De bizonyKILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét?
Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A 18-as nem a rugós alátét?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Nem tudom, hogy van e utángyártott alkatrész benne, én ahogy elhoztam ( működött több száz kilométert) nem cseréltem benne semmit. Na jó, a tűgörgőt, de az nem lehet a baja.
http://citybike.hu/shop_ordered/2333/pi ... uplung.gif
E szerint csak a 18as számú hézagoló alkatrészt hagyhattam ki, de mikor még össze volt rakva, akkor sem volt benne.
Bambi köszönöm a tanácsot, de a Bakonyban tudtommal nincs ilyen klubtag. Holnap átnéem megint.
http://citybike.hu/shop_ordered/2333/pi ... uplung.gif
E szerint csak a 18as számú hézagoló alkatrészt hagyhattam ki, de mikor még össze volt rakva, akkor sem volt benne.
Bambi köszönöm a tanácsot, de a Bakonyban tudtommal nincs ilyen klubtag. Holnap átnéem megint.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Ha mindent jól tettél össze,és az alkatrészek nem hibásak akkor működnie kell.Ha viszont még sem jó akkor valamit elszúrtál vagy még sem ok minden alkatrész.Hogy melyik a probléma így nehéz lesz kitalálni ha mindent jól csináltál elvileg.Nem szoktam ilyen tanácsot adni de most megteszem.Keres egy olyan szerelőt vagy klubtagot a környéken aki már javított egy pár ETZ kuplungot,mert valószínű,hogy ha láttá az illető könnyebben észrevenné a problémát.Szerintem sok időt és helytelen szerelést tudnál megspórolni, amivel esetleg károsítanál más alkatrészeket.Ne kioktatásnak vegyed,hanem segítségnek és akár te is tanulhatsz belőle,amit a jövőben tudnál hasznosítani.Hujber írta:Sziasztok!
Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van
üdv bambi
Re: Blokk
pempelli írta: Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45E
Bennvannak azok is, szerintem alkatrészt nem hagytam ki.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
[youtube][/youtube]
Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45EHujber írta:Sziasztok!
Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nekem is volt egyszer hasonló,a rugóktól kihagytam az alátéteket ,akkor behúztam a kuplungot már állt is le a motor.túl tudta nyomni a kuplungszerkezetet.Hujber írta:Sziasztok!
Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!
Re: Blokk
Sziasztok!
Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van
Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
pempelli írta:igenbébé írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
Ohhh, ennek örülök, köszönöm válaszodat!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
igenbébé írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Blokk
Igen, ezt gondoltam én is, szerintem ezt fogom csinálni, csak emlékeztem, hogy valaki ezt a lehetőséget is írta
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én féktisztítóval letakarítom a kúpot és hőlégpisztollyal felmelegítem a kuplungot ,így felhúzom.(előtte ha van egy kis csiszolóporod azzal összecsiszolhatod a kúpot és a kuplungot ,de csak ésszel)Hujber írta:Kuplung felrakásnál volt téma, hogy valaki menetrögzítővel szokta felrakni. Loctite 243 jó hozzá? Vagy rakjam össze anélkül?
Még sohasem fordult el.
Re: Blokk
Kuplung felrakásnál volt téma, hogy valaki menetrögzítővel szokta felrakni. Loctite 243 jó hozzá? Vagy rakjam össze anélkül?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- maki79
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Én csapágyboltban szoktam venni kifejezetten autó szereléshez való ,hőálló,olajálló ,tubusos tömítőanyagot.Würth,Pro Seal.Bekenem vele az összeillesztendő felület mindkét felét,és úgy illesztem össze.A kuplung oldalon még utolag szoktam kívülről az aljára is kenni.Úgysem látszik .Az én mocimnál ez bevált.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
FBS tökéletesen megfelel nekem az összes motoron ilyennel van összerakva és tökéletes sőt még a kipufogó is és az ára is tűrhető
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Hermetik az mindenre jó! Rohadt büdös és igen nehéz szétszedni az azzal összerakott blokkokat! DE az neked nem fog ereszteni az 100
- Ghostbikerboy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
- Tartózkodási hely: Pocsaj
Re: Blokk
Valami hasonló dolgon töröm én is a fejem.Extremeblast írta:Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Nekem is csöpögött a bal dekni alatt, mivel nem kaptam megfelelő tömítést( sajnos mifelénk nem nagyon lehet Mz alkatrészeket kapni), így hát csináltam vastagabb karton papírból, és még tömítő pasztát is tettem. Azóta egyáltalán nem ereszt.
Üdv.:
Ghost
Ghost
- Ghostbikerboy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
- Tartózkodási hely: Pocsaj
Re: Blokk
Debrecenben hol tudok beszerezni ilyen tömítést? Van másik blokkfelem is, ha az a baja. Igen, debreceni szerelőnél (szoci motorokkal foglalkozik). Miért? Ha nem boldogulok vele, tavasszal felkereslek.Troster írta:Én a fekete színű hőálló tömítést használom, de csak nagyon vékonyan az nem fog ereszteni, bár kérdés, hogy a blokkfél milyen állapotú, mert ha nagyon meg van gányolva akkor semmi sem fog tömíteni.debreceni szerelőnél volt a motor?Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Ha nem boldogulsz, gyere át hozzám, szívesen segítek.
Üdv.:
Ghost
Ghost
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Nekem is csöpögött a bal dekni alatt, mivel nem kaptam megfelelő tömítést( sajnos mifelénk nem nagyon lehet Mz alkatrészeket kapni), így hát csináltam vastagabb karton papírból, és még tömítő pasztát is tettem. Azóta egyáltalán nem ereszt.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Én a fekete színű hőálló tömítést használom, de csak nagyon vékonyan az nem fog ereszteni, bár kérdés, hogy a blokkfél milyen állapotú, mert ha nagyon meg van gányolva akkor semmi sem fog tömíteni.debreceni szerelőnél volt a motor?Ghostbikerboy írta:Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Ha nem boldogulsz, gyere át hozzám, szívesen segítek.
- Ghostbikerboy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
- Tartózkodási hely: Pocsaj
Re: Blokk
Sziasztok!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?
A műveletet szeretném magam orvosolni!
Várom a jó tanácsokat!
Előre is köszönöm!
Üdv.:
Ghost
Ghost
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De unalmas. De azért még egy utolsójura györgy írta:sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy
Nekem durvább volt a jelenség mert le is fulladt egyesbe rakás után(behúzott kuplungnál...
Én úgy oldottam meg (rendszeresen) hogy sztenderen berugtam, egyest váltottam, és elkezdtem túráztatni(persze csak finoman) egy-két másodperc után oldott a kuplung...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Re: Blokk
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki hogy a 150-es etz hengerfején milyen távolságban vannak a csavar helyek? Egymástól mérve és átlósan mérve is kéne. A csavarközéptől mérve.
Köszönöm!
Meg tudná mondani valaki hogy a 150-es etz hengerfején milyen távolságban vannak a csavar helyek? Egymástól mérve és átlósan mérve is kéne. A csavarközéptől mérve.
Köszönöm!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy
Re: Blokk
Ezt nem csak a jawa könyv írja. nekem a ts könyvében is benne van hogy hidegben indulás előtt kicsit meg kell "löködni" kettesben a motort, behúzott kuplungal is.gabsic írta:Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.
(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , köszi a tanácsot , ma megjátszom amit ajánlasz , JAWA nekem is volt tudom hogy az behúzott kuplunggal is indítható,de kiegészítem nagyon halkan hogy az ilyen bakkecske mutatványt sohasem mutatott be, hangosabban meg azt mondom az MZ azért megbízhatóbb mint a régi CEZETEM üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.
(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.
(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok ,na akkor pontosítom, a motor CSAK megugrik ,de ha 1x már kioldott a kuplung nem akar kúszni sem , meg sebességben behúzott kuplunggal akár gurulni is tudok ha többször ismétlem a műveletet akkor egyre gyengébb a megugrás üdv. juragy
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Sajnos nem... Aznap, meg előző nap a teraszon állt, és este volt -10 is szerintem...
Mostmár "fűtött" garázsban áll. (Nincs 0 foknál kevesebb, -20 fokig.)
Mostmár "fűtött" garázsban áll. (Nincs 0 foknál kevesebb, -20 fokig.)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
De Te fűtött garázsban tartod, azt hiszemKILL3R etz írta:Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.
A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Nekem 80W90-es van bennük ma kicsit elindítottam megjárattam sebbeségbe rakva kicsit mozdult de melegen is kicsit kuplungomon is kéne finomítani,
De a 80W90-es amúgy jó bele nem?
De a 80W90-es amúgy jó bele nem?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.
A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Az asszonynak a Daewoo Matiz reggeli hideg indítás után váltó üresben, kuplung fel, és kigurul a garázsból.
Úgy kell fékkel megfogni,hogy álljon már meg.A -18 fokban úgy megdermed az olaj,hogy üresben is viszi az
autót amíg egy kicsit meg nem töri.Első ilyen alkalommal meg is lepődtem tőle egy kicsit. Gondolom az
MZ is azért ugrik ilyenkor nagyobbat mert dermedtebb az olaj.Amúgy szerintem ha valaki rendszeresen hasz-
nálja télen a motort akkor megéri kicserélni benne az olajat hígabbra,tavasszal meg vissza,ha eleve nem 15w
40-es van benne mert azt nem kell.
Úgy kell fékkel megfogni,hogy álljon már meg.A -18 fokban úgy megdermed az olaj,hogy üresben is viszi az
autót amíg egy kicsit meg nem töri.Első ilyen alkalommal meg is lepődtem tőle egy kicsit. Gondolom az
MZ is azért ugrik ilyenkor nagyobbat mert dermedtebb az olaj.Amúgy szerintem ha valaki rendszeresen hasz-
nálja télen a motort akkor megéri kicserélni benne az olajat hígabbra,tavasszal meg vissza,ha eleve nem 15w
40-es van benne mert azt nem kell.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azért feltételezzünk normál használatot. Behúzott kuplunggal egyesben nem illik tologatni. Megindulásnál (tolva) néha forgat azért a főtengelyen.
Ha normál használatnál, meleg, járó motornál, amikor egyesbe teszed nagyot ugrik a gép, és próbál kúszni előre, akkor gond van. Minden egyéb esetben nincs.
Ha normál használatnál, meleg, járó motornál, amikor egyesbe teszed nagyot ugrik a gép, és próbál kúszni előre, akkor gond van. Minden egyéb esetben nincs.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sőt, akkor is forog ha áll!!
Komolyra fordítva a szót, azért lehet abban a kuplungban hiba ha másik olajra és 10C felett is csinálja..
Komolyra fordítva a szót, azért lehet abban a kuplungban hiba ha másik olajra és 10C felett is csinálja..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
KöszDénes írta:Teljesen normális. A kerék még üresben is forog, ha minden okés a motoron.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nálam is hasoló a helyzet, sőt ha egyesbe teszem behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék (a motor a középtámaszon van). Ami még jellemző az, hogy ha egyesben behúzott kuplunggal tolom a motort meghajtja magát a főtengelyt is( ez nem csak télen fordul elő). Ez nagyon árthat a váltónak, állítsak a kuplungon?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok köszi a választ van benne valami az elmúlt nyáron nem volt ilyen hogy ki akar ugrani alólam csak picit mozdult sebességbe rakáskor üdv. juragy
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Hideg az olaj. Másik olajfajtával ez orvosolható, de ilyen hidegben szerintem nem gond, ha ezt tapasztalod. Másik olajjal kockáztatod, hogy melegben (nyár, csúcsforgalom, az mz még mindig tart...) megcsúszik.jura györgy írta:sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy
Re: Blokk
nemdkari írta:Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
Re: Blokk
Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
Re: Blokk
nyugtató,az újra hézagolások miattcsoka írta:Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég