Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia Balázs!

TS első keréknél nagyobb átmérőjű a fékdob. Javaslom az xmotor.hu oldalt, ott találsz ES-hez kereket. Nekem is ES 125/1 em van.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Dongós
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.12.09. 15:19
MZ-d típusa: MZ ES 125/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dongós »

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, ez az első hozzászólásom, és kérdésem.
Gyerekkoromban rengeteget motoroztam, már akkor fertőződtem a motorozás imádatával. Végigjártam a klasszikusnak mondható "ranglétrát": Romet, Simson, TS 125 MZ, ETZ 250, majd fájó szívvel elhagyva a motorozás világát, család, autó, stb...
Idén tavasszal, 15 év elteltével adódott a lehetőség, és visszatértem a nagymotorozás világába. Azóta "ferdültem" annyit, hogy kifejezetten a veterán motorok érdekelnek. Sok vacillálás után egy 1975-ös MZ ES 125/1 lett az áldozat. Könnyen, olcsón beszerezhető, szerelhető, szerethető, motorozható jószág! Ideális veterán motornak tartom, főleg kispénzűek részére.
Sikerült egy viszonylag könnyen menthető, papírozható állapotút beszerezni, viszont nyilván van 1-2 beszereznivaló.
Ezügyben is kérném a segítségeteket.
Az első kereket sajnos cserélni kell. Megpróbáltam én magam javítani, de motorkereket még nem egyengettem, és nem is sikerült. Elég nagyot üt, (emiatt nem is ment át a műszakin) motorszerelő pedig felejtős ezen a környéken (Gödöllő és környéke). Ezért úgy döntöttem, hogy inkább keresek hozzá kereket. Találtam is elfogadható áron egy jó állapotút, viszont az TS 125-é volt. Szerintetek ez kompatibilis lehet a Trophy 125-ös első kerekével?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Balázs
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

MrDok írta: Ne akard egyszerüsíteni a faéket, vagy a 100-as szeget, mindíg valami bonyolult dolog keletkezik belőle............

Kép
Köszi így már értem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kobraCode írta:
MrDok írta: Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.

Nem egészen értem hogy hova kell fogni az egyenes cuccot. Az első és a hátsó kerék egy-egy oldalához?
Valami egyszerűbb beállítási módszer nincsen?
Ne akard egyszerüsíteni a faéket, vagy a 100-as szeget, mindíg valami bonyolult dolog keletkezik belőle............


Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

MrDok írta: Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.

Nem egészen értem hogy hova kell fogni az egyenes cuccot. Az első és a hátsó kerék egy-egy oldalához?
Valami egyszerűbb beállítási módszer nincsen?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kobraCode írta:Sziasztok,

a hátsó kereket minként legegyszerűbb párhuzamosra álltani a vázzal? A villa két szára között egyforma távolságra kell lennie? Úgy értem hogy a fogaskerék oldala és a sztender oldala egyforma vastag? 251-esről beszélek ha ez számít.

Köszi.
Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

a hátsó kereket minként legegyszerűbb párhuzamosra álltani a vázzal? A villa két szára között egyforma távolságra kell lennie? Úgy értem hogy a fogaskerék oldala és a sztender oldala egyforma vastag? 251-esről beszélek ha ez számít.

Köszi.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

K.Imi írta:Nem egyezik meg, a ts hátsó ráf 1.85 coll széles a 250-es tz-é 2.15....

6-7 mm különbség van köztük (én anno a 250-esre ts hátsó ráfot fűztem előre 300as gumival :) )
köszi
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Nem egyezik meg, a ts hátsó ráf 1.85 coll széles a 250-es tz-é 2.15....

6-7 mm különbség van köztük (én anno a 250-esre ts hátsó ráfot fűztem előre 300as gumival :) )
MZ ETZ 251e '89
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ts 150-nek a hátsó abroncs szélessége megegyezik a 250-es Etz.-vel?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

K.Imi írta:Kiszedést is meg lehet oldani menetes szárral :wink:
Heftöltem egy csőre egy alátétet meg egy anyát és ideális szerszám lett belőle.

Azonban az utigyári szilent persely mérete megegyezik a gyárival, de sajnos ugyanakkora méretű gumi is van rásütve. Ez azért baj, mert bepréselve a gumi kitüremkedik a csőből és nem lehet normálisan összeszerelni.

Magyarul, az első próba bepréselődött, aztán ki... és a széléből flexxel lecsiszoltam a gumiból 2-3 mmt. Így már használható.
Dreamer
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Kiszedést is meg lehet oldani menetes szárral :wink:
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na azt passzolom hogy csináltam... De asszem egy crova fejjel préseltem ki... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

KILL3R etz írta:Nem nagy kaland betenni, jobb ha össze van vulkanizálva. Én menetesszárral, meg nagy alátétekkel húztam a helyére a szilenteket.

Hogy érdemes-e kicserélni a gyárit, azt passzolom.
Na és kivenni???
Dreamer
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem nagy kaland betenni, jobb ha össze van vulkanizálva. Én menetesszárral, meg nagy alátétekkel húztam a helyére a szilenteket.

Hogy érdemes-e kicserélni a gyárit, azt passzolom.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Ma megcsináltam a teló szétszedő szerszámot, olajat cseréltem a teleszkópokban plusz szimeringet. Ezek faszák. Aztán kiheréltem a régi blokktartókat és összehegesztettem az új tartókkal, remélem a probléma örökre letudva.

Azon filóztam, hogy a lengővillában kicseréljem-e a szilenteket?
.
Kiverődve ugyan nincsennek, de szerintem még gyáriak, és a gumik már olyan kemények lehetnek benne mint a beton. Viszon nem szeretném leszOpatni magam. Továbbá azon filózom, hogy a gyári utasításban a szilent két darabból áll (szilent és pesely). Amit vettem az egybe van öntve. Utasítás szerint előbb a szilentet kell beépíteni és abba préselni a perselyt, ez így nem fog menni.

Mit javasoltok, esetleg aki már szívott vele megoszthatná!

Köszi!
Dreamer
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dreamer írta: És a "misztikus" hézagolásról is írhatnál bővebben!
Előre is köszi!
Előző hsz-ben leírtam.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

gesszti írta:
Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
Akkor jó eséllyel lazán járatták, és kikopott a tengely perselye a vázban. Összerakáskor gondosan ügyelj a hézagolásra. Figyelj, hogy a belső csöveket szorítsa majd a csavar, ne a lengőkart. Rugózáskor a tengely nem mozdulhat a vázban, teljesen stabilan kell állnia.
Nem biztos, mert nekem úgy rémlik, hogy festés miatt darabokra volt szedve, és akkor már szoptak vele. Azért ha megírod nekem, hogy mit vizsgáljak meg, akkor mindenképen megnézném, hogy mennyire kopott.

És a "misztikus" hézagolásról is írhatnál bővebben!
Előre is köszi!
Dreamer
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
Akkor jó eséllyel lazán járatták, és kikopott a tengely perselye a vázban. Összerakáskor gondosan ügyelj a hézagolásra. Figyelj, hogy a belső csöveket szorítsa majd a csavar, ne a lengőkart. Rugózáskor a tengely nem mozdulhat a vázban, teljesen stabilan kell állnia.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

MrDok írta:
Dreamer írta:
Eldöntöttem, hogy barkácsolok egy szerelő kulcsot, mert kocogtatva, nem biztos, hogy sikerül 150 Nmrel meghúzni.
A 3/4 -es cső és a sarokcsiszoló találkozásából születhet megfelelő szerszám..........

Kép
Ha hiszed, ha nem ez ihlette. :)
Dreamer
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dreamer írta:
Eldöntöttem, hogy barkácsolok egy szerelő kulcsot, mert kocogtatva, nem biztos, hogy sikerül 150 Nmrel meghúzni.
A 3/4 -es cső és a sarokcsiszoló találkozásából születhet megfelelő szerszám..........

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem szörcsög, akkor jó. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

tiger1342 írta:
Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!

Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Befogod a jó öreg satuba az alsó szemnél fogva keresztben, majd a felső szemet visszacsavarod és egy hengeres tárgyat akasztasz a felső szembe. Aztán megkocogtatod a hengeres cuccot, jó eséllyel ki fog jönni. Legalábbis nekem működött. :)

Egy csavarhúzóval óvatosan körbe mozgattam a szimering tartó tárcsát, és sikeresen szétszedtem. Annyi tapasztalatom van összeszerelés után, hogy lefelé relatíve könnyen jár a csillapító, visszahúzáskor elég jelentősen bele kell kapaszkodni. Ez jó így? (A kiszerelt szinte ellenállás nélkül jött fel-le, gondolom nem az az etalon?)

Eldöntöttem, hogy barkácsolok egy szerelő kulcsot, mert kocogtatva, nem biztos, hogy sikerül 150 Nmrel meghúzni.
Dreamer
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , na ez nehezen jött ki nekem i,s valójában alátámasztatom 1 villáskulcsnak amit beleakasztottam a a vissza szerelt szembe és így is kellet 1 hosszabbító a kulcsra, unoka öcsém segített üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!

Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Befogod a jó öreg satuba az alsó szemnél fogva keresztben, majd a felső szemet visszacsavarod és egy hengeres tárgyat akasztasz a felső szembe. Aztán megkocogtatod a hengeres cuccot, jó eséllyel ki fog jönni. Legalábbis nekem működött. :)
TS powa!
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ordíts, és tépd... :twisted: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!

Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Dreamer
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

MrDok írta: Én a gyári leírást választanám...........

Jelenleg úgy van, de nem értem mi ez a másik leírás...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kobraCode írta:
Kép

Kép

Köszi a válaszokat!
Én a gyári leírást választanám...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

segítségeteket szeretném kérni hogy mi a helyes sorrend az első teleszkópban lévő támcső alkatrészeinek beszerelésekor? Találtam két leírást is de nem igazán egyezik meg.
Az egyik azt írja hogy biztosító gyűrű - ütköző tárcsa - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
A szerelési kk azt írja hogy ütköző tárcsa - biztosító gyűrű - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
Nos melyik lehet a jó sorrend hiszen csak a biztosító gyűrű és az egyik ütköző tárcsa sorrendje fordul meg? Illetve ebből lehet valami hátrányom ha nem jól van összerakva?
Az első kép az első míg a második kép a második esetet mutatja:

Kép

Kép

Köszi a válaszokat!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Másik kormányt kell beletenni vagy sokat barkácsolni valami ügyességet... :D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Venni kell utángyártottat és az mutatja a tutit és azzal összegeszteni. De van itt aki árul erősítettet...

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100088
Köszönöm, a szíves segítséged, utángyárott lesz a megoldás! A vázzal kapcsolatos kérdéseket (konkrétan magasabb kormányt szeretnék), hogy lenne célszerű megkérdezni?
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Venni kell utángyártottat és az mutatja a tutit és azzal összegeszteni. De van itt aki árul erősítettet...

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100088
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Sokszor volt róla szó már! Össze kell hegeszteni 2 és kész...
Ok, erre nem is gondoltam :D! Tehát a szilent tartót ki kell belezni és ennyi. A képen látható csavarodás a lemeznél mennyi lehet, gondolom pár mm. Van erre valami támpont meddig kell visszaegyengetni? Vagy csak próbálgatás?

Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Sokszor volt róla szó már! Össze kell hegeszteni 2 és kész...
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Sziasztok!

Próbáltam visszakeresni a témában, de konkrétan a kérdésemre nem találtam semmit (vagy rossszul kerestem).

A motoromon a blokk el van csavarodva.
https://y0pdvg.bn1.livefilestore.com/y2 ... jpg?psid=1

Valaki próbálkozott-e már a blokktartó erősítésével, vagy pedig ne kínlódjak vele és vegyek próbljak szerezni egy erősített blokktartót?

Dreamer
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

tiger1342 írta:
pempelli írta: Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.
A felni okés, de a gumi egy helyen nincs rendesen a peremen. Igazítás után jó lesz.
Köszi mindenkinek a hozzászólást,tanácsot!
A hibát az okozta,hogy a gumi egy részén oldalra csúszott a küllőanyákat takaró gumiszalat ,és itt nem ült fel a gumi a felni peremére.
Megküzdöttem vele,de azért sikerült a helyére kerülni a szalagnak és a guminak is.:
http://indavideo.hu/video/mz_kerek?utm_ ... ideoplayer
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

pempelli írta: Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.
A felni okés, de a gumi egy helyen nincs rendesen a peremen. Igazítás után jó lesz.
TS powa!
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

fzooltan írta:
MrDok írta: Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........
Hát erre nem gondoltam,hogy a gumi van rosszul...... Holnap megvizsgálom.
Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

MrDok írta: Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........
Hát erre nem gondoltam,hogy a gumi van rosszul...... Holnap megvizsgálom.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

fzooltan írta:Üdv!
Trophy 125 motoromon, forgalomba helyezés óta kisebb kormány szitálást érezhető 30-50 km/h sebességnél.
Jól gondolom hogy ez okozhatja?:
http://indavideo.hu/video/mz_2
Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Üdv!
Trophy 125 motoromon, forgalomba helyezés óta kisebb kormány szitálást érezhető 30-50 km/h sebességnél.
Jól gondolom hogy ez okozhatja?:
http://indavideo.hu/video/mz_2
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

K.Imi írta:Igen elvileg van és 18as a furata
Köszi, akkor jól sejtettem.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Igen elvileg van és 18as a furata
MZ ETZ 251e '89
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

talán ebbe a topicba passzol legjobban a kérdésem. ETZ 251 lengővilla tengelyénél a két kontrázott anya alatt közvetlenül van e alátét? Ha igen akkor 18-as?

Kép

Köszi.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok MrDok megnéztem amit ajánlottál nekem úgy tűnik hogy az is 18 colos meg nem találok telefonszámot hogy meg tudjam kérdezni hogy mi lenne az ára csak a hátsó keréknek üdv. juragy
Nemnem, ezek 16 colosak. TS250-en elöl-hátul 16-os kerék volt.
Mennyi lehet a tank külön? Ha csak egyben adja, engem érdekel a tank! :)
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok MrDok megnéztem amit ajánlottál nekem úgy tűnik hogy az is 18 colos meg nem találok telefonszámot hogy meg tudjam kérdezni hogy mi lenne az ára csak a hátsó keréknek üdv. juragy
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta: Bizony bizony szerintem is túlszámoltad Gyuri ezt a dolgot.
Még Etz agy sem kell,hisz ott van neki a mostani kerékben akár :D
Sőt ha láncvédőstül veszi a /1 kereket még azt is beteheti az Etz-be,szerintem belemegy simán.
Na ja, azt az esetet kihagytam, hogy kompletten a hátsó kerék, fékkel, lánckerékkel, bakelittal(benne az óra hajtással).
Járható út és talán a legolcsóbb megoldás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
jura györgy írta:sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
Miért akarsz 15000-t költeni egy felnire? Sok a pénzed?
5000-ért kapsz komplett TS vagy /1 hátsó kereket, ebben vannak küllők is, már csak egy ETZ agy kell. És persze az átfűzés, lánc, lánckerék ára. Lánckereket lehet kapsz használtat is valakitől, akinek nem vált be a 21-es lánckerék a 250-esén.............
Már talált is neked gooogli barátom egy alkalmas szettet: http://ural.hu/www/gallery.php?image=11743
gumit sem kell venni.
Bizony bizony szerintem is túlszámoltad Gyuri ezt a dolgot.
Még Etz agy sem kell,hisz ott van neki a mostani kerékben akár :D
Sőt ha láncvédőstül veszi a /1 kereket még azt is beteheti az Etz-be,szerintem belemegy simán.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jura györgy írta:sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
Miért akarsz 15000-t költeni egy felnire? Sok a pénzed?
5000-ért kapsz komplett TS vagy /1 hátsó kereket, ebben vannak küllők is, már csak egy ETZ agy kell. És persze az átfűzés, lánc, lánckerék ára. Lánckereket lehet kapsz használtat is valakitől, akinek nem vált be a 21-es lánckerék a 250-esén.............
Már talált is neked gooogli barátom egy alkalmas szettet: http://ural.hu/www/gallery.php?image=11743
gumit sem kell venni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 34 vendég