Alfa írta:Véletlenül derült ki amikor láncszettet vettem, hogy a 251-esnek más a csapágyazása. Odaadták a 251-es lánckereket, és baromira nem ment bele a 250 es csapágyszet. Utána tisztáztuk a félreértést és oké lett.Melák írta:Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy az ETZ 250 hátsó kerékagy azonos teljesen az ETZ 251 hátsó aggyal?
Persze lehet hogy a kerékagy része (ami nem változik lánckerékcserével) épp ugyanolyan, de mivel a lánckerék hátul nem, ezért nem lehetsz benne biztos csak ha szétkapsz mindkettõbõl egyet (ismerõs mociját meg a tiedet, stb).
Legalábbis én azért gondolom hogy más a kettõ, mert miért lenne a lánckerék más, ha az agy ugyanolyan? Semmi logika nem lenne benne
Futómű
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Igen! Az én motoromnál is 2 különbözõ méretû csapágy van a lánckerékben, de úgy tudom 1991-tõl már azonos méretûeket használtak a 251-nél. Ismerõseim is 251-el motoroznak, így egyenlõre nincs összehasonlítási alapom.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: olaj
Ha jó minõségû simmeringet teszel bele,és zeagerrel biztosídot,vagy esetleg ragasztod,akkor igen.De ha teszel szelepeket (rossz belsõ) a Felsõ csavarba,akkor levegõvel tudod keményíteni a rugózást.FIGYELEM!!! CSAK KÉZI PUMPÁT SZABAD HASZNÁLNI,MERT 0.8 bar A MAX AMIT BELETÖLTHETSZ NYOMÁST!Máté írta:sziasztok!
ha az elõírt 230ml-nél többett töltök egy picivel a telóba akkor azt kinyomja, vagy keményebb lesz tõle egy kicsit?
köszi elõre is.
Máté
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Véletlenül derült ki amikor láncszettet vettem, hogy a 251-esnek más a csapágyazása. Odaadták a 251-es lánckereket, és baromira nem ment bele a 250 es csapágyszet. Utána tisztáztuk a félreértést és oké lett.Melák írta:Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy az ETZ 250 hátsó kerékagy azonos teljesen az ETZ 251 hátsó aggyal?
Persze lehet hogy a kerékagy része (ami nem változik lánckerékcserével) épp ugyanolyan, de mivel a lánckerék hátul nem, ezért nem lehetsz benne biztos csak ha szétkapsz mindkettõbõl egyet (ismerõs mociját meg a tiedet, stb).
Legalábbis én azért gondolom hogy más a kettõ, mert miért lenne a lánckerék más, ha az agy ugyanolyan? Semmi logika nem lenne benne
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Na ugyanez a helyzet velem isbakimate írta:A /1-esem elsõ teleszkópjaiban motorolaj van, immár 2 éve . Soha többet nem teszek bele ilyet (jó, amikor beletettem, még fiatal voltam és balga:-)), a télen ki is dobom belõle, nem véletlenül találták ki a különbözõ olajokat (teló, motor, hajtómû)...
Ugyan olyan motorom van mint Máténak, ugyanúgy én is motorolajat töltöttem anno az elsõ teleszkópokba, és ugyanúgy pórul jártam, mert hülyeséget csináltam. Megbántam. A motorolaj nem telóba való. tönkreteszi mind a két simmer-t, meg persze a rúgózás sem olyan lesz, mint újkorában. De még csak hasonló se...
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Esetleg nem automataváltó olajat írt?mert az lehetséges.Máté írta:azért írtam hajtómûolajat, mert van nekem egy szerelési kézikönyvem és abban azt írják hogy hajtómûolaj kell bele. de az még igazi szocreál doksi, akkoriban még nem hinném hogy lett volna igazán kifejezett teleszkópolaj.
amúgy a 150-es etz-ben is cseréltem olajat, és abba hajtómûolaj került és szerette azt is. nem tudom melyik a sûrûbb, melyik miért jobb?
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
A /1-esem elsõ teleszkópjaiban motorolaj van, immár 2 éve . Soha többet nem teszek bele ilyet (jó, amikor beletettem, még fiatal voltam és balga:-)), a télen ki is dobom belõle, nem véletlenül találták ki a különbözõ olajokat (teló, motor, hajtómû)...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Szerintem nem véletlenül van külön lengéscsillapítóolaj,motorolaj,hajtómûolaj. Mindegyik a saját felhasználási területére van kifejlesztve,különben egyféle is elég lenne,és az jó lenne mindenbe.
Amugy motorolajat már én is tettem bele,mert épp nem volt más,de késöbb lecseréltem.
Üdv:Stravko
Amugy motorolajat már én is tettem bele,mert épp nem volt más,de késöbb lecseréltem.
Üdv:Stravko
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
azért írtam hajtómûolajat, mert van nekem egy szerelési kézikönyvem és abban azt írják hogy hajtómûolaj kell bele. de az még igazi szocreál doksi, akkoriban még nem hinném hogy lett volna igazán kifejezett teleszkópolaj.
amúgy a 150-es etz-ben is cseréltem olajat, és abba hajtómûolaj került és szerette azt is. nem tudom melyik a sûrûbb, melyik miért jobb?
amúgy a 150-es etz-ben is cseréltem olajat, és abba hajtómûolaj került és szerette azt is. nem tudom melyik a sûrûbb, melyik miért jobb?
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: milyen olaj?
A hajtómûolaj sûrû lesz bele,nem hidraulika olajra gondoltál véletlenül?Máté írta:sziasztok!
most tervezem 251-es mz-m elsõ teleszkópjának szétszedést. azt már olvastam hogy 230ml kell a szárakba és azt hogy hajtómûolaj. nem jó ha valamilyen más olajat teszek bele? pl teleszkóolaj vagy motorolaj? nem jó az úgy?
köszi a segítséget
A legtutibb tényleg a lengéscsillapítóolaj!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Ha a telódnak nincs semmi gondja, a gyári ajánlás az 5-15W olajokra vonatkozik... Kisebb átalakításként belemehet motorolaj vagy váltóolaj is akár, nagyobb lesz a csillapítás (de így a kényelem leesik sztem ), de személy szerint nem ajánlom, a futómûvet nem erre tervezték.
Mocisboltban telóolajat kérsz az tökéletes...
Mocisboltban telóolajat kérsz az tökéletes...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
milyen olaj?
sziasztok!
most tervezem 251-es mz-m elsõ teleszkópjának szétszedést. azt már olvastam hogy 230ml kell a szárakba és azt hogy hajtómûolaj. nem jó ha valamilyen más olajat teszek bele? pl teleszkóolaj vagy motorolaj? nem jó az úgy?
köszi a segítséget
most tervezem 251-es mz-m elsõ teleszkópjának szétszedést. azt már olvastam hogy 230ml kell a szárakba és azt hogy hajtómûolaj. nem jó ha valamilyen más olajat teszek bele? pl teleszkóolaj vagy motorolaj? nem jó az úgy?
köszi a segítséget
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hátsó lengõvilla
Sziasztok! Kedvenc, a nyáron vett ETZ 250 (De Luxe) mocim épp most van a teljes szétszedés állapotában (az elõzõ tulaj csak a blokkal foglalkozott, az tökéletes, a többi része viszont izé...
A próbléma a láncszet cseréjekor az új blokktartó vasak beszerelésekor jelentkezett. Nevezetesen, hogy a hátsõ lengõvilla tengely meg sem mozdul. Ráadásul, valaki megpróbálta már kiverni a helyérõl, mert a sztenderfeszító rugó helyénél úgy bezömült a tengely, hogy nem jött át az anya. Lereszelgettem, áterõltettem, mindkét oldalon mindent leszedtem róla, és olyan, mintha hozzá lenne hegesztve a vázhoz , nagyon stabil. Mivel az a tengely amúgy is kuka, szétvertük szinte nagykalapáccsal, és csak nem akar mozdulni sem. Lazító folyadékkal, petróleummal is locsolgattuk, semmi.
Hétfõn flex-el levágom a kiálló részeit (a lengõvilláig), a bennmaradt csonkot pedig megpróbáljuk kinyomni egy kézi préssel. Ha ez nem megy, a 25 tonnás sajtológéppel. De ugye van más megoldás? Szerintem a szerelési kk 51. oldalán alul levõ ábrán (metszeten) a 10. alkatrész (vázcsapágycsõ) rohadt össze a zsírzás teljes hiánya miatt a tengellyel...
Egy még radikálisabb megoldás lenne a lengõvilla szétflexelése, az elemek lehúzása, a csonk kifúrása (gyakorlatilag újrafúrni a vázcsapágycsövet). Ahogy láttam egy lengõvilla Vaterán 700-1000 ft, anynira nem gond. Csak nem akarok flexxel szerelni... az olyan barbár
A próbléma a láncszet cseréjekor az új blokktartó vasak beszerelésekor jelentkezett. Nevezetesen, hogy a hátsõ lengõvilla tengely meg sem mozdul. Ráadásul, valaki megpróbálta már kiverni a helyérõl, mert a sztenderfeszító rugó helyénél úgy bezömült a tengely, hogy nem jött át az anya. Lereszelgettem, áterõltettem, mindkét oldalon mindent leszedtem róla, és olyan, mintha hozzá lenne hegesztve a vázhoz , nagyon stabil. Mivel az a tengely amúgy is kuka, szétvertük szinte nagykalapáccsal, és csak nem akar mozdulni sem. Lazító folyadékkal, petróleummal is locsolgattuk, semmi.
Hétfõn flex-el levágom a kiálló részeit (a lengõvilláig), a bennmaradt csonkot pedig megpróbáljuk kinyomni egy kézi préssel. Ha ez nem megy, a 25 tonnás sajtológéppel. De ugye van más megoldás? Szerintem a szerelési kk 51. oldalán alul levõ ábrán (metszeten) a 10. alkatrész (vázcsapágycsõ) rohadt össze a zsírzás teljes hiánya miatt a tengellyel...
Egy még radikálisabb megoldás lenne a lengõvilla szétflexelése, az elemek lehúzása, a csonk kifúrása (gyakorlatilag újrafúrni a vázcsapágycsövet). Ahogy láttam egy lengõvilla Vaterán 700-1000 ft, anynira nem gond. Csak nem akarok flexxel szerelni... az olyan barbár
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kuti!
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=277
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... e/gumi.pdf
egyébként ezekben is benne van:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
végül de nem utolsó sorban a kérdésedre a válasz: elöl: 2,75*18", hátul 3,25*16" a gyár által megadott értékek, mindenki saját szájíze szerint tehet fel 1-el nagyobbat(elöl 3,00*18", hátul 3,50*16").
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=277
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... e/gumi.pdf
egyébként ezekben is benne van:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
végül de nem utolsó sorban a kérdésedre a válasz: elöl: 2,75*18", hátul 3,25*16" a gyár által megadott értékek, mindenki saját szájíze szerint tehet fel 1-el nagyobbat(elöl 3,00*18", hátul 3,50*16").
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Mindkettõ egészséges. A külsõ burkolat van csak amortizálva. Az is kicsit. Fogok jelentkezni!bakimate írta:A két teleszkóp egymáshoz állítása, hogy mindkettõ ugyanolyan mértékben csillapítson. Ez persze csak akkor lehetséges, hogyha nincs sz@rrákopva egyik sem.bg írta:köszönöm! habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
A két teleszkóp egymáshoz állítása, hogy mindkettõ ugyanolyan mértékben csillapítson. Ez persze csak akkor lehetséges, hogyha nincs sz@rrákopva egyik sem.bg írta:köszönöm! habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Re: rugó elõfeszítés
Ha bekeményíted, akkor a rugó tetejére teszel egy 1 centis pogácsát -> ettõl viszont közúton állandóan ütni fog az úthibáknál, mert hirtelen kirugózik! Legjobban teszed, ha hagyod úgy ahogy gyárilag van, pontosan tölts bele 230 köbcentit a szárakba, a szimeringeket cseréld le sokajkasra, alul meg jól tömítsd le a csavart. Persze mindez csak akkor érvényes, ha nem kopottak a telóid!
Máté írta:Sziasztok!
valaki meg tudná mondani, hogy etz 251-nél az elsõ teleszkpótot szeretném ha keményebb lenne. hallottam hogy lehet valamilyen rugóelõfeszítést készíteni. a rugó tetejére és a csavar közé valamilyen távtartót kell berakni? milyen vastagnak kéne hogy legyen? köszi a segítséget.
Máté
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
rugó elõfeszítés
Sziasztok!
valaki meg tudná mondani, hogy etz 251-nél az elsõ teleszkpótot szeretném ha keményebb lenne. hallottam hogy lehet valamilyen rugóelõfeszítést készíteni. a rugó tetejére és a csavar közé valamilyen távtartót kell berakni? milyen vastagnak kéne hogy legyen? köszi a segítséget.
Máté
valaki meg tudná mondani, hogy etz 251-nél az elsõ teleszkpótot szeretném ha keményebb lenne. hallottam hogy lehet valamilyen rugóelõfeszítést készíteni. a rugó tetejére és a csavar közé valamilyen távtartót kell berakni? milyen vastagnak kéne hogy legyen? köszi a segítséget.
Máté
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
köszönöm!bakimate írta:Nem tudom, hogy az autó lengéscsillapítókhoz mennyire lehet belsõ alkatrészeket kapni. MZ teleszkóphoz csak szimmering van. Alkatrész utánpótlás híján, a teleszkóp felújítás részemrõl kimerül egy alapos eltakarításban, szimmering-cserében, friss olajjal való feltöltésben, és egy behangolásban. Ebben állok rendelkezésedre.
bg írta:Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?
Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Kábé 5el alattad kérdezte valaki ugyanezt, 230 köbcenti száranként!
Shancus írta:Hello
Remélem jó helyre írok, bár a vissza olvasotak alapján igen!
Barátnöm apjának egy 1984-es ETZ 250-ese van aminél az elsõ teleszkopbol cserélni akkarjuk a hidraulika folyadékot.
Megtudná valaki mondani, hogy mennyi folyadék kell bele?
Elöre is köszönöm!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Köszi a válaszokat! Régebben valaki linkelt be fórumra egy cikket, táblázatot ahol össze volt foglalva hogy mi mit jelent egy gumi nevében... vagy az oldalon volt? tudja valaki hogy hol találom? én nem jöttem rá 2.50x16 Köpeny 41J K36/1 TT gondolom nem ez való az enyémre, mert túl olcsó lenne 3660 Huf... Pedig asszem 2,50es van benne... de lehet hogy jobb lenne a 2.75ös.
Ne bízd rá gumisra, mert azt fogja hozni neked amit talál! Nem hiába ajánljuk mindenkinek a Heidenau párost!
kuti írta:Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Nem tudom, hogy az autó lengéscsillapítókhoz mennyire lehet belsõ alkatrészeket kapni. MZ teleszkóphoz csak szimmering van. Alkatrész utánpótlás híján, a teleszkóp felújítás részemrõl kimerül egy alapos eltakarításban, szimmering-cserében, friss olajjal való feltöltésben, és egy behangolásban. Ebben állok rendelkezésedre.
bg írta:Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?
Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Én ilyet vettem...kuti írta:Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
Üdv. Ghost
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?
Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
hát a maszek eléggé gyenge alapbol.és hamar ósszéb is ül,mint a gyári.tegyél bele legalább 1-1.5 cm-es pogácsát,(attol függ milyen nehéz vagy) csavar,és a rugó közé.Fehhér:) írta:Az is lett cserélve..... :S De akkor lehet hogy valami gyenge nem is bele való rugót adtak? (Mert vételkor néztem a végét és csak simán le volt csípve, nem is volt elvékonyitva, szintbe hozva.... )
Ha valami sz@rt adtak, akkor hol érdemes venni??
Kösz a választ: Bálint
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
MeXico írta:Koszonom a gyors valaszokat !
Elso telomban sztem gyakorlatilag nincs olaj....alig csilapit vmit legkisebb fekezesre is szinte egybol osszecsuklik.
Lanc feszesseget hogy kene megnezni ...en vmi olyet tok h raulve 1-2cm-t kell tudni mozgatni kozepen fell-le? (de ez meg ugye burkolt)
illetve mikor jo a faszesseg?
minden precizen le van írva a gyár szerint
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Szisztok!kisbocsi írta:Szeva Karak!
Te figyi, ugye nem krosszocni akarsz az atommal?
Mer az gyorsan kifingatja a kuplungot, a láncot a fogaskereket és nekünk óvó mz-eknek rosszul esik...
Amúgy a képen te vagy?
Üdv: kisbocsi
Bocsi a hosszas eltûnésért, nem csekkoltam gyakran a fórumot, aztán nagyon eltûntek a válaszok Nem akarok crossolni, azt nem tartom okos dolognak. Aszfalt gumikra gondoltam, elõre 110es, hátulra 130as. Majdnem mindeg nagymotornál az figyel. Bár én is elvetettem, nem kell az, csak sokat dob a fogyasztáson. Most 110es peres van rajta, rendben megy, jól dönthetõ, totál eléedett vok vele. Néha kicsit csúszik kifele erõsebb kanyarban, de vissza lehet fogni.
Az MZ óvást én is zászlómra tûztem, most télen totál generál, aztán utána minden pöpec lesz. Képet tettem fel a géprõl pár helyre, sztem nem úgy néz ki, mint aki szét akarná gyalázni (legalábbis remélem) A képen én vok (sok idõbe telt mire leltem ide beleillõt )
Vedd le a jobb oldali deklit és akkor nem zavar a láncvédõ gumi a feszesség ellenõrzésekor...MeXico írta:Hello !
Es olyankor mi a teendo ha a lanc feszesseget allito ket csavar kopra be van tekerve legfeszesebb allasba?
Lanc csere?
Ha pedig totál meg van feszítve a lánc, akkor csere Én megnézném a lánckerekeket is
Üdv. Ghost
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég