Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jól emlékszel. Tényleg!Amúgy ha be van rámolva minden tényleg nem mozdul meg,úgy kivan ékelve.behan írta:Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippeket. Majd megpróbálok egy lemezt meghajlítani cső alakba, hátha eltereli a mágneses erővonalakat. Elvileg csak a jeladóra merőlegesen érkezőket kell eltéríteni.sub-ee írta:Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!sunbim írta:
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.
Ennyire érzékeny lenne a jeladó??
Ha sikerül rakok fel képet ....
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem az akku került annyiba. Ha jól értelmeztem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
6800?? a bicikliküllős megoldás nem jó? kerülne kb. 40 Ft-ba...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az egészen baráti. Többre gondoltam. Én a bizronság kedvéért gyorsszorítóval (kábelkötegelőnek is nevezik) szoktam rögzíteni.
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi megnézem az oldalt! 6800 volt kedvezménnyel az ára!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!sunbim írta:Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Ennyire érzékeny lenne a jeladó??
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lefogatni. Én nem szoktam és a világon semmi baja nem szokott lenni. Igaz van benne motyó rendesen(full) ami gondoskodik a családias hangulatról.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"
Gondoskodtam az áram ellátásról! "
Hali, klassz, mennyi királyi forintot kell összerakni mostanság egy ilyen tuti akku-ra? Akku tartóra, arra a műanyag tálcaszerűségre gondolsz? Vagy valami kengyeles megoldásra?
Gondoskodtam az áram ellátásról! "
Hali, klassz, mennyi királyi forintot kell összerakni mostanság egy ilyen tuti akku-ra? Akku tartóra, arra a műanyag tálcaszerűségre gondolsz? Vagy valami kengyeles megoldásra?
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gondoskodtam az áram ellátásról! Viszont szertnék tippeket az aksi lefogatásához! Ha lenne valakinek egy gyári pluszban azt megvenném vagy esetleg valami ötletet is szívesen vennék!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Ennyire érzékeny lenne a jeladó??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ejha, na ezzel most engem is megfogtál, amúgy a hall jeladó 40mA-es maximum kapcsolóárama kevés lesz ahhoz a gyújtáshoz! Át kéne alakítani az első tranyókört. Hol vettél ilyen jeladót amúgy? Akkor szakít meg amikor a fémtárcsa közé ér? Vagy akkor adja a jelet?Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.
Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.
Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.
Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.
Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.
Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.
Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már rendszer terhelés csökkentés:csoka írta:Javaslom a 35/35W-os növelt fényerejű izzót.Kíméled az elektromos rendszered.
http://s25.postimg.org/enhkim6vj/150598 ... 66_n_j.jpg
http://s25.postimg.org/6w0uk22q7/190291 ... 15_n_j.jpg
+ műszerek ledesítése
így -20W érhető el.
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
H4 60/55 +90%(vagy +110%) az had szoljon... Simán birja...
Vagyis nekem a 10+ év alatt nem volt vele gondom...
Vagyis nekem a 10+ év alatt nem volt vele gondom...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Javaslom a 35/35W-os növelt fényerejű izzót.Kíméled az elektromos rendszered.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem rajta van az üvegen is milyen kell bele... Elég jó esélyekkel H4.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hy, ha 89-es és eredeti a lámpa akkor H4 halogén.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Milyen izzó kell az első lámpába? (Etz 150)
Milyen izzó kell az első lámpába? (Etz 150)
Etz 150 87'
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A foncsorból, mindkettő berakható, annyi hogy a magas-üveges kicsit kilóg a krómkeret síkjától, kis esztéikai hiba és picit zavaró lehet este a kilógó rész fényvetése.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MrDok írta:Esetleg simán gyűrűcsere...........MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Esetleg simán gyűrűcsere...........MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.sell írta:Hali, lehet bilux foglalatos halgén izzót is kapni, lehet olcsóbb mint a foncsorcsere + izzó. Ha egyébként is igényelné a motorod a fúrást , akkor az elektronikus gyujtásnàl nagyobb előrelépés a tip-top henger-szett. Persze ez csak az én véleményem.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, lehet bilux foglalatos halgén izzót is kapni, lehet olcsóbb mint a foncsorcsere + izzó. Ha egyébként is igényelné a motorod a fúrást , akkor az elektronikus gyujtásnàl nagyobb előrelépés a tip-top henger-szett. Persze ez csak az én véleményem.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
A lapos vagy a magas ETZ fényszóróbetét rámegy a kis TS-re átalakítás nélkül? Ebbe raknék 6V halogént.
A másik, érdemes kis TS amúgy hibátlan megszakítós gyújtását elektronikusra cserélni? Ha igen milyenre?
Vagy inkább kapjon egy friss fúrást dugóval gyűrűkkel?
A lapos vagy a magas ETZ fényszóróbetét rámegy a kis TS-re átalakítás nélkül? Ebbe raknék 6V halogént.
A másik, érdemes kis TS amúgy hibátlan megszakítós gyújtását elektronikusra cserélni? Ha igen milyenre?
Vagy inkább kapjon egy friss fúrást dugóval gyűrűkkel?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez nem hiba!allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyári hall gyujtásom van. Nekem is. Normális jelenség.beci58 írta:allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Sziasztok nekem is csinálta a Hall jeladós ez nem hiba.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Sziasztok nekem is csinálta a Hall jeladós ez nem hiba.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor lehet hogy a sok áram kimaradástól megtelik a rendszer üzemanyaggal,és az durran vissza.
A gyertyádat pucold majd meg ha a kábelezést meg csináltad.Biztos jó kokszos.
A gyertyádat pucold majd meg ha a kábelezést meg csináltad.Biztos jó kokszos.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2,6-on van jelenleg. Viszont 8-as gyertya van benne, ami ebbe való. Igen sajnos elavult már benne a sok szar kábel. Hétvégén át is lesz kábelezve.pnlaci írta:Milyen hőértékü gyertyád van a mociban?Mert az is okozhat vissza durrogást.Vagy ha nem jó helyre raktad a gyújtást!
Előgyújtásod 3mm en van?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Milyen hőértékü gyertyád van a mociban?Mert az is okozhat vissza durrogást.Vagy ha nem jó helyre raktad a gyújtást!
Előgyújtásod 3mm en van?
Előgyújtásod 3mm en van?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha csak ennyi problémád van a motorral, épp itt az ideje atomjaira bontani az elektronikát belőle, és rendesen újravezetékelni.......
Szerintem.
Szerintem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És ezt mind azért mert Épp beszereltem a Mecseki féle gyújtást? Csak mert alap nem csinálta ezt az ETZ.gesszti írta:Ez nem failure, hanem feature! Egy automatikus kipufogó koromtalanítás funkció. A menet közben lerakódott kormot lazítja így meg.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez nem failure, hanem feature! Egy automatikus kipufogó koromtalanítás funkció. A menet közben lerakódott kormot lazítja így meg.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még egy utolsó kérdés. Bocsi csak az elektromos rész nem az erősségem. A kérdésem az volna hogy miért van az hogy mikor lekapcsolom a gyújtást, még ad egy szikrát és ha éppen van még a rendszerbe benya akkor berobbantja szóval eléggé megijed az ember. Gyújtás kapcsoló okozhatja?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gerjesztés: 2Aaronpfabian írta:Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?Larocca92 írta:valahol le testtel.
Index-féklámpa: 4A
Akku +: 16A
Akku -: 16A[/quote]
Pontosítva:
A gerjesztéshez:2AT(lassu biztosítékot.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?[/quote]Larocca92 írta:valahol le testtel.
Gerjesztés: 2A
Index-féklámpa: 4A
Akku +: 16A
Akku -: 16A
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
valahol le testtel.[/quote]
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
HU-huuu! Akkor először nézzél szét a villanyak környékén mert lehet hogy valamelyik kábel csinálja a műsort.Larocca92 írta:Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Lehet hogy le van lazulva egy kábelsaru,és a kormány mozgására valahol le testtel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézd meg az eredeti gyújtással ha vissza állítod,meg szűnik a probléma? Akkor valami van az új gyújtásnál.
Mecsekiféle fesszabbal jártam úgy hogy rossz volt.kicserélték másikra,az már tuti volt.
Mecsekiféle fesszabbal jártam úgy hogy rossz volt.kicserélték másikra,az már tuti volt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mondjuk kapacitás szegény elöregedett akku is okozhat ilyent.
Szerk.: Mármint hogy világítás mellett alapjáraton leáll, kis fordulaton szaggat.
Szerk.: Mármint hogy világítás mellett alapjáraton leáll, kis fordulaton szaggat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.03.12. 10:16-kor.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sell írta:Hy, és álló motornál működik a reflektor? Tompítottal megy a motor? Esetleg rámérhetnél járó motornál a trafó 15-ös lábára mikor felkapcsolod a világítást olyankor mekkora a feszültség ott. Ha nem piszkáltál bele, gyanítom valahol átmeneti ellenállás okozhatja a hibát.
Álló motornál is fennáll a hiba. Tompítottnál már dadog refinél fullba leáll... Rendben lemérem. Nem semmi nem történt mert mondom nem bontottam meg semmit.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hy, és álló motornál működik a reflektor? Tompítottal megy a motor? Esetleg rámérhetnél járó motornál a trafó 15-ös lábára mikor felkapcsolod a világítást olyankor mekkora a feszültség ott. Ha nem piszkáltál bele, gyanítom valahol átmeneti ellenállás okozhatja a hibát.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:Valamit nagyon elkötöttél. Mit bontottál meg a vezetékelésben szereléskor? Honnan hoztad le a gyújtásnak a tápot (második saru ami eddig nem kellett)?Larocca92 írta:Sziasztok!
Teljes mértékben követtem a leírást. A trafóról hoztam le egy pontot és a gyárinak meghagytam a táp részét. Minden úgy volt ahogy leírták. Semmi mást nem bolygattam. :/
Mi okozhatja a következő hibàt? Bekötöttem a Mecseki féle gyújtàst, nincs is ezzel probléma de azóta folyamatosan ég a féklàmpa és semmire sem reagàl! Ha felteszem a refit akkor le is àll a moci... A generàtor tölt mert 14-15 között van a feszültség terhelés alatt... Nem igazàn értem ezt...
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm!
A féklámpa nem feltétlenül függ össze a dologgal, lehet csak lerázódott a kapcsolóról a kábel és hozzáér a vázhoz. Esetleg ha ezt kötötted be tápnak, az magyarázhatja.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 12 vendég