Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta: Rossz a feszszabályzó. Az előtétellenállás elvileg nem kellene rá. Vissza kell rá tenni egy sima elektromechanikus feszszabot, a visszáramkapcsolót átkötni diódásra, és azt is el fogod felejteni, hogy egyáltalán van dinamó, meg feszszabályzó a motorban.
Gesszti mester!
Nem lenne kedved irni erről a fesszab dologról egy cikket?
Te kened vágod ezt.Biztosan sok ember hálás lenne.
Tudom hogy párszor már leirtad itt a fórumon a mechanikus fesszab állitást,de azt nehéz megkeresni..Ha egy cikk formájában lenne itt az oldalon,az könnyebbé tenné a segitséget.
Leirhatnád a tapasztalatodat a diódás átkötésről,leirva hogy milyen értékű dióda a jó,hogyan és hová kell bekötni,aztan egy fesszab ellenőrzésekor hol és milyen értéket kell kapni egy multiméteres ellenőrzéskor pld.
Meg ilyeneket.
Nagyon jó lenne egy ilyen cikk,igazán hiánypotló dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pdav87 írta:Az elektronikus feszszabályozót hogyan tudom ellenőrizni? Most rajt van a dinamón az ellenállás, ahogy a gyárból kijött. A töltésjelző lámpa kialszik, van egy kevés töltés, de 2-3 óra után lemerül az akksi, ha fent van a világítás, helyzetjelzővel nincs gond. Ha leveszem az ellenállást nincs töltés, ha fent van akkor van, továbbra is ezt tapasztalom. Már kicseréltem a dinamón lévő 2 vezetéket, ami megy a feszszabályozóra, ez sem javított semmit. Nem igazán tudom, hogyan kezdjem a hibakeresést.
Rossz a feszszabályzó. Az előtétellenállás elvileg nem kellene rá. Vissza kell rá tenni egy sima elektromechanikus feszszabot, a visszáramkapcsolót átkötni diódásra, és azt is el fogod felejteni, hogy egyáltalán van dinamó, meg feszszabályzó a motorban.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Peti92x írta: FHP ugye a tető, és az óramutatóval ellentétes irányba forgattam a főtengelyt, mivel a főtengő óramutató járásába forog.
A leírásodból látszik, hogy érted az elvét és logikusan gondolkodsz, nem vagy naiv, csak elakadtál. Én a helyedben, ha tényleg minden beállítás és alkatrész jónak tűnik, kicserélnék mindent, aminek a gyújtáshoz köze van (ami maradt). Trafó (jó belőle a kisipari magyar cucc is), kondenzátor, gyújtókábel, gyertyapipa, új gyertya (NGK, Brisk, vagy az új fajta AKA Isolator, az is nagyon jó). Vezetékeket, aminek a gyújtáshoz köze van ellenállásmérővel végigmérném (úgy, hogy a vezeték egyik vége sem csatlakozik sehova, mert csalóka lehet), sarukat egyesével lehúznám, megcsiszolnám az ellensaru részeket, majd összébb nyomva WD40-el befújva visszaraknám. Testcsomópontot ellenőrizd az ülés alatt az alu légszűrőház tetején. (Alu és réz hosszútávon nem jó barát). Mást nem tudok hirtelen. Megszakító hézag: 0,3 vagy 0,4 mm a dugattyú felső holtpont állásában.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Az elektronikus feszszabályozót hogyan tudom ellenőrizni? Most rajt van a dinamón az ellenállás, ahogy a gyárból kijött. A töltésjelző lámpa kialszik, van egy kevés töltés, de 2-3 óra után lemerül az akksi, ha fent van a világítás, helyzetjelzővel nincs gond. Ha leveszem az ellenállást nincs töltés, ha fent van akkor van, továbbra is ezt tapasztalom. Már kicseréltem a dinamón lévő 2 vezetéket, ami megy a feszszabályozóra, ez sem javított semmit. Nem igazán tudom, hogyan kezdjem a hibakeresést.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pdav87 írta:...át kell hidalni, meg olyat is, aki azt írja, hogy ki kell kötni. Mindkét variációt kipróbáltam, ...
Az áthidalt bekötéssel, rövidzárlatba körötted, nagy valószínűséggel tönkre is tetted a szabályozót. ](*,) Természetesen utána már a jó bekötéssel sem működik.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

pdav87 írta:Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, számomra még mindig nem tiszta, hogy a dinamón lévő szabályzó ellenállást ki kell kötni vagy át kell hidalni, mert amikor utána olvasok, akkor találok olyat aki azt írja hogy át kell hidalni, meg olyat is, aki azt írja, hogy ki kell kötni. Mindkét variációt kipróbáltam, ha összekötöm, akkorszinte azonnal kialszik a töltésjelző, de így se tölt eleget, és nagyon fogja a motort. A másik esetben meg nincs is töltés. Feketeszínű elektronikus feszszabályzó van a motoron.
Ki kell kötni......,de nem csak ettől függ,hogy van e töltés,vagy nincs.
Olvasgass még vissza,ha megérted az MZ (dinamós) töltés elvét,akkor könnyebb lesz a hibakeresés,és magad is el tudod dönteni,hogy kell az ellenállás, vagy nem.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, számomra még mindig nem tiszta, hogy a dinamón lévő szabályzó ellenállást ki kell kötni vagy át kell hidalni, mert amikor utána olvasok, akkor találok olyat aki azt írja hogy át kell hidalni, meg olyat is, aki azt írja, hogy ki kell kötni. Mindkét variációt kipróbáltam, ha összekötöm, akkorszinte azonnal kialszik a töltésjelző, de így se tölt eleget, és nagyon fogja a motort. A másik esetben meg nincs is töltés. Feketeszínű elektronikus feszszabályzó van a motoron.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

zsakfos írta:
Peti92x írta:

Amit írtál, hogy sok az utúgyújtás, azt értem, de ha órával be van állítva, akkor miként lehet rossz?
Hát most nehogy megharagudj,de nem lehetséges hogy 2,5mm-re állitottad,de FHP után?
Mérőóránál igencsak becsapós tud lenni hogy most hogyan merre is forog az a mutató?
Aztán az is lehet hogy ez alapból nagy baromság,mert ekkora utógyújtásnál nem is menne a motor,ezt nem tudom mert én ugyan még nem próbáltam.
Csak azt tudom hogy amikor mérőórával állitottam gyújtást,akkor bizony elgondolkodtam egy kicsit hogy most hogy is van ez???
Visszaellenőrizted beállitás után hogy kb jó helyen adja-e a szikrát?
Tudod,gyertya ki testhez érintve,gyújtás rajta,kiscsavarhúzó be a gyertyanyílásba és szép lassan az óramutató járásával megegyező irányba forgatva a főtengelyt nézni mikor nyom egy szikrát.FHP előtt picivel vagy utána?

Bocsi ha ez alap nálad(ezt nem tudhatom).
FHP ugye a tető, és az óramutatóval ellentétes irányba forgattam a főtengelyt, mivel a főtengő óramutató járásába forog.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Peti92x írta:

Amit írtál, hogy sok az utúgyújtás, azt értem, de ha órával be van állítva, akkor miként lehet rossz?
Hát most nehogy megharagudj,de nem lehetséges hogy 2,5mm-re állitottad,de FHP után?
Mérőóránál igencsak becsapós tud lenni hogy most hogyan merre is forog az a mutató?
Aztán az is lehet hogy ez alapból nagy baromság,mert ekkora utógyújtásnál nem is menne a motor,ezt nem tudom mert én ugyan még nem próbáltam.
Csak azt tudom hogy amikor mérőórával állitottam gyújtást,akkor bizony elgondolkodtam egy kicsit hogy most hogy is van ez???
Visszaellenőrizted beállitás után hogy kb jó helyen adja-e a szikrát?
Tudod,gyertya ki testhez érintve,gyújtás rajta,kiscsavarhúzó be a gyertyanyílásba és szép lassan az óramutató járásával megegyező irányba forgatva a főtengelyt nézni mikor nyom egy szikrát.FHP előtt picivel vagy utána?

Bocsi ha ez alap nálad(ezt nem tudhatom).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

sub-ee írta:
Peti92x írta:Szeva!

Lenne egy bánatom... valaki kiadós válaszát várnák ezzel kapcsolatban...
Felújítottam ETZ-met, mely 160 ccm körül van. (125-ös henger volt rajt mikor megvettem, ez 150-re fúrva, de elég szép válla volt, így 2 mérettel feljebb fúrtam)
A gyújtáson a forgó rész el volt verve, így 2x nyitott a megszakító. Most vettem egy bontott bronz siklógyűrűs forgórészt, állórésszel együtt. Hp elé beállítottam a gyújtást 2.5-re(indikátor órával), 0.4 megsza távolságra, gyertyahézag 0.4. Elindultam vele, eleinte a karbi durrogott, majd a kipufogó. Most ilyenkor mi lehet a hiba oka? Karbi 22-es, 130-as fúvókával, de úgy érzem kevés lesz neki, így majd kap 135-öset.
Gyújtással lehet a gond? Mondjatok tanácsokat kérlek, mert tanácstalan vagyok...

Szia

Nagyon gyújtás gondnak tűnik a dolog! Gyertyahézagot állítsd 0,6-ra! Megszakítókontaktok tiszták? Kalapács nem ragad a tengelyén? Gyújtásidőpont problémának tűnik, így először.

Üdv.:Sub-ee
Egyszerűen már mindent megnéztem, és semmi változás...
Most az a jelenség áll fen, hogy ha hirtelen alapjáraton feltúráztatom a gépet, visszafele durrog a kipufogó, ill. akkor, amikor motorfékkel megyek minimálisan, és ráhúzom a gázt, olyankor szinte lángcsóva is felcsap szép hanggal párosítva... pedig a gyuszi HPE 2.6-ra állítva pontosan. Kicseréltem a szar utángy. megszakítót egy eredeti német ddr-re (fellelt), trafó 1 és 15 csatlakozó is jól van bekötve, új kondi, bütyök csak 1x nyit, mégsincs semmi változás... Megszakító bütyök filc olaj kenője beolajozva, nem ragad...
Amit írtál, hogy sok az utúgyújtás, azt értem, de ha órával be van állítva, akkor miként lehet rossz?
7 ezerig elforgatom a gépet, nem dadog be szépen megy, igaz 4-ben már nagyon nehezen forog el 6-ig is, 5-be meg megérem 90-ig kihúzatni
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hejja_Petya írta:
Pont ez a célom. És igazat adok neked. Egy Goldwing gumicsere ára lehet elég lenne nekem egy évi benzinre.
Köszönöm, és örülök, hogy belátod. Ne keseredj, lesz abból még jó motor. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Petya!

Szabi nem nagyon akar vevőt találni a kütyüjére amit adott. :D Így ha még mind érdekel még megvan és megegyhetünk ha már a tied megdöglött... :D
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

KILL3R etz írta: Az MZ megbízható, hogyha egyszer meg van csinálva normálisan. Ez a titka a dolognak.
:wink:
Pont ez a célom. És igazat adok neked. Egy Goldwing gumicsere ára lehet elég lenne nekem egy évi benzinre.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az elektronikus buzergálást a mexás gyújtásvezérlőre gondoltam. Kösd be normálisan, gyári kötés szerint. Ha a vezetékek helyén madárfészek van, akkor meg mit várunk a motortól?

Az MZ megbízható, hogyha egyszer meg van csinálva normálisan. Ez a titka a dolognak.
Vehetsz Hondát, is, de ha el van hanyagolva, stupekolták, akkor az pont ugyanolyan szar lesz, csak 5x annyiba kerül megcsinálni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

vazze95 írta:Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Vettem egy új 6v elektronikus feszültségszabályzót az mz ts 150-emre és olvastam,hogy ennél a feszszabnál lekel venni az ellenálás tekercset az állórészről kérdésem pedig hogy tényleg lekel-e venni vagy nem? (elektronikát nem vágom ezért kérdezlek titeket) válaszotokat előre is köszönöm.
Ki kell kötni,nem szükséges leszerelni.A lényeg hogy ne legyen az áramkörben.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

KILL3R etz írta:A találgatás/próbálgatás helyett én inkább elvinném egy szerelőhöz. Már ha az üzembiztonság a lényeg.

Mindenféle elektronikus buzergálás helyett meg simán megszakító sztem. :wink:
Simán megszakítós rendszerhez hiányzik nekem pár dolog: kondenzátor, összekötő lemez megszakító felé, pontos bekötés. Ha jól értettem, a trafónál is cserélődnek a kábelek. A kapcs. rajzon nem láttam számozást.

Mindjárt csinálok a jelenlévő elektronikáról képet! Lehet azt fogjátok mondani, hogy csoda, hogy eddig ment. Az egyik sarokban lévő alkatrészen szó szerint korrodálódás van. (lehet, pont nem játszik szerepet, mert pár vezeték nincs bekötve a megszakítós vezérlés miatt)


Elektronikus buzergálásra meg azt mondom, hogy ha a frissen vásárolt motornál találok olyat, hogy 10 cm-es vezetékkel, sodrással van pótolva egy szál, melyen már centiméterenként van berepedezve a szigetelés, akkor megérett a teljes vezetékcserére. Némelyik vezeték simán lehet 30 éves, mint a motor, potenciális hibalehetőség...
Simsonomat saját magam vezetékeltem be, nem volt gyári színezés szerinti, de minden működött, úgy, ahogy kellett. Sose robbantam le vele. Tehát ezen a télen a magam igényei szerint újra fogom vezetékelni, ahol kemény, hidegre merevedő kábelt nem szeretnék használni, és olyan szilikonos vezetéket sem, mely hamar berepedezik, ha UV sugárzás éri.
Ha ezek után sem lesz üzembiztos, tuti fix, hogy el fogom adni. Így járt régebben egy Yamaha Champ robogó is, és egy Wv Golf I-es is.

Én őszintén mondva, azért vettem Mz-t, mert kis fenntartási költségűnek gondoltam, olcsón lehet vásárolni. Jelenleg ezek az előnyök elnyomták a többi hátrányt. Ugyanis hátrányként veszem, hogy nincs szélvédelem, erősen vibrál, macerás már ebbe tankolni, nincs pakolási lehetőség (olajat, mellényt, eü. csomagot hátizsákban kell vinni).

Más márkát vettem volna, ha nem élnék ennyire szerény anyagi keretekkel.
vazze95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.10.21. 05:31
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vazze95 »

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Vettem egy új 6v elektronikus feszültségszabályzót az mz ts 150-emre és olvastam,hogy ennél a feszszabnál lekel venni az ellenálás tekercset az állórészről kérdésem pedig hogy tényleg lekel-e venni vagy nem? (elektronikát nem vágom ezért kérdezlek titeket) válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A találgatás/próbálgatás helyett én inkább elvinném egy szerelőhöz. Már ha az üzembiztonság a lényeg.

Mindenféle elektronikus buzergálás helyett meg simán megszakító sztem. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

A sátán nem távozott. ](*,)

4,5 km-t toltam a gépet, félig emelkedőnek... a gép most egyáltalán nem ad szikrát, vége ennek az elektronikának, szerintem.

Tavaszig tervezek
- új akksit bele, gondozásmenteset, mert a savas akksi könnyezett és a lengővillát megmarta
- új gyújtás elektronikát
- egy kis festést
- vezeték cserét
- szervíz csere: légszűrő, olaj, ezzel együtt tömíteni a kuplung deknit, kipufogó hollandernél.

Hirtelen ennyi a teendő, későbbiekben remélem nem bővül más dolgokkal...
Ha ezek után nem lesz üzembiztos a motor, Istenemre mondom felgyújtom. Nem azért vettem a motort, hogy szívasson.

Van még valami, amit érdemes csinálnom ezeken kívül a motorral?

Kontakt spray mire jó?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hóhóóó én is tudnék mesélni a 10 pár év alatt hányszor akartam felgyujtani és eladni és megsemmisíteni... Dehát csak egy MZ egy ETZ 250!!! :twisted: :D

De ha már így benne vagyunk az elektronikában. Lenne egy kis gond a gyujtáskapcsolommal. Amikor ráadom az áromot (fordítom a kulcsot felvillan a tompított és a hátsó világítás) és persze ha menet közben ráadom vagy leveszem a világítást akkor elmegy az áram egy pillanatra. Szerintem szétkopott a bele vagy a fene tudja. :D Lehet ennek valamit ártani hogy ne szórakozzon vagy íves javítás a lelke?
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

sunbim írta:Petya.

A problémák azért vannak hogy megoldjuk !

Én már ha annyiszor eladtam volna az MZ-t , ahány baja volt a 24 év során , ... anyagilag egész jól állnék. :mrgreen:

Örülünk a sikernek! =D>
Ok. Én is örülök, de nem szeretnék még egy ilyen alattomos hibát..

Távozz tőlem Sátán!!

:-)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Petya.

A problémák azért vannak hogy megoldjuk !

Én már ha annyiszor eladtam volna az MZ-t , ahány baja volt a 24 év során , ... anyagilag egész jól állnék. :mrgreen:

Örülünk a sikernek! =D>
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

zsakfos írta:Ez jó hír. =D>
Ugye hogy nem kell mindjárt az eladáson agyalni? :D
A hiba megtalálása lehetett volna könnyebb...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez jó hír. =D>
Ugye hogy nem kell mindjárt az eladáson agyalni? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Kedves márkatársak!

Pár napja kérdeztem a zuzdaban, hogy mi a túrós nyavalya tud elromlani álló helyzetben?

Megtaláltam a választ! Erre a szakik is bólogatni fognak.

A válasz: KONTAKT!!!

A gyújtás testelésnél nem volt megfelelő a kontakt.

Köszönöm az eddigi segítséget!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Azt nem irtam,de gondoltam egyértelmű hogy a 15-ös pontján a trafónak csak a gyújtástól jövő vezeték legyen a próbánál.
Amúgy ne kapkodd el a trafó cserét.
Nézd meg a kábel rendesen bele van-e tekerve a trafóba és a pipába is?
Aztán ugyebár a gyertya,ami könnyen tönkre tud menni.
Na meg azért ennél a próbánál ne számits hatalmas szikrákra,de már az is jó jel ha akár a testhez éringetés helyén van valami.Ha semmi sercenés vagy szikra sehol,akkor tuti hogy valahol ebben a pár dologban van a hiba.

Amúgy meg szedd ki az elektronikát és szereld vissza a gyári megszakitós rendszerre és úgy próbáld ki az alkatrészeket.
Én ezt tenném.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Ha 12 V-os a trafó, akkor az is jó hosszútávon is.[/quote]

Tehát a trafo halott?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hejja_Petya írta:Zúzdából átemelve:
zsakfos írta:Mondjuk az elektronika topikban kellene folytatni,de én azt mondom csináld ezeket :
-a trafó 1-es pontjára egy darab vezetéket köss,majd ráadott gyújtásnál a másik végét érintsd testhez,majd vedd el,majd újra test,majd újra vedd el.
Ezzel imitálod azt amit a megszakitó és az elektronika csinál. Ha ilyenkor van szikra,az azt jelenti hogy a trafó,gyertya,gyertyapipa,gyertyakábel jó.
Ha jók,akkor mehetsz tovább.
Ugyanezt az 1-es pontról jövő vezetéket kösd a megszakitóra úgy ahogy gyárilag is van,majd emelgesd meg a megszakitó kalapácsot csak úgy kézzel ráadott gyújtásnál,természetesen olyan helyzetében a megszakitónak amikor zárva van.Ha ilyenkor is van szikra,akkor már csak az elektronika lehet a ludas.
Kipróbáltam. A trafó egyes pontjára helyezett vezeték leírás szerinti működtetése: nincs szikra! Tehát a trafó, gyertyakábel, pipa, gyertya a hibaforrás... Észrevettem, hogy pár perc ráadott gyújtásnál a trafó melegszik. Nem tudom, hogy ebből levonhatom a következtetést, hogy meghibásodott?

Van Simson megszakítós gyújtáshoz való trafóm, azzal ki lehet váltani?
Ha igen, próba erejéig csak, vagy rendes használathoz is mehet?
Ha 12 V-os a trafó, akkor az is jó hosszútávon is.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Zúzdából átemelve:
zsakfos írta:Mondjuk az elektronika topikban kellene folytatni,de én azt mondom csináld ezeket :
-a trafó 1-es pontjára egy darab vezetéket köss,majd ráadott gyújtásnál a másik végét érintsd testhez,majd vedd el,majd újra test,majd újra vedd el.
Ezzel imitálod azt amit a megszakitó és az elektronika csinál. Ha ilyenkor van szikra,az azt jelenti hogy a trafó,gyertya,gyertyapipa,gyertyakábel jó.
Ha jók,akkor mehetsz tovább.
Ugyanezt az 1-es pontról jövő vezetéket kösd a megszakitóra úgy ahogy gyárilag is van,majd emelgesd meg a megszakitó kalapácsot csak úgy kézzel ráadott gyújtásnál,természetesen olyan helyzetében a megszakitónak amikor zárva van.Ha ilyenkor is van szikra,akkor már csak az elektronika lehet a ludas.
Kipróbáltam. A trafó egyes pontjára helyezett vezeték leírás szerinti működtetése: nincs szikra! Tehát a trafó, gyertyakábel, pipa, gyertya a hibaforrás... Észrevettem, hogy pár perc ráadott gyújtásnál a trafó melegszik. Nem tudom, hogy ebből levonhatom a következtetést, hogy meghibásodott?

Van Simson megszakítós gyújtáshoz való trafóm, azzal ki lehet váltani?
Ha igen, próba erejéig csak, vagy rendes használathoz is mehet?
vazze95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.10.21. 05:31
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vazze95 »

Sziasztok! lenne hozzátok egy kérdésem elektronika ügyben, ugyanis nem vagyok jártas ebben. Kérdésem következő:
Kép ezen a feszültségszabályzón a D- illetve a B+ és a 61-es pontra melyik kábeleket kell kötni illetve honnan jönnek és melyik micsoda?
Segítségeteket is előre köszönöm.

Szia!

D- a testre megy,B+ biztositékhoz,61 pedig az egyenirányitó 61-es pontjához.
Ezen a fesszabon a jelölések ugyanazok mint a gyárin,az egy kivétel a B+,ami a gyári fesszabon 51-es számmal jelölt.
Ja és ennél a fesszabnál a B+ és a D+ csak vezeték összekötésre szolgál,úgyhogy akár össze is cserélheted a kettőt vagy csak simán összekötheted,vagy ha kellő hosszúságú valamelyik vezeték,akkor a másik vezetéket kidobva bekötheted a helyére.Magyarul a biztositék és az egyenirányitó D+ pontját összekötöd és a fesszabra csak 3 vezeték megy olyankor.A DF,a 61 és a D-


Üdv!
Ez egy 6V fesszab,ha jól látom,és ha dinamós TS150 -be lesz, akkor........:
D- Test
B+ Akksira (biztosítékon keresztül)
D+ dinamó D+ pontjára
DF dinamó DF pontjára ,ez a gerjesztés
61 töltés visszajelző lámpa

Ui.: Össze ne cseréld a B+ és a D+ pontokat! .......csak a 61 és D+ pontok cserélhetők össze.


Kösziszépen a segítséget! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hú vazzeg.Kösz hogy helyreigazitottál.Teljesen jogos az észrevétel.Nem figyeltem hogy 6V-ról szól a dolog.
Abszolút igazad van.
Átjavitottam a hozzászólásomat,mondjuk amit te idéztél,abba nem tudok beleszerkeszteni.
Kösz hogy javitottál.
Mondjuk ilyen az amikor az emberek csak beböknek egy kérdést,azt kifelejtve hogy milyen motorról is van szó,azt a képen amit meg belinkelt,nem épp előnyös szögből láthatóak a feliratok.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

zsakfos írta:
vazze95 írta:Sziasztok! lenne hozzátok egy kérdésem elektronika ügyben, ugyanis nem vagyok jártas ebben. Kérdésem következő:
Kép ezen a feszültségszabályzón a D- illetve a B+ és a 61-es pontra melyik kábeleket kell kötni illetve honnan jönnek és melyik micsoda?
Segítségeteket is előre köszönöm.
Szia!

D- a testre megy,B+ biztositékhoz,61 pedig az egyenirányitó 61-es pontjához.
Ezen a fesszabon a jelölések ugyanazok mint a gyárin,az egy kivétel a B+,ami a gyári fesszabon 51-es számmal jelölt.
Ja és ennél a fesszabnál a B+ és a D+ csak vezeték összekötésre szolgál,úgyhogy akár össze is cserélheted a kettőt vagy csak simán összekötheted,vagy ha kellő hosszúságú valamelyik vezeték,akkor a másik vezetéket kidobva bekötheted a helyére.Magyarul a biztositék és az egyenirányitó D+ pontját összekötöd és a fesszabra csak 3 vezeték megy olyankor.A DF,a 61 és a D-
Üdv!
Ez egy 6V fesszab,ha jól látom,és ha dinamós TS150 -be lesz, akkor........:
D- Test
B+ Akksira (biztosítékon keresztül)
D+ dinamó D+ pontjára
DF dinamó DF pontjára ,ez a gerjesztés
61 töltés visszajelző lámpa

Ui.: Össze ne cseréld a B+ és a D+ pontokat! .......csak a 61 és D+ pontok cserélhetők össze.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

vazze95 írta:Sziasztok! lenne hozzátok egy kérdésem elektronika ügyben, ugyanis nem vagyok jártas ebben. Kérdésem következő:
Kép ezen a feszültségszabályzón a D- illetve a B+ és a 61-es pontra melyik kábeleket kell kötni illetve honnan jönnek és melyik micsoda?
Segítségeteket is előre köszönöm.
Szia!

D- a testre megy,B+ biztositékhoz,61 pedig a töltéslámpához
Ezen a fesszabon a jelölések ugyanazok mint a gyárin,az egy kivétel a B+,ami a gyári fesszabon 51-es számmal jelölt.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.10.27. 18:27-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
vazze95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.10.21. 05:31
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: vazze95 »

Sziasztok! lenne hozzátok egy kérdésem elektronika ügyben, ugyanis nem vagyok jártas ebben. Kérdésem következő:
Kép ezen a feszültségszabályzón a D- illetve a B+ és a 61-es pontra melyik kábeleket kell kötni illetve honnan jönnek és melyik micsoda?
Segítségeteket is előre köszönöm.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mzdani írta:Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni :)

http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Na én berendeltem egy ilyet komoly 800 ft-ért :D
Felszereltem kb 15 perc alatt és működik.
Egy apró hibája van,hogy nem éri körbe a markolatot,ezért úgy próbáltam felrakni hogy az ujjhegyeket melegitse mindenképp hisz azok fáznak a legjobban.
Bekapcsolva szépen felmelegszik,majd ha hideg lesz tudok többet mondani róla.

Kép

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Peti92x írta:Szeva!

Lenne egy bánatom... valaki kiadós válaszát várnák ezzel kapcsolatban...
Felújítottam ETZ-met, mely 160 ccm körül van. (125-ös henger volt rajt mikor megvettem, ez 150-re fúrva, de elég szép válla volt, így 2 mérettel feljebb fúrtam)
A gyújtáson a forgó rész el volt verve, így 2x nyitott a megszakító. Most vettem egy bontott bronz siklógyűrűs forgórészt, állórésszel együtt. Hp elé beállítottam a gyújtást 2.5-re(indikátor órával), 0.4 megsza távolságra, gyertyahézag 0.4. Elindultam vele, eleinte a karbi durrogott, majd a kipufogó. Most ilyenkor mi lehet a hiba oka? Karbi 22-es, 130-as fúvókával, de úgy érzem kevés lesz neki, így majd kap 135-öset.
Gyújtással lehet a gond? Mondjatok tanácsokat kérlek, mert tanácstalan vagyok...

Szia

Nagyon gyújtás gondnak tűnik a dolog! Gyertyahézagot állítsd 0,6-ra! Megszakítókontaktok tiszták? Kalapács nem ragad a tengelyén? Gyújtásidőpont problémának tűnik, így először.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Szeva!

Lenne egy bánatom... valaki kiadós válaszát várnák ezzel kapcsolatban...
Felújítottam ETZ-met, mely 160 ccm körül van. (125-ös henger volt rajt mikor megvettem, ez 150-re fúrva, de elég szép válla volt, így 2 mérettel feljebb fúrtam)
A gyújtáson a forgó rész el volt verve, így 2x nyitott a megszakító. Most vettem egy bontott bronz siklógyűrűs forgórészt, állórésszel együtt. Hp elé beállítottam a gyújtást 2.5-re(indikátor órával), 0.4 megsza távolságra, gyertyahézag 0.4. Elindultam vele, eleinte a karbi durrogott, majd a kipufogó. Most ilyenkor mi lehet a hiba oka? Karbi 22-es, 130-as fúvókával, de úgy érzem kevés lesz neki, így majd kap 135-öset.
Gyújtással lehet a gond? Mondjatok tanácsokat kérlek, mert tanácstalan vagyok...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ferike0104 írta: Köszi a tippet de aza abaj hogy nincs müszerfalvilágításom de valami érintkezési probléma van mert ráülök az ülésre villogni kezd az első lámpa lehet valami töltés baj van vagy az akksi nem kóser :?:
Akkor talán kezd el átnézni a rendszert, laza sarukat keresve (szorítás/csere), nézd meg a trafó piros vezetékét, nem ér-e hozzá az ülés lemeze, vagy a hátsó lámpa kötegét nem lapítottad-e szét teljesen vele.
(amúgy meg, keresd meg az ékezeteket/írásjeleket a billentyűzeten, és próbáld meg néha használni őket)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

MrDok írta:
ferike0104 írta:sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Átvilágíthat a műszervilágítás a visszajelzőkhöz.
Húzd le a műszervilágítás saruját a lámpafejben, ha így nem jelentkezik a dolog, akkor ez a hiba.
LVR4 alsó és felső, fehér fekete vezetékek, mindegyik egy-egy műszerbe fut.


Köszi a tippet de aza abaj hogy nincs müszerfalvilágításom de valami érintkezési probléma van mert ráülök az ülésre villogni kezd az első lámpa lehet valami töltés baj van vagy az akksi nem kóser :?:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ferike0104 írta:sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Átvilágíthat a műszervilágítás a visszajelzőkhöz.
Húzd le a műszervilágítás saruját a lámpafejben, ha így nem jelentkezik a dolog, akkor ez a hiba.
LVR4 alsó és felső, fehér fekete vezetékek, mindegyik egy-egy műszerbe fut.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Köszi ez jól esett..........
:lol:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A vitát eldöntöm: mindkét rendszert használjátok!
Hogy hogyan?
Így:

Kép
Ha az elektronikából elszáll a meghajtóanyag (füsttel megy ugye), akkor egy vezeték le, egy fel, és megy a motor.

Na most megint lehet köpködni a megoldásom..............

:mrgreen: :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:
Nekem többet jelent, hogy bárhol/bármikor könnyen/gyorsan szerelhető legyen, minthogy ne kelljen hozzányúlni soha.
Ez a mondat nagyon tetszik :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem is elektronikus gyújtás volt az erdély túrán. Együtt vedeltünk gyújtásállítás helyett. :mrgreen:

Aztán hazafelé azt mondta a 40 fokban, hogy tss-ccttt-blőőőőőőőőőőőőőőőőőőő ](*,)
Na miután szét izzadtam magam mialatt visszaszereltem mexára, azóta eszembe se jutott kipróbálni valami bonyolultabbat.

Én ebben bízok, semmivel se rosszabb mint az elektronikussal volt. Azt leszámítva, hogy azóta nem állt meg a motor... :D

Nekem többet jelent, hogy bárhol/bármikor könnyen/gyorsan szerelhető legyen, minthogy ne kelljen hozzányúlni soha.

Ez részben hitvita, szóval nincs sok értelme. Csak a feszkót akartam csökkenteni. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Már nem eszik sokat a motorom ezt te tudod a legjobban,hisz ott voltál a német túrán és tudod hogy a főfuvóka(nem a gyújtás)cseréje után teljesen normális értéket ért el a motorom fogyasztás terén,amit azóta is tart :D
Sőt egy saját hülyeségemre épp a napokban jöttem rá,igy ujabb fogyasztás csökkentés van kilátásban :D ,de erról inkább később irok majd,ha már bizonyit a dolog.Elég annyi hogy valamikor elvesztettem egy fontos alkatrészt a Bing karbimból és simán okozhatott nagyobb fogyasztást a kelleténél.

A megszakitós meg hogy jobb volna???
Hát nem is tudom. :-k
Ha a megszakitós gyújtásnak is 0, azaz nulla hibája van nálad évek és releative sok km óta,akkor igazat adok neked.
Mert nálam a Trabi gyujtás kb 4 éve van benne ,aminek komolyan mondom semmi baja nem volt ezen évek alatt.
Nekem nem kellett gyújtást utánállitanom ezidő alatt kopás vagy bármi miatt,nem kellett semmit cserélnem.
2 gyertyát cseréltem,mindkettőt karbulálási hiba miatt.
Kb ennyi volt a gyújtás problémám.


Szóval nekem marhára bizonyitott az elektronikus gyújtás.Ha holnap bedöglene,már akkor is megérte mert semmi hiba nem volt ennyi ideig,úgyhogy újra azt tennék bele ha holnap megadná magát(de remélem még sok évet elmegyek vele).

Maszek gyújtást sosem próbáltam,azokról nyilatkozni nem tudok és nem is fogok,mert ezidő alatt megvettem tartalékba börzéken az olcsó utánpótlásokat.
2 szett Trabi és 2 szett Etz gyári elektronikus gyújtás. \:D/

Ezzel a kis :D irással nem azt mondom hogy a megszakitós gyújtás nem jó és nem megbizható,de azt kijelenteni hogy egyértelműen jobb az elektronikusnál az szerintem túlzás.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.10.20. 21:39-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hja... Neked csak benzint kell bele tenned... SOKAT! :mrgreen:

Amúgy ironikus volt a kérdés, próbáltam érzékeltetni, hogy mennyivel egyszerűbb(jobb) megoldás a megszakító. :wink: :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 45 vendég