Elektronika topik - a pokol kapuja
A sterimóval én is szívtam már meg,sztem motort nem egészséges azzal mosni.Bár nekem azt csinálta,h (mivel nincs kupak a blokkon a kinyomóorsó végénél,1szerûen nem tudok szerezni,ha van vkinek,szóljon!!!) beázott a kinyomóorsó és megszorult.Ennélfogva kuplung=0,tolás haza,otthon szétszed,kitakarít...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
ThUndeR: Ezért nem mosom soha a motort.......habár egyszer 2km alatt szarrááztam Mernye és Somogyaszaló között....és nem ázott be semmi. Blokkot brigéciollal vagy tiszta benzinnel takarítom, egyéb részeknek autósamponos ronggyal megyek neki, plusz szilikonozás illetve autópolír spray a megfelelõ helyeken.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Re: Problema !!!
Megvan a bûnös ! Az akumlátor (-) kivezetésének kábelje meg van törve és hol van áram, hol nincs . Ennyi volt a mese .
ThUnDeR írta:Ez tipikusan mosás utáni beázásnak tûnik Én is jártam már így még a legelsõ 150-es ETZ-mmel, ha rátettem a gyuszi akkor vigan ketyegett, de ha tekertem tovább ---> helyzetjelzõ még OK volt, de a tompítottnál szétnyomta a 8A-s bizti rögtön. Nekem éppen a mûszerfal háttérvilágítás izzójának foglalata esett szét és testelt le, ez okozta a zárlatot. Gondolom neked is beázott, szétesett vmi, utána kell járni, nagyon sok lehetõség nincs!Gshp írta:Hali !
Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .
Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .
Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?
Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl
ThUnDeR
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
- somanova
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Sziasztok! végre összeállt az Etz blokk, csak sajnos most jön az a rész amihez nem nagyon értek!!!
Annyit tudok hogy a gyujtás az tirisztoros, megvan a forgórész,állórész és a gyujtó tekercs joformán ennyi,mi kell még az alapvetõ inditáshoz??? esetleg egy bekötési rajz sem jönne rosszul!!! kérlek irjon vallaki!!!
Annyit tudok hogy a gyujtás az tirisztoros, megvan a forgórész,állórész és a gyujtó tekercs joformán ennyi,mi kell még az alapvetõ inditáshoz??? esetleg egy bekötési rajz sem jönne rosszul!!! kérlek irjon vallaki!!!
Re: Problema !!!
Ez tipikusan mosás utáni beázásnak tûnik Én is jártam már így még a legelsõ 150-es ETZ-mmel, ha rátettem a gyuszi akkor vigan ketyegett, de ha tekertem tovább ---> helyzetjelzõ még OK volt, de a tompítottnál szétnyomta a 8A-s bizti rögtön. Nekem éppen a mûszerfal háttérvilágítás izzójának foglalata esett szét és testelt le, ez okozta a zárlatot. Gondolom neked is beázott, szétesett vmi, utána kell járni, nagyon sok lehetõség nincs!Gshp írta:Hali !
Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .
Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .
Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?
Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl
ThUnDeR
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Problema !!!
Hali !
Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .
Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .
Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?
Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl
Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .
Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .
Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?
Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Ha tényleg mindent jóra cseréltél (gondolom a gyújtás alatt generátor álló / forgó részét érted ) akkor csak a vezetékekkel lehet a baj!gabi2107kiraly írta:Sziasztok. Én még új vagyok MZ témában, és azért írnék ide mert már egy jóideje küszködök egy probémával, ami nagyon idegesít. Az lenne a bajom, hogy a motor nem tölti vissza az aksit, és így hamar lemerül, és a huszadik hazatolás után már rettenetesen nehéz tolni... A motoron már kicseréltem a feszültségszbájzót, jó a diódasorom is, meg a gyújtásnak mind az álló és a forgó része is. tudna valaki valmit tanácsolni, hogy még mit nézzek át? Elõre is köszönöm.
Bizti renben?
A helyedbe azzal kezdeném hogy van a ménkû a fesz.szab azon vezetékében ami a generátorhoz megy...
mzgergõ
Szerintem az egyetlen dolog amit tehetsz hogy szakadás vizsgálóval végignézed a rendszert...
Így vaktában próbálkozni elég reménytelen dolognak tartom![/b]
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
kizártnak tartommzgergõ írta:Igen megnéztem, de ott csak lecsúszni tudnak a vezetékek, de nem voltak.Megnéztem a gyujtás kapcsolód is, annál is minden rendbe volt.Egyébként ez csak testelés gond lehet, vagy meglehet, hogy aksi, egyenirányító, vagy fesz.szabályzó is ludas lehet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
mûszerórák aljába is belenéztél? ott is megy darabonként 4 pozitívmzgergõ írta:Andrei!
Most néztem át mindent.Ami kicsit gyanus volt, leszigeteltem, minden vezetéket megráncigáltam, és csodák csodára, kigyúladtak a ledek!Elindítottam, eddig minden oké, mentem vele 2métert, és pakk, bizti ki(negatív).Negatív vezeték le, bizti be, vissza negatív vezeték, de egybõl nekiállt szikrázni.Megint az összes vezetéket elölrõl hátúlig megnéztem, de ugyan úgy szikrázik..
Valami ötlet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Andrei!
Most néztem át mindent.Ami kicsit gyanus volt, leszigeteltem, minden vezetéket megráncigáltam, és csodák csodára, kigyúladtak a ledek!Elindítottam, eddig minden oké, mentem vele 2métert, és pakk, bizti ki(negatív).Negatív vezeték le, bizti be, vissza negatív vezeték, de egybõl nekiállt szikrázni.Megint az összes vezetéket elölrõl hátúlig megnéztem, de ugyan úgy szikrázik..
Valami ötlet?
Most néztem át mindent.Ami kicsit gyanus volt, leszigeteltem, minden vezetéket megráncigáltam, és csodák csodára, kigyúladtak a ledek!Elindítottam, eddig minden oké, mentem vele 2métert, és pakk, bizti ki(negatív).Negatív vezeték le, bizti be, vissza negatív vezeték, de egybõl nekiállt szikrázni.Megint az összes vezetéket elölrõl hátúlig megnéztem, de ugyan úgy szikrázik..
Valami ötlet?
Sziasztok. Én még új vagyok MZ témában, és azért írnék ide mert már egy jóideje küszködök egy probémával, ami nagyon idegesít. Az lenne a bajom, hogy a motor nem tölti vissza az aksit, és így hamar lemerül, és a huszadik hazatolás után már rettenetesen nehéz tolni... A motoron már kicseréltem a feszültségszbájzót, jó a diódasorom is, meg a gyújtásnak mind az álló és a forgó része is. tudna valaki valmit tanácsolni, hogy még mit nézzek át? Elõre is köszönöm.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
gyújtáskapcsoló és a kormánykapcsoló környékén lehet még testelés, gondolom ezek nincsenek benne a "minden vezeték"-benmzgergõ írta:Hali!
Történt velem egy incidens.Tegnap vágtattam a motorral, miközbe szakaszosan le akart állni a motor.Megálltam megnézni, hogy mi a baja, de alapjáraton hírtelen leállt.Gondoltam egy bizti elmehetett.Így is történt, a pozitív bizti ment el, és a pozitív vezeték leugrott az aksi helyérõl. semmi baj, kicseréljük.Ki is cseréltem, és mikor felakartam rakni a pozitív vezetéket a helyére, szikrázott egy pillanatig..Egészen biztos voltam benne, hogy valahol letestel.Össze tudtam rakni, viszont gyujtáskor semmi nem világított Az aksi meleg, én tiszta ideg lettem, mert tudtam, hogy haza kell tolni ezt a...
Itthon megnéztem, átnéztem minden vezetéket, de sehol nem testel le!Volt már régebben ilyen problémám, ezért minden vezetéket mozgás mentesen lerögzítettem, nem tudnak kidörzsõlni semmit..Én kifogytam az ihletbõl, ezért fordultam hozzátok.
Valami ötlet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Hali!
Történt velem egy incidens.Tegnap vágtattam a motorral, miközbe szakaszosan le akart állni a motor.Megálltam megnézni, hogy mi a baja, de alapjáraton hírtelen leállt.Gondoltam egy bizti elmehetett.Így is történt, a pozitív bizti ment el, és a pozitív vezeték leugrott az aksi helyérõl. semmi baj, kicseréljük.Ki is cseréltem, és mikor felakartam rakni a pozitív vezetéket a helyére, szikrázott egy pillanatig..Egészen biztos voltam benne, hogy valahol letestel.Össze tudtam rakni, viszont gyujtáskor semmi nem világított Az aksi meleg, én tiszta ideg lettem, mert tudtam, hogy haza kell tolni ezt a...
Itthon megnéztem, átnéztem minden vezetéket, de sehol nem testel le!Volt már régebben ilyen problémám, ezért minden vezetéket mozgás mentesen lerögzítettem, nem tudnak kidörzsõlni semmit..Én kifogytam az ihletbõl, ezért fordultam hozzátok.
Valami ötlet?
Történt velem egy incidens.Tegnap vágtattam a motorral, miközbe szakaszosan le akart állni a motor.Megálltam megnézni, hogy mi a baja, de alapjáraton hírtelen leállt.Gondoltam egy bizti elmehetett.Így is történt, a pozitív bizti ment el, és a pozitív vezeték leugrott az aksi helyérõl. semmi baj, kicseréljük.Ki is cseréltem, és mikor felakartam rakni a pozitív vezetéket a helyére, szikrázott egy pillanatig..Egészen biztos voltam benne, hogy valahol letestel.Össze tudtam rakni, viszont gyujtáskor semmi nem világított Az aksi meleg, én tiszta ideg lettem, mert tudtam, hogy haza kell tolni ezt a...
Itthon megnéztem, átnéztem minden vezetéket, de sehol nem testel le!Volt már régebben ilyen problémám, ezért minden vezetéket mozgás mentesen lerögzítettem, nem tudnak kidörzsõlni semmit..Én kifogytam az ihletbõl, ezért fordultam hozzátok.
Valami ötlet?
Információk
Üdv, egy kis segítség kellene nekem elektronika terén.
Mz Ts 250/1 típus
Kapcsoló panel kérdés. Gyanítom, hogy jelenleg egy etz kapcsolótábla van rásufnituningolva. szeretném lecserélni, hisz hamarosan veterán vizsgát akanék rá. Szóval, mivel gyárit már nem kapni, legalább is itt nem, ahol lakom, így neten (vatera), találtam egy ts 125-ös kapcsolótáblát. Új állapotú. A kérdés az lenne, hogy passzol-e az én típusomhoz, a gyanúm az, hogy igen, mivel ugyan - úgy van minden megtervezve abben a két típusban, csak a hengerûrtartalom nagyobb (mondja a laikus), talán ti tudtok valami közelebbit.
Azon kívül: a vezetékezésbe is belerohantam, hogy lecserélem róla. Kapcsolási rajzom van hozzá, de valami olyasmit hallottam, hogy talán lehet külön szettet is kapni a motorhoz. Így nem kell a vezetékeket külön - külön megvenni, hanem egy pack -ban megkapom õket. Ilyesmi lehetséges? Vagy csak mese volt?
Elõre is köszi.
Mz Ts 250/1 típus
Kapcsoló panel kérdés. Gyanítom, hogy jelenleg egy etz kapcsolótábla van rásufnituningolva. szeretném lecserélni, hisz hamarosan veterán vizsgát akanék rá. Szóval, mivel gyárit már nem kapni, legalább is itt nem, ahol lakom, így neten (vatera), találtam egy ts 125-ös kapcsolótáblát. Új állapotú. A kérdés az lenne, hogy passzol-e az én típusomhoz, a gyanúm az, hogy igen, mivel ugyan - úgy van minden megtervezve abben a két típusban, csak a hengerûrtartalom nagyobb (mondja a laikus), talán ti tudtok valami közelebbit.
Azon kívül: a vezetékezésbe is belerohantam, hogy lecserélem róla. Kapcsolási rajzom van hozzá, de valami olyasmit hallottam, hogy talán lehet külön szettet is kapni a motorhoz. Így nem kell a vezetékeket külön - külön megvenni, hanem egy pack -ban megkapom õket. Ilyesmi lehetséges? Vagy csak mese volt?
Elõre is köszi.
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Egyik barátomnak kellene majd, de még nem biztos, ez attól függ, hogy mikor tudjuk befejezni a nagy Dutrát.bakimate írta:Szia!
Igen, tudok, ha kell már most is.
Csöpi írta:Szia Máté!
Ha jól látom, a vezetékek a gyárival megegyezõ színjelölésüek, ugye?
Érdeklõdésképpen Pannonia T5H, és P10-hez is tudsz majd készíteni kábelköteget?
Azért köszi szépen
Üdv: Alter /Csöpi/
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: 6v-os gyújtás
Szia!
Ha esetleg vezetékköteget is szeretnél cserélni a motorodban, engem keress, nálam lehet kapni új vezetékköteget Trophyhoz is!
Ha esetleg vezetékköteget is szeretnél cserélni a motorodban, engem keress, nálam lehet kapni új vezetékköteget Trophyhoz is!
smerli írta:Szevasztok!
Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?
Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?
Köszi!
Üdv: Smerli
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szevasztok van egy érdekes tapasztalatom az elektromos feszab-al kapcsolatba (az a hirhedt kék sárga TR")föleg a 6 V ra vonatkozolag,sokan panaszolják egy hét után lemerült az aku ha nem használják.Az egyik barátom is a6V/1 re rakott ilyen csodát és amig nem pihentete a gépet két hetet neki is jól müködött(aztán se kép se hang)aku lemerült,sehohogy nem értetem elöször hiszen nekem is ez van és müködik aztán elkezdtük a két mocit összehasonlitani és ki derült a megoldás is.Nekem már régen van egy kapcsoló beépitve az aku +fõkábelbe (a munkahelyen ne tudjanak játszani a gépel)miatt,és én megszokásbol ithon is áramtalanitok (bevett buszos szokás)mikor a garázsba álok.Tehát a barátom gépébe is beraktam egy ilyen mezei kapcsolot és láss csodát azota nem merül le az aku(persze ha lekapcsolja).Lehet,hogy a feszab szivja az akut ?Mindegy igy ki lehet küszöbölni és lopásgátlonak se utolsó.
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Re: 6v-os gyújtás
Szia !smerli írta:Szevasztok!
Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?
Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?
Köszi!
Üdv: Smerli
Neked is ajánlanám hogy visszaolvass ebben a fórumban mert a témát részletesen kitárgyaltuk még régebben!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
6v-os gyújtás
Szevasztok!
Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?
Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?
Köszi!
Üdv: Smerli
Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?
Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?
Köszi!
Üdv: Smerli
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Engem érdekelne a speckó, én is elektronikus gyújtásokkal foglalkozgatok.Andrei írta:akkor én mondom, a tirisztoros jó ))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
Üdv: Alter /Csöpi/
- somanova
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Sziasztok! ismét a segítségeteket kérném! A jelenség: hidegen egyátalán nem akar elindulni az etz-m vagy igen hosszan kell csusztatnom a kuplungot, kb 5 perc melegítés után pedig finoman lágyan elindul!! talán a gyergyára gondolok hogy nem tudja hidegen eldolgozni a benzint, tanácstalan vagyok!!! eddig nem is nagyon foglalkoztam vele mert minden esetbe kicsit járatom a mocit, csak kiváncsi lennék a hiba okára!!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
akkor én mondom, a tirisztoros jó ))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
hol van a kispolszkiban tirisztor? hol van a megszakítós mz-ben tirisztor? ki mondta hogy jobb mint a tirisztor?
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég