Akkor a tudásom ezen a téren egy kicsit hiányos!csikin írta:Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200
Olajok (hajtómû, 2T... )
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
mark222! Üdv a clubban. A keverékről már írtak a fiúk. Club kedvezmény úgy néz ki, hogy van egy club kártya, ami a club tagoknak készült, és ezzel lehet igénybe venni a kedvezményeket. Ehhez taggá kell válnod, aminek a feltételeit elolvashatod az oldalon. A lényeg, hogy legalább egy túrán részt vegyél, és Gyurm@ kiállitja a club kártyát, ami kb 3000 Ft-os éves tagdíjat jelent, és bőven megtérül a vásárlásoknál, ráadásul ebből a pénzből lehet fenntartani a honlapot, ami összehozza az ország különböző helyein élő Mz-seket.
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=38
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=30
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 6&Itemid=5
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=38
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=30
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 6&Itemid=5
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia!Nem valószinü,hogy különolajzásu 125-ösbe sztem nincs,251 -esbe jött ki egy-két széria,az is 1990 körül,ha jól tudom,előtte biztos,hogy nem,de javitsatok ki ha tévedek.ÜDV A KLUBBAN!mark222 írta:Sziasztok!
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
üdv mark222
Nagy ritkaságba nyúlnál bele ha saját maga keverné. Keverni pofon egyszerű, hogy mivel, arról már vannak viták. Hogy mi a legjobb arról megoszlanak a vélemények, de bármilyen 2T olajat teszel bele kárt nem csinálsz.
Nagy ritkaságba nyúlnál bele ha saját maga keverné. Keverni pofon egyszerű, hogy mivel, arról már vannak viták. Hogy mi a legjobb arról megoszlanak a vélemények, de bármilyen 2T olajat teszel bele kárt nem csinálsz.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De ha nem is neked kell megcsinálni, én akkor is javaslom, hogy inkább te csináld.
Nah jól összezavartunk mi?
Nyomasd a fényképet és mindent tudni fogsz. Ja és üdv köztünk.
Nah jól összezavartunk mi?
Nyomasd a fényképet és mindent tudni fogsz. Ja és üdv köztünk.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mindenképpen keverékkel megy, csak az a kérdés, hogy neked kell-e csinálni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
az az igazság,hogy a motor még nincs nálam,hanem egyik baátomnál van,mivel tőle kaptam,és nála szerelgetem,mert neki több alkatrésze van hozzá,nah mindegy is,a lényeg,hogy ha legözelebb megyek hozzá akkor csinálok a motorról képeket.
amúgy én is azt sejtettem,hogy keverékkel megy,de mondom inkább megkérdezem.
amúgy én is azt sejtettem,hogy keverékkel megy,de mondom inkább megkérdezem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
mark222: Legegyszerűbb ha küldesz egy fényképet a motorodról és akkor sokminden kiderül Kevés különolajzású MZ van Magyarországon szerintem. Ha neked kell keverni akkor 1:50-es kell bele. Ez azt jelenti, hogy 50liter benzinhez 1liter olaj, vagyis 5literhez benzinhez 1deciliter olaj, vagy 1literhez 2centiliter.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.
A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz.
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...
ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?
Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:
néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?
Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
98-as benzinre: SEMMI eltérés nem lesz, csak többet csengetsz a kasszánál
Mol Sprintre: überelném, pár hete 1300-ért volt a helyi SKF boltban, nem átalltam 5 litert bespájzolni
Prolong: szabad a gazda lehet tesztelni, akárcsak az Ariel mosóport a váltótér kitisztítására (ugyebár "Henkel minőség de felelősséget nem vállalok" Bambi szövege volt ez nem is olyan rég
Mol Sprintre: überelném, pár hete 1300-ért volt a helyi SKF boltban, nem átalltam 5 litert bespájzolni
Prolong: szabad a gazda lehet tesztelni, akárcsak az Ariel mosóport a váltótér kitisztítására (ugyebár "Henkel minőség de felelősséget nem vállalok" Bambi szövege volt ez nem is olyan rég
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Alfa humorizálgatunk csak
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na most már tudjátok a tutit.gabsic írta:Szerintem az...Alfa írta: EZ miez? Humor? (komolyan kérdem )
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sőt!
Csapágyak helyett lehetne esztergáltatni acél pogácsákat, mecsoda csendes blokk lenne!
Csapágyak helyett lehetne esztergáltatni acél pogácsákat, mecsoda csendes blokk lenne!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem az...Alfa írta:EZ miez? Humor? (komolyan kérdem )bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek.
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
EZ miez? Humor? (komolyan kérdem )bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
revlimit írta:Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Te aztán tudsz élni
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Semmi különös nem lesz csak jóval drágább. Ha 98-as helyett tankoltál volna 95-öst akkor lehetne baj.punisher írta:Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem .
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem .
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál?
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem .
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettemMáté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szocialista motorok közt nekem az MZ az etalon.
Talán mert az volt elsőre, vagy nem tudom...
A 250-es JAwa-n a váltó, meg a harmatgyenge fék ami igazán nem barátom, de ettől még nagy feeling vele menni. Kb mint minen veterán géppel. Ha nem várok el tőle annyit mint a 251-estől amit nem is szabad, már csak a kora miatt sem, akkor frankón motorozható, nyomatékos kis gép. Ilyen egyszerű ez: A 125ös Csepelemtől sem várom el hogy úgy menjen mint a 125ös TS-em ment. Meg ezzel a logikával az MZ se kell úgy menjem mint mondjuk egy Aprilia RS.
De mivel tényleg ez olajos topik... Mivel fogytán a challoils-om, tegnap vettem ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/0060 ... lus_1Liter__
(nem itt a linken, hanem a sarki autósboltban)
Kipróbálni viszont nem tudom, ma skoda féltengely meg mz kuplung szerelés lesz... már megint...
Talán mert az volt elsőre, vagy nem tudom...
A 250-es JAwa-n a váltó, meg a harmatgyenge fék ami igazán nem barátom, de ettől még nagy feeling vele menni. Kb mint minen veterán géppel. Ha nem várok el tőle annyit mint a 251-estől amit nem is szabad, már csak a kora miatt sem, akkor frankón motorozható, nyomatékos kis gép. Ilyen egyszerű ez: A 125ös Csepelemtől sem várom el hogy úgy menjen mint a 125ös TS-em ment. Meg ezzel a logikával az MZ se kell úgy menjem mint mondjuk egy Aprilia RS.
De mivel tényleg ez olajos topik... Mivel fogytán a challoils-om, tegnap vettem ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/0060 ... lus_1Liter__
(nem itt a linken, hanem a sarki autósboltban)
Kipróbálni viszont nem tudom, ma skoda féltengely meg mz kuplung szerelés lesz... már megint...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
OFF!RR_ZOZY írta:Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
Nálam fordított az eset: Mz és Pannónia után "szaroztam" a Jávát, sehogy sem jött be. Érdekes műszaki megoldások, jó, jó, de nem az igazi, nem tetszett az útfekvése sem. Rendberaktam, aztán eladtam.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
350-es Jawához még csakcsak... De csepptankoshoz... Necces.conus írta:én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából.
olaj témához:
PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem
Szlovákiában is próbálkoztam (korábbi albérlőtársam szlovákiai magyar), de ott sem egyszerű beszerezni.
Vannak ugyan helyek ahol elég sok mindent meg lehet kapni. Na de milyen áron?
Kipufogódob+könyök együtt kb 40ezer, teleszkópszimering pár 5000, foncsor 6000, oldaltámasz 7000.
És ezek ugyanolyan szar minőségű taiwani, indiai alkatrészek mint amiket MZ-hez is kapni. Csak MZ-hez harmad annyiba kerül, minden sarkon kapni, nem kell adott esetben külföldről rendelni a cuccokat.
A legnagyobb különbség pedig hogy MZ cuccnál reklamálok hogy hú de gagyi ez az utángyártott indexbúra, Jawánál meg örülök, hogy "gecciiii sikerült 3000ér lámpa utángyártott tájváni búrát szereznem, nem kell megin pillanatragasztóval összepuzzlézni a 40 éves törött búrát."
Amúgy tény hogy sok gagyi van MZ-hez a boltokban, de nekem eddig TS-hez is és TZ-hez is sikerült mindig használható dolgokat beszerezni. Mondjuk lehet hogy mire lett valamiből jó addig 3 gagyit is megvettem, de hát evvan
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából.
olaj témához:
PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az MZ tanksapkájára már 1988-ban is ez állt: 1:50... A régi nem olyan jó minőségű olajokkal. Én most is 1:50-be keverem. És lazán elmegy vele
Üdv.: Papszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát ja.KILL3R etz írta:Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa....
MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
Az MZ-hez fikázott minőségű utángyártott alkatrészek a Jawa-hoz csak álom hogy ódejó lenne ha lenne...
Jó dugót is sokkkal könnyebb MZ-hez szerezni, meg hát ugye az öntöttvas henger VS aluhenger se mindegy...
De azért a Jawát is szeressük. Főleg mert SZÉP
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mikor öszeraktam először, sikerült szereznem eredeti gyári dugót bele (a pár hsz-el előbb említett, járjuk körbe a faluban az öregeket maradék alkatrészekért dolog...). Sajnos 320km után kifordult a csapszegbiztosító, és szétvert mindent. (Ez volt a Kicsi Túra előtt 2 nappal)RR_ZOZY írta:1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Ezután került bele az utángyártott dugó, nem tudom mekkorára illesztette aki fúrta a hengert.
De rettenetesen szorulós volt.
Ekkor jött a józan paraszti ész, meg a pannóniásoknál bevált módszer: henger le, és ahol látni a dugón hogy elkenődött, azt a részt előbb 240-es majd 400-as OLAJOS csiszolópapírral megcsiszolni. Nem nagyon, csak finoman, hogy ott néhány század jöjjön le. Addi kell csizolni míg látszik az elkenődés.
Régi, jól bevált, jól működő módszer ez már,na azóta nem is ragadt meg egyszer sem. Illetve egyszer akart volna, de akkor is a 2 személlyel 90 feletti erőltetett tempó miatt traktor előzése közben. (gépkönyb szerint első 1000km max 60, 1000 és 2000 között max 80km/h lehetne a sebesség). De nem ragadt meg akkor sem, lehetett hallani a hangján hogy sír, kuplung behúz, motor szépen finoman lefulladt alapjáraton, gurulás, 5 másodperc múlva kuplung ki és go tovább 80-al.
Most van benn 1400km, első 900-on volt 1:16, azóta kb 1:20.
Idén még nem nagyon ment, de át akarok állni már majd előbb szegényebb keverékre (bejáratáshoz előírt tűpozíció), pár száz km után meg jöhet az 1:25 is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
nekem a 46 éves Jawa-nak a könyve is 1:25 ír bejáratás után, 1:33-as keveréket kap full szintetikus olajjal+ólompótló s sose szorult pedig volt terhelés alatt nem gyári dugóval nemtom hogy kisipari-e mikor fúratva lett akkor adták hozzá.Gyertyakép nem barna inkább sötétebb barna de sose köpte be.Ugyanazt a full szint olajat kapja TS-is +ólompótló sose volt vele gond.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Gabsic:Challois olaj az piros,a hardt oil nevű zöld és folyósabb.Majd kipróbálom azt is,véleményt utánna mondhatok.A kokszosodásban biztos nem ludas a XP 2T husqvarna olaj mert annyit nem használtam csak 3-4 keverést
Máté:Nekem a Challois olajjal kb 400m-ig füszöl,utánna nem.Az bisztos hogy büdös lehet mert a párom mikor hazaérek mindíg panaszkodik hogy büdös füstszagom van !Kifogom próbálni a sprint 2t is meg a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajat is,de erőssen számít nálam az is hogy legyen kapható hosszú távon.
Máté:Nekem a Challois olajjal kb 400m-ig füszöl,utánna nem.Az bisztos hogy büdös lehet mert a párom mikor hazaérek mindíg panaszkodik hogy büdös füstszagom van !Kifogom próbálni a sprint 2t is meg a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajat is,de erőssen számít nálam az is hogy legyen kapható hosszú távon.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, 1:16 Kérem a 44 éves motor az megkéri ami jár nekiRR_ZOZY írta:1:16 ???????? Joszagúatyaúristen
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz
Előírás szerint bejáratáshoz 1:20 kellene, utána 1:25, de mivel a kisipari dugó szorulásra hajlamos, ezért lett bejáratásra 1:16, meg a tű is a lehető legdúsabb állásba került.
A szorulásra hajlamos pedig azt jelenti, hogy az első 300km-en volt kb 50 megszorulás
Most már 20-as keverékkel megy a gép (1400km van már benne), karbit kellene most már belőni újra.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
1:16 ???????? Joszagúatyaúristen
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz
Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem Makita kisgépolajjal egyáltalán nem füstölt a TS, és jól is kent, meg lerakódások sem voltak. Csak miután itthon 1200-ról 2300 körülre felmászott az ára már annyira nem is tetszettdaranyi68 írta:A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel! Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!
További olajok és tapasztalatok:
ARAL (NEM AROL HANEM ARAL!!!) Basic 2T: viszonylaag elfogadható, de semmiképpen sem olcsó olaj volt, talán csak 1x vettem ilyet.
Castrol Super TT 2T: drága és MZ-hez nagyon nem való. Más gépekhez jó lehet, de TS-hez nagyon nem jöt be.
Mol Sprint 2T: 10 éve használtam mikor robogóm volt, abban nem volt vele gond, Jawánál tavaly nagyon nem jött be. A minőségéhez képest drágának találom.
Challoils Dynamicstroke 2T: mikor megdrágult a makita, kellett keresnem mást. Idetévedtem kb 2 éve a fórumra, és itt ajánlottátok ezt az olajat. Nekem be is vált. Olcsó, nem füstöl, nem csörög a motor.
Hardt OIL Dynamicstroke 2T: mofaker ezt küldte challoils helyett, ugyanaz a cég flakonozza mint aki a challoils importőre, ugyanolyan a neve is,nekem ugyanolyannak is tűnik mint a challoils.
Arol 2T: füstöl mint állat, másról nem tudok nyilatkozni. Egyszer vettem csak, mikor hazafelé jövet itthontól 50km-re fogytán volt a benzin, és tankolni kellet. Olajam nem volt, csak 1500Ft-om. A sprint 2T meg 1490... Maradt a félliteres arol 790-ért, meg 700Ft-ért benzin A maradék mennyiség 2 éve érintetlenül a polcon figyel.
Re-Cord 2T: elvileg a minősítései alapján ez is jó olaj lenne, de gyakorlatban jobban füstöl mint a challoils. Csörögni nem csörög vele a motor, MZ-nél nem is olajos a kipuff vele. Jawánál nyilván olajos az 1:16 miatt. Hengerfej és dugattyútető kormsodik vele. Hogy miért használom? Mert 100-400 Ft közötti összegért hozzájutok egy literhez. Átlag mondjuk 300. na és azért nem mindegy, hogy a liter olaj az 300, vagy 3000... Jawánál különösen fontos nekem, amivel egy kisebb gurulással ( mondjuk elmegyek 100km-re meg vissza) megetetek 6-7 deci olajat. Ha faterral ketten gurulunk ekkora úton kb elfogy az egy liter olaj (MZ+jawa).
Egyébként valóban, ezeknek a gépeknek szerintem is hiányzik az a fránya ólom-tetraetil...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azt is tegyük hozzá hogy sokan szegényre karburálnak, kihegyezik a dugattyú illesztését pár századra, ilyenkor lotyálhat az ember bele akármit, meg fog szorulni jó eséllyel, vagy ha nem, akkor elkopik idő előtt.
Ja és bárki bármit mondjon, régen a benzin ólmozott volt és ez is számított valamit, igaz gyakrabban köpte is a gyertyát (mondjuk MZ még nálam sem köpte soha).
Ja és bárki bármit mondjon, régen a benzin ólmozott volt és ez is számított valamit, igaz gyakrabban köpte is a gyertyát (mondjuk MZ még nálam sem köpte soha).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel! Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
2T ELF MOTO 2 XT TECH 1L 1.900Ft
MINŐSÍTÉSE: ISO-L-EGD, JASO FC, API TC.
Szerintem
MINŐSÍTÉSE: ISO-L-EGD, JASO FC, API TC.
Szerintem
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A mire áll fel dolgot nyilván poénnak szántam, kéretik nem komolyan venniPapszi írta:Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem snkinek nem állt még fel drága olajra Én motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.
Az extrém időjárás nyilván a klímaváltozás miatt van, de azt nem a mi kis MZ-ink okozták, ahogy megoldani sem fogják, bármit is öntünk bele.
A tapasztalataim meg amit tribológiából belevertek a fejembe, azok alapján döntöttem az olcsóbb olaj mellett, szem előtt tartva a típus igényeit.
Ha más ezt másként ítéli meg azt persze megértem és elfogadom.
(amúgy nekem még MZ soha nem köpte be a gyertyát.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem senkinek nem állt még fel drága olajra Én motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.
Üdv.: Papszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nem vitatom hogy rossz neki, de ha 3000km alatt szétmegy a motor, akkor ott szvsz más bajok is voltak...Nandor írta: A 4T olaj szétvágja a motort.
Gyerekkoromban mit tudtam én hogy milyen olaj... 2T, 4T, stb, ami olaj szerű állaggal bírt az jó volt a motorba 13-14 évesen mit számított a ronccsá nyúzott szimóknak, puchoknak, jáwamusztángoknak, danuviának... Öntöttünk beléjük mindent. És érdekes mód mégsem a hajtókar/főtengely/dugattyú szokta megadni magát... Meg mint mondtam az "öregek" alatt sem mentek szét a trofik meg a pancsik, de attól még eyértelműen NEM 4T olajjal kell a kétűteműt járatni. MEg Arol2T-t sem öntök bele. De nekem az előző hsz-ben említett olajak beváltak. (a piros TS-be 20000km körül raktam bele úgy, hogy egyszer a kuplung adta meg magát, egyszer meg a dinamó oldali főtengely csapágy forgott meg a blokkban. SZVSZ egyik hibát sem a benzinbe kevert olaj okozta Pedig az első 15000kmjét ő is jórészt 4T olajjal futotta...)
Így van, sajnos Jawához csak kisipari dugattyút tudtam beszerezni, ami szar anyagból volt, de egy pannóniáknál jól bevált trükkel használhatóvá tettemNandor írta: A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még /
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele.
Bejáratásnál MZ-nél nekem egyébként a hajtós stílusú bejáratás vált be amit te is írtál. (meg a MZ-hogyan tovább könyv is ezt írja!!!!!!!!!!)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok! visszatérve a szárazsághoz van az a castrol 2t egyszer kétszer használtam és az elvileg fél szinteikus tehát akkor abból tuti marad vissza csak a kipuff bánja:)bár nem emlékszem rá hogy milyen volt a vége mert akkor még az az ócska rezó volt fent és azzal meg minden hogy olajos marad a vége ... de nem csörgött úgy mint a sima arol2Tvel
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A 4T olaj szétvágja a motort. A motorom előző gazdája is nagy bölcsességében azt tett bele és a felújítás után 3000km-rel amikor hozzám került már csúnya csörgő hangja volt.gabsic írta: Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat... Sima 4ütemű motorolajjal!
...de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg,
A blokk szétszedése után kiderült hogy rendesen berágódott a hajtókar miatta és szinte mindent ki kellett cserélni benne.
A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még /
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát.... ízlések és pofonok
Egy ideig használtam egy nsr 125-öt, abba egyértelműen szintetikus olajat raktam.
De az MZ-be... hát persze, ki-ki rakjon amit akar, de szerintem höjeség 1000ft-nál drágább olajat venni. Persze ha valakinek attól áll föl hogy 3x annyiba kerülő olajat rak bele akkor csak rajta.
Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat is itt az "öregek" akikkel még konzultáltam esetleg megmaradt régi alkatrészekről? Csillivilli fullszintetikus olajjal? NEM! Arol 2T-vel? NEM! Sima 4ütemű motorolajjal! Nyilván nem ez az ideális olaj de elmentek vele 30-40 ezer kilómétereket? El. Szétestek tőle? Nem. Akkor miről is beszélünk? (az arol2T nem volt minig kapható, nehézkes volt beszerezni)
Ennek fényében szerintem egy challoils dynamicstroke, hardt, vagy record 2t is bőven elég jó...
Nekem a challoils/hardt olaj ami bevált. Viszonylag olcsó, jó, nekem nem is füstöl mint ahogy valaki írta. Előtte Makita olajat használtam, szintén bevált, de az megdrágult, 1800Ft-ot meg már nem adok olajért
Mostanában sokszor használok record 2t-t is, mivel azt adnak a kúton. Igaz hogy jobban füstöl, de amíg kb 3-400Ft-ból kijön literje addig őszintén: ki a f*szt érdekel? Füstöl? Akkor füstöljön. TS-en sem kormolódott el tőle a kipuff. A Jawa mindig kúti record 2t-t kapott, mondjuk folyik is a végén az olaj, de az a bejáratáshoz használt 1:16 keverék, és a legdúsabbra álított tűállás miatt van Egyébként meg nem kell folyton magammal cipelnem flakonban az olajat sem, ezt lehet decizni a kúton (sosincs nálam olaj mikor tankolni kellene)
Ja és még valami: nekem a mol sprint sem jött be igazán. Árához képest (nálunk 1490) szerintem egy kalap szar. A Jawa-ba öntöttem párszor, de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg, de érdekes, challoils-al előtte és utána sem ragadt meg, sprint-el pedig igen. Ugyanolyan keverék, ugyanolyan tempó, ugyanolyan időjárás mellett. Elgondolkodtató...
A TS-em pedig Castrol Super TT olajjal (2700/l) volt hajlamos csörömpölni és megszorulni. Még anno tudatlan gyerekkoromban vettem, gondoltam jó lesz bele drága olaj. Na hát kb 1 deci lett elhasználva az MZ-be, a többi meg ment a levesbe. Nem dobtam ki flakonostul, mer a flakonja az legalább nagyon minőségi és praktikus volt az olcsóbb olajokhoz képest
Na és mielőtt valaki nekemesne, nem akarok vitafórumot csinálni az olajkérdésből, csak leírtam a tapasztalataimat.
Ha rám hallgattok, mindenki olyan olajat vesz amilyet akar Ez csak szerény véleményem volt a "húdemilyenolajat vegyek" témakörről.
Egy ideig használtam egy nsr 125-öt, abba egyértelműen szintetikus olajat raktam.
De az MZ-be... hát persze, ki-ki rakjon amit akar, de szerintem höjeség 1000ft-nál drágább olajat venni. Persze ha valakinek attól áll föl hogy 3x annyiba kerülő olajat rak bele akkor csak rajta.
Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat is itt az "öregek" akikkel még konzultáltam esetleg megmaradt régi alkatrészekről? Csillivilli fullszintetikus olajjal? NEM! Arol 2T-vel? NEM! Sima 4ütemű motorolajjal! Nyilván nem ez az ideális olaj de elmentek vele 30-40 ezer kilómétereket? El. Szétestek tőle? Nem. Akkor miről is beszélünk? (az arol2T nem volt minig kapható, nehézkes volt beszerezni)
Ennek fényében szerintem egy challoils dynamicstroke, hardt, vagy record 2t is bőven elég jó...
Nekem a challoils/hardt olaj ami bevált. Viszonylag olcsó, jó, nekem nem is füstöl mint ahogy valaki írta. Előtte Makita olajat használtam, szintén bevált, de az megdrágult, 1800Ft-ot meg már nem adok olajért
Mostanában sokszor használok record 2t-t is, mivel azt adnak a kúton. Igaz hogy jobban füstöl, de amíg kb 3-400Ft-ból kijön literje addig őszintén: ki a f*szt érdekel? Füstöl? Akkor füstöljön. TS-en sem kormolódott el tőle a kipuff. A Jawa mindig kúti record 2t-t kapott, mondjuk folyik is a végén az olaj, de az a bejáratáshoz használt 1:16 keverék, és a legdúsabbra álított tűállás miatt van Egyébként meg nem kell folyton magammal cipelnem flakonban az olajat sem, ezt lehet decizni a kúton (sosincs nálam olaj mikor tankolni kellene)
Ja és még valami: nekem a mol sprint sem jött be igazán. Árához képest (nálunk 1490) szerintem egy kalap szar. A Jawa-ba öntöttem párszor, de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg, de érdekes, challoils-al előtte és utána sem ragadt meg, sprint-el pedig igen. Ugyanolyan keverék, ugyanolyan tempó, ugyanolyan időjárás mellett. Elgondolkodtató...
A TS-em pedig Castrol Super TT olajjal (2700/l) volt hajlamos csörömpölni és megszorulni. Még anno tudatlan gyerekkoromban vettem, gondoltam jó lesz bele drága olaj. Na hát kb 1 deci lett elhasználva az MZ-be, a többi meg ment a levesbe. Nem dobtam ki flakonostul, mer a flakonja az legalább nagyon minőségi és praktikus volt az olcsóbb olajokhoz képest
Na és mielőtt valaki nekemesne, nem akarok vitafórumot csinálni az olajkérdésből, csak leírtam a tapasztalataimat.
Ha rám hallgattok, mindenki olyan olajat vesz amilyet akar Ez csak szerény véleményem volt a "húdemilyenolajat vegyek" témakörről.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, ami C-s vagy D-s az már igen jó.
API TA magas hamutartalmú
API TB közepes hamutartalmú
API TC alacsony hamutartalmú
http://csikin.triadbs.hu/etz251
Sziasztok!Szóval visszaolvastam,és az jött le hogy az a jó 2T olaj ami legalább API TC,JASO FC,ISO-L-EGD jelölésű!A többit az egyéni tapasztalatok és a pénztárca határozza meg!Köszönöm a tanácsokat!
API TA magas hamutartalmú
API TB közepes hamutartalmú
API TC alacsony hamutartalmú
http://csikin.triadbs.hu/etz251
Sziasztok!Szóval visszaolvastam,és az jött le hogy az a jó 2T olaj ami legalább API TC,JASO FC,ISO-L-EGD jelölésű!A többit az egyéni tapasztalatok és a pénztárca határozza meg!Köszönöm a tanácsokat!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én aztán kipróbáltam már szinte minden fellelhető 2T olajat, előtte (amíg még szinte mindenhol volt) kúton kevert (azaz arolos) keveréket méghozzá huzamos ideig. Az ásványi re-cord-dal volt csak rossz tapasztnyalatom, vagyis csak annak aki utánam jött A Mol fullszinti olajához is hozzájutottam egyszer maxiolcsón véletlenül.
100 szónak is egy a vége: Maradtam végül a Mol Sprint-nél. 1.300Ft /L árban tudtam venni pár hete, azaz olcsó és nem ráz........be is spájzoltam gyorsan 5 litert.
Majd ha intézetünk szakorvosi csapatának egybehangzó véleménye szerint a motor a 35-40E km helyett mondjuk 100ezret elmegy egy generállal a szintetikus olajok miatt akkor majd átállok arra.
100 szónak is egy a vége: Maradtam végül a Mol Sprint-nél. 1.300Ft /L árban tudtam venni pár hete, azaz olcsó és nem ráz........be is spájzoltam gyorsan 5 litert.
Majd ha intézetünk szakorvosi csapatának egybehangzó véleménye szerint a motor a 35-40E km helyett mondjuk 100ezret elmegy egy generállal a szintetikus olajok miatt akkor majd átállok arra.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv! A "száraz"-ságban lehet valami. Az én gépemben mindjárt elkezdett zörögni a súber, ahogy Castrolt tettem bele, meg mintha a felső csapszeg hangja is erősödne, viszont nem füstöl, és a kipufogó is tiszta (eddig folyott a lé a végén). 2000 Km körül járok vele, majd kiderül a következő hengerleszedésnél.Rocksoldier írta:nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté,Hell!A sprint2T azt tényleg elfogadható árú,mol kutat meg lehet találni mindenütt
Kipróbálom,a válaszotokat köszönöm.
Kipróbálom,a válaszotokat köszönöm.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég