Papp-LAN írta:Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
Eljuttatod hozzám én beszúrom neked, hogy ne könnyezzen.
(csak adj O gyűrűt, hogy tudjam a pontos méreteket)
[/quote]
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.[/quote]
pempelli írta:Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből.
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
Nekem pont ezt csinálta, kipufogó tele volt, kiégettem és, megszűnt a jelenség.Esetleg még gyujtás, megszakítóhézag vándorlás lehet, de nekem a kipuf csinált ugyanezt.Ésszerű nálad is, hisz olajdúsan használod.
Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
Azt tapasztaltam a járgánnyal hogy gyorsításkor semmi nincs vele tökéletes de ha egy sebességen szeretnék menni vele elkezd dadogni ha odahúzok neki megy rendesen.
Az mindegy hogy 50-nel vagy 70-el akarok menni ugyanúgy csinálja,esetleg túl olajos keverék csinálhat ilyen galibát ,járatós a sárkány nem sajnáltam az olajat a benzinből.
Vagy mire érdemes még ránézni,tű legfelül (vagyis a legvégén)a leg kevesebbet kapja.
sziasztok!
Úgy gondoltam ma rá nézek az öreg /1 es gyújtására! Megdöbbentem amit tapasztaltam!! Az előgyújtás közel 1 cm, többször is utánamértem de nem hittem el! Csodálkozom hogy beindult. Remélem semmi baja nem lett tőle... Szerintetek?
üdv
Nekem is MOL Hykomol van a váltóban és nem ugrik, csak nagyon picit, a másik gépben viszont Agip Rotra Hy van, na az ugrik, meg a váltás se valami sima, ki is irtom belőle.
Sziasztok!
MZ ETZ 150 by'86 a berúgó / váltó tengelynél könnyezik az olaj! Azt mondják MZ betegség tényleg semmit nem lehet ellene tenni? Bármi ésszerű megoldás érdekelne. Mindig koszos a villa, lábtartó, stender. Szeretnék megoldást ellene!
Papp-LAN
Üdv kicsi TS nél mennyi a megengedett kotyogás hajtókarnak?Felső szemnél mérve szal gyárilag egyáltalán nem volt semmi mozgása alul? kb 0,75 mm a játéka mindkét irányba. A másik mennyire kell feszesnek lenni a kuplung láncnak (duplasoros) van erre valami előírás hogy mikor jó és mikor nem?
[quote="Perec"]Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.
Már értem mire gondolsz
Kössz
Leszedtem újra a kuplungot és vissza raktam. Sokat nem próbáltam, de most jónak tűnt.
ugyanaz gondolom, mint a tobbi megszakitos, sztem kismillioszor le lett mar irva...de tess elobanyasztam egy regi levelet:
Gyujtasallitas: Eloszor a megszakito hezagot allitasd be: kivett gyertyanal egy 13-as kulccsal addig forditsd a fotengelyt az oramutato jarasaval megegyezoen amig a megszakito a legnagyobbra nyit ekkor legyen a hezag kb. 0,4 mm. ezt az excenterrel tudod beallitani majd ezutan fixald. igy ered el, hogy ez lesz a max. nyitasa a megszakitonak. Ezutan a dugattyut vidd a felso holtpont ele 2,8-3 mm-re. Ha van indikator orad az a legjobb, ha nincs akkor egy hurkapalca is megteszi. Felso holtpontnal beledugod bejelolod, majd meg egy jeloles 2,8 mm-rel feljebb, es visszabb forgatod a fotengelyt a 2,8-as jelolesig. ha ez megvan, akkor kell az alaplapot addig forditani, amig elkezd a megszakito nyitni. Egy probalampa nagy segitseg lehet. Hazilag is keszithetsz: 2 vezetek kell es egy ego. Az egyik vezeteket testre a masikat a kalapacsra teve a megszakito zart allapotaban (gyujtas raadva) aram folyik at es vilagit a lampa, amikor nyit a megszakito, akkor kialszik.
Szoval ekkor a megszakitohezagod mar fixen 0,4 dugattyud fhp elott 2,8 mm-rel, probalampa rajta, gyujtas raadva ekkor az alaplapot addig forditsd amikor a lampa kialszik. Ezutan rogzited az alaplapot es tuladonkepp ennyi. Az egesz muvelet kb 3 perc.
Méretre kell állítani: 11mm-re kell kilógni a dió furatközepének, nem a bowdent kell figyelni, azt felül kell utánállítani, esik ahová esik. Olvasd el a szerelési könyveket a TS angolul van az ETZ magyarul.
horhaus írta:A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
Üdv mennyit szabad kotyognia az mz Ts 125/150 főtengelynek felső szemnél mérve? kuplungláncnak mennyire szabad lógnia, hogyan tudom megnézni, hogy jó e még vagy nem mert elég lazának tűnik de nem tudom mihez viszonyítani? Előre is köszi!
hmm, ez az ásványi olaj 10W40 nem rossz ötlet, nekem a szintetikussal megcsúszott a kuplung 3-ban is. Azóta automata olaj van benne hogy lepucolja a lamellákat kicsit.
kipróbálom én is ásványival, de lehet 5W40 lesz belőle.
[quote="Perec"]Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.
A ts-en a durva beállítást szerintem a fordulatszám mérő kihajtás alatti tárcsa forgatásával lehet beállítani. Ott pedig nincs méret. Vagy van más állítási lehetőség is ?
z25z írta:sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.
Na akkor jövőre lecserélem ,erre a kis időre már jó lesz így.
sima 10W-40 es asvanyi motorolaj megteszi, letezik a repsolnak ebben a viszkozitasban transmission nevezetu valto olaja, nekem az annyira nem jott be. Ami kerulendo: a fullszint olaj, azzal hajlamosabb megcsuszni.
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Kuplung menesztő hézagolása szoros lett.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Ebből még mindig nem derül ki, hogy beállítottad-e a durvaállítót. Asz'em ETZ-nél valami 9 vagy 11 mm.
horhaus írta:kössz a gyors reagálást
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Először szeretnék tisztába lenni avval hogy a gyújtás rendesen be van-e állítva. Alapjáraton kopog és azt mondták, hogy a nagy előgyújtásnak a jele... Simsont már állítottam az nem volt nagy dolog, de ezt előbb szeretném látni. A karbin belül mire gondoltál? A fúvókák mérete gyári. Úszószint beállítva. Súber állásán még finomítani kell. Sajnos még nem tudom letesztelni hogy melyik állásban az ideális.
Üdv.
Slarin írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs e valaki Sopron közelébe aki szívesen megmutatná nekem egy TS250/1 es MZ nek a gyújtásbeállítási folyamatát. Sajnos én nem értek ehhez a szerkezethez de szívesen szerelgetek és egy kicsit állítanom kéne a gyújtáson mert üresbe nagyon ráz a motor és kicsit egyenletlen a járása is!
Köszönöm!
Hello!
Nincs meg valakinek véletlenül, hogy a különböző MZ típusokon milyen hosszúságú fordulatszámmérő spirált használtak? Van pár spirálom a következő méretben. 81cm, 85 cm, 90 cm, 100 cm. Mindegyik gyári darab (fekete burkolat, műanyag hollander, kadmiumozott fém vég. Csak jó lenne tudni melyik hova való.... A 81 talán ETZ 251.
Állítani tudok a bovden feszességen, de a tipikus még nem jó, még nem jó, már nem jó probléma van. Egyben nem emel ki, de berugni már nem tudom mert csúszik.
Olajat azt tettem vissza amit leengedtem belőle. Tavasz óta ez van benne, és jó volt.
Van három tartalék kuplungom, kettőben talpcsapágy van a másikban és a motorban pedig sima csapágy van a kuplung közepén. Melyik való a per1 be? A sima csapágyasnál nem kell valami a csapágy és a kinyomó szerkezet találkozásához?
horhaus írta:
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
[/quote]
Mindíg jó volt az olaj viszkozitása?
Nekem a vékony olajjal csinált ilyet, ugyanígy már nem tudtam állítani.
Castrol 75W-90-el megszűnt, szépen kiold.Persze ezzel is megvan az a gond, hogy ha sok a városozás nehezen találok üreset, és ki kell a váltásokkal kicsit várni.
Nem tudom TS-nél hogy van pontosan alul a durvaállító, de ott nézz körül, illetve állítsd be könyv szerinti méretre, ha van abban is egy dió amibe a tokoshuzal beakad. A kuplung nem romlik meg.
horhaus írta:
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
Kössz a segítséget
Kb egy hónapig szétszedve állt a motorom. ( furattam, szimeringeket, cseréltem, és a főtengely csapágyat kellett meg barkácsolni ) Végre sikerült összeraknom és beindítanom, de a kuplungal valami nem stimmel. Be teszem egybe és behúzott kuplungal is nagyon menni akar. Fékeznem kell mert el visz. Ha jobban rá állítok már nem tudom berugni mert csúszik. Talán a szárazon állás tett be neki? mert előtte jó volt, olaj is ugyan az 15-40 motorolaj.
én a 250-esbe tudtam szerezni nyers öntésű dugattyút, amiből az esztergályos formázza ki a megfelelő dongát gyűrű nútokat, stb. 22000 forintba került fúrással együtt, nem olcsó, de nem is megy szét. Egy TS 125-be pedig RS 125 dugattyút tettünk. 150-essel az a baj hogy más cég nem nagyon csinál ilyen hengert, a Honda CR 125-höz lehet kapni 160-as Polini hengert, talán annak a dugattyúja belemenne.
Én Griecs Mátyásnál fúrattam az ETZ125-öm (Békéscsabán),ő már vagy 30 éve ezt csinálja,de nem tudott ajánlani más fajta,kiemelkedő minőségű dugót,mert ezek 20 000-től indulnak,és olyan kevés darabszámú egy gyártó számára az ETZ125,hogy nem éri meg ehhez külön tervezni,gyártani minőségi dugót.A másik meg,hogy mi nem a gazdag motorosok vagyunk,és 100-ból 1 tenne a motorjába 20 000Ft-ért dugót.A Mahle,és a Kholben Schmidtt biztos nem csinál.A Viseco céget érdemes megnézni,mert ők után gyártanak,és nem drágák,esetleg crossmotor alkatrész boltokban.Azért ha sikerrel jársz,oszd meg velünk is,mert engem érdekel!