sub-ee írta:nyemi írta:
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Ajánlom magamat.
Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál
). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem
Üdv.:Sub-ee
Először is saját magad hazudtolod meg ebben a hozzászólásba.
Idézlek:
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!
valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál
).
Akkor csak van köze hozzá, mert szerinted nem én vagyok a nyemi (lásd bal felső sarok).
De mindent félre téve meg építheted és akár árulhatod is, mert ez egy nyílt forrású projekt.
De eddig, akiknek ezt meg engedtem, két kérésem volt hozzájuk.
Először is egy videó készítése a motoron való működésről.
Gondolom nem fog ez nehezedre esni.
A második: meg, ha valaki tovább fejleszti vagy módosít rajta ugyan úgy, a nyíltságot meg kell, hogy tartsa. Ez azért is illendő, mert ugye a kapcsolás nagy részét ő is úgy „kapta”.
Na, ez már nem fog olyan könnyen menni, ahogy ismerlek.
De hidd el , nem lesz kevesebb munkád evvel, mert te tudod a legjobban, hogy nem egyszerű megépíteni, főleg a trafót.
Most gondolod, hogy azért írom ezt, mert engem érdekel a kapcsolásod.
Megmondom őszintén, nem érdekel.
Már csak az 555 IC miatt se mert szerintem járműelektronikában nem való, főleg nem gyújtásba, legfeljebb irányjelző automatába használnám (ezt már régebben is kifejtettem).
Ugye erre kérdeznéd, de hát hogy a PIC se biztosabb.
Hát igen, de mondjuk először is többet nyújt, mint egy 555, a másik meg tudnék olyan kapcsolást mutatni (ami persze nem nyilvános, de lehet még az:).
Ahol csak az előgyújtás vezérlésbe szól bele semmi másba, és ha esetleg valami hiba folytán tönkre menne a motor nem áll le, ha nem menne tovább, persze alap előgyújtással.
Mint írod, hogy te is készítettél már mikrokontrolleres vezérlésű gyújtást és programot is.
Mutass már egy videót a működéséről, persze stroboszkópost ha lehet.
Nem kötözködésképpen, de ha már bírálsz, gondolom, annyit fel tudsz mutatni, mint én.
Legalább olyat, mint én az előzőekben bemutattam. Abban 5év munkája és tapasztalata benne van.
De mint láthattad is, könnyen indul, nincs kihagyás, nem ugrál a stroboszkóp jel össze, vissza, nem ragad be a tirisztor
, a PIC dolgozik, ahogy kell.
Szóval kooperálást ajánlok, ami rajtad múlik
, és szerintem csak nyerhetsz vele.
Üdv nyemi
Utóirat: Az előzőekben látott mikrokontrolleres gyújtásod nyákrajzában (kapcsolásában) is rengeteg hibát látok,
nem csoda ha kihagy magas fordulaton, de mint írtad prototípus, ezért még egy kis fejlesztés rá fér.