Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
1. igen ki kell hézagolni a fordulatszámmérõ hajtást úgy h zorall legyen, nekem pl. 3 db aláltéttel van megoldva: 2 van alul, 1 felül, de egy kb 0,5 mm-es hézagot illene hagyni.
robbantott ábra az etz125150alkatreszjegyzek.doc-ban, a letöltések-nél.
2. primer láncot úgy lehet levenni, hogy le kell venni a fõtengõ végérõl a láckereket, meg az egész kuplungot. de ha primer láncot cserélsz, illene az itt levõ lánckerekeket is. favorit láncot kell bele venni. neked még az ndk-s van benne?
a mágneses olajleeresztõ csavar a váltóházból gyûjti össze a vasport elsõsorban, mert amikor leveszed az olajoldali deknit, akkor láthatod h a váltó alsó tengelyénél van egy fém tárcsa ami eltakarja az a nevetséges méretû 6201-es csapágyat. ez akadályozza meg h az olaj szabadon keveredjen a váltóház meg a kuplungház között. meg szerintem az a kis fing csapágy be is döglene pár ezer km után attól a dzsuvától ami a kuplungházban kialakul.
robbantott ábra az etz125150alkatreszjegyzek.doc-ban, a letöltések-nél.
2. primer láncot úgy lehet levenni, hogy le kell venni a fõtengõ végérõl a láckereket, meg az egész kuplungot. de ha primer láncot cserélsz, illene az itt levõ lánckerekeket is. favorit láncot kell bele venni. neked még az ndk-s van benne?
a mágneses olajleeresztõ csavar a váltóházból gyûjti össze a vasport elsõsorban, mert amikor leveszed az olajoldali deknit, akkor láthatod h a váltó alsó tengelyénél van egy fém tárcsa ami eltakarja az a nevetséges méretû 6201-es csapágyat. ez akadályozza meg h az olaj szabadon keveredjen a váltóház meg a kuplungház között. meg szerintem az a kis fing csapágy be is döglene pár ezer km után attól a dzsuvától ami a kuplungházban kialakul.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- John Grape
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2008.04.05. 16:36
- Tartózkodási hely: Budapest XVIII.
ETZ 150 fordulatszám mérõ meghajtás
Sziasztok !
Kérem a segítségeteket hátha valaki jártas ebben a témában.
1. A fordulatszám mérõm rosszalkodik. Az alapjáratot nem mutatja, sõt közvetlenül az elindulás után sem mûködik, de egyszerre életre kell és mutatja az aktuális 4000-et és a többit úgy mint azelõtt.
Lekötöttem a spirált a blokkról és fúrógéppel megforgattam. Tökéletesen jelez. Tehát nem az óra romlott el.
Levettem a kuplung oldali deklit (természetesen olajleeresztés után), hogy lássam magát a meghajtást.
Rögtön rájöttem a hiba okára.
A váltó felõl kijön egy kis tengely rajta egy homlok fogazatú fogaskerékkel egy darabból gyártott csigafogazású hüvely, ami egy rövid kúpkerék fogazatú függõleges tengelyt hajt meg, aminek a blokkon kívüli vége csatlakozik a spirálhoz.
A bajt az okozza, hogy a fenti hüvely csúszkál a tengelyen és hol összeér a csigafogazatú rész a kúpkerékkel, hol nem.
A homlokfogaskerék van a tengely külsõ végéhez közelebb a dekli felé (ez kapja a meghajtást a kuplungtengelyen lévõ fogaskeréktõl) és a tengely végét egy zéger gyûrû zárja le. A meghajtás akkor mûködik jól, (akkor csatlakozik a csigahajtás a kúpfogaskerékhez) ha a zéger gyûrû benyomva tartja a homlokfogaskereket, de a zéger gyûrû és a fogaskerék között egy rés van ami lehetõvé teszi a kifelé csúszást.
Úgy néz ki hogy a rést egy alátét töltötte ki ami nincs ott.
Ezt még meg tudnám oldani egy a zéger gyûrû elé tett távtartó alátéttel, de szeretnék látni egy robbantott, vagy valamilyen rajzot, hogy eredetileg ez hogy nézett ki. Sajnos ilyen rajzot sehol sem találtam.
2. A másik probléma (ez nagyobbnak látszik), hogy ugyanitt a fõtengely kihajtást a kuplungházzal összekötõ kétsoros lánc nagyon meg van nyúlva, valószínûleg erõsen meg is kopott, mert a meghajtó és meghajtott fogaskerekek fogait elkezdte lemarni.
Most már értem, hogy az olajleeresztõ csavar mágnese miért van tele állandóan vasreszelékkel és úgy néz ki mint egy sündisznó.
A láncon nem találtam patentszemet. Levétele akkor ezek szerint csak fõtengelyen és a kuplungházon lévõ fogaskerekekkel, tulajdonképpen a kuplungházzal együtt lehetséges ha cserélni akarom. Vagy nem ?
Ehhez is jó lenne egy robbantott rajz.
A következõ gond az, hogy hol tudok ilyen láncot venni ?
Ezekben kérnék sûrgõs segítséget, ha lehet akkor az email címemre is: johngrapesi1@t-online.hu
Üdv minden kedves MZ tulajnak.
John Grape
Kérem a segítségeteket hátha valaki jártas ebben a témában.
1. A fordulatszám mérõm rosszalkodik. Az alapjáratot nem mutatja, sõt közvetlenül az elindulás után sem mûködik, de egyszerre életre kell és mutatja az aktuális 4000-et és a többit úgy mint azelõtt.
Lekötöttem a spirált a blokkról és fúrógéppel megforgattam. Tökéletesen jelez. Tehát nem az óra romlott el.
Levettem a kuplung oldali deklit (természetesen olajleeresztés után), hogy lássam magát a meghajtást.
Rögtön rájöttem a hiba okára.
A váltó felõl kijön egy kis tengely rajta egy homlok fogazatú fogaskerékkel egy darabból gyártott csigafogazású hüvely, ami egy rövid kúpkerék fogazatú függõleges tengelyt hajt meg, aminek a blokkon kívüli vége csatlakozik a spirálhoz.
A bajt az okozza, hogy a fenti hüvely csúszkál a tengelyen és hol összeér a csigafogazatú rész a kúpkerékkel, hol nem.
A homlokfogaskerék van a tengely külsõ végéhez közelebb a dekli felé (ez kapja a meghajtást a kuplungtengelyen lévõ fogaskeréktõl) és a tengely végét egy zéger gyûrû zárja le. A meghajtás akkor mûködik jól, (akkor csatlakozik a csigahajtás a kúpfogaskerékhez) ha a zéger gyûrû benyomva tartja a homlokfogaskereket, de a zéger gyûrû és a fogaskerék között egy rés van ami lehetõvé teszi a kifelé csúszást.
Úgy néz ki hogy a rést egy alátét töltötte ki ami nincs ott.
Ezt még meg tudnám oldani egy a zéger gyûrû elé tett távtartó alátéttel, de szeretnék látni egy robbantott, vagy valamilyen rajzot, hogy eredetileg ez hogy nézett ki. Sajnos ilyen rajzot sehol sem találtam.
2. A másik probléma (ez nagyobbnak látszik), hogy ugyanitt a fõtengely kihajtást a kuplungházzal összekötõ kétsoros lánc nagyon meg van nyúlva, valószínûleg erõsen meg is kopott, mert a meghajtó és meghajtott fogaskerekek fogait elkezdte lemarni.
Most már értem, hogy az olajleeresztõ csavar mágnese miért van tele állandóan vasreszelékkel és úgy néz ki mint egy sündisznó.
A láncon nem találtam patentszemet. Levétele akkor ezek szerint csak fõtengelyen és a kuplungházon lévõ fogaskerekekkel, tulajdonképpen a kuplungházzal együtt lehetséges ha cserélni akarom. Vagy nem ?
Ehhez is jó lenne egy robbantott rajz.
A következõ gond az, hogy hol tudok ilyen láncot venni ?
Ezekben kérnék sûrgõs segítséget, ha lehet akkor az email címemre is: johngrapesi1@t-online.hu
Üdv minden kedves MZ tulajnak.
John Grape
Az Öreg Cowboy
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Re: Henger
300cm3-re biztos fel lehet nekem olyan van és még van fala,még eggyet lehetne fúrni. A trabidugós még nem biztos hogy 300-as.
p.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.
A választ köszönöm.
ETZ 251
Re: Henger
nincs cementált felületp.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.
A választ köszönöm.
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Henger
Nekem is ilyen blokk volt a gépemben , de ez nem a legegészségesebb megoldás mert trabantdugattyút raknak hozzá . Ha nagyobb ccm - et akarsz , akkor Bambi 300-asa a nyerõ . Ha mégis megvennéd , akkor jól nézd át , mert az ilyenhez ,már kellene az erõsített blokktartó , meg a fuvókákat is nagyobb méretûre kell cserélni , ami tapasztalatot igényel .p.m2005 írta:Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.
A választ köszönöm.
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Henger
Sziasztok!
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.
A választ köszönöm.
Meddig lehet fúrni egy 250-es ETZ hengert, hogy a cementált réteg megmaradjon? Csak mert láttam egy olyan hirdetést, hogy: "270-esre van felfúratva". Jó vétel lenne a motor, de ez megmérgezi az egészet.
A választ köszönöm.
bambi írta:a bowdent a kuplung rugói húzzák vissza,valószinû,hogy mégsem sikerült a kuplungot jól összerakni,szerintem.mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
nem lehet hogy a kuplung kosár fedelét roszul raktad fel ?
vagy a ki emelõ szerkezetnél valami nem jó
a bowdent a kuplung rugói húzzák vissza,valószinû,hogy mégsem sikerült a kuplungot jól összerakni,szerintem.mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.Ha felrakom a deknit akkor nem emel ki a kuplungom.Ha leveszem a villa simán kiemel csak a bovdent nem húzza vissza,a karral kell visszahúzni.
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden
-csapágy
Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört:)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
szerintem 1 megragadás belefér, de én pl most járok 80 km-nél, elindulok otthonról fel 5.be(egyenes és majdnem sík úton lakott területen kívül), 4 km után 10 perc pihi aztán irány haza. 2-3 óra múlva ha úgy van kedvem akkor megint bedörrentem aztán megint ez. én nem merek még jampiskodni 500 km-ig egyálatlán nem.KILL3R etz írta:Hali!
Ha már így a dugó-ragadásról beszélünk...
Tegnap sikerült megragasztanom... stiftgázon pucoltam a kipuffot egy transit mögöt... gondolom nem kapott elég hütést De amikor hallottam hogy kezd vonyítani akko behúztam a kuplungot és ráhúztam a szivatót.Utána kigurultam vele hogy hûtsem és vártam 10 percet...Utána simán beindult
Szal szerintetek mennyire károsodhatott a henger
persze mindenki másképp csinálja
viszont én még sosem ragadtam meg
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!
Ha már így a dugó-ragadásról beszélünk...
Tegnap sikerült megragasztanom... stiftgázon pucoltam a kipuffot egy transit mögöt... gondolom nem kapott elég hütést De amikor hallottam hogy kezd vonyítani akko behúztam a kuplungot és ráhúztam a szivatót.Utána kigurultam vele hogy hûtsem és vártam 10 percet...Utána simán beindult
Szal szerintetek mennyire károsodhatott a henger
Ha már így a dugó-ragadásról beszélünk...
Tegnap sikerült megragasztanom... stiftgázon pucoltam a kipuffot egy transit mögöt... gondolom nem kapott elég hütést De amikor hallottam hogy kezd vonyítani akko behúztam a kuplungot és ráhúztam a szivatót.Utána kigurultam vele hogy hûtsem és vártam 10 percet...Utána simán beindult
Szal szerintetek mennyire károsodhatott a henger
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kösz, de a dugattyú még sosem ragadt megconus írta:elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ?
bambi mit mondasz erre? éghet a gumi a borda között? vagy a hengerfejnél levõ szilentben?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
elõfordulhat az h a bordák közti zajcsillapító gumi "megég" és égett gumifüst szagot érzek ?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Én is használtam still olajjal sokáig de kopogósabb lett a gép és ráhagytam! De holnap kihajtom a lelkét!ghostrider írta:Teljesen korrekt amit Zizi írt, én magam is így "közlekedem" (még ha nem is pörgetem 7000-ig ).z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t
Nálam egyébként az a helyzet, hogy szintetikus motorolajat használok 1:50-be...ha bemelegszik a motor akkor húzom ahogy lehet, a tehetetlenség, a súrlódás, a légellenállás és az MZ-s többi ellensége meg egyszer csak leszabályoz valamikor...
Üdv. Ghost
Teljesen korrekt amit Zizi írt, én magam is így "közlekedem" (még ha nem is pörgetem 7000-ig ).z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t
Nálam egyébként az a helyzet, hogy szintetikus motorolajat használok 1:50-be...ha bemelegszik a motor akkor húzom ahogy lehet, a tehetetlenség, a súrlódás, a légellenállás és az MZ-s többi ellensége meg egyszer csak leszabályoz valamikor...
Üdv. Ghost
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Hu ezekhez az adatokhoz képest én is le vagyok maradva jócskán. 6000 fordulatnál elváltani az enyém akkor már rég felrobbant. Utazó 5000-5200 az is szép. Kormolás megvan szépen! Az enyémet 4500 körül már simán elváltom mert fura pattogó, nyavajgó, és még sokfajta hang jön ki a motorból! Hmmm lehet hogy ideje a motorgenerálnak pedig alig 20000km van benne! Minél melegebb annál szebbek a hangok. De örömmel olvason van akinek faszául megy a gépe!z25z írta:4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
tenni kell még bele azt a háromszög alakú lemezt, 0,2 mm-erenként haladj, minél többet teszel a 3 db M6-os csavar alá, annál jobban összeszorul a köteg. elõször próbáld ki sztenderen, (olajos legyen a köteg!) ha szerencséd van sikerül egybõl belõnöd, ha nem akkor +/-0,2 mm. én most raktam össze a motort, és 1db 1mm-es + 1 db 0,5 mm-es hézagoló háromszög van benne.Gshp írta:Hali !
Olyan problémám lenne, hogy a kuplung csúszik . A robbantott ábra alapján van összerakva, mégis 30 fölé nem megy a motor, ezután elforog . 3500-ig bírja onnan elforog . Nincs ellenállása .
Szerintetek ?
Elõre is kösz a válaszokat : Ádám
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
4000 az sztem jo fordulatszam, anno volt rola szo, hogy a 3000 kornyeki meg alapjarati tartomanyba tartozik, amugy a max teljesitmenyt 5500 on a forgatonyomatekat 5200-on adja le, en 3,4-ik fokozatban 6000 nel valtom el es az utazom 5000-5200 as fordulaton megy, (orszaguton, varosban en sem szoktam nagyon huzni a fulet) egy 2T-t 40-60 ezer km mar elegge megvisel utana meg kicsipenzbol fel lehet total ujitani, nem ugy mint egy GSX-R-t
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Lenne egy kérdésem: én mindig azt hallottam, hogy a kétütemû motor szeret pörögni, szóval nagyobb fordulaton járni, de hétvégén egyik ismerõsöm mondta, hogy ha túl pörgös a motor, akkor gyorsan tönkremegy. Ebbõl csak azt akarom kihámozni, hogy pl. ha 3.ban járok vároban és akkor pörög 4 ezret, illetve ha 5.be csak 90-nél váltok fel, akkor az gyorsan kinyírja a motort? (még nagyon új nekem ez a 250es...)
MZ or nothing!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Vigyázni kell, mert a német oldalakon árult cuccok nagyrésze is magyar/taiwani/egyéb utángyártás, ugyanaz, mint ami nálunk is kapható.Anonimus írta:Ill. van e valakinek infója arról hogy a németeknél kapható alkatrészek milyen minõségûek,
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Hi mindenkinek!
Kérdésem a következõ tud e valaki jó minöségû kuplungalaplapot valahol (250 etz-be)(nem a boltokban kapható kisiparit...)
Ill. van e valakinek infója arról hogy a németeknél kapható alkatrészek milyen minõségûek, találtam ugyan kuplung alaplapot amire azt írták a németek hogy originál alkatrész (na de a mesének nem igazán hiszek)
Kérdésem a következõ tud e valaki jó minöségû kuplungalaplapot valahol (250 etz-be)(nem a boltokban kapható kisiparit...)
Ill. van e valakinek infója arról hogy a németeknél kapható alkatrészek milyen minõségûek, találtam ugyan kuplung alaplapot amire azt írták a németek hogy originál alkatrész (na de a mesének nem igazán hiszek)
Nincs kenés Hát akkor zárt gázkar-állásnál csak a levegõtõl zörög a vasGshp írta:Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !
Üdv : Ádám .
Én használom a motorféket és nem rángat közben. Nyári kánikulában stiftgázról gyakran lezárom a kazánt és nem lett még baja...
Üdv. Ghost
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
négy kelemen kft ot készítenek króm gyûrûtconus írta:1mm-es hézag 3ekm alatt? biztos h jó méretû gyûrûk lettek betéve?KILL3R etz írta:Hali!
Lenne egy kérdésem... Tud valaki olyan helyet ahol gyártanak króm gyûrût a dugóhoz?
Mert 3000 km alatt 1 mm-es hézag van a gyûrûk közt... nem akarom ien sûrûn cserélgetni...
A válaszokat elõre is köszönöm!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Biztos... A hengerrel együtt adták szettben...1mm-es hézag 3ekm alatt? Shocked biztos h jó méretû gyûrûk lettek betéve?
Mégegy oan alkatrész ami naggggyyyon minõségi...
Gondolhatod hogy szemem kiesett amikor beraktam a perselybe....
De a kérdés még nyitott.. tud valaki oan helyet ahol krómgyûrût gyártanak
A válaszokat elõre is köszi!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég