az nemsok, végülis 2000 forinttal jobban járok mint egy új henger, megéri nem?bambi írta:esztergálni kell,mert össze van öntve.utána új hüvely készítés.az egész kb 16000ftAndrei írta:srácok tudja valaki hogy 150-es etz hengerben lehet-e hüvelyt cserélni? mindenki mond mindenfélét, boltos azt mondja hogy kizárt mert össze van öntve, ma voltam kinn börzén, ott az esztergályos mondta hogy persze hogy lehet, méne lehetne... szal teljes a tanácstalanság, ha meg akarnám csináltatni, azt se tudom hova vinném, ötlet?
Blokk
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
esztergálni kell,mert össze van öntve.utána új hüvely készítés.az egész kb 16000ftAndrei írta:srácok tudja valaki hogy 150-es etz hengerben lehet-e hüvelyt cserélni? mindenki mond mindenfélét, boltos azt mondja hogy kizárt mert össze van öntve, ma voltam kinn börzén, ott az esztergályos mondta hogy persze hogy lehet, méne lehetne... szal teljes a tanácstalanság, ha meg akarnám csináltatni, azt se tudom hova vinném, ötlet?
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
srácok tudja valaki hogy 150-es etz hengerben lehet-e hüvelyt cserélni? mindenki mond mindenfélét, boltos azt mondja hogy kizárt mert össze van öntve, ma voltam kinn börzén, ott az esztergályos mondta hogy persze hogy lehet, méne lehetne... szal teljes a tanácstalanság, ha meg akarnám csináltatni, azt se tudom hova vinném, ötlet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
egy ezredestjaner6328 írta:Nem vagyok benne biztos, de mintha azt olvastam volna, ugyan itt a forumban hogy nem javítható a szegecselés. Mert ezek über kemény anyagból készült szegecsek, h kibirják ezt a terhelést... ilyet pedig csak nagyüzemileg lehet megmunkálni. Talán ez az oka h nem találok kisiparos utángyártotatt sem.
De mennyit kérnél érte amúgy?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Nem vagyok benne biztos, de mintha azt olvastam volna, ugyan itt a forumban hogy nem javítható a szegecselés. Mert ezek über kemény anyagból készült szegecsek, h kibirják ezt a terhelést... ilyet pedig csak nagyüzemileg lehet megmunkálni. Talán ez az oka h nem találok kisiparos utángyártotatt sem.
De mennyit kérnél érte amúgy?
De mennyit kérnél érte amúgy?
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
nem kopott, de a szegecselése lóg, azt hiszem javíthatójaner6328 írta:Megüzletelhetnék gyorsan ha nem kopott, vagy nem lóg a szegecselésnél! Tudnál csinálni rolla közeli képet és elküldeni a janer18@citromail.hu címre? És hüüü, kössz h ilyen gyorsan felvetetted!
Üdv mindenkinek!
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Megüzletelhetnék gyorsan ha nem kopott, vagy nem lóg a szegecselésnél! Tudnál csinálni rolla közeli képet és elküldeni a janer18@citromail.hu címre? És hüüü, kössz h ilyen gyorsan felvetetted!
Üdv mindenkinek!
Üdv mindenkinek!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
az a dupla fogaskerék féleség kell ami a kuplungról átadja a hajtást a nagy fogaskeréknek? mert olyanom vanjaner6328 írta:Sajna nem tudom a gyártóját, már nincs meg a zacskója. De köszi, mert ezzel is többet tudok hogy ne taiwan-it vegyek legközelebb.
Most viszont már 1 alkatrész lelõhelyet keresek! Hajtókerék belsõ menesztõvel nevû kuplung alkatrészt nem tudom felkutatni a neten. És hogy mennyibe kerülhet azt sem...
Elõre is köszi!
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Sajna nem tudom a gyártóját, már nincs meg a zacskója. De köszi, mert ezzel is többet tudok hogy ne taiwan-it vegyek legközelebb.
Most viszont már 1 alkatrész lelõhelyet keresek! Hajtókerék belsõ menesztõvel nevû kuplung alkatrészt nem tudom felkutatni a neten. És hogy mennyibe kerülhet azt sem...
Elõre is köszi!
Most viszont már 1 alkatrész lelõhelyet keresek! Hajtókerék belsõ menesztõvel nevû kuplung alkatrészt nem tudom felkutatni a neten. És hogy mennyibe kerülhet azt sem...
Elõre is köszi!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Tajvani lamellákat tettetek bele? Mert azok szélesebbek a gyárinál, ergo nem emel ki... Éljenek az utángyártott cuccok...janer6328 írta:Szétszedtük és a kuplungagy belsejében forgásirányú barázdák vannak, ezek gyáriak lennének? Nem hiszem...z25z írta: villanyrezson, de tenyleg nem javaslom ezt a megoldast, mondjuk ha ket rossz kozul kell valasztani, akkor inkabb ez, mint felhegeszteni, mert megiscsak oldhatobb kotes, inkabb vegyel egy uj kuplungagyat, lehet a lamellakon kell csiszolni egy kicsit, kihezagolni es ha ugy felteszed annak birnia kell. ott van a versenyszakosztaly, azok a gepek is kapnak csuparendesen es nyakamat ra, hogy senkinek nincs se felsavazva se felhegeszte, szoval fel lehet tenni tartosan, remelhetoleg az eddigi leforgasok csak a kuplungagy anyagat vitte csak, nem a fotengelyet, mert akkor mar lehet a savazas sem segitene, hirtelen ennyi jutott eszembe
Még egy érdekeség hogy a kuplung nyomólapja amibõl kiálnak a csapok majdnem beleér a "malomkerékbe" ami viszi átt a hajtás a váltóba... A kuplung és e között a nagy batár fogaskerék között mennyi hézagnak kell lenni?
De lassan meggyöztök, hogy ne savazzunk, inkább kuplungagy csere lesz + fémlamella csere, most az egész kuplung egy szar, semmi érzete sincs h kiemelne... mi az ami még elkophat benne?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bocsi z25z, nem akarok kötekedni veled, de énis elfogult vagyok váltóolaj ügyben váltóba hajtómûolaj való, azért van kitalálva! 80-90W-st nézz, én most AGIP ROTRA HY-t fogok tölteni bele, jó ár/érték aránya miatt. Kb 1000-1500Ft körül van literje.kisbocsi írta:Üdv Mindenkinek.
Kérdezni szeretnék, sûrgõs, kérlek segítsetek.
Most vettem egy etz250de lux atomot, és egy kicsit kedveskedni szeretnék neki egy olajcserével.
Konkrét termék javaslatokat kérnék tõletek barátaim, esetleg ár megjelöléssel.
Elõre is köszönöm.
Ja nyáron szeretnék legurulni Horvátba egy hosszú hétvégére, és jelentkezõket is keresek.
További szép napot.
Ha valaki esetleg emilt szeretne írni: kisbocsi@citromail.hu
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Szétszedtük és a kuplungagy belsejében forgásirányú barázdák vannak, ezek gyáriak lennének? Nem hiszem...z25z írta:villanyrezson, de tenyleg nem javaslom ezt a megoldast, mondjuk ha ket rossz kozul kell valasztani, akkor inkabb ez, mint felhegeszteni, mert megiscsak oldhatobb kotes, inkabb vegyel egy uj kuplungagyat, lehet a lamellakon kell csiszolni egy kicsit, kihezagolni es ha ugy felteszed annak birnia kell. ott van a versenyszakosztaly, azok a gepek is kapnak csuparendesen es nyakamat ra, hogy senkinek nincs se felsavazva se felhegeszte, szoval fel lehet tenni tartosan, remelhetoleg az eddigi leforgasok csak a kuplungagy anyagat vitte csak, nem a fotengelyet, mert akkor mar lehet a savazas sem segitene, hirtelen ennyi jutott eszembejaner6328 írta:z25z:
a savazas: kensavval bekened a kupot meg a kuplungagy belsejet,, melegitesz a kuplungon es ugy huzatod ra....barbar egy megoldas viszont hatasos, csak a legvegso esetben tennem (mint ahogy anno tettem mert nekem is feszt megforgott) de aztan leszedni az macera, kaptam is erte a fejemre a mestertol [/quote
Értem, és Te mivel melegítetted meg és mennyire?
Még egy érdekeség hogy a kuplung nyomólapja amibõl kiálnak a csapok majdnem beleér a "malomkerékbe" ami viszi átt a hajtás a váltóba... A kuplung és e között a nagy batár fogaskerék között mennyi hézagnak kell lenni?
De lassan meggyöztök, hogy ne savazzunk, inkább kuplungagy csere lesz + fémlamella csere, most az egész kuplung egy szar, semmi érzete sincs h kiemelne... mi az ami még elkophat benne?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
villanyrezson, de tenyleg nem javaslom ezt a megoldast, mondjuk ha ket rossz kozul kell valasztani, akkor inkabb ez, mint felhegeszteni, mert megiscsak oldhatobb kotes, inkabb vegyel egy uj kuplungagyat, lehet a lamellakon kell csiszolni egy kicsit, kihezagolni es ha ugy felteszed annak birnia kell. ott van a versenyszakosztaly, azok a gepek is kapnak csuparendesen es nyakamat ra, hogy senkinek nincs se felsavazva se felhegeszte, szoval fel lehet tenni tartosan, remelhetoleg az eddigi leforgasok csak a kuplungagy anyagat vitte csak, nem a fotengelyet, mert akkor mar lehet a savazas sem segitene, hirtelen ennyi jutott eszembejaner6328 írta:z25z:
a savazas: kensavval bekened a kupot meg a kuplungagy belsejet,, melegitesz a kuplungon es ugy huzatod ra....barbar egy megoldas viszont hatasos, csak a legvegso esetben tennem (mint ahogy anno tettem mert nekem is feszt megforgott) de aztan leszedni az macera, kaptam is erte a fejemre a mestertol [/quote
Értem, és Te mivel melegítetted meg és mennyire?
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
z25z:
a savazas: kensavval bekened a kupot meg a kuplungagy belsejet,, melegitesz a kuplungon es ugy huzatod ra....barbar egy megoldas viszont hatasos, csak a legvegso esetben tennem (mint ahogy anno tettem mert nekem is feszt megforgott) de aztan leszedni az macera, kaptam is erte a fejemre a mestertol [/quote
Értem, és Te mivel melegítetted meg és mennyire?
a savazas: kensavval bekened a kupot meg a kuplungagy belsejet,, melegitesz a kuplungon es ugy huzatod ra....barbar egy megoldas viszont hatasos, csak a legvegso esetben tennem (mint ahogy anno tettem mert nekem is feszt megforgott) de aztan leszedni az macera, kaptam is erte a fejemre a mestertol [/quote
Értem, és Te mivel melegítetted meg és mennyire?
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Üdv Mindenkinek.
Kérdezni szeretnék, sûrgõs, kérlek segítsetek.
Most vettem egy etz250de lux atomot, és egy kicsit kedveskedni szeretnék neki egy olajcserével.
Konkrét termék javaslatokat kérnék tõletek barátaim, esetleg ár megjelöléssel.
Elõre is köszönöm.
Ja nyáron szeretnék legurulni Horvátba egy hosszú hétvégére, és jelentkezõket is keresek.
További szép napot.
Ha valaki esetleg emilt szeretne írni: kisbocsi@citromail.hu
Kérdezni szeretnék, sûrgõs, kérlek segítsetek.
Most vettem egy etz250de lux atomot, és egy kicsit kedveskedni szeretnék neki egy olajcserével.
Konkrét termék javaslatokat kérnék tõletek barátaim, esetleg ár megjelöléssel.
Elõre is köszönöm.
Ja nyáron szeretnék legurulni Horvátba egy hosszú hétvégére, és jelentkezõket is keresek.
További szép napot.
Ha valaki esetleg emilt szeretne írni: kisbocsi@citromail.hu
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
a savazas: kensavval bekened a kupot meg a kuplungagy belsejet,, melegitesz a kuplungon es ugy huzatod ra....barbar egy megoldas viszont hatasos, csak a legvegso esetben tennem (mint ahogy anno tettem mert nekem is feszt megforgott) de aztan leszedni az macera, kaptam is erte a fejemre a mestertoljaner6328 írta:Szia!
Hát persze h tudtál, a savazás elgondolkodtatott mivel még nem hallottam rolla, Kifejtenéd esetleg bõvebbe? Vagy valaki más?
ÉS minden hozzászólást örömmel veszek ami a kuplung megforgással kapcsolatos!
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Szia!
Hát persze h tudtál, a savazás elgondolkodtatott mivel még nem hallottam rolla, Kifejtenéd esetleg bõvebbe? Vagy valaki más?
ÉS minden hozzászólást örömmel veszek ami a kuplung megforgással kapcsolatos!
Amugy 3 évekészült el a motor, azóta nem kellet a kuplunghoz nyulni (persz a blokkban nincs semmi tuning), és most tessék, kicseréljük a nem fém lamellákat, 4 héte szenvedünk 3 szétszedés és 7-8km megtett ut összesen
Most már ott vagyok szinte, nem tudom ismeritek-e ezt az érzést, h szinte jobb volt úgy ahogy volt, a nem teljesen kiemelõ kuplungal...
Hát persze h tudtál, a savazás elgondolkodtatott mivel még nem hallottam rolla, Kifejtenéd esetleg bõvebbe? Vagy valaki más?
ÉS minden hozzászólást örömmel veszek ami a kuplung megforgással kapcsolatos!
Amugy 3 évekészült el a motor, azóta nem kellet a kuplunghoz nyulni (persz a blokkban nincs semmi tuning), és most tessék, kicseréljük a nem fém lamellákat, 4 héte szenvedünk 3 szétszedés és 7-8km megtett ut összesen
Most már ott vagyok szinte, nem tudom ismeritek-e ezt az érzést, h szinte jobb volt úgy ahogy volt, a nem teljesen kiemelõ kuplungal...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára janer6328 2008.03.13. 11:04-kor.
A 250est nem ismerem igazán behatóan,de nem vagyok benne biztos,h hosszútávon bírni fogja a krosszozást a kuplung.Én a kisTZ-t egykerekeztettem párszor még régebben,aminek az lett az eredménye,h 3-4 darabra törve szedtem ki a kuplungbetéteket (ami parafából van,asszem a lamella a fémtárcsák hivatalos elnevezése,vagy javítsatok ki,ha tévedek),aztán le is tettem az ilyesmirõl,egyszerûen nem erre lett tervezve ez a motor,kár is gyilkolni.
Ha már fixre akarjátok rakni a kuplungot,akkor a hegesztés mellet fel is lehet savazni,de akkor az örökre vasalva,de errõl a 250-es tulajok tudnak bõvebbet.
Bár ha nem sérült és retkes a kúp,akkor annak nem nagyon kéne hamarabb oldania,mint a lamelláknak (idõnként dolgozom esztergán,marón,olyan volt már,h KO anyagba menetfúráskor a 12es anyag megforgott a tokmányban,de a kup nem engedte a menetfúrót fogó tokmányt),szóval ha enged a kúp,akkor sérült,de lehet,h csak kosz maradt rajta.
Remélem tudtam valamicskét segíteni.
üdv
Ha már fixre akarjátok rakni a kuplungot,akkor a hegesztés mellet fel is lehet savazni,de akkor az örökre vasalva,de errõl a 250-es tulajok tudnak bõvebbet.
Bár ha nem sérült és retkes a kúp,akkor annak nem nagyon kéne hamarabb oldania,mint a lamelláknak (idõnként dolgozom esztergán,marón,olyan volt már,h KO anyagba menetfúráskor a 12es anyag megforgott a tokmányban,de a kup nem engedte a menetfúrót fogó tokmányt),szóval ha enged a kúp,akkor sérült,de lehet,h csak kosz maradt rajta.
Remélem tudtam valamicskét segíteni.
üdv
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Sziasztok!
Sörgössen tánácsokat várok 250-es ETZ kuplung problémákkal kapcsolatban:
probléma ott indult hogy a mocinak már nagyon kopottak voltak a lamellái, ezért vettem a Mofában 1 csomag új lamellát,
- szétszedés után csúnya kép fogadott minket, a fötengely végen lévõ tölcsér berepedezve (elözõ tulaj próbálkozásainak nyomai)
- az elsõ kuplung lehúzási kísérletnél szétnyílt, ezért awi-val meghegesztettük, majd bepontoztuk, és egy kicsit megfurtuk, így már aránylag könnyen lejött.
- lamellákat kicseréltük, + a 16005-ös csapágyat is, majd összeszereltök a kuplungot, és csavarral huzattuk fel(mz könyv szerint), és nem felütöttök mint ahogy azt a szerelõm mondta
- kb. 1km megtétele közben rángatott néha és 1.5 km után meg is forgott ... szerencsére nem tükrösödött meg a fötengely felülete mert ugy toltam haza.
- ujjabb szétszedés, fémragasztó, felütés, bivajerõssen lehuztuk
- kb 5km fokozatos, majd intenzív (mivel crossozásra van építve) próba után 1esben megint elforgott, 2esben még haza jött kis gázzal...
- szerelõm a hézagolóra gyanakszik hogy széles és nem engedi teljesen fel a kupra a kuplungot.
Holnap szétszedjük közössen, kérlek írjatok okossakat mire figyeljünk, mi lehet hiba forrás?
Ha más nem marad összehegesszük a fötengellyel?
Elõre is köszi a válaszaitokat!
Üdv János!
Sörgössen tánácsokat várok 250-es ETZ kuplung problémákkal kapcsolatban:
probléma ott indult hogy a mocinak már nagyon kopottak voltak a lamellái, ezért vettem a Mofában 1 csomag új lamellát,
- szétszedés után csúnya kép fogadott minket, a fötengely végen lévõ tölcsér berepedezve (elözõ tulaj próbálkozásainak nyomai)
- az elsõ kuplung lehúzási kísérletnél szétnyílt, ezért awi-val meghegesztettük, majd bepontoztuk, és egy kicsit megfurtuk, így már aránylag könnyen lejött.
- lamellákat kicseréltük, + a 16005-ös csapágyat is, majd összeszereltök a kuplungot, és csavarral huzattuk fel(mz könyv szerint), és nem felütöttök mint ahogy azt a szerelõm mondta
- kb. 1km megtétele közben rángatott néha és 1.5 km után meg is forgott ... szerencsére nem tükrösödött meg a fötengely felülete mert ugy toltam haza.
- ujjabb szétszedés, fémragasztó, felütés, bivajerõssen lehuztuk
- kb 5km fokozatos, majd intenzív (mivel crossozásra van építve) próba után 1esben megint elforgott, 2esben még haza jött kis gázzal...
- szerelõm a hézagolóra gyanakszik hogy széles és nem engedi teljesen fel a kupra a kuplungot.
Holnap szétszedjük közössen, kérlek írjatok okossakat mire figyeljünk, mi lehet hiba forrás?
Ha más nem marad összehegesszük a fötengellyel?
Elõre is köszi a válaszaitokat!
Üdv János!
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
berugókar
Hetente szoktam használni a motoromat, minden hétvégén, mert hétközbe suliba vagyok, szerintem e miatt nem kellene semmi bajának lennie a mocinak(meg a képen is látható, hogy vigyázok rá ) Most hétvégén olajcsere és leveszem a blokk oldalát és bekukkantok hogy valami nincs e kihajolva vagy törve, úgy többet látok. Ha semmi gond nincs vele akkor teletankolom:) Köszi a segítséget! Jó motorozást mindenkinek!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Máté: Az a rózsaszínes-lilás bigyó a blokk oldalánál az micsoda? (nem az alkatrészes kosárkára gondolok )
Szoruló etézé: Lehet az állás miatt szorult valami (nem megfelelõ kenés, esetleg egy kis korrózió a hengerfalon. Ha nem eszi az olajat, nem ad fura hangot, és nem jelentkezik késõbb, akkor szerintem felejtsd el
Szoruló etézé: Lehet az állás miatt szorult valami (nem megfelelõ kenés, esetleg egy kis korrózió a hengerfalon. Ha nem eszi az olajat, nem ad fura hangot, és nem jelentkezik késõbb, akkor szerintem felejtsd el
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Papszi!
Meddig állt a motorod beindítás nélkül?
Nem akarom a frászt hozni rád, de én inkább széthúznám és megnézném hogy mi van odabent!!!
Nem nagyon hallottam eddig ilyenrõl....
Lehet hogy még el mész vele pár km-t, de aztán nehogy valahol nagy messzeségben adja meg magát!
A müanyag kosaras csapágy tudomásom szerint annyival jobb, hogy halkabb(meg ha elfröccsen a csapágykosár akkor nem cincálja szét a blokkot :D:D ).
Meddig állt a motorod beindítás nélkül?
Nem akarom a frászt hozni rád, de én inkább széthúznám és megnézném hogy mi van odabent!!!
Nem nagyon hallottam eddig ilyenrõl....
Lehet hogy még el mész vele pár km-t, de aztán nehogy valahol nagy messzeségben adja meg magát!
A müanyag kosaras csapágy tudomásom szerint annyival jobb, hogy halkabb(meg ha elfröccsen a csapágykosár akkor nem cincálja szét a blokkot :D:D ).
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Adatok kellenének!
lökethossz 58, henger alapméret 56, egyebet nemtokBlack Mz írta:Kellene egy pár adat Mz ETZ 150-esrõl!
Kellene nekem a .: -Lökethossz
-hajtórúd hossza
-forgattyúkar sugara
Ha ezekkel tudna nekem valaki szolgálni nagyon örülnék!
Köszi elõre is!
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Adatok kellenének!
[size=18]Kellene egy pár adat Mz ETZ 150-esrõl!
Kellene nekem a .: -Lökethossz
-hajtórúd hossza
-forgattyúkar sugara
Ha ezekkel tudna nekem valaki szolgálni nagyon örülnék!
Köszi elõre is!
[/size]
Kellene nekem a .: -Lökethossz
-hajtórúd hossza
-forgattyúkar sugara
Ha ezekkel tudna nekem valaki szolgálni nagyon örülnék!
Köszi elõre is!
[/size]
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Berugókar
jujj de szép motor, de sajnos ötletem nincs :s
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Berugókar
Sziasztok!
Tegnap este indítottam volna be az MZ ETZ 250 (de luxe) motoromat és a berugókart eléggé húzósan tudtam lefelé mozgatni, mintha a kuplungot befogtam volna, de attól sokkal húzósabban, nem szakaszosan ment lefelé hanem folyamatosan! Betolva elindult, a motorjának semmi baja nincs, nincs fémes hang, a kuplung se csúszik. A betolás után átmentem Martfûre egyik motorszerelõhöz addigra megszünt ez a probléma, és most is jól mûködik. Ha valakinek volt ilyen gondja, vagy tudja erre a megoldást akkor légyszi írjatok! Elõre is kösz!!!
Tegnap este indítottam volna be az MZ ETZ 250 (de luxe) motoromat és a berugókart eléggé húzósan tudtam lefelé mozgatni, mintha a kuplungot befogtam volna, de attól sokkal húzósabban, nem szakaszosan ment lefelé hanem folyamatosan! Betolva elindult, a motorjának semmi baja nincs, nincs fémes hang, a kuplung se csúszik. A betolás után átmentem Martfûre egyik motorszerelõhöz addigra megszünt ez a probléma, és most is jól mûködik. Ha valakinek volt ilyen gondja, vagy tudja erre a megoldást akkor légyszi írjatok! Elõre is kösz!!!
Motormanner: várjuk az emberke elérhetõségeit.
Szerintem is C3 kell bele, legalábbis nekem is ez a szubjektív véleményem, de mivel többen is ezt mondtátok elkönyvelem hogy a csapágyboltosok rohadtul nem értenek a szakmájukhoz....
Japán csapágy: azokkal az a gebasz hogy nem mindig stimmel a méret..... én a FAG-ra esküszök igaz baromi drága, de tán még a ZVL is jó, csak nincs belõle mûanyag-kosaras
Szerintem is C3 kell bele, legalábbis nekem is ez a szubjektív véleményem, de mivel többen is ezt mondtátok elkönyvelem hogy a csapágyboltosok rohadtul nem értenek a szakmájukhoz....
Japán csapágy: azokkal az a gebasz hogy nem mindig stimmel a méret..... én a FAG-ra esküszök igaz baromi drága, de tán még a ZVL is jó, csak nincs belõle mûanyag-kosaras
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az ETZ szerelési utasításában nyomatékosan felhívják a figyelmet hogy a csapágynak "c4f"-es nek kell lennie!!!Balázs írta:Naszóval mielõtt még....utánnaolvastam most.
http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/n ... aki_8.html
Az 1-es fejezetet olvasd el, benne van hogy a normál csapágy és a C3 radiálisan bõvebb csapágy között mi a különbség.
Ha lesz kedvem majd kiszámolom hogy milyen C-s értékû csapágy kell a motorba.
NEM poénból van ez így!
Gakorlatilag ha ilyen csapágyat akarsz tenni bele az elég macerás mert ahol én kérdeztem (SKF márk kereskedés) ott is csak rendelésre tudtan volna hozni és eszelõsen drágán...
Ezért használnak bele c3-asat ami még elfogadható.
Persze lehet számolgatni, de teljesen felesleges, a germanoid mérnökök annakidején nem hasraütés szerûen rakták bele a c4-eset.
Az én sztorim úgy nézett ki, hogy a baromarcú szerelõ akihez elvittem tavaj elött nyáron a motorom állítólag a legjobb japán csapágyakkal újította fel a gépet meg minden másból is a legjobbat rakta bele, ezért került 60k-ba a felújítás!
Azán 2000 km-után beállt a fõtengely!!!
Miért?
Persze ezekutén nem bíztam rá a dolgot, magam szedtem szét a gépet!
És amit benne találtam döbbenetes volt! Az állítólagos japán csapágyból a "jap" volt csak igaz ami tudtommal egyáltalán nem japán márka!
De alegrosszabb hogy a primitív állatj nem c4-es vagy c3-as csapágyat rakott bele hanem sima mezeit!
Az eredmény: folyamatosan feszült a csapágy ezért melegedett, egy idõ utánn a fém csapégykosár megunta és elfröccsent a futófelület úgyszintén !!!
A blokk televolt fémszilánkokkal és a széttépett összevissza hajtogatorr csapágykosár drabokkal!!!!
Persze a csapágy boltban nekem s apásból sima csapágyat adtak és azt mondták hogy "MZ-be minek???" .
Hát annak, hogy ha nem akarja az ember szétbaszni a motorját, annak!!!
Ha hazamegyek megírom a cikket a szerelõrõl!
Fotókkal dokumentálva van minden!!! Neg van az ürge összes elérhetõsége, csak hogy tudjátok!
Nem azért mert a kurva annyát!
Hanem hogy más ne essen abba a hibába mint én!
Egy attól hogy sokat kérnek a szerelésért még nem biztos hogy kap is érte valamit az ember...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Maga a blokk nem repedt el, csak a szimmeringtartó törött el, azt meg lehet cserélni. Középre nem tudom hányas számú Loctite tömítõpasztát.
conus írta:bakimate!
Nagyon örülök h meggyógyult a blokkod.
Viszont lenne 2 kérdésem:
1. a blokkrepedéssel mit csináltatok?
2. a két blokkfél közé milyen tömítést raktatok?
Üdv
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bakimate!
Nagyon örülök h meggyógyult a blokkod.
Viszont lenne 2 kérdésem:
1. a blokkrepedéssel mit csináltatok?
2. a két blokkfél közé milyen tömítést raktatok?
Üdv
Nagyon örülök h meggyógyult a blokkod.
Viszont lenne 2 kérdésem:
1. a blokkrepedéssel mit csináltatok?
2. a két blokkfél közé milyen tömítést raktatok?
Üdv
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Szia!
Köszönöm, Bambi nevében is. Az Õ nem kevés közremûködésével készült el a gép. Igen, kénytelenek voltunk. Kapott új (használt, de jó) váltót, felújított, belevaló fõtengelyt (mert eddig 4 sebességes TS-é volt benne), új csapágyakat, szimmeringeket, friss hengert, gyári dugóval. Még jó, hogy van egy másik /1-esem, sajna most az lett a donor, lehet alkatrészt gyûjtögetni...
Látom fehérvári vagy. Valamikor összefuthatnánk egy üdítõre!
Köszönöm, Bambi nevében is. Az Õ nem kevés közremûködésével készült el a gép. Igen, kénytelenek voltunk. Kapott új (használt, de jó) váltót, felújított, belevaló fõtengelyt (mert eddig 4 sebességes TS-é volt benne), új csapágyakat, szimmeringeket, friss hengert, gyári dugóval. Még jó, hogy van egy másik /1-esem, sajna most az lett a donor, lehet alkatrészt gyûjtögetni...
Látom fehérvári vagy. Valamikor összefuthatnánk egy üdítõre!
yofo írta:Szia Bakimate.
Ez a blokk úgy néz ki , mintha most hozták volna ki a gyárból . A végén full generál lett a dologból ?
Naszóval mielõtt még....utánnaolvastam most.
http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/n ... aki_8.html
Az 1-es fejezetet olvasd el, benne van hogy a normál csapágy és a C3 radiálisan bõvebb csapágy között mi a különbség.
Ha lesz kedvem majd kiszámolom hogy milyen C-s értékû csapágy kell a motorba.
http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/n ... aki_8.html
Az 1-es fejezetet olvasd el, benne van hogy a normál csapágy és a C3 radiálisan bõvebb csapágy között mi a különbség.
Ha lesz kedvem majd kiszámolom hogy milyen C-s értékû csapágy kell a motorba.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Gexxx!
Szétszedtem... nemtudom milyen lamellák... így vettem a motorral... de akitõl vettem szerelõ azt mondta h "majd még állítunk a kuplungon" lehet ezen egyáltalán állítani? kis ETZ kuplungon a blokkban? hézagolók stb?
Szétszedtem... nemtudom milyen lamellák... így vettem a motorral... de akitõl vettem szerelõ azt mondta h "majd még állítunk a kuplungon" lehet ezen egyáltalán állítani? kis ETZ kuplungon a blokkban? hézagolók stb?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Tajvani lamellák? Mert azok vastagabbak a gyárinál... Szedheted szét...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Balázs, nem akarok veled kötekedni de ha azt akarod h kézzel is széthúzható legyen a két blokkfél akkor nyugodtan tegyél bele nem C3-at. majd rájössz.
akkor megnyugodtam... köszi srácok, én is a koyo-t csipázom, csak ezzel a mûanyag kosárral nem tudtam hova lenni
A kuplungot szétszedtem és zsír új lamellák/betétek vannak benne, úgyhogy nem értem miért van az, hogy ha izomból meg van feszítve a kuplung bowden akkor sem emel ki rendesen (lassan megindul alattam a motor), ahogy meg engedem vissza csak a legvégén fog. Rendes hajtómûolaj volt benne, 150-es ETZ kuplung... 7végén remélem ki tud jönni Diti és akkor tudok képet feldobni majd a kuplungról, de eddig teljesen tanácsatalan vagyok, mert ez a 2 hiba egyszerre nem jelentkezhetne. Fõleg nem új kuplung lamellánál/betétnél. Ha valaki tud valami okosat mondani annak nagyon örülnék
akkor megnyugodtam... köszi srácok, én is a koyo-t csipázom, csak ezzel a mûanyag kosárral nem tudtam hova lenni
A kuplungot szétszedtem és zsír új lamellák/betétek vannak benne, úgyhogy nem értem miért van az, hogy ha izomból meg van feszítve a kuplung bowden akkor sem emel ki rendesen (lassan megindul alattam a motor), ahogy meg engedem vissza csak a legvégén fog. Rendes hajtómûolaj volt benne, 150-es ETZ kuplung... 7végén remélem ki tud jönni Diti és akkor tudok képet feldobni majd a kuplungról, de eddig teljesen tanácsatalan vagyok, mert ez a 2 hiba egyszerre nem jelentkezhetne. Fõleg nem új kuplung lamellánál/betétnél. Ha valaki tud valami okosat mondani annak nagyon örülnék
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég