Barkácsolás
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Volna egy olyan kérdésem, hogy az Etz 250-es motor középsztendere kompatibilis-e a Ts 250/1 el? Ismerősöm /1-éhez nincs sztender, és egy 250 es Etz ről szeretne átrakni egyet. Megoldható?
Pointer
Volna egy olyan kérdésem, hogy az Etz 250-es motor középsztendere kompatibilis-e a Ts 250/1 el? Ismerősöm /1-éhez nincs sztender, és egy 250 es Etz ről szeretne átrakni egyet. Megoldható?
Pointer
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
nem baj, nekem nincsenek fölösleges beázási problémáimKILL3R etz írta:conus!
Víz nélkül sehogy...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
ha jol tudom 300 asokat lehet meg furni kb 2x
Re: Barkácsolás
nincs eltömödve a kipuffom. kiégettem a cikk szerint a gyujtáshoz olyan gyertyábol fabrikált cuccot csinálok hogy pontosra tudjam állitani a dolgot. a gyertya elhasználodása okozhat kissebb szikrát? esetleg a szénbetétes gyertyakábelt cserélni illene rézbetétesre
Nem tudom mennyire lehet megkopva a henger fala (már a kompressziohoz) igyekszem mindig Castrol olajat használni, de szerintem a Mol Dinamik olaj sem rossz.
Gondolkodtam a 300asitáson is. Csak az vele a baj hogy ott már nincs tulméret. egyszer megfurja és annyi a hengernek nem? Nekem utángyártott fötnegelyem van. Azzal is megoldhato a dolog?
Köszi a válaszokat, Bálint
Nem tudom mennyire lehet megkopva a henger fala (már a kompressziohoz) igyekszem mindig Castrol olajat használni, de szerintem a Mol Dinamik olaj sem rossz.
Gondolkodtam a 300asitáson is. Csak az vele a baj hogy ott már nincs tulméret. egyszer megfurja és annyi a hengernek nem? Nekem utángyártott fötnegelyem van. Azzal is megoldhato a dolog?
Köszi a válaszokat, Bálint
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
KILL3R etz írta:conus!
Víz nélkül sehogy...
ez a beszolas nagyon odab.sz
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
conus!
Víz nélkül sehogy...
Víz nélkül sehogy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
nekem a bandázsolás annyira nem tetszik. fekete színben nem lehet kapni?
sárt hogy lehet róla letakarítani?
sárt hogy lehet róla letakarítani?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Na de fiúk. Biciklis óra van fent nekem, és 5.ben elforogja a 6000-et. Az 128 elvileg. És még nem is hasaltam rá...
De ha már barkácsolás topic.
Akiknek új rezójuk van, annak ajánlom a prisma color hőálló festéket. 600 fokig bírja, és télleg nem pereg le.
Másrészt pedig a bandázsolást. Úgyérzem, mintha nagy sebességnél kicsivel erősebb lenne.
És hihetetlenül jól néz ki sztem.
Csevegőbe dobok fel képet.
De ha már barkácsolás topic.
Akiknek új rezójuk van, annak ajánlom a prisma color hőálló festéket. 600 fokig bírja, és télleg nem pereg le.
Másrészt pedig a bandázsolást. Úgyérzem, mintha nagy sebességnél kicsivel erősebb lenne.
És hihetetlenül jól néz ki sztem.
Csevegőbe dobok fel képet.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Barkácsolás
Dénes írta:.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
Sokat csal az órájuk
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Ez az érdekes a dologban nekem az 5 liter fogyasztás úgy jött ki 4500 nál fentebb nemvittem és hosszú utón nem is városi tötymörgéssel 90 es tempóval ahol csak lehet amúgy sztem nekem fúvóka kellhet kisseb igaz 125-ös van benne de lehet kitágult vagy a súbertú kopott el mivel elég szutykos a gyertya nincs rendesen kiégetve.Dénes írta:Tudom, hogy kényes téma, deee szerintem, az az MZ amelyik 120-al tud menni, az egy jó darab. 5 liter meg nem feltétlenül sok, ha tépi neki mint az állat akkor főleg nem.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Tudom, hogy kényes téma, deee szerintem, az az MZ amelyik 120-al tud menni, az egy jó darab. 5 liter meg nem feltétlenül sok, ha tépi neki mint az állat akkor főleg nem.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
Kivételes esetekben (mesékben és mondákban) 130-135 körül még megyegethetnek, de az már csodamotor.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Üdv sztem a fogyasztással lessz valami 5.2 :s sok nekem is 5 lityót eszik az is sok 1 személlyel 120 nál többet nem megy enyémsem ha fogaskerékkel akarsz bűvölködni akkor kisseb kell előre akkor lessz nagyobb a nyomaték, nagyobbnál méggyengébb lessz de a vége hosszabb.balintmz írta:-elögyujtás: 3000-töl kezd huzni ,mondjuk csak érzésre van belöve
-kompresszio: 2 éve lett G.O.-zvan ugy gondolom kell annak még lennie.
-karburálás: a keverék állito csavar le van blombálva, azt nem szedtem ki, de nem érzem ugy hogy kevés üzemanyagot kapna. 5,2-t fogyaszt
-úszó: nekem csatos karburátor van fent, a szintjelzöig van állitva.
-levegöszürö: új
-szekunder hajtás: még minden a gyári
Ja sikerült szerezni egy gyári kipuffot is.
Én nem tudom hogy mit lehet még csinálni a nyomaték érdekében. Elöre árulnak eggyel nagyobb fogaskereket is?
ha még van vmi szivesen fogadom.
Köszi, Bálintmz
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Üdv!
Az előgyújtást nem érzésre szoktuk, hanem 2,5-3 mm-rel a holtpont előtt. Wikin le van irva a menete.
2 év alatt mehettél 0 km-ert is és 100 ezret is. Remélem érted mi a gond.
A csavar nem sok vizet zavar, azzal csak finomra lehet hangolni, meg leginkább alul.
A súbertűn érdemes variálni, ezenkívül a gyújtást megnézni. Ha gyenge a szikra akkor sem fog menni. (trafó?) És akkor sem ha nagyobb fogaskereket teszel előre.
Kipufogó (gyári) nincs eltömődve? Ha igen akkor égetni szokták. (wiki szintén)
Ezeken kívül a 300-asítást csak ajánlani tudom (mondjuk Bambinál), több erő-kevesebb fogyasztás cserébe. Nem találkoztam még olyannal akinek nőtt volna a fogyi, épp ellenkezőleg.
Az előgyújtást nem érzésre szoktuk, hanem 2,5-3 mm-rel a holtpont előtt. Wikin le van irva a menete.
2 év alatt mehettél 0 km-ert is és 100 ezret is. Remélem érted mi a gond.
A csavar nem sok vizet zavar, azzal csak finomra lehet hangolni, meg leginkább alul.
A súbertűn érdemes variálni, ezenkívül a gyújtást megnézni. Ha gyenge a szikra akkor sem fog menni. (trafó?) És akkor sem ha nagyobb fogaskereket teszel előre.
Kipufogó (gyári) nincs eltömődve? Ha igen akkor égetni szokták. (wiki szintén)
Ezeken kívül a 300-asítást csak ajánlani tudom (mondjuk Bambinál), több erő-kevesebb fogyasztás cserébe. Nem találkoztam még olyannal akinek nőtt volna a fogyi, épp ellenkezőleg.
Re: Barkácsolás
-elögyujtás: 3000-töl kezd huzni ,mondjuk csak érzésre van belöve
-kompresszio: 2 éve lett G.O.-zvan ugy gondolom kell annak még lennie.
-karburálás: a keverék állito csavar le van blombálva, azt nem szedtem ki, de nem érzem ugy hogy kevés üzemanyagot kapna. 5,2-t fogyaszt
-úszó: nekem csatos karburátor van fent, a szintjelzöig van állitva.
-levegöszürö: új
-szekunder hajtás: még minden a gyári
Ja sikerült szerezni egy gyári kipuffot is.
Én nem tudom hogy mit lehet még csinálni a nyomaték érdekében. Elöre árulnak eggyel nagyobb fogaskereket is?
ha még van vmi szivesen fogadom.
Köszi, Bálintmz
-kompresszio: 2 éve lett G.O.-zvan ugy gondolom kell annak még lennie.
-karburálás: a keverék állito csavar le van blombálva, azt nem szedtem ki, de nem érzem ugy hogy kevés üzemanyagot kapna. 5,2-t fogyaszt
-úszó: nekem csatos karburátor van fent, a szintjelzöig van állitva.
-levegöszürö: új
-szekunder hajtás: még minden a gyári
Ja sikerült szerezni egy gyári kipuffot is.
Én nem tudom hogy mit lehet még csinálni a nyomaték érdekében. Elöre árulnak eggyel nagyobb fogaskereket is?
ha még van vmi szivesen fogadom.
Köszi, Bálintmz
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
hát bálint még mielőtt bármiféle plusz költségbe vernéd magad az alábbiakat célszerű végig nézni:
-előgyújtás
-kompresszió
-karburálás
-úszó játéka (mikor zár mikor nyit mm-ben a peremhez képest)
-levegőszűrő
-szekunder hajtás áttét
ha ezeket mind átnézted, akkor döntsél
-előgyújtás
-kompresszió
-karburálás
-úszó játéka (mikor zár mikor nyit mm-ben a peremhez képest)
-levegőszűrő
-szekunder hajtás áttét
ha ezeket mind átnézted, akkor döntsél
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Barkácsolás
sziasztok.
ETZ 251-esem van. Föleg túrázásra használom, de az a gond hogy nagyobb szélben csomagokkal estleg még egy emberrel vagy emelkedön nem birja az 5öst, nem megy. valahogy nem megoldhato hogy több eröt kicsalni a motorbol? gyujtással játszak ? mondjuk az tranzistoros. 90-100-max 110et megyek vele. föleg a 90. fogaskerékcsere elöl? Fúrás 300ra? nem tudom, nem kellene nekem sok, kicsit jobb gyorsulás de föleg nyomaték. Minden épkézláb ötletet szivesen fogadok.
Köszi, Bálint
ETZ 251-esem van. Föleg túrázásra használom, de az a gond hogy nagyobb szélben csomagokkal estleg még egy emberrel vagy emelkedön nem birja az 5öst, nem megy. valahogy nem megoldhato hogy több eröt kicsalni a motorbol? gyujtással játszak ? mondjuk az tranzistoros. 90-100-max 110et megyek vele. föleg a 90. fogaskerékcsere elöl? Fúrás 300ra? nem tudom, nem kellene nekem sok, kicsit jobb gyorsulás de föleg nyomaték. Minden épkézláb ötletet szivesen fogadok.
Köszi, Bálint
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Kösz átmazsoláztam találtam használható tippeket.Dénes írta:Nézz át a gps-fórumra. Leírtuk.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nézz át a gps-fórumra. Leírtuk.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Valakinek van valami öttlete gps felrögzítéssére ? Már filózok egy idelye rajta de nemjjutottam semmi érdemlegesre.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Üdv! Mindent lehet, csak akarni kell! Persze, mindegy hogy mit fűz össze az ember, csak elég erős legyen a rá váró feladathoz. Mivel a felni jó, agy jó, küllők biztos jók (elég erősek), így végöl kijöhet egy használható 16-os első kerék.......revlimit írta:Kis ETZ hátsó kerékből lehet tárcsás aggyal összefűzve, gyártatott küllőkkel első kereket csinálni?? Csak mert sehol nem találok normális tárcsás 18as első kereket és már unom a rázkódást...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Barkácsolás
kiüthetőkmrpocok írta:Üdvözlet MZ fanok!
A kérdésem: a nyakban lévő csapágyak egyszerűen kiüthetök, vagy bele vannak melegítve a vázba ugyhogy ne erőszakoskodjak?
Re: Barkácsolás
Üdvözlet MZ fanok!
A kérdésem: a nyakban lévő csapágyak egyszerűen kiüthetök, vagy bele vannak melegítve a vázba ugyhogy ne erőszakoskodjak?
A kérdésem: a nyakban lévő csapágyak egyszerűen kiüthetök, vagy bele vannak melegítve a vázba ugyhogy ne erőszakoskodjak?
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Kis ETZ hátsó kerékből lehet tárcsás aggyal összefűzve, gyártatott küllőkkel első kereket csinálni?? Csak mert sehol nem találok normális tárcsás 18as első kereket és már unom a rázkódást...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
volt itt a fórumon egy tag valami symontemplar, ha jól emlékszem akkor ő csinál egyedi bőr/műbőr huzatokat. a képen a motorján is ő gyártotta ha jól emlékszem. egy időben elég aktív volt, aztán néha még felnézett.
itt az adatlapja.
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/me ... file&u=365
ez meg az egyik hozzászólása, itt vannak képek az egyedi ülésekről:
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/vi ... 325#p12325
írj neki privát üzenetet vagy valamit.
itt az adatlapja.
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/me ... file&u=365
ez meg az egyik hozzászólása, itt vannak képek az egyedi ülésekről:
http://69.175.94.114/~mzclubhu/forum/vi ... 325#p12325
írj neki privát üzenetet vagy valamit.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Barkácsolás
Köszi a válaszokat fiúk!
Esetleg valami jó kárpitost nem tudna valaki ajánlani?
Nagyságrendileg mennyibe kerülhet egy ilyen ülés kárpitozása?
Jecsy
Esetleg valami jó kárpitost nem tudna valaki ajánlani?
Nagyságrendileg mennyibe kerülhet egy ilyen ülés kárpitozása?
Jecsy
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Tényleg jól néz ki. ETZ-hez sajnos nem ilyenek a huzatok. Tapasztalat. Pedig én is minden fület kihajtogattam, zsinórt feszesre húztam. Egyébként, hogy a kérdésre is válaszoljak:
A ragasztottat vedd meg! (a kettő közül)
A ragasztottat vedd meg! (a kettő közül)
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Nekem pont ellentétes a véleményem.Dénes írta:Szar mindegyik. Nagy, hülyén néz ki, lóg az egész, és 2 éven belül szétszakad. A varrottba pedig ezen felül még a víz is belemegy, így eső után kb. 2 hétig habzani fog az ülés szivacsa, mikor ráülsz. És természetesen szivárogni fog a víz belőle. Nem túl komfortos.
Utángyártott alkatrészek rovatunkat hallották.
A /1-en utángyártott van már 3-ik éve.Semmi baja.Sőt meglepően méretpontos és szépen feltehető.
Na persze nem úgy mint ahogy sokan csak ráhuzzák a régire azt jól van.Na úgy tényleg hülyén néz ki.
A füleket kihajtogatni,a régi huzatot ledobni, az újat feltenni,a zsinórját jó feszesen megkötni a füleket visszahajtogatni és kész.
Szerintem!
A Simsonon is utángyártott van
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Egy jó autóüléshuzatkészitő csinál neked,bőrből is!Többe kerül de megéri áthuzatni inkább az egész ülést!jecsy írta:Sziasztok!
Ezt a topikot találtam "megfelelőnek" a kérdésemhez. Az üléshuzatom ramaty. A boltban kaphatót ajánljátok? Van ragasztott, meg varrott.
Melyik jobb?
Üdv.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Szar mindegyik. Nagy, hülyén néz ki, lóg az egész, és 2 éven belül szétszakad. A varrottba pedig ezen felül még a víz is belemegy, így eső után kb. 2 hétig habzani fog az ülés szivacsa, mikor ráülsz. És természetesen szivárogni fog a víz belőle. Nem túl komfortos.
Utángyártott alkatrészek rovatunkat hallották.
Utángyártott alkatrészek rovatunkat hallották.
- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Ezt a topikot találtam "megfelelőnek" a kérdésemhez. Az üléshuzatom ramaty. A boltban kaphatót ajánljátok? Van ragasztott, meg varrott.
Melyik jobb?
Üdv.
Ezt a topikot találtam "megfelelőnek" a kérdésemhez. Az üléshuzatom ramaty. A boltban kaphatót ajánljátok? Van ragasztott, meg varrott.
Melyik jobb?
Üdv.
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Barkácsolás
Sziasztok! Tudna valaki fényképet felrakni arról, hogy hogyan lehetne etz 250 utángyártott Krauser tartóra givi monokey felfogatást felszerelni?
Előre is köszi.
Tamás
Előre is köszi.
Tamás
Tamás
Re: Barkácsolás
Oks köszi akkor oda írok!Gyurmooo írta:Az "Elektronika" topic a megfelelő a kérdés feltevéséhez, de amúgy
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Az "Elektronika" topic a megfelelő a kérdés feltevéséhez, de amúgy
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.07.23. 09:07-kor.
Re: Barkácsolás
Hali
Nem tudtam hogy melyik témába is írjam a kérdésemet így ide írok! 150 ccm Mz van. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? És milyen hőértéke legyen a gyertyának! MErt úgy tudom az se mindegy!
Nem tudtam hogy melyik témába is írjam a kérdésemet így ide írok! 150 ccm Mz van. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? És milyen hőértéke legyen a gyertyának! MErt úgy tudom az se mindegy!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nah, tehát akkor a pöcköt ki lehet cserélni? Ez jó hír, mert újabban az én kormányzárom sem jó. Nem akad be.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Jó régen beszéltünk erről, de most találtam meg a "jól elrakott" kormányzárt...Dénes írta:Szerintem el van kopva a zár hüvelye, szal a vázad. Vagyis a pöcök nem ül be a helyére.
Az volt a baj, hogy a hagyományostól eltérően ebben a ZADI k.zárban nem fix a kis pöcök, ami belekap a váz-tokban lévő "sínpályába", hanem úgy van beletolva. Ez volt laza, kicsit vissza tudott csúszni, és egy fél-egy mm-t rövidebb volt, mint jó lett volna. Csináltam kicsit hosszabbat, és vastagabbat bele (itt is lényeg tehát a méret... ) és láss csodát, tökéletesen működik. Ezek után nem biztos, hogy ilyet vennék mégegyszer.
Ami ez mellett szól, hogy szimmetrikus a kulcsa.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Szivesen sok sikertmark222 írta:köszi,ezt leírtam magamnak,de már nem biztos hogy szükség lesz rá:p hamar változás tötént,méghozzá az hogy édesapám lehet hogy kifizet nekem egy felújítást,és akkor már ezt is a szerelőre bízom inkább de ha ez mégsem jön össze akkor ez lesz amit mondtál nagyon köszi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Barkácsolás
köszi,ezt leírtam magamnak,de már nem biztos hogy szükség lesz rá:p hamar változás tötént,méghozzá az hogy édesapám lehet hogy kifizet nekem egy felújítást,és akkor már ezt is a szerelőre bízom inkább de ha ez mégsem jön össze akkor ez lesz amit mondtál nagyon köszi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Mark222!Szóval először beleraktam 5 centis láncdarabokat,majd addig rázogattam mig a szomszédok aláirást gyüjtöttek,hogy költözzek el Aztán pár liter rozsdamaróban áztattam egy nap,ezután brigéciollal mostam és egy üvegmosó kefével,meg egy hosszú pipaecsttel maceráltam a belsejét türelmesen.Végül slaggal való vizes átmosás után még denaturált szesszel átmostam,ugy néz ki tuti lett Egyébként ha lejjebb olvasol még találsz egy-két ötletet a srácoktól!Nekem Gabsic keverőgépes megoldása is nagyon tetszik!Üdv Laci
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Vastagságra ugyanakkora a tengelynél, csak ahogy jön lefelé, a régi az elkeskenyedik, az utángyártott meg egyenesen meg, és utána van szögben megtörve.Alfa írta:10 mm-ig tökéletesen biztonságosan levehetsz akármilyen öntvényt, annál vastagabbnak kell lennie
Én azt hittem azért ugyanolyan vastag mind (gyári is), mert a hátsó villánál a távtartó helyére jön be, ami ugye fix méretű.
LEhet így nem érthető ahogy írom, de délután csinálok képet...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
10 mm-ig tökéletesen biztonságosan levehetsz akármilyen öntvényt, annál vastagabbnak kell lennie
Én azt hittem azért ugyanolyan vastag mind (gyári is), mert a hátsó villánál a távtartó helyére jön be, ami ugye fix méretű.
Én azt hittem azért ugyanolyan vastag mind (gyári is), mert a hátsó villánál a távtartó helyére jön be, ami ugye fix méretű.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ez egy elég lelakott gyári volt, de gondoltam még így is jobban fog kinézni mint a ronda utángyártott.MrDok írta: JÁÁÁÁÁÁJ! Gyárit szétvágni????????
Szerszám nélkül nem lehet dolgozni! Minimum kisflex+ satu!!!
Satu az van 3 is, csak épp a flex kapcsolója mekkent meg pár hete... :S
Amúgy közben eszembe jutott egy megoldás, nem akarom elkiabálni, de remélem megoldja váz fúrás nélkül is a dolgot még ezzel az öntvénnyel.
Holnap beszámolok róla meg csinálok képeket is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
A gyárit le sem kellett volna szedni ennyire...gabsic írta: igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
De leginkább békén hagyni az eredeti alkatrészt, ahogy MrDok is írta.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.06.10. 22:30-kor.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
JÁÁÁÁÁÁJ! Gyárit szétvágni????????gabsic írta: igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
Szerszám nélkül nem lehet dolgozni! Minimum kisflex+ satu!!!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
igen, én is ilyen vállat csináltam. addig stimm. csak nem ilyen nagy bumszli utángyártott öntvényből csináltam, hanem még eredeti ddr-esből, az meg sokkal karcsúbb, szal a vállnak ami megmaradt csak kb 2-3 mm falvastagsága volt, mindez 15mm hosszan. na az a 2-3 nem bírta az igénybevételt...Alfa írta:Nem értem... ha a felét leveszed a tömbnek ott ahol fedésben van a váznyúlvánnyal, akkor egy kb 2 centi mély, 8-10 centi hosszú váll lesz a tömb 2/3 ánál, ezt elkenni legalábbis művészet... Fényképezd le pls mi hogy van ott.
Így ekkorának kell lenni minimum a vállnak, de mivel én sokat vettem le belőle síkra, ez lehetne jóval nagyobb is (2szerese mondjuk). Így is közel olyan vastag, mint a vázcső vége. Lehetetlen hogy ez el tudjon fordulni, a hátsó villánál is hasonló megoldás akadályozza meg. A váll végig a cső mentén megy, semerre sem tud fordulni, csak akkor ha totálisan lelazult már, de azt észreveszi az ember.
Most még találtam itthon nagy benga utángyártott sztendert lehet szétfaragom azt is. Csak vasfűrésszel jó nagy szívás....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nem értem... ha a felét leveszed a tömbnek ott ahol fedésben van a váznyúlvánnyal, akkor egy kb 2 centi mély, 8-10 centi hosszú váll lesz a tömb 2/3 ánál, ezt elkenni legalábbis művészet... Fényképezd le pls mi hogy van ott.
Így ekkorának kell lenni minimum a vállnak, de mivel én sokat vettem le belőle síkra, ez lehetne jóval nagyobb is (2szerese mondjuk). Így is közel olyan vastag, mint a vázcső vége. Lehetetlen hogy ez el tudjon fordulni, a hátsó villánál is hasonló megoldás akadályozza meg. A váll végig a cső mentén megy, semerre sem tud fordulni, csak akkor ha totálisan lelazult már, de azt észreveszi az ember.
Így ekkorának kell lenni minimum a vállnak, de mivel én sokat vettem le belőle síkra, ez lehetne jóval nagyobb is (2szerese mondjuk). Így is közel olyan vastag, mint a vázcső vége. Lehetetlen hogy ez el tudjon fordulni, a hátsó villánál is hasonló megoldás akadályozza meg. A váll végig a cső mentén megy, semerre sem tud fordulni, csak akkor ha totálisan lelazult már, de azt észreveszi az ember.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Jelentem, ideiglenesen felfüggesztem a lábtartóra telepített oldaltámasz projektemet.
Tegnap majdnem elfeküdt miata a TZ... kb 45°-os szögben állt már mikor elkaptam.
Az elfordulás elleni biztosításnak meghagyott váll szépen elkenődött, az öntvény pedig elfordult...
MEgoldás már sejtem hogy mi lesz... kellene fúrni egy 6os vagy 8as furatot az öntvénybe, és a vázon a lábtartóba is, és abba még egy csavart beleküldeni. Mivel ez a csavar szinte tisztán nyírásra lenne igénybe véve, szerintem a 6os is elég lenne.
De a váz fúrkálása előtt inkább még alszok egyet a dologra hogy vajon megéri-e egyáltalán ilyen áron...
Tegnap majdnem elfeküdt miata a TZ... kb 45°-os szögben állt már mikor elkaptam.
Az elfordulás elleni biztosításnak meghagyott váll szépen elkenődött, az öntvény pedig elfordult...
MEgoldás már sejtem hogy mi lesz... kellene fúrni egy 6os vagy 8as furatot az öntvénybe, és a vázon a lábtartóba is, és abba még egy csavart beleküldeni. Mivel ez a csavar szinte tisztán nyírásra lenne igénybe véve, szerintem a 6os is elég lenne.
De a váz fúrkálása előtt inkább még alszok egyet a dologra hogy vajon megéri-e egyáltalán ilyen áron...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
2 éve raktam fel a lengővillát, most tavasszal ellenőriztem (amikor megvettem is ennyi anya volt rajta összesen ), és mozdítani sem bírtam. Szóval nem lazul leMrDok írta:Alfa, ott hiányzik egy ellenanya a hátsóvilla tengelyéről!
Nem szokott kilazulni? Én pótolnám a helyedben.....
Azért köszi, ha találok a műhelyben ilyen méretű és menetű (ez finommenet, legalábbis a lengővilla tengelye saját gyártmány, emelt szilárdságú Cr-Ni acélból) anyát, felrakom, van neki hely De nem hiszem h ez egy atombombánál kisebb erőhatásra egyáltalán meg tudna mozdulni... Finommenetet sehol se kontráznak, vagy én tudom rosszul?
Júniusban nem fér bele sajna (vizsgaidőszak + vettem egy kormánykapcsolót (jog) + egy pár tükröt (elhasználtam az előzőt ), ez így összesen 12 ropi volt.
Júliusban viszont kinézek min. 1 túrát és megyek
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Barkácsolás
Nekem a másik oldalon nincs, tehát az nem csak azért van, hogy az egyik végén fixálni lehessen az anyát és könnyebb legyen szerelni?MrDok írta:Alfa, ott hiányzik egy ellenanya a hátsóvilla tengelyéről!
Nem szokott kilazulni? Én pótolnám a helyedben.....
Alfa: Te csak az éjszakai túrára akarsz menni? (mikor fogom látni a gépedet?) A Gyurm@'n hiába skubiztam...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nekiálltam én is oldaltámaszt faragni.
Fűrésszel szépen szét lehet szabdalni az öntvényt csak már meguntam az életem mire végeztem vele... Teljesen befejezni nem is tudtam, majd holnap talán már végzek vele...
De legalább a kuplungom elkészült, már harmad gáznál többet is húzhatok, nem csúszik meg
Fűrésszel szépen szét lehet szabdalni az öntvényt csak már meguntam az életem mire végeztem vele... Teljesen befejezni nem is tudtam, majd holnap talán már végzek vele...
De legalább a kuplungom elkészült, már harmad gáznál többet is húzhatok, nem csúszik meg
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég