Olajok (hajtómû, 2T... )
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Full szint: Ez még mindig kínzó kérdés... Én is kezdetben azért aggódtam mert a teljesen szintetikus olajok valóban vékonyabb réteget alkotnak mint a régi ásványiak. Én több fórumon is kérdeztem mielőtt megvettem a gépet (index, sportmotor) és többen ajánlották hogy jók, ráadásul jobban is "pörög" vele a gép.
Az előző tulaj fúrás+generál óta csak full. szintel használta.
Azóta eltelt 3000 kilométer és gond nem jelentkezett.
Szóval azt elhiszem hogy a vékonyabb rétegből lehet baj (mert ugye az MZ illesztése biztos jóval "lazább" mint a mostani gépeké) de mint lejjebb idézte valaki, szerintem tuti nem fogja "szétnyírni" az olajat működés közbe mert az a Motul 710 2T olaj amit használok versenygépekhez van, ha azt a 10.000X ford. számot és terhelést bírja talán 5000-en is helyt áll...
Az előző gépemen egy 96-os nagy suzukin darabokra kellet szedni a motort és a teljes mozgó részt (főtengely, hajtókarok, dugattyúk stb.) egy másik motorból vettük, ehhez lett illesztve a régi motor blokkja, egy új hengerfejjel. 1000km-t adtunk neki összekopási, bejáratási fázisként. Full szint volt benne és 500 km alatt fogyott belőle kb. egy deci...pedig itt elég nagy volt a hézag....
Hát röviden ennyi! Persze ezzel megint csak szép vagyok, okos nem....
Az előző tulaj fúrás+generál óta csak full. szintel használta.
Azóta eltelt 3000 kilométer és gond nem jelentkezett.
Szóval azt elhiszem hogy a vékonyabb rétegből lehet baj (mert ugye az MZ illesztése biztos jóval "lazább" mint a mostani gépeké) de mint lejjebb idézte valaki, szerintem tuti nem fogja "szétnyírni" az olajat működés közbe mert az a Motul 710 2T olaj amit használok versenygépekhez van, ha azt a 10.000X ford. számot és terhelést bírja talán 5000-en is helyt áll...
Az előző gépemen egy 96-os nagy suzukin darabokra kellet szedni a motort és a teljes mozgó részt (főtengely, hajtókarok, dugattyúk stb.) egy másik motorból vettük, ehhez lett illesztve a régi motor blokkja, egy új hengerfejjel. 1000km-t adtunk neki összekopási, bejáratási fázisként. Full szint volt benne és 500 km alatt fogyott belőle kb. egy deci...pedig itt elég nagy volt a hézag....
Hát röviden ennyi! Persze ezzel megint csak szép vagyok, okos nem....
Motor, őrület
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
- MZ-d típusa: ts 250
- Tartózkodási hely: sopron
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
tisztán nem is csak normál keverékhez keverve nekem eddig be jött sokat úgyse áll a tankba, városba meg rövid távon ott a full szint
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Tudtommal a ricinus pont hogy nem ajánlott hosszú távú használatra, azt rövid időn belül föl kell használni, miután a benzinhez kevertük.
Mivel nem keveredik tartósan a benzinnel, így hamar kicsapódik, ami nem tesz jót, eltömítheti a szűrőt a tankban és még ott van ugye a karbi is...
Én is vettem nemrég ricinus olajat, de miután ezt a tulajdonságát megtudtam, még nem mertem bele tenni.
Mivel nem keveredik tartósan a benzinnel, így hamar kicsapódik, ami nem tesz jót, eltömítheti a szűrőt a tankban és még ott van ugye a karbi is...
Én is vettem nemrég ricinus olajat, de miután ezt a tulajdonságát megtudtam, még nem mertem bele tenni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
- MZ-d típusa: ts 250
- Tartózkodási hely: sopron
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az biztos a full szinttel a motor tiszta ,korom semmi talán valamivel jobban is megy (tisztább égés ), de szerintem ha valaki hosszabb utat tervez maradjon az ásványinál és a ahozz keverjen ricinus olajat ha hozzá fér amúgy gyógyszertárba kapni .
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nekem full szint olajjal frissen fúrtan 1:35-ös keveréssel kb 600 km-rel világosbarna volt a dugótető.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nemrég lekaptam a hengert-hf.-t, lepucoltam a dugót és az égésteret.zsakfos írta:Ez szép!
Viszont igy nem bizonyit semmit. A fórumot figyelgetve,amiket irzs mostanában ugy tünik a géped nem alegjobb formájában van,éppen ezért nem mérvadó.
A jó olajat sem biztos hogy jobban elégette volna,illetve hogy nem kokszolt volna az is.
Én ugy tudnék elképzelni ilyen rövidtávú próbát ha annyira kiváncsi az ember hogy kifogyasztja az anyagot a tankból,lekapja a hengerfejet,megtisztitja a dugótetőt,aztán kimotorozza a tank benzint ami kb 3-400 km.
Hf le,fotó.Dugótisztitás,megint egy tank benzin.Na utána lehet hasonlitgatni.Az nem annyira nagy idő és táv hogy ne lehetne uyganolyan körülményként elkönyvelni a 2 esetet.
Most neked ugyanezzel a dugó-henger párositással kéne menned megint 300 km-t jó olajjal és aztán megnézni ujra.
Szóval az én motorom lehet az egyik "teszt-alany", MOL Sprint a jelenlegi olaj.
Kb. 100-150 km-t mentem azóta, 200 km múlva ránézek.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
szerintem ne keverjük össze a 2T olajat és a váltó kenéséhez használtat... Utóbbinál lehet, hogy tényleg nem jó a fullszit.!!!mladi írta:Sziasztok Az olaj témához annyit szeretnék hozzá tenni hogy én nem használok szintetikus olajat mióta a veterán című újságban egy cikket olvastam /2008/4/. Idézném a lényeget "...A fejlett technológiájú szintetikus olajok jól terhelhetők, de a hagyományos ásványolaj bázisúakhoz képest sokkal vékonyabb réteget vonnak a felületekre. Ez azért hátrányos, mert a súrlódó részeknél keletkező hőmérséklet még a magas lobbanáspont és a kiválló nyírásstabilitás ellenére is szétbomlasztja a vegyületet. Ez a folyamat beláthatóan komoly károsodást eredményez az alkatrészekben..." Ezt a léghűtéses régebbi tipúsú motorokról írta egy amerikai laboratórium. És egy versenyszerelő sem ajánlotta igaz más ok miatt ( Bambi?) Hát nem tudom mi az igazság, de mindenesetre én vissza tértem az ásványolajhoz.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sajna már nálam sem lenne mérvadó. Ugyanis ma csak azért kaptam le hengert, mert valószínű még felkapott valami tűdarabot. Nagyon zörgő hangja lett. Dugó tetejéről pedig réz törmeléket szedtem le. Kicsit belenyomott hengerfejbe is. Most megint jó. Közben volt gyertya és kondi csere. Ilyen pedig a legsűrűbb keveréket adó tűállással, és 30as keverékkel kezdve lett. Szépen szegényítve mindkettőn fokozatosan.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez szép!
Viszont igy nem bizonyit semmit. A fórumot figyelgetve,amiket irzs mostanában ugy tünik a géped nem alegjobb formájában van,éppen ezért nem mérvadó.
A jó olajat sem biztos hogy jobban elégette volna,illetve hogy nem kokszolt volna az is.
Én ugy tudnék elképzelni ilyen rövidtávú próbát ha annyira kiváncsi az ember hogy kifogyasztja az anyagot a tankból,lekapja a hengerfejet,megtisztitja a dugótetőt,aztán kimotorozza a tank benzint ami kb 3-400 km.
Hf le,fotó.Dugótisztitás,megint egy tank benzin.Na utána lehet hasonlitgatni.Az nem annyira nagy idő és táv hogy ne lehetne uyganolyan körülményként elkönyvelni a 2 esetet.
Most neked ugyanezzel a dugó-henger párositással kéne menned megint 300 km-t jó olajjal és aztán megnézni ujra.
Viszont igy nem bizonyit semmit. A fórumot figyelgetve,amiket irzs mostanában ugy tünik a géped nem alegjobb formájában van,éppen ezért nem mérvadó.
A jó olajat sem biztos hogy jobban elégette volna,illetve hogy nem kokszolt volna az is.
Én ugy tudnék elképzelni ilyen rövidtávú próbát ha annyira kiváncsi az ember hogy kifogyasztja az anyagot a tankból,lekapja a hengerfejet,megtisztitja a dugótetőt,aztán kimotorozza a tank benzint ami kb 3-400 km.
Hf le,fotó.Dugótisztitás,megint egy tank benzin.Na utána lehet hasonlitgatni.Az nem annyira nagy idő és táv hogy ne lehetne uyganolyan körülményként elkönyvelni a 2 esetet.
Most neked ugyanezzel a dugó-henger párositással kéne menned megint 300 km-t jó olajjal és aztán megnézni ujra.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Zárójelbe annyit: a full-szintetikusnak mondott olajak is "csak" cca. 35%-ban szintetikusak, többi összetevő ásványi ott is. Ilyen laboratóriumi méréseken én vitatkozni nem akarok, ám nem hinném hogy bárkinek is tönkrement volna a motorja fullsz. olajtól. De javítsatok ki ha tudtok ilyent. Én is Sprintet használok általában amúgy.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sztem nem kell ennyire belemélyedni az olajokba, Mz-hez bőven elég a 2000Ft körüli olaj, én félszintetikust használok, de azt is csak a koksz lerakódás végett
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok Az olaj témához annyit szeretnék hozzá tenni hogy én nem használok szintetikus olajat mióta a veterán című újságban egy cikket olvastam /2008/4/. Idézném a lényeget "...A fejlett technológiájú szintetikus olajok jól terhelhetők, de a hagyományos ásványolaj bázisúakhoz képest sokkal vékonyabb réteget vonnak a felületekre. Ez azért hátrányos, mert a súrlódó részeknél keletkező hőmérséklet még a magas lobbanáspont és a kiválló nyírásstabilitás ellenére is szétbomlasztja a vegyületet. Ez a folyamat beláthatóan komoly károsodást eredményez az alkatrészekben..." Ezt a léghűtéses régebbi tipúsú motorokról írta egy amerikai laboratórium. És egy versenyszerelő sem ajánlotta igaz más ok miatt ( Bambi?) Hát nem tudom mi az igazság, de mindenesetre én vissza tértem az ásványolajhoz.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez az Kuti!kuti írta:http://www.gunk.hu/motorkerekpar-olajok ... 0w-50.html
Ilyen? vagy most akkor mindegy hogy hajtóműolaj, vagy motorolaj?
A 4 üteműnél a váltó,és az olajfürdös kuplung mellett a motort is ez keni! A 2 üteműnél a motor kimarad,a többi ugyanaz! Mondhatnánk úgy is,hogy túl jó bele!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
motor-hajtóműolaj egyformán jó, csak a viszkozitására kell figyelni, de ez még az üzemeltetési útmutatójába is benne van . sztem felesleges évente a váltóban olajat cserélni, a motoroknál szokták az évenkénti olaj cserét javasolni, itt km-hez van kötve, ami gyárilag 20.000-ként kell, de én 10.000-ként szoktam, az meg nekem nem 1 év
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sztem nagyon nem mind1 hogy hajtóműolaj vagy motorolaj
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
http://www.gunk.hu/motorkerekpar-olajok ... 0w-50.html
Ilyen? vagy most akkor mindegy hogy hajtóműolaj, vagy motorolaj?
Ilyen? vagy most akkor mindegy hogy hajtóműolaj, vagy motorolaj?
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kuti kolega! Én Castrol 20w-50 Actevo 4T-t használok,nekem bevált!kuti írta:Én évenként cserélem. vagy télen, vagy szezon elején. Nemtudom milyen, motul 10W40es van benne. Előtte 80W90es volt. nekem az jobban bejött. De kéne egy arany középút
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én azt mondom felesleges évente cserélni az olajat, én pl. 2 évente cserélem ám rendszeresen ellenőrzöm a szintet.
G30 gépolajat rakok bele de most váltok mert elfogyott. Legolcsóbb fajta motorolaj bőven jó bele.
G30 gépolajat rakok bele de most váltok mert elfogyott. Legolcsóbb fajta motorolaj bőven jó bele.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én évenként cserélem. vagy télen, vagy szezon elején. Nemtudom milyen, motul 10W40es van benne. Előtte 80W90es volt. nekem az jobban bejött. De kéne egy arany középút
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mennyi időnként cseréltek a motorban olajat?
És milyen típusra?
Köszi: kisbocsi
És milyen típusra?
Köszi: kisbocsi
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
na csak beleugatok mostmar az olajtemaba
szoval a kis simsonomba sima asvanyi olajjal kevertem a benzint, vigan ment vele, annyi csak, hogy a kipufogo vege mindig olajos volt, nem erdekelt hetente megtoroltem ronggyal pont
kb 2 honapja biznic fejeben a simsonhoz kertem egy flakon olajat, mondtam a komamnak, hogy hozza a legolcsobb asvanyit, erre kaptam egy doboz repsol scootert, mondtam neki, hogy na bazz felesleges ekkora teljesitmenyu olajat a 78-as kiadasu S50-be, de mostmar elhasznalom...
na a kulonbseg, amiota a repsol scooter van benne, hogy meg nem toroltem a kipuff veget, (majdnem szaraz - szemben az asvanyi hasznalat mellett folytonosan olajos)
ezen kivul semmi kulonbseg nem megy amugy se jobban se rosszabban
ui.: az mz azert megkapja a competiciont
szoval a kis simsonomba sima asvanyi olajjal kevertem a benzint, vigan ment vele, annyi csak, hogy a kipufogo vege mindig olajos volt, nem erdekelt hetente megtoroltem ronggyal pont
kb 2 honapja biznic fejeben a simsonhoz kertem egy flakon olajat, mondtam a komamnak, hogy hozza a legolcsobb asvanyit, erre kaptam egy doboz repsol scootert, mondtam neki, hogy na bazz felesleges ekkora teljesitmenyu olajat a 78-as kiadasu S50-be, de mostmar elhasznalom...
na a kulonbseg, amiota a repsol scooter van benne, hogy meg nem toroltem a kipuff veget, (majdnem szaraz - szemben az asvanyi hasznalat mellett folytonosan olajos)
ezen kivul semmi kulonbseg nem megy amugy se jobban se rosszabban
ui.: az mz azert megkapja a competiciont
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Első tesztnek ott vagyok én a géppel: n számú fajta olajat használtam n számú évek alatt, soha semmi bajom egyikkel sem volt. Na ez aztán a használható adat Jöhet a többi
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezért kell egy adott gépen végezni minden tesztet.....vagy több gépen egyszerre de mind ugyanazt..a különbség (amennyiben tényleg van) elviekben mindenhol láthatóvá kell hogy váljon, legfeljebb az eltérő motor állapotoktól függően eltérő mértékben...de ha már kimutatható lenne a különbség az is valami nem?RR_ZOZY írta:Kérdés ki teszi le a nagyesküt hogy minden tekintetben azonos állapotúak-e a "tesztmotorok"?
Motor, őrület
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kérdés ki teszi le a nagyesküt hogy minden tekintetben azonos állapotúak-e a "tesztmotorok"?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez is jó.. De az még nem jutott eszébe senkinek hogy adott géppel, ugyanazon az úton, adott km-re megnézze mit tudDénes írta:Egy jól beállított motornál, nem lesz semmi baja, ha arollal megy. (de ugye nem mindig van jól beállítva a gépünk)
És az is igaz, hogy többe kerül a fullszint használat, mint egy komplett dugattyú-henger felújítás.
De kicsivel drágább olajjal, megteheted, h papásan közlekedsz, vagy kánikulában is húzod neki emelkedőn, nem fog elcsesződni a gyertya, nem fog annyira melegedni és nem mondják a parkolóban "he nézzmáá hogy füstőőől...."
Tapasztalat. Én nemrég füstöltem el 1 liter Arolt, jósokezer km után megkellett tisztítanom a gyertyát és a blokkot is összeköpködte olajjal.
Kéne csinálni 2 csapatot és mondjuk egy focimeccs keretében eldönteni a vitát.
Arol vs. Szintetikus kollégái
az ásványi és mit a full szint? Lehetne nézni gyorsulást, kapaszkodást emelkedőn (motor-rugalmasság) és hogy milyen állapotban van a gyertya, kipuf, mennyire füstöl stb....ezeket lehet objektíve mérni....vagy ezt próbálta már valaki? Hülyeség?
Motor, őrület
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hogy szítsam: "Toltam" régen jó kis ásványi RE-CORD 2T-t is ami sokak szerint a szar netovábbja...nah azzal sem volt semmi baja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Egy jól beállított motornál, nem lesz semmi baja, ha arollal megy. (de ugye nem mindig van jól beállítva a gépünk)
És az is igaz, hogy többe kerül a fullszint használat, mint egy komplett dugattyú-henger felújítás.
De kicsivel drágább olajjal, megteheted, h papásan közlekedsz, vagy kánikulában is húzod neki emelkedőn, nem fog elcsesződni a gyertya, nem fog annyira melegedni és nem mondják a parkolóban "he nézzmáá hogy füstőőől...."
Tapasztalat. Én nemrég füstöltem el 1 liter Arolt, jósokezer km után megkellett tisztítanom a gyertyát és a blokkot is összeköpködte olajjal.
Kéne csinálni 2 csapatot és mondjuk egy focimeccs keretében eldönteni a vitát.
Arol vs. Szintetikus kollégái
És az is igaz, hogy többe kerül a fullszint használat, mint egy komplett dugattyú-henger felújítás.
De kicsivel drágább olajjal, megteheted, h papásan közlekedsz, vagy kánikulában is húzod neki emelkedőn, nem fog elcsesződni a gyertya, nem fog annyira melegedni és nem mondják a parkolóban "he nézzmáá hogy füstőőől...."
Tapasztalat. Én nemrég füstöltem el 1 liter Arolt, jósokezer km után megkellett tisztítanom a gyertyát és a blokkot is összeköpködte olajjal.
Kéne csinálni 2 csapatot és mondjuk egy focimeccs keretében eldönteni a vitát.
Arol vs. Szintetikus kollégái
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ámen!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Alfa és Zsaky mondanak okosat főleg. A 2T olaj sokrétű szövevényes "sohasincsvége" kérdéskör a fórumokon de leginkább csak mi tesszük azzá. Ha jobban meggondolom, amíg általában a kutakon volt kész keverék (naná hogy arol-os) addig azt tankoltam. Probléma? Semmi!
Lelke rajta bárkinek, kit mi nyugtat meg de nekem spec nem mindegy hogy 1400-ért veszek Mol sprintet ami eleve már alapból egy sokkal "többet tudó" olaj mint amire az MZ-nek szüksége van...vagy IGOL-t ami a fúrási ciklust sem fogja megnövelni de legalább 2800-ba kerül...
Az hogy a motor "füstöl" amiatt van mert 2ütemű. Ha hidegüzem/tartós kis tempó/városi tötyi kivételével füstöl, akkor annak nem az olaj az oka.
Lelke rajta bárkinek, kit mi nyugtat meg de nekem spec nem mindegy hogy 1400-ért veszek Mol sprintet ami eleve már alapból egy sokkal "többet tudó" olaj mint amire az MZ-nek szüksége van...vagy IGOL-t ami a fúrási ciklust sem fogja megnövelni de legalább 2800-ba kerül...
Az hogy a motor "füstöl" amiatt van mert 2ütemű. Ha hidegüzem/tartós kis tempó/városi tötyi kivételével füstöl, akkor annak nem az olaj az oka.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nos igen ,sok igazság vagyon a lentebb leírtakban..én egy valamit tapasztaltam: a jó minőségű full szintetikussal szinte alig füstöl a gép...ez jó a kipufogónak, jó a gyertyának meg a környezetnek is...
A többi tulajdonság megbízható és tényszerű mérések hiányában valóban elég szubjektív...
Ám ahogy lentebb írták ez engem megnyugtat és ez a lényeg!
A többi tulajdonság megbízható és tényszerű mérések hiányában valóban elég szubjektív...
Ám ahogy lentebb írták ez engem megnyugtat és ez a lényeg!
Motor, őrület
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A 2T olaj olyan mint a macskakaja. Igazából a macska a legolcsóbb tápon sőt házikoszton is elél, az hogy milyet adunk neki már csak annak a kérdése, mennyire gondoljuk hogy a drágábbal / jobbal "boldogabb" lesz.
A gépet is valaki 2 naponta lemossa a gumialkatrészeket leápolja, festékhibákat javít, valaki a karbit hetente szétszedi, ismerünk olyanokat akik a hangját hallgatják hogy "jaj úgy elkezdett csörögni" miközben semmi baja, mások meg az olajon és a benzinen variálnak.
Mindent alátámaszt egy régi sztori, és mindent meg is cáfol egy másik, ez alapján nem lehet eldönteni semmit. Az összes olaj megfelel a szabványoknak, és igazából a teljesítményszintek is arra valók hogy "ennél rosszabbat ne tegyél bele". Mivel az MZ követelményei gyárilag a most kapható legolcsóbbtól is fényévekkel lejjebb vannak, gyakorlatilag teljesen mindegy mit teszünk bele. Viszont ha valaki így nem fog attól rettegni hogy a következő dombon felfele megszorul, vagy 5000 km alatt elkopik a blokk, hát lelke rajta.
Én amúgy MOL Sprintet vettem legutóbb, de a Challoils Dynamicstroke-hoz képest nem éreztem semmi változást. Se a füstben, se a szagban, se a teljesítményben. Csak mégis, az magyar Drágább ha egy százassal volt, szóval szinte semmivel. Az arolt ettől függetlenül nem tenném bele, de nem azért mert kárt tenne benne vagy valami. "Csak úgy" nem .
A gépet is valaki 2 naponta lemossa a gumialkatrészeket leápolja, festékhibákat javít, valaki a karbit hetente szétszedi, ismerünk olyanokat akik a hangját hallgatják hogy "jaj úgy elkezdett csörögni" miközben semmi baja, mások meg az olajon és a benzinen variálnak.
Mindent alátámaszt egy régi sztori, és mindent meg is cáfol egy másik, ez alapján nem lehet eldönteni semmit. Az összes olaj megfelel a szabványoknak, és igazából a teljesítményszintek is arra valók hogy "ennél rosszabbat ne tegyél bele". Mivel az MZ követelményei gyárilag a most kapható legolcsóbbtól is fényévekkel lejjebb vannak, gyakorlatilag teljesen mindegy mit teszünk bele. Viszont ha valaki így nem fog attól rettegni hogy a következő dombon felfele megszorul, vagy 5000 km alatt elkopik a blokk, hát lelke rajta.
Én amúgy MOL Sprintet vettem legutóbb, de a Challoils Dynamicstroke-hoz képest nem éreztem semmi változást. Se a füstben, se a szagban, se a teljesítményben. Csak mégis, az magyar Drágább ha egy százassal volt, szóval szinte semmivel. Az arolt ettől függetlenül nem tenném bele, de nem azért mert kárt tenne benne vagy valami. "Csak úgy" nem .
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na ezzel egyetértek és akár pontot is tehetünk ezzel az általad leírt mondattal a 2T olaj végére.Az égvilágon senki nem tudja bizonyitani az egyik állitást sem,azt sem hogy az Arol kárt tesz,meg azt sem hogy nem.Majd ha valaki rendes mért dolgokkal bizonyit bármit akkor hiszek neki.A sztorizás az szép dolog,csak kitudja mennyit szépit rajt az idő meg a sok szájon átmesélt történet.Természetesen ezzel nem a versenyzős sztorira utalok hanem a régmúlt idők Arol 2T olajára hogy az mennyivel más volt......conus írta:ez igen érdekes felvetés, de a 2T olaj kérdése és keverési aránya igen érzékeny téma, ezért én mindenkinek a saját lelkiismeretére bízom és már nem próbálok meg győzködni senkit sem ezzel kapcsolatban
Kijelentem itt mindenki előtt hogy jövő évben az első 1000 km-t Arol2T-vel fogom megtenni,csakhogy lássam milyen.A tapasztalatokat természetesen megosztom.1:50-be fogom keverni,ahogy a könyvében is le vagyon irva.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez korrekt hozzá állás! Viszont én kíváncsi vagyok mások tapasztalataira is, tehát ha valaki meg akarja osztani velem a véleményét azt szívesen meghallgatom. Győzködni én se szoktam senkit, a lenti kis sztorit is főleg az érdekessége kedvéért dobtan be.conus írta:ez igen érdekes felvetés, de a 2T olaj kérdése és keverési aránya igen érzékeny téma, ezért én mindenkinek a saját lelkiismeretére bízom és már nem próbálok meg győzködni senkit sem ezzel kapcsolatban
Motor, őrület
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ez igen érdekes felvetés, de a 2T olaj kérdése és keverési aránya igen érzékeny téma, ezért én mindenkinek a saját lelkiismeretére bízom és már nem próbálok meg győzködni senkit sem ezzel kapcsolatban
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Jeami
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
- MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest és környéke
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok! Ez az olaj kérdés érdekes....
Én nemrég támasztottam fel az öreg S51N-t amivel régen arollal meg hasonlókkal jártam de akkor még volt keverék a kúton is...Szerintem az arol régen se volt egy nagy szám...csak nem nagyon volt más..
A Simóba most ásványi 2T van ezzel olyan mint "régen"..megy és füstől..
Viszont az MZ-be elhatároztam hogy csak jó minőségű full szintetikust teszek mert a kétüteműnél a kenés a benyából megy és kulcskérdés...nem szabad sajnálni tőle!
A mocit egy olyan sráctól vettem aki a fúrás, felújítás után csak full szintetikusat tett bele! (Agip)
Így gyönyörű MZ hangja van és szinte egyáltalán nem füstől!! Olyan mint egy négyütemű.. 1:40 mix
Nekem jó tapasztalatom van a Motul cuccokkal, mások is ajánlották MZ-hez és kaptam jó pár mintát régebben egy csomó termékükből amit az előző (4T) nagy gépemnél használtam és tetszettek!
Tudjátok mi győzött még meg?
Az hogy 56'-ban mikor Pannóniával megnyerték a 250-es kategóriát a Bol'doron akkor bizony az addigi Castrol helyett Motul olajat adott nekik a francia forgalmazó amivel 200-300-al többet pörögtek a motorok, ezt később padon is lemérték! Ez is hozzájárult a győzelemhez a hozzáértők szerint..
A poén most jön: elmentem az üzletbe, beszélgettem a palival aki ott volt, mondta hogy jók a Motul cuccok csak nem olcsóak...., szóba került a fenti Bol'dor-os eset is mire mondja hogy ha jobbra nézek akkor az üvegvitrinbe Bizony az Kurucz úr sisakja és szemüvege amivel nyert 56'-ba a csapatba.....ja és személyesen ismeri őt, most repülőgép-modellezik és persze abba is Motul olajat tesz!
Nekem ez elég volt.
Azóta használom a cuccot, jól megy vele, szépen pörög és nem füstöl....
Ez az olaj kérdés nem vicc szerintem..
Mikor nézegettem a mocikat, volt egy eladó srác aki saját bevallása szerint a 251-be láncfűrészbe való olajat tesz....jaj!
Nekem az az élményem az olajokkal!
Én nemrég támasztottam fel az öreg S51N-t amivel régen arollal meg hasonlókkal jártam de akkor még volt keverék a kúton is...Szerintem az arol régen se volt egy nagy szám...csak nem nagyon volt más..
A Simóba most ásványi 2T van ezzel olyan mint "régen"..megy és füstől..
Viszont az MZ-be elhatároztam hogy csak jó minőségű full szintetikust teszek mert a kétüteműnél a kenés a benyából megy és kulcskérdés...nem szabad sajnálni tőle!
A mocit egy olyan sráctól vettem aki a fúrás, felújítás után csak full szintetikusat tett bele! (Agip)
Így gyönyörű MZ hangja van és szinte egyáltalán nem füstől!! Olyan mint egy négyütemű.. 1:40 mix
Nekem jó tapasztalatom van a Motul cuccokkal, mások is ajánlották MZ-hez és kaptam jó pár mintát régebben egy csomó termékükből amit az előző (4T) nagy gépemnél használtam és tetszettek!
Tudjátok mi győzött még meg?
Az hogy 56'-ban mikor Pannóniával megnyerték a 250-es kategóriát a Bol'doron akkor bizony az addigi Castrol helyett Motul olajat adott nekik a francia forgalmazó amivel 200-300-al többet pörögtek a motorok, ezt később padon is lemérték! Ez is hozzájárult a győzelemhez a hozzáértők szerint..
A poén most jön: elmentem az üzletbe, beszélgettem a palival aki ott volt, mondta hogy jók a Motul cuccok csak nem olcsóak...., szóba került a fenti Bol'dor-os eset is mire mondja hogy ha jobbra nézek akkor az üvegvitrinbe Bizony az Kurucz úr sisakja és szemüvege amivel nyert 56'-ba a csapatba.....ja és személyesen ismeri őt, most repülőgép-modellezik és persze abba is Motul olajat tesz!
Nekem ez elég volt.
Azóta használom a cuccot, jól megy vele, szépen pörög és nem füstöl....
Ez az olaj kérdés nem vicc szerintem..
Mikor nézegettem a mocikat, volt egy eladó srác aki saját bevallása szerint a 251-be láncfűrészbe való olajat tesz....jaj!
Nekem az az élményem az olajokkal!
Motor, őrület
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi!
Gyurmooo írta:Jó.Matee86 írta:Sziasztok!
Es 250/1-be milyen hajtóműolaj való?Jó bele a 80w90 ,amit a 250es tz-m be rakok?
Üdv:máté
Röviden...
Mert azért az Mz a király....!:)
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jó.Matee86 írta:Sziasztok!
Es 250/1-be milyen hajtóműolaj való?Jó bele a 80w90 ,amit a 250es tz-m be rakok?
Üdv:máté
Röviden...
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Es 250/1-be milyen hajtóműolaj való?Jó bele a 80w90 ,amit a 250es tz-m be rakok?
Üdv:máté
Es 250/1-be milyen hajtóműolaj való?Jó bele a 80w90 ,amit a 250es tz-m be rakok?
Üdv:máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A mérnökök mindent ki tudnak pontosan számolni, mint ahogyan az olajok minőségével is tudnak "játszani"...És most már a pénz a lényeg!
Üdv.: Papszi
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, ez is benne van a pakliban.
Sajnos ma már a régi "nagy" nevek sem a régiek.
Ez minden termékre igaz sajnos, erősen piacorientált világban élünk. Minél gyorsabban elromlik valami, az a jó.
Miért ne lenne igaz ez pont egy alsó kategóriás olajra? Tuti jobb volt a régi, békebeli Arol, szerintem, mint a mai.
Sajnos ma már a régi "nagy" nevek sem a régiek.
Ez minden termékre igaz sajnos, erősen piacorientált világban élünk. Minél gyorsabban elromlik valami, az a jó.
Miért ne lenne igaz ez pont egy alsó kategóriás olajra? Tuti jobb volt a régi, békebeli Arol, szerintem, mint a mai.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2009.09.23. 21:05-kor.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát igen Dodi, ám az annak idején hengeres flakonban árult Arol és a most kapható Arol közt kétszer sem mondom hogy kb. annyi azonosság van hogy ugynaz a nevük...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm!
Sok benzin "bármivel" keverve=TÚÚÚÚÚRA!
És az Jóóóóó!
Sok benzin "bármivel" keverve=TÚÚÚÚÚRA!
És az Jóóóóó!
Trophy 250 UIT-200
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Én egyetértek Tamással is és Zsakfossal is.Semmiféle fikázásról nincs itt szó.
A 70-es években sok ezer km-t mentem az első Trophymmal arol-lal.Akkor még
olyan hengeres flakonban árulták aminek az egyik végét lekellett vágni.
Vagy a kútnál bekeverve.Minden kétütemű azzal ment a fűnyírótol a csónakmotorokig
Semmi gond nem volt velük.
De mostmár én sem azt használom mert a fekete-fehér tv példája jó de mondhatnánk a
petróleumlámpát is az is világított.
Ja és internet sem volt ahol ezeket meglehetett beszélni,úgy is jó volt.
A legfontosabb,hogy BENZIN legyen de az dögivel
Én egyetértek Tamással is és Zsakfossal is.Semmiféle fikázásról nincs itt szó.
A 70-es években sok ezer km-t mentem az első Trophymmal arol-lal.Akkor még
olyan hengeres flakonban árulták aminek az egyik végét lekellett vágni.
Vagy a kútnál bekeverve.Minden kétütemű azzal ment a fűnyírótol a csónakmotorokig
Semmi gond nem volt velük.
De mostmár én sem azt használom mert a fekete-fehér tv példája jó de mondhatnánk a
petróleumlámpát is az is világított.
Ja és internet sem volt ahol ezeket meglehetett beszélni,úgy is jó volt.
A legfontosabb,hogy BENZIN legyen de az dögivel
Trophy 250 UIT-200
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!
Én nekem elég volt beleszagolnom a dobozba.... Simsonba nem volt szívem belerakni....
Annyi köze van az olajhoz, hogy gázOLAJ-al van hígítva. Kb annyit is ken sztem.
Bár ezt tényleg jó lenne kitesztelni, vagy valami kémikus utánanézhete az összetevőknek. Akkor kiderül minden
Én nekem elég volt beleszagolnom a dobozba.... Simsonba nem volt szívem belerakni....
Annyi köze van az olajhoz, hogy gázOLAJ-al van hígítva. Kb annyit is ken sztem.
Bár ezt tényleg jó lenne kitesztelni, vagy valami kémikus utánanézhete az összetevőknek. Akkor kiderül minden
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én nem fogom biztos az Arol-t tesztelni, de majd megnézem milyen a dugó-hengerfej most 34e. km közelében.
18e. km óta Agip Speed keni. 1-2l MOL Sprint még, de ennél lejjebb nem adtam.
18e. km óta Agip Speed keni. 1-2l MOL Sprint még, de ennél lejjebb nem adtam.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Miért fikázna itt bárki?Neked bevált.Ennyi.Mindenki azzal keveri a benzint amivel neki megfelel.Elárulom amikor összeraktam a motort az elején én is Arol-t használtam és nem volt vele bajom.Aztán annyi embertől olvastam hogy az milyen szar hogy áttértem a Sprint-re.Viszont már csak kiváncsiságból is lefogom tesztelni ezt a kormolásos dolgot.Tamás írta:
Na, akkor az ETZ szarral és fossal is megy.
71000 km-t ment vele, 20 év alatt. Nekem bevált, maradok ennél.
Kiégetve még nem volt a kipufogó, és mégis megy a masina.
Lehet fikázni!
T
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég