Barkácsolás
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Passz, 0.33 körül lehet, mert 3 összesodorva már majdnem 1mm. Így egy szivargyújtó bekötése után még marad 2 szabad szál, ami jó vezérlére, reléhez, vagy LED-hez vagy ilyesmi. Ha meg nem kell több ér, akkor meg 4-et összesodor, és már túl is vagyunk 1mm-en.
Bár így már nem sok értelme van a többerességnek.
Szerk: Akkor vékonyabb, mint gondoltam.
A forrasztás részével vitatkoznék, mert mint ahogy írtam autóhifiben sokan használják, és mind RCA-nál, mind hsz. kábelnél és ott mind forrasztva van. Persze nem idevaló, én se szívesen kötném így, de ha csak ez van, vállalható sztem.
Bár így már nem sok értelme van a többerességnek.
Szerk: Akkor vékonyabb, mint gondoltam.
A forrasztás részével vitatkoznék, mert mint ahogy írtam autóhifiben sokan használják, és mind RCA-nál, mind hsz. kábelnél és ott mind forrasztva van. Persze nem idevaló, én se szívesen kötném így, de ha csak ez van, vállalható sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Barkácsolás
Szia Zsaki !zsakfos írta:Na de az utp kábel milyen keresztmetszetű vezetékekből áll?
Jogos a kérdés. Az UTP kábel 0,22 mm2 keresztmetszetű és nem is igazán teljesítmény átvitelére találták ki. Az anyag minősége miatt ( tiszta sárgaréz ) a videójel 1-2 voltos feszültségét el lehet vinni akár 100 méterekre is. Viszont a legjobb krimpelt ( préselt ) csatlakozással sem bírná sokáig a motorban a rezgést. Egy forrasztott csatlakozásnál meg főleg hamar eltörne. Egyébként a réz vezetékek terhelhetőségének általánosan elfogadott értéke 10 amper / mm2 . Ha nagyon ebbe az irányba kéne mennem akkor már inkább a 0,5 mm2-es tűzjelző kábelt választanám.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na de az utp kábel milyen keresztmetszetű vezetékekből áll?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
A szétbontasz egy modern autót, ott úgy szaladgálnak 10-15A-ek a 0,75/1-es dróton, hogy "jó" nézni. És az csak "valamilyen" réz, ami UTP-ben van, az meg tuti jó minőség. Hifi-ben hangszóró, meg IC (RCA) kábelnek is használják, mert árához képest jó minőség.
1.5-2m hosszon 2-3A-hez bőven elég lenne szerintem, és sokkal szebben elvezethető, mint két színes kábel.
De mindenki azt csinál, amit akar, csak egy ötlet volt, mert igény volt a több érre.
1.5-2m hosszon 2-3A-hez bőven elég lenne szerintem, és sokkal szebben elvezethető, mint két színes kábel.
De mindenki azt csinál, amit akar, csak egy ötlet volt, mert igény volt a több érre.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Ezzel mindenki szembesül amikor vezetékelésre adja a fejét és szeretné megcsinálni normálisan.VS461 írta:Jó lenne többeres (4-6, nem is néztem még, milyenek a gyári kábelek) kábelt találni 1-1.5 mm2-es méretben.
Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is , csak kicsit drága.
Nem könnyű beszerezni a dolgokat.Ott kezdődik a baj hogy a többeres kábelek szürkék.Feketében nincs.
Ha külön veszi meg az ember a vezetékeket,azt bele kell húzni ugye hajlékony fekete csőbe,amit nehéz beszerezni.
Szóval nem egyszerű az élet ilyen téren.
De azért nem lehetetlen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Én is csak azért írtam, mert szivargyújtóról volt szó, amivel telefont, GPS-t akar tölteni. Ezek max 2A vesznek fel, annyit szerintem elvisz 3-3 ér az UTP-ben is.
Mondjuk ha egy matracpumpát ráakaszt, azt lehet nem köszöni meg.
Ha csak a +,- vezeték kell, akkor még esetleg hangszórókábel lehet jó, viszonylag lágy, hajlékony, de jól szigetelt.
Pl: http://kacsa-audio.hu/webshop/home_audi ... 320.p.1271
Mondjuk ha egy matracpumpát ráakaszt, azt lehet nem köszöni meg.
Ha csak a +,- vezeték kell, akkor még esetleg hangszórókábel lehet jó, viszonylag lágy, hajlékony, de jól szigetelt.
Pl: http://kacsa-audio.hu/webshop/home_audi ... 320.p.1271
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Barkácsolás
UTP kábelt nem ajánlom motorhoz. Terhelhetősége korlátozott, maximum 1 kis teljesítményű aktív hálózati eszközt tud árammal ellátni. Nem terhelésre készítették. Volt már, hogy egy rendszerkészüléket nem bírt megtáplálni az UTP kábel, merev eresre kellett cserélni a Patch kábelt.KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Utánfutóknál használunk 5x, vagy 7x 0.75-öst is. Ugyanígy van 1-esben is. 200 Ft környékén vettem utoljára méterét.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Jó lenne többeres (4-6, nem is néztem még, milyenek a gyári kábelek) kábelt találni 1-1.5 mm2-es méretben.
Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is , csak kicsit drága.
Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is , csak kicsit drága.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Barkácsolás
http://www.novill.hu/magazin-fooldal/ve ... meretezese
Szerintem kár 0.75össel ,,kísérletezni". Mechanikailag gyenge, könnyen szakad. Az egyes elektromosan is többet bír és mechanikailag is többet bír. A bizti maradhat az igényekhez igazított 5A .
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
10A-ig terhelhető, de 6A biztosítót 1 mm2 átmérőhöz javasolnak alap biztosításként.VS461 írta:A 0.75-ös sodrott rézvezetéket tudomásom szerint 6 amperig engedi a szabvány.
Ezért írtam, hogy betennék egy üvegbiztosíték aljzatot, bele tennék egy 2-3Aes üvebiztit. Ez a csatlakoztatáskor fellépő pillanatnyi magasabb áramfelvételt. Így viszont az életben nem fog a vezeték veszélyesen túlmelegedni.
Alapvetően nem tenném gyújtásra, mert ha pl. nem menet közben akarnánk tölteni akkor a gyújtás nem feltétlen jó, ha rajta van folyamatosan (trafó zümmöghet miatta).
Kapcsoló jó ötlet lehet, nem feltétlen fontos.
Dreamer
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Barkácsolás
Hogy tudok TS blokkra fordulatkihajtást marni? Lehetséges, "belül" ugyan az? Ha igen mekkora lyukat vágjak milyen menetemelkedéssel? Köszi.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
A 0.75-ös sodrott rézvezetéket tudomásom szerint 6 amperig engedi a szabvány.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Közben arra gondoltam, lehet meghagyom a kapcsolót, és így fog kinézni: akku+ -> biztosíték -> kapcsoló -> aljzat -> testVS461 írta:aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát ), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Én ez alapján kötöttem be, relézve van az aljzat, és egy dupla USB-töltőfej van benne. Védi egy 5 amperes biztosíték, a relé pedig csak akkor kapcsolja be, ha van gyújtás. Szerintem egy töltőt jobb állandóra telepíteni, mint folyton ki-bedugni, ehhez meg mindig levenni a deklit - persze nem tudom, te hogy akarod. Ha meg az aljzatban marad, akkor üresjárati fogyasztása is van. Nyilván nem fél óra alatt szoppantaná le az akksit, de ki tudja. Meg szerintem ne maradjon semmilyen fogyasztó bekapcsolva, felügyelet nélkül a motoron.
Így ki tudom kerülni amit írtál, hogy valamennyi állandó fogyasztása lenne, és külön is kapcsolható lesz. A kabát belső zsebében lévő telefonra is kényelmesebb lenne az ülés alól felvezetni a kábelt, nem a dekni felől - na meg így parkolás közben is tudnék mobilt tölteni, a gyújtás kapcsolgatása nélkül.
Az 5A-s biztosíték nem sok neki?
Zárlat esetén hány A-től kezd el veszélyesen melegedni a 0.75-ös vezeték?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát ), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Én ez alapján kötöttem be, relézve van az aljzat, és egy dupla USB-töltőfej van benne. Védi egy 5 amperes biztosíték, a relé pedig csak akkor kapcsolja be, ha van gyújtás. Szerintem egy töltőt jobb állandóra telepíteni, mint folyton ki-bedugni, ehhez meg mindig levenni a deklit - persze nem tudom, te hogy akarod. Ha meg az aljzatban marad, akkor üresjárati fogyasztása is van. Nyilván nem fél óra alatt szoppantaná le az akksit, de ki tudja. Meg szerintem ne maradjon semmilyen fogyasztó bekapcsolva, felügyelet nélkül a motoron.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
5V 1A-t vesz fel a telefon, a szivargyújtós átalakító nem tudom, erre még mennyit tesz rá a 12V oldalon (gondolom nem túl sokat).
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Attól függ, biztosítóból 2-3A, vezetékből meg 0,75 bőven elég. Gondolom nem szeretnéd több 10m vezetni
Dreamer
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát ), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát ), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Re: Barkácsolás
Hát ez.... Elképzeltem!gesszti írta: Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón...
Szétszedve az ablakon sem?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón...Thorwald írta: Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott.
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Barkácsolás
Két nem túl erős ember is elég hozzá, és egy palló. Mi így vittük mindig a mocit le föl barátnőméknél a lépcsőházban.Thorwald írta:Darabokban.allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??
Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott.
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO.
Szerintem első emeletre három izmosabb ember egyben is fel tudja léptetni a lépcsőkön. Kettő elől emeli, egy hátul tolja.
Re: Barkácsolás
Darabokban.allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??
Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott.
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO.
Szerintem első emeletre három izmosabb ember egyben is fel tudja léptetni a lépcsőkön. Kettő elől emeli, egy hátul tolja.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Barkácsolás
Vedd fel akapcsolatot MrDok-kal!fores írta:Help!Tud valaki olyan szakembert,aki tud készíteni ETZ 250 hez háttámlát?Mennénk majd külföldre,de a z Asszonykám kényelme az első..
Szerintem ő a te embered!
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Barkácsolás
Help!Tud valaki olyan szakembert,aki tud készíteni ETZ 250 hez háttámlát?Mennénk majd külföldre,de a z Asszonykám kényelme az első..
fores
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Bútorszállító csiga elbírná talán?
Esetleg a blokkot külön vitték fel, anélkül sztem nem nehezebb egy komolyabb szekrénynél.
Esetleg a blokkot külön vitték fel, anélkül sztem nem nehezebb egy komolyabb szekrénynél.
Re: Barkácsolás
Leírom én hogy csináltam,hátha valakinek a hasznára lesz.
Fogtam a gyári oldaltámaszt,levágtam róla a távtartó részt,csak az a rész maradt amiben fordul maga a "támasztó rúd".
Na ennek még mindig van egy elég jó kis tömör része,ebbe vágtam egy U alakot ami illeszkedik a lábtartóra.
Ráhegesztettem,és egy támasztó lemezt is befelé a lábtartóra,majd méretre vágtam a támasztó rudat szépen össze hegesztettem majd egy kicsit erősebb talpat hegesztettem rá,ugyanolyan kerekre köszörültem mint a gyári csak picit vastagabb lemezből vágtam,a saját rugóját akasztottam vissza szépen megtartja ugyan úgy funkcionál,a hossza pont úgy volt jó,hogy szépen bezár a fékpálca tartója mellé,nem lóg ki oldalra.Az a lényeg,hogy a lehető legbeljebb kell tenni ahol még támaszt,jól néz ki és akkor nem hajtja a lábtartót,ezt segíti a befelé hegesztett támasztó lemez ami majdnem tőbe támaszt.
Neki dőlni nem szoktam,de jól felpakolva simán megáll akkor is ha arra támasztom amerre lejt a terep.(persze nem 20% lejtőre gondolok).Már több mint egy éve csináltam ,azt mondhatom bevált,a sarkammal pont ki tudom hajtani mielőtt leszállok,jól néz ki amikor így áll.
Ha találok olyan képet amin látszik majd teszek fel.
Fogtam a gyári oldaltámaszt,levágtam róla a távtartó részt,csak az a rész maradt amiben fordul maga a "támasztó rúd".
Na ennek még mindig van egy elég jó kis tömör része,ebbe vágtam egy U alakot ami illeszkedik a lábtartóra.
Ráhegesztettem,és egy támasztó lemezt is befelé a lábtartóra,majd méretre vágtam a támasztó rudat szépen össze hegesztettem majd egy kicsit erősebb talpat hegesztettem rá,ugyanolyan kerekre köszörültem mint a gyári csak picit vastagabb lemezből vágtam,a saját rugóját akasztottam vissza szépen megtartja ugyan úgy funkcionál,a hossza pont úgy volt jó,hogy szépen bezár a fékpálca tartója mellé,nem lóg ki oldalra.Az a lényeg,hogy a lehető legbeljebb kell tenni ahol még támaszt,jól néz ki és akkor nem hajtja a lábtartót,ezt segíti a befelé hegesztett támasztó lemez ami majdnem tőbe támaszt.
Neki dőlni nem szoktam,de jól felpakolva simán megáll akkor is ha arra támasztom amerre lejt a terep.(persze nem 20% lejtőre gondolok).Már több mint egy éve csináltam ,azt mondhatom bevált,a sarkammal pont ki tudom hajtani mielőtt leszállok,jól néz ki amikor így áll.
Ha találok olyan képet amin látszik majd teszek fel.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Szerintem meg túlbonyolitott a dolog.Le kell másolni a gyári megoldást.Tulajdonképpen csak a lábtartóra hegesztendő dolgot kell legyártani,a többi kapható boltban
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A lényeg az egészből, hogy nem a lábtartó tartja még ezt is, hanem az alsó háromszög. Lábtartó csavarokat meghosszabbítani, vagy azokkal odafogni egy plusz konzolt - valami ilyesmin töröm a fejem. Combos vas kell oda, meg hosszabb csavarok, akkor nem gyengébb, mint a lábtartóra hegesztett dolog.KILL3R etz írta:Tényleg!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Tényleg!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Lementem a garázsba, megláttam, és rájöttem . Nem a középállvány tengelyén van ez? Kicsit felbővítette az oldalsztender furatát, hogy ráhúzza? Úgy elég stabil lehet. A középállványt viszont nem szívesen áldoznám be emiatt.KILL3R etz írta:A fékpedál perselye ott van hátrébb, ledugózva.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
A fékpedál perselye ott van hátrébb, ledugózva.
Viszont jobban megnézve látszik, hogy az alsó "háromszöghöz" van fogatva valami combosabb csavarral. Így már stabilabb a megoldás jóval.
Viszont jobban megnézve látszik, hogy az alsó "háromszöghöz" van fogatva valami combosabb csavarral. Így már stabilabb a megoldás jóval.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Nekem úgy tűnik, hogy a fékpedál perselyére van felhúzva, azon támaszkodik, és az a kis rudacska csak az elfordulást gátolja.KILL3R etz írta:Azért ez elég venyige megoldás. Ezzel 1x nekidőlsz a motornak, aztán már a földről kelhetsz fel...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Azért ez elég venyige megoldás. Ezzel 1x nekidőlsz a motornak, aztán már a földről kelhetsz fel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Ez se rossz. Az a verda a fejlécben meg milyen komoly már!tiger1342 írta:Egy másik ötlet oldaltámaszra, ilyesmin töröm én is a fejem...
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egy másik ötlet oldaltámaszra, ilyesmin töröm én is a fejem...
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Igyekszem, kösziPatrik írta:Ilyen oldaltámaszt csináltam én is,a hátsót alakítottam át(nem kicsit).
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
Amúgy nézegettem német meg angol oldalakat, hátha valaki utángyártja, de nem . Csak magát a kitámasztót.
Re: Barkácsolás
Ilyen oldaltámaszt csináltam én is,a hátsót alakítottam át(nem kicsit).
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Neked is köszi!
Na, lehet, hogy lesz normális oldalsztenderem?
Na, lehet, hogy lesz normális oldalsztenderem?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Köszi szépen, ezeken látszik, hogy hogyan van az egész. Jól látom, hogy egy lemezzel felül meg van erősítve a lábtartó?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Akinek van katonai ETZ250 lábtartója és oldaltámasza, az körbe tudná fényképezni az eszcájgot? Hol és hogyan van az oldaltámasz rögzítve, kinyitott és becsukott állapot stb. Esetleg néhány méretet is tudna venni? Nagyon megköszönném, a net bugyrait túrom angolul, magyarul meg németül, használható fotóért vagy eladó példányokért, de semmi...
Re: Barkácsolás
hello nemtudóm jó helyre írok e vetem 2 MZ emblémát a tankra de nem ragasztós a hátulja és nem is adtak hozzá semmilyen ragasztót az lenne a kérdésem hogy mivel érdemes felragasztani a tank oldalára?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én aluból csinálnám, ha tudnék alut hegeszteni. Sima lemezzel azért egyszerűbb bánni...VS461 írta:Üdv!
Láncvédő barkácsolásán gondolkodom. Valami ilyesmit kellene lemezből kivágni:
Ezt hajta(t)nám és hegesztetném/forrasztatnám/melegíteném össze. A lengővillán rögzülne bilincsekkel, esetleg egy nyúlvánnyal a hátsó tengelyen.
Szerintetek miből kellene legyártatni? Alu- vagy acéllemez overkill lenne? Haverom ősi XJ600-asán valami lágyabb műanyag van.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég