Üzemanyagellátás
Hogy Szacseszt idézzem,talán páran emlékeztek rá (egri srác,2. Sástón õ hajította el a frissen fényezett 251-et Kékes felé):
"Kétütemû blokkból minden kiég"
Egyébként a motorban szerintem nem tesz kárt.
Monjuk ha benzinben oldasz fel tejfölöspoharat,abból lesz a legolcsóbb modellragasztó,szóval ki tudja, lehet,hogy a benzincsapot azért nem nyitogatnám a helyedben,egy ilyen oldott dzsuva a fúvókát biztos jól eltömi.
De tényleg próbáld ki,hogy oldja-e.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
:lol: :lol: :lol:
Szerintem a legegyszerûbb , ha az aranyárban lévõ benzinbõl kiöntesz 1 elmosott üres vajasdobozba 2 decit, és beledobsz 1 befõttesgumit
És mint a BRAINEC nevû mûsorban kiderül hogy vajon lebeg vagy elolszlik
A kísérlet eredményét várom
Üdv : Ádám !
És mint a BRAINEC nevû mûsorban kiderül hogy vajon lebeg vagy elolszlik
A kísérlet eredményét várom
Üdv : Ádám !
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
Nem, nem... befõttesgumi, nem tömítés. A töltõcsonk volt felgumizva vele a kannára... Szerintem oldja. De lehet hogy úszik a benzin tetején, akkor csak tele kellene tankolni, és kihalászni a nyílásnálStravkó írta:Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?
U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt...
Üdv: Stravkó
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?
U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt...
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?
U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt...
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?
U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ásványi olaj < félszintetikus < teljesen szintetikus
jobbság és drágaság szerint rendezve, müzübe a félszintetikus az optimális.
jobbság és drágaság szerint rendezve, müzübe a félszintetikus az optimális.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Jah, meg ha valaki a bejáratós rigájába csak 2 litykót akart tenni az 1:16-osból és elõtte 1:50-en állt...azt is érhették meglepetések
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Föleg mikor átt tekerték a tiszta "86"-osra és nem nézték meg mielött tankoltakStravkó írta:Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának.
Üdv:Stravkó
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Azt nem illik megkérdezni hogy hány éves,kérdezd meg töle mikor születetttigris írta:A kúton amíg volt keverék,az 1:40 volt,nem?Vagy mikor volt ez?DarkMZ,hány éves is vagy?
(na jó,ilyet különben sem illik hölgytõl kérdezni)
Mellesleg a kúton Arol2T keveréket adtak?Én is azzal jártam,amikor még volt
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának.
Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
a kúton volt 33-as és 40-es keverék is. a 33-as volt a bejáratós motorokba. de szeretném leszögezni h a 10 évvel ezelõtti arol 2t meg a mai között színben, sûrûségben és minõségben is különbség volt. a mol sprint 2T ami leginkább hasonlít az akkori arol 2t-re színben és szagban egyaránt.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
húúú, jól nézhet ki a kipufogód )) honnan szedted ezt a 33-ast?darkMZ írta:Köszi, megnyugtattál!
Bár igazán nem kéne paráznom az olaj miatt, hisz évekig a benyakút készre kevert 33-as keverékével éldegélt az Mz-m. Ki tudja, milyen olajat adtak akkor hozzá...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Nehogy kiöntsd! Tökéletesen jó a benzinbe keverve is! Én Repsol Scooter-rel járok régóta,hibátlan!!!darkMZ írta:Ez nem probléma, de...
vettem tegnap Shell olajat, 2T-st, szintetikust, de rá van írva, hogy scooter-eknek, tehát robogókba. Most akkor öntsem ki?? Béna kútnál nem volt a szokásos Castrol olajom....
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
van egy csatos karbim 200km-es 8000ft ha érdekelAndrei írta:ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt
sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni
a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ
ezzel szívok 2 hónapja (( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Szia amíg nincs pénzed másik karbira addíg tekerd le az alapjárati csavart akkor nem lesz alapjáratod és úgy jársz. A levegõ csavarral állítsd úgy be hogy a leggyorsabban vegye a lapot. Amúgy asszem Bambinak van (talán még mevan) jó állapotú karbija. Õnála tudakozódj ezügyben. Csomagküldés megoldható !!Andrei írta:ezzel szívok 2 hónapja (( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Én is találkoztam karbival amin nem sok hatása volt a csavarok állítgatásának. Ott az derült ki hogy az üresjárati rendszer fúvókája kissebb volt a kelleténél. Csatos MZ karbin van egy keresztfurat amin az üresjárati rendszer kapja a naftát, azt amíg nem tudtam hogy ottvan, nem sikerült se észrevenni, se kipucolni. (Viszont tisztítás után erõs javulás mutatkozott)
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt
sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni
a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ
ezzel szívok 2 hónapja (( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt
sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni
a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ
ezzel szívok 2 hónapja (( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Az Mz Racingról Kéri Lacit interjúvold meg, kísérletezget vele a kis TS-ében!bakimate írta:Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Bocs, de ezt viccnél többnek én sem szántam...Stravkó írta:NA!Zschopauer írta: Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!
Üdv: Stravkó
Zschopauer
Na akkor röviden...
A bioetanol igazából sima víztelenszesz, persze az alapanyagra vannak megkötések és denaturálni is kell, nehogy valaki kísértésbe essen...
Az E85 olyan bioüzemanyag, amely minimum 85%-ban tartalmaz bioetanolt, a fenmaradó rész az 95-ös benzin plusz jelentéktelen mennyiségben adalékanygok is lehetnek benne. A lényege az E85-nek, hogy kisebb a károsanyagkibocsátás, nem fogy annyi kõolaj (etanolt ugye kukoricából fõzik ) és az E85 jövedéki adója csak a tartalmazott benzinre vonatkozik, a benne lévõ etanol adómentes.
Járok ki bioetanol gyártóhoz, állítólag 40e forintért alakítanak át autókat etanol üzemûre (valami kis dobozzal ) és ugye néhány gyártó már forgalmaz bioetanolos járgányokat. Ez lehet hogy csak parasztvakítás...
...szóval nem csak pálinkázásból áll a világ ...
Üdv. Ghost
A bioetanol igazából sima víztelenszesz, persze az alapanyagra vannak megkötések és denaturálni is kell, nehogy valaki kísértésbe essen...
Az E85 olyan bioüzemanyag, amely minimum 85%-ban tartalmaz bioetanolt, a fenmaradó rész az 95-ös benzin plusz jelentéktelen mennyiségben adalékanygok is lehetnek benne. A lényege az E85-nek, hogy kisebb a károsanyagkibocsátás, nem fogy annyi kõolaj (etanolt ugye kukoricából fõzik ) és az E85 jövedéki adója csak a tartalmazott benzinre vonatkozik, a benne lévõ etanol adómentes.
Járok ki bioetanol gyártóhoz, állítólag 40e forintért alakítanak át autókat etanol üzemûre (valami kis dobozzal ) és ugye néhány gyártó már forgalmaz bioetanolos járgányokat. Ez lehet hogy csak parasztvakítás...
...szóval nem csak pálinkázásból áll a világ ...
Üdv. Ghost
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Hali!
Azt hallottam, hogy az ásványi olaj a "lustább", régi gépekbe elegendõ. A szintetikus pedig a nagyon magasan pörgõ új gépekbe való.
A tank mérete pedig közel elhet a 17-hez, mert nálam mindkét oldalt jó nagy horpadások vannak, mégis 16 felett tankoltam a fóti ÖMV-nél. Akinek kevesebb fér bele, ott valami hézag van. Novi gyártat valami hatalmas tankot, 21 literes lesz. Fenem olyanra fogam, csak sok gubát kér a karosszériás.
A tank mérete pedig közel elhet a 17-hez, mert nálam mindkét oldalt jó nagy horpadások vannak, mégis 16 felett tankoltam a fóti ÖMV-nél. Akinek kevesebb fér bele, ott valami hézag van. Novi gyártat valami hatalmas tankot, 21 literes lesz. Fenem olyanra fogam, csak sok gubát kér a karosszériás.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
bakimate írta:Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
A bioetanolhoz annyit tudok hozzászólni ,hogy a stihl cég most adott ki körlevelet , hogy a kétütemû fûkaszákhoz és fûrészekhez nem szabad az E85 bioetanolt használni . Sajnos azt nem indokolták meg hogy miért .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Ezen én is gondolkodok már egy ideje.
Nekem az okos emberek írásaiból az derült ki hogy van jármû ami elmegy bioetanollal, és minden (eredetileg benzines) jármû elmegy bioetanol és benzin (talán 1:4?) keverékével. De hogy amit E85 néven árusítanak az tiszta etanol, vagy már ilyen direkt benzin helyettesítõ kvert cucc, az nem derült ki.
És ez persze csak az én olvasatom, lehet valamit félreértettem...
Nekem az okos emberek írásaiból az derült ki hogy van jármû ami elmegy bioetanollal, és minden (eredetileg benzines) jármû elmegy bioetanol és benzin (talán 1:4?) keverékével. De hogy amit E85 néven árusítanak az tiszta etanol, vagy már ilyen direkt benzin helyettesítõ kvert cucc, az nem derült ki.
És ez persze csak az én olvasatom, lehet valamit félreértettem...
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
NA!Zschopauer írta:Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé...z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-Pz25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
Zschopauer
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
regebbi verzio 22N-x nel az elso szam mindig a torokatmero a kotojel utan pedig a verzio minel regebbi annal kisebb az a szam lasd 250 etz 30N2-4, 30N2-5, 30N3-1 (csatos) ha modositottak valamit akkor az uj verzional magasabb az N utani szam pl simson s50 16N1-6 utan rajottek, hogy jobb ha az egyik csatornat ledugozzak mert jobb lesz a porlasztas kivulrol ugyanaz de az egyik jaratot lefedtek igy lett belole 16N1-8
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! Köszönöm eddigi segítségeket! Szereztem egy "új" karbit 125ös etz-mre, feltettük, állítottunk levegõcsavaron is. Állítólag ez ts karbi, de ugyan olyan mint az enyémen volt, annyi hogy enyémnek házán a "22N-2" felirat olvasható, ezen pedig "22N-1" Ez mit jelent? Számít valamit? De a lényeg hogy enyhe szembeszéllel mentem 60at, amúgy meg 84 volt a max, de inkább a 80. Milyen tuning tippeket érdemes csinálni? nagyobb fuvóka? Elõre is köszi
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
ezzel a fogyival én is kiegyeznékz25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Még ha 17 l-es is akkor is nagyon jo a fogyasztásodStravkó írta:Zozy!RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!
Üdv: Stravkó
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Most jut eszembe, hogy a multkori 16.82 literes tankolas utan meg belement az olaj is, mert hagytam neki helyet. Tehat ebbol az jon le nekem, hogy hiaba ugyanaz a tipus, nem ugyanakkorak a tankok. Terv-/hianygazdasag, stb... Ha ismernenk a megmunkalas modszereit, lehet, hogy nem is csodalkoznank ezen.
Zschopauer
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
sasto I.-rol hazajovet gyongyoson tankoltam tele a gepet majd szentes kornyeken kellett tartalekra valtanom, hodmezovasarhelyen mentem be a benzinkutra (meg szerencse) belenezve a tankba haaat alig kotyogott az aljan valami es 14,95 L-t tudtam beletankolni ugy hogy az olajnak nem is sok hely maradt, szoval 1:100 on gurultam par km-t hogy utana be tudjam suriteni jobban szkeptikus vagyok a gyari konyvben irt 17L es tankkal szemben amibol 1,5 L tartalek gyakorlatilag ugy tunik, hogy 15,5 a tank 1,5 a tartalek, ha osszeadom kijon a 17 de inkabb kivonni kellene igy 14 L kell tartalekra tenni es az ugy fedezi a gyakorlatot...
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Hm.érdekesmost nem azér' hogy kételkednék.....de 15 liternek kell lenni, ha tök tele állapotról leengedtem és 3db 5L-es mûanyag kannába (egyenként az 5L-t jelzõ vonalig, amit "hitelesítettem") pont befért és semmi nem maradt benne (levettem a végén).és nem horpadt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Zozy!RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Bing porlasztók
Nekem az a véleményem, hogy 10 szerelõbõl 9 úgy állítja be a karbit a szoci gépeken h köp egyet azt "jóvanezennekígyis" alapon. De ha tévednék javítsatok ki Szerintem magadnak kell kiszenvedned azt h mikor a legjobb a beállítás. Én úgy szoktam csinálni karburátoroknál h kiválasztom az egyik állító csavart tekerek rajta fél fordulatot valamelyik irányba, megyek 1-2 kört a motorral, ha rosszabb lett, akkor visszaállítom kiindulási helyzetbe és a másik irányba tekerem, ha viszont jobb lett, akkor még tekerek rajta, megint kipróbálom...Zschopauer írta:Sziasztok,
a Bing porlasztókkal kapcsolatos tapasztalataitokról szeretnék kérdezni.
Egy éve lecseréltem az eredeti gyári porlasztót egy tajvani(?) utángyártottra, mert már nagyon ki volt kopva.
Emiatt a korábbi 6-6,5 literes fogyasztás lement 5 liter alá, azonos menetteljesítmények mellett. (Mindkettõt szerelõ is beállította.)
Bár Bing karburátorral még nem volt dolgom
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég