Elektronika topik - a pokol kapuja
Forgórész
Üdv
Az én problémám az lenne, hogy a forgórészemen a csúszógyûrûbõl kivan törve egy elég szép darab és rájöttem, hogy emiatt használhatatlan. Namármost találtam egy oldalt ahol lehet venni ilyen kommutátort: http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... efb2ab3542
A kérdésem az lenne, hogy én ezt hogyan tudom rátenni a forgórészemre és van-e a valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy vett-e már ilyet valaki?
250-es ETZ-rõl van szó.
Az én problémám az lenne, hogy a forgórészemen a csúszógyûrûbõl kivan törve egy elég szép darab és rájöttem, hogy emiatt használhatatlan. Namármost találtam egy oldalt ahol lehet venni ilyen kommutátort: http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... efb2ab3542
A kérdésem az lenne, hogy én ezt hogyan tudom rátenni a forgórészemre és van-e a valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy vett-e már ilyet valaki?
250-es ETZ-rõl van szó.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.operable írta:normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.[/quote]
Szia
Nézd át az összes vezetéket, hogy jó helyen van-e? Nézd meg hogy nincs-e zárlat valahol. Avagy nem nõttek meg az ellenállások. Rossz polaritás esetén elõfordul a lenti kattogás, mivel az akku ilyenkor a dinamó forgórészen keresztül meg szeretné forgatni a motort (különben nem lehetséges, de gyertya nélkül már forog ), szóval ez adja a kattogó hangot és ezért szívja le az akkut. Fordított polaritással a dinamó úgy mûködik mint egy elektromotor. Szivesen segítek, hogy mit hova kéne kössél! Gyári még a vezetékelésed? Én bizony láttam már szép dolgokat, lassan 10 éve motorelektronikával és autóvillamossággal foglalkozom hobbyként!
Üdv.:Sub-ee
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.[/quote]
Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.[/quote]
Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Hello!
Kicseréltem a feszszabom, és amikor ráakarom dugni a gépre a pozitivot akkor a gyujtásnál lent hallok ulyen fura kattanásokat vagy nem tom miket.
És szivja le az akksit is.
Mi lehet a gond??
Martin.
Kicseréltem a feszszabom, és amikor ráakarom dugni a gépre a pozitivot akkor a gyujtásnál lent hallok ulyen fura kattanásokat vagy nem tom miket.
És szivja le az akksit is.
Mi lehet a gond??
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Hi!
A Trafó volt a baj, már van szikra, és indul is, viszont töltés nincsen.
A fessazbon a saruk helyét mondtam.
A szénkefék jók, kábelek jók, töltés tekercs uj. Feszszab jó.
Mi lehet a baj??
Álló és forgórészt hogyan lehet kimérni??
A Trafó volt a baj, már van szikra, és indul is, viszont töltés nincsen.
A fessazbon a saruk helyét mondtam.
A szénkefék jók, kábelek jók, töltés tekercs uj. Feszszab jó.
Mi lehet a baj??
Álló és forgórészt hogyan lehet kimérni??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Fesszab, hova és mit kötöttél? Se a fesszabon, se a rajzon (http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg) erre gondolok, nincs 1,2,3,4 számozás.
Van viszont 51,61, D+, D-, DF.
Ha a trafó mindkét fele test, akkor mibõl lesz a szikra? Esetleg a 15-ös pontra test helyett +?
Akksi + hova kötve?
Ha rossz rajzot néztem bocs.
t
Van viszont 51,61, D+, D-, DF.
Ha a trafó mindkét fele test, akkor mibõl lesz a szikra? Esetleg a 15-ös pontra test helyett +?
Akksi + hova kötve?
Ha rossz rajzot néztem bocs.
t
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Hali!
Lenne egy kérdésem.
Ha ts-t akarok bekötni gyári gyujtással mehanikus feszszabbal kapcsoló és lámpák nélkül tehát h legyen benn aksi meg menjen és legyen töltés.
Akkor mit hova kössek ? mert nekem ma nem akar össze jöni.
Így kötöttem be.
Fesz.szab.
1.töltés tekercs
2.szénkefék
3.üresen hagytam
4.akksi pozitiv
Trafó regyike a mexakító a másik meg egy test
akksi negativ test kondi test
és nem vo,t zsikra, de még áéram se ment le a gyujtésba,
Mi a baj??
Köszi Martin.
Lenne egy kérdésem.
Ha ts-t akarok bekötni gyári gyujtással mehanikus feszszabbal kapcsoló és lámpák nélkül tehát h legyen benn aksi meg menjen és legyen töltés.
Akkor mit hova kössek ? mert nekem ma nem akar össze jöni.
Így kötöttem be.
Fesz.szab.
1.töltés tekercs
2.szénkefék
3.üresen hagytam
4.akksi pozitiv
Trafó regyike a mexakító a másik meg egy test
akksi negativ test kondi test
és nem vo,t zsikra, de még áéram se ment le a gyujtésba,
Mi a baj??
Köszi Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: töltés
bambi írta:ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.tetye írta: értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
okés!
Köszi szépen még ugyis meg kell csinálnom a blokkot mert meg van halva furás csapágyak szimeringek stb....
Re: töltés
ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.tetye írta:értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?bambi írta:Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: töltés
értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?bambi írta:Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.tetye írta:Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
Re: töltés
kell hozzá közbetéttetye írta:Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
töltés
Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronikus gyujtás
misi írta:Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.
Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi
Misi, szerintem a Club oldalán a Cikkek között megtalálsz róla minden infót ami a megépítéséhez kell. De itt egy link is:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Elektronikus gyujtás
Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.
Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.
Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Nagy gond
Sziakuncy_88 írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.
Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
Valamit mégsem raktál jól össze, mert idáig mindenkinek mûködött a gyújtás (legalábbis amit csináltattak velem) és azóta is mûködik mindenkinek!
Küldj egy fotót a panelodról privátban és megmondom, hogy mi lehet a baj!
Üdv.:Sub-ee
Re: digitális km ora
Szia! A cikkek között megtalálod a km órám leírását és pár képet is!
misi írta:Szia Samu!
azt kérdezném töled milyen digitális km orád van.
és holcsináltattad?
tudnál rola fény képet kuldeni,hogy meg nézzem hogy nézki.
elöre is köszi
Udv :Misi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: fordulat szám mérö
Szia Misi
Nekem volt az ETZ-men egy nagyon szuper fordulatmérõ, digitális programozható, Samuék még látták is (azóta vettem új motort)
Mikor ráadtad a gyújtást, a kijelzés felszaladt a maximumig és egyesével vissza, mint a sportmotorokon. Különbözõ méréstartományok és mérési módok is beállíthatóak rajta (a panelon lévõ nyomógomb segítségével)
Üdv.:Sub-ee
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
fordulat szám mérö
szia
köszi a cimet én szerintem jolesz megfogom venni,
köszi a cimet én szerintem jolesz megfogom venni,
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Szia Misi!
Bár nem vagyok elektronikai szakember de szerintem ez jó lenne.
Beépiteni sem nehéz szerintem.
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_m ... 85925.html
Bár nem vagyok elektronikai szakember de szerintem ez jó lenne.
Beépiteni sem nehéz szerintem.
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_m ... 85925.html
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
érdeklödés
sziasztok
olyan kérésem lenne van egy etz250-es standart kivitelü macim melyen nincs fordulat szám mérö.
gyárit nem akarok rátenni mert sokba kerul.és nagyon ugrál azora.
olyat szeretnék12v tos megszakito vezérlésü elektronikus fordulet szám méröt tenni rá.
valaki tud e ilyet és hol lehet kapni.
én találtam elég sokat de egy sem jo mert az baj hogy mind négy hengeres motorhoz valo.
kettö utemuhoz nem találtam és egy hengeres hez legyen.
olyan kérésem lenne van egy etz250-es standart kivitelü macim melyen nincs fordulat szám mérö.
gyárit nem akarok rátenni mert sokba kerul.és nagyon ugrál azora.
olyat szeretnék12v tos megszakito vezérlésü elektronikus fordulet szám méröt tenni rá.
valaki tud e ilyet és hol lehet kapni.
én találtam elég sokat de egy sem jo mert az baj hogy mind négy hengeres motorhoz valo.
kettö utemuhoz nem találtam és egy hengeres hez legyen.
Nagy gond
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.
Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.
Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
nekem altalaban a szenkefekkel volt problemam, vagy pedig a forgoreszben a tekercs megszakadt!Alfa írta:Kérnék egy kis segítséget...
Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni
Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.
Valakinek valami ötlet?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Kérnék egy kis segítséget...
Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni
Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.
Valakinek valami ötlet?
Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni
Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.
Valakinek valami ötlet?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
e
Devil írta:azt nemnagyon tudom, hogy mennyi hely van benne, de azt tudom, hogy a ts250be bele lehet fabrikalnibakimate írta:Nem csak nem megy bele, hanem nem fér el benne!
honnan tudod hogy a ts 250be bele lehet fabrikálni? nekem egy ts 250 esem van most vettem hozzá egy 250es etz generátort és nézek mint a vett malac... etz 3 csavar ts 2, ezt széles ts keskeny, forgorészt rá teszem nem ér ki rendesen a szénkefékig.
szal érdekelne honnan tudod esetleg rajzot vagy segitséget tudsz e nyújtani:)
meg hálálnám ha valaki segitene rá épiteni kell a 12v15A, arra még kap egy tranzisztoros gyújtást és kész, van még egy ilyen tsem vödrökben kb... kicsit hiányos de csak össze lehetne hozni...
várom a segitségetek.
köszi
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.bambi írta:Egy pár babetta gyújtást szereétem,és vátozó a teljesítménye,a minõsége miatt.Van amelyiket belehetett rugni,de volt olyan amelyik tolásra indult csak.Mivel hogy versenyzésre lettek használva,nem volt gond,hogy egyeseket tolni kellet.bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?
"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Az én gyújtásom 6V 30W-os, és ha jól tudom a többi is 6V-os, úgyhogy szerintem ez 12V-ot nem fog leadni.conus írta:akkor egyszerû kérdés: képes ez leadni legalább 12V-ot és 10 A -t, kb. 4000 rpm-en?Ricsi MZ írta: 210-es babetta gyújtása. Van egy alaplap, azon a megszakító, gyújtótekercs + 3 világítótekercs.
Van egy tirisztor 3 kivezetés: test, gyújtótekercs, megszakító. Összekötöd, rá a gyújtókábel, pipa ezt a gyertyára és indíthatsz.
Ennél egyszerûbb szerintem nincs
Nekem csak 1 elsõ és 1 hátsó világítás van rákötve, ezt simán bírja.
Ha közúti forgalomban akarod használni a mocit, akkor szerintem maradj az eredeti gyújtásnál.
Üdv.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
akkor egyszerû kérdés: képes ez leadni legalább 12V-ot és 10 A -t, kb. 4000 rpm-en?Ricsi MZ írta:210-es babetta gyújtása. Van egy alaplap, azon a megszakító, gyújtótekercs + 3 világítótekercs.conus írta:207-es vagy 210-es babetta gyújtása?
Van egy tirisztor 3 kivezetés: test, gyújtótekercs, megszakító. Összekötöd, rá a gyújtókábel, pipa ezt a gyertyára és indíthatsz.
Ennél egyszerûbb szerintem nincs
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Persze, mert ott van elég hely. De a 125(150)-ösöknél elég passzosan van berakva.Devil írta:azt nemnagyon tudom, hogy mennyi hely van benne, de azt tudom, hogy a ts250be bele lehet fabrikalni
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Az a helyzet a gyujtással német barátainknál szabványt alkalmaztak e szerint az:ES125-125-250Ts125-150-250 6v 60w os töltödinamot kapot az ETZ125-150-25012v220w öst kapot tehát csak a két tipus között(Ts-ETZ)van külömbség tipuson belül egyformák.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
az etz generator nem megy bele, at kell alakitani hozza, sok gepmunka van vele!IQBetyar írta:Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni (lehet, hogy már kérdezte elõttem más is, de most nem tudtam utánaolvasni), remélem nem kérdezek oltári nagy hülyeséget...
Szóval, van egy szép kis MZ 125 TS mocim, amin méricskélések sorozatával sikerült megállapítani, hogy a gerjesztõtekercs nem jó (nem nekem, osztály társamnak, Õ ért az elektronikához). Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e cserélni ezt a részét egy 250-es ETZ-ére (ugyanis egy olyant felajánlott egy barátom, hogy ha fel tudom használni). Tudom, hogy vannak vele bizonyos problémák, pl. hogy ami most van az 6 V-os az ETZ pedig 12, a gyújtás is más, de ha fizikailag menne ez a dolog, akkor a többit is kicserélnénk és akkor szupi 12 V-os lenne, meg nem megszakítós, stb...
Hogyha az ETZ nem megfelelõ, akkor esetleg van-e valakinek "feleslegben" TS állórész potom árárt Budapest közelében?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Ádám
Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni (lehet, hogy már kérdezte elõttem más is, de most nem tudtam utánaolvasni), remélem nem kérdezek oltári nagy hülyeséget...
Szóval, van egy szép kis MZ 125 TS mocim, amin méricskélések sorozatával sikerült megállapítani, hogy a gerjesztõtekercs nem jó (nem nekem, osztály társamnak, Õ ért az elektronikához). Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e cserélni ezt a részét egy 250-es ETZ-ére (ugyanis egy olyant felajánlott egy barátom, hogy ha fel tudom használni). Tudom, hogy vannak vele bizonyos problémák, pl. hogy ami most van az 6 V-os az ETZ pedig 12, a gyújtás is más, de ha fizikailag menne ez a dolog, akkor a többit is kicserélnénk és akkor szupi 12 V-os lenne, meg nem megszakítós, stb...
Hogyha az ETZ nem megfelelõ, akkor esetleg van-e valakinek "feleslegben" TS állórész potom árárt Budapest közelében?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Ádám
Ismét segítséget szeretnék kérni (lehet, hogy már kérdezte elõttem más is, de most nem tudtam utánaolvasni), remélem nem kérdezek oltári nagy hülyeséget...
Szóval, van egy szép kis MZ 125 TS mocim, amin méricskélések sorozatával sikerült megállapítani, hogy a gerjesztõtekercs nem jó (nem nekem, osztály társamnak, Õ ért az elektronikához). Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e cserélni ezt a részét egy 250-es ETZ-ére (ugyanis egy olyant felajánlott egy barátom, hogy ha fel tudom használni). Tudom, hogy vannak vele bizonyos problémák, pl. hogy ami most van az 6 V-os az ETZ pedig 12, a gyújtás is más, de ha fizikailag menne ez a dolog, akkor a többit is kicserélnénk és akkor szupi 12 V-os lenne, meg nem megszakítós, stb...
Hogyha az ETZ nem megfelelõ, akkor esetleg van-e valakinek "feleslegben" TS állórész potom árárt Budapest közelében?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Ádám
Üdv.: Ádám
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég