Kipufogó
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Igen, igen. Van egy időszak amikor a jó hang számít...
Aztán a jó hang és az erő
Legalább egy konfúzort tegyél bele, az nem árthat
Aztán a jó hang és az erő
Legalább egy konfúzort tegyél bele, az nem árthat
Re: Kipufogó
Azért mert a mostani kipuf szét van menve, meg a másikkal jobb hangja van :D
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Hali!
Azon kívül, hogy nem megy, 3x annyit eszik, és szar hangja lesz más nem.
Kétütemű motoroknak muszáj a fojtás. Miért akarod lecserélni a gyárit?
Azon kívül, hogy nem megy, 3x annyit eszik, és szar hangja lesz más nem.
Kétütemű motoroknak muszáj a fojtás. Miért akarod lecserélni a gyárit?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Kipufogó
Hello!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, ha 125-ös ts be fojtás nélküli kipufogót teszek, attól lehet valami baja a motornak?
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, ha 125-ös ts be fojtás nélküli kipufogót teszek, attól lehet valami baja a motornak?
Re: Kipufogó
FBS-t festékboltban lehet kapni, kitűnően tömít! Nem kell sokat felkenni...
Re: Kipufogó
tök egyszerű.
a könyök ahol a hengerrel találkozik kissé kitágul, hogy a hollander egyáltalán tudja rögzíteni. ez a csőfelület felfekszik a hollandermenet végén lévő vállba(ez tömít). ezt a vállt kell vékonyan megkenni. na de ha vastagon sikerül az sem baj, viszont érdemes figyelni, hogy belülre ne kerüljön belőle, mert akkor az előbb-utóbb a dobban végzi, ahol frankón eltömít valami furulyarendszer csövet. ha ez megvan, akkor könyök helyére, dob is.. mindent rögzít, alaposan meghúz, és a száradási idő elteltével már mehet is a masina, a takonyfolyás esélye innentől elég kicsi..
a könyök ahol a hengerrel találkozik kissé kitágul, hogy a hollander egyáltalán tudja rögzíteni. ez a csőfelület felfekszik a hollandermenet végén lévő vállba(ez tömít). ezt a vállt kell vékonyan megkenni. na de ha vastagon sikerül az sem baj, viszont érdemes figyelni, hogy belülre ne kerüljön belőle, mert akkor az előbb-utóbb a dobban végzi, ahol frankón eltömít valami furulyarendszer csövet. ha ez megvan, akkor könyök helyére, dob is.. mindent rögzít, alaposan meghúz, és a száradási idő elteltével már mehet is a masina, a takonyfolyás esélye innentől elég kicsi..
Bokodi Áron- WARESZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Kipufogó
Üdv Szaki!waresz írta:én minden kuplung leszedésnél, amit 250es gépen végeztem, úgy jártam el, hogy levettem a kipufogót meg a könyököt, és kalapácsnyelet dugtam a kipufogónyílásba(ezzel megtámasztva a dugattyút). szakadt hollandermenet úgy jön össze a legkönnyebben, ha valami barom ferdén belekapatja, és ész nélkül addig tépi, amíg meg nem feszül a könyök. ekkor már kész is a szakadt menet. ezt egyszer szétszedik, és már összerakni nem is lehet. nade, ha a helyére van bekapatva, akkor azt normális szerszámmal amit körmöskulcsnak hívnak.. megszakítani nem lehet.. esetleg brutál vascsővel...de azt is erősen kétlem.. a saját gépemen jó a menet, pedig már fene tudja hányszor szétszedtem meg összeraktam, ráadásúl én rézdornit, meg kalapácsot használok a lazításnál-meghúzásnál. egy dolog lényeg: jól legyen belekapatva... semmi több.... SOSE KOPIK KI! mivel a meghúzás után egy anyagot képez az egész, így kopásról optimális esetben nem beszélhetünk. fontos, hogy NE legyen gagyi aluminiumkarika belerakva, tömítés gyanánt, mert az mindig enged, sosem éri el a végleges állapotot, a cucc meglazul, és akkor valóban kikopik. jó minőségű szilikonos pasztával símán meg lehet oldani a szivárgást. sose fúj ki többé. annak meg az a titka, hogy a hollanderfészekbe kell nagyon vékonyan felvinni, és kész.
A hollanderfészek nálad pontosan az mi? Melyik átmérő? A könyök kúp/tömítőkarika, végig a menet,
300C-os hőálló szilikonnal?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Köszi waresz!
Eredeti kipuffom van!!
Eredeti kipuffom van!!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Kipufogó
na, létezik belőle 3 féle gyáriKILL3R etz írta:Üdv!
Egy szakmai kérdésem lenne. Honnan lehet biztosan megállapítani, hogy gyári-e a 250-es ETZ kipuff? Mondhatnánk, hogy mik az ismertetőjelei.
mind nagyon jó, esztétikai különbségek lehetnek. külső méretét, formáját tekintve a két újabb fajta tök egyforma, a hangtompító betét(furulyarendszer) is megegyezik. a különbség a végén látszik. az egyik ilyen:
a végidom egy egyszerű kúp forma, a lentebb bemutatott TS250 dobnál kisebb átmérőjű végcsővel, ami hosszú, és nem nyúlik bele belső cső. a csövön benézve egy kanyarodó 15mm-es zártszelvényt kell lássunk. ez garantáltan gyári. az ennél régebbi típus(csak 81ben készült) ugyanez, csak még törés nélküli tök egyenes kipufogó, akárcsak a TS250 dob(ritka hülyén mutat az etz-n). az ennél újabb a végidomba különbözik, semmi másba. az már egy csapott kúp, akárcsak az utángyártott példányokon van, és a csapott részen körbe be van ütve, hogy ETZ 250. a 251es dob ugyanígy, csak ETZ 251 felirattal, az elöbb leírt belső felépítéssel, átmérővel, csak sokkal rövidebb.
és ami minden MZ-dobnál érvényes ismertető jel(kivéve, trophy250, és elötte lévő szétszedhető dobok): a hátsó tartó bilincs alá eső részen van összehegesztve a dob eleje meg a vége, és ez a hegesztés fogja a furulyarendszert is. ez egy elég vastag varrat, ami egy mélyedésbe van. utángyártott dob: a varrat ott van ugyan, de a felszínen, és kiáll, továbbá az egész dob átmérője kisebb. ha nem a varratra tesszük a bilincset, nem is fogja, elcsúszik rajta. aztán még: a végidom a már leírt utolsó szériás gyárira hasonlít, felirat nélkül(esetleg valami hülye szám van benne) és ha benézünk a végcsőbe, akkor két csövet látunk a furulyarendszerből, továbbá, a végcső nagyon rövid.. asszem csak 2centi körül van.
hirtelen ennyi. vagyis ez már bőven elég az azonosításhoz.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
nem tudom mi a cél, de a kis etz dob hülyére folytja a nagy blokkot, és a könyökcső belső átmérőjébe még talán bele is lehetne dugni.. szóval nem jó, fordítva megint hülyeség, mert nem tompítana eleget a kis blokkon a nagy kipuff, és még hülyén is néz ki, a súlytöbbletről nem is beszélve.balintmz írta:ha esetleg a bemenö és kimenö nyilás átméröjét el tudnád küldeni az sokat segitene. a 82mm ert hol gondolod? Köszönöm, Bálint
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
na sikerült szereznem egy gyári 251es kipufogot. Csak egy baja van a végén volt vmi pipa és le lett vágva ugyhogy az ott elég csunya szegény. Merre lehet kapni rávalo véget vagy esetleg itthon miböl érdemes rá fabrikálni ? kiváncsi vagyok a változásokra Bálint
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Üdv!
Egy szakmai kérdésem lenne. Honnan lehet biztosan megállapítani, hogy gyári-e a 250-es ETZ kipuff? Mondhatnánk, hogy mik az ismertetőjelei.
Egy szakmai kérdésem lenne. Honnan lehet biztosan megállapítani, hogy gyári-e a 250-es ETZ kipuff? Mondhatnánk, hogy mik az ismertetőjelei.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Kipufogó
ha esetleg a bemenö és kimenö nyilás átméröjét el tudnád küldeni az sokat segitene. a 82mm ert hol gondolod? Köszönöm, Bálint
Re: Kipufogó
köszönöm a segitésget. Kiprobálom hogy milyen a külömbség.
Re: Kipufogó
na, csak kinyögöm: a kis etz és a 251es közti egyetlen hasonlóság a hosszúságuk. mert az kb egyforma.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
hopp, kép lemaradt:
ha mutatnak egy ilyen képet nekem, meg nem mondom, hogy TS 250 vagy kis etz kb ennyire hasonló.
ha mutatnak egy ilyen képet nekem, meg nem mondom, hogy TS 250 vagy kis etz kb ennyire hasonló.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
na, most döntsd el, tiszt , vagy kokszos? a gyári kiégetve, az utángyártott beolvasztva értékes.balintmz írta:hát nem tudom hogy egy tiszta kokszos gyári kipfogó jobb lenne- e mint egy tiszta utángyártott. Ha lesz alkalmam veszek egyet és kiprobálom ha ennyire ajánljátok.g
a menetes dologhoz meg : a haverom ugy oldotta meg a simsonján hogy a hollander mögé tett egy karikát arra hegesztett 2 menetes pálcát és a henger másik oldalán egy vas keresztben, azon 2 lyuk abba ment bele a pálca és a menetre 2 anya. azota is tart
tény hogy nem a legesztétikusabb, de jol funkcionál.Mondjuk ha szépen elkésziti az ember és lefujja höállo feketével akkor egy olcso és nagyon tartos megoldás.
remélem tudtam segiteni. Bálint
még mielött elfelejtem: lehet hgoy hülye kérdés, de hgoy lehet megkülönböztetni egy 150es és egy 251es kipufogot? nincs vmi szembeötlö külömbség? gondolom a hossza különbözik, de csak képen láttam. köszönöm
a kis etz dob átmérője valahol 82mm környékén van, míg a 251 lényegesen vastagabb, a végcső átmérője is vastagabb, és a bemenő csonk is sokkal vastagabb. a 251es dobba négyszögprofil(zárt szelvény) furulyacsövek vannak a hangtompítóba, míg a kicsibe a TS 250hez teljesen hasonló felépítésű csövekből és kamrákból álló hangtompító van. utóbbiak érdekessége a végcsőbe belógó hasított furulyacső. ilyen:
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
borutalp06 írta:Waresz a gyári MZ kipuffogók szóvívője!
mindkettőre reagálnék: ÍGY IGAZ! nekem is a legelején egy szezont gagyirezó volt fenn.. azt hittem vagány, meg jól szól, meg pattogós, meg érces, meg jól megy meg keveset fogyaszt, épp csak annyi maradt ki az ezelötti tapasztalatból, hogy egy jó gyári kipuffot ki se próbáltam.. a kiscsúzlit egy atomretkes szarral vettem. amikor kiégettem a nagynehezen beszerzett gyárit, mert hát miböl kellett hangolt dobot csinálni, a szép gyáriból... akkor jöttem rá, hogy benzint, türelmet, és jó hangulatot pocsékoltam ezerrel. de hát tanulópénz.z25z írta:waresz írta: majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbe .
akkor nalam valami nem volt rendben 93-ban vettem 17 evesen a motorom gagyirezoval es akkor nemritkan 250 km-t mentem, na jo nem egyseggel, hanem kaveszunettel es 20 eves koromig baromira tetszett a hangja, na meg a formaja!!! es rajta egy SEBRING matrica, (hat az a dicsekedes, hogy ez mekkora faszakidorrento az szebb volt, mint egy rossz orgazmus) amugy miutan benott a fejem lagya rajottem, hogy tenyleg nem er egy kalap szart se (vagy ahogy edesapam mondana: "nem er ez fiam egy puttony fingot sem" ) amugy a tobbi resszel egyetertek
balintnak meg sajat tapasztalatom irom: lofaszt porog jobban 4000 felett, erzeki csalodas az egesz, 4000 alatt porog szarabbul, mint egy gyarival
ui.:bocsi, kicsit alpárira sikeredett, de ami a szivemen, az a szamon
így nézett ki a kiscsúzli annó gagyirezóval(természetesen levágott tartófülek, átalakított felfogatás, meg hogy ne taknyozza össze az irányjelzőt, így valami gagyi autó kipufogóvége, mindez igényes mattfekete kivitelben)
így most visszanézve, pofás volt.. bár a klubba kezdőként azzal b@szogattak állandóan hogy kályhacső.
következő verzió(hangolt rezonátor gyári külsőbe burkolva, aminek értelme már volt, de a hangja még rémesebb, és hasznavehetetlen...):
Bokodi Áron- WARESZ
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Kipufogó
hát nem tudom hogy egy tiszta kokszos gyári kipfogó jobb lenne- e mint egy tiszta utángyártott. Ha lesz alkalmam veszek egyet és kiprobálom ha ennyire ajánljátok.g
a menetes dologhoz meg : a haverom ugy oldotta meg a simsonján hogy a hollander mögé tett egy karikát arra hegesztett 2 menetes pálcát és a henger másik oldalán egy vas keresztben, azon 2 lyuk abba ment bele a pálca és a menetre 2 anya. azota is tart
tény hogy nem a legesztétikusabb, de jol funkcionál.Mondjuk ha szépen elkésziti az ember és lefujja höállo feketével akkor egy olcso és nagyon tartos megoldás.
remélem tudtam segiteni. Bálint
még mielött elfelejtem: lehet hgoy hülye kérdés, de hgoy lehet megkülönböztetni egy 150es és egy 251es kipufogot? nincs vmi szembeötlö külömbség? gondolom a hossza különbözik, de csak képen láttam. köszönöm
a menetes dologhoz meg : a haverom ugy oldotta meg a simsonján hogy a hollander mögé tett egy karikát arra hegesztett 2 menetes pálcát és a henger másik oldalán egy vas keresztben, azon 2 lyuk abba ment bele a pálca és a menetre 2 anya. azota is tart
tény hogy nem a legesztétikusabb, de jol funkcionál.Mondjuk ha szépen elkésziti az ember és lefujja höállo feketével akkor egy olcso és nagyon tartos megoldás.
remélem tudtam segiteni. Bálint
még mielött elfelejtem: lehet hgoy hülye kérdés, de hgoy lehet megkülönböztetni egy 150es és egy 251es kipufogot? nincs vmi szembeötlö külömbség? gondolom a hossza különbözik, de csak képen láttam. köszönöm
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Még utoljára hozzászólok a kipufogó menet témához. Az én menetem úgy néz ki, hogy elejétől a végéig meg van a menet rá is lehet csavarni a hollandert csak éppen kézzel megfeszítve le is lehet szedi csavarás nélkül. Tehát valaki vagy ferdén rákapatta és így /rosszul/ teljesen a menet végéig rácsavarta. Na ezt az embert már viszont tényleg baromnak hívják. Vagy a 250-es MZ-k esetén olykor centiméterekben mérhető motormozgás következtében kialakuló feszülés végzett vele, esetleg mindkettő kombinációja. Az előbbi 250-es MZ-re tett megjegyzésem a Trophy és az ETS esetén véleményem szerint nem áll fenn a bölcsőváz miatt. /Sajnos nekem egyik típusból sincs./
waresz
Tavasszal ha már megcsináltattam a menetet vagy vettem egy másik hengert el fogom hozzád vinni
és ezt a szilikon pasztás dolgot megcsinálnád ha megkérnélek?
waresz
Tavasszal ha már megcsináltattam a menetet vagy vettem egy másik hengert el fogom hozzád vinni
és ezt a szilikon pasztás dolgot megcsinálnád ha megkérnélek?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
waresz írta: majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbe .
akkor nalam valami nem volt rendben 93-ban vettem 17 evesen a motorom gagyirezoval es akkor nemritkan 250 km-t mentem, na jo nem egyseggel, hanem kaveszunettel es 20 eves koromig baromira tetszett a hangja, na meg a formaja!!! es rajta egy SEBRING matrica, (hat az a dicsekedes, hogy ez mekkora faszakidorrento az szebb volt, mint egy rossz orgazmus) amugy miutan benott a fejem lagya rajottem, hogy tenyleg nem er egy kalap szart se (vagy ahogy edesapam mondana: "nem er ez fiam egy puttony fingot sem" ) amugy a tobbi resszel egyetertek
balintnak meg sajat tapasztalatom irom: lofaszt porog jobban 4000 felett, erzeki csalodas az egesz, 4000 alatt porog szarabbul, mint egy gyarival
ui.:bocsi, kicsit alpárira sikeredett, de ami a szivemen, az a szamon
Re: Kipufogó
utángyártott kipufogó gagyirezóra cserélése semmi többletet nem eredményez, a motor ugyanúgy gyengül, a fogyasztás nő, az élettartam ezekből kifolyólag romlik, és hosszú távon agyrém a hangja.. majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbe .balintmz írta:hello. Olvasgattam a forumot és majdnem mindenki lemondoan nyilatkozott a rezonátoros kipufogorol. Hát én cseréltem az enyémen. A Mofakerben vettem egy 250esre valo rezot. Szerinte nem rossz!! igaz hangosabb a gép, de nem is mz alkatrész lenne ha nem kellene hozzányulni és alakitani rajta ami a teljesitményt illeti 4 felett jobban pörög. ez lehet hogy gyujtás miatt de elözö kipffal nem ilyen volt. a kinéztete sem utolso tiszta krom . Összegezve nekem tetszik. Ja és a fogyasztás. ha valakinek van mért adata sima és rezos kipufogoval szivesen várom. Én még nem mértem:D:D de fogom.
tisztelettel: Bálint
a jó gyári kipufogót utánozni eddig még nem tudta senki se... valahol biztos csorbul valamely jó tulajdonság...
általában semmi sem javul.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
én minden kuplung leszedésnél, amit 250es gépen végeztem, úgy jártam el, hogy levettem a kipufogót meg a könyököt, és kalapácsnyelet dugtam a kipufogónyílásba(ezzel megtámasztva a dugattyút). szakadt hollandermenet úgy jön össze a legkönnyebben, ha valami barom ferdén belekapatja, és ész nélkül addig tépi, amíg meg nem feszül a könyök. ekkor már kész is a szakadt menet. ezt egyszer szétszedik, és már összerakni nem is lehet. nade, ha a helyére van bekapatva, akkor azt normális szerszámmal amit körmöskulcsnak hívnak.. megszakítani nem lehet.. esetleg brutál vascsővel...de azt is erősen kétlem.. a saját gépemen jó a menet, pedig már fene tudja hányszor szétszedtem meg összeraktam, ráadásúl én rézdornit, meg kalapácsot használok a lazításnál-meghúzásnál. egy dolog lényeg: jól legyen belekapatva... semmi több.... SOSE KOPIK KI! mivel a meghúzás után egy anyagot képez az egész, így kopásról optimális esetben nem beszélhetünk. fontos, hogy NE legyen gagyi aluminiumkarika belerakva, tömítés gyanánt, mert az mindig enged, sosem éri el a végleges állapotot, a cucc meglazul, és akkor valóban kikopik. jó minőségű szilikonos pasztával símán meg lehet oldani a szivárgást. sose fúj ki többé. annak meg az a titka, hogy a hollanderfészekbe kell nagyon vékonyan felvinni, és kész.
Bokodi Áron- WARESZ
Kipufogó
hello. Olvasgattam a forumot és majdnem mindenki lemondoan nyilatkozott a rezonátoros kipufogorol. Hát én cseréltem az enyémen. A Mofakerben vettem egy 250esre valo rezot. Szerinte nem rossz!! igaz hangosabb a gép, de nem is mz alkatrész lenne ha nem kellene hozzányulni és alakitani rajta ami a teljesitményt illeti 4 felett jobban pörög. ez lehet hogy gyujtás miatt de elözö kipffal nem ilyen volt. a kinéztete sem utolso tiszta krom . Összegezve nekem tetszik. Ja és a fogyasztás. ha valakinek van mért adata sima és rezos kipufogoval szivesen várom. Én még nem mértem:D:D de fogom.
tisztelettel: Bálint
tisztelettel: Bálint
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Kipufogó
Off: Bocs mindenkitől, akit megsértettem volna, nem általánosítani akartam, egyszerűen csak egy magyarázat, mitől lehet ilyen probléma. A stílus nyers, nem kétlem, kicsit sok volt mára a pofon, így itt csattant.Nandor írta:Szerintem nem kell ehhez sem balféknek lenni sem lúzernek és ki is kérem ezt magamnak a motoros társaim nevében akiktől a motorjaimat vettem.
33-év nagy idő ennyi idő volt rá, hogy a motor rezgése kikoptassa az alu menetet.
Mivel sok MZ-t láttam ami ugyanezzel a hibával küszködött nem hiszem, hogy egyedi esetről lenne szó. Tulajdon képen kár is szót fecsérelni a kialakulásáról sokkal fontosabb az, hogy milyen módon lehet orvosolni.
Megoldásnak pedig Borutalp06 és Kuti javaslata teljesen megfelelő. Borutalp06 megoldása otthon is kivitelezhető, viszonylag gyorsan és egyszerűen.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Kipufogó
Ez egy jó kérdés! Ki nem fúj. Szerintem a belső átmérő ugyan az.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Köszönöm. És nem fújt ki a nagyobb hollander melett? Vagy vastagabb anyagból készítette és igy nem változott a belső mérete?kuti írta: Amikor a ts hengerébe szakadt meg a menet, akkor a folyamat: Henger le, esztergályoshoz el, gyártott hozzá egy új, nagyobb hollandert és felfúrta a menetet nagyobbra. Ez olyan 4-5 ezer volt sürgősségiben.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Kipufogó
Erről beszélek én is.A gyári értékről.KILL3R etz írta:Pont ezért csinálták olyan sűrű menetre, hogy meg lehessen húzni erősebben. De nem ész nélkül... Amikor megvettem a kis-etz-t akkor úgy meg volt tépve hogy a 70 centis csőfogóval alig lehetett lelazítani... Nem hiszem hogy a gyári 20 centis erőkarú "hollanderfogóval" húzták meg.... Én ezt értettem ésszel meghúzás alatt.
Hogy egy sokunk által ismert idézettel támasszam alá: " A gyári érték a megfelelő."
150nm
15 kilo
Az azért nem kevés! Azt 20 centis hollanderfogóval nehéz produkálni.
Bár tudom azt adták hozzá gyárilag.Nekem is van olyanom.Egyik vége kerékszerelő a másik a kipufhollander meghuzó.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.12.15. 22:22-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Kipufogó
jaja, teljesen felesleges azon ragodni, hogy hogy ment tonkre, de azert azt megirom, ha az ember megfeleloen all a dolgokhoz akkor szinte orok elet, majdnem nap mint nap talalkozom olyan motorokkal, ahjonnan a menet van kiszakitva vagy egy csavar van beletorve, akkar par eves motorokkal is elofordul. mert a tiszteletremelto hozza nem erto uriemberek otthon osszebarkacsoljak. akik simsonosok meselni tudnak, hehe en is trudok meselni, hogy annyira meghuztak a hollandert a simsonon, hogy egyszeruen eltort, asszem ez a jobbik eset. mert ugye ugy kell azt meghuzni, hogy csavarhuzo meg kalapacs Szoval szerintem nyugodtan meglehet egyezni abba, ha az ember odafigyel es esszel csinalja, akkor nem lehet problema.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Kipufogó
Nandor írta:..milyen módon lehet orvosolni.
Amikor a ts hengerébe szakadt meg a menet, akkor a folyamat: Henger le, esztergályoshoz el, gyártott hozzá egy új, nagyobb hollandert és felfúrta a menetet nagyobbra. Ez olyan 4-5 ezer volt sürgősségiben.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Szerintem nem kell ehhez sem balféknek lenni sem lúzernek és ki is kérem ezt magamnak a motoros társaim nevében akiktől a motorjaimat vettem.
33-év nagy idő ennyi idő volt rá, hogy a motor rezgése kikoptassa az alu menetet.
Mivel sok MZ-t láttam ami ugyanezzel a hibával küszködött nem hiszem, hogy egyedi esetről lenne szó. Tulajdon képen kár is szót fecsérelni a kialakulásáról sokkal fontosabb az, hogy milyen módon lehet orvosolni.
33-év nagy idő ennyi idő volt rá, hogy a motor rezgése kikoptassa az alu menetet.
Mivel sok MZ-t láttam ami ugyanezzel a hibával küszködött nem hiszem, hogy egyedi esetről lenne szó. Tulajdon képen kár is szót fecsérelni a kialakulásáról sokkal fontosabb az, hogy milyen módon lehet orvosolni.
Re: Kipufogó
Így vanKILL3R etz írta:Pont ezért csinálták olyan sűrű menetre, hogy meg lehessen húzni erősebben. De nem ész nélkül...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Pont ezért csinálták olyan sűrű menetre, hogy meg lehessen húzni erősebben. De nem ész nélkül... Amikor megvettem a kis-etz-t akkor úgy meg volt tépve hogy a 70 centis csőfogóval alig lehetett lelazítani... Nem hiszem hogy a gyári 20 centis erőkarú "hollanderfogóval" húzták meg.... Én ezt értettem ésszel meghúzás alatt.
Hogy egy sokunk által ismert idézettel támasszam alá: " A gyári érték a megfelelő."
Hogy egy sokunk által ismert idézettel támasszam alá: " A gyári érték a megfelelő."
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Kipufogó
Sűrű menet aluminumban,bizony könnyen tönkretehető és még csak nem is kell full hozzánemértőnek lenni.Ennyiből mondjuk tipushibának is mondhatnánk.
Ráadásul ha az utángyártott vas kipufogóhollander menete meg nem méretpontos,na akkor aztán főleg könnyen tönkremegy.
Nem szerencsés aluminiumban ilyen átmérőben sűrű menet.A Simsonosok is tudnának mesélni a kipufmenet tömkremeneteléről.
Az érzéssel meghúzásról csak annyit:a legnagyobb nyomatékkal lehuzandó dolog a kipufogó hollander egy Mz-n.
Ráadásul ha az utángyártott vas kipufogóhollander menete meg nem méretpontos,na akkor aztán főleg könnyen tönkremegy.
Nem szerencsés aluminiumban ilyen átmérőben sűrű menet.A Simsonosok is tudnának mesélni a kipufmenet tömkremeneteléről.
Az érzéssel meghúzásról csak annyit:a legnagyobb nyomatékkal lehuzandó dolog a kipufogó hollander egy Mz-n.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
boru!
Én is halottam rengeteg ilyen esetről. De!
Nekem eddig se Simsonon, se 125,150,250-es etz-n nem sikerült megszakítani. Érzéssel kell meghúzni és kész. Ha feszül akko nem az a megoldás hogy megbikázom...
Úgy kell meghúzni ahogy kiszsebi írta. Bár lehetett volna kicsit disztingváltabban is szerintem...
Én is halottam rengeteg ilyen esetről. De!
Nekem eddig se Simsonon, se 125,150,250-es etz-n nem sikerült megszakítani. Érzéssel kell meghúzni és kész. Ha feszül akko nem az a megoldás hogy megbikázom...
Úgy kell meghúzni ahogy kiszsebi írta. Bár lehetett volna kicsit disztingváltabban is szerintem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Kipufogó
Samu írta:Valami tényleg nem stimmelhet, mert ez nem MZ típushiba Bambi meg tudja mondani mi a tapasztalata neki van elég...
Nandor írta: Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem. /
Szerkesztve
Előbb írtam, de elveszett az éterben... Akkor mégegyszer: sok esetben a szerelést végző nem lazítja fel a blokk alján lévő rögzítést, illetve a bilincset a könyök és a kipuff csatlakozásánál, emiatt feszül a könyök, nem egyszerű bekapatni a hollandit. Valószínű, a kapkodás miatt nem foglalkoznak vele, megtépik, amennyire tudják, de a könyök meg lötyög a "lyukban", ez ledarálja a menetet belül. Kívül pedig a ferdén rákapatott hollandi nyalja le.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára kiszsebi 2009.12.16. 00:03-kor.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Kipufogó
Nem akarok okoskodni,de elég sok megszakadt kipufugó menetről hallottam már...Általában az Mz-n sok menet hajlamos megszakadni....
Re: Kipufogó
Valami tényleg nem stimmelhet, mert ez nem MZ típushiba Bambi meg tudja mondani mi a tapasztalata neki van elég...
Nandor írta:Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem. /KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Nyilván való, hogy nem én csináltam velük valamit. Már csak azért sem mert már így vettem őket. Egyébként sem hiszem, hogy ilyen mértékű kopást szándékosan elő lehetne idézni rövid idő alatt.Devil írta: akkor vegig kene gondolni, hogy mit szoktal csinalni a kipufogoval, mer nem 1 mz-m volt es ilyen gondom sose volt
Re: Kipufogó
akkor vegig kene gondolni, hogy mit szoktal csinalni a kipufogoval, mer nem 1 mz-m volt es ilyen gondom sose voltNandor írta:Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem. /KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem. /KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Kipufogó
Az igen!Stravkó írta:A vaterán találtam egy "kipufogó specialistát"!
Lehet tanulni!!!
http://www.vatera.hu/mz_ts_250_1_csere_ ... 47253.html
Főleg a Hilti szalagos felfogatás tetszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kipufogó
A vaterán találtam egy "kipufogó specialistát"!
Lehet tanulni!!!
http://www.vatera.hu/mz_ts_250_1_csere_ ... 47253.html
Lehet tanulni!!!
http://www.vatera.hu/mz_ts_250_1_csere_ ... 47253.html
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Kipufogó
Ekkora méretben szerintem nincs Helicoil menet.KILL3R etz írta:Nandor!
Heli-Coil technikával lehet menetet javítani. Azt hiszem Bambi foglalkozik ilyennel.
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Nandor!
Heli-Coil technikával lehet menetet javítani. Azt hiszem Bambi foglalkozik ilyennel.
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
Heli-Coil technikával lehet menetet javítani. Azt hiszem Bambi foglalkozik ilyennel.
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Kipufogó
Köszönöm szépen Waresz! már látom magam előtt Már csak neki kell kezdenem. Egy dologgal fogok majd küzdeni, az pedig a kúp meghajtása
Nandor!
Nekem még könyök problémám nem volt sohasem hála istennek. Szerintem nagyon jó megoldást találtak ki az MZ tervezői. Yamaha DT50-emmel mindíg csak a gond volt....
Nandor!
Nekem még könyök problémám nem volt sohasem hála istennek. Szerintem nagyon jó megoldást találtak ki az MZ tervezői. Yamaha DT50-emmel mindíg csak a gond volt....
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Hello
Teljesen szétkopott a kipufogó könyöknél található menet a hengerben. Valaki tudna segíteni, hogy lehet ezt megoldani? Már nagyon idegesít, hogy állandóan kifúj, legutóbb Epokitt-el beragasztottam de csak ideig- óráig volt jó.
Azon is gondolkoztam érdemes lenne-e egy másik hengert venni de előbb utóbb az is így járna.
Minden MZ-nek ez volt a baja amit használtam és már minden megoldáson gondolkodtam /flexibilis cső, gumibakok stb./.
Teljesen szétkopott a kipufogó könyöknél található menet a hengerben. Valaki tudna segíteni, hogy lehet ezt megoldani? Már nagyon idegesít, hogy állandóan kifúj, legutóbb Epokitt-el beragasztottam de csak ideig- óráig volt jó.
Azon is gondolkoztam érdemes lenne-e egy másik hengert venni de előbb utóbb az is így járna.
Minden MZ-nek ez volt a baja amit használtam és már minden megoldáson gondolkodtam /flexibilis cső, gumibakok stb./.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég