Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

MP1 írta:Zsaki!

A műszer világításához szerintem nem kell max árammal megküldeni a LEDet, elég lesz kisebb árammal meghajtani, amihez bőven jó a 680 ohmos ellenállás, de akár 1Kohm is lehet.
Üdv: P.
Szerintem se kellene ekkora árammal hajtani a LEDet, én 18mA-re számoltam ki 14,5Vos rendszerfeszültség mellett. A fényerő nem csökken annyit, amennyivel az élettartama nő(sokszorosára nő az élettartam). 620-680ohm megfelel a LED elé.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Zsaki!

A műszer világításához szerintem nem kell max árammal megküldeni a LEDet, elég lesz kisebb árammal meghajtani, amihez bőven jó a 680 ohmos ellenállás, de akár 1Kohm is lehet.
Üdv: P.
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

KILL3R etz írta:emdzsi!

Lehet most hatalmas baromságot mondok elméletben, de gyakorlatban működött...:D
Ugyanez volt a problémám, új gyertyával 150-200 km-ig tökéletes, utána 4000 felett mintha leszabályzott volna "ledarálta" a fordulatot.
És mindez szép fokozatosan jött elő...

Én a kokszosodás miatti kompresszió növekedésre gondoltam. ( Miután 4 pólusú bosh-al 3000 lett a határ, és ugye az nagyobb térfogatot szorít ki mint a sima gyertya. Ugyanez van a kokszos-koksz nélküli gyertyánál....)

Én egy hf és dugótető takarítással, illetve egy hf tömítéssel oldottam meg a problémát... És működött. :D

Szóval ha a fenti okfejtésem hülyeség, akkor légyszi valaki írja le, hogy mi is lehetett a probléma forrása. :D
Köszönöm az "okfejtésed", ki fogom próbálni! :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

emdzsi!

Lehet most hatalmas baromságot mondok elméletben, de gyakorlatban működött...:D
Ugyanez volt a problémám, új gyertyával 150-200 km-ig tökéletes, utána 4000 felett mintha leszabályzott volna "ledarálta" a fordulatot.
És mindez szép fokozatosan jött elő...

Én a kokszosodás miatti kompresszió növekedésre gondoltam. ( Miután 4 pólusú bosh-al 3000 lett a határ, és ugye az nagyobb térfogatot szorít ki mint a sima gyertya. Ugyanez van a kokszos-koksz nélküli gyertyánál....)

Én egy hf és dugótető takarítással, illetve egy hf tömítéssel oldottam meg a problémát... És működött. :D

Szóval ha a fenti okfejtésem hülyeség, akkor légyszi valaki írja le, hogy mi is lehetett a probléma forrása. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

emdzsi írta:Idáig csak ngk-át és brisk-et próbáltam. Amúgy ezek nálam tranzisztoros gyújtással 100-200km után tönkremennek. Ajánlották a bosch-t, csak nem tudom abból milyen típusú kellene...
Bocs, de ha 200km-t bír egy gyertya a motorodban, akkor én nem abban keresném a hibát.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

KILL3R etz írta:emdzsi!

Én egy gyertyacserét is próbálnék. Nálam ugyanez volt a probléma, és megoldotta. Nem NGK-d van véletlenül most?
Idáig csak ngk-át és brisk-et próbáltam. Amúgy ezek nálam tranzisztoros gyújtással 100-200km után tönkremennek. Ajánlották a bosch-t, csak nem tudom abból milyen típusú kellene...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

cseszy2 írta:Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. :mrgreen: :mrgreen: Kihez forduljak kérésemmel??
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika itt találsz a munkásságáról dolgokat meg ottvan az elérhetőségei is.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MP1 írta:Zsaki!

Melyik lámpádat akarod átalakítani LEDesre?
P.
A műszervilágitást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Zsaki!

Melyik lámpádat akarod átalakítani LEDesre?
P.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

cseszy2 írta:Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. :mrgreen: :mrgreen: Kihez forduljak kérésemmel??
sub-ee -hez. :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
cseszy2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2010.09.26. 18:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cseszy2 »

Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. :mrgreen: :mrgreen: Kihez forduljak kérésemmel??
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

zsakfos írta:Festékes!

Elméletileg náluk van:

http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f
Gyakorlatilag meg előtte rákell kérdezni email-ben.
Ha neked megéri postaköltséggel együtt akkor próbálkozz náluk.
Sőt ha a fehér búrákat is ott rendeled akkor már nem is olyan vészes a futárköklség.
Köszi Zsaki! Tudtam,hogy nem csalódom és valaki kisegit egy kis infóval \:D/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Festékes!

Elméletileg náluk van:

http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f
Gyakorlatilag meg előtte rákell kérdezni email-ben.
Ha neked megéri postaköltséggel együtt akkor próbálkozz náluk.
Sőt ha a fehér búrákat is ott rendeled akkor már nem is olyan vészes a futárköklség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

smate írta:
festékes írta:Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, :( de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
szerintem ez bukott ügy Debrecenben alig van vmi, Bethlen utcán van motoros bolt ahol vannak mz cuccok
Igen az összesben voltam,de nincs, fehér búrát tudnak szerezni a klubtársak,már beszéltem velük az Alföld túrán,viszont sárga 6 voltos izzó nékül hiába :(
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

festékes írta:Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, :( de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
szerintem ez bukott ügy Debrecenben alig van vmi, Bethlen utcán van motoros bolt ahol vannak mz cuccok
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, :( de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

SMATE!

A műszer megvilágításához (fehér, vagy kék LEDhez) szerintem 220 ohmos ellenállás jó lesz - persze LEDenként. Próbáld ki, ha túl erős a fénye, akkor nagyobb értékű, 240; 270 ohmos ellenállást tegyél bele.

Üdv: P.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy az elektronikus gyújtást hogyan kell kimérni digitális multiméterrel? Az a gondom, hogy egész egyszerűen nincs szikra, és nem tudom, hogy mi a rossz. Trafó, a kis fekete doboz, vagy a jeladó. A vezetékkötéseket ellenőriztem, látszólag jók.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

vki le tudja írni azt a mit sub-ee írt a km óra izzók helyére rakható ledekről, inkább csak az ellenállás érdekelne, 6v-os rendszer, köszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MP1 írta:Zsaki!

Ha nem kötöd be fordítva a LEDet, akkor nem fontos a "Vr=5V" érték.

12 voltos motorhoz, 25 mA LEDen átfolyó áram esetén (ha 14 volt a töltőfeszültség) a vörös és sárga LEDhez 480 ohmos ellenállás kellene, (de pont ilyen értékű nincs), -ha csak max 13,8 v körüli a feszültséged, akkor még éppen elmegy 470 ohmos ellenállással, ha 14v, vagy fölötte,akkor inkább 510 ohm.
A fehér LEDhez 430 ohm kell. Kicsivel nagyobb értékűt (470 ohm) is tehetsz bele, legföljebb néhány mA-rel kevesebb áram folyik át a LEDen.
Üdv:P.
Köszönöm a választ! =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Zsaki!

Ha nem kötöd be fordítva a LEDet, akkor nem fontos a "Vr=5V" érték.

12 voltos motorhoz, 25 mA LEDen átfolyó áram esetén (ha 14 volt a töltőfeszültség) a vörös és sárga LEDhez 480 ohmos ellenállás kellene, (de pont ilyen értékű nincs), -ha csak max 13,8 v körüli a feszültséged, akkor még éppen elmegy 470 ohmos ellenállással, ha 14v, vagy fölötte,akkor inkább 510 ohm.
A fehér LEDhez 430 ohm kell. Kicsivel nagyobb értékűt (470 ohm) is tehetsz bele, legföljebb néhány mA-rel kevesebb áram folyik át a LEDen.
Üdv:P.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Srácok!

Vettem ilyen ledeket és azt szeretném megtudakolni hogy mekkora ellenállás kell 1db esetén?
Meg még egy kérdés.Az a Vr=5V az azt jelenti hogy 5V felett nem működik?Tehát ha a nyitófesz 3-3,5V és a zárófesz meg 5V,akkor csak aközött működik?
Egyáltalán jó ez Mz-hez??? :-k

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

emdzsi!

Én egy gyertyacserét is próbálnék. Nálam ugyanez volt a probléma, és megoldotta. Nem NGK-d van véletlenül most?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha azt feltételezzük, hogy jó a gyújtás és jó helyre kötötted, akkor lehet hogy jó helyre, de rosszul kötötted. Mondjuk nincs jól megszorítva a kábel vége és 4000 környékén jönnek olyan rezgések a motorból ami miatt megszűnik érintkezni és így nincs gyújtásod. Tehát kontakthiba lehetséges.
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

Sziasztok!

Vettem a 251-es ETZ-émhez egy tranzisztoros elektronikus gyújtást és sehogy sem akar normálisan működni. 4000-es fordulat után egyszerűen meghal a motor, majd miután visszamegy 4000 alá újból megy. Szóval a lényeg az, hogy csak 4000-es fordulatszám alatt működik a motor, utána nem. Mindenféle beállítással próbálkoztam már, de minden esetben ezt produkálta. Előtte megszakítós gyújtás volt, azzal rendesen kipörgött úgy, ahogy kell. Maga az elektronikus gyújtás elvileg hibátlan (új, Subee készítette), a bekötése is az, a hozzá adott leírás alapján kötöttem be. Mi lehet a gond?
negga
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.02.09. 14:43
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: negga »

Hali!
A motorom trafója meghalt: szakaszosan adta a gyújtást eszméletlenül rángatott. Kicseréltem, most jónak tűnik,azonban nincs alapjárat. Alapjáratállítót már betekertem,hogy 4 ezek körül tartsa az alapjáratot,de arról is szépen lassan lelassul a fordulat és leáll. Lehet,hogy ebbe is a gyújtás szól bele? Ez a trafó sem okés?
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

DJBubu írta:Sziasztok !
Tudna nekem valaki abban segíteni hogy az Mz Ts-nek hogyan van a kapcsolása ? Esetleg valaki tudna-e nekem eegy Kapcsolási rajzot ? A segítségeteket előre is köszönöm !
Itt keresd meg: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
DJBubu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.08.19. 20:54
MZ-d típusa: Etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DJBubu »

Sziasztok !
Tudna nekem valaki abban segíteni hogy az Mz Ts-nek hogyan van a kapcsolása ? Esetleg valaki tudna-e nekem eegy Kapcsolási rajzot ? A segítségeteket előre is köszönöm !
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

affaire írta:Sziasztok!

Miért van az hogy ha felmelegszik a moci leall illetve szaggat a gyújtása?
Én kondira tippelek.
Ti mit gondoltok?
Amugy ez simson s50 es de egykutya!
Sztem is kondi.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

Miért van az hogy ha felmelegszik a moci leall illetve szaggat a gyújtása?
Én kondira tippelek.
Ti mit gondoltok?
Amugy ez simson s50 es de egykutya!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

MrDok írta:
frensis írta:Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv!
Ha a megszakító szikrázik, akkor kondi...., de nálad a szénkefék is, nagy fordulaton. Nem üt véletlenül a forgórészed?

Szia !

Találtam itthon eredeti kondit és megszakítót, illetve cseréltem gyertyát.
Most már jó.

Bár elég érdekes, hogy 1400 km-n elment a töltésem(állórész és fesszab együttes cseréje oldotta meg).
Várlatos lett a trafóm, annyira, hogy 2 perc alatt kirántotta az összes áramot az aksimból :-k
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

conus írta:bocs, de az előbbi hsz-ből kimaradt, h waresz -nak lehet h van egy eladó. priviben keresd meg. :mrgreen:
Köszi irok neki akartam is kérdezni nincs e valakinek, ma néztem boltban 10.7oo piz természetesen utángyártott :( ráadá
sul a tagnak egy fél óráig magyaráztam,nem az öregnek ez másik bolt szóval nem értette hogy nem etz 251 hanem ts 250/1 nem mindegy jó mi? #-o
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

bocs, de az előbbi hsz-ből kimaradt, h waresz -nak lehet h van egy eladó. priviben keresd meg. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

conus írta:
festékes írta:Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
a kipufogó dob. /1-re próbálj meg szerezni eredeti gyári dobot, szükség szerint kiégetés+króm/matt fekete festés :mrgreen:
Köszi ráállok az ügyre! :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

festékes írta:Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
a kipufogó dob. /1-re próbálj meg szerezni eredeti gyári dobot, szükség szerint kiégetés+króm/matt fekete festés :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

frensis írta:Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv!
Ha a megszakító szikrázik, akkor kondi...., de nálad a szénkefék is, nagy fordulaton. Nem üt véletlenül a forgórészed?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

kiszsebi írta:
frensis írta:Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.
Be is dadog időnként nagy fordulaton, mikor marhára nyomja a szikrát akkor kihagy.
Zárlatos volt a trafóm, az meg sztem megölte a kondit is (mind2 cserélve), kontaktokat ellenőriztem.
Próbálok szerezni új megszakítot, hátha az a baj.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

frensis írta:Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla :roll:

Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et :D És nem hörög.

De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik :twisted:
Ok! Ezt feljegyzem..... , bár mindig kicsit félve írok a látatlanban távszerviz dolgokra....annyi minden lehet a probléma.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla :roll:

Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et :D És nem hörög.

De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem :D

Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...

Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.

Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.

Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?

Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.

jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?

Ötlet?
Szia! Mint írtad, 2/3-ad gáznál már hörög csak: kicsi a főfúvókád, vagy részlegesen tömődött. Mindenképpen szegény a keveréked, teszteld egy nagyobbal....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa!

mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést? :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Alfa írta: Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat? :roll:[/quote]




Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Én úgy szoktam állítani a gyújtást ha nincs rá egy egész napom kísérletezgetni,hogy leveszem a deknit valamelyik irányba állítok az alaplapon kb 1 mm-t.Majd zsebre teszek egy csavarhúzót és irány próba,persze dekni nélkül.Ha érzem,hogy jobb lett megállok és mozdítok még egy mm-t ugyanabba az irányba.Ezt addig csinálom amíg a legjobb nem lessz.Ha az első próbánál rosszabb mint volt akkor az ellenkező irányba kezdem álligatni.Kb 5 km oda 5 km vissza út alatt be van állítva.Utána sem szoktam megmérni,hogy hány mm mert nem az számít hanem,hogy a motor itt megy a legjobban.Ezzel a módszerrel megspórolom azt a rengeteg gyertya ki,mérőóra be majd mérőóra ki gyertya be utána próbakör idejét.Próbáld ki ezt a módszert hátha beválik.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha kirakod a napra szárítani a tömítést visszamegy az eredeti méretre.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az a baj h a sub-ee féle gyulában már nem kap szerepet a megszakítóhézag Most épp megszakítóval üzemel, de csak kapcsoló funkciót lát el, áram nem folyik rajta. Pontosabban, ez a jó, 1 el kevesebb a gond :D

Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.

A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)

Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat? :roll:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem rá kell szánnni egy napot és némi benzint, és kipróbálni minden beállítással. Elindulni azegyik irányba és amikor már kezd rosszabb lenni előtte megállni. PL. előgyújtást tizedenként mondjuk 3ról lefelé, aztán megszakítóhézagot ötszázadonként 0,4-ről. Ezt variálva mindenféle tűállásokkal és 5 százados főfúvókasorral. A nap végére tökéletes lesz.
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.

Nálam pl:

előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .:)
tű pedig legszegényebben
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég