Most nem ez a fő kérdésem talán.csoka írta:Békéscsaba Griecs Mátyás.Ő is nagyon régóta csinálja,és megbízható.hell írta:Nem hiszem sokat fog mondani ha azt mondom Székkutasra Horváth-k csinálják. Itt a környékben jó hírük van...
Blokk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Békéscsaba Griecs Mátyás.Ő is nagyon régóta csinálja,és megbízható.hell írta:Nem hiszem sokat fog mondani ha azt mondom Székkutasra Horváth-k csinálják. Itt a környékben jó hírük van...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hova vitted? Így hogy "jó nevű műhely" nem sokan fogják tudni, kikről van szó...hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
(löket)térfogat = (furat/2)^2 * PI * löket
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
Megtudja mondani valaki nekem, a lehúzási nyomatékát a Ts125 kis lánckerekének?
Nagy Etz-n 60nm-t láttam, de a kis Ts-hez nem találok értéket.
Asszem maradok a 60nm-nél
Olyankor mi van, ha "csak" 35nm-rel tudtam lehúzni? Lelazul, szétcsesz mindent?
A menetes részen is ott vannak 60 fokonként a hornyok, lehet nem is kell 60nm-rel lehúzni, mint az Etz-nél?
Nagy Etz-n 60nm-t láttam, de a kis Ts-hez nem találok értéket.
Asszem maradok a 60nm-nél
Olyankor mi van, ha "csak" 35nm-rel tudtam lehúzni? Lelazul, szétcsesz mindent?
A menetes részen is ott vannak 60 fokonként a hornyok, lehet nem is kell 60nm-rel lehúzni, mint az Etz-nél?
Re: Blokk
Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?
Köszi: Liter
Köszi: Liter
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Blokk
Nekem ugyanez a problémám. De évek óta. Csak emiatt nem akarom szétkapni a gyári hibátlan, még bontatlan blokkomat, ezért hát együtt élek a problémával azóta is (2012 óta). De két hét alatt annyira hozzászoktam, hogy már szinte nem is probléma...liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?
Köszi: Liter
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
Re: Blokk
Hát nemrég húztam szét én kis etz-n a blokkot, és sajnos az ollórugóhoz ha hozzá akarsz férni ahhoz szét kell kapni a blokkot.Patrik írta:Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.
Re: Blokk
Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?
Köszi: Liter
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?
Köszi: Liter
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Már évek óta csipegeti az olajat a motorom. Most a lengyel túrán viszonylag pontosan le tudtam mérni, 2500 km-en 1,5 decit nyelt el. Mivel olajfolyás sehol nincs ezért az a valószínű, hogy elszipákol a kuplung felőli szimeringnél belőle. Erre utal valószínűleg az is, hogy a szuszogónál finoman olajpárás a blokk. Menet teljesítményben, használhatóságban semmi gondot nem okoz, de nem tudom mekkora probléma ez? Érdemes egy szimering csere miatt lebontani azt az oldalt, vagy ez nem jelentős és ráér akkor cserélni ha drasztikusan megugrik a fogyás vagy egyéb probléma miatt le kell húzni a kuplungot?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem kötekedés,csak egy kis figyelmeztetés arra hogy egy kis munkával lehet magunkon segiteni,ne mindig a másikra várjunk Ezekben minden kérdésedre választ kapsz szakszerűen,érthetően.
Ja és ez másoknak is írom nem csak neked
http://hu.lmgtfy.com/?q=mz+etz+250+service+film
Már az elsőben is ott van 45:15-nél a válasz a kérdésedre
Ja és ez másoknak is írom nem csak neked
http://hu.lmgtfy.com/?q=mz+etz+250+service+film
Már az elsőben is ott van 45:15-nél a válasz a kérdésedre
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
hell írta:Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom...
Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.
De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem ).
Megpróbálom bemásolni remélem sikerül..
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy főtengely kérdésben kérnék némi segítséget:
A 150-es etz-m-ben megforgott a főtengely a csapágyban, eléggé fel volt fényesedve. Vettem bele, egy keveset használt főtengelyt
(tényleg az nem lóg, nincs felfényesedve stb.). -Viszont a minap rámértem esztergán és 8 század ütés van benne - a két oldalon egyszerre.- tehát a két sonka az alsó csapszegen eltekeredve nincs. Egy helyi szaki véleménye szerint ezt így nyugodtan berakhatom.- ti mit gondoltok?
Egy főtengely kérdésben kérnék némi segítséget:
A 150-es etz-m-ben megforgott a főtengely a csapágyban, eléggé fel volt fényesedve. Vettem bele, egy keveset használt főtengelyt
(tényleg az nem lóg, nincs felfényesedve stb.). -Viszont a minap rámértem esztergán és 8 század ütés van benne - a két oldalon egyszerre.- tehát a két sonka az alsó csapszegen eltekeredve nincs. Egy helyi szaki véleménye szerint ezt így nyugodtan berakhatom.- ti mit gondoltok?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom...
Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.
De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem ).
Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.
De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem ).
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
És mi az alap méret ahonnan indulunk?[/quote]
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!)
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
És mi az alap méret ahonnan indulunk?pnlaci írta:Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha a berúgó és a váltó közt folyik, ott sajnos nincs O-gyűrű. Lehet beleszúrni nútot és akkor betehető, de az esztergáláshoz ki kell szerelni a váltókart (tehát blokkhúzás)
Re: Blokk
aronpfabian írta:Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)madigergo írta:Akarom mondani itt vannak a képek, előbb nem ment, így csak linket rakok be.
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5161_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5159_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5152_ ... es.hu_.jpg
Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.
Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne
Köszönöm!
Tényleg lyukas, majd nézek valamit a helyére..
Esetleg a váltókarnál az olajfolyásra valami tipp? Ha jól emlékszem, ott egyy "o" gyűrű van, amit tavaly cseréltem, de nem hozta a várt eredményt..
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
Sziasztok, megvoltak az első próbakörök a felújított járgánnyal ,szerencsére tökéletesen jár. Egy hibát találtam, hogy a kuplungkiemelő rúdnál elég durván folyik az olaj, olvastam hogy valamilyen gumidarab kéne oda, csak nem tudom milyen, légyszi segítsetek.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hell írta:Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?
Másik oldalán valami CKR felirat is van.
+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne.
Nekem most 69,47-es van benne, első túlméretre fúrt
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?
Másik oldalán valami CKR felirat is van.
+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne. Ez most mit is jelent nekem amúgy hol tartok a fúratásban hanyadik méretnél?
Ez miféle lehet?
Másik oldalán valami CKR felirat is van.
+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne. Ez most mit is jelent nekem amúgy hol tartok a fúratásban hanyadik méretnél?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.05.01. 18:10-kor.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Oké, nekem munkahelyi ártalom, hogy egyből köszörű jut eszembe, mert abból van a cégnél mindenféleKILL3R etz írta:Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tibi85 írta:A kúp rendben van, rendesen fent volt.
Ha lamellákat kell cserélni, azt hol érdemes beszerezni? A mofakeres használható?
Utángyártott lamellákkal csak annyi probléma van, hogy vastagabb az eredetinél. Finomabb köszörűvel, vagy hasonló eljárással kell belőle elvenni, és akkor jó lesz. A 251-es ETZ-mnél is ez volt, amikor az előző gazda tette rendbe, vastagok voltak a lamellák, köszörűn elvettek belőle, és azóta is passzentos
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerencsére nagyon rég kellett lamellát vennem, így passzolom a kérdést, de nemrég valamelyik topicban volt erről szó, ott meg van fejtve a dolog...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vagy a kúpon forog a kuplung, vagy maga a szerkezet csúszik meg... Ha szimeringet cserélsz, úgyis látni fogod a kúpot. Ha az ép, akkor meg kell nézni a kuplungot, hogy mi a helyzet benne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Blokk
Mi okozhatja azt, hogy berúgáskor olyan érzés mintha be lenne húzva a kuplung? Nem mindig csinálja, be lehet indítani. Kompresszió van, viszonylag szépen jár.
250-es ETZ-ről van szó. Kb. 5 évet állt.
Szétszedtem a blokkot, és semmi rendelleneset nem véltem felfedezni. Mindenesetre cserélek szimeringet, és gyűrűt. Az nem árthat.
A kuplungot nem szedtem szét. Lehet az, hogy az állás miatt összetapadtak a lamellák? Egyáltalán az okozhatna ilyen problémát?
Nem mentem a motorral, középtámaszon menet közben váltogattam. Ekkor működött a kuplung.
Első indításnál nem produkálta a problémát. Pár perc járatás után, mikor újra be akartam indítani akkor kezdődött.
250-es ETZ-ről van szó. Kb. 5 évet állt.
Szétszedtem a blokkot, és semmi rendelleneset nem véltem felfedezni. Mindenesetre cserélek szimeringet, és gyűrűt. Az nem árthat.
A kuplungot nem szedtem szét. Lehet az, hogy az állás miatt összetapadtak a lamellák? Egyáltalán az okozhatna ilyen problémát?
Nem mentem a motorral, középtámaszon menet közben váltogattam. Ekkor működött a kuplung.
Első indításnál nem produkálta a problémát. Pár perc járatás után, mikor újra be akartam indítani akkor kezdődött.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)madigergo írta:Akarom mondani itt vannak a képek, előbb nem ment, így csak linket rakok be.
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5161_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5159_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5152_ ... es.hu_.jpg
Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.
Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne
Re: Blokk
Akarom mondani itt vannak a képek, előbb nem ment, így csak linket rakok be.
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5161_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5159_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5152_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5161_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5159_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160429/IMG_5152_ ... es.hu_.jpg
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Re: Blokk
Kicsit megkésve, de itt vannak a képek:aronpfabian írta:A blokkról és erről a lyukas gumiról kérhetek egy képet? (sejtem miről van szó de a te motorodon már nagyon nem kéne legyen)
Rezgés: a kis TS nem egy halk, sima járású konstrukció. A bölcsővázba csak bele van csavarozva a blokk, nem szilentes mint pl. a Simson vagy az ETZ-k.
A segítséget köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nekem a karburálás nem tetszik inkább, húzol egy gázt és hörög, nagyon sok késéssel reagálAthem írta:Szerintetek kell tartanom attól, hogy megszorul a dugattyú ha üzem hőmérsékleten és alatta nem sokkal ilyen kattogó hangot ad a blokk?
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Szerintetek kell tartanom attól, hogy megszorul a dugattyú ha üzem hőmérsékleten és alatta nem sokkal ilyen kattogó hangot ad a blokk?
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ezek szerint van remény amit mutattam még gyáriak lehetnek. Örülök...
Szét lett szedve a gépem jó 35000km után és 3 helyen látszot szorulás nyoma bár alattam egy kivételével sosem állt meg az az 1 is csak mert a gyertya becseppent. Gyűrűhézagot nem említeném inkább jobb az úgy...
Nagyon ráppantunk a projektre pénz emberélet nem számít alapon szinte.... Kíváncsi leszek mi lesz belőle...
Szét lett szedve a gépem jó 35000km után és 3 helyen látszot szorulás nyoma bár alattam egy kivételével sosem állt meg az az 1 is csak mert a gyertya becseppent. Gyűrűhézagot nem említeném inkább jobb az úgy...
Nagyon ráppantunk a projektre pénz emberélet nem számít alapon szinte.... Kíváncsi leszek mi lesz belőle...
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Emlékeimbe kotorgálva mintha rémlene müanyag betétes még mikor a /1 cseréltem 86 ban.hell írta:Nem semmi azért senki nem emlékszik rá milyen volt a gyárija annó. Nagyon sok embert kérdeztem errefele, de senki. Régi történet ez nyilván...
Vagy mégsem olyan régi történet van egy fanatikus MZ-s majdnem szomszédban és az esküszik rá az volt a gyári amit a képen mutattam előbb kaptam az infót...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
z25z írta:Zsebi! Nem tudtam kiguglizni, de a fiuk most itt ugyis nagyon benne vannak, megkerdezzuk
Szoval: meg tudnatok modani mekkora kulcsnyilasu szerszam kell a ford.szam kihajto csiga levetelehez?
Hali, emlékeim szerint 22-es.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Valószínűleg akkoriban, még kevésbé dokumentálta az ember az alkatrészeket. amúgy amit először mutattál olyan szépen kerekített szegmenses nekem is van, még valamikor 96 tájékán vettem az akkori motoromhoz, de nem lettek beépítve, ennek a két oldalán a szegmensek nem tükörképei egymásnak, kicsit el vannak forgatva, viszont van olyan is amit én ezidáig eredetinek gondolok, annak a kiemelkedő részei tükörképe egmásnak és alakra szögletes cikkejek egyenes barázdákkal.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég