Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv. Meguntam a megszakítós gyújtás,nem az igazi.
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Újra itt:
Néhány napja sikerült befejeznem az új vezetékezést. Végül kapott egy Lada fesz-szabályzót, ami elég szép kivitel, és fele annyiba került, mint a mofakeres (ugyanitt kisipari ETZ feszültségszabályozó eladó ). Továbbá kapott egy relét, így a trafóhoz menő ág nem megy keresztül a kormánykapcsolón. Így tegnap végre, most először, be tudtam indítani a kis drágát Meglepően könnyen indult, a töltésvisszajelző is azt csinálja amit kell, szóval boldogság.
Sajnos nem tudtam beszerezni mindenféle színű kábelt, úgyhogy azon kicsit egyszerűsíteni kellett. Még azért majd rámérek az akksinál, hogy mennyi az annyi.
Köszönöm a segítségeket, tanácsokat! Ha valakinek esetleg hasznos lenne egy ilyen kötés:
Néhány napja sikerült befejeznem az új vezetékezést. Végül kapott egy Lada fesz-szabályzót, ami elég szép kivitel, és fele annyiba került, mint a mofakeres (ugyanitt kisipari ETZ feszültségszabályozó eladó ). Továbbá kapott egy relét, így a trafóhoz menő ág nem megy keresztül a kormánykapcsolón. Így tegnap végre, most először, be tudtam indítani a kis drágát Meglepően könnyen indult, a töltésvisszajelző is azt csinálja amit kell, szóval boldogság.
Sajnos nem tudtam beszerezni mindenféle színű kábelt, úgyhogy azon kicsit egyszerűsíteni kellett. Még azért majd rámérek az akksinál, hogy mennyi az annyi.
Köszönöm a segítségeket, tanácsokat! Ha valakinek esetleg hasznos lenne egy ilyen kötés:
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még annyit, hogy a lendkerék vásárlásnál igazából a kúppal nem kell törődni Mz vagy ETZ-nél.
Mert úgy is hosszabbítani kell a régit feltehetőleg, IZS-nél és JAWA dinamó lecserélésénél igen.
De úgy érzem egy esztergályosnak ez "no problem" kategória .
Egy kis megvalósítási segítség Link:https://vk.com/albums361186722
Mert úgy is hosszabbítani kell a régit feltehetőleg, IZS-nél és JAWA dinamó lecserélésénél igen.
De úgy érzem egy esztergályosnak ez "no problem" kategória .
Egy kis megvalósítási segítség Link:https://vk.com/albums361186722
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia.aronpfabian írta: Tudsz olyan CDI-t ajánlani hozzá ami 2T-nek megfelelően, vagy egyátalán nem szabályoz?
Igen persze.
Például ezt:
De aztán ha ezen a linken (http://www.motelek.net/andere/cdi/ ) kutakodik az ember annyit talál amennyit akar.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A GY6 alkatrészei egész jó áron vannak, a forgásiránya is megfelel. Viszont gondolom a hozzá való CDI egység szabályozza az előgyújtást, és mivel 4T (Honda-másolat) blokkról van szó, a mi motorjaink szempontjából "rossz" irányba.nyemi írta:Még egy lehetőség:
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
Tudsz olyan CDI-t ajánlani hozzá ami 2T-nek megfelelően, vagy egyátalán nem szabályoz?
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még egy lehetőség:
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ifaw50@citromail.huzsakfos írta:/1-hz van nekem saját tervezésű közbetét,aTrophyhoz lehet kissé igazitani kell hozzá ezt nem tudom,mert ahhoz kellene hogy legyen egy Trophy blokkom,ami nincs.Butcher88 írta: Értem!
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
Viszont a lényeg kibogozható,a fő méretek is jók,ha gondolod és adsz valami elérhetőséget áttolom neked.
Aztán az is lehet hogy a csapágyház miatt ez mégsem jó.Méricskéld ki
Ízelitő
Köszönöm előre is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
/1-hz van nekem saját tervezésű közbetét,aTrophyhoz lehet kissé igazitani kell hozzá ezt nem tudom,mert ahhoz kellene hogy legyen egy Trophy blokkom,ami nincs.Butcher88 írta: Értem!
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
Viszont a lényeg kibogozható,a fő méretek is jók,ha gondolod és adsz valami elérhetőséget áttolom neked.
Aztán az is lehet hogy a csapágyház miatt ez mégsem jó.Méricskéld ki
Ízelitő
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem!zsakfos írta:Es250 illetve Ts250(/1) esetében a későbbi Etz-k 12V-os generátorát teszik be a 6V-os dinamó helyére.Butcher88 írta: Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?
Persze ez egy az egyben nem megy,mint a Vape esetében,ezért kell gépmunka hozzá.
Ezt akkor szokták megcsinálni az emberek amikor amúgy is blokkgenerál van és szét van húzva a blokk,mert akkor a gépmunka is egyszerűbb.
Ehhez kell esztergályos/marós.
Anyagszükséglete:egy aluminiumból esztergált közbetét(gyűrű) és az Etz cuccok.
Generátor,fesszab,trafó.Gyújtás már egyénileg választott,akár a 6V-os megszakitó is maradhat,de a bütyök az cserés mert más a méret.
Hát kb ennyi dióhéjban.
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Es250 illetve Ts250(/1) esetében a későbbi Etz-k 12V-os generátorát teszik be a 6V-os dinamó helyére.Butcher88 írta: Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?
Persze ez egy az egyben nem megy,mint a Vape esetében,ezért kell gépmunka hozzá.
Ezt akkor szokták megcsinálni az emberek amikor amúgy is blokkgenerál van és szét van húzva a blokk,mert akkor a gépmunka is egyszerűbb.
Ehhez kell esztergályos/marós.
Anyagszükséglete:egy aluminiumból esztergált közbetét(gyűrű) és az Etz cuccok.
Generátor,fesszab,trafó.Gyújtás már egyénileg választott,akár a 6V-os megszakitó is maradhat,de a bütyök az cserés mert más a méret.
Hát kb ennyi dióhéjban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?zsakfos írta:Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt még egyszer régen én magyaritottamaronpfabian írta:http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1.:féklámpa kapcsoló
2.: biztosítéktábla
3.: üresjelző (blokkban a kis fogaskerék előtt)
4.: vezeték összekötő (ülés alatt)
5.:egyenirányító
6.:fesszab
7.:gyujtás kapcsoló
8.:vezeték összekötő bal (lámpafejben)
9.: -II- jobb
2.: biztosítéktábla
3.: üresjelző (blokkban a kis fogaskerék előtt)
4.: vezeték összekötő (ülés alatt)
5.:egyenirányító
6.:fesszab
7.:gyujtás kapcsoló
8.:vezeték összekötő bal (lámpafejben)
9.: -II- jobb
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsi, rosz képet tettem fel, és nem néztem vissza. Kormánykapcsoló és az óracsoport részei nem fontosak, azoknak utána tudok nézni. De a többit nem találtam neten, pedig kerestem fél nap. Itt az új kép számokkal, ezeket nem ismertem fel. Nem vagyok egy eletronikában jártas ember, bocsánat ha olyan dolgot is bejelöltem aminek egyértelműnek kellene lenniez25z írta: Nem lenne rossza ha vennéd a fáradtságot és ezt megcsinálnád. Gondolom szívesen válaszolunk jópáran, de ne nekünk kelljen már képet szerkeszteni is. Amúgy van még: kürt, üres jelző, indexrelé, féklámpakapcsoló, biztosítéktábla, a kormánykapcsolónak és az óracsoportnak kismillió része meg vagy 16 db izzó, stb. Ha megjelölöd amire kíváncsi vagy szívesen leírom én is....
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem lenne rossza ha vennéd a fáradtságot és ezt megcsinálnád. Gondolom szívesen válaszolunk jópáran, de ne nekünk kelljen már képet szerkeszteni is. Amúgy van még: kürt, üres jelző, indexrelé, féklámpakapcsoló, biztosítéktábla, a kormánykapcsolónak és az óracsoportnak kismillió része meg vagy 16 db izzó, stb. Ha megjelölöd amire kíváncsi vagy szívesen leírom én is....Pappszii írta:Sziasztok! Vettem egy ETZ 250-t 12V rendszerrel, felujítandó állapotban van. Neki is ugrottam szétszedni és összerakni, az elektronikával van a problémám. Vannak olyan alkatrészek benne amiket nem ismerek. Tudna valaki egy listát edni arról, hogy milyen észei vannak az elektronikának?
Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Vettem egy ETZ 250-t 12V rendszerrel, felujítandó állapotban van. Neki is ugrottam szétszedni és összerakni, az elektronikával van a problémám. Vannak olyan alkatrészek benne amiket nem ismerek. Tudna valaki egy listát edni arról, hogy milyen észei vannak az elektronikának?
Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!
Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De itt Mz-ről beszélünk,mert Mz klub.aronpfabian írta:Más veteránmotorra is árulnak (ugye a gyártónak csak a közdarabot meg a kúpot kell variálni). Ez egy komplett mágneslendkerekes rendszer, CDI gyújtással. Akinek nincs lehetősége megtervezni az átalakítást és ismerősnél esztergáltatni, annak ennyiért szerintem megéri, főleg hogy új, garanciás termékről van szó.
Nem a túlárazott többszázezer ft-os 8 betűsökről,ahol ez az összeg mondjuk a motor árának a 10%-a és lehet más alternatíva nincs is.
Az Mz esetében ez sokszor a motor vételára!!!!De legalább az 50%-a.
Ráadásul a kis Mz-ket kivéve nagyszerű és bevált alternatíva az Etz rendszer,ami kb a feléből kihozható még annak is akinek nincs esztergályos ismerőse.
Ha jól rémlik pld Bokodi Áron 15000 ft-ért megcsinálja a gépi munkát.
Generátort meg fesszabot meg elektronikus gyújtást meg kb 15-20 000-ből beszerezhető,de nem nehéz bontásokból akár fillérekért is hozzájutni néha.
De tény hogy a Vape egyszerű és nagyszerű.
Csak qrva drága
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Más veteránmotorra is árulnak (ugye a gyártónak csak a közdarabot meg a kúpot kell variálni). Ez egy komplett mágneslendkerekes rendszer, CDI gyújtással. Akinek nincs lehetősége megtervezni az átalakítást és ismerősnél esztergáltatni, annak ennyiért szerintem megéri, főleg hogy új, garanciás termékről van szó.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Ez teljesen igaz, viszont ezt csak fel kell tenni és kész! Meglepő de adnak el itthon is. Ha nekem TS-em lenne, akkor egy levegővétel után feltennék egy ilyet.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://powerdynamo.bizButcher88 írta:Sziasztok!
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Minimális átalakítást igényel. Kapcsolási rajz (de adnak is hozzá szerintem) http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schalt ... 1-vape.pdf
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi! 4,1Ohm és 9,1 kOhm-ot mértem, így nem selejtezem egyelőre. Na majd egyszer felteszem üzemi próbára is, hogy terhelésre mit csinál.aronpfabian írta: Az értékek innen:
Primer 1-15 közt 4.5+-0.5 Ohm
Szekunder 15-nagyfesz közt 8.5+-1 kOhm
Ezzel csak a teljesen döglött trafót tudod kiszűrni, mert a multiméter nem mér olyan feszültségen és annyi ideig, hogy alattomosabb (pl. hőterhelésre szétnyíló vagy csak nagy feszültségen átütő) tekercselési hibákat előhozzon
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az MZ-forum.com-on regisztrálva vagy akkor innen éred el: http://mz-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=43878 "MZ-Elektrik Download (erst nach Registrierung/Anmeldung im mz-forum.com möglich) 344-MZ-Elektrik.pdf"z25z írta:Sziasztok!
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
Az értékek innen:
Primer 1-15 közt 4.5+-0.5 Ohm
Szekunder 15-nagyfesz közt 8.5+-1 kOhm
Ezzel csak a teljesen döglött trafót tudod kiszűrni, mert a multiméter nem mér olyan feszültségen és annyi ideig, hogy alattomosabb (pl. hőterhelésre szétnyíló vagy csak nagy feszültségen átütő) tekercselési hibákat előhozzon
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet haldokló gyújtótrafó, haldokló gyertyapipa-ellenállás, gyújtókábel hiba, túl nagy gyertyhézag, stb is.aronpfabian írta:Pedig ha alapjáraton (nem termel még a dinamó) halványul és kihagy, nagyobb gázon (működik a dinamó) viszont jó, az akksiprobléma. Amikor halványul, hány V-ot mérsz az akksin?pdav87 írta:Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Biztosíték áthidalás a lehető legrosszabb ötlet elektromos hibakeresésre, bár biztosan gyors: zárlat esetén csak az égő vezetéket kell visszakövetni....
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig ha alapjáraton (nem termel még a dinamó) halványul és kihagy, nagyobb gázon (működik a dinamó) viszont jó, az akksiprobléma. Amikor halványul, hány V-ot mérsz az akksin?pdav87 írta:Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Biztosíték áthidalás a lehető legrosszabb ötlet elektromos hibakeresésre, bár biztosan gyors: zárlat esetén csak az égő vezetéket kell visszakövetni....
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Semmi különleges. A generátor egy idő után összehoz annyi feszültséget az előző használatból maradt mágnesességével is, hogy a gerjesztődiódák nyissanak, utána meg már hamar öngerjesztő lesz a rendszer.Tsigga írta:Értem. Köszi!aronpfabian írta:
...meg az egyenirányítón.
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
A töltésvisszajelzőt amúgy nem feltétlen hagynám ki, de szívesebben használnék led-et az élettartama miatt, mint izzót. Lehet hülye kérdés, de mi történik, ha kiég (azon kívül persze hogy nem világít )?
A LED-et úgy kell beépíteni hogy a gyújtáskapcsoló felől pozitív, a fesz.szab. felől negatív, így fog helyesen működni
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem. Köszi!aronpfabian írta:
...meg az egyenirányítón.
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
A töltésvisszajelzőt amúgy nem feltétlen hagynám ki, de szívesebben használnék led-et az élettartama miatt, mint izzót. Lehet hülye kérdés, de mi történik, ha kiég (azon kívül persze hogy nem világít )?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
...meg az egyenirányítón.Tsigga írta:Ha már csak ez a kicsi fog hiányozni a pályacsúcshoz, ráérek még kiműteni belőlezudori írta:Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat!
De ha már itt tartunk. A generátor mechanikai teljesítmény igénye (azaz a motor visszafogásának mértéke) függ attól, hogy éppen mekkora villamos teljesítményt veszünk el a generátorból. Az egyedüli fogyasztó itt a gyújtótrafó, amin 2-3A csordogál (simson trafó ellenállásértékéből indultam ki, MZ-hez nem találtam hirtelen adatot), ami hatásfok miatt felfele kerekítve is uszkve 0,05kW teljesítmény levétel a főtengelyről. Ha jó a logika és jól számolom (na ebben nem vagyok ám biztos! ), jelentéktelennek tűnik.
Avagy teljesen rossz a gondolatmenet, és elfűtök még két zsák wattot a feszültségszabályozón?
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már csak ez a kicsi fog hiányozni a pályacsúcshoz, ráérek még kiműteni belőlezudori írta:Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat!
De ha már itt tartunk. A generátor mechanikai teljesítmény igénye (azaz a motor visszafogásának mértéke) függ attól, hogy éppen mekkora villamos teljesítményt veszünk el a generátorból. Az egyedüli fogyasztó itt a gyújtótrafó, amin 2-3A csordogál (simson trafó ellenállásértékéből indultam ki, MZ-hez nem találtam hirtelen adatot), ami hatásfok miatt felfele kerekítve is uszkve 0,05kW teljesítmény levétel a főtengelyről. Ha jó a logika és jól számolom (na ebben nem vagyok ám biztos! ), jelentéktelennek tűnik.
Avagy teljesen rossz a gondolatmenet, és elfűtök még két zsák wattot a feszültségszabályozón?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat!
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, MZ kupa.kiszsebi írta:Tsiga!
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Gondolkodtam rajta én is hogy a töltést kihagyom, és marad az amit írsz, de aztán úgy voltam vele hogy a francnak sincs kedve töltögetni az akksit, ha valami edzés- vagy tesztnapon reggeltől estig nyüstölve van a gép.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, köszönöm! A pdf-es kapcsolást kicsit megdolgoztam, leszedtem azokat a fogyasztókat, amik nincsenek, és ezután legyilkoltam róla a szabad végű vezetékeket, ami lett belőle az tulajdonképp az ami az általad linkelt cikkben is van:aronpfabian írta: Mindenképpen késes biztosítéktáblát ajánlok.
Az elvi kapcsolás amit linkeltél, nem igazán mutatja jó helyen a kapcsolót, inkább csak jelöli hogy ott *is* megszakad az áramkör (a gyári kapcsoló többkörös).
A leállításhoz az akku+/D+ közös vezetékét (vastag piros "30" jelű, a PDF-et nézd inkább, ott jobban látszik) kell megszakítani. Zárással vagy pillanatmegszakítóval ezt a motort gyári elektromos rendszerrel nem fogod tudni leállítani mert az akkus rendszer folyamatosan árammal táplálná lefullasztás után is, tönkremenne a trafó és a generátor ahogy írtad.
https://drive.google.com/open?id=0B4dX1 ... i1yRDVtVmM
Az üresvisszajelzőt egyelőre benne hagytam, az tiszta sor. A töltésvisszajelzőt szintén, viszont, az nem egészen világos, hogy ha ezt ki akarom hagyni a buliból, akkor csak simán nem viszek vezetéket az egyenirányító 61-éről a lámpán keresztül a 15/54-re, vagy viszek vezetéket de nem a lámpán keresztül? Az elvi kapcsolás zavar itt be, ahol a B+ (tulajdonképp 15/54) és a 61 között a kapcsoló a lámpával sorba van kötve.
Másik kérdésem, hogy milyen (mekkora) vezetékeket érdemes használni? A cikkben valahol írja a minimum 2,5mm^2-t, az mehet mindenhova, vagy csak azokba az ágakba kell ahol 16A-es biztosíték van? Mondjuk, inkább nagyobb legyen, mint kisebb...
*azóta megtaláltam a szerelési kézikönyvben a választ a gyári méretekre.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tsigga 2016.10.03. 13:17-kor.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tsiga!
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindenképpen késes biztosítéktáblát ajánlok.Tsigga írta:Köszönöm! Ez a cikk is elég hasznosnak tűnik:)aronpfabian írta: Ezt a cikket ajánlom
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v
A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.
A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)
+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Zárással kapcsolás esetén gyanítom akkor célszerű ugyan oda kötni, ahol a rajzon van, B+ és az egyenirányító 61-es pontja közé. Meg ha jól értem, oda mindenképpen kell akkor akár egy "áramtalanító" kapcsoló, különben a forgórész egyfolytában feszültség alatt volna, gyanítom ezt az akksi sem szeretné nagyon.
További kérdéseim között meg a biztosítékokról érdeklődtem volna, az általam linkelt rajzon egy darab sincs, de úgy látom erre is kapok választ a cikkben. Biztosítékházból a gyári mennyire nyűgös?
Az elvi kapcsolás amit linkeltél, nem igazán mutatja jó helyen a kapcsolót, inkább csak jelöli hogy ott *is* megszakad az áramkör (a gyári kapcsoló többkörös).
A leállításhoz az akku+/D+ közös vezetékét (vastag piros "30" jelű, a PDF-et nézd inkább, ott jobban látszik) kell megszakítani. Zárással vagy pillanatmegszakítóval ezt a motort gyári elektromos rendszerrel nem fogod tudni leállítani mert az akkus rendszer folyamatosan árammal táplálná lefullasztás után is, tönkremenne a trafó és a generátor ahogy írtad.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm! Ez a cikk is elég hasznosnak tűnik:)aronpfabian írta:Ezt a cikket ajánlom
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v
A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.
A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)
+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Zárással kapcsolás esetén gyanítom akkor célszerű ugyan oda kötni, ahol a rajzon van, B+ és az egyenirányító 61-es pontja közé. Meg ha jól értem, oda mindenképpen kell akkor akár egy "áramtalanító" kapcsoló, különben a forgórész egyfolytában feszültség alatt volna, gyanítom ezt az akksi sem szeretné nagyon.
További kérdéseim között meg a biztosítékokról érdeklődtem volna, az általam linkelt rajzon egy darab sincs, de úgy látom erre is kapok választ a cikkben. Biztosítékházból a gyári mennyire nyűgös?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt a cikket ajánlomTsigga írta:Sziasztok!
Viszonylag új vagyok még MZ-zésben, kb egy éve vettem versenycélokra egy 250-es ETZ-t egyik szimós cimborától (Vigyázat, örült Simsonos! ) papírok nélkül, de egész jó állapotban.
Eddig túl sokat nem tudtam vele foglalkozni sajnos, most jutottam odáig, hogy majdnem csak az elektronikája van hátra. Ezzel kapcsolatban viszont segítségre szorulok, pár kérdés felmerült bennem a témában.
Alapvetően -versenymotor lévén- az elektronikája kimerül a gyújtás (megszakítós)-generátor-egyenirányító-feszültségszabályozó-akksi (12V 6Ah) körben. Ehhez a kapcsoláshoz minden gyári alkatrész megvan, kivéve az 5-ös jelű zavarszűrő kondit. Plusz vettem hozzá egy "kisipari" elektronikus feszültségszabályzót.
A motor állt 3 évet mielőtt megvettem, a vezetékezését jövő héten tervezem megcsinálni, mérni még nem mértem szóval egyelőre az alkatrészekről nem sokat tudok, csak hogy ránézésre nincs velük baj.
A kérdés az volna, hogy jobban járok-e egyáltalán az elektronikus fesz-szabbal, mint a gyárival? Ha az elektronikusat használom, akkor is kell bele a zavarszűrő kondi? (az 5-ös tsz.-ú)
Kondit magamtól elektronikai szakboltban vennék inkább, mint motoros boltban, kell valamire figyelni azon kívül hogy a feszültség és a kapacitás megfeleljen?
Illetve, ha jól értem, az itt i-vel jelölt kapcsoló zárt állapotában van rajta a gyújtás. Gyári gyújtáskapcsoló nem lesz, helyette van egy kormányra szerelhető szép piros billenőkapcsoló (a szabályzatnak megfelelően) amit szívesebben kötnék úgy, hogy zárásra vegye el a gyújtást. Ezt hogyan érdemes kötni, hogy ne csináljak valami kretén zárlatot? Lehet-e egyáltalán?
Köszi előre is a válaszokat! Kérdés akad még, de így is kicsit sok vagyok mindjárt elsőre...
https://drive.google.com/file/d/0B4dX1x ... sp=sharing
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v
A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.
A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)
+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Viszonylag új vagyok még MZ-zésben, kb egy éve vettem versenycélokra egy 250-es ETZ-t egyik szimós cimborától (Vigyázat, örült Simsonos! ) papírok nélkül, de egész jó állapotban.
Eddig túl sokat nem tudtam vele foglalkozni sajnos, most jutottam odáig, hogy majdnem csak az elektronikája van hátra. Ezzel kapcsolatban viszont segítségre szorulok, pár kérdés felmerült bennem a témában.
Alapvetően -versenymotor lévén- az elektronikája kimerül a gyújtás (megszakítós)-generátor-egyenirányító-feszültségszabályozó-akksi (12V 6Ah) körben. Ehhez a kapcsoláshoz minden gyári alkatrész megvan, kivéve az 5-ös jelű zavarszűrő kondit. Plusz vettem hozzá egy "kisipari" elektronikus feszültségszabályzót.
A motor állt 3 évet mielőtt megvettem, a vezetékezését jövő héten tervezem megcsinálni, mérni még nem mértem szóval egyelőre az alkatrészekről nem sokat tudok, csak hogy ránézésre nincs velük baj.
A kérdés az volna, hogy jobban járok-e egyáltalán az elektronikus fesz-szabbal, mint a gyárival? Ha az elektronikusat használom, akkor is kell bele a zavarszűrő kondi? (az 5-ös tsz.-ú)
Kondit magamtól elektronikai szakboltban vennék inkább, mint motoros boltban, kell valamire figyelni azon kívül hogy a feszültség és a kapacitás megfeleljen?
Illetve, ha jól értem, az itt i-vel jelölt kapcsoló zárt állapotában van rajta a gyújtás. Gyári gyújtáskapcsoló nem lesz, helyette van egy kormányra szerelhető szép piros billenőkapcsoló (a szabályzatnak megfelelően) amit szívesebben kötnék úgy, hogy zárásra vegye el a gyújtást. Ezt hogyan érdemes kötni, hogy ne csináljak valami kretén zárlatot? Lehet-e egyáltalán?
Köszi előre is a válaszokat! Kérdés akad még, de így is kicsit sok vagyok mindjárt elsőre...
https://drive.google.com/file/d/0B4dX1x ... sp=sharing
Viszonylag új vagyok még MZ-zésben, kb egy éve vettem versenycélokra egy 250-es ETZ-t egyik szimós cimborától (Vigyázat, örült Simsonos! ) papírok nélkül, de egész jó állapotban.
Eddig túl sokat nem tudtam vele foglalkozni sajnos, most jutottam odáig, hogy majdnem csak az elektronikája van hátra. Ezzel kapcsolatban viszont segítségre szorulok, pár kérdés felmerült bennem a témában.
Alapvetően -versenymotor lévén- az elektronikája kimerül a gyújtás (megszakítós)-generátor-egyenirányító-feszültségszabályozó-akksi (12V 6Ah) körben. Ehhez a kapcsoláshoz minden gyári alkatrész megvan, kivéve az 5-ös jelű zavarszűrő kondit. Plusz vettem hozzá egy "kisipari" elektronikus feszültségszabályzót.
A motor állt 3 évet mielőtt megvettem, a vezetékezését jövő héten tervezem megcsinálni, mérni még nem mértem szóval egyelőre az alkatrészekről nem sokat tudok, csak hogy ránézésre nincs velük baj.
A kérdés az volna, hogy jobban járok-e egyáltalán az elektronikus fesz-szabbal, mint a gyárival? Ha az elektronikusat használom, akkor is kell bele a zavarszűrő kondi? (az 5-ös tsz.-ú)
Kondit magamtól elektronikai szakboltban vennék inkább, mint motoros boltban, kell valamire figyelni azon kívül hogy a feszültség és a kapacitás megfeleljen?
Illetve, ha jól értem, az itt i-vel jelölt kapcsoló zárt állapotában van rajta a gyújtás. Gyári gyújtáskapcsoló nem lesz, helyette van egy kormányra szerelhető szép piros billenőkapcsoló (a szabályzatnak megfelelően) amit szívesebben kötnék úgy, hogy zárásra vegye el a gyújtást. Ezt hogyan érdemes kötni, hogy ne csináljak valami kretén zárlatot? Lehet-e egyáltalán?
Köszi előre is a válaszokat! Kérdés akad még, de így is kicsit sok vagyok mindjárt elsőre...
https://drive.google.com/file/d/0B4dX1x ... sp=sharing
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Más a rögzítőcsavarok kiosztása és száma; a dekni alá sem fér be. A generátor állórész és a jobb blokkfél jelentős átalakításával esetleg bepasszítható.pdav87 írta:Sziasztok !
Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok !
Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok !
Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ahol kilép a lámpatökből a vezeték köteg, elkophatott az átvezető gumi, letestelhet a tompított vezetéke. Tovább nézheted ezt a köteget, ahol surlódik a vázon ott is ki kophatott, időszakosan testelhet = zárlat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
16A-s alumínium.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Milyen és hány A-es biztosíték amit kivágott?Zsotti írta:Üdv!
Van egy ETZ 125 aminek olyan gondja van, hogy felforrósodik az egyenirányító híd és ha nem 16A-s porcelán bizti van benne akkor kb 5 múlva kicsapja (aksi pozitív szál), abban az esetben ha megy a világítás, ha ki van kapcsolva akkor jó.
Minden égő jó és a foglalatokat is megnéztem.
Az egyenirányítón alapjáraton 2-3A, fordulaton 6-7A-t mértem, de hidegen kb egyforma volt a diódák ellenállása, viszont melegen kb 20 Ohm volt az eltérés az egyes sorok között. Ez normális???
A töltés nagyon stabil kb 3000-es fordulaton 14,2V (elektronikus fesszab).
Minden vezetéket átnéztem ami olyan volt újra saruztam.
Lehet-e ez a jelenség egy haldokló aksinál?? Vagy valahol máshol kell keresni??
Előre is köszönöm a válaszokat.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ez nem akku hiba. Valahol zárlat van a világítás körben. Alaposan át kell nézni A-Z-ig. Engem kb. 1,5 évig szivatott, lámpával kicsapta de csak egy szűk 3800-4300 fordulaton. És hébe-hóba volt, hogy 1-2 hónapig ok volt, aztán hetente 10 biztosítékot vettem. Sosem jöttem rá akárhányszor néztem, a végén ráunva elvittem villamossági szervizbe. Ők is alig találták meg, de a kormánykapcsolóhoz futó vezetéknél volt egy rejtett szigetelési hiba és csak azon a fordulaton a rezonanciakor testelt és vágta ki a biztit. Már kezdtem amúgy megszokni, hogy előzés előtt lámpa le - előzés befejez - lámpa fel.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Van egy ETZ 125 aminek olyan gondja van, hogy felforrósodik az egyenirányító híd és ha nem 16A-s porcelán bizti van benne akkor kb 5 múlva kicsapja (aksi pozitív szál), abban az esetben ha megy a világítás, ha ki van kapcsolva akkor jó.
Minden égő jó és a foglalatokat is megnéztem.
Az egyenirányítón alapjáraton 2-3A, fordulaton 6-7A-t mértem, de hidegen kb egyforma volt a diódák ellenállása, viszont melegen kb 20 Ohm volt az eltérés az egyes sorok között. Ez normális???
A töltés nagyon stabil kb 3000-es fordulaton 14,2V (elektronikus fesszab).
Minden vezetéket átnéztem ami olyan volt újra saruztam.
Lehet-e ez a jelenség egy haldokló aksinál?? Vagy valahol máshol kell keresni??
Előre is köszönöm a válaszokat.
Van egy ETZ 125 aminek olyan gondja van, hogy felforrósodik az egyenirányító híd és ha nem 16A-s porcelán bizti van benne akkor kb 5 múlva kicsapja (aksi pozitív szál), abban az esetben ha megy a világítás, ha ki van kapcsolva akkor jó.
Minden égő jó és a foglalatokat is megnéztem.
Az egyenirányítón alapjáraton 2-3A, fordulaton 6-7A-t mértem, de hidegen kb egyforma volt a diódák ellenállása, viszont melegen kb 20 Ohm volt az eltérés az egyes sorok között. Ez normális???
A töltés nagyon stabil kb 3000-es fordulaton 14,2V (elektronikus fesszab).
Minden vezetéket átnéztem ami olyan volt újra saruztam.
Lehet-e ez a jelenség egy haldokló aksinál?? Vagy valahol máshol kell keresni??
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 10 vendég