Blokk
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! Igaz nem pont blokkhoz kapcsolódik, inkább karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira?
Matthej01!
Na szóval, arról van szó, hogy nem a fõtengelyre gondolt conus, hanem a váltónál egy tengely végén, nem csapágyozva, hanem tûgörgõzve van.És a méretekkel elég sokra mész, mert a csapágyboltban elmondod a méreteket, és hogy tûgörgõ, lehet kapsz jobb minõségû tûgörgõt, mint amit a motoros boltban kapsz.LEHET
Na szóval, arról van szó, hogy nem a fõtengelyre gondolt conus, hanem a váltónál egy tengely végén, nem csapágyozva, hanem tûgörgõzve van.És a méretekkel elég sokra mész, mert a csapágyboltban elmondod a méreteket, és hogy tûgörgõ, lehet kapsz jobb minõségû tûgörgõt, mint amit a motoros boltban kapsz.LEHET
Sziasztok!mzgergõ írta:1 dologgal.a 251-esen gyárilag van külön olajzás(ha jól tudom csak ennyi).
ETZ-kre létezett, mint opció, külön olajzós csomag. Ennek nyoma a két bowdenhelyes gázszektor. Az egyik bowden a karburátort a másik az olajadagolót vezérelte. Az olajtartályt a légszûrõház alá szerelték. Azonban a gyár nem eröltette a dolgot, állítólag nem volt elég megbízható. Ebbõl a verzióból Magyarországon még nem láttam. Német weboldalakon is mint uniqum (nem Zvack) mutogatják.
Sziasztok!
novi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára novi 2008.05.14. 15:39-kor.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
+a henger belsõ kialakítása a rövidebb kipuff miatt
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok.Elõször írok és nagy szükségem lenne a segítségre,mert ti biztos tudtok segíteni.Az a bajom,hogy felújítottam a motoromat egy 125-ös etz-t és tök jó lett nagyon jól megy csak kozben nagyon berezonál a motor.A futomü jó és minden ismerösöm azt mondja,hogy a fötengellyel lehet a gond.Pedig még csak nem is nyultunk a szereléskor a fötengelyhez!Tudnátok valami tanácsot adni mint gyakorlott mz-sek.Leköteleznétek!!!Elöre is köszi
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Hy!
A blokk bal oldalán ahová a fordulatszámmérõ bowden fut be, abba a kerek fedélbe 3 csavar található és a legalóban megszakadt a menet. Kipróbáltam már a javítására teflonszálat tekertem a csavarra és blokkragasztóval is bekentem a csavart(ja és még sziloplaszt se volt jó, pedig le volt zsírtalanítva) és mégis szivárog az olaj. A mofaker oldalán kerestem új oldaldeklit de ne találtam. ol lehet 250es ETZ-hez kapni? És kb mennyiért?
___________________
Üdv.: Papszi
A blokk bal oldalán ahová a fordulatszámmérõ bowden fut be, abba a kerek fedélbe 3 csavar található és a legalóban megszakadt a menet. Kipróbáltam már a javítására teflonszálat tekertem a csavarra és blokkragasztóval is bekentem a csavart(ja és még sziloplaszt se volt jó, pedig le volt zsírtalanítva) és mégis szivárog az olaj. A mofaker oldalán kerestem új oldaldeklit de ne találtam. ol lehet 250es ETZ-hez kapni? És kb mennyiért?
___________________
Üdv.: Papszi
hmm...biztos elég sûrû olajat raktál bele?Haverral történt ugyan az a dolog, hogy a fordulatszámmérõ bowdennél nyomta ki az olajat.Szerintem azért volt, mert túl híg olajat vett(valamilyen repsol).Mondjuk valahogy megoldotta.
újból témát kerülök.Kedden fogom újra borítani a gépet, de bambitól vettem blokk kartert, és kaptam hozzá egy blokknyi alkatrészt plusszba.Méghozzá, ami nagyon jó, hogy ts kuplungot.Na mivel evvel a blokkal lementek rómáig, és ts kuplungja volt, nekem is azt kéne beraknom.Csak innentõl kezdõdik a baj, hogy hogy rakom össze?Ha jól emléxem tigris is ts-t használ.Te hogy szoktad össze rakni, milyen szerszámmal?Még az is megfordúlt a fejemben, hogy valamivel nehezebb ez az acél agy, az etz aluminiumoához képest, és ez nem befolyásolja?Nem pörgõsebb a motor ETZ kuplungal?Ja, és még annyit, hogy havernak(akirõl a föntiekben beszéltem)neki is ts kuplunga van.Amikor még csak huzogattam a kuplungot, elég finomnak tünt, de mikor levettük a deknit, akkor láttam meg.1 valamit kölünösnek találtam.1 lamella hiányzott belõle...Tehát akkor azért volt finomabb, mert 1 lamella hiányzott.Mielött megkérdi valaki, hogy miértnem próbáltam ki, hát mert nem volt lehetõség.Gyújtás gondjai voltak, amihez nem értek.Még annó amikor nekem is azvolt az elsõ kistz-mben, elég erõs balkezem lett, de az etz-nél meg szinte ellustúlt
újból témát kerülök.Kedden fogom újra borítani a gépet, de bambitól vettem blokk kartert, és kaptam hozzá egy blokknyi alkatrészt plusszba.Méghozzá, ami nagyon jó, hogy ts kuplungot.Na mivel evvel a blokkal lementek rómáig, és ts kuplungja volt, nekem is azt kéne beraknom.Csak innentõl kezdõdik a baj, hogy hogy rakom össze?Ha jól emléxem tigris is ts-t használ.Te hogy szoktad össze rakni, milyen szerszámmal?Még az is megfordúlt a fejemben, hogy valamivel nehezebb ez az acél agy, az etz aluminiumoához képest, és ez nem befolyásolja?Nem pörgõsebb a motor ETZ kuplungal?Ja, és még annyit, hogy havernak(akirõl a föntiekben beszéltem)neki is ts kuplunga van.Amikor még csak huzogattam a kuplungot, elég finomnak tünt, de mikor levettük a deknit, akkor láttam meg.1 valamit kölünösnek találtam.1 lamella hiányzott belõle...Tehát akkor azért volt finomabb, mert 1 lamella hiányzott.Mielött megkérdi valaki, hogy miértnem próbáltam ki, hát mert nem volt lehetõség.Gyújtás gondjai voltak, amihez nem értek.Még annó amikor nekem is azvolt az elsõ kistz-mben, elég erõs balkezem lett, de az etz-nél meg szinte ellustúlt
Egész biztos, hogy 0.5 liter van benne. Illetve már sokkal kevesebb, mert úgy folyik mint az állat!Andrei írta:pifff, egy átszakadt karternél tudnék ilyet elképzelni, sehol máshol...MZoo írta: Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.
nincs esetleg 2 liter olajjal feltöltve a váltótér?
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
pifff, egy átszakadt karternél tudnék ilyet elképzelni, sehol máshol...MZoo írta:Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.Apol77 írta:íNálam a rossz szimering miatt dobálta ott ki az olajat.
Bambi Mester miután kezelésbe vette nem jön ki olaj.
Dugó kilukasztva, és egy kb 1 méteres csõ van beledugva.
Szimering csere elõtt az 1 méteres csövön is kinyomta az olajat.
nincs esetleg 2 liter olajjal feltöltve a váltótér?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.Apol77 írta:íNálam a rossz szimering miatt dobálta ott ki az olajat.
Bambi Mester miután kezelésbe vette nem jön ki olaj.
Dugó kilukasztva, és egy kb 1 méteres csõ van beledugva.
Szimering csere elõtt az 1 méteres csövön is kinyomta az olajat.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
mesu írta:basszus nem egyszerü dolog ez a bejáratás! ahány embert eddig kérdeztem mindenki mást mondott! áááááááá megõrülök! na meg ez a mikulás bácsi féle módszer sem egy egyszerü megoldás! de azért köszi conus mégegyszer nem tom h mejiket csinálom de lehet h inkább maradok a gyári leírásnál.elméletileg hülyeséget nem írtak le a régi öregek és megbízok bennük!na minden jót mindenkinek!
én is most járatok be, 70km van a hengerben 4 nap után, elõször nagyon meglepõdtem hogy 300 méter alatt üzemmeleg lett a henger, elsõ 10 kilométer úgy telt hogy 1km felkapcsolva 5ösbe 70-ig aztán 5 perc pihi, mostmár rendesen használom, csak nincs két személy, meg van 1:30 keverék meg van teljesen felemelt részterheléstû
ennyi
nekem igazából ez a bejáratás dinamikusabb motorozást jelent mint elõtte volt, igyekszek mindig 3000 felett tartani a fordulatszámot és így nem nagyon lehet nagypapázni...
én ennyit tudtam összerámolni a 100 féle bejáratási leírásból
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
basszus nem egyszerü dolog ez a bejáratás! ahány embert eddig kérdeztem mindenki mást mondott! áááááááá megõrülök! na meg ez a mikulás bácsi féle módszer sem egy egyszerü megoldás! de azért köszi conus mégegyszer nem tom h mejiket csinálom de lehet h inkább maradok a gyári leírásnál.elméletileg hülyeséget nem írtak le a régi öregek és megbízok bennük!na minden jót mindenkinek!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: ol
szerelési kézikönyv 600 cm3-t ír feltöltendõ mennyiségre, én is fél literrõl tudtam, de ennyinél nem jelent meg az olaj az ellenõrzõ csavarnálMZoo írta:Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
ennyit tudok hozzáfûzni
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
ol
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bejáratás szájíz kérdése
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
ebben van íromány a bejáratási fordulatszámokról, meg még sok hasznos egyéb infó.
kb 500 km-en kell óvatosan menni vele. kb 1500km-nél van bejáratva a motor.
nézd meg a 2. oldalt ebben a topikban, ott leírtam a mikulás bácsi féle bejáratást.
nem kötelezõ így csinálni, ha nem tetszik, vagy jobbat tudsz, csináld máshogy.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
ebben van íromány a bejáratási fordulatszámokról, meg még sok hasznos egyéb infó.
kb 500 km-en kell óvatosan menni vele. kb 1500km-nél van bejáratva a motor.
nézd meg a 2. oldalt ebben a topikban, ott leírtam a mikulás bácsi féle bejáratást.
nem kötelezõ így csinálni, ha nem tetszik, vagy jobbat tudsz, csináld máshogy.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Üdvözletem mindenkinek!bevallom most regisztráltam és írok ide elõször de remélem h valaki tud nekem segíteni!Van egy 250es etz-m és most lett teljes felújítás végezve rajta.Motorfúrást is beleértve.Azonban nem tudom h menyi ideig tart ilyen esetben a bejáratás és h milyen fordulatszámtartományban a leg célszerûbb használni ez idõ alatt.Kérek mindenkit h valaki tud segíteni írjon ide vagy a : hapyboy@freemail.hu e-mail címre:segítségeteket elõre is köszönöm!További jó és biztonságos motorozást kívánok mindenkinek!Kopjon a gumi!
Bambi újra foglalkozik kisTZ-vel?mzgergõ írta:Egy kicsit elkanyarodok a témától.Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom, hogy egy fõtengelyt nem kell felújjítani?Csak mert eddig úgy volt, hogy bambihoz elviszem a blokkot, felújjít rajta ezt azt, és kész(bocsánat, hogy itt igérkedtem, és mégse hozom).Csak anyagi gondokkal küszködök, és csak ha nagyon szükséges dolgokat cserélgetem ki.Márcsak új blokkfeleket kell találnom(alkatrészt keresek topicba már írtam), és a fõtengelyt kéne tudni, hogy jó-e.Ha ez segít, a fõtengely tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán ha 2000km-t mehetett, néha néha megtéptem a száját, de járatásnál betartottam a határokat.A blokk szétszerelést igényelt, mert fõleg alacsony fordulaton kattogott(Primerláncra nem gondolni, az egész minden kilett cserélve ott is!), és a csapágyak kotyogtak
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Andrej!
Ötleteim: törött gyûrû, kisebb gyûrû, nem lesarkazott henger ablakok, csapszeg-tûgörgõ közt van egy hajszálnyi hézag, rosszul illesztett dugó.
Új fõtengelynél is kell hajtókart derekasan szögelni?
mzgergõ!
Ha kalapácsos haverod hidegen összeverte, akkor én max centíroztatni vinném el. Egyébként csak nagyon pontos mûszerekkel lehet megmérni h pl. a hajtókar kottyan-e.
Ötleteim: törött gyûrû, kisebb gyûrû, nem lesarkazott henger ablakok, csapszeg-tûgörgõ közt van egy hajszálnyi hézag, rosszul illesztett dugó.
Új fõtengelynél is kell hajtókart derekasan szögelni?
mzgergõ!
Ha kalapácsos haverod hidegen összeverte, akkor én max centíroztatni vinném el. Egyébként csak nagyon pontos mûszerekkel lehet megmérni h pl. a hajtókar kottyan-e.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Egy kicsit elkanyarodok a témától.Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom, hogy egy fõtengelyt nem kell felújjítani?Csak mert eddig úgy volt, hogy bambihoz elviszem a blokkot, felújjít rajta ezt azt, és kész(bocsánat, hogy itt igérkedtem, és mégse hozom).Csak anyagi gondokkal küszködök, és csak ha nagyon szükséges dolgokat cserélgetem ki.Márcsak új blokkfeleket kell találnom(alkatrészt keresek topicba már írtam), és a fõtengelyt kéne tudni, hogy jó-e.Ha ez segít, a fõtengely tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán ha 2000km-t mehetett, néha néha megtéptem a száját, de járatásnál betartottam a határokat.A blokk szétszerelést igényelt, mert fõleg alacsony fordulaton kattogott(Primerláncra nem gondolni, az egész minden kilett cserélve ott is!), és a csapágyak kotyogtak
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
nem én csináltam, gépmûhelyben készült, a kipufogónyíláson benézve a gyûrûk szépen le voltak kerekítveconus írta:ETZ 150-nél a hajtókar derékszögelés vajon miiiiiiii
a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
derékszögelés... a régi dugattyú egyik fele szénné volt égve, a másik meg hosszirányban összekarcolva, a hajtókart régen megkalapálták vagy valami és nem volt jó, ezt tanácsolták régebben mikor 1-2 képet feltettem a dugattyúmról, hogy derékszögeltessem ki a hajtókart, ez megtörtént
most viszont csörög, egyéb ötlet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ETZ 150-nél a hajtókar derékszögelés vajon miiiiiiii
a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ETZ 150
hengerfúrás után vagyok, új dugó új lesarkazott gyûrûk, felsõ tûgörgõ, hajtókar derékszögelés, szal rendbe lett vágva a blokknak az a része, a többi meg már régebben fel lett újítva
bejáratás közben vagyok, 30km van a motorban, 1:30 Mol dynamic szintetikus olaj, tûhelyzet a legalsó rovátkában
már az elsõ métereken is hallani lehetett egy éktelen zörgõ csörgõ hangot a motoron váltásoknál, akkor ezzel nem foglalkoztam annyira mert nincs a kipuff hollanderhez kulcsom és nem tudtam eléggé meghúzni, gondoltam biztos vmi csavar laza volt, átellenõriztem az egészet de semmit sem találtam lazának, a hang még mindig megvan, mostmár eléggé idegesít úgyhogy utánanéztem pontosan mikor csinálja
felváltásoknál amikor egy pillanatig üresjáratban van a gép, akkor, aztán ha sebességben elengedem a gázt és lassul a moci, akkor is
illetve ha alapjáraton megpörgetem (nem 8 ezerig...mielõtt valaki beszól) akkor amíg 2000 alá nem esik a fordulat, addig is csörög
marhára remélem hogy nem gyûrû tört és nem a tûgörgõ hullott atomjaira, eddig 1x sem sikerült megszorítanom a dugót, ezen a csörgésen kívül a hangja nagyon jó lett, össze sem lehet hasonlítani a régi hengerrel
ötlet van? bontsam meg a hengert?nagyon nincs kedvem
ha valaki nagyon kiváncsi, fel tudom venni a hangot
hengerfúrás után vagyok, új dugó új lesarkazott gyûrûk, felsõ tûgörgõ, hajtókar derékszögelés, szal rendbe lett vágva a blokknak az a része, a többi meg már régebben fel lett újítva
bejáratás közben vagyok, 30km van a motorban, 1:30 Mol dynamic szintetikus olaj, tûhelyzet a legalsó rovátkában
már az elsõ métereken is hallani lehetett egy éktelen zörgõ csörgõ hangot a motoron váltásoknál, akkor ezzel nem foglalkoztam annyira mert nincs a kipuff hollanderhez kulcsom és nem tudtam eléggé meghúzni, gondoltam biztos vmi csavar laza volt, átellenõriztem az egészet de semmit sem találtam lazának, a hang még mindig megvan, mostmár eléggé idegesít úgyhogy utánanéztem pontosan mikor csinálja
felváltásoknál amikor egy pillanatig üresjáratban van a gép, akkor, aztán ha sebességben elengedem a gázt és lassul a moci, akkor is
illetve ha alapjáraton megpörgetem (nem 8 ezerig...mielõtt valaki beszól) akkor amíg 2000 alá nem esik a fordulat, addig is csörög
marhára remélem hogy nem gyûrû tört és nem a tûgörgõ hullott atomjaira, eddig 1x sem sikerült megszorítanom a dugót, ezen a csörgésen kívül a hangja nagyon jó lett, össze sem lehet hasonlítani a régi hengerrel
ötlet van? bontsam meg a hengert?nagyon nincs kedvem
ha valaki nagyon kiváncsi, fel tudom venni a hangot
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Egy tûretlen méretnek is van tûrése: szabad tûrés (mértéke magától a mérettõl függ).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Nem vettem okoskodásnak
Csak arra gondoltam,hogy van itt nálunk egy öreg esztergályos csóka,aki,ha a rajzon türetlen 5,8-as méret van,akkor 5,80-ra csinálja meg,Tõle szoktam ellesni az okos fogásokat (sajnos nem vagyok se esztergályos,se marós,csak szeretem forgácsolni a fémet ),de nem mindenki ilyen precíz és lelkiismeretes,és egy blokkfelet kidobni a kukába nem olyan vidám dolog.Szóval szerintem mindenképp csak teljesen megbízható emberhez érdemes vinni.Én sokféle dolgot megcsinálok,de ezt például nem vállalnám,mert ha elrontom...
De mostmár irány a csevegõ,mert kikapunk
Csak arra gondoltam,hogy van itt nálunk egy öreg esztergályos csóka,aki,ha a rajzon türetlen 5,8-as méret van,akkor 5,80-ra csinálja meg,Tõle szoktam ellesni az okos fogásokat (sajnos nem vagyok se esztergályos,se marós,csak szeretem forgácsolni a fémet ),de nem mindenki ilyen precíz és lelkiismeretes,és egy blokkfelet kidobni a kukába nem olyan vidám dolog.Szóval szerintem mindenképp csak teljesen megbízható emberhez érdemes vinni.Én sokféle dolgot megcsinálok,de ezt például nem vállalnám,mert ha elrontom...
De mostmár irány a csevegõ,mert kikapunk
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Majdnem eltaláltad.Közlekedés de nem vasut.Hajózás!Egyébként nem okoskodásból irtam nehogy félreértsd csak ha valaki ilyet akar nehogy eleve elijedjen a dologtól.Megfelelõ mûhelyt kell megtalálni.Szerintem(de ez tényleg csak találgatás)ahol hengert furnak ott is meg tudnak ilyet csinálni még precizebben.De ez tényleg csak találgatás részemrõl.tigris írta:Persze nem azt mondtam,hogy nem lehet megcsinálni,csak olyan embert találj,aki tényleg precíz,nem szarik bele,"üt egy tizedet,MZ-be jó lesz az" mert sokszor ez a mentalitás.
Mondjuk tényleg esztergán a legegyszerûbb furatkéssel,csak legyen akkora eszterga,amiben el tud forogni a blokkfél.
Persze könnyû,ha valaki a MÁV-nál esztergál
Itt nálunk se akkora eszterga,se akkora körasztal nincs,amibe fel lehetne fogni egy blokkfelet befogó szerszámot...
Na meg így is volt hiszti belõle,hogy a dolgom helyett a forgácsolóban csinálom az MZ hátsó gátlóját
Persze nem azt mondtam,hogy nem lehet megcsinálni,csak olyan embert találj,aki tényleg precíz,nem szarik bele,"üt egy tizedet,MZ-be jó lesz az" mert sokszor ez a mentalitás.
Mondjuk tényleg esztergán a legegyszerûbb furatkéssel,csak legyen akkora eszterga,amiben el tud forogni a blokkfél.
Persze könnyû,ha valaki a MÁV-nál esztergál
Itt nálunk se akkora eszterga,se akkora körasztal nincs,amibe fel lehetne fogni egy blokkfelet befogó szerszámot...
Na meg így is volt hiszti belõle,hogy a dolgom helyett a forgácsolóban csinálom az MZ hátsó gátlóját
Mondjuk tényleg esztergán a legegyszerûbb furatkéssel,csak legyen akkora eszterga,amiben el tud forogni a blokkfél.
Persze könnyû,ha valaki a MÁV-nál esztergál
Itt nálunk se akkora eszterga,se akkora körasztal nincs,amibe fel lehetne fogni egy blokkfelet befogó szerszámot...
Na meg így is volt hiszti belõle,hogy a dolgom helyett a forgácsolóban csinálom az MZ hátsó gátlóját
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Ha lesz saját lehúzóm, az alapból csapágygolyós lesz, a csak kihegyezettel csak a fõtengelyt lehet tönkreverni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Egy marógépen egyáltalán nem nagy ügy a központraállás.Az egész lényege hogy mérõórát tesznek a marófej helyett.Sõt nagy esztergán amiben el tud forogni a blokkfél megtudják oldani a dolgot.Az én ts 250/1-et amikor átalakitottam generátorosra nagy esztergán esztergálták ki a közbetét helyét.Frankón központos lett.tigris írta:A legnagyobb probléma a pontos középpontra állással van,mert ha az el van b*szva,akkor a csapágy meg a benne forgó tengely nem lesz azonos központon.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Nem rossz az ötlet.Ha nem haragszol meg annyit hadd tegyek hozzá hogy a fõtengely végét ha egyenesre lereszeli vagy köszörüli finoman az ember és a közepére csinál egy besüllyesztést fúróval,akkor egy csapágygolyót tesz a fõtengely és a lehúzócsavar közé,a lehúzás sokkal hatékonyabb.Ez vonatkozik a nem sérült fõtengelyre is.Mi a cégnél ahol dolgozom mindig ezt tesszük.Érdemes kipróbálni.Ja természetesen akkor a lehuzócsavar nem hegyes hanem ellenkezõleg az is besüllyesztett.Persze azt esztergán érdemes megcsinálni mert kézi furógéppel kicsit nehézkes besüllyeszteni.janer6328 írta:Ha valaki nem tudná leszedni a kuplungagyat ETZ250-röl, íme 1 alternatíva:
(Én most vettem egy 250-es blokkot amiröl nem tudták leveni az agyat, ami még gyári felrakás. Gyári lehúzó, és körmös lehúzó próbálkozásokkal szétba*ták a fötengelyt, és az agy korongja is elhajlott. Gratulálok hozzá... bár így az enyém lett olcsó pénzért! )
Remélem lesz olyan akinek tudtam ezzel segíteni...
a jobb oldalon található forgógenerátórt úgy tudod, hogy becsavarsz egy elég hosszú azthiszem 10-es csavart.Én a vissza pillantót szoktam, nekem úgy mindig sikerült
a kis fogaskereket szigoruan csak csapágy lehúzóval!Vagy ha szétakarsz verni mindent, akkor 2 csavarral aláfeszítessz.Csak akkor úgy jársz, mint én(mondjuk ez sokatszorra történt meg), csapágyház, és fõtengely k.o.MZ boltban max 1 ezresért kapsz.Ha nem, akkor Bp-en a zichy utcában van.Vagy ha neked messze van, akkor tudok esztergálni, és eltudom küldeni postán(de a bolti árat kérem )
Egyébként evvel a lehúzóval kapcsolatban csak annyit, hogy nekem rövid a csavar...
a kis fogaskereket szigoruan csak csapágy lehúzóval!Vagy ha szétakarsz verni mindent, akkor 2 csavarral aláfeszítessz.Csak akkor úgy jársz, mint én(mondjuk ez sokatszorra történt meg), csapágyház, és fõtengely k.o.MZ boltban max 1 ezresért kapsz.Ha nem, akkor Bp-en a zichy utcában van.Vagy ha neked messze van, akkor tudok esztergálni, és eltudom küldeni postán(de a bolti árat kérem )
Egyébként evvel a lehúzóval kapcsolatban csak annyit, hogy nekem rövid a csavar...
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Ha valaki nem tudná leszedni a kuplungagyat ETZ250-röl, íme 1 alternatíva:
(Én most vettem egy 250-es blokkot amiröl nem tudták leveni az agyat, ami még gyári felrakás. Gyári lehúzó, és körmös lehúzó próbálkozásokkal szétba*ták a fötengelyt, és az agy korongja is elhajlott. Gratulálok hozzá... bár így az enyém lett olcsó pénzért! )
Remélem lesz olyan akinek tudtam ezzel segíteni...
(Én most vettem egy 250-es blokkot amiröl nem tudták leveni az agyat, ami még gyári felrakás. Gyári lehúzó, és körmös lehúzó próbálkozásokkal szétba*ták a fötengelyt, és az agy korongja is elhajlott. Gratulálok hozzá... bár így az enyém lett olcsó pénzért! )
Remélem lesz olyan akinek tudtam ezzel segíteni...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég