A matrica ne tévesszen meg, ez az én 251esem.Seri19 írta:Még vmi, hogy a 251es etz-nek gyárilag hogy van felrakva a hátsó telója? mármint a rögzítési pontok milyenek és hol vannak pontosan. vki tudna képet is mutatni rólla esetleg?
Futómű
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Futómű
Még vmi, hogy a 251es etz-nek gyárilag hogy van felrakva a hátsó telója? mármint a rögzítési pontok milyenek és hol vannak pontosan. vki tudna képet is mutatni rólla esetleg?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Most elszomorítok mindenkit, ugyanis egyik etz váz sem ugyanaz(kivéve 125/150) A 251 egy hibrid váz sajnos. 27mm-el hosszabb mint a kicsik és nemtudommennyivel rövidebb mint a 250. Kinézetre a kicsikéhez hasonlít (segédváz ugyanaz), de a gerinc hosszabb + a blokk alatti rész/lábtartó más picit. Sajnos most adtak el nekem 251 vázként egy kicsiét, alig tudtam meggyőzni őket, hogy nem az, pedig papírjai is voltak, lehet anno a boltban nézték el.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Futómű
A 251 es váz az a etz150-nel egyezik meg csak a 251 esé egy két helyen meg van erősítve. Hogy a lengővillát is a 150-es ből származtatták-e át azt már nem tudom.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Futómű
A 251-es lengővillája rövidebb,mint a 250-esé!!! (a váz sem ugyanaz!)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Futómű
Etz vagy ts?Seri19 írta:affaire írta: Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...
Akkor még annyit hogy a 250 etz hátsó villa és a 251es között van külömbség?
Ts az rövidebb az etz nél de én beleraktam azt etz villát a ts be kicsit jobb...
Ha sima etz 250 és 251 re gondolsz azt nem tudom de szerintem a váz az ugyanaz...
Remélem tudtam segíteni.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Futómű
affaire írta:Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...Seri19 írta:Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
Akkor még annyit hogy a 250 etz hátsó villa és a 251es között van külömbség?
Re: Futómű
Lehet egyengetni de nem érdemes és azért nem mert sose lesz tökéletes új állja a helyét...Seri19 írta:Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=472086
alakul a verda!
16" felni és új gumi bent.
Következő lépés a teleszkóp rendberakása lesz.
Aki meg lefikázza,hogy rozsdás csavarok,stb üzenem,hogy isten se 1nap teremtette a világot!
Nem kis pénz és idő rendbe rakni egy öreg mocit!
alakul a verda!
16" felni és új gumi bent.
Következő lépés a teleszkóp rendberakása lesz.
Aki meg lefikázza,hogy rozsdás csavarok,stb üzenem,hogy isten se 1nap teremtette a világot!
Nem kis pénz és idő rendbe rakni egy öreg mocit!
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Re: Futómű
Keresek sérülésmentes,18-as felnit . Lehetőleg Esztergomhoz közel! Esetleg javít valaki felnit?
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Futómű
Ha el van görbülve a hátsó villa akkor az csere? vagy lehet vele csinálni vmit? Mert nem a standernél van felfelé görbülve hanem a jobb oldalon ,vagy a bal oldalon lefelé.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
De igen. Bocsánat!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
OFF:affaire írta:A szerelési kézikönyv 67. oldalról néztem ott 2 gyürüt ir.
De amugy igazad van csak ez a kép akkor elég szar...
nemtom látsz e valamit rajta...
affaire olvassa a kézikönyvet, dícséretes!!! Sajnos nem minden tökéletes.
Egyébként ez nem inkább a fékek topikba kéne?
bocsi... most jutott eszembe, nem én vagyok a moderátor
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Futómű
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Itt van egy teleszkópba való:
TELESZKÓP SZIMERING SZETT 35x47x7,5/10 ATHENA (455061)
TELESZKÓP SZIMERING SZETT 35x47x7,5/10 ATHENA (455061)
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
Megtaláltam köszi!!!Gyurmooo írta:Az enyémben még gyári van (folyik is mostmár... ), de vagy rendes teleszkópba valót (35x47x valamennyi), vagy 35x47x5-ből fogok duplán tenni a helyükre.
Egyébként nemrég volt itt épp erről szó, kb. 3 napja...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Az enyémben még gyári van (folyik is mostmár... ), de vagy rendes teleszkópba valót (35x47x valamennyi), vagy 35x47x5-ből fogok duplán tenni a helyükre.
Egyébként nemrég volt itt épp erről szó, kb. 3 napja...
Egyébként nemrég volt itt épp erről szó, kb. 3 napja...
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
Melyiket ajánlod közülük?Gyurmooo írta:punisher írta:Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
35x47x7-es, de 10-es is lehet. Vagy duplán, 2x5-ös.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
punisher írta:Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
35x47x7-es, de 10-es is lehet. Vagy duplán, 2x5-ös.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
Valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
Re: Futómű
Igen az a gumigyürü amelyik a szimering elött van ugy van benne 2 es igy nem müködik.punisher írta:Kell egy szimering és egy O gyűrű aminek a lépcsős fele befelé van fordítva.affaire írta:etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
a ket gyürü az egyforma...
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
Kell egy szimering és egy O gyűrű aminek a lépcsős fele befelé van fordítva.affaire írta:etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
Re: Futómű
etz tárcsaféknél a fékkarnál ugye 2 gumigyürű kell a fékdugattyúba?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
Mert összeraktam 2övel és nem hogy tolná az anyagot hanem szívja...
valami nem jó.
Valami ötlet?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Futómű
Kawabiker:
Ma viszont hozott a postás egy 90/90-16 Pirelli MT75 -t:)
Szóval épülget a kicsike:)[/quote]
Milyen rendes postásod van ingyen hozhatna nekem is!!!
Mellékesen valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
Ma viszont hozott a postás egy 90/90-16 Pirelli MT75 -t:)
Szóval épülget a kicsike:)[/quote]
Milyen rendes postásod van ingyen hozhatna nekem is!!!
Mellékesen valaki megtudná nekem mondani hogy mekkora szimering kell az első teleszkópba???
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
Mérő órám van,igaz esztergapad nincs de prizma amin megtámasztom igen.Havernál meg melóhelyen van esztergapad is:)Papszi írta:A görbeség kimutatásához, nem feltétlenül kell esztergagép. Én befogtam a satuba a teleszkóp alsó részét és forgattam benne a szárat, és lehetett látni szemmel is hogy mennyit üt (forgatva!). De persze esztergagépen egy mérőórával közel mikron pontosságig ki lehet mutatni, hogy mennyire ferde
Csak még nem szedtem szét,hogy pontosan mik szorulnak javításra.
Ma viszont hozott a postás egy 90/90-16 Pirelli MT75 -t:)
Szóval épülget a kicsike:)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Papszi!
Szerintem a nagylánckereked van kikopva. Esetleg a láncról hiányoznak a görgők...
Vedd ki a kereket, meg tudod mindkettőt nézni.
Nekem ettől volt ilyen problémám, de ezzel borotválkozni lehetett már
Szerintem a nagylánckereked van kikopva. Esetleg a láncról hiányoznak a görgők...
Vedd ki a kereket, meg tudod mindkettőt nézni.
Nekem ettől volt ilyen problémám, de ezzel borotválkozni lehetett már
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Kawabiker!
Én a hubermotor.hu-ról rendeltem krómszárakat, és maximálisan meg vagyok velük elégedve. Tán 7k volt darabja, török utángyártott. Nekem az a tapasztalatom, hogy inkább ezek a krómozott szárak kopnak, ill hajlanak. Nekem anno az is segített, ha a problémás száron fordítottam 90°-ot, így nem lógott annyira, nem billent meg a perselyben. Persze ha nincs elferdülve, különben szorulni fog. Amúgy ha rendes teleszkóp(!!!!!) szimmering van benne, és nincs szarrá kopva, nem folyik egyáltalán. Adtam a rugóknak másfél centi előfeszítést, egy picit sűrűbb olajat, és olyan a futómű, de olyan...
Én a hubermotor.hu-ról rendeltem krómszárakat, és maximálisan meg vagyok velük elégedve. Tán 7k volt darabja, török utángyártott. Nekem az a tapasztalatom, hogy inkább ezek a krómozott szárak kopnak, ill hajlanak. Nekem anno az is segített, ha a problémás száron fordítottam 90°-ot, így nem lógott annyira, nem billent meg a perselyben. Persze ha nincs elferdülve, különben szorulni fog. Amúgy ha rendes teleszkóp(!!!!!) szimmering van benne, és nincs szarrá kopva, nem folyik egyáltalán. Adtam a rugóknak másfél centi előfeszítést, egy picit sűrűbb olajat, és olyan a futómű, de olyan...
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Futómű
Mikor tolom a motorom (pl.: ki a garázsból) akkor lehet hallani ilyen kattogó hangokat (kb olyan a hang mikor egy küllőtisztítós kerékpár tolnék). Néztem a küllőimet, ki volt lazulva kb 7-8 db. Meg is húztam az összeset, már egyik se laza, de továbbra is megvan ez a hülye hang. Most azon gondolkozok, hogy a küllők kattognak-e így vagy a hátsó teleszkóprugóm? Legutóbb át lett állítva kétszemélyes módra akkor nagyon kattogott a hátsó teleszkóp, most visszaállítottam és annyira nem hallatszik ez a kattogó hang Nálatok is jelentkezik ez a probléma?
Üdv.: Papszi
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Futómű
A görbeség kimutatásához, nem feltétlenül kell esztergagép. Én befogtam a satuba a teleszkóp alsó részét és forgattam benne a szárat, és lehetett látni szemmel is hogy mennyit üt (forgatva!). De persze esztergagépen egy mérőórával közel mikron pontosságig ki lehet mutatni, hogy mennyire ferde
Üdv.: Papszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Csomó helyen találhatsz jó krómszárat, pl Bambinál most van egy vadiúj 14k/pár (ha jól tudom), de személyes megnézéssel bármelyiket bevállalhatod, kell egy tolómérő (mikrométer, ha van), meg a szemed. A görbeséggel nehéz inkább megbirkózni, ahhoz mérőóra és esztergagép kell.
De erről is kérdezd meg bambit, pénteken azt mondta ha akkor a görbeség benne hogy szemmel nem látszik, azt még ki tudja egyenesíttetni.
De erről is kérdezd meg bambit, pénteken azt mondta ha akkor a görbeség benne hogy szemmel nem látszik, azt még ki tudja egyenesíttetni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
Hibátlan új aluszár nem beszerezhető?Gyurmooo írta:Ez egy okos megoldás, de a teleszkóp alu szárába, ha elkopott, kellene valami "okosítás"...
Mert nem olcsó móka de ha van hely perselyezhető,mivel a típust nem ismerem ilyen mértékben így nem tudok érdemlegeset mondani de volt már japán gépemen teló alsó alu szár perselyezve!
Kérdezz rá bambinál ő biztos tudja milyen a falvastagság.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
Jó minőségű krómszár kapható valahol?
Egyre inkább érzem többe lesz ez a ts mint egy Kawa kr1 vagy yama rd350:)
Na de két dolog azért marad
1. nem széria gépem lesz
2. fiatal koromat idézi az MZ feeling
Egyre inkább érzem többe lesz ez a ts mint egy Kawa kr1 vagy yama rd350:)
Na de két dolog azért marad
1. nem széria gépem lesz
2. fiatal koromat idézi az MZ feeling
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
De persze nem ezért ömlik belőle az olaj
A krómfelület hibái és a szimmeringek szar minősége az oka. Nameg persze a kopás. Jó minőségű szimmeringgel és telószárral nem fog belőle jönni semmi. Enyémből se jön semmi már 2 éve.
A krómfelület hibái és a szimmeringek szar minősége az oka. Nameg persze a kopás. Jó minőségű szimmeringgel és telószárral nem fog belőle jönni semmi. Enyémből se jön semmi már 2 éve.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
belül a támcső kopik el és a lyuggatott műanyag tárcsa. mind2 cserélhetőKawabiker írta:A legtöbb etz -n ömlik az olaj az első teleszkópokból.
Valaki körbe járta már a probléma okát?
Megoldás született rá?
Krómszár görbül illetve kopik?
Vagy a teleszkóp ház kopik ki és nincs rendes megvezetése a szárnak?(Ha az utóbbi áll fent van hely bele esztergálni a házba és egy vezetőt bele perselyezni?Ilyen már volt japán motoromon és bevált)
Érdekelne a megoldás,mert enyémből is folyik és még nem volt időm a probléma okát megkeresni.Félek nem lesz elég csak egy szimering csere.
E témában várom a tapasztalatokat:)
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Futómű
Köszönöm a javaslatokat acél felni ügyben .Használt felnit már néztem kettőt is ,ütöttek voltak. Ha összeadom a telefonszámlát és a benzinköltséget ill a használt alu felni árát és polírozását majdnem kijön új acél felni.,nem beszélve az időről és bosszankodásról . Ha tud valaki tuti jó nem ütött alu felnit nekem az is megfelel . Esztergomhoz közel.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Ez egy okos megoldás, de a teleszkóp alu szárába, ha elkopott, kellene valami "okosítás"...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Igen, a duplaszimmering a nyerő, mármint hogy 2 db, és száranként. Bambi egyszer megcsinálta, azóta nem folyik semmi.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Nekem pár éve betelt a pohár ezzel a jelenséggel és csináltattam a régi szimering helyére egy persely szerűséget (tettem fel képet róla annó) amibe 2db bupla ajkú szimering belefér és zéger gyűrű zár le. Azóta semmi gondom vele nem löki ki a szimeringet nem engedi az olajat. Nekem is el vannak kopva és talán görbék is, de ezzel sikerült megoldani a problémát!
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Futómű
Én kb 2 éve kicseréltem a szimeringet a teleszkópban, de nem lett jobb a helyzet. Teljesen szétszedtem a teleszkópot, kitakarítottam benzinnel, kiszárítottam, tettem bele új szimeringet és mikor összeraktam 2 napig nem eresztette az olajat a teleszkópból de utána újra folyt az olaj. A teleszkópjaim nem egyenesek már, kicsit el vannak ferdülve (22év alatt gondolom ez normális). Szerintem a nem túl jó minőségű szimering és a ferde teleszkóp miatt szivárog az olaj. Ja és hosszirányú karcok vannak a teleszkópomon, pedig teleszkópvédő gumi is van rajta
Üdv.: Papszi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
A legtöbb etz -n ömlik az olaj az első teleszkópokból.
Valaki körbe járta már a probléma okát?
Megoldás született rá?
Krómszár görbül illetve kopik?
Vagy a teleszkóp ház kopik ki és nincs rendes megvezetése a szárnak?(Ha az utóbbi áll fent van hely bele esztergálni a házba és egy vezetőt bele perselyezni?Ilyen már volt japán motoromon és bevált)
Érdekelne a megoldás,mert enyémből is folyik és még nem volt időm a probléma okát megkeresni.Félek nem lesz elég csak egy szimering csere.
E témában várom a tapasztalatokat:)
Valaki körbe járta már a probléma okát?
Megoldás született rá?
Krómszár görbül illetve kopik?
Vagy a teleszkóp ház kopik ki és nincs rendes megvezetése a szárnak?(Ha az utóbbi áll fent van hely bele esztergálni a házba és egy vezetőt bele perselyezni?Ilyen már volt japán motoromon és bevált)
Érdekelne a megoldás,mert enyémből is folyik és még nem volt időm a probléma okát megkeresni.Félek nem lesz elég csak egy szimering csere.
E témában várom a tapasztalatokat:)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
/OFFcsikin írta:Az MZ-ken gyárilag alu ráf van, miért akarsz krómozott vasat? Szerintem polírozással nagyon szép lesz Jawa vagy Pancsi ráf biztosan passzol azok is 36küllősek, de szerintem az MZ szebb alakú és alu.tibagabor írta:Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Erről jut eszembe tuningőrült szaktársam aki tuningshow után áradozva beszélt valamelyik széttuningolt 5-ös BMW-ről:
-...és az még mind semmi, mert 18 colos alufelni volt rajta!
Erre én: -És abban mi a nagy szám? Húsz éve már az MZ-men is az volt!
Na akkor meg tudott volna ölni egy pillantással
/ON
Acél felninek MZ-n serintem maximum rendszeresen rossz (föld) úton közlekedve van értelme, mivel az jobban bírja mint az alu, lásd katonai MZ.
De mivel alapvetően csak az első kerék szokta jobban zokon venni, egy pár új felni + küllő árából szerintem kapni legalább 10 használt MZ kereket, az a 10 db meg tutira tovább bírja akármilyen úton is mint a krómos.
Ha meg nem ez a baj az alufelnivel, haenm hogy matt, akkor rongykorongot elő és kész is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Az MZ-ken gyárilag alu ráf van, miért akarsz krómozott vasat? Szerintem polírozással nagyon szép lesz Jawa vagy Pancsi ráf biztosan passzol azok is 36küllősek, de szerintem az MZ szebb alakú és alu.tibagabor írta:Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Re: Futómű
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni felni ügyben ! Krómozott felni közül melyiket érdemes megvenni? van valakinek tapasztalata.?
Re: Futómű
Én ezt úgy oldottam meg,hogy a sztender kereszt csövére ahol a vázzal érintkezik felállított állapotban,oda ráhegesztettem egy 12-es köracél darabot.Így nem tud annyira előre billenni,egyenesebben áll a motor alatt,ezáltal nő a hossza és magasabban tartja a motort.Ez nem is nagyon látszik és elég egyszerű megoldás.Igaz ehhez leszereltem a sztendert,úgy hegesztettem rá.Utána megfújtam egy kis fekete festékkel és mehetett is vissza.Nekem elég régóta így működik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Bambi mondta tegnap, hogy van ugye az U vas, ami a lábtartót tartja. Abban gyárilag volt egy betét, amire felült a középsztender, így magasabbra tette a motort. Ha az a cucc onnan kikopott/kirohadt/kivették, akkor az rossz 2 okból: merevítette az U vasat, ami anélkül nem túl jó, és a lábtartót sem lehet normálisan meghúzni miatta. Ezért azt az U alakot be kell zárni (hogy O legyen ) egy tetszőleges vastagságú laposvas odahegesztésével. Így magasabb is lesz (a lemez magasságával) és a funkcióját is be tudja már tölteni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Én is így gondoltam. Lehet hülyén magyaráztam...
Sorry
Sorry
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üdv! Van erre egy ötletem: a középsztender alján mindkét csövön kicsit gyengécske lemezekből hajtották a "hurkokat".z25z írta:hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
Ha megpakolt motorra még rá is ülsz középállványon, simán deformálódik. Megoldása: leakasztod a középállványt, és a lemezrészt a satuba fogva simán tudod alakítani, hogy a sztender hosszabb legyen. Arra figyelj hogy mindkét száron egyformán csináld, mert különben ferdén fog állni a motor.
Szerintem 1 centit simán lehet így "nyújtani" a sztenderen -ha nem többet- ami már elég lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Nekem is ilyen 18-s kerékkel! A hegesztés csodákra lesz képek!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 9 vendég