Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. töltés gondal küzdök. Sube fél feszültségszabályzó eddig tökéletesen működött míg nem azt vettem észre hogy alapjáraton nincsen tölés felkellett pörgetni 1500-2000ig a motort amikor rákapcsolt és utána volt töltés ez ment néhány napig míg nem 2500as fordulat fett töltött csak és alatta halványan pislog a tölés visszajelző lámpa. kicseréltem a végtrazisztort és a helyzet ugyanaz. lehet hogy a nyákban ment ki valami alkatrész vagy egyszerűen csak valami kontakt baja van? esetleg netán generátort nézzem meg?
előre is köszi.

Üdv Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Pötyee írta: Ezeket a gyujtásokat Fodor Laci barátom épiti be Budapesten. Telefonszámot inkább privátban adnék.
Írtam neked pm.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

A gyujtás lényege, hogy egy komplet yamaha aerox gyujtást felteszünk, nem kell semmit fúrkálni a blokkon,, bármikor vissza lehet tenni a gyári gyujtást.

Ehhez a yamaha (minarelli) gyujtáshoz lehet kapni tuning CDI-t, Malossi gyártja, van hozzá kapcsolható fordulatszám korlátozó is. Lényege hogy a panelen egy csavarral tudod állitani a gyujtásgörbét, hogy mennyire ejtse be a végén.

Stroboszkóppal belőttük szépre, élből le is tekeri a fordulatszámmérőt ahogy kell.

Ezeket a gyujtásokat Fodor Laci barátom épiti be Budapesten. Telefonszámot inkább privátban adnék.

Lényeg hogy kell neki egy gyári MZ forgórész, amiből a kúpot kiszedi, tehát utána már nem lehet használni azt.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Pötyee írta:Üdv!

ha szükség van rá, tudok embert aki normális áron 12V-ra alakitja a 6V-os rendszereket, yamaha gyujtást tesz bele.

Enyémbe is az van, (igaz nekem állitható gyujtásgörbével), és a gyujtófeszültség problémáim azonnal megszűntek, 45000 V feszültséget kap a gyertya.
Az állítható görbéjű yamaha gyújtásról tudnál többet mondani?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Engem érdekelne. Mennyiért és hol?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Üdv!

ha szükség van rá, tudok embert aki normális áron 12V-ra alakitja a 6V-os rendszereket, yamaha gyujtást tesz bele.

Enyémbe is az van, (igaz nekem állitható gyujtásgörbével), és a gyujtófeszültség problémáim azonnal megszűntek, 45000 V feszültséget kap a gyertya.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

smate írta:a ledes km óra/ fordulatszám mérőhöz a lehez milyen előtét ellenállás kell ?
Szia Máté!

Hát, azt LED-je válogatja...úgy kell méretezni, hogy olyan 15-20 mA legyen az árama, már amennyiben nagyfényerejű eszközről beszélünk... de mondjuk kb. 330 ohm.
Legjobb, ha
-a katalógusadatként megadott max. áramerősség alá méretezed vagy 20%-kal
-az akkuról meghajtva eléraksz egy 1kohm-os potit meg egy multimétert, tekergetéssel beállítod az áramerősséget ( 1, ), aztán leméred, hány ohm-on áll a potméter (2, ).
Enyém is LED-esítve van és én voltam ;-)

Sok sikert!
Kép
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

a ledes km óra/ fordulatszám mérőhöz a lehez milyen előtét ellenállás kell ?
Török Laci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Török Laci »

Köszönöm a segítséget. Akkor gondolom, hogyha 6.1-2 volt körül nyit az jó vagy nagyobb feszültségnél nyisson?
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bandi12 »

Köszi szépen beci58 !!!
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

adamkis írta:Sziasztok,a motorom állandóan kiveri a megszakitót,ujj a gyertya,a fesz szab is,ötletek?
A kondenzátor a felelős azért többek között , hogy a megszakító ne égjen be, a filc azért felel , hogy olajjal kenje a bütyköt
és így nem kopik a megszakító lába annyira.
Régebben írták , jobb egy wartburg megszakító a bontóból mint az utángyártott az üzletből. :P
Tehát kondenzátor csere vagy tranzisztoros gyújtás.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="bandi12"]Hello!
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.

Marad benne mágnesesség az biztos , a dinamónál az állórész egy elektromágnes ezt gerjesztjük a fesszabályzó által szabályozva a forgórészről vesszük le a hasznos teljesítményt.
A gyújtáskapcsoló 5.-ik állásába ez miatt a visszamaradt mágnesesség miatt lehet a motort betolni lemerült aksival.
Ha sokat áll a motor akkor elvesztheti a mágnesességét de a gyújtás rákapcsolásakor mágneses lesz. #-o
Remélem nem voltam nagyon tudományos?
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="Török Laci"]Jó estét.

Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani

Az a viszáram kapcsoló érintkező az a dolga ha alacsony a motor fordulat akkor a dinamó nem termel annyit mint az akkumulátor feszültsége ilyenkor szétkapcsol, ha nagyon gyengére van állítva akkor a dinamó fogyasztja az áramot az akkuból.Tisztának és jól záródónak kell az érintkezőnek lenni mert a töltő áram azon megy át. ha nem így van akkor a
töltésjelző halványan világít.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?

Így:)
Kép
Kép

Nekem több mint egy éve üzemel a Babettámba .Ez pöc röf:)

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Köszi szépen kiszsebi!! \:D/
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

etzzsolt írta:Sziasztok!!
12V 7Ah zselésakksit felbírja tölteni 251-es Etz a motor 13.7 V tölt!Tudom a gyárielőírás 12V 5.5Ah de nem volt csak 7Ah-ás a boltban s kelletett az akksi mert volt dolga a motornak!Előre is köszi a válaszokatt!További szép napott
Légy nyugodt, bírja. sőt, jobban is jársz vele.

Viszont nem tudom, miért nem olvas vissza szinte soha senki :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sziasztok!!
12V 7Ah zselésakksit felbírja tölteni 251-es Etz a motor 13.7 V tölt!Tudom a gyárielőírás 12V 5.5Ah de nem volt csak 7Ah-ás a boltban s kelletett az akksi mert volt dolga a motornak!Előre is köszi a válaszokatt!További szép napott
A rock örök és halhatatlan!!
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bandi12 »

Hello!
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.

A választ előre is köszönöm
Török Laci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Török Laci »

Jó estét.

Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani?
Azt tudom, hogy azzal amelyiknek mind a két felől van érintkezője azzal lehet a feszültséget.
Azt nem tudom, hogy a másikkal ami csak nyit meg zár azzal mit lehet állítani és mennyire kell?
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
Üdv!
A gyertya elektródatávolsága ne legyen nagyobb 0,4 mm-nél.

P.
adamkis
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.08.11. 20:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: adamkis »

Sziasztok,a motorom állandóan kiveri a megszakitót,ujj a gyertya,a fesz szab is,ötletek?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
Szerintem sehogy,mert az ETZ egy berúgásra fordít a főtengelyen kb 1 fordulatot,míg a bóbita pedálos,de egy fél pedál fordulattal kb 3-mat fordít a főtengelyen.
martin0613
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
MZ-d típusa: Mz Ts 150,125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: martin0613 »

Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kzolika1994 írta:Etz-nek az első lámpáját át lehetne alakítani xenon fényszórósra? Valaki már csinált ilyet? Vélemény róla?
Perzse hogy át lehet!
Veszel hozzá utángyártott kínai H4-es xenon szettet, kb egy 10 ropi körül van és berakod.
DE arra számíts, hogy a szembejövők anyázni fognak miatta, műszakin nem megy át mert szabálytalan, a rendőr ha megállít a helyszínen agyonlő érte, aki meg az árokba megy mert te elvakítottad, az ha utána megtalál akkor lerúgja a fejedet. :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Etz-nek az első lámpáját át lehetne alakítani xenon fényszórósra? Valaki már csinált ilyet? Vélemény róla?
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

üdv!
kérem, írjon nekem E-mail-t akinek van eladó ETZ egyenirányító diódahídja. csak budapest és környéke. személyesen venném át. waresz89@freemail.hu
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:
Még nem mértem végig. Onnan tudom, hogy nincs töltés, hogy folyamatosan ég a piros visszajelző, és pár nap után az akksi is teljesen lemerül. Van hogy egy motorozás után már csak kb 5-6ezren lehet megtartani a motor járását, ez alatt leáll.
Hát szerintem akkor méregess; először hogy a fesszabnál kiadja-e a 12V ot, utána ennek tükrében mérje ellenállást felfelé vagy lefelé végig.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Teheted. Végigmérted? És mindenhová elvileg szépen elmegy a fesz. ? Ha igen, akkor felteszem a kérdést, hogy miből állapítottad meg hogy nincs töltésed? A fesszabból kijön a 12V? Mert ha igen, akkor odáig elmegy, az nem kérdés... ebből legalább már azt fogod tudni, hogy "alul vagy felül" keress.
Még nem mértem végig. Onnan tudom, hogy nincs töltés, hogy folyamatosan ég a piros visszajelző, és pár nap után az akksi is teljesen lemerül. Van hogy egy motorozás után már csak kb 5-6ezren lehet megtartani a motor járását, ez alatt leáll.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:
Okés végigmérem, igen, olyan fesszab van benne. Beletehetem az enyémet, azzal működnie kell (ha ott vna a baj), vagy nem tehetem? Azért kérdezem, mert nekem elektronikus a gyújtás, azon meg nem. Nem tudom, miként befolyásolja.
Teheted. Végigmérted? És mindenhová elvileg szépen elmegy a fesz. ? Ha igen, akkor felteszem a kérdést, hogy miből állapítottad meg hogy nincs töltésed? A fesszabból kijön a 12V? Mert ha igen, akkor odáig elmegy, az nem kérdés... ebből legalább már azt fogod tudni, hogy "alul vagy felül" keress.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Fesszab kilőve, nem azzal van a gond :?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: A fesszab. utángyártott? mert ha az 5lábú utángyártottról van szó, akkor az elég gagyi, hamar tönkremegy, az gyanús lehet. Am mint mondtam mérd végig az ellenállást.
Okés végigmérem, igen, olyan fesszab van benne. Beletehetem az enyémet, azzal működnie kell (ha ott vna a baj), vagy nem tehetem? Azért kérdezem, mert nekem elektronikus a gyújtás, azon meg nem. Nem tudom, miként befolyásolja.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:Basszus, még mindig nem oldódott meg a töltés gondunk, nincs valami ötletetek? Ha valaki nem ismeri az előzményeket, megszakítós 250es ETZ, a vezetékek jónak tűnnek, a szénkefék is, elektronikus fesszabályzóval, saruk tiszták, tocsognak a wd 40ben, nincs több ötletünk.

Az befolyásolhatja az áramkört, hogy mindenhol 8 amperes biztosítékok vannak?
A fesszab. utángyártott? mert ha az 5lábú utángyártottról van szó, akkor az elég gagyi, hamar tönkremegy, az gyanús lehet. Am mint mondtam mérd végig az ellenállást.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Basszus, még mindig nem oldódott meg a töltés gondunk, nincs valami ötletetek? Ha valaki nem ismeri az előzményeket, megszakítós 250es ETZ, a vezetékek jónak tűnnek, a szénkefék is, elektronikus fesszabályzóval, saruk tiszták, tocsognak a wd 40ben, nincs több ötletünk.

Az befolyásolhatja az áramkört, hogy mindenhol 8 amperes biztosítékok vannak?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

attila941228 írta:Üdv! Valaki tudna nekem felvilágosítást adni a hall jeladós gyújtásról?
PL: megbízhatóbb mint az eredeti , teljesítmény nagyobb lesz,és az aksit ugyanúgy visszatölti :?: Etz 150-esre akarom . Válaszokat előre is köszönöm: Attila
1. a gyári is hall jeladós - mármint az elektronikusra gyújtása
2. teljesítmény nem feltétlenül változik, viszont a magasabb fordulatokat is jobban bírja
3. az akkut a gyújtás meríti, nem tölti: mert fogyasztó
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Üdv! Valaki tudna nekem felvilágosítást adni a hall jeladós gyujtásrol?
PL: megbízhatóbb mint az eredeti , teljesítmény nagyobb lessz,és az aksit ugyanúgy visszatölti :?: Etz 150-esre akarom . Válaszokat elöre is köszönöm: Attila
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

ja és míg nem felejtem el a csúszógyűrű nem műszén hanem grafit
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok csak hogy egyet értsünk, a dinamónál van kommutátor, és a generátornak pedig csúszógyűrű ,ezt könnyen lehet cserélni , de aki rászánja magát és még nem csinált ilyent nagyon óvatosan és körültekintéssel csinálja üdv. juragy
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...
azaz
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:

Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Ez hol van a 250esben?

Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta:
Ez hol van a 250esben?
Igen igen, a megszakítós 250es ETZvel van a baj, és az én elektronikusomba pakoljuk át egyenként a cuccokat, hogy megtudjuk mi a kehéje.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:

Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Ez hol van a 250esben?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik :D

Nekem sikerült mérnem :D A fesszabályzónál melyik pontokon mérjek? DF és D-?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

kiszsebi írta: A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).

Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Hujber írta:Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Fordítva ülsz rajta :D

Hujber írta: :D Na össze is balfaszkodtuk, zárlatos volt az egyik foglalat. Újabb kérdés: Nem tölt vissza. Miért? Szénkefék még megvannak, le lettek tisztítva, a 2 gyűrű is, amiről a 150es barátunk beszél, multiméterrel a szénkefék kimenetén gázadásra látszik, hogy "tölt", de az akksiig már nem jut el.
Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
rosz helyen van a gyújtás
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 53 vendég