A cikkíró eltévesztette egy helyen.Azt írta hogy ne a tárcsa legyen felül szereléskor,de pont fordítva kell,ahogy a képeken és a videón is láthatóKILL3R etz írta:Ne legyen rá szükség, de nem árt átolvasni, akinek nincs a kezében a dolog:
http://totalbike.hu/technika/karbantart ... nem_rakom/
Gumik
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Gumik
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ne legyen rá szükség, de nem árt átolvasni, akinek nincs a kezében a dolog:
http://totalbike.hu/technika/karbantart ... nem_rakom/
http://totalbike.hu/technika/karbantart ... nem_rakom/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Nekem elől 1,8 ; hátul 2,2 jött be eddig a legjobban.
Igaz nem vagyok egy zsoké alkat...
Igaz nem vagyok egy zsoké alkat...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Gumik
ETZ 250-nek gyári méretű gumikkal mennyi kell legyen a keréknyomása?
Mindent találtam csak ezt nem (250A-ról és 251-ről van, de azoktól ez eltér...)
Mindent találtam csak ezt nem (250A-ról és 251-ről van, de azoktól ez eltér...)
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Nekem 100/90-16 van hátul, nem olyan rossz az:gesszti írta:150 km/h, 224 kg... én biza felraknám simán hátulra (is). Lehet, hogy front gumi, de akkor is 8x többet ér, mint egy 6000 Ft-os mitas. Amúgy nem lesz szűk egy kicsit hátulra? 110-es, vagy 120-as jobban áll a mocinak hátul. 100/80-at használok elől, az elég virslinek néz ki. Mondjuk a /90-es kicsit magasabb, de akkor is.Toronto írta:Metzeler Lasertec 100/90V18M/C(56V)
Szemre a gyári szélesség körül van.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
150 km/h, 224 kg... én biza felraknám simán hátulra (is). Lehet, hogy front gumi, de akkor is 8x többet ér, mint egy 6000 Ft-os mitas.gesszti írta:Toronto írta:Metzeler Lasertec 100/90V18M/C(56V)
Ebben igazat adok, de akkor is front!
Bár tényleg túllihegem, ilyen terhelési és sebesség tartománnyal...
Meggyőztél!
(bár nem nekem kell döntenem)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
150 km/h, 224 kg... én biza felraknám simán hátulra (is). Lehet, hogy front gumi, de akkor is 8x többet ér, mint egy 6000 Ft-os mitas. Amúgy nem lesz szűk egy kicsit hátulra? 110-es, vagy 120-as jobban áll a mocinak hátul. 100/80-at használok elől, az elég virslinek néz ki. Mondjuk a /90-es kicsit magasabb, de akkor is.Toronto írta:Metzeler Lasertec 100/90V18M/C(56V)
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
A front jelzés, mint helyesen írtad első kerékre való. Hátsókra más kerül, nem véletlenűl drágább is-aránytalanul. Azt nem tudom megmondani, hogy el lehetne-e vele motorozni, de a gumi az egyik legfontosabb biztonsági tényező a motoron. Ha csak 1% esély van arra, hogy nem ok. már akkor sem szabad kockáztatni. Gondolj arra,hogy ennek a keréknek (hátsó) két irányú terhelést kell elviselnie, hajtás és lassulás. Az oldalterhelésről már ne is beszéljünk.
Egy szó mint száz, szerintem ne tedd fel a hátsóra!
Egy szó mint száz, szerintem ne tedd fel a hátsóra!
Re: Gumik
Sziasztok!
Van egy új Metzeler Lasertec 100/90V18M/C(56V) típusú országúti gumiabroncsom. 250-es ETZ-re szántam hátulra. A baj, hogy a gumin az írja hogy FRONT. Fel szabad ezt tenni hátsó kerékre? Annyira specifikus az a FRONT jelzés, hogy hátul veszélyes lenne? Nem szoktam veszettül menni vele, 100 ritkán 110. Sajnos a gumiknak ehhez a részéhez nem értek. Mi a véleményetek? Van már tapasztalat ebben a témában, próbált valaki ilyet?
A segítségeket előre is köszönöm! Szép napot!
Van egy új Metzeler Lasertec 100/90V18M/C(56V) típusú országúti gumiabroncsom. 250-es ETZ-re szántam hátulra. A baj, hogy a gumin az írja hogy FRONT. Fel szabad ezt tenni hátsó kerékre? Annyira specifikus az a FRONT jelzés, hogy hátul veszélyes lenne? Nem szoktam veszettül menni vele, 100 ritkán 110. Sajnos a gumiknak ehhez a részéhez nem értek. Mi a véleményetek? Van már tapasztalat ebben a témában, próbált valaki ilyet?
A segítségeket előre is köszönöm! Szép napot!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Őrségre a heidenau-val megyek. Kíváncsi leszek mennyit változik.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Állítólag a gördülési ellenállás 10-15%-al tudja befolyásolni a fogyasztást.
Ez ugye függ a gumi mintázatától, anyagától, geometriájától, belső felépítésétől, felfekvő felülettől. Szóval simán lehet, főleg ha a nyomás sem volt egyforma.
Ez ugye függ a gumi mintázatától, anyagától, geometriájától, belső felépítésétől, felfekvő felülettől. Szóval simán lehet, főleg ha a nyomás sem volt egyforma.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Létezik hogy a hátsó keréken
4,00"-lall
többet eszik az mz kb 1literrel, asszonnyal cuccal (Ajkáról hazafele ,30km-es teljesgázzal) mint a
-tel ?
Normál tempoval, egy személlyel? (Balaton körtúra)
Vagy nincs a gumival összefüggésben?
4,00"-lall
többet eszik az mz kb 1literrel, asszonnyal cuccal (Ajkáról hazafele ,30km-es teljesgázzal) mint a
-tel ?
Normál tempoval, egy személlyel? (Balaton körtúra)
Vagy nincs a gumival összefüggésben?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
5-öst és 10-est is.tiger1342 írta: Köszi, ezt kipróbálom! Szerintem nem fogja a tárcsát a fék, de úgyis észreveszem, ha igen. A pöttyöt meg megjegyzem, ragasztható súlyokból mekkorákat vegyek? 5g-10g? Még a végén kiderül, hogy a telók miatt ráz a kerekem és nem a gumi miatt... ))
18as első kerékre a 10-es túl széles, a keskeny felnire csak 5ösöket tudtam felrakni. Hátsó a 10-eseket is elbírja.
Első kerekemen 30g, hátsón 60g súly van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Köszi, ezt kipróbálom! Szerintem nem fogja a tárcsát a fék, de úgyis észreveszem, ha igen. A pöttyöt meg megjegyzem, ragasztható súlyokból mekkorákat vegyek? 5g-10g? Még a végén kiderül, hogy a telók miatt ráz a kerekem és nem a gumi miatt... ))gesszti írta:Ha sztenderre teszed a mocit, akkor az elsőkerék minden pozícióban megáll? Nem fordul le egy helyre? Egész addig kell súlyozgatni, amíg bármely pozícióban meg nem tudod állítani. Tárcsaféknél ilyenkor érdemes kivenni a betéteket, nehogy fogják a tárcsát addig, amíg próbálgatod. Én sima autókerékre való súlyokat raktam a küllőkre. Vagy éppen kis acél kábelbilicset, ha az volt kéznél.tiger1342 írta: azóta kicsit ráz. Mondjuk nem annyira, hogy emiatt levegyem, csak ha legközelebb gumit szerelek, jó lenne valami praktika, amivel meg lehet állapítani a kicsit kopott gumi legnehezebb pontját is. (Vízbe tenni, vagy mittudomén.)
Olyan jó volt, mikor jó volt...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Tény, hogy elegánsabb megoldás.gabsic írta: Gumisnál érdemes venni alufelnire való öntapadós súlyokat.
Került vagy 200 Ft-ba két csík, már 2 kereket kiegyensúlyoztam vele, de fele megvan még.
Előtte én is tekergettem mindent a küllőre, a cin drága volt, meg mindig elmozdult...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Gumisnál érdemes venni alufelnire való öntapadós súlyokat.gesszti írta:Ha sztenderre teszed a mocit, akkor az elsőkerék minden pozícióban megáll? Nem fordul le egy helyre? Egész addig kell súlyozgatni, amíg bármely pozícióban meg nem tudod állítani. Tárcsaféknél ilyenkor érdemes kivenni a betéteket, nehogy fogják a tárcsát addig, amíg próbálgatod. Én sima autókerékre való súlyokat raktam a küllőkre. Vagy éppen kis acél kábelbilicset, ha az volt kéznél.tiger1342 írta: azóta kicsit ráz. Mondjuk nem annyira, hogy emiatt levegyem, csak ha legközelebb gumit szerelek, jó lenne valami praktika, amivel meg lehet állapítani a kicsit kopott gumi legnehezebb pontját is. (Vízbe tenni, vagy mittudomén.)
Olyan jó volt, mikor jó volt...
Került vagy 200 Ft-ba két csík, már 2 kereket kiegyensúlyoztam vele, de fele megvan még.
Előtte én is tekergettem mindent a küllőre, a cin drága volt, meg mindig elmozdult...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
100/80-as van a TS-en elől. Kb. 3 perc alatt tettem fel rá, csak mert alaposan letörölgettem a felnit közben. Nem szabad erőltetni ezeket a gumikat, csak sérülnek. Egy kis szappant fel kell oldani melegvízben, jó pempősre, körbekened az abroncsot, és már csusszan is rá a felnire. Próbáld ki. Folyékony szappan nem jó. 1 Bar-on úgy helyre megy, mint a szentírás.KILL3R etz írta:
Megnézném, hogy teszel fel egy kis ETZ felnire egy Heidenau K66-ot, 100/80-as méretben...
Nekem 8 baron ugrott fel a ráfra...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
Ésszel, nem erővelKILL3R etz írta: Megnézném, hogy teszel fel egy kis ETZ felnire egy Heidenau K66-ot, 100/80-as méretben...
Nekem 8 baron ugrott fel a ráfra...
(és persze jó szerszámmal - na meg szappannal)
Tudom, tudom...
A mai mérnökképzés alapszabálya a kivitelező felé: ha nem megy, erőltesd! Ha úgysem, végy egy nagyobb kalapácsot!
Mellesleg, én a 16-os felnire 16-os gumit tennék, míg a 18-asra 18-ast.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Megnézném, hogy teszel fel egy kis ETZ felnire egy Heidenau K66-ot, 100/80-as méretben...gesszti írta:Javaslom kipróbálni a szappant... Bármelyik méretben passzoló TL gumit felrakod egy 10 centis szerelővassal + kézzel 2 perc alatt a felnire.tiger1342 írta: Nekem elöl TT van, hátul meg TL. 16-os kerékkel szenvedős a TL felrakása, de meg lehet oldani... Az első sima liba volt.
Nekem 8 baron ugrott fel a ráfra...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Ha sztenderre teszed a mocit, akkor az elsőkerék minden pozícióban megáll? Nem fordul le egy helyre? Egész addig kell súlyozgatni, amíg bármely pozícióban meg nem tudod állítani. Tárcsaféknél ilyenkor érdemes kivenni a betéteket, nehogy fogják a tárcsát addig, amíg próbálgatod. Én sima autókerékre való súlyokat raktam a küllőkre. Vagy éppen kis acél kábelbilicset, ha az volt kéznél.tiger1342 írta: azóta kicsit ráz. Mondjuk nem annyira, hogy emiatt levegyem, csak ha legközelebb gumit szerelek, jó lenne valami praktika, amivel meg lehet állapítani a kicsit kopott gumi legnehezebb pontját is. (Vízbe tenni, vagy mittudomén.)
Olyan jó volt, mikor jó volt...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Javaslom kipróbálni a szappant... Bármelyik méretben passzoló TL gumit felrakod egy 10 centis szerelővassal + kézzel 2 perc alatt a felnire.tiger1342 írta: Nekem elöl TT van, hátul meg TL. 16-os kerékkel szenvedős a TL felrakása, de meg lehet oldani... Az első sima liba volt.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Gumik
Nekem azt mondta nem egy gumis semmi értleme sincs. Hát én nem tudom feleslegesen miért fizetne a gyár a festékért amivel megjelöli. Most vettem heid... azon a szokásos 2 piros pötty ott figyelt. Én régen úgy hallottam a szelephez kell tenni én most oda is tetettem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Egy kérdés: Új gumikon szokott lenni egy jelölés, ami a gumi legnehezebb pontját jelöli (Nekem zöld pötty volt a Heidiken). Ezt szokás a szeleppel szembe igazítani, hogy a legkevésbé rázzon a kerék. De mi történik, ha defekt miatt szerelni kell a gumit és már nincs meg a jel? Amikor az új gumit felraktam, gyönyörűen futott a kerék, azóta egyszer már szerelnem kellett, azóta kicsit ráz. Mondjuk nem annyira, hogy emiatt levegyem, csak ha legközelebb gumit szerelek, jó lenne valami praktika, amivel meg lehet állapítani a kicsit kopott gumi legnehezebb pontját is. (Vízbe tenni, vagy mittudomén.)
Olyan jó volt, mikor jó volt...
Olyan jó volt, mikor jó volt...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Nekem elöl TT van, hátul meg TL. 16-os kerékkel szenvedős a TL felrakása, de meg lehet oldani... Az első sima liba volt.gesszti írta:Szívfájdalom nélkül felrakom bármelyik jó minőségű TL jelzésű gumit belsővel az mz felnire, ami méretben passzol. Nem lesz annak semmi baja se.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Amiket felraktam- Metzeler- azokat belsővel használom, a legnagyobb megelégedéssel!
Sőt amint írtam hirtelen felindulásomban vettem egy 250-es ETz-t is, bár még dobozban van, de a gumi már megvéve, belsőstől!
Sőt amint írtam hirtelen felindulásomban vettem egy 250-es ETz-t is, bár még dobozban van, de a gumi már megvéve, belsőstől!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Gumik
Azt honnan lehet tudni, hogy egy adott külső alkalmas-e tömlővel való használatra? Ahányat néztem a neten, nincs olyan kategória a webshopokban, de a gyártói oldalakon sem, hogy tömlős v. tömlő nélküli. Azt tudom, hogy TT jelölést kellene látnom, de még a TL-t sem nagyon találom rajtuk. Ami Metzelert pl. zudori kolléga linkelt alább, azon egy szó sincs erről.
Most akkor hogy van ez? Mit nem tudok?
Most akkor hogy van ez? Mit nem tudok?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Majdnem ennyi pénzért Metzellert is kapsz. Kicsit lentebb be is linkeltem.Frankenstein250 írta:Üdv mindenkinek!
Mit gondoltok erről a gumiról? Etz 250-esre lenne. Itt a gumi: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6203
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.05.21. 10:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
Re: Gumik
Üdv mindenkinek!
Mit gondoltok erről a gumiról? Etz 250-esre lenne. Itt a gumi: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6203
Mit gondoltok erről a gumiról? Etz 250-esre lenne. Itt a gumi: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6203
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Egy kis gumis tapasztalat: Egy motorostárs segítségével hozzájutottam újabb gumikhoz.
Előre 100/80-16 került, hátulra 120/80-16. Nem nagy márkák, de jól néznek ki. Az élmény összehasonlíthatatlan az előttük használt huszonéves mitas/barum gumikkal. Olyan, mintha másik motoron ülnék. Nem rázkódik, nem pattog, nem zúg. Hosszú távon sokkal kényelmesebb. Egy egész napos motorozás után se zsibbadtunk rá az ülésre, mert az út egyenetlenségeit is jobban simítják ezek.
A fékhatás megint csak egy másik kategória. A mitas már akkor sikított, amikor rágondoltam a fékpedálra. Ennél meg rá lehet állni a fékre. Komolyan rá kell gyúrni, hogy megcsússzon a kerék, és nem azért, mert nem fog a fék. A fékút ezekkel szerintem kb. 2/3-ra csökkent a régiekhez képest.
Kanyarba más egy kicsit. A motor nagyon áll. Nem lehet vele kormánnyal fordulni, mint a régi szénkarikákkal. Úgy kell lehúzni a motort oldalra súlyáthelyezéssel, hogy forduljon. Cserébe nagyon könnyű megszokni azt, hogy ahol el akar, ott el is fordul.
Egyetlen dologra kell figyelni, hogy fel kell őket melegíteni. Az első 2-3 km-en még érezhetően hidegek. Kézpróbával úgy érzem, hogy 50 fok környékére felmelegednek, és ekkor olyan az anyaguk, mint valami lágyabb radír. Csak ajánlani tudom, hogy váltsatok a régi típusú gumikról modernebbekre.
TS-re jobb lenne hátra a 110/80-as, mert a 120-as már majdnem eléri a láncvédőgumikat, viszont ez meg nagyon vagányan néz ki a motoron.
Aki erre jár, az nyugodtan próbálja ki.
~6000 Ft/db-ért vettem használtan, de jó állapotban a gumikat.
Előre 100/80-16 került, hátulra 120/80-16. Nem nagy márkák, de jól néznek ki. Az élmény összehasonlíthatatlan az előttük használt huszonéves mitas/barum gumikkal. Olyan, mintha másik motoron ülnék. Nem rázkódik, nem pattog, nem zúg. Hosszú távon sokkal kényelmesebb. Egy egész napos motorozás után se zsibbadtunk rá az ülésre, mert az út egyenetlenségeit is jobban simítják ezek.
A fékhatás megint csak egy másik kategória. A mitas már akkor sikított, amikor rágondoltam a fékpedálra. Ennél meg rá lehet állni a fékre. Komolyan rá kell gyúrni, hogy megcsússzon a kerék, és nem azért, mert nem fog a fék. A fékút ezekkel szerintem kb. 2/3-ra csökkent a régiekhez képest.
Kanyarba más egy kicsit. A motor nagyon áll. Nem lehet vele kormánnyal fordulni, mint a régi szénkarikákkal. Úgy kell lehúzni a motort oldalra súlyáthelyezéssel, hogy forduljon. Cserébe nagyon könnyű megszokni azt, hogy ahol el akar, ott el is fordul.
Egyetlen dologra kell figyelni, hogy fel kell őket melegíteni. Az első 2-3 km-en még érezhetően hidegek. Kézpróbával úgy érzem, hogy 50 fok környékére felmelegednek, és ekkor olyan az anyaguk, mint valami lágyabb radír. Csak ajánlani tudom, hogy váltsatok a régi típusú gumikról modernebbekre.
TS-re jobb lenne hátra a 110/80-as, mert a 120-as már majdnem eléri a láncvédőgumikat, viszont ez meg nagyon vagányan néz ki a motoron.
Aki erre jár, az nyugodtan próbálja ki.
~6000 Ft/db-ért vettem használtan, de jó állapotban a gumikat.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Megkapod az első kerekemet próbára.sunbim írta: Legjobb lenne ilyen olyan gumijú mz-vel is menni egy kört. Pl egy túrán sort lehet keríteni erre.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Ezt nehéz megmondani hogy Neked az mennyire lesz megfelelő. Dönthetőség szempontjából.uli írta:Sziasztok!
...
Fontos, hogy vezethető, dönthető legyen. A 3.00 gumit nem laposítja el nagyon? Vagy még belefér?
Mikor én anno felraktam nagyon meglepődtem hogy sokkal nehezebbnek tűnt az egész első futómű kormányzása, nagyobb a tehetetlensége.
Én egy picit sűrűbb olajjal ellensúlyoztam ezt.
Persze mindent meg lehet szokni! Ezt is.
Megszűnt a kátyúktól való rettegés, és a felnicserék is!
Legjobb lenne ilyen olyan gumijú mz-vel is menni egy kört. Pl egy túrán sort lehet keríteni erre.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Véleményem az alábbi, általam ajánlott gumiról: salak/ homokbányában hiányosan kapaszkodik, a vizet "lapátolja" így alulról is el tudsz ázni egy jó eső után. Tapadási hiányosságot közúton nem találtam.zudori írta:Sziasztok!
Egy márciusi hírtelen felindulásomban vettem egy ETZ-250-est.
Most gumizni szeretném, ha valaki megtudná mondani a két gumi közötti különbséget és segítene eldönteni, melyik is a jobb, nagyon megköszönném!
METZELER ME 22 Perfect Front/Rear az első, ennek az ára: 14500 FT.
3.50 -18 56S PERFECT ME77 ez a második, az ára: 20200 Ft.
http://www.kekhold.hu/?page=webshop/sho ... 3&actmenu= első
http://www.nivojff.hu/flexshop/gal_pict ... 9/5140.png második
Előre: http://kekhold.hu/?page=webshop/shop_de ... 9&actmenu=
Hátra: http://kekhold.hu/?page=webshop/shop_de ... 3&actmenu=
Nem bánod meg!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Sziasztok!
Egy márciusi hírtelen felindulásomban vettem egy ETZ-250-est.
Most gumizni szeretném, ha valaki megtudná mondani a két gumi közötti különbséget és segítene eldönteni, melyik is a jobb, nagyon megköszönném!
METZELER ME 22 Perfect Front/Rear az első, ennek az ára: 14500 FT.
3.50 -18 56S PERFECT ME77 ez a második, az ára: 20200 Ft.
http://www.kekhold.hu/?page=webshop/sho ... 3&actmenu= első
http://www.nivojff.hu/flexshop/gal_pict ... 9/5140.png második
Egy márciusi hírtelen felindulásomban vettem egy ETZ-250-est.
Most gumizni szeretném, ha valaki megtudná mondani a két gumi közötti különbséget és segítene eldönteni, melyik is a jobb, nagyon megköszönném!
METZELER ME 22 Perfect Front/Rear az első, ennek az ára: 14500 FT.
3.50 -18 56S PERFECT ME77 ez a második, az ára: 20200 Ft.
http://www.kekhold.hu/?page=webshop/sho ... 3&actmenu= első
http://www.nivojff.hu/flexshop/gal_pict ... 9/5140.png második
Re: Gumik
sunbim írta:Igen, lehet.uli írta:Sziasztok!
ETZ 250ről lenne szó. Hátsó felnit fel lehet fűzni az első kerékagyra? A hátsó felni ugye szélesebb, lehetne rá rakni vastagabb gumit, és kicsit bobberesebb kinézete lenne Csinált már valaki ilyet? Képe van esetleg róla?
Köszi
Nézd meg az adatlapom. A képeken látni.
Vagy: http://www.youtube.com/watch?v=xstYq0bqakQ
Köszi mindenkinek a válaszokat! Jól néznek ki!
A most rajta lévő 3,00 gumi maradhat, vagy vegyek rá szélesebbet? Itt most kevésbé az esztétikai szempont a lényeg. Fontos, hogy vezethető, dönthető legyen. A 3.00 gumit nem laposítja el nagyon? Vagy még belefér?
-----------
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Gumik
Húú ez marha jól néz ki, nagyon igényesen meg van csinálva.Patrik írta:Itt egy kép:
http://veteran.forum.hu/attachments/mar ... er-3-1.jpg
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Igen, lehet.uli írta:Sziasztok!
ETZ 250ről lenne szó. Hátsó felnit fel lehet fűzni az első kerékagyra? A hátsó felni ugye szélesebb, lehetne rá rakni vastagabb gumit, és kicsit bobberesebb kinézete lenne Csinált már valaki ilyet? Képe van esetleg róla?
Köszi
Nézd meg az adatlapom. A képeken látni.
Vagy: http://www.youtube.com/watch?v=xstYq0bqakQ
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Gumik
Sziasztok!
ETZ 250ről lenne szó. Hátsó felnit fel lehet fűzni az első kerékagyra? A hátsó felni ugye szélesebb, lehetne rá rakni vastagabb gumit, és kicsit bobberesebb kinézete lenne Csinált már valaki ilyet? Képe van esetleg róla?
Köszi
ETZ 250ről lenne szó. Hátsó felnit fel lehet fűzni az első kerékagyra? A hátsó felni ugye szélesebb, lehetne rá rakni vastagabb gumit, és kicsit bobberesebb kinézete lenne Csinált már valaki ilyet? Képe van esetleg róla?
Köszi
-----------
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
mrpocok írta:Sziasztok! Gumit (is) szeretnék venni 250/1-esemre (előre-hátra). Mit javasoltok milyen fajtát, esetleg valami bolt ahol jó áron lehet beszerezni?
Szerintem olvassál vissza, akár ezen az oldalon is volt már erről szó!
Re: Gumik
Sziasztok! Gumit (is) szeretnék venni 250/1-esemre (előre-hátra). Mit javasoltok milyen fajtát, esetleg valami bolt ahol jó áron lehet beszerezni?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Gumik
Na ezért érdemes írogatni!sunbim írta:Egyszer régebben volt Barum gumim hátul. Mitas külsőt vettem rá azért kezdtem leszedni.
Iszunyú vastag és kemény az abroncs perem, plusz még maga a gumi is az volt. Merev volt mint a f@s... !
Kentem már nyállal, mindennel. Épphogy le bírtam szedni.
Persze ha nem taposná be a túloldalt a vályatba az nagyon amatőr hiba lenne!
Amatőr hiba volt, eddig erre nem is figyeltem!
Köszi mindenkinek!
Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Egyszer régebben volt Barum gumim hátul. Mitas külsőt vettem rá azért kezdtem leszedni.
Iszunyú vastag és kemény az abroncs perem, plusz még maga a gumi is az volt. Merev volt mint a f@s... !
Kentem már nyállal, mindennel. Épphogy le bírtam szedni.
Persze ha nem taposná be a túloldalt a vályatba az nagyon amatőr hiba lenne!
Iszunyú vastag és kemény az abroncs perem, plusz még maga a gumi is az volt. Merev volt mint a f@s... !
Kentem már nyállal, mindennel. Épphogy le bírtam szedni.
Persze ha nem taposná be a túloldalt a vályatba az nagyon amatőr hiba lenne!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
Gumicsere...
Tudjátok, miért van a felni közepén egy nút? Hogy a szeleppel ellentétes oldalon oda nyomd be a gumi acélperemét, ezzel az ellentétes oldalon akár több centimétert is nyerhetsz, így könnyebben lehet leugrasztani, sőt, nagyon feszíteni sem kell.
Tudjátok, miért van a felni közepén egy nút? Hogy a szeleppel ellentétes oldalon oda nyomd be a gumi acélperemét, ezzel az ellentétes oldalon akár több centimétert is nyerhetsz, így könnyebben lehet leugrasztani, sőt, nagyon feszíteni sem kell.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég