Esetleg, ha lenne még egy eladó a tartalékokból, én is bejelentkeznék vevőként és lenne tartalékom. Bár én nem egészen ennyire jutányosan kérném, nyugodtan vidd feljebb az árat, mint ahogy írtam is. ( ha OK PÜ-ben írom az adataimat )
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fogalmam sincs honnan van,meg azt sem tudom miért különbözik.A lemezfelületkezelés is más színű.aronpfabian írta:
A bal felsőben máshogy néznek ki a gerjesztő diódái. Ez honnan van, tudsz róla valamit, miért ilyen?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amit én viszont köszönök szépen.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mint a régi mondás. Nem úr aki nem pazarol ! Egyébként jól tetted, gondolom így sem szegényedtél el és 3000-ből sem gazdagodtál volna meg.zsakfos írta:500-ért adtam el sell-nek
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
500-ért adtam el sell-nek
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Zsaki !
Sajnos valószínű több a munkadíjad amit rajt töltöttél, mint ennek az ára. Valóban szép, akár még újként is elmenne. Egyébként használtan 1-2-3 eFt-ért kínálják az ETZ dióda sorokat.
Más : ez mi lehet, ismeri valaki ? ( http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... a_sor.html )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyáron 1000-1500 Ft körül vettem hibátlan egyenirányítót, de az nem ilyen szép tiszta erről enni lehetne, gyakorlatilag új.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok Zsaki szépen megtisztogattad hogy mennyit lehet érte kérni azt engemet is érdekelne üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
B.U.E.K
Kivanok az idenyre, kevesebb szerelest, sok km-t.
Kivanok az idenyre, kevesebb szerelest, sok km-t.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönjük a kiigazitást.BUÉK
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, amiről most írogatunk az a CSÚSZÓGYŰRŰ , ez a generátor része ,a KOMMUTÁTOR az a dinamó része, a különbség a 2 között hogy a generátornál a termelt áramot az álló részről kapjuk ( váltó áram) a dinamónál pedig a forgórészről( egyen áram) a generátornak jobb a hatásfoka viszont kell neki fordulat, a dinamó már kiesebb fordulatnál le adja a teljesítményt viszont gyengébb a hatásfoka , én jó pár éve már 3600 forintért tudtam venni csúszógyűrűt a celldömölki autós boltban üdv. juragy
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia !
Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.[/quote]
Pl. itt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=931[/quote]
Köszönöm !
Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.[/quote]
Pl. itt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=931[/quote]
Köszönöm !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tri-Ton írta:Szia !Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )
Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.
Pl. itt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=931
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia !Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )
Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kommutátor az egyenáramú generátornak (dinamónak) van, a váltóáramú generátorokét csúszógyűrűnek hívják.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Leszeded azt a zsinórt,alatta van a 2 vezeték forrasztva,azt kiforrasztod.Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )
Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Azt a 3 rálapolást megszünteted és akkor lejön az alátét és utána a kommutátort is lelehet húzni.Nem menetes csak simán rá van tolva.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )
Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
2 stroke force...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze, csak alapjáraton üzemeltetéskor rárakódik a sok sz*r a gyertyára, utána azt már törölgetheted meg drótkefézheted, a szikra úgyis áthúz már a porcelán szigetelésnél. Ekkor szoktam a következőt csinálni: Forrasztó lámpával szépen kiégetem a gyertya elektródáját és ami körülötte van. Utána ismét használható a gyertya. Persze ez sehol sincs egy alapos, menet közbeni kiégetéshez képest.Dreamer írta:Csak az érdekesség kedvéért. Új utángyártott karburátort tettem fel, persze nem hűbelebalázs módjára, próbáltam beállítani. Fél óra alatt egy helyben alatt 2 db Brisk, 1 db NGK gyertya zárlatosodott be (elektronikus gyújtás).Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Mióta normális karbi van fent azóta nem nyúltam a Briskhez. Ja és azelőtt sem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsolt írta:Kifogom probalni hamarosan. Koszonom az otletet. Gyertyat megproalok szerezni biztosabb forrasbol ezentul. Lehet szereztem ilyesmit:jura györgy írta:sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
Remélem a kép csak illusztráció, mert ha nem és a képen jól látom, akkor ezek a gyertyák hosszú menetűek. Az pedig nem az igazi.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak az érdekesség kedvéért. Új utángyártott karburátort tettem fel, persze nem hűbelebalázs módjára, próbáltam beállítani. Fél óra alatt egy helyben alatt 2 db Brisk, 1 db NGK gyertya zárlatosodott be (elektronikus gyújtás).Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Mióta normális karbi van fent azóta nem nyúltam a Briskhez. Ja és azelőtt sem.
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zudori írta:Gyertyapipa, gyújtó trafó, gyertyakábel. Gyújtás időpontja? Én itt tapogatóznék. Milyen a kompresszió? Nézd meg a főtengelyt a gyújtás oldalon, nem szabad lötyögnie,ütnie.
Szimeringek?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát az égés nem valami tökéletes,és ezért megy el a gyertya.Ez okozhatja a gyújtás azon belül állítás pipa,kondi, TRAFÓ.Ezen kivül még lehet a kompresszió is ludas,esetleg a fals levegő is.Thomas_Hun írta:Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Szia.
Használsz valami adalékot motorolajon kívül?
Nekem a Fimollal csinálta ugyan ezt a simsonom és az egyik ETZ-m, érdekes a másik MZ-nek semmi baja nem lett tőle.
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[quote="Zsolt"]Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Szia.
Használsz valami adalékot motorolajon kívül?
Nekem a Fimollal csinálta ugyan ezt a simsonom és az egyik ETZ-m, érdekes a másik MZ-nek semmi baja nem lett tőle.
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Szia.
Használsz valami adalékot motorolajon kívül?
Nekem a Fimollal csinálta ugyan ezt a simsonom és az egyik ETZ-m, érdekes a másik MZ-nek semmi baja nem lett tőle.
2 stroke force...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a trafo muanyag hazaba nem felcserelve nyomattak bele a szamokat akkor helyes a bekotesem.zsakfos írta:Semmit nem látni a képen.Szerintem a trafó lesz a ludas,vagy a trafó bekötése. Nincsenek felcserélve a trafón a vezetékek??????Trafó 15-ös pont,gyújtástól,1-es pont vezetéke a megszakítóhoz.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kifogom probalni hamarosan. Koszonom az otletet. Gyertyat megproalok szerezni biztosabb forrasbol ezentul. Lehet szereztem ilyesmit:jura györgy írta:sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyrészt privátban kérdeznek, de van hogy az üzenőfalon egy adott témánál feltesznek okos kérdéseket, holott a legtöbb válasz magától értetődik.aronpfabian írta:Ezeket privátban kérdezik? Vagy szegény adminok több szemetet törölnek mint amit az ember el tudna képzelni?sub-ee írta: Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment .
Nem is a kereshetőséggel van gond (de azzal is), hanem hogy ha valakinek eszébe jut, hogy na de az ő motorja biztos nem olyan mint a tegnapi meg tegnapelőtti (meg azelőtti) kérdezőé, így biztosan van csak az övéhez valami szupertitkos TUDÁS a váltóolajról, amit meg fognak vele osztani, csak ott, csak akkor, és csak úgy, ha mégegyszer megkérdezi ugyanazt........
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mintha az enyémet látnámallllli írta:Itt van egy olyan videó, amin nem érzi meg a motor a lámpa rákapcsolását.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 0km-123118
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, értem én, pont erről beszéltem. Vagyis ezt akartam kihozni belőle.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, sell ! csak azt akartam kihozni az egészből hogy nálam ez a PAL N8R jött be ezt használtam még a cezetes időkbe is persze gondolom érthető hogy az ember abba biziig ami bizonyított is még kimaradt a sztoriból az hogy amikor az előző NGK is meghalt már mindent megnéztem amikor kezdtem gyertyára gyanakodni de éppen nem volt otthon tartalék csak egy nagyon régi marelli még a CEZET 175-be használtam én is emléknek szántam a cezetes időkből mondom beteszem ezt ,próba cseresznye alapon hát nagyot néztem mikor elsőre elindult ezek után azt mondhatjuk hogy régen ha vettem egy gyertyát az biztos hogy jó is volt ügv juragy
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez olyan "bizalmi" kérdés lehet. Nem csalódtál még a pal-ba, amit vártál tőle azt teljesítette, ha az volt benne nem aggódtál miatta. Bizonyított, megnyerte a bizalmat. Lehet nem volt jobb mint a másik, de a bizalom mellette megvolt, ennyi... Hasonlóképpen voltam én egy beru silverstone gyertyával, motoreladáskor kivettem, tettem a másikba, még ma is megvan jelenleg már nem használom (hosszúmenetes és egy esztergált közdarabbal volt átalakítva rövidre, ezt a megoldást kihagyhatónak gondolom mostanság), de megvan és nem is szándékozom kidobni. Kellemes emlék, azért mikor a jelenlegi 250-est megvettem volt benne egy darabig. Talán olyasféle etalonként tekintek rá. Ez pedig az én gyertya-sztorim volt.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, Zsaki olvasd el még 1x amit írtam ,,szépen eljár és szépen indul" remélem jól is fog menni mert azóta amióta ez bent van még nem mentem vele, és mindig fülembe cseng amit még Ukrajnába mondtál hogy jó erő van a motoromba, na akkor 1 Pal n 8 r volt benne ami most halt meg mikor indultatok az őrségbe, én azt már használtan tettem bele, vettük ezt a házat a padláson találtam előte Brisk vol benne azt el tetem tartaléknak amit aztán be kellet tennem abba az ETZ 150-be amit picit helyre hoztam na ekkor vetem 2 új BRISKET mind a kettő kukába landolt ezek előtt volt még 1x NGK ezt még Sepsiszentgyörgyön tetem bele mert a DENSO a végét járta na ennyi az én gyertya sztorim üdv. juragy
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Itt van egy olyan videó, amin nem érzi meg a motor a lámpa rákapcsolását.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 0km-123118
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 0km-123118
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
jura györgy írta: az enyémbe is most NGK van eljár vele szépen és könnyen indul de ha lenne 1 új PAL biztos azt tenném bele
Ezt most nem értem.
Miért is tennél bele PAL gyertyát ha egyszer jó az NGK.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok 3 BRISK -ből 2 kuka 1 jó lett a másik kettővel nem indult el nem 1 motoron próbáltam az enyémbe is most NGK van eljár vele szépen és könnyen indul de ha lenne 1 új PAL biztos azt tenném bele üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem eddig tökmindegy milyen volt benne. Megfelelő hőértékű persze és egyikkel sem volt még bajom. Nyilván az én motorom nem válogat. Most éppen Denso van benne, de ezzel is teszi a dolgát...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem is merek feltételezni ilyet rólad,de biztosan jó hőértékű volt az a doboz gyertya?kiszsebi írta:Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból ) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.
Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Ja azt nem irtam hogy NGK gyertya van benne nekem már 5 éve és sok ezer km óta.Ha jól emlékszem az unixba vettem itt Siófokon.De az is lehet hogy Zozy adta Erdélyben.Illetve ő biztosan adott egy ugyanolyan NGK-t,csak már arra nem emlékszem hogy miután kiderült hogy a szivató szivatott ,utána visszadtam e neki és betettem a megtisztitott gyertyámat vagy maradt benne az övé.Nem emlékszem olyan rég volt
De az biztos hogy NGK van benne.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból ) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.
Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból ) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.
Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem, nekem iszsakfos írta:De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?
A gyertya jól beállított és összerakott motoron elég ritkán megy tönkre. Ha tönkremegy, annak általában olyan oka van (pl. karburálás, szimering) ami a következőt is ki fogja készíteni rövid időn belül. Na ilyenkor jön az hogy "az összes gyertya rossz/hamis/stb" meg "csak a DDR jó mert a Józsibá motorjában is az van 30 éve" (persze mert az nincs szétizélve így nem eszi a gyertyát).
Meg ha valaki bedől a kínai Isolatornak, de a cserélgetők általában ezen gyorsan túlesnek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezeket privátban kérdezik? Vagy szegény adminok több szemetet törölnek mint amit az ember el tudna képzelni?sub-ee írta: Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment .
Nem is a kereshetőséggel van gond (de azzal is), hanem hogy ha valakinek eszébe jut, hogy na de az ő motorja biztos nem olyan mint a tegnapi meg tegnapelőtti (meg azelőtti) kérdezőé, így biztosan van csak az övéhez valami szupertitkos TUDÁS a váltóolajról, amit meg fognak vele osztani, csak ott, csak akkor, és csak úgy, ha mégegyszer megkérdezi ugyanazt........
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv Pestabátyám !zudori írta:Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Mennyi idióta ír, és mennyi idióta kérdez hülyeségeket ne tudd meg. Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment . Szóval vannak dolgok.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Felcserélt trafóvezetékkel lenyomtam 500km-t,mire kipurcant a trafó,de a gyertya azóta is jó,tartalékba el van téve.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Semmit nem látni a képen.Szerintem a trafó lesz a ludas,vagy a trafó bekötése. Nincsenek felcserélve a trafón a vezetékek??????Trafó 15-ös pont,gyújtástól,1-es pont vezetéke a megszakítóhoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég