Fékek
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Ma volt a motor műszakin, eléggé tartottam a hátsó féktől, aztán lazán átment. Eleinte nem nagyon fogott, vagy ha mégis, akkor már alapból befogott. Végigcsiszoltam az egész fékpofapárost, és DrV tanácsára a sarkait lereszeltem. Pár km-ig nem működött a legjobban, de most már kezd bekopni, meg szorosabbra is húztam, és gond nélkül átment műszakin! Azóta a nyikorgást is abbahagyta szerencsére.
Re: Fékek
Igazad van, nekem 634-esem volt.gabsic írta: A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.
A többi dologban igazad van.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A Jawa 250 első fék még szimplex. Azt hiszem 350-esek a 634-től kezdve lettek duplex fékkel szerelve.Thorwald írta: A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.
A többi dologban igazad van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Fékek
A Jawa esetében az első fék duplakulcsos, jobban fog mint az ugyanolyan átmérőjű szimplakulcsos dobfék. Ezt viszont össze kell hangolni a rudazattal, különben semmit sem ér. Sajna a fékerőmérő pad nem tudja szimulálni a fékezéskor az első kerékre jutó nagyobb terhelést a lassított tömeg miatt, ezért az életben sokkal hatásosabb a fék a vékony gumi ellenére, mint a fékpadon. Erre valami műteher kellene, amit ráakasztanak az első keréktengelyre - vagy mint írtad egy rendes vizsgáztató.gabsic írta: Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Igen, ez valószínű...kupi írta:Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).
Nos a Jawán elég gyenge fék van... De az már csak olyan kostrukció...
Múltkor vizsgáztattuk: a fékprogram szerint jó volt a fék, de a kökir nem fogadta el.
Vagy 5X megmértük, és mindig ez volt.
Elöl-hátul egyforma a gumim is, meg a fékdob-fékpofa is.
De elöl ugye kisebb a súly. Hamarabb meg is csúszott. Emiatt nem fogadta el a kökir.
Csak úgy kíváncsisából próbálgattuk, ha kétszer mértük az elsőt, akkor elfogadta.
Ha kétszer a hátsót, akkor szintúgy.
Ha ráállt a kolléga az első tengely kilógó végére így nem csúszott meg hamar, akkor már elfogadta rendesen mérve is (első-hátsó).
Úgyhogy szerintem ez lehetett ott is a gond...
Bár ez manapság meglehetősen ritkán előjövő probléma... Tipikusan a régi motorok közel egyformára méretezett fékjeinél tapasztaljuk (dobos MZ-Jawa-Pannónia). Meg ugye jellemzően ezeken vannak virsligumik is...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Fékek
Igazatok lehet ezen a gumi dolgon én is elgondolkoztam.A hátsó az Mitas" 300 as és fél terep mintás az első az 275 és országúti így nyilván hamarabb meg is csúszik a fékpadon.Lehet itt van a kutya elásva?És nem is a fék a ludas(amit én tudok is).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Tehat...etzzsolt írta:Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!!
Motorra egyseges hatarertek nincs. Autora van.
Motoron ha van ertekelheto (normalisan merheto) fekero akkor jo. A program csak az elso-hatso erteket nezi egymashoz. Problema akkor van ha elol nem lehet eleg fekerot merni mert megcsuszik a kerek. Ekkor a program nem tovabbitja a kokir fele.
Ekkor jon a raulunk az elso sarvedore tipusu megoldas (nem csuszik meg a gumi).
Amugy persze vizsgaallomas es vizsgaallomas kozt van kulonbseg, megyek kozt meg plane (soooot, meglepodnel hogy mekkora!)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Fékek
Sajna van határérték fékpadnál s ha az alá esik visszadobják a mocit vagy akár az autót is habár ez részben vizsgáztató kérdése is lehet hogy csak szól hogy állítsál rajta mert első utad lesz a halál!!!Nekem a hátsófékemnél volt a gond de 2 db 10 villás kulcs meg 5 perc s úgy fogott hogy tolni alig lehetett vissza a fékpadra!! Természetesen vizsga után visszaállítottam mielőtt elindúltam volna!!
A rock örök és halhatatlan!!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Fékek
Igazatok van a féklámpa az tiszta ügy de a fékhatást valami határértékhez hasonlította gondolom van valami átlag(tuti nem dobfékhez)és ahhoz képest gyenge.KB ez a 10.műszakim a kis TS el de már két éve is szóba hozták a gyenge fékeim"pedig előtte soha (igaz fékpad sem volt régen)azért is csináltam meg rendesen de úgy látszik ez is kevés mostanában.Mi lesz velünk ha még szigorúbbak lesznek?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
Esés-borulás miatti főfékhengeröntvény törés miatt már használtam pár henger-dugó párost és szerintem nem olyan nagy para.
A karmantyút filléres téma (legalább 3at szoktam venni) és nekem még nem volt vele gond, mindig felkeményedett, legfeljebb az a kérdés, hogy hol, mert ahány összerakás, mindig máshol fog a kar. Most pont kézreesik, féklámpakapcsolóval ütköztetem és nagyon finom jószág, nem kell nyújtózkodni érte és szinte rögtön fog.
Elvileg gumi érintkezik acéllal ill. alu-val, örök élet, néha gumialkatrészek cseréje, és nem árt, ha a főfékhenger nagyobb átmérőjű része és csúszófelülete tükrös és nincs éle, nehogy egye az alu-t, szimeringet. Ugyanígy jó lenne ha tükrös lenne az öntvény de ha más nem majd a karmantyú megdolgozza, csak használni kell
Persze ez a tömítőfelületek tükrössége az én hülyeségem, amúgy a kutya nem törődik vele (gyárban sem), inkább néha cserélnek szimeringet.
A karmantyút persze óvatosan kell felrakni, legalább kézmelegen és sikosítva, a helyét kipucolni és lehetőleg egy szemre tökéletes darabot
Szerintem az izzadás szokott lenni a legnagyobb probléma, de az nem érinti az üzembiztonságot, ha félévente-évente pótlod a folyadékot.
Ez a DOT5 jó tipp én nem tudom milyet használok, már leette az idő a flakonról a papírt, de még mindig van benne...
Tudom mindig új flakon kéne, meg 2évente csere...
A karmantyút filléres téma (legalább 3at szoktam venni) és nekem még nem volt vele gond, mindig felkeményedett, legfeljebb az a kérdés, hogy hol, mert ahány összerakás, mindig máshol fog a kar. Most pont kézreesik, féklámpakapcsolóval ütköztetem és nagyon finom jószág, nem kell nyújtózkodni érte és szinte rögtön fog.
Elvileg gumi érintkezik acéllal ill. alu-val, örök élet, néha gumialkatrészek cseréje, és nem árt, ha a főfékhenger nagyobb átmérőjű része és csúszófelülete tükrös és nincs éle, nehogy egye az alu-t, szimeringet. Ugyanígy jó lenne ha tükrös lenne az öntvény de ha más nem majd a karmantyú megdolgozza, csak használni kell
Persze ez a tömítőfelületek tükrössége az én hülyeségem, amúgy a kutya nem törődik vele (gyárban sem), inkább néha cserélnek szimeringet.
A karmantyút persze óvatosan kell felrakni, legalább kézmelegen és sikosítva, a helyét kipucolni és lehetőleg egy szemre tökéletes darabot
Szerintem az izzadás szokott lenni a legnagyobb probléma, de az nem érinti az üzembiztonságot, ha félévente-évente pótlod a folyadékot.
Ez a DOT5 jó tipp én nem tudom milyet használok, már leette az idő a flakonról a papírt, de még mindig van benne...
Tudom mindig új flakon kéne, meg 2évente csere...
Endre írta: Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Hozza hozzánkkupi írta:Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
Egyébként féklámpakapcsoló nyilván nem kell, fékhatásra vonatkozóan meg mivel nincsenek vonatkozó adatok, ezért nem mondhatja azt hogy gyenge. (Mihez képest - nincs gyári adat amihez viszonyítani tudna) Bár ha pl a hátsóhoz képest gyenge fékhatást produkál az eleje az gond lehet (program visszadobja)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
a fékhatásba beleköthet,de mivel gyárilag nincs rajta első féklámpa kapcsoló,tipus módosításra nem kötelezhet.Ha erre hivatkozik a barátod,akkor mindennek gyári kiépítésűnek kell lennie!Akár egy felnyírt sárvédő,vagy egy plusz műszer/visszajelző is bukást eredményez.A régi autókban sem mindegyikben van hátsó biztonsági öv,pedig vizsga követelmény,hogy ahány személy szállítására alkalmas a személygépkocsi,annyi biztonsági övnek kell lennie.Pót féklámpa,távolsági fényszóró bekapcsolásakor kikapcsolódó első ködlámpa...lehetne még sorolni.Sajnos nálunk a szabályozás nem egyértelmű,ami ugye egyáltalán nem ad lehetőséget a korrupcióra
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Fékek
Üdv mindenkinek.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
Minap müszakiztam a TS em és a vizsgabiztos magyarázott az első fék miatt(gyári TS dobfék) mivel a fékpadon szerinte gyengén teljesített( teljesen jó a fékem)és az első féklámpa kapcsolót is kereste nagyon ilyenkor mi van?Szerencsére átment de ez a tortúra nem esett jól,gyári fékbetétek felcsiszolva....ilyen jó még talán új korában sem volt.valami ötlet mivel egy hónap múlva megy a barátom TS-se is és szerintem azt már tutira kirostálja.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Én az eddigi tapasztalataim alapján azt tudom mondani, ha jól összerakod az ETZ fékjét, bitang jó. A karmantyúknál csak az ócska utángyárival szokott baj lenni, ami vagy nem méretpontos, vagy nincs jól megcsinálva, így nem tömít kellőképpen. 10ből 1 ha használható (szívtam már vele, és most se tökéletes). Ez alatt a dugattyún lévő kis karmantyúra gondolok, nem a nagyra, amiben csúszkál.
Re: Fékek
Azt hiszem rosszul fogalmaztam. Nem az a feltett célom, hogy az eredetileg az én motoromra szerelt főfékhengert megmentsem. Már csak azért sem, mert éppen ma vettem egy másik bontottat. Cél, hogy gyári DDR főfékhengerrel menjen. Csupán abból indultam ki, hogy a karmantyúk elhasználódásán kívül valószínűleg gond lehet a henger-dugattyú páros kopása is ezeknél a cuccoknál. Vagy rosszul gondolom, és általában egy jó karmantyúval szépen muzsikál az ETZ főfékhengere? Ha ez így van, akkor én tényleg feleslegesen nagy fába vágnám a fejszém. Ekkor viszont nem értek valamit. Általában az a panasz az utángyári tömítésekre, hogy nem bírják a fékolajat. Akkor miért nem DOT5 folyadékkal használják??? Ez szilikon alapú, és nem eszi meg a gumit, s ezzel ez a gond megoldva. Egy szó mint száz:csoka írta:A biztonság sokkal fontosabb,mint az eredetiség.Egy 200Kg-os lendületben lévő tárgy elég nagy pusztítást tud csinálni.
Mi a tapasztalat? A karmantyú, a mozgó alkatrészek berágódása, vagy mindkettő a baj ennél a konstrukciónál?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Én is a"ferdeszeműek"precizitásában hiszek!A fém fékcső is szuper,mert sokkal később öregedik el,mint a gumi,és nem rugózik,a fék a fékkaron jobban érezhető a fékhatása.Néhány éve volt egy Kawasaki-m,fém fékcsövet raktam előre,és néhány nap után elsőkeréken is tudtam vele gurulni(nem annyit,mint a"nagyok",de nekem ez is izgalom volt).Az utánam következő gazdája meg,egy hónap után meghalt rajta .A traktoros bácsi alkonyatkor vitte haza a több soros tárcsáját,ami átlógott a szembe sávba,természetesen se zászló,se fény visszaverő,se világítás a kilógórészen,de mivel volt érvényes útvonal engedélye...
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Fékek
ha már ott tartanék hogy új főfékhenger, biztos hogy egy japán bontottat tennék fel, megfűszerezve fém fékcsővel, és egy 4 dugattyús nyereggel. Tudom nem eredeti, de azzal tuti meg lehetne állni.
Mondjuk érdekes módon a 250/1-esemen nagyon szépen fognak a dobfékek ferodo fékpofákkal.
Mondjuk érdekes módon a 250/1-esemen nagyon szépen fognak a dobfékek ferodo fékpofákkal.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Nagyon jól hangzik a felújítási terved,de az ára nem fog tetszeni.Szerintem vegyél bontott MZ munkahengert(ha minden áron ragaszkodsz az MZ-hez),vagy egy bontott nyugati,vagy japán munkahengert.Már több MZ-s társunk átesett ezen,ők megosztják szívesen a tapasztalataikat veled.A biztonság sokkal fontosabb,mint az eredetiség.Egy 200Kg-os lendületben lévő tárgy elég nagy pusztítást tud csinálni.
Re: Fékek
Nem olyan régen lettem boldog tulaja egy ETZ 250-nek, amit röviddel a megvétel után atomokra szedtem. Cél a teljesen gyári állapot elérése. Úgy gondolom, hogy egy ilyen mélységű felújítás során a hidraulikus fékre is kellene valami végérvényes (értsd: örökélet + 1 nap) megoldás. A gyári főfékhengeremen nem csak az a baj, hogy ereszt a karmantyú, hanem a henger falán is csúnya húzások, berágódások vannak. Nem mélyek, de jól láthatóak. Mindezeket a gondokat egyszerre kívánnám megoldani a következő módon:
A főfékhenger falát (talán 13-as átmérő ) kb. 0,5mm-rel felfúratnám. Ide ujjmarót majd gépi dörzsárazást képzeltem, vagy egyszerűen csak köszörülést. A dugattyú csúszófelületeit (két váll a hengerben és a szimeringben futó nyomócsonk) kicsit leesztergálnám, majd ezután kapna egy galvanizált keménykróm réteget, amit a végén megköszörültetnék. Ezzel az egymáson mozgó részek tökéletesen regenerálhatók, ez egy profi technológia. A karmantyú problémát úgy lehetne megoldani, hogy vagy gyártatnék, vagy - ami ésszerűbb - olyan méretűre csinálnám a henger bővítését, hogy oda valamilyen más jármű jó minőségű, olcsón és korlátlanul elérhető karmantyúja legyen beszerelhető. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre. Esetleg valaki tud olyan típusról, aminek a karmantyúja méretben közel áll az ETZ-hez?
Tudom, hogy kissé meredeknek hangzik az eljárás. A pontos technológiát még ki kell találni, illetve fel kell térképezzem a lehetőségeket, s az anyagi vonzatát a dolognak. Legfőbb motivációm, hogy ne taiwani vagy magyar ETZ-m legyen, hanem DDR
Nos?
A főfékhenger falát (talán 13-as átmérő ) kb. 0,5mm-rel felfúratnám. Ide ujjmarót majd gépi dörzsárazást képzeltem, vagy egyszerűen csak köszörülést. A dugattyú csúszófelületeit (két váll a hengerben és a szimeringben futó nyomócsonk) kicsit leesztergálnám, majd ezután kapna egy galvanizált keménykróm réteget, amit a végén megköszörültetnék. Ezzel az egymáson mozgó részek tökéletesen regenerálhatók, ez egy profi technológia. A karmantyú problémát úgy lehetne megoldani, hogy vagy gyártatnék, vagy - ami ésszerűbb - olyan méretűre csinálnám a henger bővítését, hogy oda valamilyen más jármű jó minőségű, olcsón és korlátlanul elérhető karmantyúja legyen beszerelhető. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre. Esetleg valaki tud olyan típusról, aminek a karmantyúja méretben közel áll az ETZ-hez?
Tudom, hogy kissé meredeknek hangzik az eljárás. A pontos technológiát még ki kell találni, illetve fel kell térképezzem a lehetőségeket, s az anyagi vonzatát a dolognak. Legfőbb motivációm, hogy ne taiwani vagy magyar ETZ-m legyen, hanem DDR
Nos?
Re: Fékek
Szerencsére még működik és nem is akad. Akkor marad a rozsdátlanítás, olaj, zsugorcső triumvirátus. Reméltem ez nem olyan nagy feladat utángyártani. A vaterán láttam bontott bowdeneket képről jónak tűntek, elviszem tarcsiba.gabsic írta: És? szét van rohadva a ház? szorul a bowden? Nem? akkor hagyd a bélbe. drótkefe, aztán olaj, utána szigszalag vagy zsugorcső rá és kész.
Nekem az OFF Jawa utángyártott hátsó fékbowdenje az első combosabb fékezésig tartott...
A gyári az gyári ha nem muszáj ne cseréld...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
És? szét van rohadva a ház? szorul a bowden? Nem? akkor hagyd a bélbe. drótkefe, aztán olaj, utána szigszalag vagy zsugorcső rá és kész.Thorwald írta:Üdv!
Az utángyártott fékbovdenek milyen minőségűek? Budapesten hol érdemes beszerezni? TS 125 hátsó fékbovdenére lenne szükségem, a műanyag védőburkolat sérült, alatta rozsdás a bovdenház.
Nekem az OFF Jawa utángyártott hátsó fékbowdenje az első combosabb fékezésig tartott...
A gyári az gyári ha nem muszáj ne cseréld...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Fékek
Üdv!
Az utángyártott fékbovdenek milyen minőségűek? Budapesten hol érdemes beszerezni? TS 125 hátsó fékbovdenére lenne szükségem, a műanyag védőburkolat sérült, alatta rozsdás a bovdenház.
Az utángyártott fékbovdenek milyen minőségűek? Budapesten hol érdemes beszerezni? TS 125 hátsó fékbovdenére lenne szükségem, a műanyag védőburkolat sérült, alatta rozsdás a bovdenház.
Re: Fékek
Szerintem a fékkulcs emelő íve túl meredek, ezért kell ennyire nyomni neki. Hasonlítsd össze a régivel, biztos jelentős különbség van köztük.DrV írta:Üdv!
A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Fog a hátsó féked? Örülhetsz neki! Én nem tudom beállítani. Ha jobban behúzom, akkor befog, ha így hagyom, akkor izomból megtiporva éppen fölébred... Utángyártott cuccok (szerintem) sosem méretpontosak!DrV írta:Üdv!
A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Üdv!
A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
A hátsó fékben a kulcsot (ami a pofákat feszíti a dobban szét) ki kellett cserélnem, egy utángyártott van benne (moped91 kft). A fék most mintha betonból lenne, izomból kell lenyomni, fogni fog és blokkolni is tud, de eddig egyáltalán nem kellett ennyi erő. Másik kulcsnál ekkora fékerővel már rég blokkolt, most meg csak elkezd fogni :S Kezdhetek reszelni vagy csere másikra? Egyéb ötlet?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
4,5mm az alsó méret,használtan kapsz a fórumon jó áron,jó állapotú tárcsát,de felesleges.Mi nem 200km/h sebességről fékezünk,és a Mátrából sem üresben gurulunk végig elsőfékezve.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
MZ-sek!
Elvittem szabályoztatni a féktárcsámat. 4.8-ról indult, 4.5 lett a vége. Alig akarták elvállalni, csávókám felvázolta
hogy fékezek egy nagyot szétrobban a tárcsa, halálnak halálával halok, de mindenesetre nem ott
csináltattam. Egy új tárcsához ha meg kicsit hozzárakok, kapok egy új motort.
Ezen a méreten használható még biztonságosan? (nincs szétfurkálva)
kr
Elvittem szabályoztatni a féktárcsámat. 4.8-ról indult, 4.5 lett a vége. Alig akarták elvállalni, csávókám felvázolta
hogy fékezek egy nagyot szétrobban a tárcsa, halálnak halálával halok, de mindenesetre nem ott
csináltattam. Egy új tárcsához ha meg kicsit hozzárakok, kapok egy új motort.
Ezen a méreten használható még biztonságosan? (nincs szétfurkálva)
kr
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
Az első féknél az első húzásra szinte koppig beesett a fékkar,másodikra és a többire egyre keményedett.Bambi tanácsára kicseréltem a karmantyút,értelem szerűen jött a szimering is.Összerakás,fékolaj betöltés után majdnem a második húzásra jó is volt.Kicsit vártam,próbálgattam,most már merem is használni,mert az első húzás is ütközik,és nem a gázkarba
Tehát köszi a tanácsot,és a hibát inkább alul keretem volna.
Tehát köszi a tanácsot,és a hibát inkább alul keretem volna.
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Fékek
Ezzel nem vagy egyedülcsoka írta: .Ő vette el a nagymotoros szüzességemet,az élmények a sírig elkísérnek
kipróbálom amit mondtál
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Vedd ki a fékbetéteket,és üresen rakd össze,ha surlódik,akkor egy kb.1-2mm vastag alátét kell a csapágy,és a fékbetéteket tartó konzol közé.Nekem az egyik dobos ETZ-m ilyen volt.Az ok:valami történt a fékkonzol közepével(ahol a tengelyt átdugod).Az alu úgy nézett ki,mint ha kalapálva lett volna.Az alátéttel teljesen jól működött,míg ellopták .Ő vette el a nagymotoros szüzességemet,az élmények a sírig elkísérnek
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Dobosnál fékoldalon nicns távtartó. Én arra gondolok, hogy vagy szarul lett felszabályozva, vagy pedig a fékpofa ér bele a dob belső falába. Esetleg tényleg rossz méretű távtartó a csapágyak közt de akkor nem a fék fogna be hanem a csapágyak szorulnak meg.gergely993 írta:
csapágyak között van távtartó, ugye a villa és a kerék között is van az egyik oldalon ha jól tudom, a tengely vastagabb része anna számít, viszont amelyik oldalon a féket ki lehet szedni, ott nincs, esetleg ott nem stimmel valami?
Ha a fék súrlódik, akkor húzd meg annyira a tengelyt hogy annyira súrlódjon hogy még tudod forgatni, ment egy pár száz métert így vele aztán szedd szét és látni fogod mi súrlódik. (De csak akkor ha nem a csapágy szorul hanem a fék, ezt hallani a hangján) Ja és összerakás előtt smirglivel húzd meg a pofákon a ferodolt hogy lásd mi hol súrlódik
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Fékek
csapágyak között van távtartó, ugye a villa és a kerék között is van az egyik oldalon ha jól tudom, a tengely vastagabb része anna számít, viszont amelyik oldalon a féket ki lehet szedni, ott nincs, esetleg ott nem stimmel valami?kiszsebi írta:
távtartó a két csapágy között. vagy a villa és a kerék között.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
távtartó a két csapágy között. vagy a villa és a kerék között.gergely993 írta:sziasztok!
Problémám van az első dobfékkel. Elvittem fékeshez, beszabályozták a fékdobot, megcsinálták a fékpofákat, így majdnemhogy patent lett az egész. Következővel van bajom: amikor kint van a motorból a kerék és a fék akkor simán elforog, sőt ha beszerelem még akkor is jó, viszont ha meghúzom az első tengely anyáját, akkor a teljes kör felében kb befog a fék. Nem tudom hol keressem a hibát, esetleg mi okozhatja?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Fékek
sziasztok!
Problémám van az első dobfékkel. Elvittem fékeshez, beszabályozták a fékdobot, megcsinálták a fékpofákat, így majdnemhogy patent lett az egész. Következővel van bajom: amikor kint van a motorból a kerék és a fék akkor simán elforog, sőt ha beszerelem még akkor is jó, viszont ha meghúzom az első tengely anyáját, akkor a teljes kör felében kb befog a fék. Nem tudom hol keressem a hibát, esetleg mi okozhatja?
Problémám van az első dobfékkel. Elvittem fékeshez, beszabályozták a fékdobot, megcsinálták a fékpofákat, így majdnemhogy patent lett az egész. Következővel van bajom: amikor kint van a motorból a kerék és a fék akkor simán elforog, sőt ha beszerelem még akkor is jó, viszont ha meghúzom az első tengely anyáját, akkor a teljes kör felében kb befog a fék. Nem tudom hol keressem a hibát, esetleg mi okozhatja?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
bambi írta:
Főfékhenger a hibás,átenged a karmantyúnál
Remek,köszi a választ,olaj kifelé nem jön.Pedig azt hogy utálom cserélni. Milyet érdemes beletenni(márka,szín,anyag,bolt)
Sajnos pár éve volt hogy hetente cseréltem,mert az új is fosta az olajat,akármennyire próbáltam a legeslegeslegjobban beletenni
Re: Fékek
Főfékhenger a hibás,átenged a karmantyúnálUEVMZ írta:Az első fékem első húzásra beesik,a második keményebb,de rugalmas,harmadik meg beton.Hol a pékbe keressem a hibát?
Múltkro egy órán keresztül folyattam a fékfolyadékot,be a tartályba,alul meg jött ki csövön,majd ezt párszor megtéve a légtelenítőt elzártam,és próba.Valahol levegős lehet.Tartálynál nem folyik,nem szörcsög,fékcső száraz,meg lent is.Légtelenítőnél szívhat vissza levegőt ahogy nyitva van,és csak folyik ki az olaj?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
Az első fékem első húzásra beesik,a második keményebb,de rugalmas,harmadik meg beton.Hol a pékbe keressem a hibát?
Múltkro egy órán keresztül folyattam a fékfolyadékot,be a tartályba,alul meg jött ki csövön,majd ezt párszor megtéve a légtelenítőt elzártam,és próba.Valahol levegős lehet.Tartálynál nem folyik,nem szörcsög,fékcső száraz,meg lent is.Légtelenítőnél szívhat vissza levegőt ahogy nyitva van,és csak folyik ki az olaj?
Múltkro egy órán keresztül folyattam a fékfolyadékot,be a tartályba,alul meg jött ki csövön,majd ezt párszor megtéve a légtelenítőt elzártam,és próba.Valahol levegős lehet.Tartálynál nem folyik,nem szörcsög,fékcső száraz,meg lent is.Légtelenítőnél szívhat vissza levegőt ahogy nyitva van,és csak folyik ki az olaj?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
EBC-re motorradban kérdezz rá... hátha...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
sziasztok!
jiucan markaju fekbetetet hasznal valaki? tapasztalat?
Unixban szerettem volna ferrodo-t venni, sajnos nincs es azt a valaszt kaptam, hogy bizonytalan lesz-e egyaltalan
vagy esetleg valakinek tipp hogy EBC-t fel lehet e lelni meg valahol?
jiucan markaju fekbetetet hasznal valaki? tapasztalat?
Unixban szerettem volna ferrodo-t venni, sajnos nincs es azt a valaszt kaptam, hogy bizonytalan lesz-e egyaltalan
vagy esetleg valakinek tipp hogy EBC-t fel lehet e lelni meg valahol?
Re: Fékek
csdani írta:
Főfékdugattyún van egy tömítőgyűrű, azt kell kicserélni, az nekem a kis ETZ-n használt, reméljük neked sincs gallyra menve a főfékhenger!
Akkor már érdemes párban kicserélni a fékkarnál levő tömítéssel együtt. Reméljük a legjobbakat
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Fékek
Hujber írta: Fogalmam sincs, nem az én motoromról van szó, még csak egyszer ültem a nyergébe. Nemsokára lesz alkalmam, majd megnézem jobban. Én is a levegőre tippelek.
Főfékdugattyún van egy tömítőgyűrű, azt kell kicserélni, az nekem a kis ETZ-n használt, reméljük neked sincs gallyra menve a főfékhenger!
Re: Fékek
Fogalmam sincs, nem az én motoromról van szó, még csak egyszer ültem a nyergébe. Nemsokára lesz alkalmam, majd megnézem jobban. Én is a levegőre tippelek.Seclusion írta:
Én arra tudok gondolni, hogy levegős a rendszered, vagy a karmantyúd kezd elmenni. A fék lent nem szorul?
(Mert ugyanezen tünetek mellett nekem picit szorul a fékem ~ nem megy vissza a helyére)
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Én arra tudok gondolni, hogy levegős a rendszered, vagy a karmantyúd kezd elmenni. A fék lent nem szorul?Hujber írta:Sziasztok!
Első féknél valahogy meglehet oldani azt a problémát, hogy ha lassan húzom, később kezd el fogni, viszont ha megrántom, elég hamar felkeményedik? Természetesen hidraulikus. Azt, hogy utángyártott-e, nem tudom.
(Mert ugyanezen tünetek mellett nekem picit szorul a fékem ~ nem megy vissza a helyére)
Re: Fékek
Sziasztok!
Első féknél valahogy meglehet oldani azt a problémát, hogy ha lassan húzom, később kezd el fogni, viszont ha megrántom, elég hamar felkeményedik? Természetesen hidraulikus. Azt, hogy utángyártott-e, nem tudom.
Első féknél valahogy meglehet oldani azt a problémát, hogy ha lassan húzom, később kezd el fogni, viszont ha megrántom, elég hamar felkeményedik? Természetesen hidraulikus. Azt, hogy utángyártott-e, nem tudom.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
Sziasztok!
Hátsó kerékbe dobfékhez ki milyen fékbetétet használ? Valamire hasznáható (papaírnehezéken kívül) a mofában vagy huberben kapható fékbetét? Fog rendesen, esetleg nyikorog?
Köszi előre is
Máté
Hátsó kerékbe dobfékhez ki milyen fékbetétet használ? Valamire hasznáható (papaírnehezéken kívül) a mofában vagy huberben kapható fékbetét? Fog rendesen, esetleg nyikorog?
Köszi előre is
Máté
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
"Fentinél" is a legkímélőbb a kompresszor. De ha nincs egy megfelelő fogóval is ki tudod ráncigálni. Persze csak óvatosan, és csak a legvégét szabad megfogni, ami nem megy már keresztül a tömítésen. Mert így a vége garantáltan deformálódni, karcosodni fog. De ha nem megy a tömítésig, akkor mindegy.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Felsőt csak ki kell csupálni ha emlékeim nemc salnak.kr írta:Nem - nem, én a fent. a fékkarnál lévő dugattyút nem tudom kiszedni.
A lentinél egy sokkal egyszerűbb módszert alkalmaztam: kivettem a fékbetéteket,
középre betettem egy villáskulcsot és töltöttem bele pici olajat, és a fékkarral kijárattam a dugattyúkat.
Onnan már kézzel is kijöttek
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Nem - nem, én a fent. a fékkarnál lévő dugattyút nem tudom kiszedni.
A lentinél egy sokkal egyszerűbb módszert alkalmaztam: kivettem a fékbetéteket,
középre betettem egy villáskulcsot és töltöttem bele pici olajat, és a fékkarral kijárattam a dugattyúkat.
Onnan már kézzel is kijöttek
A lentinél egy sokkal egyszerűbb módszert alkalmaztam: kivettem a fékbetéteket,
középre betettem egy villáskulcsot és töltöttem bele pici olajat, és a fékkarral kijárattam a dugattyúkat.
Onnan már kézzel is kijöttek
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég