Futómű
Nem laza a tengely és lötyög a hátsó kerék?
Nekem volt már,hogy a tengely lazult meg és azért lötyögött,de ilyet...
Lehet,hogy igaza van az öregnek,másra én sem tudok gondolni,szerintem szedjétek ki a kereket és nézzétek meg,ha nem sokat használtad,akkor biztos nem kopás,talán valami drasztikusabb...
Jelezz,mi volt,mert kiváncsi vagyok rá!
Nekem volt már,hogy a tengely lazult meg és azért lötyögött,de ilyet...
Lehet,hogy igaza van az öregnek,másra én sem tudok gondolni,szerintem szedjétek ki a kereket és nézzétek meg,ha nem sokat használtad,akkor biztos nem kopás,talán valami drasztikusabb...
Jelezz,mi volt,mert kiváncsi vagyok rá!
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Basszus!
Hétvégén mentünk 2 személy 450km-t keresztül a Mátra gerincén Egerbe.
Ott észrevettem, hogy banyek lötyög a hátsó kerék, a kurvvvvv életbe.
Kilazult a tengely?--nem
Na ez király mondtam.
Hazafele 60-80 km/h.
Szerintetek? Az öreg azt mondja a csapágynak annyi, de mivel ilyen keveset mentem, lehet, hogy még nagyobb a gáz....
Vélemények?
Hétvégén mentünk 2 személy 450km-t keresztül a Mátra gerincén Egerbe.
Ott észrevettem, hogy banyek lötyög a hátsó kerék, a kurvvvvv életbe.
Kilazult a tengely?--nem
Na ez király mondtam.
Hazafele 60-80 km/h.
Szerintetek? Az öreg azt mondja a csapágynak annyi, de mivel ilyen keveset mentem, lehet, hogy még nagyobb a gáz....
Vélemények?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
rugóban próbálj inkább használt gyárit szerezni.KILL3R etz írta:Hali!
Ha már a telóknál tartunk... Nekem az elsõ telóm lóg kb. 10-15 centit. Szal fel tudom húzni a kormányt simán de visszaesik. Ez gyárilag is ilyen vagy nem lenne szabad ennyire? Egyébként a csillapítás és a rugózás tökéletes csak kicsit puha...
Mivel lehetne ezt kijavítani? rugócsere?
A válaszokat elõre is köszi!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Ráhibáztál! Rugó+olaj csere,de ha már szét van szedve szimmering is(de nehogy az olcsót vedd,mert az sz_r!)KILL3R etz írta:Hali!
Ha már a telóknál tartunk... Nekem az elsõ telóm lóg kb. 10-15 centit. Szal fel tudom húzni a kormányt simán de visszaesik. Ez gyárilag is ilyen vagy nem lenne szabad ennyire? Egyébként a csillapítás és a rugózás tökéletes csak kicsit puha...
Mivel lehetne ezt kijavítani? rugócsere?
A válaszokat elõre is köszi!
Üdv: Stravko
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!
Ha már a telóknál tartunk... Nekem az elsõ telóm lóg kb. 10-15 centit. Szal fel tudom húzni a kormányt simán de visszaesik. Ez gyárilag is ilyen vagy nem lenne szabad ennyire? Egyébként a csillapítás és a rugózás tökéletes csak kicsit puha...
Mivel lehetne ezt kijavítani? rugócsere?
A válaszokat elõre is köszi!
Ha már a telóknál tartunk... Nekem az elsõ telóm lóg kb. 10-15 centit. Szal fel tudom húzni a kormányt simán de visszaesik. Ez gyárilag is ilyen vagy nem lenne szabad ennyire? Egyébként a csillapítás és a rugózás tökéletes csak kicsit puha...
Mivel lehetne ezt kijavítani? rugócsere?
A válaszokat elõre is köszi!
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Máté!Matee86 írta:Köszönöm a segítséget,majd a zöldet keresem!
Meg tudnátok mondani,hogy mekkorák a szimering méretei?
Köszi:Máté
Wellendichtring D35x47x7 St (TGL 16454)
Ezen az oldalon találsz még sok hasznos infót: www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Kevés szerelést, SOK kilómétert még a nyárra.
Üdv:
Peti ETZ250
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Máté!Matee86 írta:Sziasztok!
Az elsõ teleszkópom úgyhiszem szimeringcserére érett.Van valakinek tapasztalata a boltban kapható szimeringek minõségérõl?Remélem találok valami normálisat,nem szeretnék folyton boltba járni,hogy találjak egy jó minõségût...
Üdv:Máté
Én már voltam ilyen cipõben mint most te.
Elfogat ható a minõségük, én 4 éve cseréltem de még nem adta meg magát.
Fontos:Ne hagyd hogy rád sózzák a fekete szinû de méretbe egyezõ szimeringet, mert az nem birja a hidraurikus olajat.
Csak ZÖLD szinût vásárolj!!!!!!!!!
Üdv:
Peti ETZ250
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nemrég írtam, hogy a két új SKF hátsó kerékcsapágy berakása után teljesen elmúlt a mocim szitálása. A napokban kicseréltük az ismerõs szerelõmmel a blokktartó vasakat, amihez ugye kereket, láncot, lengõvillát is ki kellett szedni. Összerakás után megint szitálni kezdett a motor. Mindent jól raktunk vissza és az utolsó alátétig leellenõriztünk mindent legalább 2-szer. A hátsó kereket beállítottam egyenesbe, ennél egyenesebben már nem is állhatna, de mégis. Esetleg az lehet, hogy mégis fennáll valami probléma ami tönkretette az elõzõ csapágyamat is és az kezdi ki ezeket is? Nekem az a furcsa, hogy a szerelõhöz menet még nem volt semmi, amikor elfele jöttem meg már szitált.
Köszi, én vác mellett lakok, budapesttõl északra jó 50 km-re, ha te közelebb leksz hozzám mint a Bambi féle szervíz lehet hogy kérném a segítségedet, de nekem az szempont hogy nem lenne rossz ha 25.éig kész lenne, mert akkor mennék vele balatonra.bakimate írta:Szia!
Villa felújítást, lánccserét és egyéb dolgokat segíthetek megcsinálni, ha pedig a blokk tényleg gáz, akkor Bambi biztos segít.
Gose89 írta:Köszi, de kénytelen vagok szervízbe vinni, mert ez mellett még lesz egy váltógenerál úgy tûnik és egy lánccsere, bár a váltógenerál még közel sem biztos, az hogy kidobta 3x a hármast 2-300 km alatt az még nem tûnik olyan problémának ami nem bírja ki télig.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Vettem 2 SKF csapágyat a hátsó kerékbe. Az lenne a kérdésem, hogy a köztük lévõ távtartónak, teljesen be kell-e feszülni a két csapágy közé, vagy nem? Az enyémben úgy van, hogy nem feszül, de annyira hozzáér mindkét oldalt, hogy ne essen össze vissza, hanem szépen középen marad. De ha benyúlok egy rúddal, akkor el tudom mozgatni onnan egy picit. Szóval a lényeg, hogy nem feszül. Írtam már korábban, hogy szétment a csapágyam, pedig nemrég lett cserélve és azt is, hogy szitál a motor és nem lehet elengedni a kormányt... Most az SKF csapágyakkal megint nem kotyog a kerekem és a szitálás is teljesen megszûnt. Olyan stabil a moci, mintha valami sziklán ülnék. Az elõzõ csapágycsere elõtt és után is fennált ez a szitálós dolog, most viszont teljesen elmúlt.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Szia!
Villa felújítást, lánccserét és egyéb dolgokat segíthetek megcsinálni, ha pedig a blokk tényleg gáz, akkor Bambi biztos segít.
Villa felújítást, lánccserét és egyéb dolgokat segíthetek megcsinálni, ha pedig a blokk tényleg gáz, akkor Bambi biztos segít.
Gose89 írta:Köszi, de kénytelen vagok szervízbe vinni, mert ez mellett még lesz egy váltógenerál úgy tûnik és egy lánccsere, bár a váltógenerál még közel sem biztos, az hogy kidobta 3x a hármast 2-300 km alatt az még nem tûnik olyan problémának ami nem bírja ki télig.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
és nem félted a vasat az árokásó ujjú kõbaltás kezû "szakértõktõl"?
alig 60 km-re lax pesttõl... akarom mondani bambi-tól
alig 60 km-re lax pesttõl... akarom mondani bambi-tól
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
baja nem lesz tole, max szar ugy vezetni, hogy a hianyzo olaj miatt nincs csillapitas, a szimmeringet kicserelni nem egy bonyolult muvelet, otthon ha meg soha nem csinaltal ilyet akkor is megvan 1-1,5 ora alatt kar a szervizbe vinned, hogy lenyuljanak egy raklap penzt, a szimmering meg kb 4-800 ft attol fuggoen hol veszed....Gose89 írta:Hello!
Ha ereszt az elsõ villám (nem kicsit, nagyon) de, még nem tudom elvinni szervízbe, mert vele csinálom a jogsimat, akkor számíthatok arra, hogy valami komoly gondom lesz vele, mert jó 500km-t szimeringesen használtam?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
figyu
szerintem használd ki a jó idõt, aztán ilyen kis piszlicsáré dolgokkal ráérsz molyolni majd télen
ittvan az én esetem: idén kb 200 km mentem, és aug közepe lesz mire ráülhetek a motorra...
ui: zizi! bocs, de most már rájöttem arra h mit írtál, csak elsõre nem volt tiszta, mert forrt a fejem
szerintem használd ki a jó idõt, aztán ilyen kis piszlicsáré dolgokkal ráérsz molyolni majd télen
ittvan az én esetem: idén kb 200 km mentem, és aug közepe lesz mire ráülhetek a motorra...
ui: zizi! bocs, de most már rájöttem arra h mit írtál, csak elsõre nem volt tiszta, mert forrt a fejem
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Érdekesnek találom a jelenséget, mert amint írtam, határozottan kotyogott a hátsó kerék és menet közben is éreztem az instabilságot. Ám azonban mostmár meg sem mozdul (jó, természetesen forog... ) és menet közben is stabilnak érzem. Pedig nem csináltam vele semmit. GOndoltam nemárt sosem ha kicsit átnézem az egész mocit, meghúzgálom a csavarokat és ilyesmik. A hátsó tengelyen tudtam húzni egy jó fél fordulatnyit, de nem ettõl múlt el a kotyogás, mert már elõtte sem éreztem. Ez vajon mitõl lehet? Magától meggyógyult? Mondjuk ez nem hiszem, hogy meggátol a tervemben és még egy kicsit tesztelem, hogy elõjön-e megint, vagy sem, de fogok venni két SKF csapágyat és esztergáltatok egy távtartót. Azért a kerék mégiscsak a kerék és azon szerintem nem szabad spórolni. Mindenesetre köszönöm a sok segítséget és az ötleteket. Még alig 2 hónapja van meg a motor és még nem értek hozzá úgy mint aki már évek óta MZ-zik, dehát így tanul az ember...
Na betettünk a hátsó állásba a teleszkópot a villán, így a tengely mõgé került a támasztás. Sokkal keményebb, így nem imbolyog úgy.Gyurm@ írta:Bronzpersely is jó hozzá de mivel a 250-esnek sokkal erõsebb a lengõvillája ezért a tied sosem lesz olyan stabil mindíg is imbolyogni fog bár a szilentezés segít sokat. A hátsó telóba pedig tegyél új rugót vagy szerezz 1 keveset használtat !
Üdv. Gyurm@tams9 írta:Hello!
Van egy problémám; mégpedig, hogy a 251(300)-asom 2 személy (88+57kg) alatt olyan, mintha egy nagy torziós rugón ülnék. Teljesen imbolygós, külön úton jár az eleje meg a hátulja, remeg mint a kocsonya, így tudnám leírni a dolgot és megvezeti minden kis repedés az úttesten. Elõl 2,75 ös Heidi van, hátul 3,50-es Mitas. A másik zavaró dolog, hogy ha elengedem a kormányt 3-ba 50nél akkor csapkodva rázkódik a kormány motorfékezve, de egyenesen megy.
A kormánycsapágyon és a hátsó lengõvilla szilenten kívül szóba jöhet valami? Mondta Gyurma, hogy neki acél szilent van berakva. Ezt hogyan lehet megvalósítani és milyen úgy? Valami puhább anyaggal (bronz, alumínium) nem lenne jobb?
Köszi hello
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Személyszerint én még nem szedtem szét a kereket,de a rajzból itélve egy 37,2 mm hosszú 22 mm belsõ átmérõjû 2mm vastag távtartóról van szó.Magyarul egy olyan csõdarab,aminek a belsõ átmérõje 22mm a külsõ átmérõ 26mm és 37,2 hosszú.kosian írta:Alkatrészjegyzékben megtaláltam a gyári méreteket. Azt írja, hogy 22x2x37,2mm
Nem vagyok biztos benne, hogy melyik szám melyik részére utal...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
de nem is mondta neki senki, hogy a regi alkatreszt merje le, azert irtam a modszert a tolomerovelconus írta:ha a rossz távtartóról veszel méretet akkor amit csináltatsz is ugyanolyan rossz lesz szerintem. alkatrészjegyzékben v. szerelési könyvben kellene megnézni h pontosan milyen hosszú az a távtartó.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ha a rossz távtartóról veszel méretet akkor amit csináltatsz is ugyanolyan rossz lesz szerintem. alkatrészjegyzékben v. szerelési könyvben kellene megnézni h pontosan milyen hosszú az a távtartó.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ha esztergalyoshoz viszed az tudni fogja milyen anyag kell oda (ehez a reszhez nem ertek, de gyanitom acel) a lenyeg hogy minden meretet pontosan merj, mert amugy egy jo esztergalyosnak par perc az egesz (kulso atmero-belso atmero, ez gyakorlatilag a csapagy belso gyurujevel egyezik meg valamint hosszusag)kosian írta:Igen, épp a kisipari szarok miatt félek én is boltban venni. Szétszedem inkább és lemérem. Milyen anyagból érdemes esztergáltatni?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
lehet kapni boltban, de amilyenek ezek a kisipari szarok lehet jobban jarsz, ha esztergalyossal csinaltatsz egyet. En ezt ugy oldottam meg, mikor az 16" os elso kereket epitettem ossze, hogy egyik oldalrol betettem a csapagyat, aztan tolomerovel lemertem mekkoranak kell lenni a tavtartonak (masik oldalrol tolomero beledug es a bent levo csapagytol a masik oldali csapagyfeszekig lemer) aztan fizettem 2 sort az esztergalyosnak es mindenki happy sztem igy sokkal olcsobban megusztam...
amugy erdemes ha mar szetszeded lemerned ugy, ahogy elobb irtam, aztan merd meg a tavtartod hosszat is aztan kiderul van e elteres
amugy erdemes ha mar szetszeded lemerned ugy, ahogy elobb irtam, aztan merd meg a tavtartod hosszat is aztan kiderul van e elteres
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Távtartó alatt a kis csõre gondoltok a két csapágy között? Azon nem látszódott semmi rendellenes a legutóbbi csapágycserénél. Mindkét csapágy rendesen bement a helyére és a hogy a helyére került mindkettõ, a távtartó is tökéletesen oadállt ahová kell. Monda is az ismerõsöm akivel csináltuk (elég jól ért a dolgokhoz), hogy ez nagyon simán ment és minden tökéletes volt az elnyûtt csapágyakat leszámítva. Ettõl eltekintve abszolút nem kizárt, hogy azzal van baj és ha már kell 2 új csapágy, akkor veszek olyan távtartót is bele. Lehet azt kapni motoros boltban? Vagy csináltatni kell? Válaszokat és a segítséget elõre is köszönöm.Stravkó írta:Szerintem is a távtartó lesz az oka,már engem is megszivatott! Nekem nem tört a tengely,egyszerûen csak a sok lehúzástól összezömült a távtartó(lehet,hogy nem is a gyári volt benne). Amíg ki nem cseréltem, bizony csócsálta a csapágyakat!z25z írta:
a ket csapagy kozott a tehermentesito tavtarto a helyen van? nekem az okozott gondot, hogy egy tengelytores utan lekopott belole kb 2 mm (tengelytoressel meg mentem 80 km-t, muszaj volt, ha nem akartam az utszelen hagyni a motort)
ezutan a csapagyaim 800-1800 km-t birtak es csak josokara mikor lemertem egyszer a tavtartot jotem ra a turpissagra, de addig en is cserelgettem a csapagyakat, vettem skf-et is bele 3x-os aron hogy az fasza lesz....hat az birta az 1800-at
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Szerintem is a távtartó lesz az oka,már engem is megszivatott! Nekem nem tört a tengely,egyszerûen csak a sok lehúzástól összezömült a távtartó(lehet,hogy nem is a gyári volt benne). Amíg ki nem cseréltem, bizony csócsálta a csapágyakat!z25z írta:kosian írta:Mitõl megy tönkre a hátsó kerékben a csapágy? Nemrég lett cserélve, mert már nagyon kotyogott és most vettem észre, hogy megint kotyog. 1 hónap alatt tuti nem kéne elhasználódnia. Mit kéne megnéznem a mocin? Vagy egyszerûen csak szar volt a csapágy? A gumin nem látok rendellenes kopást, szóval elvileg a kerék egyenesen áll. Legközelebb SKF csapágyat veszek, de elõbb jó lenne tudni, hogy van-e valami különösebb oka annak, hogy tönkremennek a csapágyak...
a ket csapagy kozott a tehermentesito tavtarto a helyen van? nekem az okozott gondot, hogy egy tengelytores utan lekopott belole kb 2 mm (tengelytoressel meg mentem 80 km-t, muszaj volt, ha nem akartam az utszelen hagyni a motort)
ezutan a csapagyaim 800-1800 km-t birtak es csak josokara mikor lemertem egyszer a tavtartot jotem ra a turpissagra, de addig en is cserelgettem a csapagyakat, vettem skf-et is bele 3x-os aron hogy az fasza lesz....hat az birta az 1800-at
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
kosian írta:Mitõl megy tönkre a hátsó kerékben a csapágy? Nemrég lett cserélve, mert már nagyon kotyogott és most vettem észre, hogy megint kotyog. 1 hónap alatt tuti nem kéne elhasználódnia. Mit kéne megnéznem a mocin? Vagy egyszerûen csak szar volt a csapágy? A gumin nem látok rendellenes kopást, szóval elvileg a kerék egyenesen áll. Legközelebb SKF csapágyat veszek, de elõbb jó lenne tudni, hogy van-e valami különösebb oka annak, hogy tönkremennek a csapágyak...
a ket csapagy kozott a tehermentesito tavtarto a helyen van? nekem az okozott gondot, hogy egy tengelytores utan lekopott belole kb 2 mm (tengelytoressel meg mentem 80 km-t, muszaj volt, ha nem akartam az utszelen hagyni a motort)
ezutan a csapagyaim 800-1800 km-t birtak es csak josokara mikor lemertem egyszer a tavtartot jotem ra a turpissagra, de addig en is cserelgettem a csapagyakat, vettem skf-et is bele 3x-os aron hogy az fasza lesz....hat az birta az 1800-at
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ugye normál illesztésût tettél bele, nem c3-at?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Mitõl megy tönkre a hátsó kerékben a csapágy? Nemrég lett cserélve, mert már nagyon kotyogott és most vettem észre, hogy megint kotyog. 1 hónap alatt tuti nem kéne elhasználódnia. Mit kéne megnéznem a mocin? Vagy egyszerûen csak szar volt a csapágy? A gumin nem látok rendellenes kopást, szóval elvileg a kerék egyenesen áll. Legközelebb SKF csapágyat veszek, de elõbb jó lenne tudni, hogy van-e valami különösebb oka annak, hogy tönkremennek a csapágyak...
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Bronzpersely is jó hozzá de mivel a 250-esnek sokkal erõsebb a lengõvillája ezért a tied sosem lesz olyan stabil mindíg is imbolyogni fog bár a szilentezés segít sokat. A hátsó telóba pedig tegyél új rugót vagy szerezz 1 keveset használtat !
Üdv. Gyurm@
Üdv. Gyurm@
tams9 írta:Hello!
Van egy problémám; mégpedig, hogy a 251(300)-asom 2 személy (88+57kg) alatt olyan, mintha egy nagy torziós rugón ülnék. Teljesen imbolygós, külön úton jár az eleje meg a hátulja, remeg mint a kocsonya, így tudnám leírni a dolgot és megvezeti minden kis repedés az úttesten. Elõl 2,75 ös Heidi van, hátul 3,50-es Mitas. A másik zavaró dolog, hogy ha elengedem a kormányt 3-ba 50nél akkor csapkodva rázkódik a kormány motorfékezve, de egyenesen megy.
A kormánycsapágyon és a hátsó lengõvilla szilenten kívül szóba jöhet valami? Mondta Gyurma, hogy neki acél szilent van berakva. Ezt hogyan lehet megvalósítani és milyen úgy? Valami puhább anyaggal (bronz, alumínium) nem lenne jobb?
Köszi hello
Powered by Bambi -- ETZ 300
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Én azt olvastam egy rallys cikkben h a zsigának a gumiszilentjeit valami mûanyagra (talán teflon?) cserélik. Ha az elbírja a 150-180 LE-t akkor a MüZüben is el kéne h bírja, nem?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Kunc-kunc-kacaj...
Egyébkéntén is gondolkodtam fémbõl csinálni sziltentet,de attól tartottam,hogy döntéskor az oldalirányba ható erõk nem bántják-e,gondolom nem véletlenül vannak gumiból a szilentek.Akkor ezek szerint mûködik a dolog?Mert ha igen,szaladok hátra a forgácsolóba
Egyébkéntén is gondolkodtam fémbõl csinálni sziltentet,de attól tartottam,hogy döntéskor az oldalirányba ható erõk nem bántják-e,gondolom nem véletlenül vannak gumiból a szilentek.Akkor ezek szerint mûködik a dolog?Mert ha igen,szaladok hátra a forgácsolóba
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég