Elektronika topik - a pokol kapuja
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Egész délután szoptam a motorral és semmi !
Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.
Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.
Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
Egész délután szoptam a motorral és semmi !
Direktre kötöttem a gyújtást, ugyan úgy egyet puffan és leáll.
Kicseréltem a gyújtáskapcsolót, ugyan ez.
Egyedül azt vettem észre, ha parkírt adok rá akkor néha néha beindul, de 1 perc után le is áll.
Ha ráadom a tompítottat azonnal elegy az áram.
Utána pár másodpercre visszajön.
Cseréltem trafót is, mind 2 melegedik, mint a barom.
Teljesen tanácstalan vagyok, mikor beindult töltés volt, betoló állásban is simán ment.
A legjobb az egészben, hogy holnap dolgozni kéne menni a motorral, nincs kedvem oda-vissza 40 km-t biciklizni egész napi meló után.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
A folyás valószínűleg azért van mert amikor rugdostad (esetleg még szívatóval is) és nem indult az összes benzin a kipufogóban kötött ki.Most a kipufogód jócskán tele lehet benzinnel.Minden bizonnyal a durranás is ezért volt amit korábban írtál.Vagy leszereled és kiégeted vagy egy hosszabb távon jól meghajtod, közben jól felhevül és így is kiég belőle.ambrusviktor írta:Megnéztem, ez teljesen jó volt, de valóban mint korábban említették a panel és a saru volt kicsit zizis, így minden probléma megoldódott kivéve a kipufogóból való olajfolyás ami nem kis folyás és eddig korábban nem csinált ilyet, de összefüggést sajnos nem látok :Spetrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél?
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához!
Köszönöm a segítségeket!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A B+ a rajzon az 51-es.Az akksira megy a pozitivhoz.szente8 írta:Ezeket nem tudom mi hova megy a generatorról
B+
D+
DF
D-
61 Az tudom hova megy
Van még valami.
Ha jól tudom ennél az elektronikus fesszabnál az ellenállás tekercsre nincs szükség.Az a tekercs ami a dinamónál van.Azt ki kell kötni és a vezetékeket amik rámentek ÖSSZEKÖTNI.
Itt ezen az oldalon alul jelzi is miről lenne szó.
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7143/r81.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Gulyesz nagyon szépen köszönöm
Re: Elektronika
Ezeket nem tudom mi hova megy a generatorról
B+
D+
DF
D-
61 Az tudom hova megy
B+
D+
DF
D-
61 Az tudom hova megy
Re: Elektronika
6v-os
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Megnéztem, ez teljesen jó volt, de valóban mint korábban említették a panel és a saru volt kicsit zizis, így minden probléma megoldódott kivéve a kipufogóból való olajfolyás ami nem kis folyás és eddig korábban nem csinált ilyet, de összefüggést sajnos nem látok :Spetrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél?
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához!
Köszönöm a segítségeket!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
De még mindig nemírtál semmi információt. És van egy rakás kapcsolási rajz is a letöltésekben.
6V vagy 12V?
6V vagy 12V?
Re: Elektronika
nem-e tudnád lerajzolni vagy leirni mi hova kell kötni
Re: Elektronika
nem régi, hamen elektronikus
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha olyat vettél amit egy az egyben be lehet építeni, akkor pont úgy kell bekötni mint az eredetit. Ha nem, akkor írd le miféle.szente8 írta:Segitséget szeretnék kérni Elektronikus fesszabályzot bekötni mert a régi tönkre ment valaki letudná irni nekem vagy elküldeni képpel együtt hogy mit hova kell kötni aki tud segiteni az irjon.
szente8@gmail.com
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Köszönöm...csikin írta:Nem biztos, hogy egyáltalán működik.
G: gerjesztőtekercs ami nem 6 nem 12 hanem sokkal nagyob feszt produkál
I: jeladótekercs
1: test
Úgy néztem, hogy a trafóval egybeépített tirisztoros egységet használnád, azon ez a három csatlakozás van.
A megoldás egy nagyobb gerjeszetőtekercs lehet, amiben kisebb fordulaton is megfelelően nagy feszültség indukálódik.
Nem a 4-5 lemezes, hanem kb olyan széles mint a töltőtekercsek. Azzal tuti jó lesz. Az akksidat pedig töltőtekercsekkel tudod tölteni.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Segitséget szeretnék kérni Elektronikus fesszabályzot bekötni mert a régi tönkre ment valaki letudná irni nekem vagy elküldeni képpel együtt hogy mit hova kell kötni aki tud segiteni az irjon.
szente8@gmail.com
szente8@gmail.com
Re: Elektronika
Attól,hogy nem lóg még üthet a főtengely,és a forgórész is lehet rosszul a kúpon.pedro121 írta:Hát csapágyasnak nem csapágyas mert megrángattam semmi holtjáték. Gondolom az ütés ebből adódhat leginkább. A másik lehetőséget meg nem tudom hogy lehetne orvosolni.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ahogy láttam nincsen, de azért leellenőrzöm még egyszer.petrvs írta:Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél?
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem biztos, hogy egyáltalán működik.
G: gerjesztőtekercs ami nem 6 nem 12 hanem sokkal nagyob feszt produkál
I: jeladótekercs
1: test
Úgy néztem, hogy a trafóval egybeépített tirisztoros egységet használnád, azon ez a három csatlakozás van.
A megoldás egy nagyobb gerjeszetőtekercs lehet, amiben kisebb fordulaton is megfelelően nagy feszültség indukálódik.
Nem a 4-5 lemezes, hanem kb olyan széles mint a töltőtekercsek. Azzal tuti jó lesz. Az akksidat pedig töltőtekercsekkel tudod tölteni.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Kérdés az elektro gurukhoz...
Minden alkatrész babetta 210-ből lenne...
Ez így működhet e berúgásra is?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Hát csapágyasnak nem csapágyas mert megrángattam semmi holtjáték. Gondolom az ütés ebből adódhat leginkább. A másik lehetőséget meg nem tudom hogy lehetne orvosolni.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Elektronika
valószinű hogy üt a főtengely,vagy valamiért nem fekszik fel a forgórész rendesen a kúprapedro121 írta:Üdv mindenki! Olyan problémám vagy nem is problémám hanem észrevételem van 250-es etz- nél hogy a megszakító 2x nyit. Fogalmam sincs miért... Sztem nem nagyon kellene neki 2x nyitnia. 1x akkor amikor a főtengely vastagabb része kinyomja 1x meg amikor befejeződik az a része ami addig kinyomta. Nyomát nem látom h az a rész másabb lenne, érezni nem érzek semmit csak azt látom h 1x nyit a felső holtpont előtt... 1 pillanatra bezár a megszakító és 1x megint kinyit de fele akkorára mint a felső holtpontnál. Menet közben nem veszek észre semmit gondolom azért mert ha véletlen szikrázna is akkor se tud berobbanni mert nem sűrít a dugattyú. Viszont ha kulccsal forgatom be-be villan a megszakítónál gondolom azért mert nem vagyok elég gyors és a primer áram annyi idő alatt simán felépül míg én át tom hajtani. Lehetséges h 1 helyen jobban el van kopva a főtengely ezen része? Van vkinek vmi 5lete miért csinálja ezt a megszakító? Köszi előre is a válaszokat!
Re: Elektronika
Üdv mindenki! Olyan problémám vagy nem is problémám hanem észrevételem van 250-es etz- nél hogy a megszakító 2x nyit. Fogalmam sincs miért... Sztem nem nagyon kellene neki 2x nyitnia. 1x akkor amikor a főtengely vastagabb része kinyomja 1x meg amikor befejeződik az a része ami addig kinyomta. Nyomát nem látom h az a rész másabb lenne, érezni nem érzek semmit csak azt látom h 1x nyit a felső holtpont előtt... 1 pillanatra bezár a megszakító és 1x megint kinyit de fele akkorára mint a felső holtpontnál. Menet közben nem veszek észre semmit gondolom azért mert ha véletlen szikrázna is akkor se tud berobbanni mert nem sűrít a dugattyú. Viszont ha kulccsal forgatom be-be villan a megszakítónál gondolom azért mert nem vagyok elég gyors és a primer áram annyi idő alatt simán felépül míg én át tom hajtani. Lehetséges h 1 helyen jobban el van kopva a főtengely ezen része? Van vkinek vmi 5lete miért csinálja ezt a megszakító? Köszi előre is a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Üdv Viktor,
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél?
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához!
a gyújtóelektronikához menő kábelkötegről a szigetelés nincs lekopva a generátor forgórészénél?
Javítottam ilyet..egyébként gratulálok a kitartásához!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Köszönöm a tanácsokat. Még azt mindenképp leellenőrzöm, hogy a lentebb javasolt módon szikrázik-e, de sajnos én is félek attól, hogy felújításra szorul a dolog...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
ambrusviktor!
Gyári TRANZISZTOROS gyújtásnál előfordul, hogy a jeladó része (lent a generátornál) kontakthibás lesz. A szegecseket le kell fúrni róla, és a nyáklapon újraforrasztani a kontaktokat, A helyedben kábeleket is cserélnék...
Több mint valószínű, hogy a tiednek is ez a problémája. A rázkódástól elengedett a forrasztás, vagy a kábel tört el.
Gyári TRANZISZTOROS gyújtásnál előfordul, hogy a jeladó része (lent a generátornál) kontakthibás lesz. A szegecseket le kell fúrni róla, és a nyáklapon újraforrasztani a kontaktokat, A helyedben kábeleket is cserélnék...
Több mint valószínű, hogy a tiednek is ez a problémája. A rázkódástól elengedett a forrasztás, vagy a kábel tört el.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A helyedben egy dolgot kipróbálnék mindenképp.ambrusviktor írta:
Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
A gyujtóelektronikáról(fekete doboz)megy 2 kábel a gyujtótrafóra.Kösd le mindkettőt, és a trafó 1-es pontjára(ahova a zöld vezeték ment) egy darab vezetéket köss rá.
Ha a gyujtást ráadod és ezt a kis vezetéket testhez érinted,majd elveszed,szikrát kell hogy adjon,olyat mit biztosan látnod kell.Akárhányszor letesteled majd elveszed,annyiszor kell szikráznia.Ha mégsem,akkor nem a gyujtóelektronikáddal van baj,hanem a trafó,kábel,gyertya közül valamelyikkel.Ha viszont megfellő szikrát ad,akkor ezek a dolgok jók.
Lényegében ezzel a módszerrel megszakitós gyujtást csinálunk,ahol a megszakitó mi vagyunk a vezeték testelésével és megszakitásával.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Tirisztoros a dolog. De sajnos ahhoz nem értek, mint korábban írtam, így elfogadom ezt kielégítő válasznak, hiszen logikailag korrektnek tűnikMrDok írta:A rugdosással nem érsz semmit ha nincs áram, vagy nem nyit a megszakító. Szikrát előidézhetsz a megszakító kézi mozgatásával, és más módon is.ambrusviktor írta: Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A rugdosással nem érsz semmit ha nincs áram, vagy nem nyit a megszakító. Szikrát előidézhetsz a megszakító kézi mozgatásával, és más módon is.ambrusviktor írta: Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Értem. Én azt hittem hogy ahhoz hogy szikrát adjon rugdosni kéne, így viszont világos; köszönöm!MrDok írta:A robbanás egyszerű dolog, csak benzin zoxigén és szikra kell hozzá, na meg az hogy a dugattyú úgy álljon hogy nyitva legyen a kipufogónyílás. A kipufogóba jutott benzin gőzét a kontakthiba mozgatására előálló szikra gyújtja...... oszt BUMMMambrusviktor írta: Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A robbanás egyszerű dolog, csak benzin zoxigén és szikra kell hozzá, na meg az hogy a dugattyú úgy álljon hogy nyitva legyen a kipufogónyílás. A kipufogóba jutott benzin gőzét a kontakthiba mozgatására előálló szikra gyújtja...... oszt BUMMMambrusviktor írta:Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.MrDok írta: Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Igen ez mindaddig helytálló lenne, ha nem lenne olyan gyenge s szikrám, hogy még sötét garázsban sem látom új gyertyáná, továbbá nem konkrétan a saru kontaktos az biztos, mert az jól rajta van (ennek ellenére javítottam), hanem inkább az alaplap vagy a kábel maga törött valahol, de ezzel a robbanás még mindig nincs megokolva számomra a kipufogóban, ami mindenféle rúgás vagy motorjárás nélkül következett be a kábel piszkálásától.MrDok írta: Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen működik, tolószikrás lesz a gép, de azért egy gyújtáskapcsoló nem ártana.peterrock írta:Üdvözlet!
MZ TS 125-re fabrikálunk akksi nélküli gyújtást. A gondolatmenetem alapján, megfelelő fordulat mellett az alábbi kapcsolással működnie kéne a dolognak. Szerintetek így jól van bekötve?
kép:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuni ... &id=690414
köszi a segítséget és áldott húsvéti ünnepeket kívánok!
Egy baja lesz: ha meghajtod a motort tönkremegy a trafó, és ez nem lehetséges hanem biztos!
Ezért mindenképpen kell rá aksi gyanánt valami, mondjuk kissé megfáradt ceruza akkumulátorok.
Amúgy a kapcsolást nem néztem, de ha kéred lerajzolom neked az enyémet, abban van üres és töltés jelző, és egy kapcsoló is. Működik, bevált.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2011.04.24. 20:10-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jól gondolom hogy megfejtetted a probléma okát?ambrusviktor írta:Nos igen, igyekeztem nem sértő lenni esetleges ismeretlenül való tegeződéssel, de számomra lényegesen stílusosabb a tegező forma, szóval megköszönöm és a továbbiakban ahhoz tartom magam.zsakfos írta: Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
A másik kérdésre, igen. A motor nem járt, csak a gyújtás volt ráadva, és úgy durrant a kipufogó. Egyébként nem szokott, így viszont eljátszotta néhányszor. a Berúgóhoz hozzá sem nyúltam, a másik oldalon csücsültem aztán hanyatt este a durranástól. És ismétlem a korábbiakkal kapcsolatban azt, hogy ez annál a kábelnél fordult elő, amit piszkálgatva járt a motor, piszkálgatva nem járt, ahogy épp kedve tartja, de így azért a probléma lényegesen lokalizáltabbnak tűnik. Persze semmi biztosíték és semmi hasonló nem ment ki, egyszerűen csak durrant egyet. Utána ugyan úgy indult vagy nem indult. Utóbbi esetben egy kis matatás, kábelrázogatás után elindult. Szabolcs (sub-ee) szerint cseréljem le a komplett gyújtást, lehet hogy tényleg azt kellene.
És ez lemaradt, bocsánat: helyileg Tatabánya mellett egy faluban.
Kontakthiba annál a kábelnél. Vizsgáld meg és javítsd, sarucserével, kábelcserével, stb......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nos igen, igyekeztem nem sértő lenni esetleges ismeretlenül való tegeződéssel, de számomra lényegesen stílusosabb a tegező forma, szóval megköszönöm és a továbbiakban ahhoz tartom magam.zsakfos írta:Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?ambrusviktor írta: de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle.
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
A másik kérdésre, igen. A motor nem járt, csak a gyújtás volt ráadva, és úgy durrant a kipufogó. Egyébként nem szokott, így viszont eljátszotta néhányszor. a Berúgóhoz hozzá sem nyúltam, a másik oldalon csücsültem aztán hanyatt este a durranástól. És ismétlem a korábbiakkal kapcsolatban azt, hogy ez annál a kábelnél fordult elő, amit piszkálgatva járt a motor, piszkálgatva nem járt, ahogy épp kedve tartja, de így azért a probléma lényegesen lokalizáltabbnak tűnik. Persze semmi biztosíték és semmi hasonló nem ment ki, egyszerűen csak durrant egyet. Utána ugyan úgy indult vagy nem indult. Utóbbi esetben egy kis matatás, kábelrázogatás után elindult. Szabolcs (sub-ee) szerint cseréljem le a komplett gyújtást, lehet hogy tényleg azt kellene.
És ez lemaradt, bocsánat: helyileg Tatabánya mellett egy faluban.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Killer írtam neked PÜ-t!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
ambrusviktor írta:Üdv! No ez valóban érdekes volt...
A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra.
Itt tovább keresgetnék...
Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle,
Manuális indítás
utána inkább nem mertem többet hozzányúlni, mert fogalmam sincs hogy mi ez, vagy éppen hogy miért? Főleg minthogy amikor indítani próbáltam maximum kétszer húztam rá a szívatót és kicsit rugdostam, de nem sokáig, tehát nem tudom hogy lehetséges-e hogy ettől ennyi benzin beömöljön...
De még mennyire.És ha szikrát csiholsz bele akkor durran.Mivel robbanó motor...
Egyszóval, mint korábban most is tanácstalan vagyok, annyi mégis bizonyosnak látszik, hogy a trafóig elmegy a 12V, bár én a tirisztor házilag tákolt dobozára még mindig sandán nézek bármit is csinálok. Nem bízom abban. Már arra is gondoltam hogy lehet hogy a gyújtás állítódott el amikor a szerelő betette a generátort, de akkor nem tudtam volna fénysebességekkel jönni hazafelé még aznap. Ráadásul ha a fent említett piros kábelt piszkálom és esetleg leveszem a 12V akkor is megvan, noha az tűnik a ludasnak többek közt, mert ha megpiszkálom megy. Ha megpiszkálom leáll. Ha magától leáll és megpiszkálom, ismét megy. De lehet hogy az egész generátorra tett konzollal van baj, amibe belemegy a tirisztor 3 kábele... fogalmam sincs...
Minden esetre számomra ez különösen érdekes...
Továbbá emellé társul mintegy melléktünetnek talán, hogy a kipufogó és a csonk összeillesztésénél olaj csöpög ki. Nem sok, de egy 20 csepp biztos kijött az éjjel alatt.
Én megnézném nem e lazult le valami...Tömítetlenségre utal...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Üdvözlet!
MZ TS 125-re fabrikálunk akksi nélküli gyújtást. A gondolatmenetem alapján, megfelelő fordulat mellett az alábbi kapcsolással működnie kéne a dolognak. Szerintetek így jól van bekötve?
kép:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuni ... &id=690414
köszi a segítséget és áldott húsvéti ünnepeket kívánok!
MZ TS 125-re fabrikálunk akksi nélküli gyújtást. A gondolatmenetem alapján, megfelelő fordulat mellett az alábbi kapcsolással működnie kéne a dolognak. Szerintetek így jól van bekötve?
kép:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuni ... &id=690414
köszi a segítséget és áldott húsvéti ünnepeket kívánok!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Jól értem?Úgy durrant a kipufogó hoigy a motor nem járt?ambrusviktor írta: de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle.
Amúgy a kipufogó durrogás vagy rosszul beállitott gyujtási időpont,vagy gyujtótrafó hiba.Járó motornál.
Olaj a kipufogóban nem feltétlenül jelent hibát,azt egyelőre nem venném a hibák közé,legfeljebb mint tömitetlenségi hiba.
Helyileg hol van a motor?
Más!
A hozzászólásaidból itélve úgy veszem észre hogy magázódol?
Itt mindenki tegeződik így ismeretlenül is,de ha esetleg sértőnek érzed akkor jelezd és magázódhatunk is.Mondjuk kellemesebb lenne ha tegeznél bennünket te is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet a múlthéten is az szopatott minket......KILL3R etz írta:Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben...
Egyébként, valami hasonló átalakításon gondolkodok:
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Köszönöm mindenkinek a válaszokat !
Aksim új, töltést autóvillamosság szerelő állította be 7,2-7,4 körül tolja.
Kábelkötegem, csúszósaruk mind újak.
Azért is fordultam hozzátok mivel tegnap megelégeltem a "hülyeségét" a motornak.
Elmentem vele rokonomékhoz, de haza már nem volt hajlandó hozni.
Jelenség:
Ráadom a gyújtást lámpa kivillan, próbálom indítani, egyet puffan és leáll, elmegy a fesz.
Pár másodperc múlva ismét visszajön.
Megpróbáltam betolni, de nem sikerült.
Deknit leveszem, minden egyes kábelt megmozgatok, ellenőrzöm a kontaktokat.
Ráadom a gyújtást, kivillan a lámpa.
Összerakom a motort, ráadom a gyújtást és semmi.
Játszottam vele még egy ideig de inkább ráhagytam......
Köszönöm mindenkinek a válaszokat !
Aksim új, töltést autóvillamosság szerelő állította be 7,2-7,4 körül tolja.
Kábelkötegem, csúszósaruk mind újak.
Azért is fordultam hozzátok mivel tegnap megelégeltem a "hülyeségét" a motornak.
Elmentem vele rokonomékhoz, de haza már nem volt hajlandó hozni.
Jelenség:
Ráadom a gyújtást lámpa kivillan, próbálom indítani, egyet puffan és leáll, elmegy a fesz.
Pár másodperc múlva ismét visszajön.
Megpróbáltam betolni, de nem sikerült.
Deknit leveszem, minden egyes kábelt megmozgatok, ellenőrzöm a kontaktokat.
Ráadom a gyújtást, kivillan a lámpa.
Összerakom a motort, ráadom a gyújtást és semmi.
Játszottam vele még egy ideig de inkább ráhagytam......
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Keresd Müller Szabit. Itt a honlapja: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronikafrensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
Én komplett ledes lámpakészletet vettem tőle. Így a legnagyobb fogyasztóm az első égő maradt. Viszont az indexek és a hátsólámpa az eddigi 50-60w helyett csak a töredékét fogyasztja és sokkal jobban látható. A gyujtást is tudsz tőle venni optikait vagy hall-ost. A megszakitósal szemben ezek is kevesebb áramot vesznek fel és erősebb szikra is lesz. A gyujtás+a ledes készlet együtt 15000ft körül volt.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Üdv! No ez valóban érdekes volt...
Sikerült idő előtt kölcsönkapnom a multit és így kimértem a feszültséget a motoromban. Mint ahogy azt tanácsolták az egyik kábelt a testre, a másikat a gyújtótrafó piros-feketéjére tettem. (Egyébként megint nem indult a dolog egyáltalán). Rákapcsoltam a gyújtást és szépen 12V-ot mutatott, de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle, utána inkább nem mertem többet hozzányúlni, mert fogalmam sincs hogy mi ez, vagy éppen hogy miért? Főleg minthogy amikor indítani próbáltam maximum kétszer húztam rá a szívatót és kicsit rugdostam, de nem sokáig, tehát nem tudom hogy lehetséges-e hogy ettől ennyi benzin beömöljön...
Egyszóval, mint korábban most is tanácstalan vagyok, annyi mégis bizonyosnak látszik, hogy a trafóig elmegy a 12V, bár én a tirisztor házilag tákolt dobozára még mindig sandán nézek bármit is csinálok. Nem bízom abban. Már arra is gondoltam hogy lehet hogy a gyújtás állítódott el amikor a szerelő betette a generátort, de akkor nem tudtam volna fénysebességekkel jönni hazafelé még aznap. Ráadásul ha a fent említett piros kábelt piszkálom és esetleg leveszem a 12V akkor is megvan, noha az tűnik a ludasnak többek közt, mert ha megpiszkálom megy. Ha megpiszkálom leáll. Ha magától leáll és megpiszkálom, ismét megy. De lehet hogy az egész generátorra tett konzollal van baj, amibe belemegy a tirisztor 3 kábele... fogalmam sincs...
Minden esetre számomra ez különösen érdekes...
Továbbá emellé társul mintegy melléktünetnek talán, hogy a kipufogó és a csonk összeillesztésénél olaj csöpög ki. Nem sok, de egy 20 csepp biztos kijött az éjjel alatt.
Sikerült idő előtt kölcsönkapnom a multit és így kimértem a feszültséget a motoromban. Mint ahogy azt tanácsolták az egyik kábelt a testre, a másikat a gyújtótrafó piros-feketéjére tettem. (Egyébként megint nem indult a dolog egyáltalán). Rákapcsoltam a gyújtást és szépen 12V-ot mutatott, de persze a motor nem indult a rugdosásra. Egy kicsit elkezdtem piszkálni a sarukat, hátha valahol ingadozást tapasztalok. A generátorból kijövő 3 tirisztorba induló kábel közül a pirosat piszkálva (felül jobb oldalt) egy leheletnyi időre visszaugrott 11V ra, de tényleg csak egy pillanatra. Tovább mocorgattam, de nem ingadozott, viszont durrant egy nagyot a kipufogó. Csodálkoztam. Mozgattam aztán ekkor egy akkorát robbant a kipufogó, hogy még mindig visszhangzik a fülem tőle, utána inkább nem mertem többet hozzányúlni, mert fogalmam sincs hogy mi ez, vagy éppen hogy miért? Főleg minthogy amikor indítani próbáltam maximum kétszer húztam rá a szívatót és kicsit rugdostam, de nem sokáig, tehát nem tudom hogy lehetséges-e hogy ettől ennyi benzin beömöljön...
Egyszóval, mint korábban most is tanácstalan vagyok, annyi mégis bizonyosnak látszik, hogy a trafóig elmegy a 12V, bár én a tirisztor házilag tákolt dobozára még mindig sandán nézek bármit is csinálok. Nem bízom abban. Már arra is gondoltam hogy lehet hogy a gyújtás állítódott el amikor a szerelő betette a generátort, de akkor nem tudtam volna fénysebességekkel jönni hazafelé még aznap. Ráadásul ha a fent említett piros kábelt piszkálom és esetleg leveszem a 12V akkor is megvan, noha az tűnik a ludasnak többek közt, mert ha megpiszkálom megy. Ha megpiszkálom leáll. Ha magától leáll és megpiszkálom, ismét megy. De lehet hogy az egész generátorra tett konzollal van baj, amibe belemegy a tirisztor 3 kábele... fogalmam sincs...
Minden esetre számomra ez különösen érdekes...
Továbbá emellé társul mintegy melléktünetnek talán, hogy a kipufogó és a csonk összeillesztésénél olaj csöpög ki. Nem sok, de egy 20 csepp biztos kijött az éjjel alatt.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A répa nem jó kicsit savas, ezért marja a fémet, pláne ha rohad!matt1989 írta:A répámat azért nem dugdosnám bele.zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ismerős a helyzet, én is voltam ilyen gondba még talán most is de már javult, amire nem árt figyelni az a fesszabályzó meg az összes érintkezés mert 6V-nál ha el van oxidálódva eléggé le tudja venni a teljesítményt meg persze egy jó akksi (én is most vettem újat) meg nem ártana megmérni hogy mennyit tölt a fesszabályzó. De hát ha belegondolsz tompítotnál 40W+még az indexek 2X21W az már bőven több mint a 60W meg még ugye a többi kis fogyasztó.Én összeségébe azt mondom jó ez így meg kell szokni meg oda kell rá figyelni . Amúgy meg az ország másik végén ettől csak nem áll meg ha mégis lemerülne az akksi vagy vmi akkor csak átkapcsolod és hazajösz anélkülfrensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Index, duda az aksit terheli, mert a dinamó nem tudja ellátni. Tehát az aksidat nézd meg: műszer ráköt, majd rövidrezárod az aksit egy pillanatra, nézed mennyire esik vissza a fesz.frensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
Én egy évig szenvedtem szar aksival, nem volt duda, és az indexek is 5-6 villogás után lassítottak..... Megmértem, jó. Leterheltem, a fesz 12,5 V-ról 0-ra esett, minden szikrázás nélkül: recicling......
Új aksi: mindjárt van duda és rendes index.
De én ugye nem vagyok szakértő, csak tapasztalt.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
A répámat azért nem dugdosnám bele.zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A generátor forgó részén a szénkefe csúszó gyürülyén berajzoltam a gyújtási időpontot a szénkefe tartó felső sarkához.Ahhoz ellenörzöm vissza a gyújtást.zsakfos írta:young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.
Le is szoktad ellenőrizni?
Mindig vissza ellenőrzöm mert a meghúzáskor elmozdúlhat az alaplap.
Az a fő gondom hogy nincs tájoló csap a generátor forgórész végén a megszakító bütyöknek.
Javaslatom!
Gyertya kiszedve pipában,testhez érintve.Gyujtás ráad.
Főtengely visszaforgatva bőven felső holtpont elé.
Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Szép lassan az óramutató járásával egyirányban forgatva a főtengelyt a felsőholtpont előtt szikrázni kell.
Utána még emelkedni kell a bárminek.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát ez nagyon is jónak látszik.Viszont!young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.
Le is szoktad ellenőrizni?
Javaslatom!
Gyertya kiszedve pipában,testhez érintve.Gyujtás ráad.
Főtengely visszaforgatva bőven felső holtpont elé.
Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Szép lassan az óramutató járásával egyirányban forgatva a főtengelyt a felsőholtpont előtt szikrázni kell.
Utána még emelkedni kell a bárminek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég