Nekem van, de kb csak 3 hete, azóta működik, de azért tartok magamnál tartalék gyárit...kobra írta:Tapasztalat erről valakinek???
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3124
Elektronika topik - a pokol kapuja
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Sziasztok!
A megszakító hézagom nem állandó a 250-es ETZ-n. Ez mitől lehet? A megszakítóbütyök lenne eldeformálódva? Most vettem egy új megszakítót(utángyártott gagyi), de az érintkezők sem pontosan illeszkednek, mikor zárva van, azaz érintkeznek, csak a két pogácsa nem fedi teljes felületén egymást, el tud csúszni a "mozgó" érintkező.
Vateráztam trabant megszakítókat, eredetieket, az elméletileg jó etkóba is, jól tudom?
Ha pedig a bütyköt is kicserélem, akkor azt a dugó megakasztásával tudom lecsavarozni a helyéről?
+ Egy teljes fordulaton belül meddig kell, hogy nyitva legyen a megszakító?
Gazdi
A megszakító hézagom nem állandó a 250-es ETZ-n. Ez mitől lehet? A megszakítóbütyök lenne eldeformálódva? Most vettem egy új megszakítót(utángyártott gagyi), de az érintkezők sem pontosan illeszkednek, mikor zárva van, azaz érintkeznek, csak a két pogácsa nem fedi teljes felületén egymást, el tud csúszni a "mozgó" érintkező.
Vateráztam trabant megszakítókat, eredetieket, az elméletileg jó etkóba is, jól tudom?
Ha pedig a bütyköt is kicserélem, akkor azt a dugó megakasztásával tudom lecsavarozni a helyéről?
+ Egy teljes fordulaton belül meddig kell, hogy nyitva legyen a megszakító?
Gazdi
Re: Elektronika
Hello ez az igazi megoldás a töltés problémára
Nézzétek meg a videót:http://auto.indavideo.hu/video/6_voltos ... Gyujtassal
Nézzétek meg a videót:http://auto.indavideo.hu/video/6_voltos ... Gyujtassal
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Tapasztalat erről valakinek???
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3124
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3124
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nem véletlenül a kontakt hiba az első dolog, amit mindenki javasol megszűntetni!Nandor írta:Töltésproblémákkal küszködő 6v-os MZ tulajok figyelem!
...
Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Töltésproblémákkal küszködő 6v-os MZ tulajok figyelem!
Amióta megvettem a motort azóta folyamatosan töltés problémáim voltak, előfordult az, hogy ott kellett hagynom a Balatonon a motort egy napra miatta.
Mindig is a dinamóra gyanakodtam, mivel 34-éves gondoltam nincs már a helyzet magaslatán.
Vettem egy másikat de azzal is ugyanez volt a helyzet, aztán jöttek a feszültségszabályzók sorban /szám szerint 5db/ de a probléma maradt.
Közben volt olyan amikor volt töltésem rendesen, vagy csak annyi, hogy világítás nélkül közlekedjek. Így mént ez három éven keresztül TEGNAPIG.
Pár hete ki tudja milyen indíttatásból kicseréltem a látszólag jó pozitív akkumulátor vezetéket,
csak a vezetéket a saru maradt.
Próbaképp rá is mértem és örömmel tapasztaltam, hogy világításon ugyan nincs még megfelelő töltés de jelentősen javult. Sötétben ki is próbáltam és a töltésvisszajelző világításon az eddigi erős vörös fénnyel ellentétben csak alig látható módon pislákol.
Gondoltam ez már egy jó tendencia, gyorsan ki is cseréltem a dinamó és a fesz. szab. csatlakozásait, eredmény viszont semmi.
Jöttek a szénkefék cseréi, az eredmény rosszabb töltés /na itt már semmit nem értettem/
gondoltam biztos be kell kopni az újaknak /természetesen előtte megcsiszoltam/.
Aztán tegnap a garázsban pakolás közben találtam biztosítékokat, még tavaly vettem valamelyik szabályzóval együtt csak nem tetem bele a motorba mert jók voltak még benne, régiek ugyan de jók.
Most mégis kicseréltem őket biztos ami biztos, rá is mértem és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen jó lett a töltés MÉG ALAPJÁRATON VILÁGÍTÁS MELLETT IS!
Most már önfeledten és boldogan motorozok sötétben is.
Bocsánat ha egy kicsit hosszú voltam /szeretem nyújtani a történeteket / de remélem hasznos tapasztalatokat tudtam megosztani a hasonló problémával küszködő sorstársaimmal.
Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága.
Amióta megvettem a motort azóta folyamatosan töltés problémáim voltak, előfordult az, hogy ott kellett hagynom a Balatonon a motort egy napra miatta.
Mindig is a dinamóra gyanakodtam, mivel 34-éves gondoltam nincs már a helyzet magaslatán.
Vettem egy másikat de azzal is ugyanez volt a helyzet, aztán jöttek a feszültségszabályzók sorban /szám szerint 5db/ de a probléma maradt.
Közben volt olyan amikor volt töltésem rendesen, vagy csak annyi, hogy világítás nélkül közlekedjek. Így mént ez három éven keresztül TEGNAPIG.
Pár hete ki tudja milyen indíttatásból kicseréltem a látszólag jó pozitív akkumulátor vezetéket,
csak a vezetéket a saru maradt.
Próbaképp rá is mértem és örömmel tapasztaltam, hogy világításon ugyan nincs még megfelelő töltés de jelentősen javult. Sötétben ki is próbáltam és a töltésvisszajelző világításon az eddigi erős vörös fénnyel ellentétben csak alig látható módon pislákol.
Gondoltam ez már egy jó tendencia, gyorsan ki is cseréltem a dinamó és a fesz. szab. csatlakozásait, eredmény viszont semmi.
Jöttek a szénkefék cseréi, az eredmény rosszabb töltés /na itt már semmit nem értettem/
gondoltam biztos be kell kopni az újaknak /természetesen előtte megcsiszoltam/.
Aztán tegnap a garázsban pakolás közben találtam biztosítékokat, még tavaly vettem valamelyik szabályzóval együtt csak nem tetem bele a motorba mert jók voltak még benne, régiek ugyan de jók.
Most mégis kicseréltem őket biztos ami biztos, rá is mértem és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen jó lett a töltés MÉG ALAPJÁRATON VILÁGÍTÁS MELLETT IS!
Most már önfeledten és boldogan motorozok sötétben is.
Bocsánat ha egy kicsit hosszú voltam /szeretem nyújtani a történeteket / de remélem hasznos tapasztalatokat tudtam megosztani a hasonló problémával küszködő sorstársaimmal.
Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kezdjük az elején: gerjesztésed van-e? (mérj rá álló mornál, ráadott gyújtásnál a kefékre. Van ott valamelyiken 12V?carlos írta:Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Először is nyomtasd ki a bekötési rajzot, aztán szépen nézd át a vezetékeket+sarukat, meg hogy minden a helyén legyen. A sarukat érdemes megtakarítani, vagy kicserélni... nekem néhány saru miatt nem volt töltésem egy darabig, de csere után jó lett!carlos írta:Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Re: Elektronika
Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Re: Elektronika
megoldottam a dolgot egy 350es jawa gyújtótrafóval. eddig jól működik..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én ma cseréltem az NGK gyertyapipát, mert kiesett belőle az a hajlított drót, ami megfogja a gyertyát... Kb leesett a pipa a gyertyáról...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Elektronika
Szerintem is a trafó környékén keresd a hibát, nekem a hétvégén a gyújtókábellel volt egy kis gondom, kihúzódott a trafóból és ezért nem volt szikra. Szerintem első körben cserélj gyújtókábelt.nova001155 írta:seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
Gazdi
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Annál az elektronikánál nincs jelentősége a megszakító hézagnak mind1 hogy mennyi. Én a te helyedben visszaszerelném az eredetit azaz kondit bele majd az elektronikát ki szerelni és ha akkor sem jó akkor valószínű trafó gond lesz ennyi megszakító nem lehet rossz. . Ha pedig megjavul akkor az elektronika hányt be. Okozólya lehet pl túl magas töltő fesz.seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
Re: Elektronika
sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ellenőrizd le!brogyanecz96 írta:Üdv szikra van anyagot kap a gyujtás idejét még nem piszkáltam.
2,5 -0 +0,5 mm felső holtpont előtt!
Én fogtam egy M10-es csavart (1.25 mm a menetemelkedése és 60 mm a menetes rész) tettem rá 2 db anyát gyertya ki dugó a felső holtpontra...
csavar bedug és mind a két anyát letekertem érintőre a hengerfejre...
csavar ki...részeges filcel össze jelöltem majd az alsót (ügyelve a felső el ne mozduljon) 2 fordulatot letekertem majd a felsővel lekontráztam elmozdulás ellen...egyszerű és pontos műszer lett belőle...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Üdv szikra van anyagot kap a gyujtás idejét még nem piszkáltam.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
A gyújtást ellenőrizted?brogyanecz96 írta:Üdv!
Nemrég vettem egy ts 125-őt de nem indul nem tudom hogy miért nekem már nincs több ötletem?Bármilyen ötletet szívesen várok.
Szikra?
Gyújtás időpont?
Kap benzint?
Csak néhány kérdés...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Üdv!
Nemrég vettem egy ts 125-őt de nem indul nem tudom hogy miért nekem már nincs több ötletem?Bármilyen ötletet szívesen várok.
Nemrég vettem egy ts 125-őt de nem indul nem tudom hogy miért nekem már nincs több ötletem?Bármilyen ötletet szívesen várok.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Az ETZ-be a nyereg alattJóz$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ts ben nincs mivel a dinamó szénkeféi egyenirányítják az atomerőművetJóz$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Elektronika
A feneked alatt...Józ$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Ismerős...az egyik barátom is hasonló gondokkal küszködött. Generátor vagy fesszab. De nagy valószínűséggel az utóbbi.
Relax, don't do it
Re: Elektronika
én javaslom a sub-ee féle elektronikusat csináld meg hozzá érdemes lehet mert a mechanikus feszülstségszabályzóban előbb utóbb elfárad a bimetál aztán gondok vannak nyáron a melegbe is másképp húz át meg a hidegbe is máshogyan viselkedik :S
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Hát az a helyzet hogy fesszabályzót nemtom hogyan kell állítani szóval egyenlőre marad majd próbálgatom és kiderül
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Köszi a segítséget
ma megnéztem mindent a dinamónál jónak tűnt szénkefék minden a megszakítóhézagon még egy mókuslehelletnyit állítottam hogy pont 0,3 legyen, meg levettem a fessszabályzó tetejét aztán oldalt mi két kis lemez nekiér ott megcsiszoltam viszaraktam. majd rákötöttem a multimétert és megmértem, az akksit üresen meg sima gyújtáson mennyit tölt ,helyzetjelzőn meg tompítottal is oylan 7,2-7,4 volt a max azért csináltam videót azon jobbna látszik hogy melyik állásba adott fordulatnál menyit tölt, volt hogy ráraktam a tompítotat+irányjelzőt és bírta olyan 1500-2000-s alapjáraton is igaz a töltés akkor már 5,9-6,1 volt. de bírta és nem dadogott meg szaggatott. Próbakör még nem volt majd kiderül menetközbe milyen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg[/youtube]
Elég magasan kezd istenigazából tölteni, a vidi alapján 2800. Fesszabon lehetne kicsit állítani talán. De ha a csiszolás után jó, akkor akár maradhat is.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszi a segítséget
ma megnéztem mindent a dinamónál jónak tűnt szénkefék minden a megszakítóhézagon még egy mókuslehelletnyit állítottam hogy pont 0,3 legyen, meg levettem a fessszabályzó tetejét aztán oldalt mi két kis lemez nekiér ott megcsiszoltam viszaraktam. majd rákötöttem a multimétert és megmértem, az akksit üresen meg sima gyújtáson mennyit tölt ,helyzetjelzőn meg tompítottal is oylan 7,2-7,4 volt a max azért csináltam videót azon jobbna látszik hogy melyik állásba adott fordulatnál menyit tölt, volt hogy ráraktam a tompítotat+irányjelzőt és bírta olyan 1500-2000-s alapjáraton is igaz a töltés akkor már 5,9-6,1 volt. de bírta és nem dadogott meg szaggatott. Próbakör még nem volt majd kiderül menetközbe milyen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg[/youtube]
ma megnéztem mindent a dinamónál jónak tűnt szénkefék minden a megszakítóhézagon még egy mókuslehelletnyit állítottam hogy pont 0,3 legyen, meg levettem a fessszabályzó tetejét aztán oldalt mi két kis lemez nekiér ott megcsiszoltam viszaraktam. majd rákötöttem a multimétert és megmértem, az akksit üresen meg sima gyújtáson mennyit tölt ,helyzetjelzőn meg tompítottal is oylan 7,2-7,4 volt a max azért csináltam videót azon jobbna látszik hogy melyik állásba adott fordulatnál menyit tölt, volt hogy ráraktam a tompítotat+irányjelzőt és bírta olyan 1500-2000-s alapjáraton is igaz a töltés akkor már 5,9-6,1 volt. de bírta és nem dadogott meg szaggatott. Próbakör még nem volt majd kiderül menetközbe milyen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg[/youtube]
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ne idegesítsen, elég egyszerű a dolog. Meg kell csinálni normálisan a töltést és kész. Az új aku nem old meg semmit, kivéve, ha tudsz venni valahol végtelen kapacitásút.Andrá$ írta: Pedig már új akkumlátor is van benne. Már nagyon kezd idegesíteni azt hittem az új akksi megoldja a problémát de nem...
De akkor szólj nekem is!!!!
Re: Elektronika
nekem ezt akkor csinálta amikor rossz volt a töltésem. de azó szerint ugyanezt csinálta. nekem 9 amperórás az akku ha feltöltöttem akkor jó volt egy darabig.. de amikor kezdett merülni akkor fényszóróra teljesen leállt az irányjelzőre is dadogott. próbáld megnézni a feszültségszabályzót, generátort hogy minden jó-e. én nekem nincsen jobb ötletem. vagy töltsd fel az akksit teljesen majd tedd vissza, és ha akkkor megszűnik a probléma akkor nagy valószínűséggel a töltéssel van gond
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziszatok
A duda úgy tűnik szól lehetne hangosabb de legalább szól menet közbe is...
Ma indulnék haza fele és megint ugyanazokat a tüneteket produkálta hogy rángatott irányjelzőnél szagatott az alapjárat irányjelző villogásával párhuzamosan szagatott a motor,
áh mondom biztos megszakító hazaértem megnézem azzal nincs baj jó 0,3 (meg pár csepp fémragasztóval rögzítve lett az állító csavarja hogy ne mászkáljon el) azért megcsiszoltam öszeraktam ugyanezt csinálja már ötletem sincs miért fölvettem videóra hátha vki mond vmi okosat. A videón egy helyen le is fullad (azt kivágtam amikor rugdosom)
látszik a videón is hogy irányjelzőnél is gázt kell neki huzogatni hogy elbírja a tompítotat már el se bírja meg a villantót se.
A végén meg nekiáll szagattni hogy miért nemtom látni is aztán magától lefullad és puffanik egy kicsit
Pedig már új akkumlátor is van benne. Már nagyon kezd idegesíteni azt hittem az új akksi megoldja a problémát de nem...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rw8mhW2dMkE[/youtube]
A duda úgy tűnik szól lehetne hangosabb de legalább szól menet közbe is...
Ma indulnék haza fele és megint ugyanazokat a tüneteket produkálta hogy rángatott irányjelzőnél szagatott az alapjárat irányjelző villogásával párhuzamosan szagatott a motor,
áh mondom biztos megszakító hazaértem megnézem azzal nincs baj jó 0,3 (meg pár csepp fémragasztóval rögzítve lett az állító csavarja hogy ne mászkáljon el) azért megcsiszoltam öszeraktam ugyanezt csinálja már ötletem sincs miért fölvettem videóra hátha vki mond vmi okosat. A videón egy helyen le is fullad (azt kivágtam amikor rugdosom)
látszik a videón is hogy irányjelzőnél is gázt kell neki huzogatni hogy elbírja a tompítotat már el se bírja meg a villantót se.
A végén meg nekiáll szagattni hogy miért nemtom látni is aztán magától lefullad és puffanik egy kicsit
Pedig már új akkumlátor is van benne. Már nagyon kezd idegesíteni azt hittem az új akksi megoldja a problémát de nem...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rw8mhW2dMkE[/youtube]
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Lehet leesett és nem vettem észre, a mostanin rajta van. Hát ez nagy baki tőlemyoung boys írta:MiszterQ írta: Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gond
Amúgy itt az N17 gyertyaképe:
http://kepfeltoltes.hu/110510/320930700 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110510/DSC00723_ ... es.hu_.jpg
Már megbocsájs...de hol van az alátét a gyertyáról???
Ugye nem használod alátét nélkül???
A képen is látszik, szerintem úgy volt benn...
Relax, don't do it
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Danke schön!!!zsakfos írta:Ehun ni!Tessék:Stravkó írta:Esetleg nincs valakinek kéznél Babetta gyújtás,250-es Etz-re szereléséhez szükséges adapterről méretei? Műszaki rajz,vagy ilyesmi? Előre is köszi!
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... -gabg8SFBg
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Új az akkumlátorom meg akksitöltőről 6V-nál próbáltam de holnap meg próbálkozok velecsikin írta:Ha szét lett szedve és utána jó volt akkor nem biztos hogy mégegy szétszedés használ. Egy erős akksiról próbáld, vagy egy erős töltőről, és úgy állítsd.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha szét lett szedve és utána jó volt akkor nem biztos hogy mégegy szétszedés használ. Egy erős akksiról próbáld, vagy egy erős töltőről, és úgy állítsd.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Egyszer már szét lett szedve akkor ki lettek fúrva a szegecsek azóta csavarozva van.csikin írta:Szedd szét, takarítsd ki, aztán lehet könnyebb lesz beállítani.
nemtom lehet hogy talán annyi kosz lenne benne
mind1 azért egy próbát megér
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szedd szét, takarítsd ki, aztán lehet könnyebb lesz beállítani.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ma motor mosás közbe eszembe jutott...
ha már új az akksi beállítom a dudát, hát jobb lett volna bele se kezdeni
állítgatttam de nem igazán szólt ráraktam akksi töltőre beállítottam a csavarral aránylag jól szólt kicsit talán rekett vol rátettem motorra semmi
aztán alapjáraton folyamatosan nyomtam és úgy állítottam szólt valamennyire de ha elengedtem a gombot újra megnyomtam megint semmi... de ha középen megütöttem szólt állítgattam de nem vmi jó meg ha szól is egy nagyobb gázfröcsnél vagy vmi már szinte nem is hallani..
másnak is gyenge a dudája?
vagy csak nekem nemtom miért...
ha már új az akksi beállítom a dudát, hát jobb lett volna bele se kezdeni
állítgatttam de nem igazán szólt ráraktam akksi töltőre beállítottam a csavarral aránylag jól szólt kicsit talán rekett vol rátettem motorra semmi
aztán alapjáraton folyamatosan nyomtam és úgy állítottam szólt valamennyire de ha elengedtem a gombot újra megnyomtam megint semmi... de ha középen megütöttem szólt állítgattam de nem vmi jó meg ha szól is egy nagyobb gázfröcsnél vagy vmi már szinte nem is hallani..
másnak is gyenge a dudája?
vagy csak nekem nemtom miért...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
MiszterQ írta:Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gondPerec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
Amúgy itt az N17 gyertyaképe:
http://kepfeltoltes.hu/110510/320930700 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110510/DSC00723_ ... es.hu_.jpg
Már megbocsájs...de hol van az alátét a gyertyáról???
Ugye nem használod alátét nélkül???
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gondPerec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
Amúgy itt az N17 gyertyaképe:
http://kepfeltoltes.hu/110510/320930700 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110510/DSC00723_ ... es.hu_.jpg
Relax, don't do it
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2156
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ebből vagy 5 éven át 16A volt benne mind a kettő! Soha nem volt semmi baj, pedig nálam kapja az ívet rendesen ha elindul a pecaderbi. Index érintkezési baj volt millió de ezen nem is lepődök meg kicsit megmozgattam és már tökéletes volt.
Én elhiszem az előző gazda tudta mit csinál!
Én elhiszem az előző gazda tudta mit csinál!
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Tapasztalat: éppen tegnap lett zárlatos az egyik indexem, amíg le nem csapta a biztosítékot, a gyújtás haldoklott egy kicsithell írta:Enyémben csak 2 bisztosíték van (gerjesztés, aksi) az elmult közel 10 évben baj nem volt velük. Így vettem annó valaki nagyon leegyszerűsítette.
aztán kiégett és lett kifogástalan gyújtás, index meg nem volt, de semmi nem füstölt el, a lovam is mozgásképes maradt, nem voltak megfoghatatlan parajelenségek ( "a gyújtás minden eleme OK, beállítás OK, mégsem jó- mi a ***** lehet?")
Szóval higyjük el, tudta a mérnök minek kell az a 4 amperes...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ehun ni!Tessék:Stravkó írta:Esetleg nincs valakinek kéznél Babetta gyújtás,250-es Etz-re szereléséhez szükséges adapterről méretei? Műszaki rajz,vagy ilyesmi? Előre is köszi!
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... -gabg8SFBg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Esetleg nincs valakinek kéznél Babetta gyújtás,250-es Etz-re szereléséhez szükséges adapterről méretei? Műszaki rajz,vagy ilyesmi? Előre is köszi!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
úú hiszen Te adtad azt a gyertyát...hát lehet van baja, mert a múltkor is beleraktam a gépbe és ment 300métert. Nem indult, de 10perc tolás után megint jó volt. Aztán visszaraktam az n19-et. Na, köszi a segítséget mkinek, majd nézek gyertyát holnap.Perec írta:Amit adtam az nem egy új gyertya, leeshetett, túl is lehetett izzítva kiégetésnél, de azt mondják gyári hibásak is léteznek.
Ha azt mondod meghajtva van a gond, akkor a kis hőértékű gyertya túlmelegedése mindenképp gyanús.
Ha hosszabb távon akarod ezt az MZ-zést akkor érdemes lehet elgondolkodni egy elektronikus gyújtáson. Én évek óta csak állítottam a gyújtáson, jól indul, jól fogyaszt (mostanában nem annyira ). Melóból jövet a Jawa-s is csak pislog, ő valami indítási procedurát követ, én meg csak erőteljesen áttaposom a kart és (többnyire) életre kel a gép (ha szivatóval állítottam le és a külső hőmésékletnek és állási időnek megfelelő mértékben húzok gázt). Pedig a Jawa-k állítólag híresen könnyen indulnak.
MiszterQ írta:Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi
Relax, don't do it
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Amit adtam az nem egy új gyertya, leeshetett, túl is lehetett izzítva kiégetésnél, de azt mondják gyári hibásak is léteznek.
Ha azt mondod meghajtva van a gond, akkor a kis hőértékű gyertya túlmelegedése mindenképp gyanús.
Ha hosszabb távon akarod ezt az MZ-zést akkor érdemes lehet elgondolkodni egy elektronikus gyújtáson. Én évek óta csak állítottam a gyújtáson, jól indul, jól fogyaszt (mostanában nem annyira ). Melóból jövet a Jawa-s is csak pislog, ő valami indítási procedurát követ, én meg csak erőteljesen áttaposom a kart és (többnyire) életre kel a gép (ha szivatóval állítottam le és a külső hőmésékletnek és állási időnek megfelelő mértékben húzok gázt). Pedig a Jawa-k állítólag híresen könnyen indulnak.
dkari: A kis MZ-kbe ugyan egyel kisebb hőértéket javasolnak itt a klubban, tehát városban éppen lehet jó az N19, de melegben hosszabban meghajtva csúnyán el kéne fehérednie, ha jó a karburációd azaz nem túl dús (magas fogyasztás, füstölés, teljesítménycsökkenés stb.). Mondom ezt úgy, hogy soha nem volt kisMZ-m
Ha azt mondod meghajtva van a gond, akkor a kis hőértékű gyertya túlmelegedése mindenképp gyanús.
Ha hosszabb távon akarod ezt az MZ-zést akkor érdemes lehet elgondolkodni egy elektronikus gyújtáson. Én évek óta csak állítottam a gyújtáson, jól indul, jól fogyaszt (mostanában nem annyira ). Melóból jövet a Jawa-s is csak pislog, ő valami indítási procedurát követ, én meg csak erőteljesen áttaposom a kart és (többnyire) életre kel a gép (ha szivatóval állítottam le és a külső hőmésékletnek és állási időnek megfelelő mértékben húzok gázt). Pedig a Jawa-k állítólag híresen könnyen indulnak.
dkari: A kis MZ-kbe ugyan egyel kisebb hőértéket javasolnak itt a klubban, tehát városban éppen lehet jó az N19, de melegben hosszabban meghajtva csúnyán el kéne fehérednie, ha jó a karburációd azaz nem túl dús (magas fogyasztás, füstölés, teljesítménycsökkenés stb.). Mondom ezt úgy, hogy soha nem volt kisMZ-m
MiszterQ írta:Megfogadom...amúgy emlékszem Bakony túrán N15 lett belerakva, de akkor sem lett jó.
De azért köszi
Re: Elektronika
Nekem is Brisk N19 van és tökéletes vele a moci!Perec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál
tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
MiszterQ írta: Gyertya: Brisk N19
Re: Elektronika
[quote="MiszterQ"]Szaisztok! Valaki segítsen, könyörgöm! .....
Az én ETZ-ém ugyan ezt csinálta 30 km után lámpánál le állt , gyertyát kivettem 0.4 gyertyahézaggal beindult és ment tovább.
rövid utakon mindig jó volt.A gyujtótrafóm nagyon forró volt kicseréltem másik használtra az is hasonlóan működött
Vettem utána egy újat most az van benne ez is elég meleg de nincs már ez a gond.
eben az időben a töltésm is fesszabályzó hiba miatt 18,5v volt a 14v helyett lehet ,hogy ez nyírta a trafókat egymás után ki.
már gondolkodtam valami más tipusú kis áramfelvételű gyujtotrafó beszerzésén.A kis gysrtyahézagnál meg más gondok voltak pl fordulton
nem volt rendben koksz szemcse került az érintkezők közé stb. üdv Béla
Tehát trafó csere !! szerintem
Az én ETZ-ém ugyan ezt csinálta 30 km után lámpánál le állt , gyertyát kivettem 0.4 gyertyahézaggal beindult és ment tovább.
rövid utakon mindig jó volt.A gyujtótrafóm nagyon forró volt kicseréltem másik használtra az is hasonlóan működött
Vettem utána egy újat most az van benne ez is elég meleg de nincs már ez a gond.
eben az időben a töltésm is fesszabályzó hiba miatt 18,5v volt a 14v helyett lehet ,hogy ez nyírta a trafókat egymás után ki.
már gondolkodtam valami más tipusú kis áramfelvételű gyujtotrafó beszerzésén.A kis gysrtyahézagnál meg más gondok voltak pl fordulton
nem volt rendben koksz szemcse került az érintkezők közé stb. üdv Béla
Tehát trafó csere !! szerintem
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
MiszterQ írta:Szaisztok! Valaki segítsen, könyörgöm!
Miért van az, hogyha a motor nagyobb terhelést kap hosszabb ideig (sok város, vagy most pl. a bakonyban voltam vele kint köves úton), akkor elkezd kihagyni a gyújtás?? És általában a kondenzátor a ludas...szóval mi lehet a gond? Túlmelegszik valami? Zárlatos valami?
Egyébként a gyújtás-kihagyást úgy kell elképzelni, hogy ha húzom akkor megy mint a rakéta, de alapjárat környékén meg kihagy, ami például pont elég ahhoz hogy lámpánál akár le is álljon ha nem vagyok résen, és olyankor jön az égés.
Egyébként Bakony túrán is ezzel szivatott tavaly. Ha lehűlt jó volt, de hosszabb menet után meg elkezdett kihagyni. (Sub-EE is tuti emlékszik)
Azóta már a harmadik kondit cseréltem ki de lehet nem is azok a rosszak. Ezen kívül cseréltem gyújtáskábelt is.
Gyertya: Brisk N19
A segítséget előre is köszi.
Üdv!
Én BP6HS NGK-t használok, az nagyon bevált, volt korábban nekem is hasonlóm rossz gyertya miatt, de most nemrég is szórakozott az elektronikám és meglepett mindenféle kedves, mosolytfakasztó ajándékkal, így le kellett cserélni az tranzisztor részt, de én előtte azt csináltam, hogy minden elektromos alkatrészt ami gyanús volt, egyenként ellenőriztem...
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nekem is NGK BP8HS van télen nyáron valamivel több mint 10 000Km ótaMáté írta:Vagy esetleg NGK B8HS. Én nem vagyok híve a gyertyacserélgetésnek, nekem télen nyáron ugyan azzal megy és semmi probléma nincs vele.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég