persze ez csak tipp,de remélem javítt a dolgon.mzgergõ írta:Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.Robi írta:Szia Bambi
Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?
Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
Re: [b]2000-es alapjárat[/b]
ja!mzgergõ írta:Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.
És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!
Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
és azt hozzáteszem, hogy ezek után akármilyen világítással terhelem le a motor, mindig ugyan akkora az alapjárat.Meg a fesz.szabbal kapcsolatban, nekem mechanikus van még benne.
Re: [b]2000-es alapjárat[/b]
Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.
És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!
Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Re: Rángatás
Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.Robi írta:Szia Bambi
Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?
Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Olajpumpa?!
Sziasztok!
Olvsom, hogy nyugatra nem csak tankba keveréses megoldású ETZ 251-eket szállítottak, de szerelték pumpával is. Nem sokat tudok errõl a módszerrõl, de volt aki leszólta, mások szerint meg nagyon takarékos és tiszta módszer.
Mi a véleményetek? És esetleg megoldható legalább kipróbálásra egy sima 250-es ETZ-hez is ez?
Józsi.
Olvsom, hogy nyugatra nem csak tankba keveréses megoldású ETZ 251-eket szállítottak, de szerelték pumpával is. Nem sokat tudok errõl a módszerrõl, de volt aki leszólta, mások szerint meg nagyon takarékos és tiszta módszer.
Mi a véleményetek? És esetleg megoldható legalább kipróbálásra egy sima 250-es ETZ-hez is ez?
Józsi.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
[b]2000-es alapjárat[/b]
Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.
És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!
Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!
Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
- Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza
Rángatás I
Szia
Elfelejtettem még írni hogy 3000 ford. szám fölött nem rángat, alatta meg megint nem kb 2000 ford. számig. 2000 alatt rángat de az már szerintem az alacsony fordulatszám miatt lehet.
Köszönöm válaszod
Tisztelettel Robi
Elfelejtettem még írni hogy 3000 ford. szám fölött nem rángat, alatta meg megint nem kb 2000 ford. számig. 2000 alatt rángat de az már szerintem az alacsony fordulatszám miatt lehet.
Köszönöm válaszod
Tisztelettel Robi
Motorra fel !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég