z25z írta:Vegyél bele lökésgátló olajat. MOL, Repsol stb. bármelyik jó lehet. Lényeg, hogy lengéscsillapítóba való legyen. Más a tulajdonsága mint a többi olajnak, hab/buborkékképződés stb. erre van kihegyezve. A teleszkóp keménységét a rugó adja, az olaj csak csillapít. Ugyebár az a lényege, hogy befele könnyen, kifele nehezen. A híg olajjal hamarabb kirugózik, a sűrűbb/viszkózusabbal lassabban. Tehát a sűrűbb olajtól, ha ráülsz ugyanannyira fog leülni a motor, mint a hígabbal, csak berugózás után lassabban tér vissza. Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.
Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat . Köszönöm a segítséget mindenkinek
sell írta:
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
Anno motoros boltban vettem, ez is teleszkóp olaj. horquillas=villa (spanyolul). Eladó elmondására tudok hagyatkozni. A többfokozatúsága révén télen és nyáron is közel hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Én ezt úgy képzelem, mint amikor sima 80-as olajat raksz a blokkba akkor -20-ban hajlamos reccsenni a váltó. 10W-40-nel ilyen gond nincs...
Ha csak nyáron motorozik az ember akkor ennek nem sok jelentősége van.
Az is igaz, hogy minél viszkózusabb olajjal van töltve annál keményebbnek tűnik. Ezért nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy az 5W körüli a lágy, 10W közepes 15-20W< keményebb érzést ad.
Hátsótelóba 10W!Nekem 20W volt benne,és kövesúton is megfájdult a derekam néhány Km után.Csak lengéscsillapító olaj jó bele,mert a csillapító furatoknál hajlamos felforrni a többi olaj,ami megég az meg...
z25z írta: Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
Hali, szerintem a 10w- s megfelelő. A sűrűbb olajjal összefelé is nehezebben megy, ezért soktuk mondani hogy keményebb, nagyobbakat üt a motor az ember hátsójára, jobban felhozza az út egyenetlenséget. Szerintem erre gondolt.
Vegyél bele lökésgátló olajat. MOL, Repsol stb. bármelyik jó lehet. Lényeg, hogy lengéscsillapítóba való legyen. Más a tulajdonsága mint a többi olajnak, hab/buborkékképződés stb. erre van kihegyezve. A teleszkóp keménységét a rugó adja, az olaj csak csillapít. Ugyebár az a lényege, hogy befele könnyen, kifele nehezen. A híg olajjal hamarabb kirugózik, a sűrűbb/viszkózusabbal lassabban. Tehát a sűrűbb olajtól, ha ráülsz ugyanannyira fog leülni a motor, mint a hígabbal, csak berugózás után lassabban tér vissza. Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.
Bogarásztam itt a fórumon de nem találom hogy milyen viszkozitású olaj kell etz 250 esetén a hátsó rugóstagba 2.5 w olajam van itthon nem tudom megfelelő e? Mik a tapasztalatok nektek ?
Nem tudna abban valaki segíteni, hogy a 250-es ETZ hátsó lengővillája mennyire passzol a 125-ös ETZ-re?
Kicsit átalakítottam a hátsó fogaskereket, és ehhez kéne csinálnom másik keréktengelyt. Gondoltam ha nincs nagy különbség akkor inkább egy erősebbet rakok a helyére.
A hátsó teleszkóp felfogatása más egy picit, azt megoldom. Ami fontos lenne, hogy a hátsó kerék távolsága megegyezik-e, és az első felfogatás tengely köze mennyire más.
Kis különbségeket még megoldok, csak nem akarom habokra megvenni, ha úgy se lesz jó.
A képeken sokkal vaskosabban néz ki a 250-es villája.
A lengővilla tengelynél is sajnos szélesebb a 250 etz
Nem tudna abban valaki segíteni, hogy a 250-es ETZ hátsó lengővillája mennyire passzol a 125-ös ETZ-re?
Kicsit átalakítottam a hátsó fogaskereket, és ehhez kéne csinálnom másik keréktengelyt. Gondoltam ha nincs nagy különbség akkor inkább egy erősebbet rakok a helyére.
A hátsó teleszkóp felfogatása más egy picit, azt megoldom. Ami fontos lenne, hogy a hátsó kerék távolsága megegyezik-e, és az első felfogatás tengely köze mennyire más.
Kis különbségeket még megoldok, csak nem akarom habokra megvenni, ha úgy se lesz jó.
A képeken sokkal vaskosabban néz ki a 250-es villája.
Akkor ez kilőve. Kérdezted az átmérőt, az 7mm. A tekercs szám az 16. Ha jól tudom az utolsó évjáratokon volt (talán 89 után, de ez nem biztos) ritkább tekercsszámú rugó. Annak a számát nem tudom mennyi volt.
mummy írta:Remélem jó topikba írok.... Nos nemrég vettem a kis 125-ös ETZ-met,a jelenség a következő: 2 személlyel koppra ül a hátsó teló.Már felújítottam,feltöltöttem olajjal,sanszos,h a rugó utángyártott,másra nem tudok már gondolni,mert hosszra bőven jónak kellene lennie(szétszedett állapotban 270 mm).Szóval valaki tudna nekem egy gyári anyagátmérőt írni,esetleg egy képet feltenni a menetszám miatt?
Köszönet Érte!
Szia, a kis etz-ken van a lengőkaron két lehetőség ahová lehet fogatni a telót, egy lágyabb, és egy keményebb, melyikben van? Esetleg dobhat a keménységen az is.
zsakfos írta:A magasságmérést a készülék a térképadatokból késziti,hisz mérni nem tudja.
Ha a térképszoftvert nem ugyanaz a cég csinálta,akkor simán lehet ilyen eltérés.
A sebességmérés az más tészta,azt a készülék végzi.
Azért 2,3 km/h különbség szerintem semmi.
Azt is figyelembe véve hogy nem célkészülékkel csináltad hanem telefonnal,ami elsősorban telefon és nem gps.
De, tudja mérni a magasságot, bármelyik GPS-sel rendelkező eszköz.
Remélem jó topikba írok.... Nos nemrég vettem a kis 125-ös ETZ-met,a jelenség a következő: 2 személlyel koppra ül a hátsó teló.Már felújítottam,feltöltöttem olajjal,sanszos,h a rugó utángyártott,másra nem tudok már gondolni,mert hosszra bőven jónak kellene lennie(szétszedett állapotban 270 mm).Szóval valaki tudna nekem egy gyári anyagátmérőt írni,esetleg egy képet feltenni a menetszám miatt?
Köszönet Érte!
A magasságmérést a készülék a térképadatokból késziti,hisz mérni nem tudja.
Ha a térképszoftvert nem ugyanaz a cég csinálta,akkor simán lehet ilyen eltérés.
A sebességmérés az más tészta,azt a készülék végzi.
Azért 2,3 km/h különbség szerintem semmi.
Azt is figyelembe véve hogy nem célkészülékkel csináltad hanem telefonnal,ami elsősorban telefon és nem gps.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Megerősítem. Ha nem a saját szememmel látom tán el sem hiszem. Ugyanazon a készüléken egyszerre futtattam 2 szoftvert. Google saját útvonalak és IGO szülinapp. Mindkettő tárolja az út során megtett legnagyobb sebességet, magasságkülönbséget stb. Mikor megálltam összehasonlítottam: google: 118,7 km/h, IGO: 121 km/h. Ez még annyira nem is durva viszont az egyiken 21 m magasságkülönbség volt a 10 km-es szakaszon a másikon 43 méter. Na az már azért durva.
Na de ez már másik topic.
Egyébként GPS és GPS mérés között is van különbség, meglepő, de én rendszeresen tapasztaltam, lehet program, de lehet kivitel függő is. Szóval egy pontos mérést véghezvinni kicsit olyan mint egy pontyot kivenni szappanos kézzel egy vödör takonyból.
No igen, a kilóméter óra szórása, magyarázható a gumimérettel (110/70 *18) , de a fordulatszámnak is többnek kellene lenni a gyári értékhez képest. De szerintem igazából nincs ennek őrült jelentősége, a lényeg hogy tudjuk a szórást a km-óránál, így kalkulálható a "valós" sebesség.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.24. 05:12-kor.
sell írta:
Közben a motor km-órája kb tízzel többet mutatott.
Nálad még talán van is magyarázat. A fordulatszámhoz tartozóan megfelelő volt a sebességed a GPS szerint. Az órád azért mutathatott többet, mert kisebb a kereked, ergo többet forog, többet mutat a km óra.
Kösz szépen a mérést ez milyen méretű gumi volt? Közben én is futottam pár kört, de én is kezdek belekavarodni. Hogy a fenébe lehet, hogy a kis átmérőjű kerékkel szinte gyári értékeket mértem, vagyis nem ez a fura hanem, hogy z25z-nek nagyobb kerékkel kevesebbet megy a gép. Itt tuti , hogy a mérőórák szórása miatt vannak eltérések. Amiket mértem:
3000/62
3500/74
4000/84
4500/95
5000/106
Közben a motor km-órája kb tízzel többet mutatott.
Kerék egy teljes körbefordulás 198,3 cm. Ez egy 2 napos új gumi, bár a tipus 251, de mivel az első kereket mértem ez a mérést nem befolyásolja én úgy gondolom.
Tehergépkocsiknál ha tachográf illesztésre kerül sor akkor kérheted, hogy a alsó, vagy felső tűréshatárhoz illesszen. Ez a határ 5 km/h. Érdekes, hogy egy még itt is ekkora tűréshatárt adnak meg.
A rugóerőt, nem befolyásolja a csillapító, ha rossz, illetve nem kielégítően csillapít igaz, hogy gyakran felüt a hátulja, de hogy terhelésen mennyire ül meg a hátulja, az a rugó állapotától függ.
Nekem utángyári rugóm van.Nagyon pattogós,ritkábbra van tekerve...szóval egy fos!Most tudtam szerezni használt rugókat,viszont nem túl fényesek...A régi rugóm több helyen is meg volt repedve,csak összenyomott állapotban látszott a repedés.
Javaslat:szerezz használt gyári rugókat(vagy egész telót)
Az sem kutya a hátsó telómat nem birtuk széthúzni csak traktorral. Egymást huzigattuk de úgy nem akart szétjönni. Valami nem stimmelt vele mert 2 személy alatt kopra ült meg 1 személyen is. Az egyiknek nagy baját nem találtuk lehet a másik hibázik az majd holnap derül ki.
De ha annak sem lesz nagy baja olyan lehet, hogy a rugó fáradt el? Járt már valaki úgy? Ha ez lehetséges elfáradt akkor a ma kapható utángyártottak mennyire használhatók?
Szerintem,mi,MZ-sek,mind bogarasok vagyunk...Annyi pénzeket ölünk a hobbink-mániánkba,hogy komoly nyugati gépeket tarthatnánk fenn belőle...Persze a méhészek duplán bogarasok.
Szebik András írta:
Egy méhész kollega. Én is a méhek miatt vettem meg az EZT-t, jó kompromisszum a határba-járásra és a főutas közlekedésre is Motorja is elbírja, a váz is elviseli a nyektetést (nem sárgyúrást) meg elég magas.
Bogarasok.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
csoka írta:
Elől nekem teljesen megfelel az elvárásaimnak(a belső szerkezet nincs fel újítva).Szoktam mezőgazdasági utakon felderítést végezni,vannak méheim,és jó tudni milyen növényeket ültettek a méhlegelőbe.A kormányomat kell még magasabbra cserélnem,mert nagyon kényelmetlen állva motorozni a gyárival.
Ezek szerint a 10W olajjal nem nyúltam mellé.
Egy méhész kollega. Én is a méhek miatt vettem meg az EZT-t, jó kompromisszum a határba-járásra és a főutas közlekedésre is Motorja is elbírja, a váz is elviseli a nyektetést (nem sárgyúrást) meg elég magas.
sell írta:A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Elől nekem teljesen megfelel az elvárásaimnak(a belső szerkezet nincs fel újítva).Szoktam mezőgazdasági utakon felderítést végezni,vannak méheim,és jó tudni milyen növényeket ültettek a méhlegelőbe.A kormányomat kell még magasabbra cserélnem,mert nagyon kényelmetlen állva motorozni a gyárival.
Ezek szerint a 10W olajjal nem nyúltam mellé.
A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Üdv!Beton kemény a két hátsó telóm.20W lengéscsillapító olaj van benne(elől szuper jó a 20W).Ma vettem 10W olajat.A dugattyú előfeszítő rugókat nem állítottam el.Amit a könyv ír,kevert olaj,az milyen viszkozitásúnak felel meg?
Olvastam olyat is,hogy több lengéscsillapító verzió létezett az MZ-nél.Volt,ami összenyomásra csillapított,volt ami széthúzásra csillapított.Ezeket különböző színű festék pöttyel jelölték a teló felső függesztő szeménél.Létezett olyan is,aminek a csillapítása volt erősebb?
Visszanéztem a korábbi írásokban,az olaj viszkozitásról csak egy hozzászólást találtam.Ott 10W olajat javasoltak...
sell írta:Megkerestem, de sajna nem vmi szép, újkorában is valami lehellet vékony króm volt rajta, nem tükrös, olyan félig mattos, szivató körül le is van már dörzsölődve, és a szivató felfogató csavarját átmenősre csinálták( teljesen át van fúrva) szerintem nem ez lessz a tiéd.