Elektronika topik - a pokol kapuja
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
A segítségetekre lenne szükségem.
-Tegnap vásároltam egy ts 250/1-est, hazafelé jövet elkezdett halványodni a világítás majd meg is szűnt és kigyulladt a töltésvisszajelző. Eddig csak ETZ-im voltak így nincs tapasztalatom a 6v-os dinamós renszerről. Azt már olvastam pár hélyen, hogy a dinamó 60W-ot tud előállítani így számítottam rá, hogy nem fogja bírni hosszú távon. Azért biztos ami biztos ma rámértem az akkura és azt tapasztaltam, hogy gázadásra sem megy feljebb 6.2-6-3v-felé. Most már egyébként folyamatosan világít a töltés visszajelző. A kék dobozos elektromos fesz. szabályzóm van gondolom ez lehet a hiba forrása, de addig amíg valaki meg nem erősít ebben nem akarok venni egy másikat.
Re: Elektronika
Ha már igy a gyertya szóba került.
Mi lehet az oka?
Amióta felujjitótam a mocokát 260 km allat a 3. gyertya van benne?
gyujtó trafó vagy mi a szösz rakoncátlankodik?
Elöre is köszi.
Mi lehet az oka?
Amióta felujjitótam a mocokát 260 km allat a 3. gyertya van benne?
gyujtó trafó vagy mi a szösz rakoncátlankodik?
Elöre is köszi.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Brisk N14C -vel is jol megy.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Az NGK B8HS jó bele,mondjuk én sokat mentem 260-as Isolator-ral is,nekem nem volt vele gondom!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hali!
Milyen gyertyát ajánlanátok 250-es ETZ-be?
Olyan ami megfizethető, de jó minőségű?
Ja és a hőértéknek mi lenne megfelelő?
Most NGK van benne, de fejből nem ugrik be a hőértéke, viszont már elég régóta megyek vele és mintha kezdene rosszalkodni, szerintem lassan cserés...
Milyen gyertyát ajánlanátok 250-es ETZ-be?
Olyan ami megfizethető, de jó minőségű?
Ja és a hőértéknek mi lenne megfelelő?
Most NGK van benne, de fejből nem ugrik be a hőértéke, viszont már elég régóta megyek vele és mintha kezdene rosszalkodni, szerintem lassan cserés...
Széles utat, hátszelet!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BeG írta:Helo.sub-ee írta:
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?
Válaszodat elöre is köszi.
Szia
A gyújtótrafó 1-es pontjára kell a jelet csatlakoztatni, mivel az a jel, a 15-ös pedig a táp!
Adok hozzá kábelt is, az alap! Van hozzá használati és szerelési útmutató is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Helo.sub-ee írta:BeG írta:Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
És akkor azt is a gyujtó trafó 15. ös pontjára kell rá dugni?
És adsz hozzá való terhelhetöségü kábelt is ?
Válaszodat elöre is köszi.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Megoldottam problémát még reggel azért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó
Na, örülök, hogy megoldódott a probléma (pontosabban megoldottad!)
akkor ezekszerint valóban az irányjelző körben testelt le! A biztosíték ahhoz van!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Megoldottam problémát még reggel azért leírom a hiba okát a lámpában ami van biztosíték annak az egyik oldaláról csúszott ki a vezeték visszakötöttem és most már jó
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
akkor az is azért lehet hogy ráadom a gyújtást az ellenörző lámpa nem világít de elindul?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
köszi akkor ezek szerint az lehet a baj hogy valahol letestel?
honlap megisnézem
honlap megisnézem
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaAndrá$ írta:Segítség kellene
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
Én azt tudom mondani, hogy nézd át a teljes vezetékelést, hogy valahol nem-e testel le, nincs-e valahol kidörzsölődve valamelyik pozitív vezetéked. Legfőbbképp az irányjelző és a 61 részén!
Adok egy kis segítséget is:
Minden vezetékszín a gyárival azonos, egyszerű megkeresni ez alapján a hibát.
Remélem sikerül megoldanod a hibát!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Segítség kellene
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
Ma elmentem motorozni jövök hazafele indexelek de semmi ha indexet kapcsoltam jobbra vagy balra nem égtek az égők csak éget folyamatosan a töltésjelző lámpa
Hazaértem leálítom ok visszaadom a gyújtást de a töltés ellenörző lámpa nem ég az üresvisszajeéző meg igen meg ha végigkapcsolom égnek az égők az összes aztán vissza gyújtásra a lámpa nem ég az üresvisszajelző igen megrúgom indul is 1-re de az index megint csak folyamatosan ég a töltés láma ha rákapcsolom oldalt nincsenek kiégve a biztosítékok
mi lehet a baj??
nagyon kéne a segítség előre is ksözönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BeG írta:Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Szia
A műszer programozható, 6000-res 9000-res vagy 12000-res fordulattartományra lehet beállítani!
Én 12000-re állítottam, az enyémen, de ETZ 250-nél a 6000 bőven elég!
Elég pofás kis cucc amúgy ez a fordulatmérő!
A gyújtás ráadásakor a kijelzés felszalad a maximumig, majd egyesével vissza, ugyanúgy mint a sportmotorokon, mikor ráadod a gyújtást. Utána kijelzi az aktuális fordulatot, ha tudná a kijelzés felbontás, akkor egyes pontossággal!
Az ára 6000Ft az általad elképzelt műszerszámlappal.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
igen,igen, a generátor melletti kondi az megvan de a zavarszűrű úgylátszik szúrta valakinek a szemét és kivette. Szal nemgond ha nincs fenn?
Dév
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mert kedvenc MZ TS-125 típusú motorkerékpárom kezd az őrületbe kergetni, töltésgondokkal küzdök.
Minden úgy kezdődött, hogy mikor megvettem kb. 3 éve egy roncs volt szegény. Megaztán az előző tulaj felcserélte az aksi pólusán a vezetékeket, de érthetetlen módon ment neki a motor. Aztán kezdődtek a bajok és én erre minden vezetéket kicseréltem, új akksi, vettem egy használt de jó dinamót, új elektronikus fesszabályzó, gyújtáskapcsoló... A gyújtás át lett alakítva tranzisztoros+hall jeladósra. Így kifogástalalnul működött 1 évig.
Most megint indul a játék előről, mégpedig, hogy nem tudok világítással menni mert lemerül az akku. De nem akárhogy, hanem mintha a dinamó kisötölné, mert fokozatosan elhalványul minden. Vagy elég csak fékeznem egy kereszteződésnél és már le is áll. Ahogy a brúgókarral forgatom a motort, a műszerek fel-fel villannak bizonyos motorpozíciónál...
Lehet, hogy évente megeszik egy dinamót?! Mert mikor felmelegszik akkor is még intenzívebben jönnek elő a gondok.
Már mindent elkövettem vele, gyújtótrafót cseréltem, méregettem, tölt is meg nem is... A dinamó is teljesen rendben van, ki van takarítva, szénkefék rendbe, aranyozott csúszósarukat szereltem minden csatlakozáshoz, minden kontakt makulátlanul fel lett csiszolva... Fesszabályzót is többet próbáltam, feltettem a régi elektromechanikusat is...
Vagy mostmár tekercseltessem újra a dinamót?!
Szóval akinek még van ötlete, esetleg volt hasonlü problémája, kérem segítsen!!! Köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni, mert kedvenc MZ TS-125 típusú motorkerékpárom kezd az őrületbe kergetni, töltésgondokkal küzdök.
Minden úgy kezdődött, hogy mikor megvettem kb. 3 éve egy roncs volt szegény. Megaztán az előző tulaj felcserélte az aksi pólusán a vezetékeket, de érthetetlen módon ment neki a motor. Aztán kezdődtek a bajok és én erre minden vezetéket kicseréltem, új akksi, vettem egy használt de jó dinamót, új elektronikus fesszabályzó, gyújtáskapcsoló... A gyújtás át lett alakítva tranzisztoros+hall jeladósra. Így kifogástalalnul működött 1 évig.
Most megint indul a játék előről, mégpedig, hogy nem tudok világítással menni mert lemerül az akku. De nem akárhogy, hanem mintha a dinamó kisötölné, mert fokozatosan elhalványul minden. Vagy elég csak fékeznem egy kereszteződésnél és már le is áll. Ahogy a brúgókarral forgatom a motort, a műszerek fel-fel villannak bizonyos motorpozíciónál...
Lehet, hogy évente megeszik egy dinamót?! Mert mikor felmelegszik akkor is még intenzívebben jönnek elő a gondok.
Már mindent elkövettem vele, gyújtótrafót cseréltem, méregettem, tölt is meg nem is... A dinamó is teljesen rendben van, ki van takarítva, szénkefék rendbe, aranyozott csúszósarukat szereltem minden csatlakozáshoz, minden kontakt makulátlanul fel lett csiszolva... Fesszabályzót is többet próbáltam, feltettem a régi elektromechanikusat is...
Vagy mostmár tekercseltessem újra a dinamót?!
Szóval akinek még van ötlete, esetleg volt hasonlü problémája, kérem segítsen!!! Köszönöm!
Re: Elektronika
Hello sub-ee.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
Azt szeretném meg kérdezni hogy még is menyiért adnád, a te általad gyártot, épitet digitális fordulatszám méröt?
És ha jól néztem az ledes megoldású?
De ha Mz-s akkor miért van rajta 12 ezres fordulat?
Elöre is köszi.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hú én olyanról még nem is hallottam...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
amit te keresel az ha jól tudom csak zavarszűrő kondenzátor az ülés alatt.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hullagyali!
A jobb oldali dekni alatt. A generátor állórészén, a megszakító mellett.
A jobb oldali dekni alatt. A generátor állórészén, a megszakító mellett.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Re: Elektronika
SZiasztok.
Nemrég vettem egy ETZ 150 est, és javítgattam a bekötéseket. Már csak egyet nemtalálok: a kondenzátort. A gyári cucc azt írja hogy a gyujtótrafó mellett van az alvázon. De nálam ott nincs :S
Nemrég vettem egy ETZ 150 est, és javítgattam a bekötéseket. Már csak egyet nemtalálok: a kondenzátort. A gyári cucc azt írja hogy a gyujtótrafó mellett van az alvázon. De nálam ott nincs :S
Dév
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
misi írta:szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
Sziasztok
Nekem van digitális fordulatszámmérőm MZ-re, saját gyártmány, nagyon szuper és pontos műszer!
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563257#2
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Hello.
A Futár motoros boltban a Zichy Jenö u.-ban
Vagy a Négy kelemennél.
De és az elsöt ajánlom, az olcsobb szokot lenni.
Kb. 7500 Ft
A Futár motoros boltban a Zichy Jenö u.-ban
Vagy a Négy kelemennél.
De és az elsöt ajánlom, az olcsobb szokot lenni.
Kb. 7500 Ft
Re: Elektronika
Szia nyakas!!!
Köszi a segítségedet a zárlatos kondi volt a gond! Most már "tűzön vizen át" ahogy te mondtad!
Köszi: Üdv: SMALLY
Köszi a segítségedet a zárlatos kondi volt a gond! Most már "tűzön vizen át" ahogy te mondtad!
Köszi: Üdv: SMALLY
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Elektronika
szia
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
hollehet kapni digitális fordulat szám méröt.
engem is érdekelne
Udv:Misi
Re: Elektronika
Helosztok.
Kinek mi a véleménye a boltban kapható digitális fordulatszám méröröl?
És ténleg a feszabályzó 15.ös pontjáról le tudja venni a jelet?
Szal, a gyujtás, avagy a megszakitónak a jelle oda megy vissza?
válaszaitokat elöre is köszi.
Kinek mi a véleménye a boltban kapható digitális fordulatszám méröröl?
És ténleg a feszabályzó 15.ös pontjáról le tudja venni a jelet?
Szal, a gyujtás, avagy a megszakitónak a jelle oda megy vissza?
válaszaitokat elöre is köszi.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
István!
Ott a válasz is. Elektromos index relének hívják. Bárhol beszerezhető, beszerelésnél kell neki testet adni és ugyanúgy bekötni mint a régit. És kész is van.
Ott a válasz is. Elektromos index relének hívják. Bárhol beszerezhető, beszerelésnél kell neki testet adni és ugyanúgy bekötni mint a régit. És kész is van.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Hali!
Kérnék egy kis segítséget!
Mi a megoldás arra vonatkozólag,hogy az indexem villogási ritmusa
ne a motor fordulatszámától függjön?
Hallottam valamit egy másik index reléről(talán elektromos kapcsolású),de nem teljesen tiszta a kép.
Pontosan milyen az a relé?
Előre is köszi!
Üdv!
Kérnék egy kis segítséget!
Mi a megoldás arra vonatkozólag,hogy az indexem villogási ritmusa
ne a motor fordulatszámától függjön?
Hallottam valamit egy másik index reléről(talán elektromos kapcsolású),de nem teljesen tiszta a kép.
Pontosan milyen az a relé?
Előre is köszi!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Az aksi feszultsege nyugalmi allapotban a 12 v osnak 12.6v-13v.
Toltesi fesz max 14.2v nem tobb :!: Azt javaslom elobb tedd rendbe az elektromossagot!
Ha megszakitos lehet,hogy nem zar fordulaton gyenge a rugoja ,vagy beegett.
A beeges oka lehet ,zarlatos kondi. Ha ez mind rendben akkor tuzon vizen at! :wink:
Toltesi fesz max 14.2v nem tobb :!: Azt javaslom elobb tedd rendbe az elektromossagot!
Ha megszakitos lehet,hogy nem zar fordulaton gyenge a rugoja ,vagy beegett.
A beeges oka lehet ,zarlatos kondi. Ha ez mind rendben akkor tuzon vizen at! :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy problémára szeretnék választ kapni! Van egy 250-es ETZ-m, nemrég vettem, és még egy kicsit zöldfülű vagyok hozzá ! Szóval a napokban mentem vele, és alig értem ki az utcánkból egyszerűen nem reagált a gázadásra. Megálltam, és a motor alapjáraton ketyegett, majd egy pukkanás a kipuffogóból (mintha utógyújtás lenne). Beindult a motor, de csak alapjárat, gázadásra semmi, és kb 10 mp. múlva megint a csattanás a kipuffogóból! Azt tudni kell, hogy az akksi teljesen le volt merülve, azt feltöltöttem, és be is indult, de másnapra megint nagyon gyenge lett az akksi (kb. 9v-ot mértem, előző nap meg 13-at). Azt mondták a kollegáim, hogy kondit cseréljek, azt meg is tettem, de most meg az akksi nem akarta. A lényeg az, hogy ti mit gondoltok mi lehet a gond? Mi okozhatja azt, hogy csak alapjáraton ketyeg, de azt is csak egy darabig (a karbit azt átnéztem az ok-nak tűnik)? Lehet-e az akkumulátor a hibás? Vagy az menet közben befolyásol e valamit?
Előre is köszönöm: Smally
Egy problémára szeretnék választ kapni! Van egy 250-es ETZ-m, nemrég vettem, és még egy kicsit zöldfülű vagyok hozzá ! Szóval a napokban mentem vele, és alig értem ki az utcánkból egyszerűen nem reagált a gázadásra. Megálltam, és a motor alapjáraton ketyegett, majd egy pukkanás a kipuffogóból (mintha utógyújtás lenne). Beindult a motor, de csak alapjárat, gázadásra semmi, és kb 10 mp. múlva megint a csattanás a kipuffogóból! Azt tudni kell, hogy az akksi teljesen le volt merülve, azt feltöltöttem, és be is indult, de másnapra megint nagyon gyenge lett az akksi (kb. 9v-ot mértem, előző nap meg 13-at). Azt mondták a kollegáim, hogy kondit cseréljek, azt meg is tettem, de most meg az akksi nem akarta. A lényeg az, hogy ti mit gondoltok mi lehet a gond? Mi okozhatja azt, hogy csak alapjáraton ketyeg, de azt is csak egy darabig (a karbit azt átnéztem az ok-nak tűnik)? Lehet-e az akkumulátor a hibás? Vagy az menet közben befolyásol e valamit?
Előre is köszönöm: Smally
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Köszi szépen!
Az enyémben b8hs van, csak gondoltam lehet bele venni valami különlegesebbet, ami esetleg jobb.
Az enyémben b8hs van, csak gondoltam lehet bele venni valami különlegesebbet, ami esetleg jobb.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem NGK b9hs van és nagyon jól dolgozik!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
matt!
szájízed szerint válassz:
Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs
szájízed szerint válassz:
Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Üdv.!
Tudtok nekem segíteni, mert szeretnék a 250-esembe valami jó minőségű gyertyát venni, csak azt nem tudom, hogy mégis milyet?
Köszi előre is a segítséget!
Tudtok nekem segíteni, mert szeretnék a 250-esembe valami jó minőségű gyertyát venni, csak azt nem tudom, hogy mégis milyet?
Köszi előre is a segítséget!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Sokat tanultam a saját hülyeségemből...
Szóval az történt, hogy amikor az új gyújtásomat beszereltem és földre kötöttem az egyik generátor kábelt odacsíptem a testhez, kiszakadt, és letestelt. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségeket még 1*! Legközelebb ha lesz valami ezen a téren okosabban indulok neki!
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Sokat tanultam a saját hülyeségemből...
Szóval az történt, hogy amikor az új gyújtásomat beszereltem és földre kötöttem az egyik generátor kábelt odacsíptem a testhez, kiszakadt, és letestelt. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségeket még 1*! Legközelebb ha lesz valami ezen a téren okosabban indulok neki!
Sziasztok!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
A diodakat csak egyesevel kiforrasztva lehet biztosan kimerni szakadt,vagy zarlatos!
Re: Elektronika
Szia!
Köszönöm a válaszod!
A dióda soromat, kimérte egy itteni öreg motoros és elméletben jól funkcionál.
A fesszabom elketronikus és lecseréltem egy másikra is, a probléma ugyan úgy fenn állt.
Most volt egy kisebb átalakítás a motoromon, bele került egy új gyújtás. Ennek elméletben nincs köze a töltésemhez. Az egyetlen dolog ami ennél hibázhatna, ha a test saruját a fesszabnak nem raktam volna vissza, amikor a gyújtást beraktam, de ezt ellenőriztem, és meg van. Szóval a töltés kötésébe nem nyúltam bele.
Az álló és forgó részem kimérését, majd elolvasom, de most sajnos nagyon kevés az időm, és azt muszáj a szakdogámra fordítanom, mert lassan le kell adni. Hívtam szerelőt, majd meg nézi ma. Ha meg lesz a hiba leírom mi volt. Meg hogyan lett megtalálva, hátha másokat is érdekel. Köszi a segítséget még 1*!
Sziasztok!
Köszönöm a válaszod!
A dióda soromat, kimérte egy itteni öreg motoros és elméletben jól funkcionál.
A fesszabom elketronikus és lecseréltem egy másikra is, a probléma ugyan úgy fenn állt.
Most volt egy kisebb átalakítás a motoromon, bele került egy új gyújtás. Ennek elméletben nincs köze a töltésemhez. Az egyetlen dolog ami ennél hibázhatna, ha a test saruját a fesszabnak nem raktam volna vissza, amikor a gyújtást beraktam, de ezt ellenőriztem, és meg van. Szóval a töltés kötésébe nem nyúltam bele.
Az álló és forgó részem kimérését, majd elolvasom, de most sajnos nagyon kevés az időm, és azt muszáj a szakdogámra fordítanom, mert lassan le kell adni. Hívtam szerelőt, majd meg nézi ma. Ha meg lesz a hiba leírom mi volt. Meg hogyan lett megtalálva, hátha másokat is érdekel. Köszi a segítséget még 1*!
Sziasztok!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Amit mondtál eléggé leszûkíti a kört.
Vedd le a generátor álló és forgórészt, és mérd ki a szerelési kézikönyvben leírt módon. Vagy valami nagyon banális a hiba (pl megszakadt az egyik vezeték, lecsúszott a lámpáról a saru stb, azért ezzel kezdd), vagy a forgórészben van zárlat, esetleg a szénkefék/csúszógyûrûk a ludasak. Szerelési kézikönyvet pl innen MZClub honlapról is letölthetsz.
Sorrend:
1. vezetékek, saruk amiknek van köze az ellenõrzõ lámpához
2. szénkefék, csúszógyûrûk
3. állórész, kiemelve, kimérés
4. forgórész, kiemelve, kimérés
Ez persze arra érvényes, ha a fesszab és a diódasor jó, nekem is volt ilyen problémám, a fesszab egyik saruja rosszul volt forrasztva (gyártási hiba), és hajlamos volt megszakadni az áramkör rezgés függvényében. Itt persze más lesz a probléma.
Vedd le a generátor álló és forgórészt, és mérd ki a szerelési kézikönyvben leírt módon. Vagy valami nagyon banális a hiba (pl megszakadt az egyik vezeték, lecsúszott a lámpáról a saru stb, azért ezzel kezdd), vagy a forgórészben van zárlat, esetleg a szénkefék/csúszógyûrûk a ludasak. Szerelési kézikönyvet pl innen MZClub honlapról is letölthetsz.
Sorrend:
1. vezetékek, saruk amiknek van köze az ellenõrzõ lámpához
2. szénkefék, csúszógyûrûk
3. állórész, kiemelve, kimérés
4. forgórész, kiemelve, kimérés
Ez persze arra érvényes, ha a fesszab és a diódasor jó, nekem is volt ilyen problémám, a fesszab egyik saruja rosszul volt forrasztva (gyártási hiba), és hajlamos volt megszakadni az áramkör rezgés függvényében. Itt persze más lesz a probléma.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
A vicces töltés
Sziasztok!
Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzõm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tûnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzõm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tûnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Matthej01. Vehetsz 5Ah, 7Ah, es 9Ah -st is. Nekem az utobbi van, de az egesz mehet bele. Az Ah akkor szamit amikor nincs toltesed. Minel tobb Ah annal tovabb birja az akksi toltes nelkul. Dontsd el hogy milyent szeretnel Hanem, olvasd le a regi akksidrol hogy az milyen volt es vehetsz ahhoz hasonlot is ha az jo volt.
Re
Üdv.
Köszönöm a segítségeket.
És hogyan lehet ilyen lehúzót csinálni? És mivel préseljem vissza? Kétkomponensû ragasztó alatt Epokitet vagy fémragasztót értesz?
Köszönöm a segítségeket.
És hogyan lehet ilyen lehúzót csinálni? És mivel préseljem vissza? Kétkomponensû ragasztó alatt Epokitet vagy fémragasztót értesz?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég