Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy ha 4000 fölé pörög a motor, akkor elkezd rángatni a motor?
Annyit tudni kell, hogy a fordulatszámmérő spirálnál folyik az olaj.
Melyik sebességbe?
És milyen tipusú rángatás a blokkból jön vagyinkább gyujtás féleség(na most ezt jól megaszontam).
Mert én a sebesség kopást mondanám így elsőre! Olyan mintha kihajigálná a sebességet...
Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy ha 4000 fölé pörög a motor, akkor elkezd rángatni a motor?
Annyit tudni kell, hogy a fordulatszámmérő spirálnál folyik az olaj.
Honnét van Neked ilyen spéci dugód???
Régebben kerestem ETZ-hez én is valami jobbfajta dugattyút, de a lengyel volt a legjobb, amit találtam (bár az is jó).
Egymás mellé tettem egy új Berta dugattyút és egy szintén új Kolbensmidt dugót (TS250). Így összehasonítva olyan mintha a Bertát bicskával faragták volna. Majd megmérem a méreteket is, elméletileg egyformák.
coco írta:Most volt kicserelve az egesz valto. Es a kormok es a fogaskerekek is jok voltak M1 azert koszi, ugyis az lessz belole hogy megint szet kell huzzam.
hézagolás, lötyögős csapágyházak, csapágy belső gyűrűje lóg a tengelyen...
coco írta:Most volt kicserelve az egesz valto. Es a kormok es a fogaskerekek is jok voltak M1 azert koszi, ugyis az lessz belole hogy megint szet kell huzzam.
Valami csak nem jó valszinüleg tényleg kopott a köröm és szalajt kicsit párba cseréld ki a fogaskerekeket.
Vagy még lehet a váltóvilla ami kopott akkor is csinálhatja ezt.
coco írta:Sziasztok. Miert van az hogy, dadog a 4 es sebessegben? Szethuztam a blokkot, kicsereltem valtot egy jora! Es meg szarabb lett. 4 be dadogast ertem azalatt, hogy mintha a fogaskereknek hianyozna a negyede es ott atfutna es a tobbi hejt meg huz...
Kopott a 4. kapcsolókörme, és néha "szalajt". Ellenőrizd azt a fogaskerékpárt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Sziasztok. Miert van az hogy, dadog a 4 es sebessegben? Szethuztam a blokkot, kicsereltem valtot egy jora! Es meg szarabb lett. 4 be dadogast ertem azalatt, hogy mintha a fogaskereknek hianyozna a negyede es ott atfutna es a tobbi hejt meg huz...
Ezt látni kéne. A gyári leírás azt mondja hogy ha a menesztőnél túl kicsi a hézag (gyakorlatilag megszorul a kuplung agy, és a főtengely válla között, van ott egy alátét, jól tetted be?) ,akkor nem emel ki.
De ehhez tudni kéne mit csináltál vele.
Hát igen a fene se emlékszik hogy a jót raktam-e a helyére. Akkor le kell húznom a kuplungot.
Üdv hekus! Leesett csillagot és alátétet láttam már (azért írtam hogy ellenőrizd), a kuplung jó eséllyel fentmarad, de ha mégis éreznéd a leforgás tüneteit, álj meg vele azonnal és húzd vissza megint (motor 5.-be, és megtés) Ha legközelebb szétszeded, megtisztított kúpfelületre 1-2 csepp sósav mehet kötőanyagnak . Szabályozni nem tudod, mert a kuplung nem fog felülni rá a nagyfogaskerék miatt.
Durrogás: nézd meg megszakítóhézagod behúzott és kiengedett kuplungnál is. Nem kotyog kicsit a főtengelycsapágy?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Írtam korábban, hogy bizonytalanul működik a váltóm.
Le volt akadva a görgőshimbáról a rugó. Visszaakasztottam, örültem, hogy megvan a hiba.
Másnap mentem egy nagyobbat és azt vettem észre, hogy semmi sem változott.
Kuplungdekni le, görgőt megnéztem és ki volt ugorva a helyéről. Visszaraktam, de akkor láttam, hogy az a tengely, amihez csatlakozik, illetve annak a végén az a nagy alátét szerű korong le van lazulva. Vele együtt az a csillag is, amibe a himba végén levő görgő kapaszkodik. Aki látott már 250-est belülről, tudja, miről beszélek.
Szóval békénhagytam, mert a fogaskerék miatt nem lehet hozzáférni. A fogaskerék leszedéséhez meg le kell szedni a kuplungot is, ugye. Ez meg kényes művelet.
Vettem lehúzót és ma szétszedtem.
Érdekes dolgok történtek.
Egy csavar tartja össze a váltótengellyel (vagy mivel) azt a csillagot, amin a görgő ugrál, rajta a nagy alátétszerű koronggal, ami a görgőt vezeti.
A csillagot két stift pozicionálja, ötletesen nem 180°-ra egymástól, nehogy fordítva fel lehessen rakni (azért egyféleképpen mégis meg lehet fordítani).
Az egyik stift be volt csúszva, hogy a vége fél mm-rel a sík alatt volt. Azért sikerült kipiszkálnom, beütöttem egy újat. Egy stift ugye nem elég, mert a rögzítőcsavar nem elég nagy átmérőjű ahhoz, hogy jó helyen tartsa.
Mivel zsákfuratban ülnek a stiftek, érthetetlen számomra, hogy miért nem ér be a lyuk aljáig a stift, mert akkor nem tudna becsúszni.
Mindegy, megoldottam.
Most jön a lényeg:
A főtengelyen levő kúpot szemlélve észrevehető volt, hogy azon már egyszer (vagy többször) megforgott a kuplung. Messziről is jól látható volt, elég ronda volt.
Blokkot húzni nem akartam, pedig tudom, hogy a szakszerű eljárás a kúp újraszabályzása lenne.
Gondoltam, jól ráhúzom, ha leforog, további kárt már úgysem okoz, hiszen nem egy szép kúpot nyal le. Ha pedig bírja, mint eddig is tette, az külön jó!
Történt egy kis abúzus is:
Érzésre az előírt 90Nm nyomatéknál erősebben húzhattam meg a csavart, tekintettel a kúp bizonytalanságára.
Valahogy nem bíztam benne, és egy cső meg egy kalapács segítségével adtam is a kuplungnak, hogy egészen biztosan felüljön arra a kúpra.
Na lehet, hogy ezt nem kellett volna. Bár korábban jelen voltam (nem én csináltam) olyan MZ-k összerakásánál, ahol a kuplungot kizárólag felütéssel rakták fel és sokáig megbízhatóan működtek.
Összeraktam és beindítottam.
Először olaj nélkül, hogy ha már rárúgásnál leforog a kuplung, ne kelljen az olajjal megint vesződni.
Először valami kopogó hang jött a blokkból, ami egyre elhalkult. Aztán beleöntöttem az olajat és meg is szűnt.
Mentem vele és jónak tűnt. A váltó tökéletes.
Ám amikor kinyomom (behúzom) a kuplungot, tüsszögni kezd a motor és ha kicsi volt a fordulat, le is áll.
Elindul szépen, kuplung megint behúz, megint durran, leáll.
Még lehet, hogy ott agyalnék rajta, de szétmartak a szúnyogok és összepakoltam, bezártam.
Járt már valaki hasonlóan?
Mi köze a kuplungnak a durrogáshoz?
Segítség kellene. 250-es ETZ-m van teljes blokk felújítás után vagyok (csapágyak cseréje, fúrt henger, új dugó, gyűrű).
Összeraktam a motort szépen jár, elektronikailag minden rendben van.
A PROBLÉMA: a kuplung nem akar kiemelni!!!! Már a kormánynál szétspanoltam a bowdent, lent a km spirálnál a durvabeállítót is teljesen előre állítottam amennyire csak lehet,de akkor se akar kiemelni. Pedig a kuplung kart keményen lehet behúzni ahogy kell, meg vissza is húzza, de semmi.
Aki tudja mi a probléma vagy már járt így összeszerelés után az írjön.
Köszönöm!
Széles Utat Mindenkinek!
Helló!
A kis golyót beletetted a kinyomó rúdhoz?
Mielőtt a lamellákat beraktad könnyen forgott a kuplung agy? Ha összehúzattad a kis és nagy kosarat akkor szét kell szedned újra, és pótolni a hézagolót.
Segítség kellene. 250-es ETZ-m van teljes blokk felújítás után vagyok (csapágyak cseréje, fúrt henger, új dugó, gyűrű).
Összeraktam a motort szépen jár, elektronikailag minden rendben van.
A PROBLÉMA: a kuplung nem akar kiemelni!!!! Már a kormánynál szétspanoltam a bowdent, lent a km spirálnál a durvabeállítót is teljesen előre állítottam amennyire csak lehet,de akkor se akar kiemelni. Pedig a kuplung kart keményen lehet behúzni ahogy kell, meg vissza is húzza, de semmi.
Aki tudja mi a probléma vagy már járt így összeszerelés után az írjön.
Köszönöm!
Széles Utat Mindenkinek!
Helló!
A kis golyót beletetted a kinyomó rúdhoz?
Mielőtt a lamellákat beraktad könnyen forgott a kuplung agy? Ha összehúzattad a kis és nagy kosarat akkor szét kell szedned újra, és pótolni a hézagolót.
Segítség kellene. 250-es ETZ-m van teljes blokk felújítás után vagyok (csapágyak cseréje, fúrt henger, új dugó, gyűrű).
Összeraktam a motort szépen jár, elektronikailag minden rendben van.
A PROBLÉMA: a kuplung nem akar kiemelni!!!! Már a kormánynál szétspanoltam a bowdent, lent a km spirálnál a durvabeállítót is teljesen előre állítottam amennyire csak lehet,de akkor se akar kiemelni. Pedig a kuplung kart keményen lehet behúzni ahogy kell, meg vissza is húzza, de semmi.
Aki tudja mi a probléma vagy már járt így összeszerelés után az írjön.
Köszönöm!
Széles Utat Mindenkinek!
Ezt látni kéne. A gyári leírás azt mondja hogy ha a menesztőnél túl kicsi a hézag (gyakorlatilag megszorul a kuplung agy, és a főtengely válla között, van ott egy alátét, jól tetted be?) ,akkor nem emel ki.
De ehhez tudni kéne mit csináltál vele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Ha új lamellákat vettél akkor valószínű az a probléma. Vastagabbak a kelleténél... Üveglapra fektetett csiszolópapíron tudod viszonylag egyenesre leszedni. Asszem 3mm a gyári vastagság.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Segítség kellene. 250-es ETZ-m van teljes blokk felújítás után vagyok (csapágyak cseréje, fúrt henger, új dugó, gyűrű).
Összeraktam a motort szépen jár, elektronikailag minden rendben van.
A PROBLÉMA: a kuplung nem akar kiemelni!!!! Már a kormánynál szétspanoltam a bowdent, lent a km spirálnál a durvabeállítót is teljesen előre állítottam amennyire csak lehet,de akkor se akar kiemelni. Pedig a kuplung kart keményen lehet behúzni ahogy kell, meg vissza is húzza, de semmi.
Aki tudja mi a probléma vagy már járt így összeszerelés után az írjön.
A gyertya félre is tud vezetni! Ha akár csak 1-2 percig alapjáratozol, vagy rúgdosod de nem indul csak pöffen néha, már olajos és fekete lesz, menni kell vele úgy hogy a motor húzzon legalább 3-4 km-t (mind1 ha szarul megy, csak menjen ), majd megállni és pánikszerűen leállítani. Ekkor már érdemes a színt nézegetni.
Amúgy egy kopott karbi, esetleg egy rossz méretű főfúvókával, rossz tűvel, vagy ezek kombinációja, bármilyen állásban adhat sokat. Ellenőrizd le gyáriak e a méretek és mennyire viseltes a belseje.
a blokk szétszedése előtt nézd meg a szívatót is , ha fennakad, vagy rossz a tömítése (a dugattyú végén egy gumi) (akár csak kicsit is) már jó sok benzin ömlik be, ez is okozhat "sokat kap" tüneteket.
Szimmering amúgy Viton, a mérete megvan a könyvben.
A gyertya valóban fekete és olajos. Sokat nem kaphat mert a schuber tű az első fokban van. Szóval akkor cseréljem ki a szimeringeket. Milyet érdemes venni?
Milyen a gyertya? Ha fekete olajos, akkor valóban kuplung oldali főtengely szimm. a ludas, vagy baromi sokat kap. Ekkor is érdemes megnézni a karbit először, majd a légszűrőt. Amúgy a szerelési kézikönyvben bennevan, hogy ha sokat kap, annak a tünete lehet az "üzemmeleg motornál csökkenő motorteljesítmény"
Ha nem ilyen, akkor még lehet attól a másik oldali, de ahhoz nem kell túl sok mindent szétszedni, csak a generátort lehúzni és ott van alatta. A kézikönyv mindent megmutat és leír.
Figyelni elsősorban arra érdemes, hogy jó irányba rakd be , és ne sértsd meg a tengely felületét (bár elég nehéz, de lehetséges) sem a külső falat, mert ott átjön a trutyi a vájatban. Ha a tengely sérül az meg megeszi az új szimmeringet elég hamar.
Az új szimmeringet legkönnyebben a régivel lehet visszatenni. Odarakod az újat, rá a régit, aztán bátran ütheted, sokkal kevésbé fog keresztben állni. Nagyon igényes módon lehet csinálni egy 3 lábú állványt, amivel szép szimmetrikusan be lehet ütni a cuccot. Azért csak finoman...
Segítséget kérnék! A 25-ös ETZ-ém melegen nehezen pörög fel. Én főtengely szimeringre gondoltam, de nem akarom úgy szétszedni, hogy esetleg nem is az a baj. Legyen szíves írjon az akinek van más ötlete vagy esetleg meg tudná ezt erősíteni. Ha mégis az a baj akkor van-e valami amire érdemes odafigyelni a szerelésnél? Előre is köszi!
Nekem is kellene blokktartó,mert katasztrófa amilyen ferdén van a blokkom.
Valaki nagy tételben nem gyártana pár db -t?
Jó vastag lemezből ahol nincs etás hajtva max ami útba van kiszedve.
Ez a hajtott megoldás nagyon nem gyerebe....
Meg vékony is a gyári.
Gyurmooo írta:Ez most nekem új...
Tényleg nem u.az a 251 és a 250 blokk tartó vas???
Az mz-forum.com-on van egy cikk, ott ezt a képet találtam.
Eszerint ahogy Csikin is mondta, tényleg nem egyforma. http://mzkay.hobby-site.com/Rahmen/Moto ... %20251.jpg
(De dögöljek meg, 5 percig meresztettem a szemem a képre, én nem látok méretkülönbséget így a képen. Persze az 5mm különbség így nehezen észrevehető. )
Amúgy nekem is aktuális lesz a kérdés, kicsit ferdén áll a blokkom.
Valami erősített blokktartót esetleg hol lehet szerezni? (pár hónapja láttam hirdetést, de most nem igazán találom)
Látszik a külömbség a hajlítás és a lukak távolságát nézd.
Amúgy akkor tud vki vmi helyet ahonnan 251es etzhez van blokk tartó mert én csak 250eshez találtam.
revlimit írta:De a 250es-re nem 130tagú lánc való, a 251esre meg 128 tagú. Akkor most hogy is van ez csikin?
Ezt a lánchosszosat a google fordító fordította spanyolról angolra, én meg angolról magyarra. Lehet hogy rosszul fordítottam, mert az lenne a lényeg, hogy "elkerüljék a lánchossz növelését" én úgy értelmeztem, hogy "ne kelljen a láncon változtatni" de ezek szerint, csak növelni nem akarták, csökkentés belefért.
Gyurmooo írta:Ez most nekem új...
Tényleg nem u.az a 251 és a 250 blokk tartó vas???
Az mz-forum.com-on van egy cikk, ott ezt a képet találtam.
Eszerint ahogy Csikin is mondta, tényleg nem egyforma. http://mzkay.hobby-site.com/Rahmen/Moto ... %20251.jpg
(De dögöljek meg, 5 percig meresztettem a szemem a képre, én nem látok méretkülönbséget így a képen. Persze az 5mm különbség így nehezen észrevehető. )
Amúgy nekem is aktuális lesz a kérdés, kicsit ferdén áll a blokkom.
Valami erősített blokktartót esetleg hol lehet szerezni? (pár hónapja láttam hirdetést, de most nem igazán találom)
MrDok írta:Szia! Tippelek egyet: Vedd le a bal deknit ( alsó csvarjánál előbb engedd le az olajat), és nézd meg hogy a nagy fogaskerék mögött a kis görgős L alakú rúd rendesen működik-e . Ez segít a váltásnál tovább fordítani a villamozgató hengert. Ha az rendben van, akkor blokkbontás.
hekus írta:Üdv!
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.
Volt már valakinek ilyen?
Gyaníthatom, hogy blokkot kell húznom?
Köszönettel.
Szia! Tippelek egyet: Vedd le a bal deknit ( alsó csvarjánál előbb engedd le az olajat), és nézd meg hogy a nagy fogaskerék mögött a kis görgős L alakú rúd rendesen működik-e . Ez segít a váltásnál tovább fordítani a villamozgató hengert. Ha az rendben van, akkor blokkbontás.
Na ma este levettem a deknit. Előtte megnéztem, hogy is van ez a görgős himba, van egy félig lecsupasztott blokkom talonban.
Levettem a deknit, akkor jöttem rá, hogy nem is lesz olyan egyszerű, mert ott van a nagy fogaskerék, ami mindent takar. Azt magában nem tudom leszedni, le kell húzni a kuplungot is. Kuplunglehúzóm nem volt kéznél és bolygatni sem akartam.
Benéztem a nagy fogaskerék lyukain, lassan forgatva azt és láttam, hogy a himbát visszahúzó rugó le van akadva a blokkban levő pöcökről és a görgő sem a helyén volt, hanem ki volt ugorva a nútból.
Esküszöm, nőgyógyász leszek következő életemben. Sikerült az egészet a helyére raknom és még a rugót is kicseréltem, mert eléggé meg volt nyúlva.
Tapasztalatok:
Az első percekben nem világított az üres visszajelző, csak villant egyet. Mikor elraktam a motort, már működött.
Az egész váltó sokkal darabosabb, de nem mondanám, hogy precízebb.
Csak pár km-t tudtam vele menni, mert marha hideg volt motorozni és többször előfordult, hogy felfelé váltásnál nem volt következő fokozat.
Aztán meg volt és szépen fel lehetett pakolni.
Már bezártam a garázst, de nem tudtam megnyugodni, kinyitottam megint és mentem még egy kört.
Akkor teljesen jó volt.
Holnap megyek nagyobbat, kíváncsi vagyok, milyen lesz.
Szerintem valami gebasz van vele belül.....
csikin írta:Azért került közelebb a blokk, hogy ne változzon a lánc hossza 250-hez képest. 5mm-el van közelebb a lánckeréktengely a lengővillatengelyhez.
Nekem is újdonság volt, csak amikor egy mz szakértő ráfogta hogy biztos nem gyári akkor néztem utána és nagyot koppant az illető
De a 250es-re nem 130tagú lánc való, a 251esre meg 128 tagú. Akkor most hogy is van ez csikin?
csikin írta:Azért került közelebb a blokk, hogy ne változzon a lánc hossza 250-hez képest. 5mm-el van közelebb a lánckeréktengely a lengővillatengelyhez.
Nekem is újdonság volt, csak amikor egy mz szakértő ráfogta hogy biztos nem gyári akkor néztem utána és nagyot koppant az illető
Szóval akkor ha felrakom a 250es etz blokktartóját a 251esemre akkor kell vmin változtatnom?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok!
Ez most egy újabb probléma a motoron.
Nem tudjuk hogy kell beállítani a gyújtást a blokkban ,hogy mikor működik helyesen. Ebben esetleg tudtok nekünk segíteni?
Enélkül nem tudunk tovább haladni a karbihoz.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Azért került közelebb a blokk, hogy ne változzon a lánc hossza 250-hez képest. 5mm-el van közelebb a lánckeréktengely a lengővillatengelyhez.
Nekem is újdonság volt, csak amikor egy mz szakértő ráfogta hogy biztos nem gyári akkor néztem utána és nagyot koppant az illető
A kormány cső átmérője mindenhol mindenkinél ugyan az. A kawára fel tudom tenni az em zé-ét és fordítva.
De ez bármely motornál így van kivéve talán az egyedi készítésünél amire minden kormányra szerelhető dolog egyedi készítésű.
MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Ugye a 'Trofié belül megy a kormányban és a csúszka húzza a gázt, a TS-é pedig körbe csavarodik.
Meg lehet valahogy oldani?
Üdv,
Ĵani"
Senki nem tud érdemlegeset?
janikám
ebben az esetben a legfontosabb a kormány cső átmérőjére koncentrálni a többi részletkérdés
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Seri19 írta:A 251es etznek ugyan olyan a blokktartó vasa mint a 250es nek?
Nem olyan! Inkább a TS 250/1-hez hasonlít (belül íves). A blokk picit közelebb van a lengővilla forgáspontjához, mint a 250-esnél. De egyébként kicserélhetőek.
KantulyJani írta:MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Én ugyan nem csináltam még ilyet de szerintem simán ráteheted. A TS gázszektort egy dugó fogja, ami a kormányhoz van csavarozva. ES-t nem tudom, ha ugyanolyan akkor még fúrni se kell. A lyukkal ne törődj.
Gondolom nagyon pici az a pici szóval kipufogóhoz meg lánchoz nem sok köze lenne.
Seri19 írta:A 251es etznek ugyan olyan a blokktartó vasa mint a 250es nek?
Nem olyan! Inkább a TS 250/1-hez hasonlít (belül íves). A blokk picit közelebb van a lengővilla forgáspontjához, mint a 250-esnél. De egyébként kicserélhetőek.
KantulyJani írta:MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Én ugyan nem csináltam még ilyet de szerintem simán ráteheted. A TS gázszektort egy dugó fogja, ami a kormányhoz van csavarozva. ES-t nem tudom, ha ugyanolyan akkor még fúrni se kell. A lyukkal ne törődj.
Tudom hogy nem ide kéne de nem tud valaki olyan linket ahonnan le lehetne tölteni simson 51es célszerszámainak rajzát?
Főként blokk széthúzó érdekelne...
Böngészgettem de nem találtam meg...
MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Ugye a 'Trofié belül megy a kormányban és a csúszka húzza a gázt, a TS-é pedig körbe csavarodik.
Meg lehet valahogy oldani?
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.
Volt már valakinek ilyen?
Gyaníthatom, hogy blokkot kell húznom?
Köszönettel.
Szia! Tippelek egyet: Vedd le a bal deknit ( alsó csvarjánál előbb engedd le az olajat), és nézd meg hogy a nagy fogaskerék mögött a kis görgős L alakú rúd rendesen működik-e . Ez segít a váltásnál tovább fordítani a villamozgató hengert. Ha az rendben van, akkor blokkbontás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.