Ahhoz sajnos le kell húzni a kuplungot.Patrik írta:Na igen a csak lényeget hagytam ki.K.Imi írta:250-es, 125ös?
250-es.
Blokk
Re: Blokk
Na igen a csak lényeget hagytam ki.K.Imi írta:250-es, 125ös?
250-es.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek!
Tisztelt MZClubHungary tagok, szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Még 2013 év végén vettem magamnak egy 250-es ETZ-t.
Szétdöntöttem a blokkot. Csatoltam képet a kiszedett dugattyúról. A dugattyú egyik oldalán egészen a csapszegig leszúrt a láng.
A felső dugattyúgyűrű azért volt rajta, már én szedtem le még a kép készítése előtt.
Felfúrták a második túlméretre, 70-esre, mert szerintem gyűrűtörése volt a srácnak akitől vettem, vagy valami más elszabadult, mert a hengerfejben vannak apró nyomok, hogy valami csapkodott benne. A felújítás óta nem sokat mehetett, mert a henger egyébként szép állapotban van, nincs kivállasodva, tűgörgők, csapágyak, minden szinte újszerű benne, a hangja is szép volt, nem csörgőkígyózott, viszont ez a dugattyú nagyon aggaszt.
A kérdésem az, hogy honnan tudnék német gyártmányú túlméretes dugattyút venni bele ehelyett a magyar helyett. Esetleg új dugattyúhoz újra kéne fúratni a hengert is, vagy csak nézessem meg nem oválos e a henger? Egy szó mint száz, a tanácsotokat kérem mi tévő legyek.
Visszajelzéseiteket előre is köszönöm.
Ez a dugattyú dolog engem is érdekelne!
Milyen dugót érdemes beletenni, ami rendesen és hosszan bírja a törődést?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zudori 2014.01.14. 17:40-kor.
Re: Blokk
Sziasztok!
Kuplung lamellát szeretnék cserélni ezt még nem csináltam ezért tanácsot szeretnék kérni.
Megnéztem a szerviz videót és lehet én láttam rosszul,de ehhez a művelethez nem kell lehúzni a kuplungot csak addig kell lebontani amíg a lamellához hozzáférek és az agy a helyén marad?
A másik kérdésem,hogy milyen lamellát rendeljek mert már sokaktól hallottam,hogy vastagabbak a bolti lamellák a kelleténél és nem működik vele a kuplung.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Kuplung lamellát szeretnék cserélni ezt még nem csináltam ezért tanácsot szeretnék kérni.
Megnéztem a szerviz videót és lehet én láttam rosszul,de ehhez a művelethez nem kell lehúzni a kuplungot csak addig kell lebontani amíg a lamellához hozzáférek és az agy a helyén marad?
A másik kérdésem,hogy milyen lamellát rendeljek mert már sokaktól hallottam,hogy vastagabbak a bolti lamellák a kelleténél és nem működik vele a kuplung.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Re: Blokk
tiger1342 írta:Hol és mennyiért lehet proxot kapni bele? Fúrni kéne a peregyet, németektől rendelek AL-MOT dugattyút (ha jól tudom lengyel), de a csapszegem már kissé kopott. Felső tűgörgőből is a gyárit tettem vissza, abban több bizodalmam volt. (Főtengőmet nekem is Bambi újította fel tavaly. )dkari írta: A yoko elég jó hajtókarnak. Nekem Bambi újította fel a főtengelyt. Az igaz hogy méretnek megfelelően Prox tűgörgőt és csapszeget raktam bele.
Innen fogok valszeg rendelni:
http://www.ebay.de/itm/400340462149
Csapszeget és tügörgőt én innen rendeltem Proxot: http://motoroswebaruhaz.hu/shop_search. ... B6rg%C5%91
A kis Ts-hez volt pont méret.
A jawahoz is itt vettem. Az átmérője pont méret volt, a hosszából kellett "vágni".
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Üdv emberek Szeretnék kérdezni Főtengely témában mi a véleményetek a Mofás főtengelyről tz 250 ről lenne szó . Egyáltalán mennyire használhatóak ezek az utángyári dolgok ? Kiszeretném cserélni a főtengelyt mivel még az előző tulaja úgy újította fel a főtengelyt hogy két főtengelyből rakott össze egyet ugye az egyiknél a kuplung kúp volt jó a másiknál minden más . Nekem mindig is van egy furcsa hangja a motornak ami szerintem ennek tudható be .
Re: Blokk
Köszönöm szépen a tanácsot,akkor megnézem.allllli írta:Gondolom, csak a biztonság kedvéért "nem szabad" kicsavarni, nehogy egy hozzá nem értő elgurítsa a golyót vagy más vastagságú alátétet rakjon be vagy ne is rakjon alátétet stb. Különben is az egyféleképpen működik, ott nem tud elromlani semmi és mindennek szerepe van (alátét, rugó, golyó). Ezért felesleges is kicsavarni. Nem tudom 250-esnél mit ronthatsz vele ha kicsavarod, 150-esnél biztos, hogy semmit, az elve meg ugyanaz mindkettőnek. A váltó vezető hengerben (kukactengely) van egy pici nút, ebbe pont beleillik a golyó. Ha 1-es és 2-es közé váltasz, akkor ebbe a nútba beleugrik a golyó és így fixálja a tengelyt üresben. Ha 4-esbe váltasz és úgy teszed vissza a rugót és a golyót, az sem baj, mert ez egyféleképpen működik és akkor is beugrik a nútba, ha üresbe váltasz utána. Szóval vissza tevésnél nem kell 1-es és 2-es között tartani a váltót, nem is tudnád mert nincs ott a golyó.pocok001 írta:Sziasztok.Van egy Etz 251-es motorom,és az lenne a kérdésem,hogy ki szeretném venni az üres állás rögzítő csavart,mert meg szeretném nézni a rugó állapotát,és hogy van e benne golyó.Na most ezt meg tehetem a nélkül hogy a blokkban vagy a váltóban elmozdulna valami ami miatt utána nem tudom visszarakni a csavart és a golyót,vagy hogy véletlenül a sebességeket utána ne vegye rendesen.Az olajat le kell hozzá engedni?Amúgy az üreset kivéve minden sebességet szépen vesz,1-es és 2-es között nehéz megtalálni az üreset(hiányzik az a kattanás a váltásoknál ami a régi etz-nél volt)remélem értitek hogy mire gondolok,és ha megtalálom ami gurulás közben könnyebb,akkor is néha az üres jelző lámpa sem mindíg jelzi. A kuplungját már beállítottam,és még van állítási lehetőség,úgy hogy gondolom az nem kopott.Vagy inkább ne nyuljak hozzá?Több helyen olvastam hogy nem szabad kicsavarni azt a csavart,de azt nem írják hogy miért.Válaszotokat előre is köszönöm.
Az olajat le kell engedni hozzá, mert amint kicsavarod, dől belőle az olaj. Vagy oldalra fekteted a motort és akkor talán nem kell leengedni. De inkább engedd le, úgy átláthatóbb meg egyszerűbb. Én kicsavartam és annyi olajsár meg fémforgács és kosz volt ott, nem is csoda, hogy én se találtam az üreset, csak gurulás közben. A rugó spiráljai között és a golyón is sok kosz volt. Tettem alá mérethű alátétet, ami 1 mm vastag ha jól emlékszem. Azóta jó, állóhelyben is megtalálom az üreset és megjött az a határozott kattanás is üresbe váltáskor. Sok sikert!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Gondolom, csak a biztonság kedvéért "nem szabad" kicsavarni, nehogy egy hozzá nem értő elgurítsa a golyót vagy más vastagságú alátétet rakjon be vagy ne is rakjon alátétet stb. Különben is az egyféleképpen működik, ott nem tud elromlani semmi és mindennek szerepe van (alátét, rugó, golyó). Ezért felesleges is kicsavarni. Nem tudom 250-esnél mit ronthatsz vele ha kicsavarod, 150-esnél biztos, hogy semmit, az elve meg ugyanaz mindkettőnek. A váltó vezető hengerben (kukactengely) van egy pici nút, ebbe pont beleillik a golyó. Ha 1-es és 2-es közé váltasz, akkor ebbe a nútba beleugrik a golyó és így fixálja a tengelyt üresben. Ha 4-esbe váltasz és úgy teszed vissza a rugót és a golyót, az sem baj, mert ez egyféleképpen működik és akkor is beugrik a nútba, ha üresbe váltasz utána. Szóval vissza tevésnél nem kell 1-es és 2-es között tartani a váltót, nem is tudnád mert nincs ott a golyó.pocok001 írta:Sziasztok.Van egy Etz 251-es motorom,és az lenne a kérdésem,hogy ki szeretném venni az üres állás rögzítő csavart,mert meg szeretném nézni a rugó állapotát,és hogy van e benne golyó.Na most ezt meg tehetem a nélkül hogy a blokkban vagy a váltóban elmozdulna valami ami miatt utána nem tudom visszarakni a csavart és a golyót,vagy hogy véletlenül a sebességeket utána ne vegye rendesen.Az olajat le kell hozzá engedni?Amúgy az üreset kivéve minden sebességet szépen vesz,1-es és 2-es között nehéz megtalálni az üreset(hiányzik az a kattanás a váltásoknál ami a régi etz-nél volt)remélem értitek hogy mire gondolok,és ha megtalálom ami gurulás közben könnyebb,akkor is néha az üres jelző lámpa sem mindíg jelzi. A kuplungját már beállítottam,és még van állítási lehetőség,úgy hogy gondolom az nem kopott.Vagy inkább ne nyuljak hozzá?Több helyen olvastam hogy nem szabad kicsavarni azt a csavart,de azt nem írják hogy miért.Válaszotokat előre is köszönöm.
Az olajat le kell engedni hozzá, mert amint kicsavarod, dől belőle az olaj. Vagy oldalra fekteted a motort és akkor talán nem kell leengedni. De inkább engedd le, úgy átláthatóbb meg egyszerűbb. Én kicsavartam és annyi olajsár meg fémforgács és kosz volt ott, nem is csoda, hogy én se találtam az üreset, csak gurulás közben. A rugó spiráljai között és a golyón is sok kosz volt. Tettem alá mérethű alátétet, ami 1 mm vastag ha jól emlékszem. Azóta jó, állóhelyben is megtalálom az üreset és megjött az a határozott kattanás is üresbe váltáskor. Sok sikert!
Re: Blokk
Sziasztok.Van egy Etz 251-es motorom,és az lenne a kérdésem,hogy ki szeretném venni az üres állás rögzítő csavart,mert meg szeretném nézni a rugó állapotát,és hogy van e benne golyó.Na most ezt meg tehetem a nélkül hogy a blokkban vagy a váltóban elmozdulna valami ami miatt utána nem tudom visszarakni a csavart és a golyót,vagy hogy véletlenül a sebességeket utána ne vegye rendesen.Az olajat le kell hozzá engedni?Amúgy az üreset kivéve minden sebességet szépen vesz,1-es és 2-es között nehéz megtalálni az üreset(hiányzik az a kattanás a váltásoknál ami a régi etz-nél volt)remélem értitek hogy mire gondolok,és ha megtalálom ami gurulás közben könnyebb,akkor is néha az üres jelző lámpa sem mindíg jelzi. A kuplungját már beállítottam,és még van állítási lehetőség,úgy hogy gondolom az nem kopott.Vagy inkább ne nyuljak hozzá?Több helyen olvastam hogy nem szabad kicsavarni azt a csavart,de azt nem írják hogy miért.Válaszotokat előre is köszönöm.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hol és mennyiért lehet proxot kapni bele? Fúrni kéne a peregyet, németektől rendelek AL-MOT dugattyút (ha jól tudom lengyel), de a csapszegem már kissé kopott. Felső tűgörgőből is a gyárit tettem vissza, abban több bizodalmam volt. (Főtengőmet nekem is Bambi újította fel tavaly. )dkari írta: A yoko elég jó hajtókarnak. Nekem Bambi újította fel a főtengelyt. Az igaz hogy méretnek megfelelően Prox tűgörgőt és csapszeget raktam bele.
Innen fogok valszeg rendelni:
http://www.ebay.de/itm/400340462149
Re: Blokk
Szép jó estét mindenkinek!
Tisztelt MZClubHungary tagok, szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Még 2013 év végén vettem magamnak egy 250-es ETZ-t.
Szétdöntöttem a blokkot. Csatoltam képet a kiszedett dugattyúról. A dugattyú egyik oldalán egészen a csapszegig leszúrt a láng.
A felső dugattyúgyűrű azért volt rajta, már én szedtem le még a kép készítése előtt.
Felfúrták a második túlméretre, 70-esre, mert szerintem gyűrűtörése volt a srácnak akitől vettem, vagy valami más elszabadult, mert a hengerfejben vannak apró nyomok, hogy valami csapkodott benne. A felújítás óta nem sokat mehetett, mert a henger egyébként szép állapotban van, nincs kivállasodva, tűgörgők, csapágyak, minden szinte újszerű benne, a hangja is szép volt, nem csörgőkígyózott, viszont ez a dugattyú nagyon aggaszt.
A kérdésem az, hogy honnan tudnék német gyártmányú túlméretes dugattyút venni bele ehelyett a magyar helyett. Esetleg új dugattyúhoz újra kéne fúratni a hengert is, vagy csak nézessem meg nem oválos e a henger? Egy szó mint száz, a tanácsotokat kérem mi tévő legyek.
Visszajelzéseiteket előre is köszönöm.
Tisztelt MZClubHungary tagok, szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Még 2013 év végén vettem magamnak egy 250-es ETZ-t.
Szétdöntöttem a blokkot. Csatoltam képet a kiszedett dugattyúról. A dugattyú egyik oldalán egészen a csapszegig leszúrt a láng.
A felső dugattyúgyűrű azért volt rajta, már én szedtem le még a kép készítése előtt.
Felfúrták a második túlméretre, 70-esre, mert szerintem gyűrűtörése volt a srácnak akitől vettem, vagy valami más elszabadult, mert a hengerfejben vannak apró nyomok, hogy valami csapkodott benne. A felújítás óta nem sokat mehetett, mert a henger egyébként szép állapotban van, nincs kivállasodva, tűgörgők, csapágyak, minden szinte újszerű benne, a hangja is szép volt, nem csörgőkígyózott, viszont ez a dugattyú nagyon aggaszt.
A kérdésem az, hogy honnan tudnék német gyártmányú túlméretes dugattyút venni bele ehelyett a magyar helyett. Esetleg új dugattyúhoz újra kéne fúratni a hengert is, vagy csak nézessem meg nem oválos e a henger? Egy szó mint száz, a tanácsotokat kérem mi tévő legyek.
Visszajelzéseiteket előre is köszönöm.
Re: Blokk
sunbim írta:Köszönjük az infót Lóri!Lóri írta:Sziasztok!
Tájékoztató jelleggel írom:
Gyári dugattyúcsapszeg keménysége 75 HRC
Utáncsinált csapszegé: 55HRC
Csak a hecc kedvéért mértem meg, mert idegesített, hogy 1000 km után csapszeg hangú a gép...
Yamaha 125 sportmotor csapszege megegyezik a MZ-vel így most lehet beruházok egy ilyenbe, és néztem japán tűgörgő kosarat is 2500 Ft-ért. Ezzel hátha nem fog csörtetni.
Lóri
Lehet nem ártana egy jobb minőségű hajtókar sem. Csak az már nem ennyire kedvező árú.
A yoko elég jó hajtókarnak. Nekem Bambi újította fel a főtengelyt. Az igaz hogy méretnek megfelelően Prox tűgörgőt és csapszeget raktam bele.
Re: Blokk
Ha már így írogatunk....
Kinek mi a véleménye?
14000km-t futott felújított főtengelyre frissen fúrt hengert Berta dugattyúval fel szabad szerelni, vagy szétcsapja a hajtókarcsapágyat lent?
53,46 a dugó átmérője...
Köszi
Kinek mi a véleménye?
14000km-t futott felújított főtengelyre frissen fúrt hengert Berta dugattyúval fel szabad szerelni, vagy szétcsapja a hajtókarcsapágyat lent?
53,46 a dugó átmérője...
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Köszönjük az infót Lóri!Lóri írta:Sziasztok!
Tájékoztató jelleggel írom:
Gyári dugattyúcsapszeg keménysége 75 HRC
Utáncsinált csapszegé: 55HRC
Csak a hecc kedvéért mértem meg, mert idegesített, hogy 1000 km után csapszeg hangú a gép...
Yamaha 125 sportmotor csapszege megegyezik a MZ-vel így most lehet beruházok egy ilyenbe, és néztem japán tűgörgő kosarat is 2500 Ft-ért. Ezzel hátha nem fog csörtetni.
Lóri
Lehet nem ártana egy jobb minőségű hajtókar sem. Csak az már nem ennyire kedvező árú.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Sziasztok!
Tájékoztató jelleggel írom:
Gyári dugattyúcsapszeg keménysége 75 HRC
Utáncsinált csapszegé: 55HRC
Csak a hecc kedvéért mértem meg, mert idegesített, hogy 1000 km után csapszeg hangú a gép...
Yamaha 125 sportmotor csapszege megegyezik a MZ-vel így most lehet beruházok egy ilyenbe, és néztem japán tűgörgő kosarat is 2500 Ft-ért. Ezzel hátha nem fog csörtetni.
Lóri
Tájékoztató jelleggel írom:
Gyári dugattyúcsapszeg keménysége 75 HRC
Utáncsinált csapszegé: 55HRC
Csak a hecc kedvéért mértem meg, mert idegesített, hogy 1000 km után csapszeg hangú a gép...
Yamaha 125 sportmotor csapszege megegyezik a MZ-vel így most lehet beruházok egy ilyenbe, és néztem japán tűgörgő kosarat is 2500 Ft-ért. Ezzel hátha nem fog csörtetni.
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
bambi írta:Középtől középigdkari írta:Sziasztok!
Ki szeretném számolni a hengeremnél a kipufogó nyitás és az átömlő zárása közti főtengely elfordulást.
Ehhez kell megadnom a hajtókar hosszát.
Amibe segítséget szeretnék kérni az az hogy hol kell mérni a hajtókar hosszát? az aljától a tetejéig vagy csapközéptöl csapközépig?
Köszönöm!
Re: Blokk
Középtől középigdkari írta:Sziasztok!
Ki szeretném számolni a hengeremnél a kipufogó nyitás és az átömlő zárása közti főtengely elfordulást.
Ehhez kell megadnom a hajtókar hosszát.
Amibe segítséget szeretnék kérni az az hogy hol kell mérni a hajtókar hosszát? az aljától a tetejéig vagy csapközéptöl csapközépig?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Blokk
Hali! Nekem barkácsolási kérdéseim lennének egy Mz ts 125-össel kapcsolatba..
Babetta gyujtást szeretnék rárakni a gyári gyujtás helyett, mivel igy akksi sem kell meg ugye valamivel nagyobb lesz a fordulat és a leadott teljesitmény is! Hallotam róla ha igy szeretném megoldani akkor világitásnak nem sok jövölye van a motoron ..de engem ez nem érint mert csak kertekalatt használom. igy a világitás is felesleges! a következö kérdéseim lennének..
ahhoz hogy megvalositsam ezt a kis "tuningot" kell-e esztergálni valahonan?
miket kell beszerezzek/bekössek a babetta gyujtáshoz hogy müködöképes legyen!?
azt is hallotam hogy elöfordulhat hogy rugásra nem, csak tolásra indul el vele az mz
ha valaki tudna segiteni e témában nagyon megköszönném..ha esetleg valaki valami bekötési rajzot vagy vázlatot vagy akármit tudna mellékelni jólenne!
elöre is köszönöm!!
Babetta gyujtást szeretnék rárakni a gyári gyujtás helyett, mivel igy akksi sem kell meg ugye valamivel nagyobb lesz a fordulat és a leadott teljesitmény is! Hallotam róla ha igy szeretném megoldani akkor világitásnak nem sok jövölye van a motoron ..de engem ez nem érint mert csak kertekalatt használom. igy a világitás is felesleges! a következö kérdéseim lennének..
ahhoz hogy megvalositsam ezt a kis "tuningot" kell-e esztergálni valahonan?
miket kell beszerezzek/bekössek a babetta gyujtáshoz hogy müködöképes legyen!?
azt is hallotam hogy elöfordulhat hogy rugásra nem, csak tolásra indul el vele az mz
ha valaki tudna segiteni e témában nagyon megköszönném..ha esetleg valaki valami bekötési rajzot vagy vázlatot vagy akármit tudna mellékelni jólenne!
elöre is köszönöm!!
Re: Blokk
Sziasztok!
Ki szeretném számolni a hengeremnél a kipufogó nyitás és az átömlő zárása közti főtengely elfordulást.
Ehhez kell megadnom a hajtókar hosszát.
Amibe segítséget szeretnék kérni az az hogy hol kell mérni a hajtókar hosszát? az aljától a tetejéig vagy csapközéptöl csapközépig?
Ki szeretném számolni a hengeremnél a kipufogó nyitás és az átömlő zárása közti főtengely elfordulást.
Ehhez kell megadnom a hajtókar hosszát.
Amibe segítséget szeretnék kérni az az hogy hol kell mérni a hajtókar hosszát? az aljától a tetejéig vagy csapközéptöl csapközépig?
Re: Blokk
0,2 tized? bizos?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A dugó-henger 0,2mm, a gyűrűvel nem foglalkoztam, de most így visszagondolva, elég nehezen tudtam rápaszírozni a hengert a dugattyúra, mert a gyűrűk állandóan útban voltak, szerintem lehet kicsit ki kellene venni a gyűrűvégekből, mert patenra zárhatnak.bambi írta:Mennyire lett illesztve?
Így a vezérlést is módosítottad, de lehet észre sem fogod venni. Én a blokkban a hüvely támasztó vállakon drimmeltem ki annyit ,hogy a dugó elférjen, de még maradjon belőle a támasztáshoz.sunbim írta:
Biztosan, de amit le kellett venni a dugattyú aljából az max 0,5 mm lehetett, párszor végig húztam egy 400-as dörzspapíron a dugó alját és kész, most kb.fél mm-el hamarabb kerül a forgattyúsházba az anyag.
Annyira nem akartam vele szöszmötölni, mert kint az udvaron csináltam és ugyan nem volt hideg, de nyár sem..
Ez próbálgatásnak,tapasztalat gyűjtésnek jó.De nagyon hamar cserélj benne főfúvókát nagyobbra, mert látod hamar megragad!
Igen, eddig is szegény volt a keverék, de legfőképpen a motor használati stílussal van a baj...
Én úgy érzem magam biztonságban az autók között, hogy az autók elinduláskor lemaradnak és 100-200 méterrre vannak mögöttem. Ezt meg csak "dinamikus" indulással tudom megtenni és azt sem bánom, hogy ennek ellenére nem fogyaszt túl sokat.
A 250-es hengerben is a kipufogó nyílásnál a dugattyú felső pereme megcsíkosodott...
A háromszázasoknál 140-150-es fúvókaméret bevált. Én 140-essel járok. Megfelelő karburátor hozzáállítással .
Majd még próbálgatom.
Háromszázasítás után sokkal ragadósabb lesz a gép, még bejáratás után is. De hogy 11.ik km után már ragad, az nem egészséges.
Én ezt annak tulajdonítom, hogy egyszerűen túlhajtottam. Nálam az ilyesmi gyakran előfordul. (tudom egy frissen bejáratós motorral nem huzatunk ki maximumig 2-3-4-ben, csak kíváncsi voltam mennyire lett ugrósabb)
Ha "munkába járós" tempóban használom akkor semmi baj nincs vele.
Remélhetőleg nagyobbra illesztették mint a gyári érték, mert a nagyobb átmérőjű dugó nagyobbat tágul, és az anyagminőség beli különbségek miatt is nagyobb a tágulás!
Én illesztettem.
Neked a hengeren a hengerfej/henger pozícionálló 1mm-es peremet rágyártották újra? Égésteret gondolom hozzáalakították?
Nem, régebben kérdeztem itt, és akkor azt a választ kaptam, hogy nincs gond ha nincs rajta, így most semmilyen perem nincs a henger tetején csak a hengerfejtömítés. Természetesen a hengerfejből is ki kellett szednem, mert miután felraktam a hengerfejet és tenyérrel rászorítottam a hengerrre majd a berugókarral megforgattam, hát biza ugrált a kezem alatt a hengerfej mint a légkapács:)
A jövő héten még megyek vele vagy 1-200km-t a városban, majd még tesztelgetem és kicsit finomabban használom.sunbim írta:
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
"telectronic"Élménybeszámoló :
Gondoltam pont ideális idő van bejáratáshoz, így lecseréltem a 250-es hengert 300-asra.
A csere nem volt egyszerű, mert a kereskedelemben kapható 76,5 dugattyúval egyszerűen nem fordult át a főtengely ! ALUL !, így le kellett a szoknyájából reszelni. Megoldottam.
Így a vezérlést is módosítottad, de lehet észre sem fogod venni. Én a blokkban a hüvely támasztó vállakon drimmeltem ki annyit ,hogy a dugó elférjen, de még maradjon belőle a támasztáshoz.
Akkor jött a hengerfejtömítés, az éppen nem volt és 69,5-est meg nem akartam szétreszelni, (hiszen mégis csak egy jól működő henger/dugattyú páros) 76-ost nem is lehet minden sarkon kapni, így (a jól lehurrogott) sörös dobozból vágtam egyet, olyan lett mint a gyári, kivéve a stella feliratot rajta .
Összeraktam az egészet. Direkt nem változtattam semmilyen gyújtás és porlasztó beállítást.
Ez próbálgatásnak,tapasztalat gyűjtésnek jó.De nagyon hamar cserélj benne főfúvókát nagyobbra, mert látod hamar megragad! A háromszázasoknál 140-150-es fúvókaméret bevált. Én 140-essel járok. Megfelelő karburátor hozzáállítással .
Kipróbálás:
Aztán a városban a nagykörúton az elba....ott lámpaváltások miatt jól meghúztam, hogy átérjek az üllői úti lámpán, azt a 4ik sebesség után a cucc elkezdett megragadni, ez volt a 11ik km-re...
Háromszázasítás után sokkal ragadósabb lesz a gép, még bejáratás után is. De hogy 11.ik km után már ragad, az nem egészséges.
Remélhetőleg nagyobbra illesztették mint a gyári érték, mert a nagyobb átmérőjű dugó nagyobbat tágul, és az anyagminőség
beli különbségek miatt is nagyobb a tágulás!
Neked a hengeren a hengerfej/henger pozícionálló 1mm-es peremet rágyártották újra? Égésteret gondolom hozzáalakították?
Gondoltam pont ideális idő van bejáratáshoz, így lecseréltem a 250-es hengert 300-asra.
A csere nem volt egyszerű, mert a kereskedelemben kapható 76,5 dugattyúval egyszerűen nem fordult át a főtengely ! ALUL !, így le kellett a szoknyájából reszelni. Megoldottam.
Így a vezérlést is módosítottad, de lehet észre sem fogod venni. Én a blokkban a hüvely támasztó vállakon drimmeltem ki annyit ,hogy a dugó elférjen, de még maradjon belőle a támasztáshoz.
Akkor jött a hengerfejtömítés, az éppen nem volt és 69,5-est meg nem akartam szétreszelni, (hiszen mégis csak egy jól működő henger/dugattyú páros) 76-ost nem is lehet minden sarkon kapni, így (a jól lehurrogott) sörös dobozból vágtam egyet, olyan lett mint a gyári, kivéve a stella feliratot rajta .
Összeraktam az egészet. Direkt nem változtattam semmilyen gyújtás és porlasztó beállítást.
Ez próbálgatásnak,tapasztalat gyűjtésnek jó.De nagyon hamar cserélj benne főfúvókát nagyobbra, mert látod hamar megragad! A háromszázasoknál 140-150-es fúvókaméret bevált. Én 140-essel járok. Megfelelő karburátor hozzáállítással .
Kipróbálás:
Aztán a városban a nagykörúton az elba....ott lámpaváltások miatt jól meghúztam, hogy átérjek az üllői úti lámpán, azt a 4ik sebesség után a cucc elkezdett megragadni, ez volt a 11ik km-re...
Háromszázasítás után sokkal ragadósabb lesz a gép, még bejáratás után is. De hogy 11.ik km után már ragad, az nem egészséges.
Remélhetőleg nagyobbra illesztették mint a gyári érték, mert a nagyobb átmérőjű dugó nagyobbat tágul, és az anyagminőség
beli különbségek miatt is nagyobb a tágulás!
Neked a hengeren a hengerfej/henger pozícionálló 1mm-es peremet rágyártották újra? Égésteret gondolom hozzáalakították?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nem bele vau, de a nagyobb hengerhez illet volna nagyobb fofuvi, ezert ragadozott es ezert is lehetett melegebb mert szegeny keverekkel jartal! Hulyeseget beszelek?telectronic írta:Élménybeszámoló :
Gondoltam pont ideális idő van bejáratáshoz, így lecseréltem a 250-es hengert 300-asra.
A csere nem volt egyszerű, mert a kereskedelemben kapható 76,5 dugattyúval egyszerűen nem fordult át a főtengely ! ALUL !, így le kellett a szoknyájából reszelni. Megoldottam.
Akkor jött a hengerfejtömítés, az éppen nem volt és 69,5-est meg nem akartam szétreszelni, (hiszen mégis csak egy jól működő henger/dugattyú páros) 76-ost nem is lehet minden sarkon kapni, így (a jól lehurrogott) sörös dobozból vágtam egyet, olyan lett mint a gyári, kivéve a stella feliratot rajta .
Összeraktam az egészet. Direkt nem változtattam semmilyen gyújtás és porlasztó beállítást.
3-4ik rúgásra indult is a motor. Az első hangok kissé furcsák és erősen fémesek voltak, aztán bevillant, hogy még nem raktam vissza a zajcsökkentő gumikat a henger oldalára. Ezek nélkül mintha egy alu reszelő gépem lett volna
Kipróbálás:
Hidegen meglehetősen darabosan ment a motor, de pár km bemelegedés után dinamikusabb volt, ami határozottan tetszett, hogy 90-nél 5ikben, gázadásra majd hasonlóan reagált a motor mint 4ikben. Ez volt talán a legkellemesebb élményem Eddig az 5ik kb. arra volt jó, hogy sík úton s ha nem volt szembe szél akkor éppen tudta tartani az aktuális tempót.
Aztán a városban a nagykörúton az elba....ott lámpaváltások miatt jól meghúztam, hogy átérjek az üllői úti lámpán, azt a 4ik sebesség után a cucc elkezdett megragadni, ez volt a 11ik km-re... ja és persze a káva lámpán sem értem át. Semmi gond rutinosan kuplung be, majd 10 méter múlva kuplung rá aztán ment tovább, meg amúgy is meg kellett állnom a káva lámpa miatt, de a motor rendben járt.
Aztán amire még felfigyeltem, hogy változatlan porlasztó beállítás mellett az alapjárat kínosan magasabb lett, tehát amikor állok a lámpánál akkor úgy hangosan pörög a motor az eddig megszokotthoz képest, aztán az 1ik lámpánál kicsit kitekertem az alapjárati csavart, azt egyből megnyugodott.
A hideg ellenére a motor hengere erősen melegszik, gondolom ez természetes egy frissen összerakott henger/dugó párosnál.
A sok km-t ment 250-es hengerrel ebben a hidegben a motort 15 perc állás után már szívatóval kellett indítani. A 300-ast így még nem próbáltam, de majd megnézem.
A fogyasztásról még nincs információm.
Kérdésem:
Mi okozhatta a magasabb alapjáratot az új henger/dugó beszerelése után ?
Dreamer
Re: Blokk
Jogos!
Én szeretnék fúratni .[/quote]
Ment Pü.
Én szeretnék fúratni .[/quote]
Ment Pü.
Re: Blokk
Henger fúratás előtt álok egy ts 250 es röl lenne szó hol lenne érdemes dugót venni és milyen gyártmányút és menyire kel illeszteni ?
Üdv: Péter
Üdv: Péter
Re: Blokk
Mennyire lett illesztve?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Élménybeszámoló :
Gondoltam pont ideális idő van bejáratáshoz, így lecseréltem a 250-es hengert 300-asra.
A csere nem volt egyszerű, mert a kereskedelemben kapható 76,5 dugattyúval egyszerűen nem fordult át a főtengely ! ALUL !, így le kellett a szoknyájából reszelni. Megoldottam.
Akkor jött a hengerfejtömítés, az éppen nem volt és 69,5-est meg nem akartam szétreszelni, (hiszen mégis csak egy jól működő henger/dugattyú páros) 76-ost nem is lehet minden sarkon kapni, így (a jól lehurrogott) sörös dobozból vágtam egyet, olyan lett mint a gyári, kivéve a stella feliratot rajta .
Összeraktam az egészet. Direkt nem változtattam semmilyen gyújtás és porlasztó beállítást.
3-4ik rúgásra indult is a motor. Az első hangok kissé furcsák és erősen fémesek voltak, aztán bevillant, hogy még nem raktam vissza a zajcsökkentő gumikat a henger oldalára. Ezek nélkül mintha egy alu reszelő gépem lett volna
Kipróbálás:
Hidegen meglehetősen darabosan ment a motor, de pár km bemelegedés után dinamikusabb volt, ami határozottan tetszett, hogy 90-nél 5ikben, gázadásra majd hasonlóan reagált a motor mint 4ikben. Ez volt talán a legkellemesebb élményem Eddig az 5ik kb. arra volt jó, hogy sík úton s ha nem volt szembe szél akkor éppen tudta tartani az aktuális tempót.
Aztán a városban a nagykörúton az elba....ott lámpaváltások miatt jól meghúztam, hogy átérjek az üllői úti lámpán, azt a 4ik sebesség után a cucc elkezdett megragadni, ez volt a 11ik km-re... ja és persze a káva lámpán sem értem át. Semmi gond rutinosan kuplung be, majd 10 méter múlva kuplung rá aztán ment tovább, meg amúgy is meg kellett állnom a káva lámpa miatt, de a motor rendben járt.
Aztán amire még felfigyeltem, hogy változatlan porlasztó beállítás mellett az alapjárat kínosan magasabb lett, tehát amikor állok a lámpánál akkor úgy hangosan pörög a motor az eddig megszokotthoz képest, aztán az 1ik lámpánál kicsit kitekertem az alapjárati csavart, azt egyből megnyugodott.
A hideg ellenére a motor hengere erősen melegszik, gondolom ez természetes egy frissen összerakott henger/dugó párosnál.
A sok km-t ment 250-es hengerrel ebben a hidegben a motort 15 perc állás után már szívatóval kellett indítani. A 300-ast így még nem próbáltam, de majd megnézem.
A fogyasztásról még nincs információm.
Kérdésem:
Mi okozhatta a magasabb alapjáratot az új henger/dugó beszerelése után ?
Gondoltam pont ideális idő van bejáratáshoz, így lecseréltem a 250-es hengert 300-asra.
A csere nem volt egyszerű, mert a kereskedelemben kapható 76,5 dugattyúval egyszerűen nem fordult át a főtengely ! ALUL !, így le kellett a szoknyájából reszelni. Megoldottam.
Akkor jött a hengerfejtömítés, az éppen nem volt és 69,5-est meg nem akartam szétreszelni, (hiszen mégis csak egy jól működő henger/dugattyú páros) 76-ost nem is lehet minden sarkon kapni, így (a jól lehurrogott) sörös dobozból vágtam egyet, olyan lett mint a gyári, kivéve a stella feliratot rajta .
Összeraktam az egészet. Direkt nem változtattam semmilyen gyújtás és porlasztó beállítást.
3-4ik rúgásra indult is a motor. Az első hangok kissé furcsák és erősen fémesek voltak, aztán bevillant, hogy még nem raktam vissza a zajcsökkentő gumikat a henger oldalára. Ezek nélkül mintha egy alu reszelő gépem lett volna
Kipróbálás:
Hidegen meglehetősen darabosan ment a motor, de pár km bemelegedés után dinamikusabb volt, ami határozottan tetszett, hogy 90-nél 5ikben, gázadásra majd hasonlóan reagált a motor mint 4ikben. Ez volt talán a legkellemesebb élményem Eddig az 5ik kb. arra volt jó, hogy sík úton s ha nem volt szembe szél akkor éppen tudta tartani az aktuális tempót.
Aztán a városban a nagykörúton az elba....ott lámpaváltások miatt jól meghúztam, hogy átérjek az üllői úti lámpán, azt a 4ik sebesség után a cucc elkezdett megragadni, ez volt a 11ik km-re... ja és persze a káva lámpán sem értem át. Semmi gond rutinosan kuplung be, majd 10 méter múlva kuplung rá aztán ment tovább, meg amúgy is meg kellett állnom a káva lámpa miatt, de a motor rendben járt.
Aztán amire még felfigyeltem, hogy változatlan porlasztó beállítás mellett az alapjárat kínosan magasabb lett, tehát amikor állok a lámpánál akkor úgy hangosan pörög a motor az eddig megszokotthoz képest, aztán az 1ik lámpánál kicsit kitekertem az alapjárati csavart, azt egyből megnyugodott.
A hideg ellenére a motor hengere erősen melegszik, gondolom ez természetes egy frissen összerakott henger/dugó párosnál.
A sok km-t ment 250-es hengerrel ebben a hidegben a motort 15 perc állás után már szívatóval kellett indítani. A 300-ast így még nem próbáltam, de majd megnézem.
A fogyasztásról még nincs információm.
Kérdésem:
Mi okozhatta a magasabb alapjáratot az új henger/dugó beszerelése után ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget! Pont erre gondoltam!bambi írta:De akár alá is mehetsz a síknak elég sok megmarad a kúpbol és az megtartja a forgórésztMrDok írta: Tipikus kalapácsos szervíznyomok.............
Reszeld síkba.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Jogos!dkari írta:xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Veszprémben és környékén keresek olyan embert,aki fúratna 150-es ETZ hengert.
Válaszokat előre is köszönöm!
Te szeretnél fúratni vagy te fúrsz? Mert a kérdés olyan mint amikor a fodrásztanuló alanyt keres
Én szeretnék fúratni .
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
Re: Blokk
De akár alá is mehetsz a síknak elég sok megmarad a kúpbol és az megtartja a forgórésztMrDok írta:Tipikus kalapácsos szervíznyomok.............
Reszeld síkba.
Re: Blokk
xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Veszprémben és környékén keresek olyan embert,aki fúratna 150-es ETZ hengert.
Válaszokat előre is köszönöm!
Te szeretnél fúratni vagy te fúrsz? Mert a kérdés olyan mint amikor a fodrásztanuló alanyt keres
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tipikus kalapácsos szervíznyomok.............
Reszeld síkba.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!
Veszprémben és környékén keresek olyan embert,aki fúratna 150-es ETZ hengert.
Válaszokat előre is köszönöm!
Veszprémben és környékén keresek olyan embert,aki fúratna 150-es ETZ hengert.
Válaszokat előre is köszönöm!
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
Re: Blokk
A főtengely Kínai a dugó meg magyar Berta.gabek33 írta:Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a futár Petinél kapható ETZ 250 főtengellyel (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1456), illetve a leírás szerint gyári dugattyúval (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518) ?? Főleg a főtengely érdekelne, hogy mennyire használható darab. Előre is köszönöm mindenkinek.
Re: Blokk
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a futár Petinél kapható ETZ 250 főtengellyel (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1456), illetve a leírás szerint gyári dugattyúval (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518) ?? Főleg a főtengely érdekelne, hogy mennyire használható darab. Előre is köszönöm mindenkinek.
Van valakinek tapasztalata a futár Petinél kapható ETZ 250 főtengellyel (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1456), illetve a leírás szerint gyári dugattyúval (http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518) ?? Főleg a főtengely érdekelne, hogy mennyire használható darab. Előre is köszönöm mindenkinek.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
A fedél és a talpas rúd közé biztos, hogy nem kell, a talpas és a hosszú rúd közé pedig... Ez jó kérdés. Én pár napja tettem egy 4-es (ha jól emlékszem [lehet, hogy 4 egész valamennyi volt]) csapágygolyót. Azóta még nem próbáltam ki, de lehetséges, hogy így nem lehet majd eléggé állítani a kuplung durva beállítóján, ahhoz, hogy jó legyen. Majd megírom ha hazaértem.Lóri írta:Sziasztok!
Mz Ts 125 nél a kuplung fedélben van az a talpas kicsi rúd amit a hosszú pálca mozgat kuplungoláskor. Kérdésem az lenne, hogy a fedél és a kicsi talpas tengely közé milyen méretű golyó kell, egyáltalán kell-e? és a hosszú pálca és a kicsi közé is kell-e golyó? Ha kell milyen méretű lehet? A hosszú pálcikát lehet kapni?
Köszi Lóri
Bár most hogy így leírtam ezt az jutott eszembe, hogy azon a durva beállítón lehet állítani vagy 8 mm-t, a golyó meg csak 4mm-el növeli a rúd hosszát. Így jónak kell lennie. De majd a gyakorlat megmutatja.
Re: Blokk
Sziasztok!
Mz Ts 125 nél a kuplung fedélben van az a talpas kicsi rúd amit a hosszú pálca mozgat kuplungoláskor. Kérdésem az lenne, hogy a fedél és a kicsi talpas tengely közé milyen méretű golyó kell, egyáltalán kell-e? és a hosszú pálca és a kicsi közé is kell-e golyó? Ha kell milyen méretű lehet? A hosszú pálcikát lehet kapni?
Köszi Lóri
Mz Ts 125 nél a kuplung fedélben van az a talpas kicsi rúd amit a hosszú pálca mozgat kuplungoláskor. Kérdésem az lenne, hogy a fedél és a kicsi talpas tengely közé milyen méretű golyó kell, egyáltalán kell-e? és a hosszú pálca és a kicsi közé is kell-e golyó? Ha kell milyen méretű lehet? A hosszú pálcikát lehet kapni?
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Csatlakozom.Nálam ugyanez lejátszódott.FBS-el jól megkentem,azóta semmi olajcsepp.kobraCode írta: Az üresjárati kapcsoló nálam is eresztett...
Megoldás, az alapos zsírtalanítás, majd utána jól körbekenni FBS-el. Már pár éve így van, egy csepp olaj sem jön azóta onnan.
Gyuri én is ezt javaslom neked.Ja és cserélni nem érdemes a kapcsolót,ha egyébként működik,mert ahogy a Mester írta 10-ből 9 ereszt.Hiába vettem a boltban újat én is,az is eresztett.Na ekkor jött az FBS.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Gábor84 írta:Köszönöm pempelli a javaslatot elolvastam és elég jól értelmezhető módon írja le a minél optimálisabb beállítást. Azt még hozzátenném, hogy ez oktató motor volt. Ezért minden tökéletesen működik rajta (kivéve a refi visszajelző) csak ez a fránya karbibeállítás nem az igazi. Hétvégén ha olyan lesz az idő meg is nézem mit tudok a leírt beállításokkal.
Megkíséreltem ma beállítani a dolgokat de nem az igazi. A cikkben azt írták teljesen betekert levegőcsavarnál a motor lefullad. Na nálam pöfög tovább. Tehát szerintem valahol falsot szívhat. De az szeretném kiemeleni, hogy magát a karbit nem szedtem szét. Nem takarítottam át. Csak némi változást próbáltam eszközölni a gépen de nem jött össze. Majd jövőre. De volt egy érdekes élményem. Mikor egyszer lefulladt a motor megpróbáltam berúgni de amint lenyomtam a berúgót egyből robbantott egy pöffenésnyit ami után berúgó nem racsnizott többet. Ellenállás nélkül le lehetett nyomni az alsó holtpontig. Próbáltam sebességbe rakni kerékforgatás után hátha helyére ugrik valami de semmi. Majd egyszer lenyomtam teljesen és elengedtem, hogy a blokkon lévő gumibaknak ütközzön. Na ekkor került helyre minden és lehetett újra használni. Erre volna valakinek valami ötlete?
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
Az üresjárati kapcsoló nálam is eresztett...jura györgy írta:sziasztok ,az üresjáratit is cserélve volt , legalább kap kenést a lánc ,( valamennyit) az olajat meg pótolom ,a deklinek az alját meg tömítem mert leginkább az zavar hogy 1-2 csepp olaj mindig van alatta ha több időt álok meg valahol , főleg ha legalább 1 jó órás menet is volt a megállás előtt üdv. juragy
Megoldás, az alapos zsírtalanítás, majd utána jól körbekenni FBS-el. Már pár éve így van, egy csepp olaj sem jön azóta onnan.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok ,az üresjáratit is cserélve volt , legalább kap kenést a lánc ,( valamennyit) az olajat meg pótolom ,a deklinek az alját meg tömítem mert leginkább az zavar hogy 1-2 csepp olaj mindig van alatta ha több időt álok meg valahol , főleg ha legalább 1 jó órás menet is volt a megállás előtt üdv. juragy
Re: Blokk
Ha szimmeringes akkor körbe szórja a házon belül az olajat a lánckerék,ha meg csak az alján van olaj az valószinű,hogy az üresjárati kapcsoló a ludas.Sajnos általában 10 ből 9 szivárog.jura györgy írta:hali épen az a gond hogy az a szimering az nincs 1 éve hogy cserélve lett mondom hogy a lánckerék és ennek tengelye közt szivárog egyébként a Bambi tett oda is új szimeringet ő rakta rendbe a blokkot üdv. juragy
Re: Blokk
Valaki megtudná mondani a 125/150 -es ETZ hajtókar hosszát?
Re: Blokk
KILL3R etz és allllli!
Köszi szépen!
Köszi szépen!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Tudtommal más gond nem lehet ott,a szimering azért megadhatta magát,nem csodálkoznék rajta,ezek a mai dolgok nem hosszú életűek.jura györgy írta:hali épen az a gond hogy az a szimering az nincs 1 éve hogy cserélve lett mondom hogy a lánckerék és ennek tengelye közt szivárog egyébként a Bambi tett oda is új szimeringet ő rakta rendbe a blokkot üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali épen az a gond hogy az a szimering az nincs 1 éve hogy cserélve lett mondom hogy a lánckerék és ennek tengelye közt szivárog egyébként a Bambi tett oda is új szimeringet ő rakta rendbe a blokkot üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ott van egy szimering,leveszed a lánckereket,van ott egy alumínium ház 3 csavar fogja abban van a szimering,kitekered a 3 csavart lejön a ház kipattintod a szimeringet bele az újat letakarítod a ház és a vele érintkező blokk részt ,kensz valami tömítőt alá vékonyan visszarakod és már kész is:)jura györgy írta:sziasztok , ha marhaságot beszélek akkor nem mondtam semmit de ez szerintem 1 gonddal több de amit kérdeznék: mit lehet csinálni hogy a váltóból ne szivárogjon az olaj a lánckerék és ennek tengelye közt ? üdv. juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég