Elektronika topik - a pokol kapuja
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Az olaj meg a víz miatt írtam, hogy lefestem vagy lelakkozom. Am meg ha lenne aluból, akkor azt tenném rá
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Érdekes elképzelés, akár működhet is. Viszont mi van, ha vizet, vagy olajat kap?allllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.
(Szétmegy a szimmering pl.) Nem véletlenül csinálja mindenki aluból, de a kíváncsiság végett kipróbálhatod. Azért egy tartalékot esztergálj magadnak aluból is, hogy ha kell, gyorsan ki tudd cserélni...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Próbalámpa: fogod a hátsó fék lámpakapcsolójának vezetékét és rádugod a kondin lévő vezeték helyére.djtoma írta:
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?
Ha videót akarsz nézd ezt: http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?kupi írta:Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , kicsit vissza olvasgattam , apropó indexrelé, én vásároltam 1 indexrelét,, első rálátásra mondom ez elektronikus mondom kipróbálom, gyorsan aksidekli le csavarhúzó izzó kézbe na meg a relé kapkodás HICC amperszag , NA mondom ennyi vége, mielőtt kidobnám mondom azért megnézem mégis hátha nem csináltam nagy kárt , kibontom látom nyák vezetőcsíkon a szakadást, megforrasztottam azóta jó illetve hazudok 1x cseréltem benne 1 elektrolit kondenzátort mert fel puffadt, na de ami a lényege az egésznek nem elektronikus ,már nézte nagyszaktudásu barátom ( elektronikában nagyon otthon van ) ő mondta ez egy önszaggatós relé ,típust nem tudok mondani fekete színű kocka, van 1 felfogató fül rajta és terhelésről annyit hogy max. 180W de ami még érdekesebb hogy 2 wattos izzóval MÁR működik
mondom megosztom ezt azoknak akiknek ledes indexei vannak én csak azért cseréltem mert az izzószálas relém nagyobb fordulatnál és vibrációnál össze-vissza pislákolt nagyon idegesítő volt üdv. juragy
mondom megosztom ezt azoknak akiknek ledes indexei vannak én csak azért cseréltem mert az izzószálas relém nagyobb fordulatnál és vibrációnál össze-vissza pislákolt nagyon idegesítő volt üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2013.03.11. 13:21-kor.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Majd lefotózom. Szerintem nem pont ugyanez a fajta, de hasonló méret és bonyolultság.hell írta:Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...
És elég sok évet kibírt.
Egyébként kivettem a tokból, azt hiszem az már nincs meg.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A dinamós rendszerekre vonatkozik, az előtét-ellenállásról van szó. Az MZ-k esetében a 6V-os rendszerűeknél van ilyen, a teljesség igénye nélkül: ES, ETS, TS.szediati írta:...Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Nekem is elektromos fesszabályzó van beszerelve 2 éve tettem bele amikor is a gyári elektromechanikus kb 3000 fordulaton 16-17 volton töltötte az akkut. ez olyan 13.8-14 körül tölt 3000 es fordulaton. ez a fekete dobozos kisipari elekromos doboz de eddig kopp kopp tökéletes. én a saruknál kinyomtam szilóval az egészet ne menjen bele nedvesség. Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
A műanyag házért nem kezeskedem, de a NYÁK, meg az elektronikai alkatrészek tokozása tuti bírja.
Ezt a tippet mondtam másnak is és tudtommal működött.
Bár a mai jó kínai cuccoknál soha nem lehet tudni.
Eszükbe jut hogy a takony olcsóbb, akkor onnantól abból készül a tranzisztor tokja.
Egyébként nekem van egy, ami szintén túltölt és nincs kiöntve műgyantával.
Nem dobtam még el, mert olyan kis aranyos darab. Ha nem jön össze a mutatvány azt neked adom tanulmányozásra!
Ezt a tippet mondtam másnak is és tudtommal működött.
Bár a mai jó kínai cuccoknál soha nem lehet tudni.
Eszükbe jut hogy a takony olcsóbb, akkor onnantól abból készül a tranzisztor tokja.
Egyébként nekem van egy, ami szintén túltölt és nincs kiöntve műgyantával.
Nem dobtam még el, mert olyan kis aranyos darab. Ha nem jön össze a mutatvány azt neked adom tanulmányozásra!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hohóóó az igen az tényleg nem most volt sőt hajjaj... Így belegondolva ennél a kis kütyünél lehet szétmarja még a vasat is. A kis műanyag házáról nem is beszélve. Fogalmam sincs mostmár, hogy ez működne-e!? Dénes ha aktuális lesz megbizonyosodást tudok szerezni róla hogy nem mar szét mindent csak azt a fránya gyanta szerűséget akkor pánikszerűen felveszem veled a kapcsolatot és megegyezünk. Ezt a fajtát még talán Bambi mester is dicsérte volna ha jól emlékszem, hogy nem egy rosz kütyü. Nekem is évekig ez volt előtte meg fene tudja ezzel vettem a gépet annó(most valami széthulhatot benne mert kicsit túltőt vele persze nem vészes, de belegodolva minden gond nélkül 7+ évet szolgált atom stabilan). És ha valaki ilyen gondal küzdene ha kiderül mi van benne akár lehetne is valami hozzáértőnek lekopintva sorozatgyártás csinálni. Ennél kisebbet még nem nagyon láttam az tény és ha jól látom 9db kis ellenállás szerű van benne egy tranzisztor meg egy valami . Nem bonyolult az látszik rajta így szerintem pici pénzből ki lehet hozni. Ami ugyen nekünk hibátlan...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Toluol...adjak?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én még a C64-es számítógép tápját javítottam ezzel a módszerrel. Tudod mikor volt az?hell írta:Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült...
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....
Csak lehet most is kapni valahol.
Re: Elektronika
Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!
Ezt nem igazán értem. Magyarul lehetne??? )
Elnézést de nem igazán értek hozzá.
Köszi
Ezt nem igazán értem. Magyarul lehetne??? )
Elnézést de nem igazán értek hozzá.
Köszi
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült...
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Atilla írta:Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó.
Hali! Én régebben laborba dolgoztam, ezt az oldalt tudom ajánlani.
https://hu.vwr.com/app/search/Search?ke ... archOp=and
Bár nem biztos, hogy magánszemélyek is vásárolhatnak... Mondjuk tényleg elég drágának tűnik.
https://hu.vwr.com/app/catalog/Product? ... =28676.297
Talán ezt keresed te!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!Gyula-bá írta:...A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- vagyis gyári, elektormechanikus. A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.Tomy2005 írta:Ilyen fesz. szabályzó van a motoron.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én már oldottam ki ilyet tápegységből.hell írta:Van valami csodaszer ami kioldja ebből a kis feszabból ezt a gyanta szerűséget?
Próbáltam acetonnal is, de az mindent visz.
Az bevált anyag neve Toluol. Bele kell áztatni kb egy hétre. A NYÁK lemezt és az alkatrészeket nem bántja.
A műgyanta pedig szétesik tőle. (Nem feloldódik, hanem morzsalékos kipiszkálható cucc lesz belőle.)
Csak óvatosan vele, mert elég mérgező cucc!
Re: Elektronika
- még ha van is akkor is nagyon gyenge, milyen szabályozód van?Tomy2005 írta:A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Naggy valószinűséggel a B a 12V az L meg az. indexkappcsoló kábel.
Mondjuk én ennyi pénzt tutira nem adnék a helyedben egy ilyen kinai vacakért.
Még akkor is ha nem jött be az első neked,maradnék egy nyugati relénél,abból is egy eredeti bontóból való olcsónál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Begépeltem a keresőbe ,hogy : ,,Wolkswagen index relé" és máris kidobta ezt az oldalt, többek között.
http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex.htm
Ezek szerint szerintem is rossz a reléd, ha jól kötötted be.
Üdv.: Sunbim
http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex.htm
Ezek szerint szerintem is rossz a reléd, ha jól kötötted be.
Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
szediati!
Szerintem az az indexrelé egyértelműen rossz.
Egyszerűen úgy ahogy leirtad hogy hogyan kötötted be,működnie kellene.
Ez boltban vásárolt új?
Szerintem az az indexrelé egyértelműen rossz.
Egyszerűen úgy ahogy leirtad hogy hogyan kötötted be,működnie kellene.
Ez boltban vásárolt új?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
mé' vazze, a betonkeverő nem villannyal megy?szediati írta:egyébként a tank tisztítás az mióta elektromos téma? nem kötekedésből
Re: Elektronika
Üdv!
125ös amit veszek az előző motorom volt 150es.Igen terepre használnám,de magam sem tudom még hogy megvegyem e.
125ös amit veszek az előző motorom volt 150es.Igen terepre használnám,de magam sem tudom még hogy megvegyem e.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
missi írta:Sziasztok!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Szia!
Ha jól látom ETZ 150-est akarsz venni. Gondolom rendszám sincs rajta ha elektronika sem. Ha csak terepre akarod használni nem kell a világító és egyéb berendezésekkel törődni, csak a gyújtás legyen rajta és jól beállítva. ETZ 150 re én is alig találtam karbit (bár ha kell adok egy telefonszámot, neki van még vagy 5 db). Ha kezdő vagy a szerelésben, akkor vagy ne vegyél ilyen motort csak mert olcsó vagy egyedül ne kezdj neki a szerelésének. És amúgy sem lesz olcsó ha darabokból rakod össze. Egy karbi 5000, egy kis gyújtás álló+forgórész 10000, akkor kiderül h csapágyas meg h erőtlen és fúratni kell stb. Meg a lepapírozása...Megmondom őszíintén én nem vennék így h ennyit kelljen bütykölni vele meg alkatrészeket keresgélni hozzá. És utána sem biztos h jó lesz. Pláne így nem vennék h be sem tudom indítani mielőtt elhozom...
Re: Elektronika
Sziasztok!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Re: Elektronika
szediati írta:Na megpróbáltam 2x2W os visszajelző izzóval is az index relét de ugyanúgy semmi. föladom marad a régi alu henger azt csók
http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=MTTAZncmZq
Egyszerű,olcsó és működik!
Re: Elektronika
egyébként a tank tisztítás az mióta elektromos téma? nem kötekedésből
Re: Elektronika
Na megpróbáltam 2x2W os visszajelző izzóval is az index relét de ugyanúgy semmi. föladom marad a régi alu henger azt csók
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Önmagában a tank nagyon sokmindenkinek rozsdás belülről szerintem. Ha téged nem zavar a tudat h rozsdás, akkor sztem hagyhatod nyugodtan így is. Nekem is rozsdás belülről, de van benzinszűrőm pluszba úgyh nem félek a rozsdadaraboktól. Azt h hosszútávon mivan ha rozsdás a tank, nem tudom (tehát h hány év múlva eszi át magát a rozsda, stb). Viszont ha tisztítod én azt hallottam, hogy teljesen feltöltöd igazi COCA-COLA-val és benne hagyod kb. 3 napig. Állítólag fém tisztára lemarja a belsejét. De utána ha nem kezeled belülről a felületét, akkor megint be fog rozsdálni.Tomy2005 írta:Levettem a tankot,kimostam de ahogy látom rozsdás belülről.
Ilyenkor mit lehet tenni?
Venni kell egy újat??
Re: Elektronika
Nem, nem kell újat venni hanem ki kell takarítani a rozsdát. Az ajánlott módszer: a tankba 2-3 liternyi (1,5-2 cn szemcse méretű) lehetőleg zúzott kavicsot rakni majd az egészet betonkeverőben (megfelelően kipárnázva, legalább két helyzetben rögzítve,) addig forgatni amíg tiszta nem lesz. Végül rozsda maróval befejezni a műveletet.Tomy2005 írta:Ilyenkor mit lehet tenni?
Venni kell egy újat??
Re: Elektronika
Mz Ts 125 motorba hátsó világításba milyen izzó való.Kétszálas vagy egy szálas?Az egyik szál a világítás lenne gondolom a másik pedig kivillan amikor a fékre lépek.Én nekem most egy szálas izzó van benne és ez csak akkor világít ha fékezem és világításnak pedig a rendszám világító van.Tehát akkor két szálas kell eredetileg vagy nem?
Re: Elektronika
Levettem a tankot,kimostam de ahogy látom rozsdás belülről.
Ilyenkor mit lehet tenni?
Venni kell egy újat??
Ilyenkor mit lehet tenni?
Venni kell egy újat??
Re: Elektronika
- nem "elképzelhető" hanem biztos!Tomy2005 írta:Elképzelhető hogy a tankot kellene kitakarítani?
"Vettem már benzinszűrőt is a tank és a karbi közé." -több, itt nem részletezendő, okból teljesen felesleges volt
Re: Elektronika
Úgy néz ki megoldódik a probléma.
Alaposabb karbi takarítás után a fulladás megszünt,majd később újra jelentkezett.
Minden szétszedésnél tiszta kosz a karbi és a fúvókák is eldugulnak.
Elképzelhető hogy a tankot kellene kitakarítani?
Vettem már benzinszűrőt is a tank és a karbi közé.
Alaposabb karbi takarítás után a fulladás megszünt,majd később újra jelentkezett.
Minden szétszedésnél tiszta kosz a karbi és a fúvókák is eldugulnak.
Elképzelhető hogy a tankot kellene kitakarítani?
Vettem már benzinszűrőt is a tank és a karbi közé.
Re: Elektronika
Hát nem tudom csak azt, hogy a régi őskövület alu dobozos jeladóval működik az indexem a vadi új elektromos relével nem. de ezt nem irták a szoci oldalon, hogy lehet erősebb visszajelző izzó kell bele csak annyit hogy a 31 es pontot testelni és kész. akinek elektromos 3 lábú 31 49 49a relé van beépítve és működik irja már le hogy van bekötve. illetve módosított e valamit köszönöm.
Re: Elektronika
- azt mondtam, hogy "elképzelhető", lehet olyan kapcsolást alkotni ami az izzón át kapja a táp fesz.-t lásd pl: Szocimotorosokk/Cikkek/El. index relé.szediati írta:A visszajelző lámpának mi köze van ahhoz, hogy a relé működik e vagy nem? ..
Re: Elektronika
A visszajelző lámpának mi köze van ahhoz, hogy a relé működik e vagy nem? mert ha onnan kapna Úgymond gerjesztő feszültséget mint pl autónál a generátor a töltés visszajelző lámpa szálából akkor érthető de a visszajelző az csak a villogást jelzi vissza tudtommal.
Re: Elektronika
- a típust nem ismerem de elképzelhető, hogy igényli a 4W-os visszajelző izzót (általában 2 W-ost szoktak használni), ha a próbához nincs 4 W-os köss két db 2 W-ost párhuzamosan.szediati írta:vettem egy WW autóhoz való 12V 2(4)x21W+4W os elektromos index relét
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor simán lehet, hogy a relé a rossz, ki kell mérni, vagy kicseréltetni.szediati írta:Az indexem teljesen gyári 21W os izzók vannak benne. Nem értem mért nem működik amikor azt irták, hogy csak egy testet kell húzni a 31 es csatira a másik kettő meg a régi alu henger jeladóról adott mert ott is 49 meg 49a van.
Re: Elektronika
Az indexem teljesen gyári 21W os izzók vannak benne. Nem értem mért nem működik amikor azt irták, hogy csak egy testet kell húzni a 31 es csatira a másik kettő meg a régi alu henger jeladóról adott mert ott is 49 meg 49a van.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég