Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Mennyit mentél azzal a motorral hogy megint elkopott a kuplung?
Vagy mit produkál, hogy fel kellene újítani?
Ha leszeded, akkor mérd meg a leghátsó 'nyomólap', és a kuplung külső gyűrűje közti távolságot. Ha fél mm felett van, akkor még nem kopott el...
Ha meg elkopott akkor nincs más lehetőség mint az utángyártott lamellák...
Esetleg gyári bontottak. De ott megvan az esélye, hogy félre van kopva, és egy ideig megint csúszni fog, mivel nem fekszik fel teljes felületével.
Vagy mit produkál, hogy fel kellene újítani?
Ha leszeded, akkor mérd meg a leghátsó 'nyomólap', és a kuplung külső gyűrűje közti távolságot. Ha fél mm felett van, akkor még nem kopott el...
Ha meg elkopott akkor nincs más lehetőség mint az utángyártott lamellák...
Esetleg gyári bontottak. De ott megvan az esélye, hogy félre van kopva, és egy ideig megint csúszni fog, mivel nem fekszik fel teljes felületével.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Blokk
ÜDV.
Kérdésem lenne kuplung felújítással kapcsolatban. Néhány éve lamellákat cseréltem a mocin mert úgy gondoltam, hogy ráfér. Összeszerelés után nem emelt ki, akárhogy állítgattam. Utánaolvastam itt a fórumon és olyan bejegyzéseket találtam amik azt firtatták, hogy a mostanság kapható lamellák nem megfelelő vastagságúak, utángyártott sz....ok. A véleményeteket és a segítségeteket szeretném kérni, mert felszeretném újítani a kuplungot, de nem merek hozzá nyúlni, mert megint felsülök.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Kérdésem lenne kuplung felújítással kapcsolatban. Néhány éve lamellákat cseréltem a mocin mert úgy gondoltam, hogy ráfér. Összeszerelés után nem emelt ki, akárhogy állítgattam. Utánaolvastam itt a fórumon és olyan bejegyzéseket találtam amik azt firtatták, hogy a mostanság kapható lamellák nem megfelelő vastagságúak, utángyártott sz....ok. A véleményeteket és a segítségeteket szeretném kérni, mert felszeretném újítani a kuplungot, de nem merek hozzá nyúlni, mert megint felsülök.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok ma jól kitoltam magammal,a váltókarhoz betettem egy jóval erősebb gumigyűrűt hogy ne eressze az olajat,alig bírtam felerőszakolni a blokk oldalát.
Most meg annyira fogja a gumi a váltó tengelyt hogy össze vissza kell pöckölgetni a váltót hogy normálisan váltson.nem megy vissza alap állásba mindig ott marad ahova pöckölöm.
Csak tanulságnak írtan le nehogy valaki megpróbálja.
Most meg annyira fogja a gumi a váltó tengelyt hogy össze vissza kell pöckölgetni a váltót hogy normálisan váltson.nem megy vissza alap állásba mindig ott marad ahova pöckölöm.
Csak tanulságnak írtan le nehogy valaki megpróbálja.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Rendben, köszi szépen a válaszodat!zsakfos írta:Attól hogy a főtengely Etz,attól még a generátort nem lehet feltenni.bébé írta:
És a generátorod is etz, fel lehet tenni, hogy 12V- os legyen?
A blokkot mindenképp kell igazitani hozzá.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Attól hogy a főtengely Etz,attól még a generátort nem lehet feltenni.bébé írta:
És a generátorod is etz, fel lehet tenni, hogy 12V- os legyen?
A blokkot mindenképp kell igazitani hozzá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
És a generátorod is etz, fel lehet tenni, hogy 12V- os legyen?zsakfos írta:Igen.Nekem is az van benne.Zsolti_1983 írta:Emberek, van valakinek GYAKORLATI tapasztalata: ETZ 250/251 főtengelyét be lehet építeni a TS 250/1 blokkjába?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
zsakfos:
Köszönöm a gyors választ!
Köszönöm a gyors választ!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Igen.Nekem is az van benne.Zsolti_1983 írta:Emberek, van valakinek GYAKORLATI tapasztalata: ETZ 250/251 főtengelyét be lehet építeni a TS 250/1 blokkjába?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Emberek, van valakinek GYAKORLATI tapasztalata: ETZ 250/251 főtengelyét be lehet építeni a TS 250/1 blokkjába?
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget, én is a furatásra szavazok.MrDok írta:Ha már vállas, akkor azt az egy század kopást simán túllépi a henger, próbáld bele, tesztkör, aztán kiderül.bandi12 írta:
Igen a hengerek használtak és van egy kis válluk is.
DE ez nem ajánlott módszer! Tessék megfúratni a kopott hengert!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha a 3 gyűrű szimpatikusabb, akkor veszel olyan dugót, és viszed a hengerrel, hogy ahhzo kéred felfúrni.Hujber írta:2gyűrű vagy 3 gyűrű?
Most a régi dugattyúm 3 gyűrűs, és voltam egy helyen érdeklődni a fúrást illetően, ahol amit adnak hozzá dugattyú, 2 gyűrűs. Befolyásol ez valamit? Gondolom azért ha már elkopott a henger, a 2 gyűrűsnél jobban szökik a kompresszió, vagy nem így van?
Egyébként ajánlom a lengyel dugókat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
2gyűrű vagy 3 gyűrű?
Most a régi dugattyúm 3 gyűrűs, és voltam egy helyen érdeklődni a fúrást illetően, ahol amit adnak hozzá dugattyú, 2 gyűrűs. Befolyásol ez valamit? Gondolom azért ha már elkopott a henger, a 2 gyűrűsnél jobban szökik a kompresszió, vagy nem így van?
Most a régi dugattyúm 3 gyűrűs, és voltam egy helyen érdeklődni a fúrást illetően, ahol amit adnak hozzá dugattyú, 2 gyűrűs. Befolyásol ez valamit? Gondolom azért ha már elkopott a henger, a 2 gyűrűsnél jobban szökik a kompresszió, vagy nem így van?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha már vállas, akkor azt az egy század kopást simán túllépi a henger, próbáld bele, tesztkör, aztán kiderül.bandi12 írta:
Igen a hengerek használtak és van egy kis válluk is.
DE ez nem ajánlott módszer! Tessék megfúratni a kopott hengert!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Igen a hengerek használtak és van egy kis válluk is.MrDok írta:Kopottak, használtak, újak? Ha nem írod milyen, nem tudhatjuk!bandi12 írta:Hello!
Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?
A választ előre is köszönöm.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ennek mi is pontosan a működési elve?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Blokk
Sziasztok. Üzembe helyeztük Zsolti barátommal az emlegetett kenyeres csapágykitolót.
Az első betöltés.
Dornival tömöríítés.
Megindult a csapágy.
És kint is van. Lett egy pogácsánk is. Ki lehetne sütni, még olaj sem kell hozzá.
Ilyen egyszerű az egész. Olcsó és mindig kéznél van. Arra azért vigyázni kell, hogy a dekli alá legyen támasztva, nehogy az szakadjon ki!
Az első betöltés.
Dornival tömöríítés.
Megindult a csapágy.
És kint is van. Lett egy pogácsánk is. Ki lehetne sütni, még olaj sem kell hozzá.
Ilyen egyszerű az egész. Olcsó és mindig kéznél van. Arra azért vigyázni kell, hogy a dekli alá legyen támasztva, nehogy az szakadjon ki!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én évekig használtam (2002-től) Isolator gyertyákat, soha semmi gondom nem volt amit itt többen jeleztek, nekem mindig jó volt.zbogyo írta:sziasztok!
Ts 250be milyen JÓ minőségű gyertyát tudtok ajánlani?
Gondolok itt pl Champion Ngk,ami tartós is,kérnék tipusazonosítót is ha lehet!
Köszönöm segítséget!
Tavasszal szoktam egyet venni, becsavarni, és egész évben rá sem kellett nézni.
Tavaly volt az első kivétel, Mecsek-túrára menet elkezdett kihagyni aztán 1 km múlva megállt. Elővettem a tanktáskában tartalékban lévő Brisk N14C-t, és láss csodát, sokkal jobban, lágyabban viselkedett vele a gép. Tartaléknak ugyanilyet vettem, ránézni erre sem kellett még.
Jawa-ban is brisket használok, tökéletesen bevált, ahogy a Skodában is, de az már más tészta....
Ja még annyit: a Brisk-et mindenki briszk-nek ejti, holott az brick lenne... legalábbis szlovák ismerősök így ejtik, és az lenne a helyes ahogy a Renault-ot sem renault-nak ejtjük, hanem rönó-nak
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2012.02.23. 16:45-kor.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
NGK B8HSzbogyo írta:sziasztok!
Ts 250be milyen JÓ minőségű gyertyát tudtok ajánlani?
Gondolok itt pl Champion Ngk,ami tartós is,kérnék tipusazonosítót is ha lehet!
Köszönöm segítséget!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok ha a 98 dugó bele megy 97 hengerbe valószínű vagy egyik vagy másik vagy mind a kettő kopott ( használt) mert új esetében nem menne bele szerintem üdv . juragy
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kopottak, használtak, újak? Ha nem írod milyen, nem tudhatjuk!bandi12 írta:Hello!
Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?
A választ előre is köszönöm.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Hello!
Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?
A választ előre is köszönöm.
Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?
A választ előre is köszönöm.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vagy gyertyakábel, egyszerű kontakt gond. Esetleg pipa. Mérd meg hogy mennyi az ellenállása. 5 Ohm-nak kell lennie. Illetve, hogy a kis rugó fogja-e a gyertyát rendesen...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gyertya és trafó környékén keresd az okot.jura györgy írta:sziasztok a gyújtást is ellenőriztem amikor bele tetem az új trafót, holnap ránézek de szerintem fölösleges, mint mondtam gyújtótrafóra gyanakszom. hihetetlen hogy állásába is tönkre mehet , mert mint előbb írtam szépen eljárt a múlthéten könnyen indult alapjáratvolt meg pörgött is aztán ma meg azzal szembesülök hogy nem hajlandó még elindulni sem üdv. juragy
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok a gyújtást is ellenőriztem amikor bele tetem az új trafót, holnap ránézek de szerintem fölösleges, mint mondtam gyújtótrafóra gyanakszom. hihetetlen hogy állásába is tönkre mehet , mert mint előbb írtam szépen eljárt a múlthéten könnyen indult alapjáratvolt meg pörgött is aztán ma meg azzal szembesülök hogy nem hajlandó még elindulni sem üdv. juragy
Re: Blokk
Már nem először jártam így és nálam nem volt gond a trafóval.(eddig) De ez az én esetem....Krepp írta:A puffanás, tüsszentés tipikusan Trafó... Második gyanúsított a gyújtás bármely része
A karbitól nem szokott puffanni?
Az új utángyártott trafó lehet rögtön rossz...
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A puffanás, tüsszentés tipikusan Trafó... Második gyanúsított a gyújtás bármely része
A karbitól nem szokott puffanni?
Az új utángyártott trafó lehet rögtön rossz...
A karbitól nem szokott puffanni?
Az új utángyártott trafó lehet rögtön rossz...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok mondod a karbit, a múlthét végén szépen eljárt, alapjárat is szép volt ,1 max. 2 re indult is, a gyújtóüdv. juragy trafó ( amire gyanakszom) tajwáni csak 4 kilométert mentem vele, körülbelül 3 hete tetem bele
Re: Blokk
Szerintem pucold ki a karbit. Nekem akkor csinált ilyet mikor dugulásom volt.jura györgy írta:sziasztok nem tudom ide illik vagy nem meg azt sem tudom miért nem indul be a 250 ETZ szikra benzin van 2-3-4 puffant utána tüsszent egyet és ennyi utána meg semmi gyertya csere és ezt újra eljátssza a múltkor semmi gond nem volt leállítottam és most meg ez van mi lehet a probléma? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok nem tudom ide illik vagy nem meg azt sem tudom miért nem indul be a 250 ETZ szikra benzin van 2-3-4 puffant utána tüsszent egyet és ennyi utána meg semmi gyertya csere és ezt újra eljátssza a múltkor semmi gond nem volt leállítottam és most meg ez van mi lehet a probléma? üdv. juragy
Re: Blokk
Ennek én csak örülök Így meg pláne nem fogja kocogtatni, ha egyáltalán szabadon mozogni sem engedi...nyakas írta: Szerinted , de nem
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Szerinted , de nemHujber írta:
Na, haladunk, ez így teljesen logikus, a mellékelt képet én csináltam, hogy mennyi a hézag, de arra gondoltam, hogy ha felteszem a kuplung fogaskereket és még pakolok rá alátéteket, majd a kuplungot és úgy húzom rá a fordulatszám meghajtó csigáját a távtartóval, az majd a helyére húzza.
Más: a rugós alátétet meg be fogom szerezni, szerintem ha kocogtatja a fogaskerék a kuplungot, akkor nagyobb a lefordulási esély is Na de most hogy már hallottam a hangját 5 hónap óta először, újult erővel tudom csinálni, szóval a lelkesedés nem marad el
fog ez még menni...
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Na, haladunk, ez így teljesen logikus, a mellékelt képet én csináltam, hogy mennyi a hézag, de arra gondoltam, hogy ha felteszem a kuplung fogaskereket és még pakolok rá alátéteket, majd a kuplungot és úgy húzom rá a fordulatszám meghajtó csigáját a távtartóval, az majd a helyére húzza.
Más: a rugós alátétet meg be fogom szerezni, szerintem ha kocogtatja a fogaskerék a kuplungot, akkor nagyobb a lefordulási esély is Na de most hogy már hallottam a hangját 5 hónap óta először, újult erővel tudom csinálni, szóval a lelkesedés nem marad el
No meg most jöttem rá, hogy felszerelem a kiemelőrészt dekni nélkül, kitámasztom egy pillanatszorítóval, és akkor többet fogok látni egyből. Ha kiemel, de mégsem oldja a kapcsolatot, akkor meg is van a probléma...
fog ez még menni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hujber 2012.02.20. 06:31-kor.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ez egy régebbi beirásod.
Ez is okozhat gubancot szerintem,ahogy Mrdok is irta a főtengelynek a helyén kell lenni rendesen.[/quote]
Annak semmi köze hozzá.nekem sincs középen ,sőt talán soha nem is volt egyen szerelésnél sem.
Ez is okozhat gubancot szerintem,ahogy Mrdok is irta a főtengelynek a helyén kell lenni rendesen.[/quote]
Annak semmi köze hozzá.nekem sincs középen ,sőt talán soha nem is volt egyen szerelésnél sem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez egy régebbi beirásod.Hujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Ez is okozhat gubancot szerintem,ahogy Mrdok is irta a főtengelynek a helyén kell lenni rendesen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem tévedsz.Ha az kimarad,legfeljebb zörgősebb lesz a hangja a motornak,de attól még a kupplungnak kikellene emelnie.Hujber írta:
És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv! Egy lehetséges hibaforrás: a kuplung agya tágul, kopik. Ha a főtengelyre jobban rámenő ( kisebb a hézag a főtengelycsapágy és a kuplungagy között) agy alá a gyári hézagolást teszed, az agy beszorítja a menesztő fogaskereket, és ennek olyan hatása van, mintha nem emelne ki a kuplung.Hujber írta:És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét?
Ezért kell kihézagolni, pl a szétkapott kuplungból csak az agyat, és menesztőt felrakni a tengelyre, és lemérni a menesztő játékát, ennek megfelelő vastagságú hézagolást használni.
Agy "kopására" bizonyíték: gyárilag 3mm a hézag a malomkerék és a kuplungszerkezet között, használt motornál pedig előfordul hogy a 2 összeakad.....
Persze a főtengelyt beszereléskor rendesen a helyére kell húzni a bal blokkfélben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem ez jó lesz :http://www.manualedereparatie.info/en/d ... -list.html Sok sikert.bomber93 írta:Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ha a rugós alátétre gondolsz, akkor szerintem tévedsz. Kell az oda, meg a csúszótárcsa is. Ennek a vastagságával viszont lehet variálni.Hujber írta:de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?
A kuplungmeghúzáshoz pedig annyit, én mindig kalapácsnyelet teszek a kipunyílásba, persze fából készült nyelet. Utána ráakasztok valami hosszabb fajta kulcsot, aztán hadd szóljon.
Re: Blokk
És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Annyival kell visszahúzni is. Ugyanis ez tartja a kúpon a kuplungot... Akkor tud megforogni, ha már lecsúszott a kúpról.
Amúgy szerintem a kipuff nyílásba teszel valami puhább, kerek fát pl seprűnyél (vagy hólapátnyél... az úgyis időszerűbb. ). Legalábbis én így csináltam...
Amúgy szerintem a kipuff nyílásba teszel valami puhább, kerek fát pl seprűnyél (vagy hólapátnyél... az úgyis időszerűbb. ). Legalábbis én így csináltam...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
90-100Nm-er a kuplungot kell felhúzni,azt csak jól meg kell húzniTroster írta:Ha már kuplung a téma, tegnap bal oldali deknit cseréltem, minden ok., de a kuplung nagy anya meghúzására van valami tippetek, hogy rendesen meg lehessen cibálni?(úgy tudom 100Nm)
Egyedül vagyok, nem akarok a szívótorokba csavarhúzót dugdosni, egyesbe van, hátsó fék befékez, de úgy érzem, hogy így nem tudom meghúzni rendesen főleg nyomatékkulccsal.Rajta ülök, nyomom a féket és még kulcsolok is....szóval várom a házi praktikákat!
Előre is köszönöm a tippeket!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2012.02.18. 21:21-kor.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ha már kuplung a téma, tegnap bal oldali deknit cseréltem, minden ok., de a kuplung nagy anya meghúzására van valami tippetek, hogy rendesen meg lehessen cibálni?(úgy tudom 100Nm)
Egyedül vagyok, nem akarok a szívótorokba csavarhúzót dugdosni, egyesbe van, hátsó fék befékez, de úgy érzem, hogy így nem tudom meghúzni rendesen főleg nyomatékkulccsal.Rajta ülök, nyomom a féket és még kulcsolok is....szóval várom a házi praktikákat!
Előre is köszönöm a tippeket!
Egyedül vagyok, nem akarok a szívótorokba csavarhúzót dugdosni, egyesbe van, hátsó fék befékez, de úgy érzem, hogy így nem tudom meghúzni rendesen főleg nyomatékkulccsal.Rajta ülök, nyomom a féket és még kulcsolok is....szóval várom a házi praktikákat!
Előre is köszönöm a tippeket!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég