Blokk
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ha 250es ETZ-n, az olajbetöltő gumidugó szuszogó nyílásán dől ki az olaj , akkor mi lehet a baj?
Az olaj 80W-s váltóolaj, a moci indul pöcröff, jól húz stb. Ha ,,ledugózom" a dugót akkor fent a kuplungbowden állítócsavarjánál ,,okádja" az olajat, a változatosság kedvéért. A megengedett, 8deci olaj van a váltóban. A szimeringem Viton. Bal oldalt, ,,fordított" , gyári utasítás szerinti beszereléssel (a rugós rész van kívül,a váltóház felé)
Nnna?! ... lehet tippelgetni!
Az olaj 80W-s váltóolaj, a moci indul pöcröff, jól húz stb. Ha ,,ledugózom" a dugót akkor fent a kuplungbowden állítócsavarjánál ,,okádja" az olajat, a változatosság kedvéért. A megengedett, 8deci olaj van a váltóban. A szimeringem Viton. Bal oldalt, ,,fordított" , gyári utasítás szerinti beszereléssel (a rugós rész van kívül,a váltóház felé)
Nnna?! ... lehet tippelgetni!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2010.08.19. 19:45-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
A most kapható cuccokkal ne nagyon akarjon senki olyan kicsire dugót illeszteni mint annak idején a gyári DDR alkatrészekkel. Még ha csak túrázgat, akkor sem, hát még ha versenyez.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Nekem meg az agyonszidott kék tökéletesen teszi a dolgát.z25z írta:nekem a barna kurva draga viton is elszarta magat 400 km utan....
Sokszor az a baj ha már lógnak a főtengőcsapágyak. Legközelebb én is vitont rakok bele ha cserélni kell.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szerintem még egy fúrás megmentheti a hengert de a dugattyú az célozd meg a haragosod és lő má ha nem hajlik meg a fején. XDFriggyes Mester írta:Épp ez a baj , nem lehet szétforgatni mert szorul...ha rengeteg anyagot kap akkor is...
versenyen már nem is mertem húzni....
Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
szemétdombra való magyar berta dugónak néz ki.bela700 írta: Ez milyen gyártmányú dugó? Úgy néz ki mintha baltával lenne kifaragva.Ahol még látszik az eredeti felület elég durvának tünik a megmunkálása.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Épp ez a baj , nem lehet szétforgatni mert szorul...ha rengeteg anyagot kap akkor is...
versenyen már nem is mertem húzni....
Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
versenyen már nem is mertem húzni....
Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
szereld össze és forgasd szét
nem csak marhulok.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
A lemezkének azt hiszem olajterelő tárcsa a neve.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
streszi írta:Kösz a választ, sajnos pont úgy jártam ahogy leírtad. betettem polgárként hiába
A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.
Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?
Az enyémben is az volt, konkrétan 3 darabban volt, kicseréltem. Szerintem egy átlag motoros boltban lennie kell, de a neten is találsz webshopokban. A viton szimeringnek 1700 péz darabja.
Re: Blokk
Kösz a választ, sajnos pont úgy jártam ahogy leírtad. betettem polgárként hiába
A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.
Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?
A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.
Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?
Re: Blokk
hali!
Volt már olyan a történelemben hogy egy főtengely szimering négy hónap után elkúrálódik?
Ha ismerős a szitu akkor milyet ajánlotok hosszabb távra?
üdv!
Volt már olyan a történelemben hogy egy főtengely szimering négy hónap után elkúrálódik?
Ha ismerős a szitu akkor milyet ajánlotok hosszabb távra?
üdv!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ez is egy megoldás lehet egy próbát megér. Visszaolvastam de úgylátom nem írtad miért lett leszedve a kuplung leforgott?Seri19 írta:Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.KrisszETZ251 írta:
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.KrisszETZ251 írta:nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.KrisszETZ251 írta:Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.Seri19 írta: Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.Seri19 írta:Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
Még szerencse ha sebességbe rakod és forog a kerék stenderről vedd le és húzd be a kuplungot és rakd sebességbe és úgy rugdosd ha ott nem emel ki akkor valami nem jó van benne. Például nekem mikor összeraktam úgy kiemelt a kuplungom hogy szárazon pusztán a kompressziótól.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Először is: ne köszönd:MiszterQ írta:...Olajhoz lehet kapni megcsúszásgátló adalékot?...
Kössz a segítséget mindkettőtöknek
a finom szemcsés homok qrv@ jó csúszásgátló anyag: beépül a súrlódó felületekhez, szinte teljesen megakadályozza a sima csúszást.
De a csapágyaknál is!
Viszont a szerelési kézikönyvben említik, hogy mi az adalék neve (ha jól emlékszem), de most nincs kedvem keresni benne.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
Kuplung témához egy tapasztalatom:
Nem árt ha nem rugózik a bowden külső sem. Például az Rd-men utángyártott, alulméretezett bowden volt és sose tudtam kivenni üresbe melegen. Került egy gyári, bevonatos bowdenbelsővel, és egy vastagabb bowdenkülsővel, ezzel simán. És csak a bowdent cseréltem.
Nem árt ha nem rugózik a bowden külső sem. Például az Rd-men utángyártott, alulméretezett bowden volt és sose tudtam kivenni üresbe melegen. Került egy gyári, bevonatos bowdenbelsővel, és egy vastagabb bowdenkülsővel, ezzel simán. És csak a bowdent cseréltem.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
A motorom hidegen tökéletesen veszi a sebességeket, de amikor meleg akkor nagyon nehéz váltani, 1esbe berakni meg szinte lehetetlen. Ez lehet az olajtól? Vagy kuplung nem emel ki rendesen melegen
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18 itt a lap alján vannak videók azokon elég jól látszanak a dolgok meg van olyan kézikönyv is ami jó minőségű és jól használható. Én azt az olajat használom amit oda írtam és prímán veszi az üreset rendesen kiemel a kuplung is.MiszterQ írta:Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönnémnova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönnémnova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Relax, don't do it
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Nova: azt még tudni kell hogy amikor szétszedtük a blokkot (nem én csináltam) akkor már úgy volt ráragasztva a kuplung, hogy ne forogjon le, most pedig amikor vissza lett rakva, nagyon erősen rá lett szorítva (ezt mondta aki csinálta nekem).Dénes írta:Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Megcsúszás: Bowdenen holtjáték megvan? Lehet, hogy kopott a lamella, vagy olaj miatt is.
Cseréld le bevállt olajra (Wiki), nem nagy pénz és 10 perc "munka" (vársz leginkább míg kifolyik).
Esetleg vizsgáld felül a durva beállítást a ford.mérő kihajtás alatt (szerelési útmutató)
Dénes: lánc lánckerekek újak. Bár nem lehet tudni milyen minőség, lényeg hogy új. A lánc 2500 forintos YBN, nem egy csúcstermék. De nem hiszem hogy az a része a gond, mivel elinduláskor, csúsztatom a kuplungot, alig gurul még a motor de már kattan valami lent. Megjegyzem nem mindig. Inkább nagygázos indulásoknál csinálja.
A szaki beállította jól a holtjátékot, azt láttam. De lehet megnézem én is.
Olajhoz lehet kapni megcsúszásgátló adalékot?
Kössz a segítséget mindkettőtöknek
Relax, don't do it
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Megcsúszás: Bowdenen holtjáték megvan? Lehet, hogy kopott a lamella, vagy olaj miatt is.
Cseréld le bevállt olajra (Wiki), nem nagy pénz és 10 perc "munka" (vársz leginkább míg kifolyik).
Esetleg vizsgáld felül a durva beállítást a ford.mérő kihajtás alatt (szerelési útmutató)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Lehet kopottak a lemelláid. Nekem mikor leforgott a kuplungom akor menetkozbe kapkodott a motor elértem a célomig nehezen 1 óra mulva indulni akartam és leszaladt a berugó kar próbáld meg azt hogy kilazítod a kuplung bowdent és rárugsz akkor nem szalad le a berugó akkor szerintem nincs leforogva.MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Relax, don't do it
Re: Blokk
helló, kis ts-en a kuplungláncot a láncleszedő nélkül hogy lehet levenni ?
Re: Blokk
Hekus! Nagyon okos megoldás. Csak ne forogjon el... egy finom dornit is be lehet vetni rásegítésnek szerintem (egyébként megvan miért állt be a dugód?)hekus írta:horhaus írta: A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
Én nemrég cseréltem blokktartót és rendesen be volt gyógyulva a tengely.
Nem kalapáltam, mert féltem, hogy elverem rajta a menetet meg a másik végén a rugónak az akasztó nútját. Meg attól, hogy zömül annyira a tengely vége, hogy ne akarjon kijönni, ha már eleve szorult.
A megoldás pofonegyszerű, ha már nincs gyári célszerszám.
Összegyűjtesz annyi rossz 6204-es csapágyat, amennyit tudsz. Odakészítesz egy csőkulcsot. Letekered az anyát az egyik oldalon. A másik oldalon meghúzod. Ez elkezdi kihúzni a tengelyt. Mikor elfogy a menet, leszeded az anyát és alá raksz egy csapágyat. Anya vissza, megint végig hajtod a meneten. Ez kihúzza a tengelyt még egy kicsit. Elfogy a menet, beraksz mégegy csapágyat. Mindig raksz alá valamit. Mikor már sok csapágy van bent, kicseréled csőkulcsra. Aztán arra mehet a csapágy. Érted.
Ez akkor jó., ha a tengely nem forog meg.
Közben a villa meg a blokktartó között küldöd be neki a csavarlazítót vagy a wd40-et.
(csapágy helyett bármi jó, amin átfér a villatengely)
Ennyi.
Semmit nem kell szétverni.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
horhaus írta:A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
Én nemrég cseréltem blokktartót és rendesen be volt gyógyulva a tengely.
Nem kalapáltam, mert féltem, hogy elverem rajta a menetet meg a másik végén a rugónak az akasztó nútját. Meg attól, hogy zömül annyira a tengely vége, hogy ne akarjon kijönni, ha már eleve szorult.
A megoldás pofonegyszerű, ha már nincs gyári célszerszám.
Összegyűjtesz annyi rossz 6204-es csapágyat, amennyit tudsz. Odakészítesz egy csőkulcsot. Letekered az anyát az egyik oldalon. A másik oldalon meghúzod. Ez elkezdi kihúzni a tengelyt. Mikor elfogy a menet, leszeded az anyát és alá raksz egy csapágyat. Anya vissza, megint végig hajtod a meneten. Ez kihúzza a tengelyt még egy kicsit. Elfogy a menet, beraksz mégegy csapágyat. Mindig raksz alá valamit. Mikor már sok csapágy van bent, kicseréled csőkulcsra. Aztán arra mehet a csapágy. Érted.
Ez akkor jó., ha a tengely nem forog meg.
Közben a villa meg a blokktartó között küldöd be neki a csavarlazítót vagy a wd40-et.
(csapágy helyett bármi jó, amin átfér a villatengely)
Ennyi.
Semmit nem kell szétverni.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Miután kiszenveded, gyárt(ass) egyet rozsdamentes anyagból. Tuti nem lesz többet gond vele, és olcsóbb mint egy új vázat lepapírozni ha arra kerülne a sor.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
Re: Blokk
z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Re: Blokk
Minden megoldhatóz25z írta:Bambi mester!
Nem MZ, hanem a kistestvere simson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan...
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem 143 ezret ment a gép 1 felújítással 20 év alatt.nyakas írta:A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!!
Most volt a 2. és van benne 145 ezer.
Munkábajárós motor volt, csak 100 km-re volt a munkahely.
Adatok biztosak, mivel Fater hajtotta.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Blokk
köszi ,fel szeretném újítani, milyen csapágyakat célszerű bele venni ? eddig egy koronás-golyós volt benne, de ez a teljes lyukat betöltötte ami a szimeringház alatt van, mármint vastagságában
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bambi mester!
Nem MZ, hanem a kistestvere simson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan...
Nem MZ, hanem a kistestvere simson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan...
Re: Blokk
Alapos vaskör az a nyomás terelő lemez,mely egyben tehermentesíti a szimmeringetsmate írta:köszi, máshol sem találkoztam vele, vagy ami a szimeringházban van gumitömtés az az ?, de az meg ezen a képen is rajta van, csak egy lapos vaskör volt benne
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Oké értem köszönöm nemvoltam biztos benne ezért kérdeztem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
jó néhányszor volt már erről szó itt a fórumon: generátornál rugók főtengely felé, kuplungnál a kuplung felé néznek.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Tudtommal annak úgy kell lennie.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 6 vendég