Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.
Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.
Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.
Köszi előre is!
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.
Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.
Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.
Köszi előre is!
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ezt a fórumot olvasd végig, néhányan már leírták a mikéntjét.Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Zoli86
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2010.02.10. 13:17
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Pest-megye, Dunakeszi
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Köszi!
Van itthon trabant kilométeróra... megnézem abban )
Van itthon trabant kilométeróra... megnézem abban )
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha a "kilógó cső" benne van az órában, baromi egyszerű a dolgod: bontókban lehet kapni Trabant, Wartburg, IFA műszerfalhoz való foglalatot, izzókkal együtt. Én 4 hónapja vettem 200 Ft-ért 10 db-ot, égőstől.bladzser írta:Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
...csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
Hál'stennek, a KGST legalább erre jó volt. Minden keletnémet verdában ugyanaz a (talán BA7-es foglalatú izzó volt. A régebbiekben 6, az újabbakban 12V, 2W. Még a Roburban is!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Akkor jó, az a kis kiálló cső megvan 2db van a háttérvilágításnak... egymással szembe, kis bemetszés van rajta...
Na és izzót honnét tudnék bele szerezni?
Na és izzót honnét tudnék bele szerezni?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
bladzser!
A foglalat egy "cső" ami rá van erősítve az óra lemezburkolatára, ha nincs meg, esetleg valami hasonlót lehet rá forrasztani, de egyszerűbb ha szerzel egy olyat amin rajtavan.
A foglalat egy "cső" ami rá van erősítve az óra lemezburkolatára, ha nincs meg, esetleg valami hasonlót lehet rá forrasztani, de egyszerűbb ha szerzel egy olyat amin rajtavan.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
Ilyet hannan tudnák szerezni, illetve ez az égő hány W-os?
http://www.vatera.hu/mz_ts_fordulatszam ... 61156.html
Itt egy kép mire gondolok. A képen látható óra nem az enyém...
Az enyém fordulatszámmérő óra ETZ-re való, az index és a refrektor visszajelző benne van és működik, csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
Ilyet hannan tudnák szerezni, illetve ez az égő hány W-os?
http://www.vatera.hu/mz_ts_fordulatszam ... 61156.html
Itt egy kép mire gondolok. A képen látható óra nem az enyém...
Az enyém fordulatszámmérő óra ETZ-re való, az index és a refrektor visszajelző benne van és működik, csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.
Waresz!
Ez igen, sajnos igazad van. Akinek nem tetszik az MZ megoldása, az akár másik motort is kereshet. Elavult, régi és megbízható technika. Ez az MZ. Ilyen és kész, van jobb, szebb, erősebb, de MZ-bb nincs.
Nem kell suszterolni és kókányolni, meg kell szerelni.
Waresz!
Ez igen, sajnos igazad van. Akinek nem tetszik az MZ megoldása, az akár másik motort is kereshet. Elavult, régi és megbízható technika. Ez az MZ. Ilyen és kész, van jobb, szebb, erősebb, de MZ-bb nincs.
Nem kell suszterolni és kókányolni, meg kell szerelni.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az enyem is ugy van megcsinalva mint a Killere` csak en egyszeruen odaforditottam a sarut mint Alfa, es 2 eve hibatlanul megy...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
waresz a zúzdában van egy reakcióm Neked.
Re: Elektronika
ez gyŐŐŐNYÖRŰŰŰ!!!!! gratulálok HANS-nak, hogy így összehozta! drót, kapcsoló, awab bilincs.. tökély. 3 dolog hiányzik a hibátlan összképhez:MP1 írta:Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!
Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.
További szép napot!
P.
hilti szalag, popszegecs, és az elmeradhatatlan stupekkirály: ZÖLD-SÁRGA SZIGSZALAG.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
igazából a simson-on látható megoldás ugyanazt az elvet követi, mint ami belül van, annyi különbséggel, hogy kívűl van mindenféle dzsuvának kitéve. meglepő amúgy hogy ilyen retkesen is működik. azért van gyárilag belül, hogy ne kapjon annyi koszt.
szokták mondani, lustaság fél egészség,de egy villára erősített húzókapcsoló sokkal nagyobb munka összességében, mint kiszedni a hátsó kereket, alaposan leganézni mindent csapágyakat megkenni, betéteket finoman átcsiszolni, dobot is, és a féklámpa kapcsolót kiszerelt állapotban letesztelni, beállíthatóvá tenni, és aztán meg beszerelve kívűlről beállítani.
szokták mondani, lustaság fél egészség,de egy villára erősített húzókapcsoló sokkal nagyobb munka összességében, mint kiszedni a hátsó kereket, alaposan leganézni mindent csapágyakat megkenni, betéteket finoman átcsiszolni, dobot is, és a féklámpa kapcsolót kiszerelt állapotban letesztelni, beállíthatóvá tenni, és aztán meg beszerelve kívűlről beállítani.
Bokodi Áron- WARESZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
waresz!
Nézz át a Zúzdába!
Nézz át a Zúzdába!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Az előbb kihagytam egy lényeges dolgot, így kicsit félreérthető volt amit írtam.
Tehát:
Az állítócsavart magasítottam meg, annak az elhajlított fejére forrasztottam a kis rézlapkát (nem a lemezre).
P.
Tehát:
Az állítócsavart magasítottam meg, annak az elhajlított fejére forrasztottam a kis rézlapkát (nem a lemezre).
P.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!
Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.
További szép napot!
P.
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!
Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.
További szép napot!
P.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Júj ,ez csúnya volt waresz, ne szóljuk le így klubtársaink munkáit.waresz írta:JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!!
ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:
1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.
láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.
2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?
bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.
a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.
van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.
amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon.
még egyszer bocsi!
Srácok, ha jó fékkapcsoló kell, ugye a gyári elég problémás, főleg utángyártott fékgombákkal. ha már kicsit koszos, nem érintkezik rendesen, stb.
Használjatok fékkapcsolónak egy mágnest, egy REED kapcsolót és egy relét, innen kezdve, ezt el tudjátok úgy rejteni, hogy nem is fog látszani a féklámpakapcsolótok, bírja a koszolódást, a vizet, a sarat, szinte soha sem megy tönkre, ellenben az ilyen kapcsolókkal, mert ezek is beáznak és oxidálódnak.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!!
ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:
1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.
láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.
2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?
bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.
a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.
van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.
amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon.
még egyszer bocsi!
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is így csináltam, de még ennyi anyagot se használtam fel hozzá. Magt a sarut hajlítottam kicsit elfelé, és úgy forgattam h fékező állapotban hozzáérjen, nem fékezőben meg ne. Semmi plusz alkatrész, azóta tökéletesen megbízható, esőben is
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez az!
Ez nekem már akkor is nagyon tetszett mint ötlet.
Nagyszerű.
Képet lementettem az Mz-s cuccok közé.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
zsakfos!
Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet.
Kicsit retkes...
Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet.
Kicsit retkes...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
nekem a 251esemen hasonlo van mint a mofkeres csak henger alaku. Még gyári az szerintem. Szerintem jo megoldás az. Jol mükszik, és nem is szembetünö szerintem.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Halihó Zsaki!
Tudom melyik az, de én inkább valami kapcsolót akarok, báár biztos felfújom ezt a témakört és bármi megtenné
Tudom melyik az, de én inkább valami kapcsolót akarok, báár biztos felfújom ezt a témakört és bármi megtenné
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Zozy!
Eszembe jutott egy nagyon egyszerű megoldás amit valamelyik fórumon láttam,de már nem emlékszem hogy itt vagy máshol.Olyasmi mint a sarus megoldás kivül,csak drót volt hajlitva egy csavar alá.Nagyon frappáns és nem is csúnya megoldás.Kép is volt róla,ha valaki magára ismer lökje már be a képet.
Amit kobraCode linkelt be az jobb mint amit én.Olcsóbb is meg egyszerűbb is feltenni.
Eddig nem is láttam a Mofa oldalán ezt a fajtát.
Eszembe jutott egy nagyon egyszerű megoldás amit valamelyik fórumon láttam,de már nem emlékszem hogy itt vagy máshol.Olyasmi mint a sarus megoldás kivül,csak drót volt hajlitva egy csavar alá.Nagyon frappáns és nem is csúnya megoldás.Kép is volt róla,ha valaki magára ismer lökje már be a képet.
Amit kobraCode linkelt be az jobb mint amit én.Olcsóbb is meg egyszerűbb is feltenni.
Eddig nem is láttam a Mofa oldalán ezt a fajtát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Köszi Yofo, azt hiszem elfogadom a felajánlásodat, majd ha személyesen odaadod úgy is jó lesz (Gyurm@ túrán ha előbb nem). Köszi még 1x!
Ja és MINDENKINEK köszi a segítséget
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Zozy!RR_ZOZY írta:Hali!
A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Én ezt ajánlom neked :
http://mofaker.hu/?termek_id=10468
A másik amit Zsaki mutatott 251-eshez van. De faragással biztos fel lehet tenni neked is. DE azt amit én mutatok könnyebb feltenni. Anno simohoz ilyet használtam, 15perc alatt felszeretem
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Zozy .
Ha erre a kapcsolóra gondolsz , akkor azt börzén tudsz venni , ha jól emlékszem pannóniákhoz árulják . Ha kell akkor tudok egyet küldeni neked , mert van egy elfekvő darab .
Ha erre a kapcsolóra gondolsz , akkor azt börzén tudsz venni , ha jól emlékszem pannóniákhoz árulják . Ha kell akkor tudok egyet küldeni neked , mert van egy elfekvő darab .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az újabb ETZ-kben ilyen a hátsó féklámpakapcsoló. Nekem is ilyen van, szép és jó. Az akksitartón van egy plusz fül ami tartja, ott állítható is és a fékkaron van egy plusz rúd, ami egy húzórugón keresztül működteti.zsakfos írta: Nem tudom te mire gondolsz,de van esetleg ilyen lehetőség is:
http://mofaker.hu/?termek_id=10456
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem most ez a húzókapcsoló van most fent, de nem túl esztétikus, ezért majd egy LADA fékkapcsoló lesz fent. Elég stabil szerkezet....
A drótos megoldás se rossz, én is azt használom Simsonon.
Régebben tettem fel képet is ide róla. Ha kell megkeresem...
A drótos megoldás se rossz, én is azt használom Simsonon.
Régebben tettem fel képet is ide róla. Ha kell megkeresem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Szerintem egy régi Skoda féklámpakapcsoló is csúszókapcsoló és nem drága. A Jawakon is ez vanRR_ZOZY írta:Hali!
A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Köszi, majd lesz valahogy.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Elektronika
Vannak régi tévékben izosztát nyomó-húzó kapcsolók,sztem meg lehet oldani vele.
De nekem más megoldás van (asszem Bambi adta a tippet anno):egyszerűen odafordítottuk a kábelsarut a fékkulcs karjához kívül és kész,ha nem érintkezik,csak hajlítani kell rajta,de erre 3 éve nem volt szükség
De nekem más megoldás van (asszem Bambi adta a tippet anno):egyszerűen odafordítottuk a kábelsarut a fékkulcs karjához kívül és kész,ha nem érintkezik,csak hajlítani kell rajta,de erre 3 éve nem volt szükség
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Zsaky: na ilyet se láttam még.
Aztán lehet nem csúszó, hanem húzókapcsoló...vagy rúdkapcsoló...vagy valami ilyen neve van amire gondolok...
Aztán lehet nem csúszó, hanem húzókapcsoló...vagy rúdkapcsoló...vagy valami ilyen neve van amire gondolok...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem tudom te mire gondolsz,de van esetleg ilyen lehetőség is:RR_ZOZY írta:Hali!
A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
http://mofaker.hu/?termek_id=10456
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Hali!
A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Köszi! Akkor ezt nem veszem meg.csikin írta:revlimit!
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez is azt bizonyitja számomra hogy nem dől össze a világ ha esetleg 1-2 A-al nagyobb biztit teszünk.Kösz Mesterbambi írta: Főleg hogy nekem hosszú évek óta (20)nem használok oda biztosítékot,és még az ottani általános kontakt hibát is megúszom
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Főleg hogy nekem hosszú évek óta (20)nem használok oda biztosítékot,és még az ottani általános kontakt hibát is megúszomzsakfos írta:Ritka a 2A-es bizti késesben,nekem is csak 3A-est sikerült vennem,azt viszont simán az itteni elektronikai boltban kaptam.Nem hinném hogy azon az 1A-on múlik valami.csikin írta: 2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
A neten találtam ezt a boltot,itt elméletileg van mindenféle( a mikro késes is jó méretileg)
http://www.mikoautosbolt.hu/content/view/48/79/
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
revlimit!
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen
Re: Elektronika
hello.
Köszi a linket én is találtam egyet ha érdekel: http://bembomotor.hu/module/list/62
Köszi a linket én is találtam egyet ha érdekel: http://bembomotor.hu/module/list/62
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ritka a 2A-es bizti késesben,nekem is csak 3A-est sikerült vennem,azt viszont simán az itteni elektronikai boltban kaptam.Nem hinném hogy azon az 1A-on múlik valami.csikin írta:2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.balintmz írta: 8A-os biztositékok vannak benne ugye?
Köszi, Bálint
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
A neten találtam ezt a boltot,itt elméletileg van mindenféle( a mikro késes is jó méretileg)
http://www.mikoautosbolt.hu/content/view/48/79/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egész jónak tűnik!
Szerintem érdemes kipróbálni.
1 hátránya van ezeknek a nem gyári biztitábláknak.
1 sarut lehet rádugni,márpedig van olyan ahova 2 kell.
2 megoldás van:1 saruba 2 vezetéket tenni,illetve saru elosztót(na ezt nem biztos hogy igy hivják szaknyelven ),az meg kérdés elfér-e.
Szerintem érdemes kipróbálni.
1 hátránya van ezeknek a nem gyári biztitábláknak.
1 sarut lehet rádugni,márpedig van olyan ahova 2 kell.
2 megoldás van:1 saruba 2 vezetéket tenni,illetve saru elosztót(na ezt nem biztos hogy igy hivják szaknyelven ),az meg kérdés elfér-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.03. 15:41-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Ezen az odalon alul van biztitábla. http://etbike.com/index.php?categoryID=281balintmz írta:sziasztok.
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Kérnék véleményt esetleg valaki használja-e pont ezt? Gondolkozok a megvételén. Egyben 1 tipp bálintmz számára.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.balintmz írta: 8A-os biztositékok vannak benne ugye?
Köszi, Bálint
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
Re: Elektronika
sziasztok.
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Re: Elektronika
jobb a szikracsikin írta:Mi a különbség, ha elektronikus gyújtásnál 0.6mm vagy 0.8mm az elektródahézag?bambi írta:0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszek
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mi a különbség, ha elektronikus gyújtásnál 0.6mm vagy 0.8mm az elektródahézag?bambi írta:0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszek
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Nekem sem volt vele gondom sose, mióta megvan a moci ezt az egy gyertyát használtam, pont azért kérdeztem mikor illik lecserélniAndrá$ írta:én is ilyen gyertyát használok és nagyon frankó gyertya gond még sose volt
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
én is ilyen gyertyát használok és nagyon frankó gyertya gond még sose voltkobraCode írta:Sziasztok!
Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?
Üdv.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég